کد خبر: ۸۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
جباري مديرعامل صندوق: حوادث رانندگي صدمات جبران ناپديري را به سرمايه انساني کشور وارد کرده و لازم است در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي و اقتصادي اين پديده ، قوانين و جرايم سختگيرانه تري در خصوص عوامل موثر در اين موضوع تاسف برانگيز خصوصا کنترل رفتارهاي رانندگي اجرا شود،

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي صندوق تامين خسارت هاي بدني کشور؛ مديرعامل صندوق با همراهي برخي مديران شرکتهاي بيمه اي استان، با سيد محسن مظهري رئيس کل دادگستري و شريف ابراهيمي دادستان سمنان ديدار کردند.
در اين ديدار دکتر جباري مديرعامل صندوق تامين خسارت هاي بدني کشور ضمن ارائه گزارشي از روند فعاليت هاي صنعت بيمه و صندوق خسارت بدني اظهار داشت : قانونگذار در قانون بيمه شخص ثالث تکاليفي را بر عهده صندوق گذاشته است و ما هم در راستاي همين تکاليف به سراسر کشور سفر کرده ايم و ديدارهايي با مسئولان قضايي استان ها داشتيم‌، بويژه از زندان ها بازديد کرديم تا هر فردي مشمول خدمات صندوق است از آن محروم نشود که اين امر باعث کاهش آمار زندانيان و به تبع آن شاهد کاهش آثار اجتماعي و اقتصادي پديده زندان در خانواده و جامعه بوديم .
مديرعامل صندوق افزود: با کمک ستاد ديه ضمن شناسايي دقيق افراد مشمول قانون صندوق، زندانيان بسياري که بعلت حوادث رانندگي و نداشتن پوشش بيمه در زندان بودند آزاد شده اند.
وي ادامه داد: از مسئولان قضايي استان ها درخواست داريم با توجه به اينکه حوادث رانندگي صدمات جبران ناپديري را به سرمايه انساني کشور وارد کرده در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي و اقتصادي اين پديده ، قوانين و جرايم سختگيرانه تري در خصوص نقش عوامل موثر در اين موضوع تاسف برانگيز دستگاههاي زيربط مانند عامل راه و خودرو، خصوصا کنترل رفتارهاي ترافيکي اجرا نمايند.
جباري با اشاره به همکاري صنعت بيمه و دستگاه قضايي کشور اظهار داشت : در راستاي هماهنگي هاي بعمل آمده و تاکيد رئيس کل محترم بيمه مرکزي، صنعت بيمه و صندوق آمادگي دارد در جهت فرهنگ سازي و کنترل رفتار خطرآفرين ترافيکي با دستگاه قضايي نيز همکاري نمايد.
وي در ادامه به بحث تقلبات اشاره کرده و افزود: در بحث تقلبات آمار خوبي نداريم و اين وضعيت نگران کننده است که با پديده خسارت هاي جعلي روبرو هستيم و انتظار داريم از دستگاه قضا در مقابل اين موضوع رسيدگي ويژه اي را مبذول نمايد و صنعت بيمه آماده همکاري با دادسراها و محاکم قضايي در اين خصوص است.
جباري در خصوص اجراي ماده 50 بيمه شخص ثالث نيز از رئيس کل دادگستري استان درخواست کرد تا محاکم از نمايندگان صندوق دعوت نموده و مستندات پرونده ها را براي تسريع در فرآيند تشکيل پرونده، بررسي و پرداخت در اختيار آنها قرار دهند.
در ادامه مظهري رئيس کل دادگستري استان سمنان نيز در اين ديدار ضمن تقدير از خدمات صندوق گفت: تاسيس شعب صندوق در استان ها يکي از اقدامات ارزشمند است که دسترسي عموم جامعه را خدمات اين نهاد آسان تر کرده است مجموعه قضايي استان نيز بصورت ويژه آماده هر گونه همکاري و تعامل سازنده با صندوق و صنعت بيمه کشور است.
در پايان اي جلسه جباري از شعبه صندوق و کارکنان آن بازديد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: