کد خبر: ۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به در پیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی، از ثبت نام بیش از 60 بانوی بازرگان خبر داد و گفت: با برنامه های مدون وزرات صنعت، معدن و تجارت، سهم بانوان در عرصه های اقتصادی افق 1404 افزایش می یابد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، سهیلا جلودارزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنفی – صنعتی استان گیلان با اشاره به نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و لزوم بهره مندی زنان از مواهب و مزایای اجتماعی و حمایت های دولتی در راستای توسعه اقتصادی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به رویکرد مثبت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حمایت هرچه تمام تر از بانوان، رویکرد جدیدی در حمایت از این قشر در وزارت صنعت آغاز شده است.

جلودار زاده رفع هرگونه تبعیض برای زنان در عرصه های مختلف شغلی و اجتماعی و افزایش مشارکت آنان را یکی از مهم ترین اهداف دولت یازدهم عنوان کرد.

وی کمک به افزایش مشارکت زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی و رساندن سهم بانوان به مشارکت حداقل 30 درصدی آنان در افق 1404 را از جمله سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

او تصریح کرد: با توجه به توانمندی های زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی و ... می توان با تسهیل بسیاری از فرآیندها آنان را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و با تشکیل تعاونی ها یا تشکیل تشکل های خصوصی و تولیدات صنعتی حمایت کرد.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی ها و نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در اردیبشهت امسال گفت: شاهد آغاز به کار دومین نمایشگاه منطقه ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در استان گیلان هستیم.

وی همچنین از آغاز به کار نمایشگاه توانمندی های زنان در توسعه پایدار در استان های اصفهان، البرز، کرمانشاه و خراسان خبر داد و افزود: برگزاری این نمایشگاه ها نقش بسزایی در به نمایش گذاردن توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی دارد.

جلودارزاده حذف فضای سخت برای زنان فعال جامعه، انجام مذاکرات متعدد با وزارت خانه های مختلف مربوط به ایجاد تسهیلات مادی و معنوی برای بانوان، تأمین مالی، کمک به اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات، آموزش در بازاریابی و حمایت از جلب و جذب بازارهای داخلی و بین المللی برای تولیدات بانوان و ... را از جمله راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هموارسازی مسیر مشارکت بانوان در توسعه پایدار اقتصادی عنوان کرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش همگانی و داشتن امید در جامعه در واقع موتور محرکه توسعه و یکی از الزامات پایه ای در تقویت نظام های اقتصادی هر ملتی است از این رو حمایت از بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه نقش بزرگی در اعتلای اقتصادی و خودکفایی در جامعه ایفا می کند.

جلودار زاده همچنین از تخصیص وام 100 میلیون ریالی صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهای حاضر در نمایشگاه و تخصیص تسهیلات بیشتر به واحدهای بزرگتر و طرح های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار