کد خبر: ۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
رئیس جامعه هتلداران کشور مطرح کرد:
سختگیری‌های سازمان مالیاتی و سازمان گمرک کشور برای دستیابی به منافع خود مسیر دستیابی به منافع کلان ملی در خصوص توسعه توریسم را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: تلاش موازی همه ارگان‌ها و سازمان‌ها برای توسعه گردشگری کشور ضروری است.   
 
وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی بهترین شرایط برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه گردشگری است، گفت: تجربه ثابت کرده که در حال حاضر داشتن یک وزارتخانه برای کمک به توسعه گردشگری می‌تواند بسیار مفید باشد.   
 
رئیس جامعه هتلداران کشور افزود: در دوره گذشته حضور افراد سیاسی در راس سازمان، سازمان را به حاشیه راند و از اهدافش دور کرد.   
 
وی گفت: اگر سازمان یک وزارتخانه بود، مجلس و نمایندگان بر آن نظارت می‌کردند. حق سوال و استیضاح برای آن‌ها وجود داشت، اما در حال حاضر چنین مسئله‌ای وجود ندارد. هرچند که خود سازمان هم تمایلی برای تبدیل شدن به یک وزارتخانه ندارد.   
 
رئیس جامعه هتلداران کشور تاکید کرد: از ادغام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هردو آسیب دیدند و اهداف مورد نظر برای آن‌ها محقق نشد.   
وی بودجه‌ای را به عنوان اصلی ترین مانع بر سر راه رشد گردشگری رد کرد و گفت: در حال حاضر تمایل نه چندان مطلوب گردشگران به بازدید از شهرهای مختلف به هزینه‌های سفر باز می‌گردد.   
 
رئیس جامعه هتلداران کشور ادامه داد: بسیاری از کشورهای فعال در حوزه گردشگری سازمانهای داخلی را در بسیاری موارد از پرداخت مالیات معاف کرده‌اند، در صورتی که در کشور ما بیشترین میزان مالیات بر روی کالاهای هتلداری اعمال می‌شود که به ناچار مالیات اخذ شده سبب افزایش هزینه‌های سفر مسافران می‌شود.   
 
وی گفت: در حال حاضر ۸ درصد ارزش افزوده به هزینه سفر مسافران اضافه می‌شود که این امر ضمن افزایش نرخ سفر، رغبت سرمایه داران بخش خصوصی را هم به سرمایه گذاری کمرنگ می‌کند.   
 
رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه تاکید کرد: حوزه گردشگری فرابخشی است و فقط سازمان میراث فرهنگی مسئول نیست. اگر فقط حمل و نقل را مثال بزنیم عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این زمینه موثر است و به طور کلی موفقیت بخش گردشگری در زمره همکاری زنجیره‌ای بخشهای مختلف است.   
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من در حال حاضر مشکل سازمان میراث فرهنگی نداشتن بدنه کار‌شناسی قوی است، چرا که خود ریاست سازمان فردی مورد اعتماد تمام سازمانهای مربوطه است، اما به تنهایی کافی نیست.   
 

انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، کلان ملی ، مالیات
نام:
ایمیل:
* نظر: