کد خبر: ۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
تویوتا موتور میزان سود مورد پیش بینی برای سال مالی منتهی به 31 مارس را با افزایش فروش شاسی بلندها و ارزان شدن ین که ارزش فروش خارجی این شرکت را بالاتر برده است، افزایش داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، این خودروساز که پرفروش‌ترین خودروساز جهان است، اکنون سود 2.70 تریلیون ین (22.93 میلیارد دلار) برای سال مالی منتهی به 31 دسامبر را پیش بینی می‌کند که هشت درصد بالاتر از پیش بینی اولیه 2.5 تریلیون ین بوده و در مقایسه با 2.762 تریلیون ین پیش بینی شده از سوی 20 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز بهتر است.

این دورنما حاشیه سود عملیاتی تویوتا را از 9.4 درصد پیش بینی قبلی به 10 درصد افزایش داد.

سود عملیاتی تویوتا در فاصله اکتبر تا دسامبر 27 درصد رشد کرد و به 762.88 میلیارد ین رسید که بالاتر از 690.21 میلیارد ین پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود. این شرکت نرخ مبادله دلار برای سال جاری را از 104 به 109 ین افزایش داد.

در آمریکا که بزرگترین بازار تویوتا است، این خودروساز با عرضه مدل‌هایی که همه بخش‌های خودرو را دربرمی‌گرفت، از رقیبان ژاپنی جلو افتاد. سوخت ارزانتر به پریوس و مدل‌های سبز دیگر لطمه زد اما تقاضا برای برند لوکس لکسوس، پیکاپ‌ها و مدل‌های گران قیمت دیگر این شرکت را افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت پیش بینی فروش سالانه در آمریکای شمالی را از 2.74 به 2.75 میلیون خودرو افزایش داد اما دورنمای فروش در ژاپن، آسیا و اروپا را تنزل داد.

ناظران تویوتا منتظر پایان توقف سه ساله ساخت کارخانه‌های جدید هستند که با هدف جلوگیری از گسترش بدون کنترل صورت گرفته و در مارس سال 2016 به پایان می‌رسد.

تویوتا ماه گذشته اعلام کرده بود به دلیل تنزل شدید فروش در ژاپن، انتظار دارد فروش جهانی این شرکت در سال جاری میلادی یک درصد کاهش پیدا کند. این خودروساز ژاپنی با فروش 10.23 میلیون خودرو در سال 2014 از جنرال موتورز و فولکس واگن سبقت گرفت و مجددا پرفروش‌ترین خودروساز جهان شد.

مدیرمالی فورد موتور اخیرا در مصاحبه ای به بلومبرگ گفت: ین ضعیف کمک کرد خودروسازان ژاپنی 11 هزار دلار به ازای خودروی فروخته شده سود بیشتری به جیب بزنند و تویوتا موتور 10 میلیارد دلار بیشتر در سال 2013 به دست آورد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار