تحقق توسعه خطوط حمل و نقل ریلی شهر مشهد با حمایت بانک شهر
شهردار مشهد با اشاره به حمایت بانک شهر از شهرداری کلانشهرها، توسعه خطوط حمل و نقل ریلی را تنها با پشتیبانی این بانک، قابل تحقق دانست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، قاسم تقی زاده خامسی با بیان این مطلب گفت: اقدامات این بانک به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی، بسیار چشمگیر بوده و به شهرداری‌ها به ویژه در این حوزه کمک‌های قابل توجهی شده است.
وی افزود: طی سال‌های اخیر در شهرداری مشهد نیز در توسعه خطوط مترو و همچنین انتشار اوراق،حمایت‌های خوبی از سوی این بانک انجام شده است.
به گفته وی، در حوزه حمل و نقل عمومی و بحث قطار شهری، چنانچه حمایت‌های بانک شهر وجود نداشت، چنین توسعه‌ای محقق نمی‌شد و هم اکنون نیز تامین فاینانس همه کلانشهرها برای این موضوع از طریق بانک شهر انجام می‌شود 
شهردار مشهد در ادامه با اشاره به پشتیبانی این شهر از شهرداری همه شهرها اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که هم اکنون بانک شهر به عنوان بانکی قابل توجه برای شهرداری‌ها تاسیس شده که به ارائه خدمات خوبی می‌پردازد و توانسته رضایت شهرداری‌ها و همچنین شهروندان را کسب کند.

بانک پاسارگاد، بانکی سبز و پیشرو در ارایه خدمات بانکداری الکترونیک
 امروزه بانکداری‌الکترونیک، بخشی اجتناب‌ناپذیر از سیستم بانکی کشور است. بخشی که به‌علت عواملی مانند کاهش هزینه‌ها و تسریع در ارایه خدمات، باعث افزایش رضایت‌مندی مشتریان می‌شود. علاوه بر این، تأثیر بسیار مثبتی در کاهش آلودگی هوا، کاهش رفت‌و آمدهای غیرضروری، رفع تبعات ناشی از آن و صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم دارد که به دنبال آن حفظ محیط ‌زیست و افزایش کارایی را در پی خواهد داشت.
بانک‌پاسارگاد نیز به‌جهت نوآوری‌ها و خلاقیت، در این بخش پیشرو بوده و با ارایه انواع خدمات بانکداری الکترونیک به بهترین نحو ممکن، گامی مؤثر در جهت افزایش رضایت مشتریان و حفظ محیط‌زیست برداشته‌است. تا آنجا که موفق شده ‌عنوان "بانک‌سبز" را از آن خود کند. در این بانک بیش از 95 درصد از خدمات بانکی از طریق بانکداری الکترونیک و کمتر از 5 درصد به‌صورت حضوری انجام می‌شود.
مهم‌ترین دستاورد بانک‌پاسارگاد، تهیه نرم‌افزار بانکداری متمرکز (Core-Banking) است. سیستمی که در بستر آن بسیاری از خدمات بانکداری الکترونیک مانند بانکداری مجازی برای اولین بار در سیستم بانکی کشور ارایه شده‌است.
بانكدارى مجازى بانک‌پاسارگاد، طيف وسيعى از خدمات بانكى را در هر زمان و هر مكان در اختيار مشتریان قرار مى‌دهد. اين خدمت به مشترى امكان مى‌دهد که از طريق برقرارى ارتباط اينترنتی بتواند پار‌ه‌اى از امور بانكى خود را انجام دهد.
بانک‌پاسارگاد در قالب بانکداری‌الکترونیک، خدمات دیگری مبتنی بر موبایل، کارت و تلفن نیز ارایه می‌کند که بهره‌مندی از هر یک، باعث تسهیل انجام امور بانکی مشتریان خواهد شد. همرا‌ه‌بانک(موبایل‌بانک)، پرداخت همراه (پرداخت موبایل)، اس‌ام‌اس بانک، سامانه آنی بانک‌پاسارگاد، تلفن‌بانک، سامانه پرداخت تلفنی، من‌کارت پاسارگاد، انواع کارت‌های نقدی و ... از جمله خدماتی است که بانک‌پاسارگاد ارایه می‌دهد.
ناگفته نماند، بانک‌پاسارگاد علاوه بر تلاش برای ارایه بهترین‌ها در عرصه بانکداری الکترونیک به هم‌میهنان، فرهنگ‌سازی برای بهره‌مندی از این خدمات در بین مردم را نیز جزء مسئولیت‌های اساسی خود قلمداد می‌کند.

همایش ملی مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت برگزار می شود
"همایش ملی مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت" 30 مهرماه سال جاری توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌ شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، "همایش ملی مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت" با اهداف؛ تبیین مبانی نظری و تجربی، مولدسازی دارایی‌ها، بررسی تأثیر مولدسازی دارایی‌های دولتی بر اقتصاد مقاومتی، مولدسازی دارایی‌های دولتی و نقش آن در توسعه پایدار (اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی)، بررسی تجربیات مولدسازی دارایی‌های دولتی در کشورهای مختلف و فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال دانش و تجربیات کشورهای مختلف در حوزه مولدسازی دارایی‌های دولتی و ... برگزار خواهد شد. محورهای مطالعات کاربردی، مفهومی و تطبیقی همایش شامل مفهوم‌شناسی اموال و دارایی‌های دولت،نظام حقوقی اموال دولتی و عمومی، موانع، محدودیت‌ها و چالش‌های حقوقی و اجرایی مدیریت دارایی‌های دولت، ساختار، ساز و کار و ابزارهای مدیریت مطلوب اموال و دارایی‌های دولت، راهکارهای اجرایی مولدسازی دارای‌های دولت، چگونگی محاسبه استهلاک دارایی‌های استهلاک‌پذیر دولت خواهد بود.

اعطای بیش از 37 هزار فقره تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه بانک رفاه
بانک رفاه از ابتدای مردادماه تا 14 مهر ماه سالجاری تعداد 37 هزار و 449 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، در اجرای دستورالعمل بانک مرکزی و طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، شعب بانک رفاه در سراسر کشور از اول مردادماه تا نیمه مهر ماه نسبت به پرداخت این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط اقدام و 37 هزار و 449 فقره تسهیلات ده میلیون تومانی پرداخت کرده اند. ادارات امور شعب این بانک در استان های خراسان رضوی، خوزستان، مازندران و فارس به ترتیب دارای بیشترین پرداختی به تعداد 5100، 3777، 2268 و 1940 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه بوده اند.


رئيس کانون بانک‌هاي خصوصي:
رئيس کانون بانک‌هاي خصوصي کشور با بيان اين که در سندي که چندي پيش بانک مرکزي منتشر کرد، به پول‌هاي رمزگزاري شده پرداخته شده است، گفت: اين سند بانک مرکزي به معناي به رسميت شناخته شدن پول‌هاي رمز گذاري شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري ايرنا، کورش پرويزيان در نشست خبري 'نمايشگاه تراکنش ايران 2017' بيان داشت: در سندي که بانک مرکزي منتشر کرد، يک بند درباره پول‌هاي رمزگذاري شده‌امده است که مجوزي براي استفاده از اين پول‌ها به شمار مي‌رود که در عرصه جهاني براي پرداخت کاربرد دارد.
رئيس کانون بانک‌هاي خصوصي با بيان اين که اين سند بانک مرکزي، به رسميت شناخته شدن پول‌هاي رمز گذاري شده است، افزود: پول ديجيتال لازم نيست که پول خاصي باشد، پول ديجيتال يک پول پذيرفته شده است که بخشي از آن در نظام بانکي ما در حال انجام است.
پرويزيان يادآور شد: نظام‌هاي الکترونيک اگر با قاعده رگولاتوري (تنظيم بخشي) در نظام‌هاي پرداخت انجام شود، کارکردهاي معمولي پيدا مي‌کنند. 
وي با بيان اين که اکنون براي حواله‌هاي کاغذي سيستم نظارتي وجود دارد، گفت: براي پرداخت پول رمز گذاري شده نيز اگر يک سيستم نظارتي و رگولاتوري وجود داشته باشد همانند حواله‌هاي کاغذي عمل خواهد کرد.
رئيس کانون بانک‌هاي خصوصي در پاسخ به ايرنا درباره طرح اصلاح کارمزد تراکنش‌هاي مالي، گفت: بانک‌هاي کشور از حدود 15 سال پيش، فرهنگ سازي براي نظام پرداخت الکترونيکي را انجام مي‌دهند، که بخش عمده آن به صورت رايگان و بدون دريافت کارمزد بوده است.
پرويزيان با بيان اين که شوراي پول و اعتبار موافقت کرده است که بخش از اين کارمزدها جبران شود، افزود: بايد ساختاري تهيه شود تا هزينه‌ها بين شرکت‌هاي پرداخت، بانک‌ها، پذيرنده‌ها و مشتريان تقسيم شود.
وي با تاکيد بر لزوم عادلانه سازي کارمزدهاي پرداخت الکترونيکي، اضافه کرد: منصفانه شدن کارمزدهاي پرداخت، مي‌تواند در برخي تراکنش‌ها، هزينه‌هاي مردم را نيز کاهش دهد.
 رئيس کانون بانک‌هاي خصوصي گفت: هدف از برگزاري اين همايش که با مشارکت شرکت‌ها و بانک‌هاي خصوصي و دولتي برگزار مي‌شود، کمک به بومي‌سازي فناوري‌هاي حوزه پرداخت است.
پرويزيان با بيان اين که کاهش هزينه‌هاي مرتبط با نظام بانکي مهم است، افزود: افزايش سطح دسترسي به بانکداري الکترونيکي، کاهش سفرها و کاهش هزينه‌هاي اضافي از جمله اهداف اين همايش است.
پرويزيان بيان اين که شبکه بانکي کشور از آمادگي استفاده از فناوري‌هاي جديد مالي برخوردار است، ادامه داد: اکنون در برخي از بانک‌هاي خارجي، اين امکان فراهم شده است که افراد بتوانند بدون مراجعه حضوري حساب باز کنند و تراکنش انجام دهند، اما در ايران بر اساس قوانين، افراد براي شناسايي در زمان افتتاح حساب بايد در شعب بانک حضور بيابند.
سومين نمايشگاه تراکنش ايران' (ITE 2017 ) از دوم تا چهارم آبان ماه در تهران با حضور بانک‌ها و شرکت‌هاي ايراني و شماري از نمايندگان شرکت‌هاي خارجي برگزار مي‌شود.

بانک تجارت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشستی با حضور نمایندگان بانک سپرده‌ای آلمان به بررسی راهکارهای تامین مالی هدفمند و موثر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط (SME) پرداختند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، عصر شنبه پانزدهم مهرماه طی نشستی با حضور دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد بانک تجارت و نماینده بانک سپرده‌ایآلمان، جدیدترین روش‌های تامین مالی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط را مورد بحث و بررسی قرار دادند. دکتر منصوری معاون وزیر کار در این جلسه با بیان اینکه هنوز در بانک‌های کشور سازماندهی مشخصی در خصوص تامین مالی SME ها انجام نشده است، گفت: وزارت کار به عنوان متولی بخش اشتغال کشور همواره دغدغه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه را داشته و معتقدیم با توجه به تاثیر بسزای بنگاه‌های کوچک و متوسط در کارآفرینی و اشتغال، هدفمندسازی تامین مالی و تخصیص صحیح منابع مالی برای این بنگاه‌ها حائز اهمیت است.
محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت نیز با بیان اینکه این بانک به عنوان یک سازمان یادگیرنده، همواره به‌روز رسانی روش‌های مدیریت ریسک، اعتبارسنجی و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را مدنظر داشته است افزود: بانک تجارت در سال جاری بانکداری شرکت‌های کوچک و متوسط را در برنامه خود دارد و این همکاری با وزارت کار و بانک سپرده‌ایآلمان می‌تواند به نقطه عطفی در جهت هدفمندسازی تامین مالی SME ها تبدیل شود. مدیرعامل بانک تجارت در ادامه با اشاره به برخی دغدغه‌های بانک‌ها در همکاری با بنگاه‌های کوچک و متوسط، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ها و بازار کسب و کار کشور، تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید و تولید هدفمند کالاها و مدیریت هزینه‌ها می‌تواند این بنگاه‌ها را به سودآوری برساند.
خانم آنیا داینزر، نماینده بانک سپرده‌ایآلمان نیز با بیان اینکه حدود 25 سال است که این بانک در حوزه تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشورهای مختلف فعالیت می‌کند گفت: ما می‌توانیم در مرحله طراحی، نگارش دستورالعمل‌ها، ارزیابی ریسک، اعطای تسهیلات و رصد فرایند تخصیص و بازگشت تسهیلات، همکاری لازم را داشته باشیم.


دیدار صنعتگران کاشانی بامدیرعامل واعضای هئیت مدیره بانک صنعت ومعدن محقق شد. کاشان پنجمین شهرثروتمند ایران ونمونه عینی،عملی واجرایی اقتصادمقاومتی درکشوراست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت ومعدن،دراين ديدار ابتدامحمودتولایی رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن خوشامدگویی وتشکرازمهندس افخمی ومدیران ارشد بانک اظهارداشت:کاشان ازمهمترین شهرهای ایران است که ازسال ۱۳۱۰دارای صنایع بزرگ بوده ودرحال حاضرنیز۱۴۰۰واحدصنعتی فعال داردوبیش از۵۰ واحدنیزدراستانه بهره برداری قراردارد. وی افزود:بجزشرکت سایپا بقیه صنایع کاشان ، خصوصی مطلق است وحدود۸۰درصدصادرات نساجی وفرش کشوربه این شهرتعلق دارد. تولایی بااشاره به تنوع صنایع مختلف درکاشان اظهارداشت:فقط درصنعت چینی این شهربیش از۳هزارنفرشاغل هستند وبعدازفولادمبارکه بزرگترین کارخانه تولیدورق های فولادی دراین شهرهستند. بنابه این گزارش تولایی درخاتمه سخنانش ازمدیرعامل بانک صنعت ومعدن درخواست کردکه این بانک نگاه ویژه ای به کاشان داشته باشد. ساداتی نژادنماینده مردم کاشان درمجلس شورای اسلامی سخنران بعدی این نشست صمیمی بود وطی سخنانی اظهارداشت:بانک صنعت ومعدن تنهابانکی است که فعالیت هایش شفاف است وبطورعلنی اقداماتش را رسانه ایی می کند که ازاین بابت باید ازروابط عمومی بانک تشکرویژه ای داشته باشیم. ساداتی نژادهمچنین افزود:تلاش وکارافرینی مردم کاشان وآران وبیدگل نمونه عینی واجرایی اقتصادمقاومتی است که بامشارکت کامل مردم به اجرادرامده به گونه ایی که درآران وبیدگل نرخ بیکاری فقط۴درصد است. مدیرعامل این بانک پس ازشنیدن اظهارات وخواسته های صنعتگران کاشانی ،اینده نگری کلان را تنهاراه برون رفت ازمشکلات ورسیدن به توسعه پایداردانست. علی اشرف افخمی درتوضیح این دیدگاه خوداظهارداشت:مابایدبرای رسیدن به توسعه پایدارنوع نگاهمان راتغییردهیم وکوتاه مدت نگرنباشیم وباداشتن برنامه های بلندمدت است که می توان به موفقیت های پایداربرسیم. مدیرعامل بانک صنعت ومعدن درادامه افزود:امروزه مقوله امنیت برای ما وکشورمان یک اصل ضروری است وامنیت یکی ازچالش های مهم درکشورهای پیرامونی ماست ومی بینیدکه شرایط نامتوازنی دراطرافمان حاکم است. مدیرعامل بانک صنعت ومعدن درخاتمه سخنانش اظهارداشت:بانک ما بعنوان یک بانک توسعه ایی خودش راوقف گسترش زیرساخت هادرکشورکرده است ودرزمینه های مختلف وصنایع استراتژیک مانند فولاد،پتروشیمی،حمل ونقل هوایی وریلی،نیروگاه هاوانرژی های نو سرمایه گذاری های کلان کرده وحاضرهستیم به گسترش وتوانمندسازی صنایع شهرکاشان نیزکمک نماییم.


مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر فعالیت‌های دانش بنیان تمرکز کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ایبِنا، هادی اخلاقی در آئین انعقاد و تبادل تفاهم نامه همکاری بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر تاکید زیادی در مفهوم اقتصاد مقاومتی داشتند، گفت: برای تحقق این امر باید در بخش دانش بنیان تمرکز کنیم. مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر اینکه سهم فعالیت های دانش بنیان در دنیا رو به افزایش است، اظهارداشت: در دنیا موضوع تامین مالی شرکت های دانش بنیان یک مساله بسیار مهم تلقی می شود در حالی که این مساله در ایران به عنوان بخش کوچکی از فعالیت ها مطرح است. وی با بیان اینکه بانک ملت در ۵ سال گذشته در قالب ایجاد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه فعالیت داشته است، افزود: بانک  ملت در قالب این تفاهم نامه مکلف به همراهی با صندوق در حمایت از فعالیت های دانش بنیان خواهد بود. مدیرعامل بانک ملت گفت: برای اجرای دقیق این تفاهم نامه باید پیگیری های دقیق تری از دو طرف انجام شود و جزییات بیشتر در قالب شیوه نامه پیگیری خواهد شد.
هفته نيروي انتظامي فرصت مغتنمي است براي پاسداشت تلاش مقدس و ارج نهادن به حماسه هاي ماندگار آنان كه در جاي جاي ايران اسلامي ، ارمغان آور امنيت و آرامش مي باشند. همانهایی که در لباس سبز رنگ نیروی انتظامی در تأمین امنیت داخلی این مرز و بوم با ایثار جان و سلامتی خویش  جاودانه شدند و همسنگرانشان که پای در جای پای آن عزیزان نهاده و در رسیدن به هدف مقدس این لباس رهرو همرزمان شهیدشان گشته اند.  ترديدي نيست ملت عزيز و قدرشناس ، آرامش و آسايش امروز خود را مديون دلاورمردي ها و جانفشاني هاي اين عزيزان مي دانند كه خود تفسير واژه شرف و ايثار هستند. پلیس برای امنیت یعنی زندگی پلیس وقف ایجاد امنیتی است که آن را در طبق اخلاص به هم میهنان عزیز ، هدیه می کند تا امنیت برای همه ، معنی شود.  شايسته است به پاسداشت اين مجاهدت هاي بي بديل و گراميداشت ياد و خاطره ايثارگران و شهداي غيور ناجا ، هفته نيروي انتظامي را به حافظان انتظام و امنيت كشور تبريك و تهنیت عرض نموده و توفيقات روزافزون ، سعادت و سيادت تك تك اين عزيزان را از درگاه پروردگار متعال مسئلت نمایم. امید است در بانک قوامین بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای سبزپوشان خدوم نیروی انتظامی باشیم.
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران به همراه عضو هیات مدیره بانک ملّی و رئیس هیأت مدیره شرکت داده ورزی سداد از این شرکت بازدید بعمل آوردند. در این نشست دکتر حسین زاده جزئیات روند پیشرفت تمامی پروژه های گذشته، جاری و در دست آماده سازی را مورد پرسش دقیق قرار داد و سپس ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های ارزنده مدیران و کارکنان پرتلاش شرکت گفت:هلدینگ داده ورزی سداد به عنوان شرکتی که به منزله ی بازوی پرتوان فن آوری اطلاعات بانک ملّی می باشد، ابراز خرسندی کرده و همچنان بر سرعت، دقت، درایت و آینده نگری مدیران شرکت تأکید کرد. خالقی مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد در گزارش خود، به تبیین اقدامات و پروژه های سداد در حوزه معاونت‌های نرم افزار، عملیات، طرح و برنامه، کسب و کار و مالی پرداخت و ضمن تشریح جزئیات اقدامات و برنامه های آتی سداد در این حوزه ها، که به دست جوانان متخصص، متعهد و با انگیزه شرکت در حال اجرا است، پاسخگوی سوالات مطروحه از سوی دکتر حسین زاده بود. در این نشست همچنین مهندس خاتونی، عضو هیات مدیره بانک ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی مدیران و کارکنان شرکت، توضیحاتی را در خصوص روند پیشرفت پروژه ها به مدیرعامل بانک ارائه داد.


مدیرعامل مرکز فابا با بیان این که 70 شرکت داخلی و خارجی در سومین نمایشگاه تراکنش شرکت می کنند، گفت: 12 شرکت خارجی از کشورهایی مانند سوئیس، روسیه و چین در این رویداد حضور خواهند یافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا (مرکز فرهنگ ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیک) (یکشنبه) در نشست خبری 'نمایشگاه تراکنش ایران 2017' بیان داشت: همچنین هیات های بانکی و سرمایه گذاری خارجی نیز در زمان برگزاری این نمایشگاه در آن حضور می یابند.
وی با یادآوری توسعه شتابان بانکداری الکترونیک، گفت: اکنون میان تراکنش های بانکی به 1.5 میلیارد تراکنش رسیده که همچنان در حال توسعه است. 
بیات با بیان این که رویکرد این نمایشگاه، توسعه کسب و کارهای بخش خصوصی است، خاطر نشان کرد: تبدیل شدن به قطب منطقه به جز از طریق توسعه کسب و کار خصوصی امکان پذیر نیست.
مدیرعامل مرکز فابا با بیان این که ما از بانکداری سنتی که مبتنی بر مراجعه حضوری است، فاصله گرفته ایم، اضافه کرد: باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کنیم.
بیات با یادآوری این که در این نمایشگاه، بانکداری و پرداخت دیجیتال دنبال می شود، گفت: این نمایشگاه ظرفیت های گسترده بخش خصوصی در بخش فناوری های جدید را نشان می دهد.
وی ادامه داد: تعامل بانک های خصوصی با دنیا، نشان دادن ظرفیت ایران برای جذب سرمایه گذاری های جدید در بخش فناوری پرداخت و کمک به توسعه بخش خصوصی واقعی از جمله کارکردهای این نمایشگاه به شمار می رود.
وی به حضور استارتاپ ها (کسب و کارهای نوپا) در این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: برای نخستین بار 53 شرکت استارتاپی در بخش مالی حضور خواهند یافت.
سومین نمایشگاه تراکنش ایران' (ITE 2017 ) از دوم تا چهارم آبان ماه در تهران با حضور بانک ها و شرکت های ایرانی و شماری از نمایندگان شرکت های خارجی برگزار می شود.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن از استقبال قابل توجه ساکنان شهر تهران از تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن نسبت به متقاضیان خرید مسکن در سایر شهرها خبر داد.
ابوالقاسم رحیمی انارکی، عضو هیأت مدیره بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، اعلام کرد: هم اکنون بیشترین استقبال از تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن با اتکا به اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از سوی ساکنان تهران صورت می گیرد و سایر تسهیلات موجود در مابقی شهرها و استان ها به نسبت جمعیت آن ها و تعداد خریداران مسکن در آن ها، متقاضیان بیشتری دارد. 
به گفته وی هم اکنون حدود نیمی از متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات بانک مسکن در پایتخت، از طریق امکانات حساب ممتاز بانک مسکن و دریافت تسهیلات بدون سپرده اقدام به دریافت تسهیلات می کنند؛ این در حالی است که در سایر شهرها و استان ها به طور نسبی مشاهده می شود استقبال از صندوق پس انداز مسکن یکم بیش از تقاضا برای دریافت تسهیلات بدون سپرده از محل اوراق است.
 رحیمی انارکی و گفت: از آنجا که متقاضیان خرید مسکن در شهر تهران معمولا از توانایی مالی مطلوب تری نسبت به ساکنان سایر شهرها برخوردارند و درآمدهای آنان در بسیاری موارد از متقاضیان خرید مسکن در سایر شهرها به طور میانگین بالاتر است، استقبال از تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن در این شهر بیش از سایر شهرهاست.
 وی خاطر نشان کرد: تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن از آنجا که مستلزم خرید اوراق است و هزینه خرید زمان از طریق خرید اوراق پرداخت می شود ممکن است برای برخی از متقاضیان که شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات مختص خانه اولی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم دارند در درجه دوم مطلوبیت قرار داشته باشد؛
 از این رو این تقاضا بیشتر در شهر تهران ملموس تر است و ساکنان سایر شهرها و استان ها به طور میانگین بیشتر مایل به سپرده گذاری و سپس دریافت تسهیلات هستند.

اصلاح نظام بانکی و بهبود ساختار بانک‌ها موضوعی است که همه مسوولان و کارشناسان اقتصادی بر آن اتفاق نظر دارند. دکتر پرویز عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه گفت: پس از توافق‌های برجام انتظار عمومی ورود شرکت‌ها و بانک‌های خارجی و آغاز همکاری‌های بین‌المللی در حوزه خدمات بانکی بود. آنچه به عنوان پیش شرط برقراری ارتباط بانکی مطرح شده و همواره بر آن تاکید می‌شود استانداردسازی گزارش‌های مالی و شفافیت در گزارش‌دهی بانک‌ها در کنار رعایت اصول کنترلی تطبیق قوانین و مدیریت ریسک بوده است. مدیران محترم بانک مرکزی نیز در سال‌های اخیر بر این موضوعات تاکید داشته‌اند و به صورت تدریجی استاندارد گزارشگری مالی بانک‌ها را به سمت استانداردهای پذیرفته شده بین‌المللی هدایت کرده‌اند. او افزود متاسفانه صحبت‌های اخیر من در کنفرانس ایران- اروپا توسط یک خبرگزاری خارجی به صورت گزینشی منعکس شده و محتوای اصلی آن که بهبود ساختار مالی بانک‌ها بوده مطرح نشده است. دکتر عقیلی توضیح داد: به رغم علاقه‌مندی بانک‌های خارجی برای ارتباط با بانک‌های ایرانی و حضور در بازار پولی ایران به دلیل کاهش ارتباط نظام بانکی ایران با بانک‌های سایر کشورها در دوران تحریم‌ها، باز گشایی ارتباطات نیازمند زمان، شناخت متقابل و مطالعه بیشتر است. برای رفع مشکل و بهبود نظام بانکی این الزام‌ها و پیش‌نیازها بارها در همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصی بانکی مطرح شده و مدیران بانکی کشور با وقوف کامل بر شرایط، بیش از پیش در این زمینه تاکید دارند.


تلیکانی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران در بازديد از شعب اصفهان بيان داشت: بازاريابي از ابزارهايي است که مي تواند رشد درآمدهاي بانک را افزايش دهد و توجه به مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع از گام هاي موثر براي جذب منابع جديد مي باشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، تلیکانی عضو هيات مديره بانک به همراه نجدي مدير امور استان ها و چقازردي رئيس اداره بازرسي و حسابرسي داخلي طي سفر به استان اصفهان از دواير مختلف ستادي و شعب مرکزي( كد ۲۴۰۱)، آيت ا.. كاشاني(كد۲۴۲۲)، آل خجند(كد۲۴۱۴)، بهار (كد۲۴۲۰)، غدير(كد۲۴۱۱)، جي(كد۲۴۱۶)، ميدان ارتش(كد۲۴۰۵)، بلوار كشاورز(كد ۲۴۲۱) و هشت بهشت(كد۲۴۱۹) بازديد نمودند. در جریان این بازدیدها، آمار عملکرد شعب در حوزه های گوناگون بانکي از جمله: ميزان جذب منابع و تحقق اهداف و سياست هاي اعتباري نيمه اول سال جاري، کنترل مصارف، پيگيري وصول مطالبات و اقدامات شايسته صورت گرفته براي ارتقاء مشتري مداري و تکريم مراجعين در شعب مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت. حسن تلیکانی ضمن تقدیر از تلاش های همکاران در راستاي تحقق برنامه هاي تدوين شده اظهار داشت: امروزه دنياي کسب و کار بر پايه" مشتري مداري" و " رضايت مشتريان" استوار است به گونه اي كه گسترش خدمات و جذب مشتري بدون در نظر گرفتن اين اصول كار بسيار مشكلي خواهد بود.
قرعه کشی جشنواره «یک بام و چند برنده» بانک ملی ایران امروز با حضور مدیرعامل، تنی چند از اعضای هیات مدیره، جمعی از مدیران امور و مسئولان ارشد بانک برگزار و برندگان دو هدیه ویژه آن شامل یک دستگاه خودروی «نیسان جوک» ویژه مشتریان و یک دستگاه «هیوندای i10 » ویژه همکاران مشخص شدند. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، جشنواره " یک بام و چند برنده " از ابتدا تا انتهای شهریور ماه جریان داشت و همه مشتریانی که از ابتدای راه اندازی سامانه «بام» تا پایان 31 شهریور ماه امسال در آن عضو بوده و دست کم یک تراکنش انجام داده بودند، در قرعه کشی بزرگ نیسان «جوک» شرکت داده شدند. بر اساس قرعه کشی انجام شده، خانم آسیه طالب زاده از استان خراسان جنوبی برنده این جایزه شد. کارکنان بانک ملی ایران که حداقل 10 مشتری را عضو «بام» کرده اند، در رقابت شرکت داده شدند که برنده جایزه خودروی هیوندای i10  نیز حمید اژدر همکار بانک ملی ایران در استان کهگیلویه و بویر احمد بود. مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بام یکی از ابزارهای ارتباط دهنده بانک ملی ایران با شبکه های اجتماعی بوده است، گفت: اگر سازمانی نتواند تحولات شکل گرفته در دنیای امروز را پذیرفته و خود را با آن تطبیق دهد، شرایط دشواری را تجربه خواهد کرد و بانک ها نیز از این دست حوزه ها هستند.