کد خبر: ۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
رییس سازمان تعاون روستایی از خرید و ذخایر میوه شب عید خبر داد و گفت: اگر قیمت پرتقال بی‌رویه افزایش یابد، ممکن است عرضه آن برای تنظیم بازار و تعادل قیمت پرتقال زودتر انجام شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، حسین صفایی در نشست خبری اظهار کرد: 9 سال است که تنظیم بازار میوه شب عید با دخالت دولت انجام می‌شود و امسال هم سازمان تعاونی روستایی موظف به خرید پرتقال و سیب مورد نیاز کشور برای شب عید شد که میزان ذخیره‌سازی صورت گرفته با نیاز همه استان‌ها که از قبل جمع‌آوری شده بود، مطابقت دارد.

وی افزود: شبکه‌های توزیع میوه شب عید نسبت به سال گذشته افزایش یافته و علی‌رغم فضاسازی‌های کاذب برای کمبود و واردات میوه وزارت جهاد کشاورزی با آن مخالفت کرده است.

رییس سازمان تعاون روستایی ادامه داد: برخی پس از ممانعت وزارت جهاد کشاورزی برای واردات میوه فشار زیادی به دولت وارد کردند و در حال حاضر قیمت‌ پرتقال افزایش یافته که اگر این روند ادامه پیدا کند از ذخایر موجود برای تنظیم بازار استفاده می‌کنند.

صفایی اظهار کرد: گوشت مرغ و گوشت قرمز نیز بیش از نیاز کشور ذخیره شده و وزارت جهاد کشاورزی به دنبال صادرات آن است. همچنین گندم نیز که خرید تضمینی آن در انحصار دولت قرار دارد با محوریت شرکت بازرگانی دولتی و زیرمجموعه‌های آن به همراه بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر دولت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را انجام می‌دهد به دلیل آن است که قیمت آنها از قیمت منطقی بازار و نرخ خرید تضمینی دولت کمتر شده است و وزارت جهاد کشاورزی اقدام به آن کرده است.

*** بانک‌ها برای پرداخت بهای ذرت همکاری نمی‌کنند

رییس سازمان تعاون روستایی اعلام کرد: در خرید تضمینی ذرت علی‌رغم این‌که با قیمت مناسبی از کشاورزان خریداری شد، به دلیل حجم بالای خرید و عدم همکاری بانک‌های عامل نتوانستیم بهای آن را به کشاورزان پرداخت کنیم که امیدواریم با همکاری بانک‌ها مطالبه کشاورزان را پرداخت کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار