کد خبر: ۹۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که متوسط رشد سالیانه سرمایه گذاری در بورس افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از ایبِنا، علی صحرائی مدیرعامل بورس تهران، گفت: در حال حاضر تامین مالی در کشور بانک محور است و حدود ۸۹ درصد تامین منابع در شرایط موجود بر عهده بانک هاست و تنها ۱۱ درصد را بورس بر عهده دارد.
وی با ارایه برش ده ساله اخیر با اعداد و ارقام و مقایسه گزینه های سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: بازدهی سرمایه گذاری در بورس از سایر فرصت های سرمایه گذاری، بازده بهتری برای سرمایه گذاران داشته و سرمایه گذاری در بورس در راستای کمک به تولید ملی است و سایر روش های سرمایه گذاری اثرات ملموس اینچنینی ندارند.
مدیرعامل بورس تهران به ظرفیت های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه ایران در چند سال گذشته شاهد حضور ابزارهای نوین مالی شامل اوراق مشارکت، اوراق اجاره، اوراق مرابحه، اوراق سفارش ساخت، اسناد خزانه اسلامی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان، اوراق سلف استاندارد موازی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه، اوراق فروش تبعی و اوراق خرید دین بوده است.
مدیرعامل بورس تهران بر شفافیت و رعایت قوانین بازار سرمایه تاکید کرد و از شرکت های بزرگ برای حضور در بورس دعوت به عمل آورد و اظهار داشت: از شرکت های واجد شرایط و بزرگ در همه بخش های دولتی، خصوصی و عمومی حضور در بورس و تامین مالی از طریق این بازار دعوت می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: