توانمندي دفاعي براي جلوگيري از تجاوز 
وزير امورخارجه تاکيد کرد: توانمندي بومي‌دفاعي ايجاد کرده‌ايم تا در آينده صدام ديگري به فکر تجاوز به ايران نيفتد. به گزارش ايسنا محمدجواد ظريف در مقاله‌اي در نشريه آتلانتيک با اشاره به مداخله‌هاي کشورهاي غربي نوشت: امروز برخي از اين دولت‌ها- به ويژه عربستان سعودي و امارات عربي متحده و در اثر لابي پرهزينه آنها، ايالات متحده‌امريکا- ادعا مي‌کنند که ايران در امور اعراب دخالت مي‌کند و نا امني را در منطقه مي‌گستراند. طرفه آنکه، همين کشورها هستند که جنگ را به کشور عرب همسايه شان يمن تحميل کردند، به بحرين تجاوز کردند، کشور خويشاوندشان قطر را تحريم کردند، گروههاي تروريستي در سوريه را حمايت مالي و تسليح کردند و از يک کودتاي نظامي‌در مصر عليه يک دولت منتخب مردم حمايت کردند و همه اين‌ها در حالي است که آزادي‌هاي اساسي بديهي را از مردم بي قرار خودشان دريغ مي‌کنند. در مقابل، ايران که از همه همسايگان خود به عنوان يک کشور مستقل قوي‌تر و قديمي‌تر است، در سه قرن گذشته به هيچ کشور ديگري حمله نکرده است. ايران در امور داخلي همسايگانش دخالت نکرده و نخواهد کرد.وي در ادامه آورده است:با اين وجود، "امور عربي" به ايران ربط دارد. و از گفتن اين ابايي نداريم که بگوييم "مسايل غير عربي" هم به آنها مربوط است. چطور مي‌شود به هم مربوط نباشند؟ وقتي مرزها، آب‌ها و منابع مشترک داريم و وقتي از فضاي هوايي يکديگر پرواز مي‌کنيم- نمي‌توانيم به اين موضوع که همسايگان ما چگونه اين بخش از جهان را که خانه ما در آن است متاثر مي‌سازند، منافعي نداشته باشيم.ظريف ادامه داده است:ولي منافع ما در امور منطقه مان بدخواهانه نيست. برعکس، اين منافع در جهت ثبات است. ما هيچ علاقه‌اي به سرنگوني هيچ يک از رژيم‌هاي کشورهايي که اطرافمان هستند، نداريم. خواسته ما- در اصول و در عمل- اين است که همه ملت‌هاي منطقه از امنيت، صلح و ثبات برخوردار باشند. متاسفانه، برخي از همسايگان ما که رهبران کار ناآزموده آنها خود را با توهم تغيير حکومت در ايران تسلي مي‌دهند، چنين خواسته اي ندارند و از گروهک‌هاي تروريستي حمايت مي‌کنند که به دنبال براندازي يا ايجاد وحشت براي جريحه دار کردن عزم ملت هستند. اين همسايگان تمام اين کارها را در همان زماني انجام مي‌دهند که ادعا مي‌کنند نفوذ ايران در حال گسترش است- به ويژه از زمان نهايي شدت توافق هسته اي در سال ٢٠١٥.وزير خارجه در ادامه آورده است:نفوذ ايران در منطقه با هدف تحميل هزينه بر ديگران از سوي ما گسترش نيافته ، بلکه نتيجه اقدامات، اشتباهات و انتخاب‌هاي غلط خود آنها و متحدان غربي شان است. گوش شنوايي در ميان آمريکايي‌ها و کشورهاي عربي براي پيشنهادهاي ما نبوده است. ولي کسي نمي‌تواند ايران را ناديده بگيرد، همانگونه که ما نه مي‌خواهيم و نه مي‌توانيم کشورهاي مهم و عمده منطقه مثل عربستان سعودي را در ايجاد ثبات منطقه‌اي ناديده بگيريم؛ چرا که بي‌ثباتي در يک کشور بر ثبات همه تاثير خواهد گذاشت.

دادستان تهران به دنبال تعرض راننده ا ي به يک زن اعلام کرد؛
دادستان تهران با اشاره به شکايت زني از يک راننده اسنپ دائر بر تعرض جنسي گفت: در اين پرونده خانمي‌۳۱ ساله که به تازگي عمل جراحي نموده و دوره نقاهت را مي‌گذرانده، به دادسراي جنايي اعلام مي‌کند که از طريق نرم افزار اسنپ درخواست خودرو نموده بود تا وي را از شرق تهران به فرودگاه برساند و شرکت اسنپ مردي ۳۰ ساله را به عنوان راننده معرفي کرده که متاسفانه راننده، شاکيه را به تپه‌هاي يکي از مناطق تهران برده و به وي تعرض نموده است.
به گزارش ايلنا، دولت آبادي عباس جعفري دولت‌آبادي در دوازدهمين نشست شوراي معاونان دادستاني تهران افزود: در اين رابطه مقرر شدسرپرست دادسراي جنايي مدير اسنپ را احضار کند چرا که آژانس‌ها مجوز دارند و تحت نظارت اتحاديه مربوطه هستند، اما در خصوص اسنپ چنين نظارتي وجود ندارد. 
وي از دستگاه‌هاي ذي‌ربط خواست مجوز مربوط به فعاليت اسنپ در حوزه حمل و نقل را بررسي و در مورد مستندات و مدارک فعاليت آن توضيح دهند. 
جعفري افزود: اسنپ مي‌تواند يک ابتکار در دنياي حمل و نقل باشد و حسب اعلام مدير اسنپ، اين تشکيلات داراي ۱۵۰ هزار راننده صرفاً در بخش حمل و نقل شهري است.
دادستان تهران با هشدار به مدير اسنپ اعلام کرد: قرار نبود با اين گونه تبليغات فريبنده مردم را اغوا کنيد، شما چگونه با هلي‌کوپتر مردم را به دل طبيعت مي‌بريد و موسيقي زنده پخش مي‌کنيد؟ لذا به مدير اسنپ هشدار داده مي‌شود تا مواظب باشد که فعاليت‌هاي اين شرکت، محملي براي ايجاد ناامني و ارتکاب جرايم نشود. قرار بر اين بود که به مردم خدمت ارائه شود نه اين که راننده اسنپ، زني را به تپه‌ها ببرد و به او تجاوز کند و آن گاه با تبليغات فريبنده و غيرواقعي اسنپ را بزرگ جلوه دهيد.
وي با اشاره به تجمعات اعتراضي سپرده‌گذاران موسسات مالي و اعتباري گفت: مردم بايد وجوه خود را در مؤسساتي سپرده‌گذاري نمايند که معتبر و داراي مجوز بانک مرکزي باشد و اين موسسات وعده سود غيرمتعارف که فراتر از مصوبات قانوني است را ندهند.
 وي خطاب به مسوولان سيستم بانکي کشور افزود: وظيفه بانک مرکزي نظارت بر سيستم مالي کشور شامل بانک‌ها، صندوق‌ها و موسسات پولي، مالي و اعتباري است و اين نظارت بايد هم در مرحله اعطاي مجوز و هم حين فعاليت موسسه تداوم داشته باشد و مردم نمي‌پذيرند موسسه‌اي سال‌ها فعاليت مالي نمايد و پس از جذب وجوه هنگفت مردم و توقف فعاليت‌هايش، اعلام شود فعاليت فلان موسسه غيرمجاز است.
دادستان تهران خطاب به مردم توصيه کرد: فريب هر مؤسسه‌اي که بيش از ميزان مصوب بانک مرکزي سود پرداخت مي‌کند را نخوريد و مردم همکاري کنند و اين گونه نباشد که با فروش اموال و حتي منزل خود، به‌اميد دريافت سود بالا، وجوه را در مؤسسات غيرمجاز سپرده‌گذاري نموده و در نهايت از قوه قضاييه مطالبه وجوه نمايند.
جعفري دولت‌آبادي به موضوع مبارزه با فساد اقتصادي پرداخت و با تاکيد بر اين که اين مساله از اولويت‌هاي قوه قضاييه محسوب مي‌شود، افزود: مبارزه با فساد اقتصادي تداوم خواهد يافت و اين مبارزه نبايد با تبعيض همراه باشد و هر کس رانت‌خواري کند و مرتکب فساد اقتصادي شود،  تحت تعقيب قضايي قرار خواهد گرفت.
دادستان تهران پيرامون اقدامات دستگاه قضايي در مبارزه با فساد اقتصادي اظهار داشت: اين افتخاري است که در مقايسه با دوره‌هاي گذشته، امروزه نبض مبارزه با فساد در دستگاه قضايي مي‌تپد. 
اين مبارزه ادامه خواهد يافت و شايعات، دروغ‌پردازي‌ها و تخريب‌ها بي‌تاثير است، رانت‌خواران و مجرمان اقتصادي بايد بدانند که قوه قضاييه در مبارزه با آنان مصمم است. 
جعفري دولت‌آبادي به موضوع جرايم اجتماعي پرداخت و گفت: متاسفانه در جامعه شاهد رفتارهايي هستيم که در شأن يک نظام مردم سالار ديني نيست.
 اين که در ساعت ۳ بامداد مرد يا خانمي‌جوان سوار بر يک خودروي گران قيمت در خيابان‌ها دور دور کرده و ايجاد مزاحمت نمايد، داراي اشکال است. هم‌چنين شرارت‌، قمه‌کشي، چاقوکشي، تخريب خودروها، ايراد ضرب و جرح به مردم مصداق جرايم اجتماعي هستند که سرپرستان نواحي بايد در مقابله با اين جرايم حساسيت بيشتري نشان دهند.
دادستان تهران وضعيت آرايشگاه‌هاي شهر تهران را به عنوان يکي از مصاديق آسيب‌هاي اجتماعي مورد توجه قرار داد و مستند به گزارش اخير پليس در اين راستا اظهار داشت: به پليس دستور داده شد بر روي وضعيت آرايشگاه‌هاي زنانه متمرکز شود که نتيجه آن ارائه گزارشي از وضعيت نامطلوب آرايشگاه‌هاي زنانه بود. 
وي با اعلام اينکه تعداد آرايشگاه‌هاي غيرمجاز بيش از واحدهاي داراي مجوز است گفت: پليس فرصتي براي نظارت بر آرايشگاه‌هاي داراي مجوز ندارد؛ ضمن اين که طبق آمار اعلامي‌۲۲۴ آرايشگاه غيرمجاز در فضاي مجازي، فعاليت تبليغي دارد و اقدام به‌اموزش آرايشگري غيرمجاز مي‌نمايد. فيلم‌برداري به نحو پنهاني و غيرمجاز از زنان مراجعه کننده به آرايشگاه‌ها و انتشار آن در فضاي مجازي از جمله اقدامات جرم است.
دادستان تهران در خصوص پرونده مربوط به سايت «تايني موويز»، با رد ادعاهاي مطرح شده در برخي رسانه‌ها مبني بر اين که فيلم‌هاي بارگذاري شده در اين سايت از نوع مستهجن نبوده و هدف از مفتوح شدن اين پرونده قضايي، کنار گذاشتن اين سايت و ايجاد انحصار در ارائه فيلم براي ساير رقبا بوده است، اظهار داشت: به رغم تحقيقات مفصلي که از سوي بازپرس از متهمان به عمل آمده بود، در راستاي اطمينان از اقدامات ضابطين و صحت مستندات اتهامي، متهم رديف اول که فردي ۲۵ ساله و ساکن نيشابور بوده و ماهيانه بيش از ۱۰۰ ميليون تومان درآمد دارد احضار شد و اظهاراتش استماع گرديد. متهم با اعلام اين که در ابتداي فعاليت که ۴ تا ۵ هزار کاربر داشته، تا حدي بر محتواي سايت نظارت داشته، اما پس از افزايش کاربران، چنين کنترلي را اعمال ننموده؛ و اقرار کرده است که با اجاره سرورهاي مجازي در کشورهاي غربي از جمله کانادا و با استخدام دوبلورها، بيش از ۱۸ هزار فيلم‌هاليوودي با محتواي مبتذل و مستهجن را دانلود نموده و در اختيار کاربران قرار داده است.
جعفري دولت‌آبادي با اشاره به قانون جرايم رايانه‌اي که انتشار فيلم‌هاي مبتذل و مستهجن را جرم دانسته است، در پاسخ به ادعاهاي مطروح از سوي عده‌اي مبني بر اين که محتواي اين فيلم‌ها مستهجن نبوده، با نشان دادن اظهارات متهم که به‌امضاي وي رسيده بود، اظهار داشت: متهم مذکور، به لحاظ تسلط به کامپيوتر درخواست تايپ اظهارات خود را نمود و تمامي‌اين مطالب توسط وي تايپ شده است. وي اقرار نموده است که از کاربران عضو ۴ هزار تومان دريافت مي‌نموده است. جالب است که متهم به اقدامات مجرمانه‌اش اقرار دارد و حال اربابانش مدعي خلاف آن هستند.

واريز 852 ميليارد تومان خسارت‌ از سوي بيمه دانا 
مديرعامل بيمه دانا از واريز بيش از 852 ميليارد تومان خسارت به حساب بيمه‌شدگان اين شرکت در شش‌ماهه نخست سال جاري خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر بيژن صادق با اشاره به برنامه‌هاي اجراشده در سطح شرکت در خصوص کنترل ريسک بيمه‌نامه‌هاي صادرشده، اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاري شرکت بيمه دانا، 1205 ميليارد تومان بيمه‌نامه صادر کرده و بيش از 852 ميليارد تومان خسارت به حساب بيمه‌شدگانش واريز کرده است.
وي گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاري اقدامات مهمي‌در جهت بهينه‌سازي پرتفوي شرکت انجام شد و تلاش بر اين بوده که سهم رشته‌هاي سودده در اين سبد تقويت شود.
صادق تاکيد کرد: همان طور که اطلاعات اوليه صورت‌هاي مالي شش‌ماهه شرکت نشان مي‌دهد، با توجه به برنامه‌هاي تدوين شده، بيمه دانا به تمامي‌اهداف، برنامه‌ها و بودجه خود در سا96دست پيدا خواهد کرد.

توسعه صنعت بيمه با کمک استارت آپ‌ها
 واژه «استارت آپ» که چند سالي است در ميان مديران و فعالان اقتصادي رواج يافته، به کسب‌وکارهاي نوپايي گفته مي‌شود که با استفاده از فناوري‌هاي نوين ارتباطي، اينترنت و نوآوري‌هاي جديد توانسته‌اند ضمن کارآفريني، به حاکميت کسب‌وکارهاي سنتي تا حدي پايان دهند و موجبات دگرگوني را در بخش‌هاي مختلف فراهم سازند.
 شرکت بيمه آرمان نيز براي ورود به اين عرصه پيشتاز شده است. درهمين راستا قرار است نخستين ماراتن برنامه‌نويسي بيمه «بيمه تک» با همکاري بيمه آرمان از ۲۶ تا ۲۸ مهر در دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار شود تا دانشجويان مستعد و کارآفرينان علاقه‌مند، ضمن آشنايي با ظرفيت‌هاي بازار و فناوري‌هاي بيمه، ايده‌هاي خود را براي ظهور و بروز فناوري‌هاي نو در صنعت بيمه ارائه کنند.
به مناسبت همين رويداد، پاي صحبت‌هاي عليرضا بيانيان، مديرعامل شرکت بيمه آرمان نشستيم تا از جزييات و نحوه بهره‌گيري از استارت‌آپ‌ها در صنعت بيمه جويا شويم که بخشي از اين گفت‌وگو را در ادامه مي‌خوانيم:
نخستين رويداد استارت‌آپي بيمه در قالب «بيمه تک» قرار است به زودي برگزار شود، لطفا درباره اين رويداد توضيحاتي ارائه کنيد. اين رويداد چه هدفي را دنبال مي‌کند؟
نخستين رويداد استارت‌آپي بيمه براي نخستين بار در حوزه بيمه در ايران و با حمايت بيمه آرمان در دانشگاه شهيد بهشتي کليد خورد که هدف از برگزاري اين رويداد استفاده از تجارب و ايده‌هاي نو و خلاق دانشجويان براي حل معضلات و چالش‌هاي صنعت بيمه است. در همين راستا نيز مقرر است نخستين ماراتن برنامه‌نويسي بيمه «بيمه تک» با همکاري بيمه آرمان از ۲۶ تا ۲۸ مهر در دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار شود تا دانشجويان مستعد و کارآفرينان علاقه‌مند، ضمن آشنايي با ظرفيت‌هاي بازار و فناوري‌هاي بيمه، ايده‌هاي خود را براي ظهور و بروز فناوري‌هاي نو در صنعت بيمه ارائه کنند؛ بر همين اساس، قرار است ۴۰ تيم در اين ماراتن شرکت کنند که در نهايت به تيم‌هاي برتر اين فرصت داده خواهد شد تا ايده‌هاي خود را با سرمايه‌گذاري ما، توسعه دهند و به مرحله اجرا برسانند. در اجراي اين رويداد، بنا داريم بخشي از چالش کنوني صنعت بيمه را با راهکارهايي که فناوري‌هاي نو ارائه مي‌کنند، رفع کنيم؛ چالش‌هايي که به نظر مي‌رسد در حوزه‌هايي همچون بازاريابي، صدور بيمه‌نامه، ارزيابي خسارت، مديريت ريسک و... نمود بيشتري دارد.
ورود استارت‌آپ‌ها به بازار بيمه‌ يي کشور چگونه مي‌تواند مشکلات موجود در اين بخش را رفع و به کمک صنعت بيمه بيايد؟
بدون ترديد بيمه‌گذاران از صاحبان اصلي شرکت‌هاي بيمه هستند؛ از اين‌رو، شرکت بيمه بايد خدمات مطلوب و ارزنده‌اي به بيمه‌گذاران خود ارائه کند و در اين راستا شرکت‌ها بايد سعي کنند تا با ورود به کسب‌وکارهاي نوين، ارائه اين خدمات را آسان کنند. صنعت بيمه بايد در سطح جامعه به نيازسنجي بپردازد و با توجه به خواسته‌ها و نيازهاي مردم به سمت نوآوري حرکت و محصولات جديدي ارائه کند که در اين مسير، استارت‌آپ‌ها مي‌توانند با نيازسنجي مداوم جامعه براي شناسايي خطرات و ارائه محصولات بيمه مرتبط با آن، اقدام کنند.
به نظر بنده از جمله مزايايي که مي‌توان براي ورود به کسب ‌وکارهاي نوپا قائل شد، مديريت زمان و تسهيل در فرآيندهاي صدور و پرداخت خسارت است. اين موضوع بر کسي پوشيده نيست که ما در حوزه فروش با مشکلات زيادي روبه‌رو هستيم که مي‌توان با ايده‌هاي جديدي که استارت‌آپ‌ها ارائه مي‌دهند، اين مشکلات را به حداقل رساند تا بيمه‌گذار در شرايطي مناسب، کوتاه‌ترين زمان و با نرخ مناسب خدمات را دريافت کند. بازاريابي بيمه در ايران سنتي است و لازم است صنعت بيمه با جذب استارت‌آپ‌ها به سمت مدرن شدن حرکت کند.
در حوزه بيمه عمر نيز با مشکلات زيادي روبه‌رو هستيم که استارت‌آپ‌ها مي‌توانند در اين زمينه نيز مفيد واقع شوند. در حوزه بيمه‌هاي عمر معضلي که وجود دارد، اين است که بيمه‌نامه هر فرد بايد متناسب با نيازها و خواسته‌هاي وي صادر شود، اما درحال‌حاضر مي‌بينيم که محصولات بيمه عمر در يک قالب معين و به گروه‌هاي مختلف جامعه عرضه مي‌شود و تناسبي با نيازهاي هر فرد ندارد.
اما مهم‌ترين موضوعي که در اين بخش وجود دارد، ارائه خدمات بهينه و سهل‌الوصول به مشتريان و حفظ منافع بيمه‌گذاران است که مي‌تواند گامي‌مثبت باشد. به هرحال ما مي‌توانيم از ايده‌هاي نوجوانان با استعداد دانشگاهي در اين زمينه‌ها بهره ببريم و اين موضوعي است که صنعت بيمه از آن غافل شده است.
با ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت بيمه، اين احتمال وجود دارد که شبکه‌هاي فروش کمرنگ يا حذف شوند. آيا اين امر موجب مقاومت يا اعتراض فعالان اين بخش نخواهد شد؟ در اين بخش بايد چه اقدامي‌انجام شود؟
تجربه نشان داده که هر نوآوري با يک‌ سري مقاومت‌ها روبرو خواهد بود. اما بايد به جوانان اميد داشته باشيم و برمبناي ايده‌هاي آنها هدف‌گذاري کنيم. ممکن است ورود کسب‌ وکارهاي نوين به عرصه فروش بيمه‌نامه سبب بروز نگراني در کارگزاري‌ها و نمايندگي‌هاي فروش شرکت‌هاي بيمه شود که انحصار در بازار را در اختيار دارند، اما بايد انحصار شکسته شود و خدمات بيمه‌ يي از شکل سنتي خارج شود و به سمت مدرن شدن حرکت کند. براي دستيابي به اين هدف هم چاره‌اي نداريم جز اينکه صنعت بيمه به سمت استفاده از نوآوري‌ها و کسب‌وکارهاي نو گام بردارد و از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي فضاي مجازي بهره بگيرد. 
فعالان صنعت بيمه بايد به اين موضوع توجه داشته باشند که حرکت به اين سمت، مي‌تواند باعث خدمات‌دهي آسان‌تر و سريع‌تر به مردم و بيمه‌گذاران شود و اين يعني رضايت مشتري. درحال‌حاضر چاره‌اي نيست جز اينکه اهالي صنعت بيمه و از جمله شبکه‌هاي فروش در اين مسير گام بردارند و رويکردشان را تغيير دهند. در شرايطي که فرهنگ جهاني به سمت استفاده از کسب‌وکارهاي نوين مي‌رود، چاره‌اي جز اين هم نيست.
ما نتايج مثبت زيادي در بخش‌هاي مختلف در بکارگيري استارت‌آپ‌ها در مدت گذشته داشته‌ايم که نمونه آن را مي‌توان در حوزه حمل‌ونقل برشمرد. ورود اسنپ و تپسي تحول زيادي را وارد اين حوزه کرد و سبب شد تا بخشي از مشکلات سفرهاي درون‌شهري نيز رفع شود. اعمال نرخ‌هاي مناسب، در دسترس بودن و صرفه‌جويي در زمان، افزايش اطمينان و اعتماد و مواردي از اين دست، ازجمله مزيت‌هايي است که مي‌توان در اين حوزه برشمرد که با بهره‌گيري از همين تجربه‌هاي موفق، مي‌توان کسب‌وکارهاي نوپا را در صنعت بيمه پياده کرد.
رويکرد بيمه مرکزي در اين زمينه چيست؟ آيا استقبال مناسبي از ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت بيمه داشته است؟
بيمه مرکزي همواره از ايده‌هاي نو در صنعت بيمه استقبال کرده و در ارتباط با ورود استارت‌آپ‌ها هم ديدگاه مثبتي دارد، ضمن اينکه اگر کسب‌وکارهاي نوين در صنعت بيمه شکل گيرد و منجر به رونق و توسعه اين صنعت در کشور شود، بيمه مرکزي و ساير اهالي صنعت بيمه نيز از آن استقبال خواهند کرد. البته ما در اين مسير از بيمه مرکزي و پژوهشکده بيمه درخواست کرده‌ايم تا در اجراي اين طرح از کارشناسان خبره‌اي که در اين حوزه فعاليت مي‌کنند بهره ببريم تا به اجراي طرح سرعت بيشتري داده شود. به هرحال بايد اين موضوع را قبول کنيم که جامعه اکنون در مرحله‌گذار از روش سنتي به نوين قرار دارد و اگر صنعت بيمه به عرصه فناوري‌هاي نوين ورود نکند، دچار عقب‌ماندگي خواهد شد، ازاين‌رو نياز است که انحصارها شکسته شود و کسب‌وکارهاي نوين در اين صنعت توسعه يابد.