کد خبر: ۸۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار کشور و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر افزایش نرخ و سهمیه بندی بنزین، برای کنترل بازار و جلوگیری از تخلفات صنفی به ویژه در خصوص گرانفروشی طرح تشدید نظارتی به اجرا خواهیم گذاشت.

به گزارش ایلنا، عباس تابش افزود: هیچگونه افزایش قیمت در عرضه کالا و خدمات قابل قبول نیست و با متخلف برخورد لازم اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی، سرویس مدارس و موارد لازم سهمیه بنزین تعریف شده است.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت تمامی ظرفیت های نظارتی خود را در روند کنترلی قیمت ها بکار خواهد بست.

تابش خاطر نشان کرد: علاوه بر بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین بسیج اصناف کمک ما اجرای این طرح خواهند بود که البته با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی روند رسیدگی به پرونده های متشکله تسریع شود.

وی اعلام کرد: مردم عزیز کشورمان از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ و یا سامانه شکایتی آنلاین سازمان حمایت، تخلفات موجود را منعکس کنند تا اسرع وقت به موارد رسیدگی شود.

تابش گفت: انتظار داریم واحدهای تولیدی نظارت دقیقی روی شبکه توزیع خود داشته باشند تا تخلفی رخ ندهد.

وی در پایان افزود: با توجه به اطمینان موجود به شبکه توزیع و همچنین برنامه های نظارتی موجود امیدواریم تخلفات در سطح بازار کالا و خدمات به کمترین میزان ممکن برسد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری کشور هم در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران تصریح کرد: افزایش قیمت صرفاً در بنزین بوده و در قیمت گازوئیل تغییر نرخی وجود ندارد.

مداح گفت: کرایه های خودروهای گازوئیلی به صورت تن_کیلومتر محاسبه می شود و با توجه به عدم تغییر قیمت در این بخش، هیچ گونه افزایش قیمت در ناوگان بین شهری، اعم از اتوبوس و باری، مشاهده نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بخش سواری نیز سهمیه لازم در کمیسیون مربوطه لحاظ شده و حتماً اعمال می شود و البته فعلاً تغییری در قیمت کرایه های بین شهری بخش مسافری سواری ها نخواهیم داشت.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار