کد خبر: ۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱
رییس اتحادیه آرایشگران مردانه گفت: اول اسفند‌ماه، ژورنال مدل موی ایرانی رونمایی می‌شود که آرایشگران برتر تهران معرفی خواهند شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، مصطفی گواهی با بیان این‌که در حال حاضر حدود 1960 واحد صنفی مجوز‌دار در حال فعالیت هستند، گفت: راه‌اندازی حدود 70 واحد دیگر نیز در حال بررسی است که به زودی مجوز آنها صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که از حدود سه هفته پیش تعرفه‌ها حدود 30 درصد افزایش یافته است، گفت: در جلساتی که با وزارت صنعت برگزار کردیم، مقرر شد نرخ ممتازی را ارائه کنیم که برای آرایشگاه‌های با ویژگی‌های خاص است که شامل 90 سالن در تهران می‌شود.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه همچنین خبر داد: قرار است مقطع کارشناسی آرایش زنانه و پیرایش مردانه از سال آینده کار خود را آغاز کند که به احتمال زیاد خرداد‌ سال آینده این موضوع اجرایی می‌شود.

گواهی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به جشنواره هنر دهم گفت: طی تحقیقاتی که انجام شده، تصمیم گرفتیم مدل‌هایی به آرایشگران عرضه کنیم که شاخصه‌های فرهنگ ایرانی را داشته باشند چون کشورمان سرشار از هنر است و ما این پتانسیل را داریم که بهترین مدل‌ها را ارائه کنیم و دراین زمینه در اولین ژورنالی که ارائه خواهد شد، برگزیدگان مدل مو معرفی می‌شوند.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه گفت: آرایشگری به عنوان یک حرفه و هنر در جامعه شناخته می‌شود و ما نیز در همین قالب این جشنواره را برگزار کرده و در نظر داریم این جشنواره را در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی با بیان این‌که باید مدل‌ مو با فرهنگ‌های شهرهای مختلف مطابقت داشته باشد، افزود: مدل مو می‌تواند نمایانگر فرهنگ و طرز تفکر مردم در هر سرزمینی باشد و با توجه به این موضوع، تحولی در این صنف ایجاد شد و از تمام آرایشگران دعوت کردیم در صورت داشتن پتانسیل، در این جشنواره شرکت کنند و توجه به فرهنگ‌سازی در این صنف با رویکرد مدل‌های ایرانی از موارد مهمی است که به آن توجه داریم.

گواهی اظهار کرد: اول اسفند‌ماه ژورنال مدل موی ایرانی رونمایی می‌شود.

همچنین مهدی جمشیدی - مشاور اتحادیه آرایشگران مردانه - در این نشست با بیان این‌که قانون مد و لباس توسط مجلس به تصویب رسیده و اجرای آن به عهده معاونت هنری وزارت ارشاد سپرده شده است، اظهار کرد: در سال جدید با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم اولین جشنواره هنر دهم در بخش برترین‌های مدل مو مردانه را عملیاتی کنیم.

وی افزود: از یکم آذرماه دبیرخانه جشنواره کار خود را آغاز کرد و 217 آرایشگر در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت 33 مدل برتر جهت انتشار در اولین ژورنال رسمی مدل مو که به زودی رونمایی می‌شود، پذیرفته شدند.

به گفته جمشیدی از این 33 آرایشگر 9 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در نهایت کمیته داوران تا 28 بهمن‌ از بین این 9 اثر سه اثر را به عنوان آثار آرایشگران برتر شهر تهران معرفی و اعلام خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار