بيش از يك ميليون بيمه نامه شخص ثالث كد يكتا دريافت كردند
اجراي طرح كد يكتا با هدف استاندارد كردن اقلام اطلاعاتي و نظارت پيشگيرانه درحوزه رشته شخص ثالث و حوادث سرنشين از اول مهرماه با ابلاغ بخشنامه اي از سوي بيمه مركزي به شركتهاي بيمه كليد خورد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره كل روابط عموميو امور بين الملل بيمه مركزي، سيد قاسم نعمتي مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات بيمه مركزي با ارائه گزارشي از روند اجراي اين طرح گفت: نظارت پيشگيرانه، يكي از اهداف مورد نظر بيمه مركزي جمهوري اسلاميايران براي راهاندازي سامانه نظارت و هدايت الكترونيكي (سنهاب)، بود كه تا حد ممكن، بخشهايي از وظايف نظارتي بيمه مركزي، به گونه اي همزمان با صدور هر بيمه نامه يا پرداخت خسارت به انجام رسد. لذا مطالعات و اقدامهايي در توسعه سامانه سنهاب انجام شد و رشته شخص ثالث و حوادث راننده، هم به لحاظ ميزان پرتفو و دارا بودن ملاحظات قانوني و هم به لحاظ اهميت آن، براي آغاز عمليات مكانيزه و پيشگيرانه نمودن نظارت انتخاب شد.
وي افزود: چشم انداز طرح، دريافت اطلاعات صدور قبل از چاپ بيمه نامه شخص ثالث از شركتهاي بيمه و بررسي و ارائه كد يكتا و چاپ آن بر روي بيمه نامهها توسط شركت بود كه با رهنمود و حمايتهاي رياست كل، هيات عامل بيمه مركزي و همكاري مجدانه همه شركتهاي بيمه مقدمات اجراي طرح فراهم شد و با صدور بخشنامه اي از تاريخ ۱۳۹۶.۰۷.۰۱ اين طرح اجرايي شد.
نعمتي در تشريح جزئيات اين طرح، استاندارد كردن اقلام اطلاعاتي و نظارت پيشگيرانه در حوزه رشته شخص ثالث و حوادث سرنشين، ايجاد زيرساخت لازم براي اجراي تكاليف قانوني مرتبط به بيمه شخص ثالث (طرح تحول صنعت بيمه و موضوع بيمه الكترونيك، تكاليف موصوف در قانون بيمه شخص ثالث، تكاليف مرتبط به مديريت حمل نقل و سوخت، تكاليف مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز و ...)، شناسايي و پيشگيري از برخي تقلب،اشراف اطلاعاتي صنعت بيمه و بيمه مركزي در رشته شخص ثالث (براي تصميم گيريها، تحقيقات، دسترسي بهامار و اطلاعات دقيق و بموقع و ...) و فراهم نمودن زيرساخت لازم براي طرحهاي مبتني بر اينترنت، از جمله بيمه الكترونيك در رشته شخص ثالث، امكان پاسخ دهي آنلاين به استعلامها، كارتي نمودن بيمه نامه شخص ثالث را از مهمترين اهداف طرح كد يكتا دانست.
مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات بيمه مركزي افزود: از زمان آغاز طرح تا كنون، تعداد ۱,۰۵۶,۸۳۸ بيمه نامه شخص ثالث كنترل و كد يكتاي بيمه مركزي دريافت نمودهاند و تعداد ۱۵۵ مورد بيمه نامه فاقد شرايط تخصيص كد بودهاند.
لازم به ذكر است، از آنجا كه در ادامه تحقق اهداف دولت الكترونيك، سامانه فوق، مبناي مراوده اطلاعاتي بين صنعت بيمه با ساير صنايع و دستگاهها اعم از قوه قضائيه، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ناجا، ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و ... خواهد بود و صرفا بيمه نامههاي داراي كد يكتاي بيمه مركزي معتبر و در مراودات فوق لحاظ خواهد شد.
ديدار مديرعامل ساتا با اعضاي هيات مديره بيمه کوثر
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح با اعضاي هيات مديره شرکت بيمه کوثر ديدار کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعموميبيمهکوثر؛ دکتر محمودزاده، مديرعامل ساتا ضمن تقدير از تلاشهاي انجام شده درخصوص تدوين استراتژي براي ارتقاي جايگاه بالاتر بيمهکوثر در صنعت بيمه با رعايت ترکيب مناسب پرتفو ، افزايش سود عملياتي و کاهش مطالبات سنواتي طي سالهاي آينده تدابيري را ارايه کردند. مديرعامل شرکت در اين ديدار ضمن معرفي اجمالي شرکت بيمهکوثر، به اقدامات صورت گرفته از زمان تاسيس تاکنون پرداخت و گفت: ترکيب مناسب پرتفو، کنترل خسارت ثالث و درمان، اصلاح سبد سرمايهگذاريهاي شرکت، کفايت ذخاير بيمههاي شرکت، توجهبه وصول مطالبات شرکت، توانمندسازي کارکنان و شبکه فروش، تقويت زيرساختهاي فناوري بالاخص در بخشهاي نظارتي و کنترلي، توجهبه راهبرد هسته دانا و شبکه توانا ازطريق واگذاري امور اجرايي به سرپرستيها ازجمله اقدامات صورت گرفته در سالجاري است.
قدرداني نمايندگان مجلس شوراي اسلامياز دکتر صادق،مدير عامل بيمه دانا
نمايندگان مجلس شوراي اسلامياز خدمات و عملکرد شرکت بيمه دانا به ويژه در رسيدگي سريع به حادثه تلخ واژگوني اتوبوس دانش آموزان فرزانه هرمزگاني قدرداني کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمه دانا، جمعي ازنماينگان مجلس شوراي اسلاميبا اهداي لوح تقديري به دکتر بيژن صادق، نايب رئيس هيات مديره و مدير عامل بيمه دانا، از وظيفه شناسي و اقدام جهادي کارکنان اين شرکت در رسيدگي به پرونده حادثه تلخ واژگوني اتوبوس دانش آموزان هرمزگاني، به ويژه پرداخت غرامت فوت به بازماندگان آنها تقدير و تشکر کردند.
در نامه نمايندگان مجلس شوراي اسلاميخطاب به دکتر صادق آمده است:" حادثه واژگوني اتوبوس دانش آموزان معصوم هرمزگاني تاسف بار و غم انگيز بود و خاطر همگان را آزرده کرد. در پس اين سانحه تلخ بسياري از نهادها و افراد از يک آزمون بزرگ سرافراز بيرون آمدند و بار ديگر پاسخ اعتماد مردم را مشق کردند.
بدين وسيله ضمن آرزوي موفقيت براي شما و همکاران پرتلاشتان که با وظيفه شناسي و اقداميجهادي به موضوع دانش آموزان رسيدگي کرديد، با تقديم اين لوح سپاس، از تلاشهاي بي شائبه و زحمات صادقانه جنابعالي کمال تقدير و تشکر را داريم."
گفتني است: ماه گذشته اتوبوس حامل دانش آموزان فرزانه هرمزگاني در جاده داراب واژگون شد که در اثر آن 7 نفر کشته، دو نفر قطع نخاع و دو نفر ديگر نيز دچار نقص عضو شدند. شرکت بيمه دانا بلافاصله گروه کارشناسي خود را براي برآورد ميزان خسارت عازم محل حادثه کرد و پس از بررسيهاي اوليه و تشکيل پرونده، نايب رئيس هيات مديره و مدير عامل اين شرکت در راس هياتي، به منظور ابراز همدردي با خانوادههاي جانباختگان و پرداخت بخشي از مبلغ غرامت فوت عازم استان هرمزگان شد. استاندار، مسوولان اجرايي استان و خانوادههاي بازماندگان اين حادثه تلخ، از اقدامات بيمه دانا در حمايت از فوت شدگان تشکر کردند. گفتني است: اين حرکت انسان دوستانه بيمه دانا مورد توجه منتخبين مردم در مجلس شوراي اسلاميقرار گرفت و با اهداي لوح سپاسي از رسيدگي و تلاش بيمه دانا تقدير کردند. اسامينمايندگاني که اين لوح را امضا کردهاند، بدين شرح است: شهباز حسن پور، نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي- دکتر يعقوب شيوياري، نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي- مهندس محمد محمودي نماينده مردم شهريار در مجلس شوراي اسلامي- دکتر رسول خضري نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي- دکتر عبدالحميد خدري، نماينده مردم بوشهر در مجلس شوراي اسلامي- دکتر حسن نوروزي، نماينده مردم رباط کريم در مجلس شوراي اسلامي- دکتر همايون يوسفي، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي- مهندس شادمهر کاظم زاده، نماينده مردم دهلران و دره شهر در مجلس شوراي اسلامي- دکتر محمد بيرانوندي، نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي- مهندس سيد قاسم جاسمي، نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي- دکتر جلال ميرزايي، نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي- دکتر سلام اميني، نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي- منصور مرادي، نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي- دکتر سيدهادي بهادري، نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي
معاون بازاريابي و شبکه فروش: درجه بندي نمايندگان بيمه آسيا
عمليات درجه بندي نمايندگان حقيقي و حقوقي بيمهآسيا به صورت ساليانه انجام ميشود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمه آسيا، حسين حسيني، معاون بازاريابي و شبکه فروش بيمه آسيا با اشاره به تبصره 2 ماده يک آيين نامه 75 شورايعالي بيمه و متمم آيين نامه مذکور 75/2 ابلاغ شده توسط بيمه مرکزي جمهوري اسلاميايران مبني بر اعطاي مجوز انجام درجه بندي نمايندگان به شرکتهاي بيمه، گفت: با توجه به شاخصهاي پيش بيني شده، بهره گيري از اطلاعات مندرج در نرم افزارفنآوران اطلاعات و برنامه جامع، عمليات درجه بندي نمايندگان حقيقي و حقوقي بيمه آسيا بر مبناي عملکرد سال 1395 به پايان رسيد.
معاون بازاريابي و شبکه فروش بيمه آسيا در ادامه افزود: درجه بندي نمايندگان به صورت ساليانه و براساس عملکرد حرفه اي نمايندگان انجام خواهد شد.