بانک رفاه بيش از شش هزار ميليارد ريال قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد
بانک رفاه در مقطع 6 ماهه نخست سال جاري، بالغ بر 6 هزار و 794 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه پرداخت کرد. به گزا رش روابط عمومي‌بانک رفاه، شعب اين بانک در تمامي‌استان‌ها از محل سپرده‌هاي قرض الحسنه نزد خود طي 6 ماهه نخست سال جاري، تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه به تعداد 65.294 فقره و به مبلغ 6 هزار و 794 ميليارد ريال پرداخت کرده‌اند که ادارات امور شعب اين بانک در استان‌هاي خراسان رضوي، خوزستان و فارس به ترتيب داراي بيشترين پرداختي به مبلغ (629.540)، (606.810) و (431.300) ميليون ريال بوده‌اند.

برگزاري همايش بين‌المللي رويکردهاي ميان رشته‌اي به‌اموزش ترجمه
 همايش بين‌المللي رويکردهاي ميان رشته‌اي به‌اموزش ترجمه، با حضور استادان برجسته داخلي و خارجي، در تاريخ 20 مهر 1396، در محل دانشگاه خاتم برگزار خواهد شد. بر اساس اين خبر، محورهاي اين همايش بين‌المللي عبارتند از رويکردهاي نوين به‌اموزش ترجمه، آموزش زبان و آموزش ترجمه، آموزش توانش ترجمه، روش‌هاي تدريس ترجمه، ارزيابي ترجمه، تهيه و تدوين مطالب آموزشي در حوزه‌اموزش ترجمه، کيفيت‌سنجي دوره‌هاي آموزش ترجمه در ايران، فن‌آوري و ترجمه، مسائل حرفه‌اي در آموزش ترجمه، بازار ترجمه و آموزش ترجمه و آموزش ترجمه شفاهي.در اين همايش استادان مطرح و بنام داخلي و خارجي همچون دکتر لوئيز فون فلوتو محقق برجسته بين‌المللي و مدير گروه مرکز مطالعات ترجمه دانشگاه اتاوا، دکتر فرزانه فرحزاد، دکتر بهزاد قنسولي، دکتر احمد محسني، دکتر مسعود خوش سليقه و دکتر رشتچي و ... به ارايه دانش و تجربيات خود خواهند پرداخت. گفتني است اين همايش در محل دانشگاه خاتم به نشاني تهران، خيابان ملاصدرا، خيابان شيراز شمالي، خيابان حکيم‌اعظم، پلاک 30 برگزار خواهد شد و بهره‌مندي از سخنراني‌ها و جلسه‌هاي ارايه مقاله‌ براي عموم آزاد است.

توزيع ۸۶۱ بسته‌اموزشي و بهداشتي بين مدارس شبانه روزي مناطق محروم
اردشير، معاون آموزش متوسطه‌اموزش و پرورش لرستان از توزيع ۸۶۱ بسته‌اموزشي و بهداشتي اهدائي بانک قرض الحسنه مهر ايران بين دانش آموزان مدارس شبانه روزي مناطق محروم استان خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، محمد حسين اردشير با اعلام اين خبر افزود: بانک قرض الحسنه مهر ايران براي حمايت از دانش آموزان مدارس شبانه روزي مقطع متوسطه با اولويت مناطق محروم اين بسته‌هاي آموزشي و بهداشتي را اهدا نمود. وي خاطر نشان کرد: اين اقدام به منظور پشتيباني از دانش آموزان مستعد در مناطق محروم کشور و ارتقاء پتانسيل‌هاي بالقوه آنان، انجام شده و بر اساس سند همکاري در خصوص تهيه و توزيع بسته‌هاي حمايتي ۳۳ هزار بسته‌اموزشي و بهداشتي بين استان‌هاي مختلف کشور توزيع شده است . معاون آموزش متوسطه‌اموزش و پرورش لرستان ادامه داد: حمايت از توسعه دانش و تحصيل به ويژه در مناطق محروم کشور يکي از برنامه‌هاي خيرين حقيقي و حقوقي در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي محسوب مي‌شود که در سال جاري با اهتمام و پيگيري بيشتري در حال انجام است .

"بله" بستري ملّي براي انتشار ديدگاه‌هاي وزير جوان و پرکار کابينه
دکتر محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات، با اعتماد به متخصصان و کارشناسان جوان و خوش ذوق شرکت داده ورزي سداد بانک ملي ايران، کانال شخصي خود را در اپليکشن ملّي "بله" راه‌اندازي کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت داده ورزي سداد، پس از راه‌اندازي و استقبال شايان توجه جامعه، به ويژه نسل جوان از اپليکيشن "بله" که با پشتيباني و حمايت بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، وزارت فن آوري اطلاعات و ارتباطات و شوراي عالي فضاي مجازي کشور، که کمتر از نه ماه از راه‌اندازي آن نمي‌گذرد و مورد اعتماد کاربران عمومي‌به ويژه نسل جوان قرار گرفته است، کانال شخصي خود را از تاريخ 11 مهرماه، بر روي اين بستر امن بارگذاري کرد. گفتني است وي تاکنون، ديدگاه‌ها و پيام تبريک خود را به مناسبت روزهاي ملّي منتشر کرده است. شرکت داده ورزي سداد و متخصصان جوان آن به خاطر اين اعتماد وزير محترم و پرتلاش دولت به خود مي‌بالد و اميدوار است با انتشار اطلاعات در اين اپليکيشن ملّي که رقيبي جدي و سرسخت در برابر تلگرام، بتواند نسبت به بالا بردن سطح علمي، آگاهي عمومي‌و تخصصي جامعه گام‌هاي موثري بردارد.

اعلام زمان برگزاري قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه بانک سينا
جشنواره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک سينا روز چهارشنبه 26 مهرماه جاري با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي نظارتي برگزار مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، اين اولين جشنواره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز پس از اخذ مجوز فعاليت ب ه عنوان بانک است که در راستاي قدرداني از نيت خير سپرده گذاران و به منظور ايجاد زمينه‌هاي افزايش مشارکت عمومي‌و گسترش سنت الهي قرض الحسنه برگزار مي‌شود. در اولين جشنواره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه بانک سينا، 20 جايزه 50 ميليون ريالي، 40 جايزه 20 ميليون ريالي کمک هزينه سفر به عتبات عاليات، 50 جايزه 10 ميليون ريالي، 10 جايزه 100 ميليون ريالي و ميلياردها جوايز نقدي ديگر به هزاران برنده اهدا خواهد شد.


رييس کل بانک مرکزي:
ولي الله سيف رييس کل بانک مرکزي ايران گفت: پس از اجراي برجام روابط بانکي ما نسبت به گذشته اصلا قابل مقايسه نيست و با همه جاي دنيا روابط بانکي مناسبي داريم و مي‌توانيم نيازهاي تسويه حساب‌هاي بانکي را انجام دهيم.
وي در مصاحبه با خبرگزاري ايرنا در آنکارا افزود: به رغم گشايش مناسب در روابط بانکي ايران با خارج از کشور، تعدادي از بانکها در کار با ايران احتياط مي‌کنند.
وي بيان کرد: توقع زيادي از سند برجام داشتن طبيعتا زياد درست نيست و از آن طرف هم اگر بگوييم که هيچ تاثيري نداشته آن هم غلط است چرا که به موجب سند برجام، تحريم‌هاي ثانويه برداشته شده است.
وي اضافه کرد: برجام تاثير خودش را داشته و علاوه بر حوزه بانکي، در حوزه نفتي نيز موجب گشايش شده و صادرات نفتي ما دو برابر شده که از جمله آثار برجام است.
وي با بيان اين که برجام واقعيت‌هاي خودش را دارد، گفت: در توضيح آثار مثبت برجام نبايد افراط کرد و همچنين نبايد آن را دست کم گرفت چرا که سند خيلي مثبتي است و دستاورد بين المللي بزرگي براي ايران محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: در آمريکا هم در خصوص سند برجام بحث مي‌کنند که منافع آمريکا در آن لحاظ نشده ولي ما نبايد تحت تاثير قرار گيريم و از ظرفيت آن به همين ميزان واقعيت بايد تواقع داشته باشيم و از آثار مثبت آن بهره مند شويم.
وي در خصوص نوسانات نرخ ارز طي چند روز اخير نيز گفت: ارزهاي مختلف در دنيا نوساناتي دارند و چيز عجيبي نيست و حتي قوي‌ترين ارزها هم دچار نوسان نرخ برابري با ارزهاي ديگر مي‌شوند.
سيف اضافه کرد: بانک مرکزي نسبت به نوسان نرخ ارز بي تفاوت نيست و وظيفه دارد که از نوسانات هيجاني بازار ارز جلوگيري کند و اگر بانک مرکزي مداخله کند، ممکن است به شکل موقت بشود بازار را کنترل کرد، اما شرايط باز به همان شرايط قبل برمي‌گردد و اين امر بازار را از پيش بيني پذير شدن خارج مي‌کند.
وي ادامه داد: اگر بانک مرکزي وظيفه اش را درست انجام دهد، اخبار هيجاني تاثيري در بازار ايجاد نمي‌کند و بايد سعي کنيم که اين فضا را ايجاد کنيم.
وي با کم اثر دانستن آثار سخنان ترامپ در بازار ارز تاکيد کرد: اوج تاثير حرف‌هاي ترامپ در امور بانکي آثار هيجاني است که ممکن است در بازار ارز ايجاد شود ولي اين اثرات بلندمدت نخواهد بود و در هيچ اقتصادي اين گونه حرف‌ها نمي‌تواند اثرات بلند مدت بگذارد و همه اين حرف‌ها اثرات موقت دارد.
رييس کل بانک مرکزي ايران همچنين در تشريح نتايج سفر خود به ترکيه بيان کرد: در جريان اين سفر پيش نويس سند سوآپ ارزي توسط روساي بانک مرکزي ايران و ترکيه تاييد شد که در آينده نزديک به‌امضا مي‌رسد و اين اقدام بسيار ارزنده اي است که مي‌تواند روابط نظام بانکي ما را با ترکيه به صورت ريشه اي تسهيل کند.
وي با اشاره به تعيين سقف 30 ميليارد دلار حجم تجارت بين ايران و ترکيه توسط روساي جمهوري دو کشور ادامه داد: با توجه به وجود ظرفيت‌هاي مناسب در دو کشور، حجم تجارت بين ايران و ترکيه مي‌تواند بيشتر از اين باشد و برقراري روابط بانکي مناسب يکي از بسترهايي است که مي‌تواند زمينه ساز تحقق اين هدف باشد.
وي افزود: تجار دو طرف با شرايطي که از طريق سوآپ ارزي و مبادله تجاري با استفاده از ارز ملي و محلي پيش مي‌آيد، مي‌توانند با امنيت کامل و با کمترين هزينه مبادلات خود را انجام دهند.
وي بيان کرد: پيش نويس سوآپ ارزي بين ايران و ترکيه نهايي شده و در اولين اجلاس کمسيون مشترک اقتصادي دو کشور که به زودي تشکيل مي‌شود، به‌امضا مي‌رسد.
سيف با اشاره به فعاليت بانکي بيش از 30 ساله ايران در ترکيه و داير شدن شعبه بانک ملت در استانبول، آنکارا و ازمير گفت: در اين سفر قرار شد که موانع فعاليت بانکي برداشته شده و در اولين فرصت از همه ظرفيت موجود استفاده شود.
وي همچنين از انجام مذاکرات براي ايجاد شعبه بانک زراعت ترکيه در ايران خبر داد و افزود: ما براي ارائه خدمات مشکلي نداريم و با توافقي که در جريان سفر رييس جمهوري ترکيه به تهران انجام شده، زيرساخت‌هاي نظام بانکي را فراهم مي‌کنيم تا هدف تجارت 30 ميليارد دلاري محقق شود و اين عزم جدي در دو طرف وجود دارد.


رئيس کميسيون بازار پول و سرمايه اتاق بازرگاني ايران گفت: براي حمايت مالي از کسب و کارهاي دانش بنيان منابع مالي وجود دارد اما تاکنون استقبالي از سوي آنها براي دريافت تسهيلات صورت نگرفته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري ايبنا، کوروش پرويزيان در صبحانه مشترک اعضاي اتاق بازرگاني ايران با معاون علمي‌و فناوري رئيس جمهور اظهار داشت: به دليل اينکه نظام تامين مالي منسجمي‌در کشور براي کسب و کارها وجود ندارد جوانان به دنبال استخدام در دستگاه‌هاي دولتي هستند و اگر اين نظام تامين ايجاد شود کسب و کارهاي نوپا در کشور رونق مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه بحث تامين مالي کسب و کارهاي دانش بنيان بسيار مهم است، گفت: براي اين کار منابع مالي وجود دارد اما منابع مالي بانک‌ها از سوي کسب و کارها مورد استقبال قرار نگرفته است.
پرويزيان افزود: در اين زمينه در يکي از بانکها هزار ميليارد تومان براي کسب و کارهاي کوچک و ۱۰۰ ميليون دلار منابع ارزي در نظر گرفته شد اما استقبال خوبي صورت نگرفت و از اين منابع استفاده نشد.
پرويزيان تاکيد کرد: فعاليت‌هاي دانش بنيان در بازار پول و حرکت به سمت پول ديجيتال با توجه به بحث تحريم‌ها مي‌تواند کمک زيادي به اقتصاد ايران کند که در اين زمينه بايد اقدامات لازم انجام شود.


اعضاي هيات مديره اگزيم بانک غنا با دکتر علي صالح آبادي مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران ديدار کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، خانم گيفتي کلنا عضو هيات مديره اگزيم بانک غنا و رئيس سازمان توسعه صادرات اين کشور وخانم فلورانس آراپا دستيار رئيس سازمان توسعه صادرات غنا با حضور در اين نشست با دکتر صالح آبادي در مورد برقراري ارتباط اگزيم بانک‌هاي دو کشور به گفت و گو نشستند. دکتر صالح آبادي نشست امروز را نقطه آغازي براي همکاريهاي مشترک اگزيم بانک‌هاي ايران و غنا توصيف کرد و گفت : درگام اول رابطه بانکي در سطح اگزيم بانک دو کشور شکل خواهد گرفت. مديرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: در مراحل بعدي پيرامون موضوعاتي نظير ضمانت نامه ، گشايش اعتباراسنادي، برقراري خطوط اعتباري بلند مدت و کوتاه مدت تصميم گيري خواهد شد. براساس اين گزارش شرکت‌هاي مختلفي در حوزه‌هاي نفت و پتروشيمي، کالا و خدمات، مواد غذايي در غنا فعاليت دارند که که عمده‌ترين مشکل توسعه فعاليت آنها موانع بانکي است. کارمزدهاي بالا و عدم اعتماد کافي به صرافيها در اين کشور منجر به کندي مبادلات مالي فعالان اقتصادي ايراني در اين کشور شده است. دراين نشست بر ضرورت توسعه روابط اقتصادي و گسترش همکاري‌هاي بانکي دو جانبه بين دو کشور تاکيد شد.


مديرعامل بانک ملي ايران با تاکيد بر اينکه شهر مشهد متعلق به همه مردم ايران و شيعيان جهان است، گفت: توسعه شهر مشهد موجب افتخار همه ماست و بانک ملي ايران نيز از هر گونه کوششي براي کمک به اين شهر دريغ نخواهد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در ديدار با قاسم تقي زاده شهردار مشهد ضمن تبريک براي تصدي پست شهرداري، براي وي آرزوي موفقيت کرد.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي اين شهر براي توسعه و خدمت رساني به زائران و مجاوران حرم رضوي، افزود: خوشبختانه شهرداري باسابقه و توانمند براي اين شهر انتخاب شد و از اين رو مي‌توان به هر چه بهتر شدن وضعيت شهر اميدوار بود.
حسين زاده با بيان اين که شهر مشهد پيوسته در شرايط رونق اقتصادي است، بر لزوم احياي ظرفيت‌هاي بالقوه اقتصادي آن تاکيد و خاطرنشان کرد: بانک ملي ايران آماده است در استفاده از منابع صندوق توسعه ملي و يا خط اعتباري خارجي به شهرداري مشهد کمک کند.
تقي زاده با اشاره به اين که سرمايه گذاران خارجي زيادي در مشهد حضور دارند و مي‌توان از کمک آنها در توسعه شهر بهره برد، از مديرعامل بانک ملي ايران درخواست کرد به تسهيل در امور بانکي اين شهرداري کمک کند.


امور بين الملل بانک سپه جزئيات قرارداد تعدادي از بانکهاي ايراني با سه بانک بزرگ خارجي و مشارکت بانک سپه در تأمين 10 ميليارد يورويي منابع مالي و خطوط اعتباري براي اجراي طرح‌هاي اولويت دار کشور را تشريح کرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانک به نقل از امور بين الملل بانک سپه بعد از امضاي قرارداد دو بانک اوبر اتريش و دانسکه دانمارک با بانکهاي ايراني، بانک سپه به واسطه داشتن شعب قديمي، کارآمد و خوشنام در اروپا و همچنين تعامل نزديک با فعالان اقتصادي معتبر در حوزه‌هاي مختلف و استراتژيک مي‌تواند نقش کليدي در عملياتي شدن قراردادهاي فوق داشته باشد. 
براساس اين گزارش بانک سپه قادر است از محل قرارداد 8 ميليارد يورويي با اگزيم بانک کره جنوبي، يک ميليارد يورويي با بانک اوبر اتريش و 500 ميليون يورويي با بانک دانسکه دانمارک، طرح‌هاي مهم اقتصادي کشور را از طريق خطوط اعتباري خارجي تأمين مالي کند. 
گزارش امور بين الملل بانک سپه مي‌افزايد از منابع مالي و خطوط اعتباري خارجي (فاينانس) براي اجراي پروژه‌ها و خريد تجهيزات و کالاهاي سرمايه اي طرح‌هاي توليدي و همچنين خدمات فني و مهندسي پروژه‌ها استفاده مي‌شود و حتي بخش داخلي کالا و خدمات پروژه‌ها نيز مشمول تأمين مالي خواهد بود.
اين گزارش ضمن اشاره به همراهي بانک سپه با سياستهاي کلان اقتصادي دولت و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، تصريح کرده است: بانک سپه به واسطه ارائه خدمات به شرکتهاي بزرگ و معتبر فعال در حوزه‌هاي مختلف نظير نفت، گاز و پتروشيمي، فولاد و بخش نيروگاهي قادر است پروژه‌هاي مهم و تأثير گذار در توليد و اشتغال کشور را براي استفاده از خطوط اعتباري خارجي معرفي کند. 
گزارش فوق با اشاره به تجهيز و استانداردسازي شعب رم، فرانکفورت، پاريس و همچنين بانک PLC لندن بعد از برجام آورده است: بانک سپه به واسطه داشتن نيروهاي متخصص و متعهد در حوزه‌هاي مختلف به ويژه در بخش ارز و دارا بودن شعب خارجي در کشورهاي اروپايي، مي‌تواند در تحقق اهداف دولت در زمينه جذب سرمايه‌هاي خارجي نقش محوري ايفا کند.  اين گزارش با تصريح اينکه خطوط اعتباري خارجي به طرح‌هاي اولويت دار وزارتخانه‌ها اختصاص خواهد يافت، آورده است: متقاضيان استفاده از اين خطوط اعتباري بايد در گام نخست به مرکز تأمين منابع مالي خارجي مستقر در سازمان سرمايه گذاري و کمکهاي اقتصادي و فني ايران مراجعه و درخواست استفاده از تسهيلات فاينانس به انضمام ساير اسناد و مدارک را به اين سازمان ارائه کنند. 
گزارش فوق از رشد 140 درصدي فعاليتهاي ارزي بانک سپه طي شش ماهه نخست سالجاري نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داده و مي‌افزايد : رقم فعاليتهاي ارزي اين بانک در چهار ماهه اول سالجاري به 8 ميليارد و 500 ميليون دلار رسيد.


هشتاد و چهارمين جلسه هيات مديره موسسه اعتباري کوثر با حضور دکتر ابراهيم محمود زاده مديرعامل جديد سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ در اين جلسه عملکرد معاونت توسعه و مديريت سرمايه‌هاي انساني و مديريت شعب استان تهران تشريح شد. کاهش تصدي گري رمز تحقق اقتصاد مقاومتي است. دکتر محمودزاده مديرعامل جديد سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح در اولين حضور خود در جلسه هيات مديره موسسه اعتباري کوثر اظهار داشت: استراتژي در سازمان‌هاي يادگيرنده و جواني مانند کوثر بايد توسعه اي باشد. در اين راستا آموزش جوانان متعهد و متخصص به عنوان محرکه اصلي در فرآيند رشد و تعالي سازمان حائز اهميت است. وي افزود: در بخش‌هاي حقوقي، مالي و اقتصادي تجربه و تخصص سرمايه‌هاي انساني در پيشبرد اهداف و بهبود عملکرد سازمان انکار ناپذير است. دکتر محمودزاده بر اساس نامگذاري سال 96 از سوي مقام معظم رهبري با عنوان" اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" خاطر نشان ساخت: کاهش تصدي گري دولت يکي از گام‌هاي مهم در دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي و رشد بخش خصوصي است.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح با بيان به عملکرد مناسب کوثر در نظام بانکي کشور تصريح کرد: در مجموعه‌هاي اقتصادي از جمله کوثر فرصت سعي و خطا نمودن را نداريم و مي‌توان با پشتوانه نيروي انساني کارآمد ، جوان و چابک و تبيين استراتژي و رويکردهاي عملياتي بهينه به اهداف تعيين شده و رشد مورد انتظار دست يابيم .
وي در پايان به بيان انتظارات خود از تيم اجرايي موسسه پرداخت و گفت: تقويت گروه‌هاي کارشناسي به منظور مديريت منابع و ارايه مشاوره‌هاي مالي بايد در اولويت فرآيند‌هاي اجرايي موسسه قرار گيرد.


قائم مقام موسسه اعتباري ثامن با حضور در شرکت تدبير اقتصاد مجد، از آن به عنوان تنها شرکت وصول مطالبات موسسه نام برد و از بخش‌هاي تخصصي آن بازديد و با کارکنان شرکت گفتگو کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، قائم مقام موسسه اعتباري ثامن در اين بازديد با اعضاي هيات مديره و مديران ارشد شرکت تدبير اقتصاد مجد ديدار، و اظهار داشت: شرکت تدبير اقتصاد مجد که کمتر از يک سال از تاسيس و راه‌اندازي آن مي‌گذرد به يکي از تامين کنندگان مالي سازمان تبديل شده است .
محمود مرداني در ادامه تصريح کرد: اين شرکت با وصول معوقات غير جاري نياز موسسه را به افزايش سپرده گذاري کاهش داده است.
وي همچنين به انتظارات موسسه اعتباري ثامن از شرکت اشاره کرد و گفت: داشتن شرکت وصول مطالبات تنها آرزوي موسسات و بانک‌ها نيست، بلکه مهم‌ترين مسئله صراحت و تسريع در شيوه‌هاي وصول مطالبات و اعتبار سنجي صحيح و مناسب است.
قائم مقام موسسه اعتباري ثامن بيان کرد: يک شرکت مانند تدبير اقتصاد مجد ابتدا بايد در فرايند وصول معوقات به عنوان بازوي مشاوره اي و پيشنهاد کننده اصلاح سيستم اجرايي ثامن عمل کند و در ادامه به ارائه خدمات در اجراي عمليات وصول اقدام نمايد.
محمود مرداني استفاده بهتر از سيستم نرم افزاري را اولويت کاري موسسه اعتباري ثامن اعلام کرد و ابراز داشت: استفاده بهينه و مناسب از نرم افزارها و سيستم‌ها موجب کاهش هزينه‌ها مي‌گردد؛ وقتي سرويس‌هاي استاندارد به نيروها داده شود منافع آن نصيب شرکت و موجب افزايش بازدهي براي کل سازمان مي‌شود. مرداني خاطرنشان شد: اگر عمليات وصول مطالبات کمتر به صورت فيزيکي انجام شود، مي‌تواند يکي از مسيرهاي جذب مشتري براي بانک باشد.


عضو كميسيون آموزش و تحقيقات و نماينده مردم کاشان در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: بانک صنعت ومعدن بانکي است که فعاليت‌هايش شفاف است و بطورعلني اقداماتش را رسانه اي مي‌کند که از اين بابت بايد از روابط عمومي‌بانک تشکر ويژه اي داشته باشيم.  به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم کاشان در مجلس شوراي اسلامي‌در گردهمايي سراسري مديران ستاد و شعبه‌هاي بانک صنعت و معدن که با حضور علي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مدير عامل بانک صنعت و معدن و اعضاي هيئت مديره بانک در کاشان برگزار شد، بيان داشت: کاشان پنجمين شهر ثروتمند کشور است و تنها قطب و شهري است که دولت‌ها کمترين سرمايه گذاري را در آن داشته‌اند و همه چيز متعلق به مردم است وخودشان محورسرمايه گذاري هستند.  وي افزود: تلاش و کارآفريني مردم کاشان و آران و بيدگل نمونه عيني و اجرايي اقتصاد مقاومتي است که با مشارکت کامل مردم به اجرا درآمده به گونه ايي که درآران و بيدگل نرخ بيکاري فقط ۴ درصد است.
بانک صادرات ايران در راستاي اجرا و تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از طرح‌هاي توليدي و اشتغالزا در استان چهارمحال و بختياري، طي ٦ ماه اول سال ٩٦، با پرداخت بيش از ١٠٩ ميليارد ريال تسهيلات در بخش کارگروه رونق توليد، زمينه اشتغال ١٠٧٤ نفر را (٤٩١ نفر به طور مستقيم و ٥٨٣ نفر به طور غيرمستقيم) فراهم کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، افزون بر اشتغالزايي در استان چهارمحال و بختياري، اين بانک تسهيلات ديگري را نيز در بخش‌هاي مشاغل خانگي، تسهيلات اقشار ويژه (جانبازان، ايثارگران و خانواده‌هاي معظم شهدا) و وام‌هاي قرض الحسنه اشتغالزايي به معرفي شدگان کميته‌امداد حضرت امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي جمعا به مبلغ ٩٤ ميليارد و ٤٥٠ ميليون ريال پرداخت کرده که در افزايش رفاه اجتماعي، توسعه اقتصادي و زدودن فقر و محروميت از چهره استان نقش بسزايي داشته است.

رئيس سرپرستي منطقه يک بانک شهر با اشاره به آغاز به کار نمايشگاه کتاب استاني بيرجند گفت: اين بانک با تمام توان و تجهيزات به خدمات رساني به بازديدکنندگان و ناشران اين نمايشگاه مي‌پردازد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، محمدرضا صبوري با بيان اين‌که استفاده از تکنولوژي‌هاي نوين بانکي توسط بانک شهر در نمايشگاه‌هاي کتاب استاني سال گذشته ، عامل رضايتمندي بازديدکنندگان بود، افزود: تمام تلاش خود را کرده‌ايم که از طريق گسترش بانکداري الکترونيکي و با استقرار سيستم‌هاي پيشرفته بانکي خدمات شايسته اي به علاقمندان به کتاب و کتابخواني ارايه شود. صبوري با تاکيد بر اين‌که به طور حتم، امسال شاهد استقبال هموطنان از سراسر کشور به ويژه قشر دانشجو از نمايشگاه کتاب استاني بيرجند خواهيم بود،خاطرنشان کرد: بيش از 170 ناشر در اين نمايشگاه ۴۱ هزار و ۱۳۵ عنوان کتاب را در موضوعات مختلف به علاقه‌مندان عرضه مي‌کنند.


به مناسبت گراميداشت روز جهاني کودک و آشنايي کودکان با مفهوم بانک و پس‌انداز، مسابقه سراسري نقاشي ويژه روز جهاني کودک به همت بانک گردشگري برگزار مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، اين مسابقه به شکل اينستاگرامي‌و با موضوع آزاد براي کودکان زير 12 سال برگزار مي‌شود و کودکان سراسر کشور مي‌توانند با نظارت والدين خود، تصوير نقاشي خود را از طريق اينستاگرام براي صفحه ويژه طراحي شده براي مسابقه ارسال کنند.  اين گزارش حاکي است مهلت شرکت در اين مسابقه از 16 مهر ماه(روز جهاني کودک) تا آخر آبان ماه است و برگزيدگان از جوايز ارزنده و مناسب براي سنين خود بهره‌مند مي‌شوند. ضمن اينکه مقرر است نقاشي نفر اول مسابقه به‌عنوان يکي از طرح‌هاي کارت هديه اين بانک مورد استفاده قرار گيرد.