آخرين آمار تسهيلات اعطايي بانک رفاه به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط اعلام شد
بانک رفاه طي سال 95 لغايت پايان شهريور 96، بالغ بر 5 هزار و 87 ميليارد ريال تسهيلات از محل منابع بانک به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ ادارات امور شعب اين بانک در استان‌هاي خراسان رضوي، فارس و يزد به ترتيب داراي بيشترين پرداختي از محل منابع بانک به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط به مبلغ (660.551)، (502.570) و (387.956) ميليون ريال بوده‌اند.

وب اپليکيشن باشگاه مشتريان بانک ايران زمين منتشر شد
مشتريان بانک ايران زمين از اين پس مي‌توانند از طريق اين اپليکيشن به سايت باشگاه مشتريان اين بانک دسترسي داشته باشند. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، اين اپليکيشن در راستاي دستري آسان مشتريان از طريق گوشي‌هاي موبايل طراحي شده است. لازم به ذکر است در حال حاضر اين اپليکيشن براي نسخه‌اندرويد در دسترس قرار دارد. 
بخش‌هاي مختلف وب اپليکيشن : دسترسي کامل به سايت باشگاه مشتريان - معرفي باشگاه - قوانين باشگاه مشتريان - نام کاربري و کلمه عبور - راهنماي ثبت نام - تماس با ما - اشتراک گذاري اپليکيشن
مشتريان مي‌توانند براي دريافت لينک دانلود به ربات بانک ايران زمين به آدرس https://t.me/izbankbot مراجعه کنند و يا اينکه با ارسال عدد ۱۱ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ لينک دانلود را دريافت کنند.

72برنده خوش شانس جشنواره «دوجين» بانک سرمايه به زودي معرفي مي‌شوند
مراسم قرعه کشي مرحله نخست جشنواره دوجين بانک سرمايه به زودي برگزار و 72 برنده خوش شانس اين مرحله معرفي مي‌گردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، با آغاز مرحله دوم جشنواره دوجين بانک سرمايه از تاريخ 13 مهرماه، به زودي قرعه کشي مرحله نخست اين جشنواره برگزار و اسامي‌72 برنده خوش شانس اين مرحله از جشنواره از طريق وب سايت بانک سرمايه اعلام مي‌گردد.
شايان ذکر است جشنواره دوجين بانک سرمايه در ماه‌هاي منتهي به دوازدهمين سالگرد تاسيس اين بانک با 72 برنده خوش شانس در هر ماه برگزار گرديده است و اولين مرحله قرعه کشي اين جشنواره در روزهاي آتي برگزار مي‌گردد.
هم وطنان گرامي‌مي‌توانند آخرين اخبار اين جشنواره را از طريق وبسايت بانک سرمايه به نشاني www.sbank.ir، کانال تلگرام بانک سرمايه به نشاني https://telegram.me/sarmayebank و يا صفحه اينستاگرام بانک سرمايه به نشاني www.instagram.com/banksarmaye دريافت نمايند.

برگزاري قرعه کشي بزرگ ويژه اعضاي کانال تلگرام بانک ملت
بانک ملت قرعه کشي بزرگ ويژه اعضاي کانال تلگرام خود را با جوايزي شامل ۲۰۰ سکه بهار آزادي برگزار مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اعضاي کانال رسمي‌اين بانک در تلگرام مي‌توانند از ١٥ مهرماه سال جاري با تکميل فرم ثبت نام که لينک آن در کانال و سايت اينترنتي اين بانک قرار خواهد گرفت، در قرعه کشي هفتگي ٧ سکه طلا تمام بهار آزادي به مدت ۲۰۰ روز شرکت کنند.
بر اساس اين گزارش، تمامي‌کاربران تلگرام که هم اکنون عضو کانال بانک ملت نيستند مي‌توانند پس از عضويت در کانال مذکور به نشاني bankmellat_channel@ و ارايه اطلاعات فردي در قرعه کشي هفتگي اين بانک شرکت کنند. ارايه اطلاعات فردي شامل نام و نام خانوادگي، کدملي، تلفن همراه و نام کاربري در تلگرام (username) و عضويت در کانال در زمان برگزاري قرعه کشي از جمله شروط تعلق جايزه به برندگان تعيين شده است. همچنين اعضاي کانال تلگرامي‌بانک ملت با يک بار تکميل فرم اينترنتي ثبت نام، هر هفته و در طول ۲۰۰ روز به دفعات در قرعه کشي شرکت داده خواهند شد و به ثبت نام مجدد نياز نخواهند داشت. اين گزارش حاکي است، کانال تلگرامي‌بانک ملت اطلاعاتي مانند نرخ ارز، گزارش‌هاي بازار بورس، پيام‌هاي آموزشي و امنيتي، نکات مديريتي، تحليل اقتصادي و اخبار بانکي و اقتصادي را به صورت روزانه منتشر مي‌کند.

همراه بانک کوثر به روز رساني شد
نسخه جديد همراه بانک موسسه اعتباري کوثر ويژه سيستم عامل اندرويد و IOS ارائه شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ حسين نجفي مدير فناوري اطلاعات کوثر با اشاره به ، به روز رساني اﺑﺰارﻫﺎي بانکداري الکترونيک و ارائه خدمات کارآمدتر و فراگير در کوثر گفت: نسخه جديد همراه بانک کوثر مخصوص سيستم عامل IOS با رفع خطاها و بهبود عملکرد سيستمي‌در سايت موسسه اعتباري کوثر به نشاني www.kosarfci.ir بارگذاري شده است. نجفي افزود: نسخه جديد همراه بانک کوثر مخصوص سيستم عامل اندرويد با قابليت‌هاي جديد شامل: افتتاح حساب اينترنتي، رفع خطاها و بهبود عملکرد سيستمي‌به روز رساني شده و مشتريان گرامي‌مي‌توانند از طريق سايت موسسه اعتباري کوثر و نرم افزارهاي کافه بازار، ايران اَپس و گوگل پلي همراه بانک کوثر را دريافت نمايند. مدير فناوري اطلاعات موسسه اعتباري کوثر با تشريح خدمات همراه بانک کوثر بيان داشت: برنامه همراه بانک کوثر بر روي تمامي‌گوشي‌هاي هوشمند که داراي سيستم عامل ios و اندرويد 4.4 به بالا مي‌باشد، قابل نصب و اجرا است.

مدير بخش خدمات مالي شرکت مشاوره بانکي و حسابرسي «کي پي ام جي» خبر داد؛
مدير بخش خدمات مالي شرکت مشاوره بانکي و حسابرسي 'کي پي ام جي' آلمان گفت: سياستمداران اروپا خواستار حفظ برجام هستند و بانکهاي اروپايي يکي پس از ديگري وارد چرخه همکاري با ايران مي‌شوند.
'اولريش فان زانتير' در گفت وگو با خبرنگار اعزامي‌ايرنا در 'دولدر گراند هتل' زوريخ محل برگزاري چهارمين همايش مجمع ايران و اروپا گفت درباره دورنماي همکاري‌هاي بانکي ايران و اروپا گفت: من فرد خوشبين هستم؛ به گمان من ما نيازمند کمي‌صبوري هستيم زيرا کارها قدم به قدم جلو مي‌رود.  وي افزود: مساله مهم اين است که بانکها يکي پس از ديگري تمايل به مشارکت خود را نشان مي‌دهند؛ بانکهايي مانند دانسکه بانک دانمارک که بانک مهم و بزرگي هستند آمادگي خود را براي فاينانس نشان داده و همچنين اوبربانک اتريش در اين زمينه بسيار فعال است و يک بانک فرانسوي و ديگر بانکهاي اروپايي قصد همکاري با ايران را دارند.  اشاره اين مقام آلماني به برنامه بانک BPI فرانسه است که اعلام کرده از سال 2018 پروژه‌هاي سرمايه گذاري شرکت‌هاي فرانسوي در ايران را تامين مالي خواهد کرد و 500 ميليون يورو به اين کار اختصاص خواهد داد. البته بايد صبور باشيم؛ بسياري از بانکها هنوز ترديدهايي دارند ولي من خوشبين هستم.  مدير بخش خدمات مالي موسسه مشاوره بانکي 'کي پي ام جي' آلمان درباره نگراني‌ها از بازگشت تحريمها گفت: من سياستمدار نيستم اما از منظر تجاري، برداشت من اين است سياستمداران در اروپا واقعا اين توافق (برجام) را مي‌خواهند و سياستمداران ايراني و همچنين روسها و چيني‌ها اين توافق را خواستارند. تعهد نيرومندي از طرفهاي بسياري وجود دارد و اين موجب تشويق بانکهاي اروپايي است؛ البته ريسک وجود دارد اما ما تا زماني که‌امکان پذير باشد کار مي‌کنيم اگر زماني تحريمها برگردند - که هيچکسي آرزوي آن را ندارد - ما بايد کارمان را مجددا تطبيق دهيم.  