کد خبر: ۹۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۷ سال گذشته باقی ماندبه گزارش شفاف، به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران مضطرب به دلیل نگرانی از تبعات اقتصادی ویروس کرونا به سمت بازار طلا روی آورده اند، قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۷ سال گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به ۱۶۱۹ دلار و ۳۳ سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد به بالاترین رقم ۷ سال اخیر یعنی ۱۶۲۳ دلار و ۴۵ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۶۲۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دائگو، شهر ۲.۵ میلیون نفری کره جنوبی جدیدترین قربانی ویروس کرونا در خارج از چین لقب گرفته است. کره جنوبی اکنون ۱۰۴ مورد تایید شده مبتلا به کرونا دارد. بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، ویروس کرونا که موجب اختلال در رشد اقتصادی چین شده و به سایر کشور‌ها نیز گسترش یافته است، ممکن است روند ترمیمی بسیار شکننده پیش بینی شده برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ را از مسیر خود خارج کند.

ارزش سهام در بازار‌های آسیایی امروز و همزمان با نگرانی‌ها از گسترش کرونا در کره جنوبی، ژاپن و چین شاهد افت بود. در همین حال، ارزش دارایی‌های امنی نظیر دلار به بالاترین رقم خود در طی ۳ سال گذشته رسید.

پکن نرخ بهره را کاهش داده و احتمالا اقدامات جدیدی را برای حمایت از اقتصاد خود که قربانی ویروس کرونا شده به کار خواهد بست.

همزمان یک مقام ارشد دولت آمریکا دیروز گفت، واشنگتن انتظار دارد چین به تعهدات خود در قالب توافق تجاری مبنی بر افزایش خرید کالا از آمریکا متعهد باشد. آمار‌های اقتصادی منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که فعالیت‌های کارخانه‌ای در منطقه میان آتلانتیک آمریکا در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافته، اما در عین حال تعداد متقاضیان دریافت حق بیکاری در این کشور طی هفته گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار