کد خبر: ۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایده تشکیل و راه‌اندازی کانون زنان بازرگان بخش تعاون خبرداد و گفت:از ابتدای سال تاکنون شناسایی 180 واحد تعاونی دارای مشکل مالی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛سهیلا جلودارزاده در همایش تعاونیهای زنان و نقش آن در اشتغال و توسعه رفاه اجتماعی گفت: با تشکیل شورای راهبردی در وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال تاکنون شناسایی و بررسی وضعیت 180 واحد تعاونی دارای مشکلات مالی در دستور کار قرار گرفته و تلاش شده تا در جهت حفظ وضعیت این واحدها حمایتهای مناسب صورت گیرد.
 
وی از پیش‌بینی یک برنامه نگهدارنده درباره تعاونی‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تعاونی‌ها با این برنامه به جایگاه واقعی خود در اقتصاد دست یابند و روند رو به رشد تعاونی‌ها در کشور را شاهد باشیم.
 
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به آموزه‌های دینی و تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و به جهت افزایش مشارکت اجتماعی زنان در سند چشم انداز 1404 سقف مشارکت 30 درصدی برای فعالیتهای زنان در سطوح مختلف سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا در نظر گرفته شده است.
 
جلودارزاده افزود: در شرایط امروز زنان نیازمند مشارکت اقتصادی هستند و کشور باید از نیروی زنان در جهت توسعه بهره برداری کند.
 
وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه زنان از ثروت کمی در جامعه برخوردارند در طول سالهای گذشته مدل تعاونی به عنوان زمینه ای برای افزایش فعالیتهای اقتصادی زنان در نظر گرفته شد.
 
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از صنایع غذایی، دستی، نساجی، آرایشی و بهداشتی، ‌جواهرسازی و تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و فرش به عنوان زمینه‌های مناسب و درآمد زا برای گسترش فعالیت زنان نام برد و خاطرنشان کرد: هرنوع مشارکت و فعالیت زنان در بخشهای مختلف نیازمند همکاری دستکم 10 وزارتخانه و ارگان دولتی است.
 
وی با تاکید بر توانمندسازی تعاونی‌های بانوان، اظهارکرد: علیرغم آنکه تلاشهای خوبی در جهت تحقق این امر صورت گرفته و کارآمدسازی تعاونی‌های زنان مورد توجه واقع شده است اما هنوز تعاونی‌های زنان نیازمند برخورداری از حمایتهای دولتی هستند.
 
جلودارزاده درعین حال حمایت نهادینه دولت به منظور توسعه تعاونی‌های زنان و عضویت زنان در اتحادیه‌های زنان را خواستار شد و گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی داریم تا تعاونی‌هایی را که در زمینه اخذ مجوز و بازرگانی دارای مشکل هستند مورد حمایت دولت قرار بدهیم به همین منظور ایده راه اندازی کانون زنان بازرگان در بخش تعاون با هدف تقویت و مشارکت زنان در تعاونی‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار