آموزش 500 مهارت به دانش‌آموزان در دستورکار
وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه به دنبال آن هستيم تا دانش آموزان به کارآفريني علاقه‌مند شوند گفت: امروز آموزش حدود 500 نوع مهارت را با همکاري سازمان فني و حرفه‌اي در دستور کار داريم و دانش‌آموزان مي‌توانند از دو تا 20 ساعت با تجهيزات اندک مهارت‌هايي کسب کنند. به گزارش ايسنا، سيدمحمد بطحايي با بيان اينکه محور و هدف دوم تقويت مهارت‌هاي پايه‌اي است تا دانش آموزان با هدف کارآفريني در آينده بتوانند مهارت‌هايي را کسب کنند گفت: دنبال آن هستيم دانش آموزان به کارآفريني علاقه‌مند شوند. امروز آموزش نزديک به 500 نوع مهارت را با همکاري سازمان فني و حرفه‌اي در دستور کار داريم و دانش آموزان از دو تا 20 ساعت مي‌توانند با تجهيزات اندک مهارت‌هايي کسب کنند.

قاتل ستايش ۲۷ مهر اعدام مي‌شود
دادستان عمومي‌و انقلاب شهرستان ورامين از اجراي حکم اعدام قاتل ستايش قريشي دختربچه ۷ ساله افغانستاني در تاريخ ۲۷ مهر ماه جاري خبر داد. ابوالقاسم مرادطلب در گفتگو با تسنيم با اعلام اين خبر گفت که تنفيذ حکم اعدام قاتل ستايش واصل شده و اگر مشکلي نباشد، 27 مهر ماه جاري حکم اعدام اجرا مي‌شود. دادستان عمومي‌و انقلاب ورامين در پاسخ به اين سوال که حکم قصاص اجرا مي‌شود يا اعدام افزود: اولياء دم ستايش درخواست اجراي حکم اعدام را کرده‌اند. مرادطلب گفت که سن قاتل ستايش به 18 سال رسيده است. مرادطلب تأکيد کرده براي اينکه سوءتفاهمي‌پيش نيايد، دستگاه قضايي هيچ ورودي به موضوع اخذ گذشت نداشته و فقط آنچه حکم صادر شده و تصميم اولياء‌دم است را اجرا مي‌کند.

تقدير از شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي جمهوري اسلامي‌ايران در جشنواره شهيد رجايي 
شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي جمهوري اسلامي‌ايران در بخش ارزيابي عملکرد سال 1395 جشنواه شهيد رجايي موفق به کسب رتبه برتر شد و لوح تقدير اين جشنواره را کسب کرد.  به گزارش روابط عمومي‌و امور بين الملل شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي جمهوري اسلامي‌ايران: ستاد مرکزي برگزاري جشنواره شهيد رجايي که همه ساله عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي را در سطوح مختلف مورد ارزشيابي قرار مي‌دهد تا تلاشگران عرصه خدمت به نظام جمهوري اسلامي‌ايران را شناسايي نمايد؛ عملکرد شرکتها و سازمانهاي تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1395 را با توجه به شاخصهاي عمومي‌و اختصاصي مورد سنجش قرارداد. بر اساس اين سنجش شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي جمهوري اسلامي‌ايران از لحاظ شاخص‌هاي عملکرد در بخش برگزاري نمايشگاههاي بين المللي و خارجي و نيز عملياتي کردن ماموريت‌ها و وظايف محوله "رتبه برتر" را احراز کرد. جشنواه شهيد رجايي بخاطر اين رتبه با اهداي"لوح تقدير" از شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي جمهوري اسلامي‌ايران تقدير کرد. يادآوري مي‌شود که اين جشنواره در سه سطح ( سطح ملي، سطح دستگاه و سطح استان) سازمانها را از لحاظ عملکرد ارزشيابي مي‌کند. هدف اصلي اين ارزشيابي، ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي، افزايش کارآيي آنها، ترويج فرهنگ عدالت گستري، مهرورزي و خدمت به مردم است. شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي ج.ا.ايران که بيش از نيم قرن سابقه خدمت به بخش صنعت و تجارت را در کارنامه فعاليت‌هاي خود داراست ضمن سپاسگزاري از اعضاي ستاد برگزاري مراسم جشنواره شهيد رجايي و حسن انتخاب آنها، از همه معاونان، مديران و کارکنان کوشا و پرتلاش خود که ايثارگرانه براي تقويت بنيه‌هاي اقتصادي کشور و رونق تجارت و صنعت آن فعاليت مي‌کنند و موجب شده‌اند که اين شرکت به دريافت تقديرنامه مزبور مفتخر شود، قدرداني مي‌نمايد.
سردار موسي کمالي رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح به ديدار سردار باقري با علي لاريجاني اشاره و اظهار داشت: در اين جلسه تصميماتي در خصوص نحوه اجراي برخي مواد قانوني مرتبط با سربازان و مشمولان خدمت وظيفه عمومي‌اتخاذ شد.رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح کرد: در اين جلسه مقرر شد بند(هـ) ماده (54) قانون بيمه شخص ثالث توسط نيروي انتظامي‌در اسرع وقت اجرايي گردد.سردار کمالي اعلام کرد: طبق اين بند و توافق شرط داشتن کارت پايان خدمت يا معافيت از سربازي براي اخذ گواهينامه با موافقت ستاد کل نيروهاي مسلح حذف شد.

عضو کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران، ري و تجريش درباره وضعيت ايمني خط 7 مترو هشدار داد. شهربانو اماني با بيان اينکه خط هفت مترو عميق‌ترين خط است که در تاريخ 20 خردادماه‌امسال با 7 ايستگاه از ميدان صنعت تا ميدان بسيج افتتاح شد، گفت: مقرر شد که تا پايان سال 96 تمام ايستگاه‌هاي اين خط به صورت ماهانه مورد بهره‌برداري قرار بگيرند.
 وي با بيان اينکه مشکلات اين خط در 7 بند احصا شده، تصريح کرد: در يکي از بندها آمده که بايد قطارها پس از طي 10 هزار متر مسافت به پايانه رفته و اورهال شوند که اين مهم محقق نمي‌شود و بسيار نگران هستيم.


رييس اداره محيط زيست شهر تهران ضمن اشاره به ضعف در مديريت پسماند برخي نقاط شهرستان تهران گفت: لازم است که طرح جامع مديريت پسماند شهر تهران از سوي شهرداري هر چه زودتر به‌روز رساني و به اداره محيط زيست پايتخت ارائه شود. محمدحسين بازگير اظهار کرد: طرح جامع مديريت پسماند تهران مستلزم انجام برخي مطالعات است و چند فاز دارد که در هر يک از آنها براي مديريت پسماند شهر تهران وظيفه‌هايي شرح داده شد. وي با بيان اينکه شهرداري تهران طي موظف شد تا ماه آينده فاز اول طرح جامع پسماند شهر تهران را تحويل دهد، تصريح کرد: تا سال‌ آينده اين طرح به‌روز رساني و ارائه مي‌شود.


طرح ساماندهي واگذاري حق بهره‌برداري املاک شهرداري تهران تصويب شد
گروه اجتماعي: واگذاري املاک شهرداري پايتخت ساماندهي مي‌شود. روز گذشته طرح ساماندهي واگذاري حق بهره‌برداري املاک شهرداري با راي اعضاي شوراي شهر تهران به تصويب رسيد. حاشيه‌هاي ايجاد شده پس از افشاي برخي واگذاري‌هاي صورت گرفته از سوي شهرداري تهران طي سال‌هاي گذشته موجب شد تا هنوز مدت زيادي از آغاز دوره جديد شوراي شهر نگذشته، اعضاي اين شورا به دستورالعمل ساماندهي واگذاري املاک شهرداري راي مثبت بدهند.
روز گذشته و در دوازدهمين جلسه شوراي شهر تهران طرح الزام شهرداري تهران به ساماندهي واگذاري حق بهره‌برداري املاک اراضي و اموال غيرمنقول شهرداري به اشخاص حقيقي، حقوقي و موسسات عمومي‌غيردولتي با 13 راي موافق تصويب شد. براساس اين مصوبه کليه مصوبه‌هاي شوراهاي اسلامي‌شهر تهران و آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي داخلي شهرداري تهران مغاير با اين مصوبه لغو مي‌شود. همچنين از تاريخ تصويب اين مصوبه هرگونه واگذاري املاک، اراضي و اموال غيرمنقول شهرداري تهران و سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه به صورت حق بهره‌برداري به رايگان يا با شرايط معين به موسسات و نهادهاي عمومي‌غيردولتي، اشخاص حقيقي و حقوقي از جمله موسسات خيريه، بيمارستان‌ها، مساجد، هيات‌ها و... بايد پس از ارائه لايحه توسط شهرداري تهران يا در قالب طرح توسط اعضاي شوراي به تصويب شوراي اسلامي‌شهر تهران برسد. همچنين براساس تبصره دوم نيز شهرداري مکلف است؛ کليه واگذاري‌هاي مغاير اين ماده واحده را تا قبل از اجرايي شدن ظرف يک ماه به شورا گزارش دهد. همچنين هرگونه تخصيص بودجه از تاريخ اجرايي شدن اين مصوبه به کدپروژه‌هاي موجود و يا ايجاد رديف و کد پروژه جديد در سال‌هاي ‌آينده قبل از طي شدن فرآيند اين مصوبه ممنوع است.
ديروز علي اعطا به‌عنوان مخبر کميسيون نظارت و حقوقي شورا با بيان اينکه طبق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداري‌ها، شهرداري مي‌تواند به تعليمات اجباري و تاسيس موسسات فرهنگي و بهداشتي و تعاوني مانند بنگاه‌هاي حمايت مادران و نوانخانه‌ها، پرورشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و ... مساعدت مالي داشته باشد، گفت: شهرداري موظف به اخذ موافقت شوراي شهر جهت واگذاري املاک و اراضي متعلق به خود به صورت حق بهره‌برداري با حفظ مالکيت و يا اجاره و فروش است که در شوراي اول چندين ملک با همين رويه واگذار شد، اما با مصوبه ساماندهي شرکت‌ها و سازمان‌هاي شهرداري در سال ۹۰ اختيار تصويب آيين‌نامه مالي و معاملاتي شرکتها و سازمانها به شهرداري تهران واگذار شد و تمامي‌واگذاري‌ها از اين پس بدون اطلاع و تصويب شوراي شهر قرار گرفت که اين برخلاف قانون بود. وي در ادامه با بيان اينکه در تاريخ ۲۱ شهريورماه افشين حبيب‌زاده با قيد عادي بودن طرح، آن را در کميسيون نظارت و حقوقي مطرح و درخصوص آن کار کارشناسي شد. اعطا با اشاره به اينکه واگذاري‌ها براساس مصوبه سازمان‌ها و شرکت‌ها به صورت داخلي انجام مي‌شد، گفت: عملا در اين مدت شورا از هيچ واگذاري اطلاع نداشته و براي برقراري اين روال و شفافيت واگذاري اين طرح در اولويت قرار گرفته است. وي از اعضاي شورا درخواست کرد براي بازگرداندن انضباط مالي، اين طرح به تصويب برسد. به گفته اعطا، در جريان بررسي طرح ساماندهي، نماينده شهرداري براي بيان نقطه نظراتش حضور نداشت. وي با قرائت متن پيشنهادي ماده واحده اين طرح گفت: از تاريخ تصويب اين مصوبه هرگونه واگذاري املاک، اراضي واموال غيرمنقول شهرداري تهران و سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه به صورت حق بهره‌برداري به رايگان يا با شرايط معين به موسسات و نهادهاي عمومي‌غيردولتي، اشخاص حقيقي و حقوقي از جمله موسسات خيريه، بيمارستان‌ها، مساجد، هيات‌ها و ... بايد پس از ارائه لايحه توسط شهرداري تهران يا در قالب طرح توسط اعضاي شورا به تصويب شوراي اسلامي‌شهر برسد.
محسن‌هاشمي‌نيز در توضيح اين طرح گفت: در زماني که قانون کمک شهرداري‌ها به فرهنگ، آموزش و ... تصويب شد، امکانات شهرداري به اين اندازه توسعه پيدا نکرده بود و با توسعه پيدا کردن شهرداري‌ها، واگذاري‌ها نيز بسيار گسترش پيدا کرد. اين واگذاري‌ها به صورت مجاني و با مواردي که شهرداري اموال خود را به مزايده مي‌گذارد يا با ترک تشريفات، اما با قيمت‌هاي کارشناسي ملکي را واگذار مي‌کند متفاوت است. اين طرح تاکيدش بر اموالي است که مجاني و يا با کمترين دريافت واگذار مي‌شود. رئيس شوراي شهر تهران تاکيد کرد: بسياري از اين واگذاري‌ها به موسسات و افرادي واگذار شده که ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي يا خيريه خود را انجام نمي‌دهند و املاک را نيز باز نمي‌گردانند، حتي اين املاک تخليه شده و از آن استفاده نمي‌شود، اما به شهرداري نيز پس داده نشده است. وي ادامه داد: به طور مثال کساني که در حوزه کودکان کار، معتادان، کارتن‌خواب‌ها فعاليت مي‌کنند، اما ديگر اين امور را انجام نمي‌دهند و مدت‌ها نيز از آن گذشته است. وقتي اعلام مي‌کنيم چرا اين واگذاري‌ها انجام شده مي‌گويند متعلق به ۱۴ سال پيش است. رئيس شوراي شهر تاکيد کرد: بايد به سمت ساماندهي واگذاري‌ها برويم، اما بررسي تمام واگذاري‌ها در شوراي شهر هم امکانپذير نيست، زيرا پرونده‌هاي واگذاري بسيار زياد است. اعطا در ادامه گفت: اين طرح تنها املاک مجاني يا با شرايط کم را مشمول نمي‌شود و هر گونه واگذاري املاک و اراضي منقول و غيرمنقول را شامل مي‌شود. در ادامه حسيني مکارم، معاون مالي و اداري شهردار تهران با بيان اينکه واگذاري بهره‌برداري از املاک شهرداري براي مصارف آموزشي و خيريه با اجازه انجمن شهر انجام مي‌شد، گفت: از سال ۸۶ بر اساس اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها اين واگذاري‌ها انجام مي‌شد. وي با اشاره به اينکه تنوع و تکثر اين واگذاري‌ها تا حدي است که در صورت محدوديت کار با مشکل روبرو مي‌شود، گفت: اين طرح با اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها نيز مغايرت دارد. مکارم درخواست کرد اين طرح به کميسيون بازگردانده شود تا نظرات کارشناسي بيشتري ارائه و صحبت‌هاي شهرداري نيز در آن لحاظ شود. در ادامه جلسه، افشين حبيب‌زاده گفت: بايد تمام واگذاري‌ها مصوبه شوراي شهر داشته باشد و اجازه واگذاري بهره‌برداري‌ها نيز لغو شود. حبيب‌زاده با بيان اينکه برخي از افراد ساختمان‌هاي شهرداري را به اسم حسينيه گرفته، املاک اطراف آن را به صورت تجاري استفاده مي‌کردند و مشخص نبود آيا درآمدهاي آن براي حسينيه صرف مي‌شد، گفت: ما هيچ اطلاعي از نحوه واگذاري‌ها نداريم و بايد مشخص شود چه‌املاکي براي بهره‌برداري واگذار شود و پول املاک واگذاري‌شده به کجا مي‌رود.  محمد سالاري رئيس کميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران اين طرح را يکي از طرح‌هاي جدي شوراي پنجم دانست و گفت: بهره‌برداري املاک و ساختمان‌هاي شهرداري در طول سال‌ها بدون قاعده انجام شده، اما انتظار نداشتيم به اين زودي در دستور کار قرار بگيرد و درخواست مي‌شود يک بار ديگر به کميسيون‌ها ارجاع شود تا مورد بررسي قرار گيرد. در ادامه محمود ميرلوحي با بيان اينکه با تصويب اين طرح قصد نداريم کمک به خيريه‌ها يا فعاليت‌هاي آموزشي را متوقف کنيم، گفت: بايد انضباط مالي در شهرداري حاکم شود و اگر لابه‌لاي واگذاري‌ها اشکالاتي وجود دارد شناسايي شود. در نهايت پيشنهاد برگشت اين طرح به کميسيون‌هاي تخصصي به راي گذاشته شد که با ۹ راي مورد موافقت قرار نگرفت و اصل مصوبه به راي گذاشته شد که با ۱۳ راي به تصويب رسيد.


تجارت-استان ايلام: مديرکل بهزيستي ايلام با اشاره به اجراي طرح غربالگري اضطراب در استان گفت: 2 هزار و 500 کودک پنج و 6 ساله زير پوشش اين طرح قرار مي‌گيرند.فرهاد قيصربيگي اظهار کرد: اين طرح امسال با شعار 'طعم کودکي بدون اضطراب' ويژه کودکان متولد سال‌هاي 90 و 91 است که‌امسال در 100 مهد کودک استان اجرا مي‌شود.وي با بيان اينکه پارسال يک هزار کودک زير پوشش اين طرح قرار گرفتند، ادامه داد: با توجه به اهميت تشخيص اضطراب کودکان ظرفيت اين طرح در سال جاري دو و نيم برابر اضافه شده است.به گفته مديرکل بهزيستي ايلام، بر اساس بررسي‌هاي انجام گرفته يکي از شايع‌ترين اختلالات دوران کودکي اضطراب است که بطور معمول تشخيص داده نشده و کمتر مورد درمان قرار مي‌گيرد و عاملي براي شروع بيماري‌هايي نظير افسردگي، مصرف مواد مخدر در سنين بالاتر مي‌شود.قيصربيگي عدم تشخيص اضطراب در کودکان را همچنين منجر به انجام ندادن مطلوب فعاليت‌هاي درسي، رفتارهاي اجتماعي، ترس مرضي و اختلال اضطرابي دانست و افزود: هدف از اجراي اين طرح شناسايي زودهنگام اضطراب کودکي، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصي و افزايش آگاهي والدين در خصوص پيشگيري از اضطراب کودکان است.وي با بيان اينکه اين طرح تا زمان پوشش کامل تعداد کودکان پيش بيني شده ادامه دارد، تاکيد کرد: در اين زمينه به مهدهاي کودک اطلاع رساني شده و با دعوت از خانواده‌ها و تکميل پرسشنامه، کودکان مشکوک به اضطراب شناسايي و براي انجام مشاوره به مراکز مشاوره بهزيستي ارجاع مي‌شوند.مديرکل بهزيستي ايلام اضافه کرد: کودکاني که در مرحله نخست اين طرح مشکوک به اضطراب تشخيص داده شوند براي ارجاع به روانشناس همکاري لازم را با اين اداره کل داشته تا اضطراب فرزندشان به موقع کنترل شود. قيصربيگي گفت: با وجود اينکه مهدهاي کودک براي پوشش اين طرح انتخاب شده است ولي اوليا کودکاني که تمايل به انجام تست غربالگري اضطراب فرزندانشان را دارند مي‌توانند به مهدهاي کودک استان مراجعه و با ثبت نام اين تست را براي فرزندانشان انجام دهند.11 هزار کودک ايلامي‌در 300 مهد کودک شهري و روستايي استان ايلام نگهداري مي‌شوند.


تجارت-شهرستان بهبهان: فرمانده تيپ نيروي مخصوص 15امام حسن مجتبي (ع)بهبهان درآيين رژه حماسي نيروهاي مسلح که باحضورفرماندهان ،مسئولان لشکري وکشوري دراين شهرستان برگزار گرديد،اظهارداشت:اگر امروزدرخارج ازمرزهاي جمهوري اسلامي‌ايران ازجمله يمن،سوريه،عراق وديگربلاداسلامي‌،جمهوري اسلامي‌ايران نقش فعالي دارد،بواسطه تدابيرمقام معظم رهبري(مدظله تعالي)است وافزود:اين اقتدارنظام ونيروهاي مسلح عامل اصلي پيروزي جبهه مقاومت است.سرهنگ رفيق دوست درادامه تصريح کرد:مابايدياد وخاطره رزمندگان وشهداي هشت سال دفاع مقدس ومدافع حرم راکه باعث افتخار ماشده‌اندهميشه زنده نگهداريم.درادامه‌امام جمعه شهرستان بهبهان بااشاره به تقارون دفاع مقدس باعاشوراي حسيني،بيان کرد: تقارون دفاع مقدس با عاشوراي حسيني تقارون معنا داري است که بايد روي آن دقت نمودواضافه کرد:ما دردفاع مقدس راه مقاومت،عزت وشرف وعظمت راازقيام اباعبدالله الحسين(عليه السلام) آموخته‌ايم که فرمودنداگردين جدم احياء نمي‌شود مگرباقتل وشهادت من لذا رزمندگان ،جانبازان وشهداي ما از اين سخن الهام گرفتندودرحالي که از لحاظ مالي وامکانات وتجهيزات نظامي‌درپايين‌ترين حدبودنددرمقابل دشمن سينه سپرکردند.حجت السلام ناصري درادامه بيان داشت:مرام ،مکتب وهدف شهداءامانتي است که در دست ماست وپاسداري از اين انقلاب ونظام امانت بزرگ شهداست که به ما سپرده شده است وهمه بايد مواظب باشيم که بارفتار وکردار وگفتارخود دراين امانت الهي خيانت نورزيم ودرخدمت به مردم عزيز و پاسداري ازآرمان شهداءذره اي کوتاهي نکنيم.درپايان نيروهاي مسلح شهرستان بهبهان با اجراي رژه،اقتدار وصلابت توان نظامي‌خود را به رخ جهانيان کشيدند.


تجارت-استان مركزي :مدير شرکت نفت منطقه مرکزي از سوخت رساني مطلوب در ايام عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در استان مرکزي خبرداد: مهندس عبداله گيتي منش گفت : خداي را شاکريم که در طول ايام عزاداري حسيني( ع) در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني ( ع) شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي منطقه استان مرکزي با يک برنامه ريزي مناسب توانست با توزيع ..........,۷ميليون ۴۰۰هزار ليتر بنزين و ۴ميليون و ۵۰۰هزار ليتر نفتگاز در سطح استان موج رضايت مسافران بويژه زائران و عزاداران حسيني( ع) را براورده نمايد . مدير منطقه استان مرکزي به تيم بازديد کننده از مجاري عرضه اشاره کرد و گفت: با حضور کارکنان واحدهاي روابط عمومي‌و نظارت و کنترل و بازرسي تمامي‌جايگاههاي عرضه سوخت استان و نمازخانه‌هاي بين راهي و سرويسهاي بهداشتي و خدماتي بويژه در راه‌هاي مواصلاتي اراک به استانهاي غربي و جنوبي و اراک به تهران و ساوه ، خمين و دليجان و ديگر راه‌هاي پرتردد مورد بازديد قرار گرفت . اين مقام مسئول به اجراي طرح نظر سنجي واحد روابط عمومي‌از مردمي‌که به مجاري عرضه و جايگاههاي عرضه سوخت استان مراجعه کرده‌اند اشاره کرد و گفت: با طرح سئوالاتي واحد روابط عمومي‌به اين افکار سنجي پرداخته و الحمدلله رضايت حداکثري مراجعين نشان از ارائه به موقع سوخت و وضعيت مطلوب مجاري عرضه و نمازخانه‌هاي بين راهي دارد . اين مقام مسئول بيان داشت در طول ايام سفر با توجه به موقعيت استراتژيک استان مرکزي و راه‌هاي مواصلاتي پر تردد آن تا کنون حتي يک شکايت چه به صورت حضوري و چه با ارسال شکايت از طريق سرور ۰۹۶۲۷و يا ديگر شماره‌هاي روابط عمومي‌و نظارت و کنترل و بازرسي به منطقه واصل نشده است . در پايان مدير منطقه استان مرکزي ابراز اميدواري کرد اين منطقه بتواند در تمامي‌ايام سال براي رضايت هرچه بيشتر مردم و توزيع به موقع سوخت و رفع نقص از مجاري عرضه و اجراي ادامه طرح درجه بندي جايگاهها در طول شش ماهه دوم سال ۹۷بويژه روزهاي سرد زمستاني گامهاي موثري را بردارد 


تجارت-استان هرمزگان:استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت جذب سرمايه‌گذار توسط منطقه ويژه اقتصادي، صنايع معدني و فلزي خليج فارس، گفت: بايد با جذب سرمايه‌گذار بتوان ظرفيت‌هاي بالقوه منطقه ويژه خليج فارس را به بالفعل تبديل کرد.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، دکتر فريدون همتي در پنجاه و پنجمين نشست کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان هرمزگان كه در منطقه ويژه اقتصادي، صنايع معدني و فلزي خليج‌فارس در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به ضرورت جذب سرمايه‌گذار توسط منطقه ويژه اقتصادي، صنايع معدني و فلزي خليج فارس، اظهار داشت: بايد با جذب سرمايه‌گذار بتوان ظرفيت‌هاي بالقوه منطقه ويژه خليج فارس را به بالفعل تبديل کرد و اين منطقه از تمام ظرفيت خود براي رسيدن اهداف اقتصادي استفاده کند.
وي به ظرفيت‌هاي منطقه ويژه اقتصادي، صنايع معدني و فلزي خليج‌فارس براي ايجاد اشتغال در استان هرمزگان اشاره كرد و افزود: بايد با نيازسنجي واحد‌هاي توليدي توسط ادارات كل کار و رفاه اجتماعي و فني حرفه اي، براي آموزش نيروهاي بومي‌اقدام شود تا مشکل اشتغال هرمزگاني‌ها و يکي از مهمترين دغدغه‌هاي مردم در اين زمينه حل شود.استاندار هرمزگان به وجود مديران بومي‌در هيئت مديره منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج‌فارس اشاره و تاکيد کرد: وجود مديران بومي‌مي‌تواند در چانه‌زني براي ايجاد اشتغال بوميان استان موثر باشد تا واحد‌هاي صنعتي و توليدي از نيروهاي بومي‌و ماندگار هرمزگان بيشتر استفاده کنند.وي حل مسائل منطقه ويژه خليج فارس در کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان را ضروري دانست و بيان داشت: تمامي‌پرونده‌هاي قضايي واحدهاي صنعتي و توليدي، تشكيل شده توسط شرکت آب منطقه‌اي، بسته شود و مشکلات اين شرکت با صنايع، در کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان مطرح و حل و فصل گردد.استاندار هرمزگان افزود: بايد موانع و مشکلات واحد‌هاي توليدي استان رفع شود تا توسعه هرمزگان شتاب گيرد.رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نيز در اين نشست ضمن تشکر از استاندار هرمزگان که از ابتداي انتصاب، به حوزه صنعت نگاه ويژه داشت به توليد چشمگير صنايع پرداخت و تصريح کرد: در سرجمع واحدهاي منتخب و توليدي استان در شش ماهه نخست سال شاهد رشد 21 درصدي در حوزه توليد و 66 درصدي در حوزه صادرات اين محصولات بوديم.خليل قاسمي‌با اشاره به رشد حاصل از توليد و صادرات افزود: با رفع مشکلات و موانع پيش روي صنايع به حتم ميزان توليد و همچنين صادرات اين محصولات در نيمه دوم سال جاري افزايش خواهد يافت.وي در ادامه به مزيت استان پرداخت و اظهار داشت: يکي از مزيت‌هاي استان هرمزگان وجود دريا است که اگر اين مزيت را از صنايع استان که همان شيرين کن آب دريا است گرفته شود به حتم با چالش اين صنايع روبرو خواهيم شد.قاسمي‌ضمن اشاره به موضوع انتقال آب به مناطق مرکزي کشور، اظهار داشت: در صورت برخورد با صنايع استان براي شيرين کردن آب دريا به حتم سرمايه گذاران جديد ميل و رغبت کمتري براي سرمايه گذاري در اين استان خواهند داشت و به مناطق ديگر رجوع خواهند نمود. 


تجارت-استان بوشهر: بمناسبت هفته نيروي انتظامي‌همايش همياران پليس با حضور مسئولين استان پليس راهور و دانش آموزان هميار پليس در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار شد. رئيس پليس راهور استان بوشهر در اين همايش گفت: هفته نيروي انتظامي‌امسال با شعار پليس براي امنيت و امنيت براي همه نامگذاري شده است . سرهنگ قدرت الله کشکولي با اشاره باينکه‌امنيت و ايجاد امنيت از وظايف اصلي پليس در جامعه است افزود: در حوزه ترافيک نيز اقدامات موثري جهت ايجاد امنيت صورت گرفته و با اين رويکرد همگام با مردم براي کاهش ترافيک گام برمي‌داريم . وي افزود: همه ساله همايش همياران پليس براي قدرداني از همکاران در آموزش و پرورش و پليس برگزار مي‌شود .کشکولي اظهارداشت: آموزش و پرورش يکي از متوليان آموزش و فرهنگ ترافيک است که هميشه در کنار پليس درکاهش تصادفات نقش بسزايي دارد. وي با بيان اينکه‌امنيت ترافيکي و کاهش تصادفات از اولويت‌هاي مهم کاري پليس است افزود: همکاري همه مردم به ويژه معلمان و فرهنگ ياران باعث شد در 6 ماه اول امسال آمار تصادفات 30درصد کاهش يابد و با تلاش همکاران درحوزه پليس راهور، سازمان حمل ونقل جاده اي، شهرداري ، ساير دستگاهها و آموزش و پرورش به اين موفقيت دست يابيم . رئيس پليس راهور استان بوشهردر ادامه افزود: در اجراي طرح کنترل ترافيک بازگشايي مدارس مردم و رانندگان همکاري خوبي با پليس داشته‌اند. کشکولي اضافه کرد: همه شهروندان مي‌توانند پليس افتخاري محسوب شوند و پليس راهنمايي و رانندگي وظيفه دارد جهت گسترش امنيت تمامي‌زمينه‌ها را فراهم نمايد. 

اصغرنعمتی

پیروزی اصلاح طلبان درانتخابات شورای شهرموجب وزیدن نسیم خوش تغییردرمدیریت شهری شد.درپی این پیروزی قاطع، دکترمحمدعلی نجفی، مردی که قریب 4 دهه ازعمرانقلاب نقشی بی بدیل درعرصه های کلان مدیریتی داشت، سکان دارشهرداری پایتخت شد. درطول 14 سال گذشته به رغم همه تلاش هایی که برای آبادانی این شهرصورت گرفته اما حلقه ای بسته درنظام مدیریت شهری شکل گرفته بود که هم موجب نفوذ مفاسد متعدد شد وهم انگیزه رشد واعتلای کارکنان دربدنه شهرداری تهران را کم فروغ و گاه کاملا بی فروغ کرد.عمده جوانان و زنان که درطول یک دهه گذشته توانسته بودند درعرصه کارکارشناسی و تحصیل به مدارج قابل اتکا دست پیدا کنند، انگیزه ای جز افزایش میزان حقوق ودرآمد درادامه تحصیل یا کار بیشتر نداشتند.درصورتی که درعلم مدیریت، شاهرگ حیاتی و رشد و اعتلای نظام توسعه برمحور رشد کارکنان و احراز سمت های مدیریتی استوار گشته است. دکترنجفی اگرچه درعرصه مدیریت شهری دارای سوابق اجرایی نبود، اما ویژگی منحصربه فردی دارد که کمتر مدیر ارشدی با این نگاه و رویکرد درسال های اخیردیده شده است.اعتماد بسیار او به جوانان وزنان. هنوز یک هفته ازورود او به خیابان بهشت نگذشته بود که دو جوان را در معاونت های خود منصوب کرد. سپس با برگزیدن مدیران میانی جوان و همچنین چند تن از زنان کارشناس و با سابقه کاراجرایی درشهرداری های مناطق، به مطالبه بزرگ جامعه زنان پاسخ داد. البته برخی ازفعالان حوزه شهری و اعضای شورای شهر انتقاداتی را به این نوع انتصابات وارد کردند. لیکن اگر زاویه ودیدگاه خود را دچارتحول توسعه ای کنیم؛ می بینیم که درعصر حاضرعرصه های مدیریت میانی در دست جوانان و زنان نخبه و البته مجرب به نسبت سن و سابقه کاری قرارگرفته و مدیران ارشد و تصمیم سازان چهره های استخوان خرد کرده و دارای سوابق مدیریتی کلان هستند.این نوع مدیریت و نگاه استراتژیک پاسخگوی آینده اصلاح طلبی وحتی کشوراست.نسل مدیران اول انقلاب به بازنشستگی و گاها خانه نشینی به دلیل کهولت سن رسیده اند. ناگزیر باید ازهم اکنون در اندیشه جایگزینی برای آنان بود. خوب به خاطر داریم که مهندس نعمت زاده وزیر وقت صنعت،معدن و تجارت درسال 92 دریک سخنرانی اعلام کرد که باید مدیراز خارج وارد کنیم. درآن ایام بسیاری از منتقدان دولت به سخن او ایراد گرفتند اما مهندس نعمت زاده از یک بحران بزرگ سخن گفت. بحرانی که تا امروزهنوز خوب و درست به آن نگاه نشده است. به طورمثال شهردارتهران دریکی ازمناطق شهرداری پزشکی را که سابقه کار در شهرداری و مدیریت نواحی درکارنامه خود داشت را به عنوان شهردار منطقه برگزید.انتقادات و هجمه ها آغازشد اما به فاصله کوتاهی همگان دریافتند که انتخاب دکترنجفی انتخابی مناسب بود.چراکه فرد منصوب شده یک بانوی مومنه و از خوشنامان در میان شهرداران نواحی درطول دوران تصدی سمت بوده است.دوم یک زن است و مطالبه جامعه زنان هم برگزیدن بانوان توانمند برای مدریت شهری است.سوم پزشک است و با موضوع سلامت و ضرورت توجه آن با مدیریت شهری، آن هم در کلان شهری چون تهران کاملا آشناست.همه به درستی می دانیم شهرتهران ازهویت و سلامت روانی و بهداشتی تهی شده است.شهری که روزگاری مرکز اندیشگی، طراوت و شادابی بوده است، به برج های بی سامانی تبدیل شده که روح انسانیت درآن در حال فراموشی است. واقعا چه کسی گفته شهرداران باید مهندسان ساختمان باشند؟ این نگاه درطول 4 دهه گذشته چه برسرتهران آورده است.اکنون ضروری ترین نیازتهران مدیرانی است که هویت، مهربانی، سلامت جسم وروان را در ساخت و توسعه شهر بیش ازهمه چیز مد نظر قرار دهند.