کد خبر: ۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران؛
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران درباره جزئیات جلسه دیروز کارگران با وزارت کار گفت: بحث اصلی روز گذشته پیرامون سبد معیشت جامعه کارگری بود و تأکید کردیم جامعه کارگری امسال به کاهش تورم کاری ندارد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛هادی ابوی،درباره جلسه روز گذشته کارگران با وزارت کار گفت:در این جلسه بحث اصلی در راستای یکسان شدن نظرات کارگران و مطرح کردن آن در جلسه شورای عالی کار بود.
 
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بیان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته توجه به معیشت کارگران مغفول مانده است، روز گذشته در جلسه با معاون روابط کار به صورت جزئی مشکلات معیشتی جامعه کارگری را مطرح کردیم و تأکید کردیم همانطور که سال‌های گذشته کارفرمایان بدون توجه به روند صعودی نرخ تورم دستمزد کارگران را تعیین کردند، امسال نیز کارگران درخواست دارند که حقوق در راستای تأمین سبد معیشت خانوار کارگری مشخص شود.
 
ابوی با بیان اینکه دولت با صحبت هایی که اخیراً‌ درباره کاهش نرخ تورم دارد موجب دل نگرانی جامعه کارگری شده است افزود: تأکید کارگران بر تقویت قدرت خرید کارگران و توجه به معیشت آنهاست. دیروز نیز به نماینده دولت مطرح کردیم که با توجه به وضعیت نامناسب بنگاه های اقتصادی و معیشت کارگران ، دولت باید با حمایت از کارفرمایان شرایط را برای بهبود وضعیت زندگی جامعه کارگری مهیا کند.
 
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه حدود دو سوم حقوق کارگران صرف تأمین هزینه مسکن می‌شود گفت: بارها پیشنهاد ارائه وام ارزان مسکن برای خرید و اجاره از سوی کارگران به دولت در جلسات بررسی مزد مطرح شده است ،دیروز نیز این موضوع را مطرح کردیم.
 
ابوی با اشاره به اینکه فردا جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار می‌شود گفت:بررسی مجدد افزایش نرخ پایه سنوات تطبیق با بهره‌وری نیروی کار، بررسی راه‌کارهای جبران عقب ماندگی قدرت خرید نیروی کار و بررسی تعیین دستمزد 94 کارگران دستورات جلسه امروز کارگروه مشاوره سه‌جانبه ملی است و بررسی روش‌های تعیین مزد سال آینده فردا در جلسه شورای عالی کار بررسی می‌شود.
 
 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: