کد خبر: ۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: باروری 5 ساعته ابرها در تهران جواب داد و در روزهای گذشته شاهد بارش باران در پایتخت بودیم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، خسرو ارتقایی اظهارداشت: در هفته گذشته جهت افزایش بارندگی در سطح استان تهران دو سورتی پرواز بارورسازی ابرها در مجموع به‌ مدت 5 ساعت توسط مرکز باروری ابرها در شرق و غرب تهران انجام گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: در یکماه اخیر بارها شاهد ورود سامانه ابر به آسمان تهران بودیم اما شرایط برای باروری مهیا نبود، تا اینکه سامانه جدید وارد آسمان تهران شد و شرایط برای انجام عملیات مساعد و مطلوب تشخیص داده شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه بارورسازی ابرها در شرایط خاص انجام می‌شود تاکید کرد: این عملیات باید در شرایطی انجام شود که ابرهای مستعد بارش در منطقه وجود داشته باشد و شرایط فیزیکی و آب و هوایی اجازه بارورسازی ابرها را بدهد تا پس از سنجش کامل شرایط آب و هوایی، عملیات انجام شود.

وی وضعیت و شرایط ابرهای موجود در آسمان تهران در هفته گذشته را مساعد برای انجام این عملیات ذکر کرد و گفت: در یکماه اخیر بارها شاهد ورود سامانه ابر به آسمان تهران بودیم اما شرایط برای باروری مهیا نبود، تا اینکه سامانه جدید وارد آسمان تهران شد و شرایط برای انجام عملیات مساعد و مطلوب تشخیص داده شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تصریح کرد: به این ترتیب دو سورتی پرواز در شرق و غرب تهران توسط مرکز باروری ابرها به‌ مدت 5 ساعت اجرا شد که نتایج آن پس از بررسی و مقایسه اطلاعات با سایر ایستگاه‌ های موجود در استان تهران و استان‌ های همجوار در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

ارتقایی اظهارامیدواری کرد اجرای عملیات باوری ابرها تنها می‌تواند 10 تا 15 درصد موجب افزایش بارندگی آن هم در شرایط مستعد ابری شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار