کد خبر: ۹۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
بیمه های زندگی فاصله معناداری با وضعیت جهانی دارد و اگر بخواهد به آن مالیات در بخش درمان تعلق بگیرد قطعا وضعیت بسیار بدتر از شرایط فعلی خواهد بود.

با توجه به اهمیت بیمه های زندگی به عنوان راهکار بیمه مرکزی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور با مهدی مهدوی ، مدیر عامل شرکت بیمه سرمد به گفت و گو نشستیم که در ادامه ملاحظه می کنید.

به اعتقاد شما مهمترین مسائل حال حاضر صنعت بیمه چه مواردی است؟
اولین نکته ضریب نفوذ بیمه در بیمه های زندگی است که جای کار دارد و فاصله معناداری با عملکرد جهانی داریم.و موضوع دیگر بیمه هایی است که ضریب خسارت بالایی دارند مانند بیمه های شخص ثالث و بیمه های درمان که کنترل آنها برای حیات شرکت ها و ادامه فعالیتشان ضروری است. بخش درمان با سیاست های حمایتی بیمه مرکزی و دولت و مجلس تا حد قابل قبولی کنترل شده . من فکر می کنم در مورد کنترل خسارتها چه در بحث قراردادها با مراکز درمانی و چه بیمه گذاران کارهای خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

به نظر شما اصلاحات در بخش مالیاتی کشور در سال آینده چه تاثیری در صنعت بیمه خواهد داشت؟
در جریان هستید که بیمه های زندگی و بیمه های عمر و درمان مالیات ندارند ولی یک موضوع مطرح شده که به اینها می خواهد مالیات تعلق بگیرد. گفتم که بیمه های زندگی فاصله معناداری با وضعیت جهانی دارد و اگر بخواهد به آن مالیات در بخش درمان تعلق بگیرد قطعا وضعیت بسیار بدتر از شرایط فعلی خواهد بود. امیدوارم مجلس در این زمینه همراهی نماید تا این موضوع به هیچ عنوان اتفاق نیافتد و به نظرم برای رشد صنعت بیمه اخذ مالیات یک عامل عقبگرد است.

آیا با اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه موافق هستید؟ به اعتقاد شما کدام بخش نیاز به اصلاح بیشتری دارد؟
تغییری که در آیین نامه 97 روی داد باعث بهبود عملکرد آن شد و دست شرکت های بیمه را برای سرمایه گذاری باز کرد. صورت های مالی شرکت های بیمه را ملاحظه کنید عمده سود شرکت ها از محل سرمایه گذاری است. خود عملیات بیمه ای عملا هیچ سود قابل توجهی ندارد. هرچه بتوانیم در بازارهای سرمایه ای و سهام و طرح های مشارکت های عمرانی کار کنیم، عملا می تواند دست شرکت بیمه باز بشود تا بتواند ضریب نفوذ بیمه افزایش دهند.

شرکت شما در رابطه با بیمه عمر چه کارهایی انجام داده ؟
سال گذشته بالغ بر 22 درصد پرتفوی شرکت را بیمه های زندگی به خود اختصاص داد و امسال هم برنامه ای که در دستور کار داریم این است که مجتمع های بیمه زندگی را به صورت تخصصی راه اندازی کنیم و دپارتمان مستقل برای آن در شرکت ایجاد کنیم. که باتوجه به مصوبه هیات مدیره در این زمینه امیدواریم در شش ماه آینده اجرایی شود . البنه همین الان شروع کرده ایم ولی خروجی اش را شش ماه ینده ملاحظه خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: