کد خبر: ۹۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
موضوع قرص‌های حاوی کیک چندی است در فضای مجازی مورد بحث و نگرانی شهروندان را در پی داشته که با مراجعه یک خانواده به بیمارستان پرونده آن در بهبهان باز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بهبهان موضوع قرص‌های حاوی کیک چندی است در فضای مجازی مورد بحث و نگرانی شهروندان را در پی داشته که با مراجعه یک خانواده به بیمارستان پرونده آن در بهبهان باز شد و موجی از نگرانی را متوجه ساکنان این شهرستان کرده است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، کیک‌های حاوی قرص در محصولات 12 شرکت معتبر مواد غذایی پیدا شده و هنوز مشخص نشده که چه شخص یا اشخاصی و با چه انگیزه‌ای اقدام به این کار کرده اند. البته وزیر بهداشت اعلام کرده که این موضع توسط نهاد‌های امنیتی در دست پیگیری است.

مهدی شفقت در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در مراجعه یک خانواده مبنی بر پیدا شدن قرص در کیک فرزندشان فورا به بیمارستان شهیدمصطفی خمینی شهرستان آمده و درخواست چکاب فرزندشان کردند.

وی افزود: پس از بررسی و برای حصول اطمینان معده بیمار شستشو داده شد و پس از ساعتی مرخص شد اما بر اساس گفته همراهان قرص در انتهای کیک بوده و خوشبختانه مصرف نشده است.

مدیر روابط عمومی بیمارستان شهید مصطفی خمینی بهبهان بیان کرد: از مردم خواهشمندیم در صورت امکان از استفاده کیک فعلا خودداری کرده یا آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

وی با اشاره به این که شیوع بین کیک مارک شیرین عسل است گفت: با هماهنگی صورت گرفته مراجع قضایی پیگیر موضوع هستند و امیدواریم مورد مشابه در شهرستان نداشته باشیم.

کیک‌ها از ساعات اولیه صبح جمع آوری شدند.

رئیس اداره صمت شهرستان بهبهان عنوان کرد: پس از ارسال گزارش به این اداره در دقایق اولیه مامورین ما به بیمارستان اعزام و بعد از بررسی موضوع با همراهی دادستان شهرستان مغازه‌ای که از آن کیک خریداری شده بود مورد بررسی قرار کرفت.

مهدی عابدنژاد تصریح کرد: پس از حضور در مرکز عمده فروشی و دفتر پخش شهرستان و صورتجلسه اجناس موجود با هماهنگی صورت گرفته قرار بر این شد که ماشین از درب کارخانه پلمب و در شهرستان باز شود البته طی هماهنگی انجام شده با مرکز استان اقدام مشابه با دفتر پخش در اهواز نیز صورت گرفت.

خوشبختانه در کل کشور اعلام مسمومیت نداشتیم

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان درباره پیداشدن قرص در کیک ادامه داد: پس از تماس نماینده دادستان محترم در خصوص پیدا شدن قرص در یک کیک و مراجعه دختر بچه‌ای به بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی (ره) بهبهان، سریعا در بیمارستان حضور یافته و ضمن دیدار با دختر بچه و دریافت شرح حال از وضع عمومی وی و جزییات خرید و‌ نحوه مصرف کیک، مشخص شد که نامبرده قسمتی از کیک را مصرف کرده، اما جسم خارجی که قرص سفید رنگی بوده را بلع نکرده و  در سلامت کامل است.

وحید نیشابوری تصریح کرد: موضوع در دست بررسی است اما قطعا ریشه یابی سخت و مطمنا این اتفاق در خط تولید نیست و ما به کارگاه‌های زیر زمینی شک داریم که به منظور ایجاد رعب و وحشت دست به چنین اقدامی می‌زنند.

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون در کل کشور گزارش مسمومیتی در این خصوص نداشتیم اما از شهروندان تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی ضمن هوشیاری در مصرف مواد غذایی و تنقلات مورد استفاده جهت کودکان، هرگونه موارد مشکوک بهداشتی را از طریق سامانه 190 و یا گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گزارش کنند.

انتهای پیام/332/ز

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار