سپهوند مدير گروه پژوهشي بانکداري پژوهشکده پولي و بانکي شد
مهرداد سپهوند با حکم علي ديواندري رييس پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي به عنوان مدير گروه پژوهشي بانکداري اين پژوهشکده منصوب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده پولي و بانکي، در حکم علي ديواندري رييس پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي آمده است: جناب آقاي دکتر "مهرداد سپهوند" نظر به توانايي‌هاي ارزشمند جنابعالي، به موجب اين حکم به عنوان مدير گروه پژوهشي بانکداري اين پژوهشکده منصوب مي‌شويد. با آرزوي توفيق از درگاه خداوند متعال، اميد است با بهره‌گيري از دانش و تجربه جنابعالي، تحول چشمگيري را در فعاليت‌هاي علمي‌و تحقيقاتي اين گروه پژوهشي شاهد باشيم.

انتشار کتاب سکه‌هاي آغازين به همت روابط عمومي‌و موزه بانک سپه
کتاب سکه‌هاي آغازين با موضوع بررسي سکه‌هاي آسياي صغير موجود در موزه بانک سپه به دو زبان فارسي و انگليسي به چاپ رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه: کتاب دو زبانه سکه‌هاي آغازين با حمايت محمد کاظم چقازردي مديرعامل بانک سپه،‌‌ توسط اداره کل روابط عمومي‌با همکاري احسان احمدي ناييني کارشناس موزه بانک سپه و با ترجمه جواد طهماسبي منتشر شده است. اين کتاب در راستاي سياستهاي تبليغي موزه بانک سپه در ٨٤ صفحه مصور و رنگي همراه با تصاويري از قديميترين سکه‌هاي موجود در موزه بانک سپه مربوط به آسياي صغير همراه با مطالب ارزشمندي پيرامون داد و ستد پيش از پيدايش سکه، اهميت سکه شناسي، جغرافياي تاريخي آسياي صغير و نگاهي به اساطير يونان باستان به چاپ رسيده است.

سند رسمي، شرط دريافت تسهيلات بانکي
بانک مسکن يک شرط مهم براي پرداخت انواع تسهيلات مسکن به متقاضيان را اعلام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، بانک مسکن ضمن هشدار به متقاضيان دريافت انواع تسهيلات خريد مسکن مبني بر عدم رسميت اسناد عادي همچون مبايعه نامه‌هاي ملکي براي دريافت هر نوع تسهيلات خريد مسکن اعلام کرد: ارائه سند رسمي‌املاک معامله شده -واحد مسکوني خريداري شده- به بانک مسکن به عنوان سند رسمي‌ضمانت ملکي براي دريافت تسهيلات الزامي‌است و مبايعه نامه‌هاي نوشته شده در بنگاه‌هاي معاملات ملکي که اسناد عادي محسوب مي‌شوند از رسميت و سنديت کافي براي ارائه به عنوان وثيقه ملکي معتبر در زمان دريافت تسهيلات برخوردار نيستند. بر اساس اين گزارش، هم اکنون بسياري از متقاضيان خريد مسکن به فرض اينکه با استفاده از مبايعه نامه‌هاي نوشته شده و ثبت شده در بنگاه‌هاي معاملات ملکي مي‌توانند اقدام به دريافت تسهيلات کنند به شعب بانک مسکن مراجعه مي‌کنند اين در حالي است که بانک مسکن با اعلام اين هشدار به متقاضيان که مبايعه نامه‌هاي کاغذي و يا پرينتي سند عادي محسوب شده و نمي‌توانند به عنوان وثيقه ملکي معتبر در زمان پرداخت تسهيلات از سوي بانک مسکن مورد پذيرش واقع شوند، تنها اسناد رسمي‌املاک مسکوني ثبت شده در دفاتر اسناد رسمي‌يا دفترخانه‌ها را به عنوان وثيقه مورد قبول براي پرداخت تسهيلات خريد مسکن به متقاضيان به رسميت مي‌شناسد. بر اين اساس،کارشناسان بانکي به متقاضيان خريد مسکن هشدار مي‌دهند با در نظر گرفتن اين موضوع از بروز مشکلات احتمالي بعدي ناشي از کمبود نقدينگي يا توافق بر سر زمان مورد نياز براي تکميل بهاي کل واحد مسکوني خريداري شده با فروشنده تا زمان انتقال سند رسمي‌و امکان دريافت تسهيلات مسکن در آن زمان، جلوگيري کنند.

اعطاي بيش از ۵۶۰۰ ميليارد ريال تسهيلات ازدواج در بانک ملت
بانک ملت در طرح ضربتي ازدواج بيش از ۵ هزار و ششصد ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه به زوج‌هاي جوان پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اين بانک با هدف تسهيل ازدواج و حمايت از جوانان براي انجام اين امر مقدس، تاکنون بيش از ۵ هزار و ششصد ميليارد ريال در طرح ضربتي و تا قبل از پايان طرح، به جوانان متقاضي پرداخت کرده است. بر اساس اين گزارش، اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج عليرغم پايان طرح ضربتى در ۱۵ مهرماه، همچنان در بانک ملت ادامه دارد. بر اين اساس، صف تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در اين بانک به کمترين ميزان خود رسيده است و اين تسهيلات در کوتاه‌ترين زمان ممکن به متقاضيان پرداخت مي‌شود.

واگذاري 74 دستگاه ادوات کشاورزي توسط پست‌بانک به کشاورزان
 پست بانک ايران در راستاي کمک به رونق توليد و اشتغال‌زائي در روستاها و مناطق محروم طي ماه‌هاي اخير توانست از طريق مشارکت تسهيلاتي تعداد 74دستگاه ادوات کشاورزي شامل؛ تراکتور و بيل بکهو در استان‌هاي چهارمحال و بختياري، آذربايجان غربي و مازندران به کشاورزان اين استان‌ها واگذار نمايد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: اين بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه‌ملي در حوزه روستائي و کشاورزي تلاش مي‌کند با جذب منابع اين صندوق و پرداخت تسهيلات اشتغالزائي به روستائيان و همچنين طرح‌هاي داراي توجيه اقتصادي، بيش از پيش در توسعه چرخه اقتصادي مناطق روستائي و کم برخوردار سهيم باشد. همچنين پست بانک‌ايران در راستاي مسئوليت اجتماعي و بمنظور فراهم نمودن دسترسي عمومي‌هموطنان به خدمات بانکداري الکترونيک و گسترش آن در سطح استان بويژه در روستاها و مناطق کم‌برخوردار، تعداد 70 دستگاه خودپرداز (ATM) را درسطح روستاهاي استان‌هاي چهارمحال و بختياري و آذربايجان غربي نصب و بهره برداري نموده است.

با امضاي موافقت‌نامه صورت گرفت؛
موافقت نامه همکاري ميان بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و بانک توسعه و تجارت سازمان همکاري‌هاي اقتصادي اکو با حضور مقامات ارشد بانکي دو کشور در آنکار امضا شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي بر اساس اين موافقت نامه شرايط و ضوابط فعاليت دفتر نمايندگي بانک اکو در قلمرو جمهوري اسلامي‌ايران تعيين مي‌شود.
پيش از اين موافقت نامه‌هاي مشابهي بين بانک اکو و دولت ترکيه به عنوان ميزبان دفتر مرکزي بانک و دولت پاکستان به عنوان ميزبان دفتر نمايندگي بانک اکو در کراچي منعقد شده بود.
لارم به ذکر است اجازه‌امضاي اين موافقت نامه به موجب مصوبه هيئت دولت به بانک مرکزي داده شده بود که به موجب اين مصوبه، لازم است مراحل تصويب و اجراي موافقت نامه ظرف حداکثر سه سال طي شود.
همچنين موافقت نامه مذکور پس از طي مراحل قانوني و تصويب آن توسط مجلس شوراي اسلامي‌لازم‌الاجرا خواهد بود. 
امضاي موافقت نامه همکاري، امکان گسترش فعاليت‌هاي بانک اکو در ايران را به دنبال خواهد داشت و با اجراي آن حضور موثرتر بانک اکو در اعطاي تسهيلات مالي به بانک‌هاي ايراني و اعطاي فاينانس به پروژه‌هاي توسعه‌اي در ايران امکان پذير خواهد شد. بانک اکو همچنين مي‌تواند با فراهم آوردن زيرساخت‌هاي مالي ضروري، نقش موثري در گسترش بازرگاني بين اعضاي سازمان همکاري‌هاي اقتصادي اکو داشته باشد.
اين موافقت نامه با حضور رئيس كل بانك مركزي، سفير جمهوري اسلامي‌ايران در ترکيه، مديرکل امور بين‌الملل بانک مرکزي و برهان‌الدين آکتاش معاون بانک توسعه و تجارت سازمان همکاري‌هاي اقتصادي اکو 17 مهرماه ۱۳۹۶در آنکار پايتخت تركيه به‌امضا رسيد.


 مدير عامل بانک رفاه گفت: مديريت تقاضاي تامين مالي در داخل کشور و تطبيق هر چه سريع تر با استانداردهاي بانکي مورد تاييد تجارت بين‌الملل دو چالش اصلي بازار پول است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، دکتر سهماني‌ در گفت وگو با خبرنگار ايبنا با اشاره به مهم‌ترين چالش‌ها و مشکلات بازار پول و بيان دو چالش اين بازار در ايران گفت: پيش شرط حضور کارآمد در عرصه بين‌المللي تعيين رتبه اعتباري بانک‌ها از سوي موسسات رتبه‌بندي بين‌المللي است. دکتر سهماني ادامه داد: با توجه به رونق گرفتن تدريجي بخش‌هاي مختلف اقتصاد، تقاضا براي تسهيلات سرمايه در گردش در حال افزايش است، همچنين مصرف کنندگان نيز همواره اين انتظار بحق را از بانک‌ها دارند که با کم‌ترين تشريفات اداري بتوانند از وام بانکي برخوردار شوند. مدير عامل بانک رفاه افزود: اين در حالي است که دست بانک‌ها بيش از هر زمان ديگري در مقايسه با اين حجم از درخواست‌هاي تامين مالي بسته است، بنابراين بانک‌ها بايد پرتفوي منابع و مصارف خود را مديريت کنند تا به انجام اين مهم به طور شايسته نائل آيند. دکتر سهماني گفت: موضوع انطباق با استانداردهاي بين‌المللي نظير نرخ کفايت سرمايه و ساير مقررات روز بانکداري دنيا نيز از جمله مسائلي است که به عنوان شرط لازم براي توسعه تعاملات مالي بين الملل بايد هرچه سريع تر عملياتي شود، چراکه گسترش همکاري‌هاي صنعتي کشور با ساير ملل نيازمند فراهم بودن زمينه‌هاي لازم براي انجام تبادلات مالي است. مديرعامل بانک رفاه‌ با اشاره به اقدامات انجام شده براي حل اين چالش‌ها افزود: بانک مرکزي با همکاري وزارت امور اقتصادي و دارايي از مدتي قبل برنامه‌هايي را براي کمک به بازار پول در راستاي حل اين مشکلات در نظر داشته که به طور مثال اجراي طرح تدوين صورت‌هاي مالي بانک‌ها بر اساس استاندارد گزارشگري مالي بين المللي IFRSکه سال ۹۵ به مرحله اجرا گذاشته شد در جهت ايجاد شفافيت بيشتر و نزديک تر کردن بانک‌ها به استانداردهاي روز دنيا مطرح شد. وي افزود: علاوه بر آن اصلاحات زيادي نيز در ساختار داخلي بانک‌ها اجرا شده که از آن جمله استقلال واحدهاي مديريت ريسک تطبيق و مبارزه با پولشويي در ساختار سازماني بانک‌ها را مي‌توان نام برد که اين مهم مورد تاکيد نهادهاي رتبه بندي بين المللي به شمار مي‌رود. دکتر سهماني ادامه داد: در زمينه اصلاح دارايي‌هاي بانک‌ها نيز اقداماتي در دست بررسي قرار دارد که به موضوع الزام بانک‌ها به فروش سرمايه‌گذاري‌ها و املاک مازاد و همچنين تأسيس يک شرکت دولتي براي خريداري دارايي‌هاي سمي‌بانک‌ها مي‌توان اشاره کرد.


دکتر صالح آبادي اعلام کرد: با توجه به روابط کارگزاري که بانک توسعه صادرات با بانک‌هاي دنيا دارد، اين امکان را داريم که وجوه حاصل از فروش نفت خام را جا به جا کنيم.
تلاش‌ها براي ورود نفت و ساير حامل‌هاي انرژي به بازار سرمايه و تعيين قيمت اين محصولات در بورس، اوايل سال ۱۳۹۰ شکل ديگري يافت و با تصميم شوراي عالي بورس و اوراق بهادار در خردادماه سال ۱۳۹۰، بورس انرژي به عنوان چهارمين بورس کشور به منظور عرضه محصولات و مشتقات نفتي، برق، گاز طبيعي، ذغال سنگ و ساير حامل‌هاي انرژي تشکيل شد با عرضه نفت خام در بورس شفافيت، سلامت بازار و نيز تقويت صادرات را شاهد خواهيم بود چرا که به نظر مي‌رسد عرضه نفت خام در بورس مي‌تواند دست دلالان و واسطه گران را در بورس کوتاه کند و سرمايه گذاران خارجي با اطمينان بيشتري اقدام به خريد و فروش مي‌کنند.
در ماه‌هاي اخير اقدامات گسترده اي جهت فراهم کردن زيرساختهاي لازم براي معاملات بين المللي نفت خام در بورس انرژي آغاز شده است. با پيگيري‌هاي مسئولان سازمان بورس، مديران بورس انرژي، شرکت سپرده گذاري مرکزي، بانک توسعه صادارت و مساعدت شرکت ملي نفت ايران قرار است به زودي عرضه نفت خام صادراتي از طريق چهارمين بورس انجام شود تا طلسم عرضه اين محصول در بازار سرمايه شکسته شود.
دکتر علي صالح آبادي مدير عامل بانک توسعه صادرات ايران در گفتگو با خبرنگار اگزيم نيوز در خصوص روند همکاري بانک توسعه صادرات با بورس انرژي گفت: حسب درخواستي که بورس انرژي و سازمان بورس و همچنين شرکت سپرده گذاري مرکزي از ما داشت، بنا شد در صورت عرضه نفت خام در بورس انرژي، مسئوليت تصفيه معاملات في مابين به عهده بانک توسعه صادرات باشد.
صالح آبادي گفت: پس از ارائه اين پيشنهاد، بانک توسعه صادرات اعلام آمادگي کرد که عامليت تسويه ارزي اين وجوه را براي مجموعه نفت انجام بدهد. به گفته وي با توجه به روابط کارگزاري که بانک توسعه صادرات با بانک‌هاي دنيا دارد، اين امکان را داريم که وجوه حاصل از فروش نفت خام را جا به جا کنيم.
وي با ذکر اين نکته که ساز و کار اين فرايند در بانک توسعه صادرات تعريف شده و قابل اجراست افزود: در حال حاضر در انتظار توافق نهايي مجموعه بازار سرمايه و وزارت نفت هستيم و در صورت رفع مشکلات فني مربوط به عرضه محصول در بورس، بانک توسعه صادرات آمادگي کامل براي انجام پروسه تسويه را دارد.


مديرعامل بانک شهر با تاکيد بر اهميت مصوبات بانک مرکزي، در خصوص کاهش نرخ‌ها به عنوان اقدامي‌لازم در اين زمينه يادداشتي را ارائه کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، در اين يادداشت آمده است:  کاهش هزينه‌هاي تجهيز منابع براي بانک‌ها اکنون يکي از اولويت‌هاي جدي به حساب مي‌آيد و اقدام بانک مرکزي در ابلاغ مجدد مصوبه 14 ماه قبل و تأکيد بر رعايت نرخ‌هاي آن مصوبه بدون شک کمک بزرگي در راستاي تحقق اين اولويت است. شبکه بانکي در ايران اعم از خصوصي و دولتي همواره خود را به پرداخت تسهيلات به بخش واقعي اقصاد و تأمين مالي واحدهاي مولد در حوزه‌هاي مختلف متعهد مي‌داند. علاوه بر اين در بسياري از موارد مانند پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج نيز تمام توان خود را براي کمک به بانک‌مرکزي و دولت بکارمي‌بندد تا مسئوليت خود را در قبال اقشار مختلف جامعه بويژه جوانان ايفا کرده‌باشد. انجام اين مسئوليت‌ها اما مستلزم افزايش توان بانک‌ها در تجهيز منابع و کاهش هزينه‌هاي تجهيز منابع است. خوشبختانه مسئولان بانک مرکزي علاوه بر ابلاغ مجدد نرخ‌هاي مصوب، تمهيدات ديگري نيز براي کمک به بانک‌ها انديشيده و اجرايي کرده‌اند که از جمله مهم‌ترين و مؤثرترين اين تمهيدات، تبديل اضافه برداشت بانک‌ها به خط اعتباري است. اين اقدام قطعاً به بانک‌ها در کاستن از هزينه‌ها و تسهيل اعطاي وام‌هاي ضروري ياري مي‌رساند و به اين ترتيب گام ديگري در تأمين منابع مالي براي بخش واقعي اقتصاد برداشته خواهد شد. اهميت تسهيل و تسريع تأمين مالي بخش‌هاي مولد و پيشرو در اقتصاد بويژه در مقطع زماني فعلي، از آن رو دوچندان است که نشانه‌ها و شواهدي هر چند ضعيف از تسري رونق به لايه‌هاي پايين‌تر اقتصاد کشور شاهد مي‌شود. بنابر آمارهاي رسمي‌در سال گذشته پس از مدت‌ها فاصله هزينه‌ها و درآمدهاي جاري بخش خصوصي و خانوارها در اقتصاد ايران به مقدار قابل تأملي کاهش پيدا کرده که مي‌تواند نشانه روشني از افزايش هزينه کرد خانوارها و به تبع آن افزايش تقاضاي کل و محرکي براي توليد بيشتر و رونق باشد. اگرچه در اين تراز بايد از سهم درآمد حاصل از سود سپرده‌هاي بانکي نيز غافل بود اما در مجموع مي‌توان اميد داشت با افزايش تزريق منابع از کانال شبکه بانکي در آينده‌اي نه چندان دور شاهد رونق بيشتر و محسوس در اقتصاد کشور بويژه در لايه‌هاي خرده فروشي و... باشيم. برهمين اساس تاکيد بر کاهش نرخ سود را در مختصات زماني فعلي بايد اقدامي‌ضروري، شايسته و البته مؤثر دانست که با همکاري شبکه بانکي قطعاً مي‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.


مديرعامل بانک ملي ايران از موفقيت اين بانک در شکستن صف تسهيلات قرض الحسنه ازدواج خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده با اشاره به تاکيد بانک مرکزي مبني بر لزوم بسيج شدن منابع بانک‌ها براي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، گفت: با تدبير مسئولان بانک مرکزي، طرح پرداخت ضربتي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج کليد خورد و طي دو ماه و نيم، همه نظام بانکي با قوت اين طرح را عملياتي کردند.
وي با تاکيد بر اين که بخش عمده اجراي اين طرح بر دوش بانک ملي ايران بود، اظهار کرد: از ابتداي مرداد ماه که اجراي طرح ضربتي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج آغاز شد تا 15 مهر ماه، بانک ملي ايران 71 هزار و 806 فقره از اين تسهيلات پرداخت کرده است.
حسين زاده ادامه داد: در اين مدت 7 هزار و 532 ميليارد و 965 ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از طريق واحدهاي بانک ملي ايران در سراسر کشور پرداخت شده است.


عضو هيئت مديره بانک صنعت و معدن گفت: براي ما در اين بنگاه کسب و کار اهداف اجتماعي و اقتصادي مهم است و بايد بيشتر برآن تمركز نماييم. عباس معمارنژاد در سخنراني افتتاحيه گردهمايي مديران و روساي شعب که در سالن همايش اتاق بازرگاني کاشان در حال برگزاري است با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بانک ما يک بانک دولتي و توسعه اي است و بايد اهداف اقتصادي و اجتماعي را بطور همزمان و موازي مدنظر قرار دهيم و در اين ميان بايد قوانين و مقررات را نيز لحاظ کنيم. وي در بيان مهمترين اهداف بانک افزود: سودآوري، حفظ مشتريان، جذب مشتريان جديد و نوآوري در ارائه خدمات و محصولات جديد از مهمترين اهدافي است که بايد در راستاي اهداف کلان مدنظر قرار بگيرد. معمارنژاد گفت: ارائه خدمات با کيفيت و مطلوب به مشتريان و متقاضيان يکي از اهدافي است که بايد ضمن رعايت عدالت اجتماعي به توسعه و گسترش آن توجه داشت. وي گفت: توجه به نيازهاي مشتريان و توجه به قوانين و لحاظ کردن اين قوانين در امور جاري يک اصل است و در اين ميان بايد به نوع مصارف توجه کرد و در استان‌ها بايد اين موارد مدنظر قرار بگيرد.


بانک صادرات ايران در راستاي تحقق برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي، رونق توليد و اشتغالزايي، طي ٦ ماهه اول سال ٩٦ در استان قزوين، با اعطاي ٤٤٢ فقره تسهيلات به ارزش بيش از ١٩٤٥ ميليارد ريال، براي ٤٨٢٧ نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم اشتغال ايجاد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، حمايت از بنگاه‌هاي توليدي و اشتغالزايي، با اعطاي سرمايه‌هاي ثابت و در گردش و همچنين اعطاي تسهيلات به معرفي شدگان کميته‌امداد حضرت امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي، از سياست‌هاي اين بانک در استان قزوين بوده که در قالب برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي، ١٧١ فقره تسهيلات به بنگاه‌هاي توليدي بالغ بر ١٩٠٥ ميليارد ريال و ٢٧١ فقره تسهيلات به معرفي شدگان سازمان‌هاي حمايتي به ميزان بيش از ٤٠ ميليارد ريال پرداخت شده
 است. 
علاوه بر اين، طي مدت ياد شده در اين استان ١٥٢٧ فقره وام قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه بالغ بر ١٥٨ ميليارد ريال به متقاضيان اعطا شد.


استمرار افزايش تعداد کاربران خدمت موبايلبانک اقتصادنوين، نشان دهنده رضايت‌مندي مشتريان از اين خدمت است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، تعداد کاربران خدمت موبايل بانک اقتصادنوين در پايان شهريور ماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد نشان مي‌دهد. کاربران اين خدمت بانک اقتصادنوين مي‌توانند در تمام ساعات شبانه روز بدون مراجعه به شعب از خدمات متنوعي در قالب خدمات مبتني بر کارت و مبتني بر سپرده بهره ببرند که استفاده از اين خدمات علاوه بر تسهيل دسترسي مشتريان به خدمات بانک و افزايش امنيت خاطر کاربران، صرفه‌جويي‌هاي ملي نيز به همراه خواهد داشت. بر اين اساس کاربران موبايلبانک اقتصادنوين مي‌توانند در قالب خدمات مبتني بر کارت خدمات متنوعي از جمله مشاهده موجودي، انتقال وجه کارتي (داخلي و شتابي)، پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه و ... (به کمک بارکد و دستي)، خريد شارژ سيم كارت‌هاي اعتباري، رويت صورت‌حساب کارت (3، 5 و 10 گردش آخر)، ارسال صورت‌حساب به پست الكترونيكي  و ارسال صورت‌حساب به فکس (براساس تعداد تراکنش يا تعداد روز) اشاره کرد.


بانک ايران زمين براساس آناليزهاي دوره اي بانکتاک که از فعاليت‌ بانکهاي ايراني در رسانه اجتماعي اينستاگرام انجام شده است، رتبه ششم را کسب کرد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، نتايج ارزيابي دپارتمان مانيتورينگ و آناليز شبکه‌هاي اجتماعي بانکتاک که بر مبناي پنج فاکتور کيفيت محتوا، تعامل با مخاطب، کيفيت مديريت صفحه، محبوبيت محتوا و متوسط پست در ماه انجام شده، نشانگر آن است که بانک ايران زمين در ميان بانکهاي ايراني توانسته است رتبه ششم را در رسانه اجتماعي اينستاگرام کسب کند.
بر اساس اين گزارش بانک ايران زمين از لحاظ توليد مطالب مفيد و ترويجي نسبت به کل مطالب پست شده در بين چهار بانک نخست و در بخش کيفيت مديريت اينستاگرام در ميان پنج بانک نخست ديده مي‌شود.
در مجموع بانک ايران زمين با کسب امتياز ۵۴۰۲ توانسته است در ميان بانکهاي ايراني فعال در شبکه اجتماعي اينستاگرام رتبه ششم را کسب کند.


بانک قرض الحسنه مهرايران در راستاي طرح ضربتي اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در کشور از مرداد ماه تا کنون صد در صد تعهدات خود را انجام داده است. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي اجراي بند (ج) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ موضوع اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و با هدف کاهش صف انتظار متقاضيان، اين اقدام را با اولويت پرداخت تسهيلات به مناطق محروم و به ترتيب تاريخ ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج در دستور کار خود قرار داد و تا كنون بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۳۰ فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج يكصد ميليون ريالي به زوجين پرداخت نموده است. در راستاي اجرايي کردن طرح ضربتي پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج در ۳۱ استان کشور از تاريخ ۱ مرداد ماه تا ۱۵ مهر ماه سال ۹۶، اين بانک ۱۵ هزار و ۳۳۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۱۵۹۹ ميليارد ريال پرداخت کرد. بنا براين گزارش، بانک قرض الحسنه مهرايران در استان‌هاي مازندران، تهران، خوزستان، خراسان رضوي، اصفهان و آذربايجان شرقي به ترتيب بيشترين ميزان پرداخت وام ازدواج را داشته است. 


مديرعامل بانک‌گردشگري گفت: "مجمع عمومي‌بانک گردشگري در روز پنج شنبه ۲۰ مهر ماه برگزار مي‌شود".
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، وي در جريان برگزاري چهارمين نشست مديران ستاد و روساي شعب تهران ضمن اعلام اين خبر گفت: «مديران و کارکنان بانک گردشگري در راستاي تامين منافع سهامداران و ارائه خدمات به مشتريان فعاليت خواهند کرد».
وي با اشاره به‌اماده شدن صورت‌هاي مالي بانک و تاييد آنها از طرف بانک مرکزي ادامه داد: «با رعايت کامل انضباط مالي و دستورالعمل‌ها و تعيين تکليف وصول مطالبات به ويژه در ماه‌هاي منتهي به پايان سال مالي مي‌توان مجامع قانوني را به بهترين شکل برگزار کرد.»
رويکرد جوانگرايي در انتصابات، توجه به ارائه خدمات و افزايش درآمد کارمزدي و ضرورت همفکري دو سويه و خرد جمعي در ايجاد تحولات مثبت از ديگر حوزه‌هاي مورد تاکيد مديرعامل بانک گردشگري در اين نشست بود.
اين گزارش حاکي است در اين نشست، معاونين مديرعامل نيز توضيحاتي در خصوص حوزه‌هاي تحت مديريت خود ارائه دادند. 
به پاس قدرداني از هواداران گرامي‌در حمايت از تيم‌هاي محبوب و پرطرفدار ليگ برتر فوتبال، جشنواره هواداري موسسه اعتباري کوثر از شهريور ماه سال جاري تا پايان هفدهمين دوره ليگ برتر فوتبال برگزار مي‌شود.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ قرعه کشي جشنواره هواداري از شهريورماه سال جاري تا پايان مسابقات فوتبال باشگاهي فصل97-96 ليگ برتر جام خليج فارس کشور به صورت ماهانه برگزار و بر اساس امتيازات کسب شده از سوي هواداران، جوايز ويژه اي به آنان اهدا خواهد شد. بر اساس اين گزارش؛ هواداران محترم با افتتاح حساب کوثرکارت هواداري و افزايش امتيازات خود در اين جشنواره مي‌توانند از شانس برنده شدن و دريافت هداياي ويژه جشنواره بهره مند شوند. اين گزارش مي‌افزايد: علاوه بر قرعه کشي ماهانه، در پايان نيم فصل و همچنين پايان فصل هفدهمين دوره ليگ برتر مسابقات فوتبال جام خليج فارس، قرعه کشي ويژه اي ميان هواداران برگزار و جوايز نفيسي همچون خودرو اهدا خواهد گرديد. عبدالله فتاحي معاون بازاريابي و امور مشتريان موسسه اعتباري کوثر در تشريح فرآيند اجرايي جشنواره هواداري اظهار داشت: حداقل امتياز لازم جهت شرکت در قرعه کشي ويژه 10.000 امتياز است. وي افزود: در اولين دوره قرعه کشي جشنواره هواداري، تمام دارندگان کوثر کارت هواداري با حداقل موجودي شرکت داده شده‌اند که در دوره نخست يک دست پيراهن تيم محبوب هوادار با امضاء بازيکن مورد علاقه به 145 برنده خوش شانس اهداء شد.