وي خاطرنشان کرد: بانکهاي کارگزاري براي بانکهاي ايران در آلمان هستند. همواره به بانکهاي بزرگ و بين المللي نگاه نکنيد ؛ در آلمان بيش از يک هزار بانک وجود دارد که مي‌توانند خدمات کارگزاري ارائه دهند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايرنا ، چهارمين مجمع ايران و اروپا پس از دو روز بحث و بررسي راههاي ارتقاي روابط اقتصادي و تجاري، عصر چهارشنبه در زوريخ سوئيس به کار خود پايان داد و به گفته موسس اين مجمع ، چندين شرکت ايراني جلسات خصوصي مهمي‌با شريکان خارجي برگزار کردند. مجمع ايران و اروپا (EIF) چهار سال پيش با هدف تقويت و حمايت از ديپلماسي تجاري بين ايران و غرب تاسيس شد. اين مجمع فرصت مهمي‌براي تبادل اطلاعات، شبکه سازي و ايجاد روابط کاري بين مقامات و مديران بخشهاي مختلف تجاري و صنعتي با سياستگذاران، و همچنين فرصتي براي گردهمايي سالانه مقامات ارشد تجاري، دولتي و جامعه مدني متعهد به توسعه اقتصادي ايران فراهم مي‌سازد.


مدير عامل بانک ملي ايران گفت: برنامه ريزي‌هاي جدي براي تبديل شدن اين بانک به بانکي مدرن، پيشرو، روزآمد و کارآمد در سال 1400انجام شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در مراسم قرعه کشي جشنواره «يک بام و چند برنده» با بيان اين که دنياي امروز، دنياي تحول است و هيچ سازماني نمي‌تواند به شرايط امروز خود اکتفا کند، افزود: تاريخ به خوبي به ياد دارد که بزرگترين توليد کننده‌ها و کمپاني‌هاي مطرح جهان، به محض مغرور شدن به شرايط خود، از غافله عقب ماندند و امروز تنها يک نام از آنها باقي است.
وي با اشاره به اين که بانک ملي ايران تحولات بنيادين را در اقدامات خود آغاز کرده است، اظهار کرد: از طرح روي ملي کارت‌ها و مجله و بروشور بانک گرفته تا تجهيزات نوين بانکداري از جمله سامانه بام، همه دچار تغيير و تحول شده‌اند و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت.
حسين زاده با بيان اين که بانک ملي ايران با يک شرکت بزرگ دنيا وارد مذاکره شده و براي «بانک ملي ايران 1400» برنامه ريزي جدي شده است، ادامه داد: بانک ملي ايران بايد در آن تاريخ در منطقه و دنيا سرآمد باشد.
وي با بيان اين که فين تک‌ها، امروز در حال رقابت با بانک‌ها هستند و تلاش مي‌کنند بانک‌ها را از دور خارج کنند، گفت: بانک ملي ايران به اين موضوع واقف است و به همين دليل درون بانک، چندين فين تک ايجاد شده تا هم امور اين حوزه به خوبي پيش برود و هم در آينده نام بانک ملي ايران حفظ شود.
مديرعامل بانک ملي ايران با اشاره به تجربه موفق راه‌اندازي سامانه بام و جذب مشتريان از طريق آن، افزود: اين سامانه مانند يک موجود زنده، خدمات جديد را به مشتريان ارائه مي‌دهد، به طوري که هم مشتريان و هم رقباي بانکي اذعان دارند اين سامانه از نمونه‌هاي مشابه خود يک سر و گردن بالاتر است.
به گفته حسين زاده، بانک ملي ايران تا پايان سال خدمات بسيار جذاب و تازه اي به مشتريان ارائه خواهد کرد که از جمله آنها مي‌توان به سامانه جامع تسهيلات، تحت وب شدن شعب، مدل‌هاي جديد کسب و کار و بسته‌هاي اعتباري صنوف اشاره کرد. وي راه‌اندازي طرح مدير خدمات ويژه
 (Account Officer) در شعب منتخب تهران بانک ملي ايران را يکي از پيشرفته‌ترين خدمات بانکي همپاي بانک‌هاي اروپايي دانست و اظهار کرد: اين خدمت به مرور در همه شعب بانک عملياتي خواهد شد.


علي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: اين بانك در زمينه تامين مالي طرح‌هاي زيرساخت توسعه اي نظير فولاد، سيمان، راه آهن، نيروگاه و پتروشيمي‌نقش فعالي داشته و در اين زمينه مي‌توان از افتتاح پتروشيمي‌كاويان،پتروشيمي‌لرستان و پتروشيمي‌مهاباد و تامين مالي ايجاد خط آهن سريع السير تهران – قم – اصفهان و برقي سازي خط آهن تهران – مشهد، تامين مالي نوسازي ناوگان هواپيمايي كشور نام برد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، وي كه در ديدار با يوكيو‌هاتوياما نخست وزير سابق ژاپن و مشاور بانك سرمايه گذاري زير ساخت آسيا سخن مي‌گفت ، گشايش نخستين ال سي از طريق سوئيفت براي بخش خصوصي ، برقراري روابط كارگزاري با 82 بانك فعال در 33 كشور، امضاي تفاهم نامه همكاري MOU با اگزيم بانك كره جنوبي و امضاي قرارداد فرعي به مبلغ 400 ميليون دلار با اگزيم بانك هندوستان ، قرارداد فاينانس 1ميليارد و 200 ميليون يورويي بين بانك صنعت و معدن و ونش اكونوم بانك روسيه ، قرارداد تامين مالي برقي سازي قطار تهران - مشهد بين بانك صنعت و معدن و اگزيم بانك چين به مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون دلار را از فعاليت‌هاي بانك صنعت و معدن در فضاي پس از برجام برشمرد. افخمي‌تصريح كرد : ايران از نظر سرمايه گذاري امن‌ترين كشور منطقه و دومين اقتصاد بزرگ در خاور ميانه است و علاوه بر اين كه نيروي كار جوان و تحصيل كرده دارد در حال به روز كردن سيستم‌هاي بانكي و ايجاد شرايط مناسب براي تبادل با سيستم بانكداري بين المللي است. وي بيان داشت : سيستم بانكي ايران شامل 33 بانك ، شامل 9 بانك دولتي، 20 بانك خصوصي و 4 موسسه اعتباري است که خود را با پيش نيازهاي نظام بانکي جهاني سازگار و همراه ساخته است. بعلاوه بورس ايران نيز كه سهم عمده آن را صنايع پتروشيمي، پالايشي، بانکها و شرکتهاي سرمايه‌گذاري تشكيل مي‌دهند طي سال‌هاي 2013 تا 2016 دوران رشد مناسبي را تجربه كرده و در راستاي پيوستن به اقتصاد جهاني پيشرفت قابل توجهي داشته است.
اين مدير بانكي ضمن تشريح شرايط مطلوب كشورمان براي تعاملات بين المللي بيان داشت: بدهي خارجي ايران در سال‌هاي 2013 تا 2016 بشدت كاهش يافته است و كشورمان حتي در شرايط دشوار تحريم‌هاي غير عادلانه، همواره به تعهدات خود در باز پرداخت بدهي خارجي عمل كرده است.
افخمي‌بحث شفافيت ، پاسخگويي بنگاه‌هاي اقتصادي ، مديريت ريسك ، توجه به اعتبارسنجي و از همه مهمتر رعايت انضباط مالي را از مهمترين دستاوردهاي اين بانك برشمرد كه مي‌تواند رتبه و جايگاه اين بانك را در عرصه مالي بين الملل ارتقا دهد .  نخست وزير سابق ژاپن نيز در اين ديدار گفت: بر اين باورم كه دولت كنوني و بويژه وزارت خارجه ايران براي دستاورد برجام بايد نامزد جايزه صلح نوبل باشد. من دوست دارم رابطه تجاري ايران و ژاپن تقويت شود و كشورم به ايران تكنولوژي صادر كند. هاتوياما افزود :نوع نرم افزارهاي مورد استفاده در سيستم بانكي براي ما بسيار اهميت دارد چرا كه استاندارد اين نرم افزارها كيفيت و کارآمدي نظام بانكي را مشخص مي‌كند. نخست وزير سابق ژاپن كه به اتفاق يك هيات 5 نفره به منظور تبادل نظر پيرامون مسائل اقتصادي و توسعه همكاري‌هاي اقتصادي و بين المللي به كشورمان سفر كرده است، آمادگي بانک سرمايه گذاري زيرساخت آسيايي را براي فاينانس نمودن پروژه‌هاي زيربنايي در ايران از طريق بانک صنعت ومعدن اعلام نمود.


به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، بانک مسکن ضمن هشدار به متقاضيان دريافت انواع تسهيلات خريد مسکن مبني بر عدم رسميت اسناد عادي همچون مبايعه نامه‌هاي ملکي براي دريافت هر نوع تسهيلات خريد مسکن اعلام کرد: ارائه سند رسمي‌املاک معامله شده -واحد مسکوني خريداري شده- به بانک مسکن به عنوان سند رسمي‌ضمانت ملکي براي دريافت تسهيلات الزامي‌است و مبايعه نامه‌هاي نوشته شده در بنگاه‌هاي معاملات ملکي که اسناد عادي محسوب مي‌شوند از رسميت و سنديت کافي براي ارائه به عنوان وثيقه ملکي معتبر در زمان دريافت تسهيلات برخوردار نيستند. بر اساس اين گزارش، هم اکنون بسياري از متقاضيان خريد مسکن به فرض اينکه با استفاده از مبايعه نامه‌هاي نوشته شده و ثبت شده در بنگاه‌هاي معاملات ملکي مي‌توانند اقدام به دريافت تسهيلات کنند به شعب بانک مسکن مراجعه مي‌کنند اين در حالي است که بانک مسکن با اعلام اين هشدار به متقاضيان که مبايعه نامه‌هاي کاغذي و يا پرينتي سند عادي محسوب شده و نمي‌توانند به عنوان وثيقه ملکي معتبر در زمان پرداخت تسهيلات از سوي بانک مسکن مورد پذيرش واقع شوند، تنها اسناد رسمي‌املاک مسکوني ثبت شده در دفاتر اسناد رسمي‌يا دفترخانه‌ها را به عنوان وثيقه مورد قبول براي پرداخت تسهيلات خريد مسکن به متقاضيان به رسميت مي‌شناسد. بر اين اساس،کارشناسان بانکي به متقاضيان خريد مسکن هشدار مي‌دهند با در نظر گرفتن اين موضوع از بروز مشکلات احتمالي بعدي ناشي از کمبود نقدينگي يا توافق بر سر زمان مورد نياز براي تکميل بهاي کل واحد مسکوني خريداري شده با فروشنده تا زمان انتقال سند رسمي‌و امکان دريافت تسهيلات مسکن در آن زمان، جلوگيري کنند. به اين ترتيب هر چند متقاضيان دريافت تسهيلات خريد مسکن به شرط برخورداري از ساير شرايط مورد نظر، بدون در اختيار داشتن سند رسمي‌در ابتدا مي‌توانند نسبت به تشکيل پرونده براي بهره مندي از تسهيلات خريد مسکن مختص خانه اولي‌ها و يا اقدام به دريافت تسهيلات از طريق اوراق حق تقدم، به شعب بانک مسکن مراجعه و براي سپرده گذاري يا خريد اوراق اقدام کنند، اما در زمان دريافت تسهيلات و در موعد مقرر بايد ضمانت نامه معتبر ملکي(سند رسمي‌واحد مسکوني خريداري شده ثبت شده در دفاتر اسناد رسمي) را به شعب بانک، ارائه کنند. به اين معنا که خانه اولي‌هاي متقاضي دريافت تسهيلات خريد مسکن که براي برخورداري از اين تسهيلات نيازمند دست کم سپرده گذاري يک ساله معادل نيمي‌از رقم کل تسهيلات (به عنوان مثال، سپرده گذاري يک ساله 80 ميليون تومان براي بهره مندي از تسهيلات 160 ميليون توماني خريد مسکن در شهر تهران)، در يکي از شعب بانک مسکن هستند در ابتدا براي افتتاح حساب و سپرده گذاري نيازي به ارائه سند ملکي ندارند و تنها با ارائه مدارک هويتي شامل شناسنامه و کارت ملي مي‌توانند نسبت به افتتاح حساب و واريز سپرده اقدام کنند. اين در حالي است که ساير متقاضيان دريافت تسهيلات خريد مسکن از محل اوراق حق تقدم تسهيلات نيز براي بهره مندي از تسهيلات بدون سپرده در ابتدا و براي خريد اوراق نيازي به ارائه سند رسمي‌ندارند اما در زمان دريافت اين تسهيلات بايد سند رسمي‌ثبت شده در دفاتر اسناد رسمي‌مربوط به‌املاک خريداري شده را به عنوان وثيقه ملکي به بانک ارائه کنند. اين در حالي است که معيار و ملاک ضمانت ملکي براي دريافت تسهيلات جعاله (تسهيلات تعميرات) که هم اکنون تا سقف 20 ميليون تومان و هم زمان با خريد واحدهاي مسکوني به متقاضيان اختصاص مي‌يابد نيز سند رسمي‌است و اسناد عادي همچون مبايعه نامه‌هاي کاغذي و پرينتي ثبت شده در بنگاه‌ها از سوي بانک مسکن براي پرداخت تسهيلات به متقاضيان به رسميت شناخته نمي‌شود.
بانک صادرات ايران در ٦ ماه نخست سال جاري، ١٩ طرح در بخشهاي مختلف صنعتي، خدماتي و گردشگري به ارزش بيش از ١٧ هزار و ٧٢٢ ميليارد ريال تصويب کرده که با راه‌اندازي اين طرح‌ها زمينه اشتغال بالغ بر ٣٩٦١ نفر به طور مستقيم فراهم خواهد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، از کل اعتبار بيش از ١٧ هزار و ٧٢٢ ميليارد ريال مصوب شده، رقمي‌بالغ بر ٥٠٧ ميليارد ريال آن از محل منابع سپرده گذاري صندوق توسعه ملي و مبلغ ١٧ هزار و ٢١٥ ميليارد و ٦٠٠ ميليون ريال مابقي، از منابع داخلي بانک صادرات ايران تامين اعتبار شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل بررسي طرح‌هاي بانک صادرات ايران، تسهيلات مصوب شده در بخش گردشگري، بر پايه تفاهمنامه منعقده مابين اين بانک و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشورصورت گرفته است.
علاوه براين، بانک صادرات ايران به عنوان بانک عامل با تشکيل سنديکاي بانکي متشکل از بانکهاي ملي، ملت، سپه، شهر، و تجارت، تسهيلاتي به ميزان ٥ هزار ميليارد ريال جهت تکميل پروژه پديده شانديز در مشهد مقدس به تصويب رساند که در شرف انعقاد قرارداد و پرداخت تسهيلات است.


رييس شعبه بوشهربانک توسعه صادرات اعلام کرد: ۲۳۷ ميليارد ريال تسهيلات از منابع اين بانک و صندوق توسعه ملي به بخش شيلات استان بوشهر اختصاص يافت. آقاي محمد افلاکي روشن در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات با اعلام اين مطلب افزود: اين تسهيلات در قالب قراردادهايي چون سلف فروش اقساطي و مشارکت مدني ‍به صادرکنندگان بخش شيلات ‍پرداخت شده است. وي تصريح کرد: عمده تسهيلات صادراتي اين شعبه از بدو تأسيس تاکنون در زمينه صنايع آبزيان پرداخت گرديده و صادرکنندگان برتر کشوري و استاني اين حوزه در سالهاي اخير از مشتريان اين شعبه مي‌باشند. افلاکي روشن همچنين گفت : استان بوشهر ساليانه به طور متوسط حدود 15000 تن ميگوي پرورشي در 10 مجتمع و سايت که در سطح چهار هزار و چهارصد هکتار از اراضي اين استان ‍پرورش مي‌يابد٬ توليد مي‌کند. به گفته رييس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات٬ حدود 95 درصد از اين توليدات به ميزان ۸۰ ميليون دلار به کشورهاي مختلف جهان از جمله چين، اسپانيا، تايوان، لبنان و امارات متحده عربي صادر مي‌شود. با عنايت به توليد 70% از ميگوي پرورشي کشور در استان بوشهر اين صنعت به عنوان يکي از مهمترين صنايع استان تبديل شده است. در صنايع غذايي امروزه از آبزيان به عنوان يکي از سالم‌ترين و بهترين مواد غذايي ياد مي‌شود و يکي از اهداف کارشناسان تغذيه گنجاندن آبزيان شامل ماهي و ميگو در سبد غذايي خانوارهاي ايراني است.


قائم مقام معاونت و مدير امور سازمان و برنامه ريزي بانک شهر از فعاليت بيش از 350 پيشخوان شهرنت در 183 شهر کشور خبرداد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي، سيد مرتضي صالحي با اعلام اين خبر،گفت: تا پايان سال نزديک به 70 درصد خدمات بانکي که در سطح شعب ارائه مي‌شود از طريق شهرنت‌هاي داراي دستگاه خودبانک انجام خواهد شد.
وي با بيان اين‌که روند توسعه شهرنت‌ها مطابق با پيش بيني‌هاي انجام شده در برنامه استراتژيک بانک ، تا 1000 دستگاه توسعه خواهد يافت،افزود: شهرنت‌ها در پايان سال گذشته به 350 دستگاه رسيد و قرار است تا پايان سال جاري به ۴۰۰ دستگاه افزايش يابد.
صالحي تاکيد کرد : از سال ۹۳ تاکنون، در بانک شهر حتي يک واحد بانکي نيز به‌امار شعب فيزيکي اضافه نشده و حرکت به سمت بانکداري ديجيتال، طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده با سرعت ادامه دارد.
قائم مقام معاونت و مدير امور سازمان و برنامه ريزي بانک شهر با بيان اين‌که پيشخوان‌ها به صورت تخصصي در تمامي‌شهرها جانمايي شده‌است،خاطرنشان کرد: با بررسي نقاط ضعف و قوت پيشخوان‌ها در جهت بهره وري بيشتر از آنها، برنامه‌هاي ارتقا و بهبود در کميته تخصصي مربوطه در حال تدوين و اجراست.


پيرو سياست‌هاي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و به منظور ايجاد زمينه‌هاي دسترسي اقشار و آحاد مختلف جامعه به ويژه اقشار کم درآمد به خدمات اعتباري بانکي، ياراکارت اعتباري بانک سينا به بهره برداري رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در راستاي حمايت از اقشار کم درآمد جامعه، اين بانک نسبت به اعطاي ياراکارت اعتباري با پشتوانه يارانه واريزي به حساب خانواده‌ها با مبالغ 20 ميليون ريال جهت خانواده‌هاي 2 نفره و بيشتر، 30 ميليون ريال جهت خانوارهاي 3 نفره و بيشتر و 50 ميليون ريالي جهت خانوارهاي 4 نفره و بيشتر اقدام مي‌کند.
گفتني است بانک سينا در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي، هم اکنون نسبت به اعطاي تسهيلات حمايتي از طرح‌هاي اشتغالزا در مناطق محروم و روستايي نيز اقدام مي‌ورزد و در جهت توسعه سيستم حمل و نقل مناطق روستايي به مددجويان کميته‌امداد حضرت امام(ره) نيز تسهيلات خريد خودرو حمل مسافر و بار اعطا مي‌نمايد.

توکلي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران به منظور بررسي و ارزيابي عملکرد شعب در حوزه‌هاي مختلف جذب منابع قرض الحسنه، کنترل مصارف، وصول مطالبات و رعايت اصول مشتري مداري و بهداشت اعتباري به استان خوزستان سفر نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، در اين سفر يک روزه، علاوه بر دواير مختلف ستادي از شعب امام خميني (ره) (کد ۴۰۰۴)، کوي ملت (كد ۴۰۲۴)، مركزي اهواز (كد ۴۰۱۰)، زيتون كارمندي (كد ۴۰۰۳) و رامهرمز (كد ۴۰۰۶) بازديد به عمل آمد. توکلي، در بازديد از شعب بانک، ضمن تقدير از زحمات کليه کاركنان صف و ستاد استان خوزستان در رابطه با جذب منابع پايدار، راهكارهاي توسعه بازارهاي هدف و انجام تبليغات موثر رهنمودهاي لازم را بيان داشت و از تمامي‌همكاران خواست تا خدمات و طرح‌هاي بانك را به شكل مناسب معرفي نمايند. وي در ادامه با بررسي عملکرد شعب استان در مقطع ۶ ماهه نخست سال جاري، دستيابي به اهداف ترسيمي‌کلان را مستلزم شناسايي و فعليت بخشي به ظرفيت‌هاي جديد کاري عنوان کرد. شايان ذکر است، در اين بازديدها طبلشي رييس اداره پشتيباني و توحيدي مديرشعب استان خوزستان نيز حضور داشتند.