کد خبر: ۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: فروش کالا با قیمت‌های مخدوش یا بالاتر از قیمت درج شده روی کالاها از سوی واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخلف است و در صورت وصول شکواییه یا بررسی میدانی از سوی بازرسان، برخورد خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاين، علیرضا رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس دستورالعمل‌های صادره و اعلام رسمی دستگاه‌های مرتبط، معمولا کالاهای تاریخ مصرف گذشته از چرخه توزیع حذف می‌شوند و هر گونه افزایش قیمت مشمول موجودی قبلی واحدهای تولیدی، در سطح عرضه نیست.

وی تاکید کرد: کلیه عوامل توزیع اعم از شرکت‌های پخش و واحدهای خرده‌فروش ملزم به فروش کالا با مدنظر قرار دادن قیمت‌های درج شده روی کالا و انطباق آن با تاریخ تولید هستند.

رفیعی با بیان اینکه مواد غذایی که در واحدهای صنفی عمده فروشی، بنکداری و خرده فروشی وجود دارد مورد رصد و پایش سازمان حمایت است، تاکید کرد: کارشناسانی در زمینه شناسایی تخلفات مرتبط با نصب برچسب قیمت جدید یا تاریخ مصرف جعلی روی بعضی کالاها آموزش دیده‌اند و کار بازرسی را انجام می‌دهند.

فروش اجباری نان کنجدی ممنوع است

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فروش اجباری نان کنجدی ممنوع است اما در صورت وجود سفارش از سوی برخی مشتریان به دریافت نان کنجدی و مواردی از این قبیل باید تطابق واقعی با قیمت مورد عرضه این محصول براساس ضوابط موجود باشد.

وی ادامه داد: به منظور ساماندهی این روند، ایجاد وحدت رویه و ممانعت از اجحاف در حق مصر‌ف‌کنندگان موضوع در قالب دستورالعمل‌های صادره توسط کارگروه تخصصی ذیربط اعمال می شود.

رفیعی در عین حال تاکید کرد: اگر تخلفی توسط واحدهای صنفی صورت گیرد قطعا توسط بازرسان مربوطه مطابق مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار