کد خبر: ۸۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران: تعامل و بهره گیری از نظرات کارشناسی شبکه فروش می تواند در تصمیم گیری ها و تدوین اصلاح آیین نامه ها مفید و موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، دکتر کریمی که در جمع نمایندگان و کارگزاران حاضر در "پنل تخصصی شبکه فروش و چالش‌های آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان و کارگزاران" در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با تاکید بر لزوم تعریف بیمه نامه های جدید، راهکار اصلی جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه و رسیدن به اهداف مندرج در برنامه ششم توسعه را گسترش بیمه های زندگی اعلام نمود.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از جمله اولویت های شبکه فروش را افزایش ضریب نفوذ بیمه تا سقف مدنظر در برنامه ششم توسعه کشور دانست و با تایید دشوار بودن این هدف، اظهار داشت: اگر انتظار داریم ضریب نفوذ افزایش یابد، باید زمینه آن را نیز فراهم آوریم و بخش های مختلف کشور در راستای تحقق این هدف بسیج شوند. برای مثال لازم است بابت این کار ملی، بتوانیم از ظرفیت فرهنگ سازی رسانه ملی استفاده کنیم.
وی از دیگر شرایط افزایش ضریب نفوذ بیمه، تامل حاکمیت در وضع قوانینی دانست که می تواند دستیابی به این هدف را تحت الشعاع خود قرار دهد و افزود: اگر می خواهیم ضریب نفوذ بیمه در ایران به کشورهای توسعه یافته نزدیک شود لازم است از الگوهای موفق پیاده شده در دنیا بهره برداری کنیم. از جمله آنکه ببینیم در موضوع معافیت مالیاتی بیمه ها چگونه عمل می شود. اما اکنون با این موضوع مخالفت هایی وجود دارد که درخواست داریم دولت محترم به آن توجه داشته باشد و امروز نیز در این رابطه، نامه ای با امضای مدیران عامل محترم شرکتهای بیمه به رییس جمهور محترم تقدیم شد.
دبیرکل سندیکای بیمه گران از نمایندگان و کارگزاران حاضر در همایش بیمه و توسعه خواست همواره بعنوان یک مشاور در کنار بیمه گذاران باشند و افزود: پس از فروش بیمه نامه نیز بعنوان مشاوری امین درکنار بیمه گذاران بمانید و آنها را رها نکنید. اگر نماینده همواره با بیمه گذار باشد یقیناً تقلب و تخلف کاهش می یابد و یکی از اهداف سندیکا نیز جلوگیری از تقلب و تخلف است.
دکتر کریمی بر گسترش تعامل بین سندیکا و انجمن های صنفی نمایندگان و کارگزاران تاکید کرد و بیان داشت: بنا داریم بعداز همایش بیمه و توسعه هم ارتباط خود با انجمن های صنفی نمایندگان و کارگزاران ادامه دهیم. باور دارم تعامل و بهره گیری از نظرات کارشناسی شبکه فروش می تواند در تصمیم گیری ها و تدوین و اصلاح آئین نامه ها مفید و موثر باشد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک موضوع محل برگزاری جلسات هیئت حل اختلاف بین نماینده و شرکتهای بیمه و همچنین موضوع آموزش و آزمون نمایندگان به سندیکا واگذار شود.
گفتنی است "پنل تخصصی شبکه فروش و چالش‌های آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان و کارگزاران" به همت سندیکای بیمه گران ایران با حضور جمع کثیری از اعضای شبکه فروش شرکتهای بیمه در همایش ملی بیمه و توسعه امسال برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: