کد خبر: ۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از کاهش ۴۵۰ کیلومتری مسیرهای هوایی و بهره‌برداری از شش راه هوایی جدید از ۱۶ بهمن خبر داد.
به‌ گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، ابراهیم شوشتری با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه در شش ماهه گذشته، ۱۱ راه هوايي بين‌المللي تاسيس و به بهره‌برداري رسيده است٬ گفت: بهره‌برداری از شش راه هوايي مستقيم ديگر تحول عظيمي در پروازهاي كشور به‌ویژه پروازهاي داخلي ايجاد خواهد کرد.

وی بابیان اینکه با بهره‌برداری از شش مسیر هوایی جدید در مجموع دو هراز و ۸۳۵ کیلوگرم سوخت و ۳۱.۵ دقیقه در زمان صرفه‌جویی می‌شود، اظهار داشت: این اقدام علاوه بر تنظيم جريان پرواز و روان‌سازي ترافيك هوايي، كاهش مصرف سوخت و كاهش توليد آلاينده‌هاي زيست محيطي، افزايش سطح رضايت‌مندي بهره‌برداران داخلي و بين‌المللي از فضاي جمهوري اسلامي ايران را به همراه خواهد داشت.

معاون عملیات هوانوردی کشور، خاطرنشان کرد: ساماندهي فضاي كشور و تاسيس راه‌هاي هوايي مستقيم كه از سال‌هاي گذشته در دستور كار شركت فرودگاه‌هاي كشور قرار داشت، با بهره‌برداري از ۶ مسير هوايي وارد مرحله جديدي می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور استفاده بهينه از فضاي هوايي كشورها و فرودگاه‌ها و در راستاي صرفه‌جويي در ميزان مصرف سوخت، استهلاك هواپيما، كاهش آلاينده‌ها و حفظ محيط زيست، وقت مسافران و افزايش بهره‌وري از ساليان گذشته سازمان جهاني هواپيمايي كشوري(ايكائو) در اسناد خود٬ كشورها را ترغيب به تاسيس راه‌هاي هوايي مستقيم و موازي کرده‌است.

شوشتری ادامه داد: در این راستا در مدل برنامه‌ريزي ASBU، طرح اجرايي (Action Plan) از کشورها درخواست شده و سمينار و كارگاه‌هاي آموزشي متعددي نيز در اين خصوص برگزار شده است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: شركت فرودگاه‌هاي كشور و سازمان هواپيمايي كشوري با بررسي و ارائه پيشنهاد در دوره‌هاي مختلف تلاش کردند تا با همكاري و هماهنگي نزديك با ستاد كل نيروهاي مسلح و ساير ارگان‌هاي مرتبط، نسبت به تاسيس راه‌هاي هوايي مستقيم و موازي اقدام کنند كه از سال گذشته شوراي عالي امنيت ملي نيز به‌ منظور تسهيل در روند تصويب و بهره‌برداري راه‌هاي مستقيم و موازي، راهبري جلسات مشترك را بر عهده داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار