کد خبر: ۸۸۴۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
خانوارهایی که حمایت معیشتی دریافت نکردند و خود را مشمول دریافت آن می‌دانند از ۸ صبح یکشنبه سوم آذر با شماره گیری #۶۳۶۹* تقاضای خود را اعلام کنند.

چگونه برای دریافت بسته‌ حمایتی دولت درخواست بدهیم؟ + فیلم

«خانوارهایی که حمایت معیشتی دریافت نکردند و خود را مشمول دریافت آن می‌دانند، از ۸ صبح یک‌شنبه سوم آذر با شماره‌گیری #۶۳۶۹* می‌توانند تقاضای خود را اعلام کنند»؛ این خبری بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود. اما در کمتر از یک ساعت، سامانه بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشکل فنی روبه‌رو شده و قطع شد.

براساس آخرین اطلاعیه این وزارتخانه، به دلیل بروز مشکل فنی در شماره‌گیری کد #۶۳۶۹* اختلالی پیش آمده است که تا ساعاتی دیگر این مشکل حل می‌شود. در این اطلاعیه از هموطنان تقاضا شده که طبق اطلاعیه‌های قبلی تنها سرپرستان خانوار اقدام و کد ملی خود را در #۶۳۶۹* ثبت کنند.

دولت بعد از اصلاح قیمت بنزین، ۶۰ میلیون نفر را مشمول دریافت حمایت معیشتی اعلام کرد که براساس آن برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حسن میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی درباره دلیل قطع سامانه شماره‌گیری کد *۶۳۶۹# و این‌که چرا چنین پیش‌بینی‌ای اتفاق نیفتاده بود، اظهار داشت: همه تست‌های فنی انجام شده بود، منتها مشکلی در اپراتور همراه اول اتفاق افتاد.

وی افزود: وقتی مشکل در اپراتور اتفاق می‌افتد، خارج از حیطه کاری ما است و مشکل را باید اپراتور حل کند.

وی عنوان کرد: بر این اساس، همه بحث‌های فنی در خود سامانه #۶۳۶۹* کاملا در نظر گرفته شده و تست شده بود. حتی ۵ برابر بیش از ظرفیت ثبت‌نام کارت سوخت، ما امکان پذیرش همزمان یوزر ایجاد کرده بود، ولی به دلیل مساله‌ای که در اپراتور همراه اول اتفاق افتاد، این مشکل به وجود آمد.

میرزایی تصریح کرد: نگرانی‌ای وجود ندارد و مشکل حل می‌شود؛ ضمن این‌که ۱۰ روز مهلت برای ثبت کدملی برای سرپرست خانوار قرار دادیم، بنابراین به هیچ‌وجه جای نگرانی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد درخواست رسیدگی ثبت شده است، متذکر شد: تاکنون حدود ۹۰ هزار درخواست رسیدگی ثبت شده و درخواست‌ها دائما در حال افزایش است و بیشتر به اپراتورهای ایرانسل، رایتل و شاتل مربوط می‌شود.

‌وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید از حدود ۶ میلیون خانواری که یارانه حمایتی را دریافت نمی‌کنند، چه تعداد درخواست رسیدگی داشته باشند؟ گفت: هیچ برآوردی وجود ندارد. بستگی به درخواست مردم دارد و وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است که درخواست‌شان را به موقع دریافت کنیم، به موقع بررسی کنیم و به موقع و شفاف اطلاع‌رسانی کنیم.

میرزایی همچنین در پاسخ به این پرسش که تاکنون به چند نفر یارانه حمایتی پرداخت شده است، افزود: تاکنون به حدود ۶۰ میلیون نفر یارانه پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پرداخت یارانه حمایتی از محل درآمد افزایش قیمت بنزین بوده یا فعلا از محل دیگری تامین شده است؟ تصریح کرد: از محل افزایش قیمت بنزین بوده است؛ ضمن این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولیت شناسایی و رسیدگی به درخواست افراد را دارد. هر موضوعی خارج از این چارچوب به وظایف سایر دستگاه‌ها مربوط است.

 سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی در پاسخ به این پرسش که پرداخت یارانه حمایتی در ماه‌های آینده ادامه پیدا می‌کند؟ عنوان کرد: این موضوع همان‌طور که گفتم، در چارچوب وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و ما فقط در حوزه شناسایی و رسیدگی به درخواست افراد سرویس می‌دهیم.

لازم به ذکر است؛ واریز بسته حمایت معیشتی دولت در سه نوبت و در روزهای ۲۷ آبان، ۲۹ آبان و دوم آذر ماه برای ۶۰ میلیون ایرانی بر حسب بعد خانوار واریز شد و شب گذشته وزارت رفاه اعلام کرد جاماندگان می‌توانند از ساعت ۸ صبح امروز (۳ آذر) درخواست خود را در کددستوری #۶۳۶۹* ثبت کنند؛ با این وجود بروز اختلالاتی در یکی از اپراتورهای تلفن همراه موجب شد از ساعات اولیه صبح امروز برخی مردم به صورت حضوری به وزارت رفاه مراجعه کنند.

در خبرهای قبلی اعلام شد که طبق بیانیه وزارت ارتباطات اختلالات پیش آمده تا ساعت ۱۵ امروز برطرف می‌شود. وزارت رفاه نیز در ​اطلاعیه شماره (۲) ستاد شناسایی مشمولین بسته حمایت معیشتی دولت، مستقردر وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی پیرامون اختلال شماره گیری کد #۶۳۶۹* در اپراتور همراه اول اعلام کرد که «از صبح امروز به دلیل بروز مشکل فنی در شماره گیری کد #۶۳۶۹* در اپراتور همراه اول اختلالاتی پیش آمده است که با هماهنگی‌های انجام شده این اختلال به زودی رفع می‌شود. گفتنی است در بازه زمانی ۸ تا ۱۰ صبح امروز بیش از ۶۰ هزار کد ملی ثبت شده است و حجم زیاد ثبت کدهای ملی دلیل این اختلال است. ثبت کد ملی در اپراتورهای ایرانسل و رایتل هیچ گونه مشکلی ندارد.

تمامی سرپرست خانوارهایی که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند و خود را واجد شرایط می دانند می‌توانند بعداز ظهر یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار