کد خبر: ۹۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: تولید کنندگان و واردکنندگان کالا هرچه سریعتر نسبت به در یافت کد شناسه کالا اقدام کنند .

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز اسماعیل عطاپور در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: با توجه به الزامات قانونی مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تولید کنندگان و وارد کنندگان 10 قلم کالایی باید نسبت به دریافت کد شناسه اقدام کنند.

وی افزود: فعالان اقتصادی به ویژه تولید کنندگان و وارد کنندگان البسه و پوشاک، کیف و کفش و لوازم خانگی می توانند با مراجعه به سامانه شناسه کالا که زیر مجموعه سامانه جامع تجارت کشور است، ضمن بارگذاری اطلاعات خود و کالاهای تولیدی و یا وارداتی، نسبت به دریافت یک کد شناسه برای هر قلم کالا اقدام کنند.

عطاپور با اشاره به اینکه هر شناسه متعلق به یک کالا خواهد بود؛ اضافه کرد: شهروندان می توانند جهت صحت سنجی کد شناسه، آن را به کد ussd که متعاقبا اعلام خواهد شد، ارسال و در صورت مغایرت موارد را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: پس گذشت زمان مقرر تمام کالاهای مشمول طرح که دارای کد شناسه نیستند، به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و از طریق سازمانهای نظارتی برخورد لازم بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار