تامين مالي هفت طرح فولادي از سوي بانک صنعت و معدن
موضوع تامين مالي طرحهاي صنعت و معدن با رويکرد اقتصاد مقاومتي و در چارچوب برنامه‌هاي توسعه تداوم دارد و اين مهم در پروژه‌هاي زيربنايي، به ويژه بخش‌هاي نيروگاهي، صنايع هوايي و خطوط ريلي پيگيري شده و بانک صنعت و معدن در اين مسيربه خوبي گام بر مي‌دارد . يكي از مهمترين اقدامات در اين مسير تامين مالي 7 طرح فولادي است كه توسط بانك صنعت و معدن انجام شده و قرار است تا ظرف دو سال آينده همه آنها وارد فاز توليد شوند . كارخانه توليد آهن اسفنجي با ظرفيت سالانه ۸۰۰ هزارتن با  ضورمعاون اول رئيس جمهور، وزير صنعت، معدن و تجارت و جمعي از مقامات کشوري و استاني با تامين مالي 282 ميليون يورويي بانک صنعت و معدن افتتاح شد. اين طرح که درزمره طرح‌هاي هفتگانه فولادي است در راستاي قانون برنامه سوم و چهارم توسعه در بخش صنايع معدني و به منظور تأمين فرآورده‌هاي فولادي و رفع نياز به واردات فولاد و کسب بخشي از سهم جهاني فولاد، ساخته شده است. 

کسب جايگاه شايسته بانک‌پاسارگاد بين سازمان‌هاي دانشي قاره آسيا
 بانک‌پاسارگاد بر اساس ارزيابي بنياد جهاني سازمان دانشي برتر (Make) در سال 2017 موفق شد رتبه دوم آسيا را در محور رهبري دانش‌محور سازماني از آن خود کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک‌پاسارگاد، بر اساس بررسي‌هاي صورت‌گرفته، عملکرد بانک‌پاسارگاد به‌ويژه در 2 محور از محورهاي هشت‌گانه الگوي جهاني (Make) بسيار موفق ارزيابي شده‌است. به‌طوري‌که در محور رهبري دانش‌محور سازماني، بانک‌پاسارگاد موفق به کسب رتبه دوم آسيا و در محور خلق ارزش از دانش مشتريان موفق به کسب رتبه چهارم آسيا شد. همچنين در مجموع محورهاي هشت‌گانه Make، با اختلاف بسيار ناچيز با ساير سازمان‌هاي دانشي برتر قاره نظير Toyota،Tata ، LG، Samsung و Beijing Capital موفق به کسب جايگاه بيستم آسيا شد. گفتني است بنياد جهاني سازمان دانشي برتر (Make) به‌عنوان بزرگ‌ترين و معتبرترين مرجع ارزيابي و هدايت سازمان‌هاي جهان در مديريت دانش‌محور محسوب مي‌شود.

لانژ فرودگاه‌امام خميني (ره) خدمت جديد بانک سامان براي مشتريان برتر
بانک سامان با هدف ارايه خدمات متمايز به مشتريان برتر خود، امکان استفاده از سالن لانژ فرودگاه‌امام خميني (ره) با تخفيف ويژه را براي اين مشتريان فراهم کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌بانک سامان، مازيار فزوني مدير بانکداري ويژه و اختصاصي با اعلام اين خبر اظهار داشت: مشتريان برتر بانک سامان از اين پس مي‌توانند پس از هماهنگي با مرکز رزرو خدمات سامان، بدون هيچ‌گونه محدوديتي در تعداد رزرو، از خدمت سالن لانژ فرودگاه‌امام خميني (ره) بهره‌مند شوند. وي گفت: مشتريان برتر از اين پس، از مسير گيت اختصاصي پليس و گذرنامه و تحويل بار و دريافت کارت پرواز استفاده مي‌کنند. وي افزود: لانژ فرودگاه‌امام خميني (ره)، مکاني متفاوت درون سالن اصلي فرودگاه مذکور است، که داراي امکانات رفاهي نظير اتاق استراحت، اينترنت پرسرعت، بوفه غذايي و ساير امکانات رفاهي ويژه است و مشتريان برتر با تخفيف‌هاي در نظر گرفته‌شده از آن بهره‌مند مي‌شوند.

برگزاري يازدهمين دوره‌اموزش و توسعه مديران بانک قرض الحسنه رسالت
يازدهمين دوره‌اموزش و توسعه مديران بانک قرض الحسنه رسالت با حضور بيش از 80نفر از مديران ستادي، استاني و گروه‌هاي بانکداري اجتماعي در هتل ورزش برگزار شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، در اين دوره مديريت استعداد(ايجاد فضايي در سازمان که قابليت پرورش استعداد کارکنان در آن فضا را داشته باشد) و اينکه چه نوع مديريت وسبک سازماندهي منجر به خلق نوآوري مي‌شود، مورد بررسي قرارگرفت. در ادامه مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با حضور در اين دوره با اشاره به استراتژي بانک گفت: بانکداري اجتماعي به بلوغ خود رسيده و براي دستيابي به اهداف بالاتر در اين مدل بانکداري بايد به طور جدي وارد مقوله اعتبارسنجي شويم.

حضور بانک کشاورزي در همايش بزرگ تجارت ايران و عراق
بانک کشاورزي در همايش بزرگ تجارت ايران و عراق که روز يکشنبه 23 مهر سال جاري در محل اجلاس سران آغاز شد مشارکت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، اين همايش دو روزه با مشارکت اتاق مشترک بازرگاني ايران و ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق به عنوان بزرگترين رويداد اقتصادي و تجاري بين دو کشور توسط دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران برگزار شده است. شايان ذکر است بانک کشاورزي در اين همايش که با حضور مقامات دو کشور ايران و عراق برگزار شده ، ضمن بهره برداري از فضاي تبليغاتي، نسبت به استفاده از محتواي آموزشي کارگاه‌ها از طريق اعزام کارشناس اقدام کرده است.

پخش مراسم قرعه کشي قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک انصار ازطريق اينستاگرام
هشتمين مرحله قرعه کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک انصار صبح روز سه شنبه 25 مهر ماه سالجاري برگزار و بخش‌هايي از آن بصورت آنلاين از طريق صفحه اينستاگرام به آدرس
www.instagram.com/ansarbank پخش مي‌گردد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و تبليغات، اين قرعه کشي با حضور نمايندگان بانک مرکزي ، دادستاني کل کشور ،مديرعامل ، معاونين و مديران بانک انصار و با استفاده از سيستم گوي و گردونه انجام مي‌شود . جوايز اين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز شامل 100 جايزه هزار ميليون‌ريالي، 108کمک هزينه خريدخودروي داخلي هريک به ارزش000/000/250ريال، 118کمک هزينه خريدصنايع دستي هريک به ارزش 000/000/20ريال، 128 کمک‌هزينه سفر به عتبات‌عاليات هر يک به ارزش 000/000/10ريال و 337138 جايزه نقدي هريک به ارزش 000/200 ريالي مي‌باشد.


رئيس‌کل بانک مرکزي دست به قلم شد؛
ولي‌الله سيف، رئيس‌کل بانک مرکزي در نامه‌اي به غلامحسين شافعي، در خصوص چگونگي ايفاي تعهدات ارزي گذشته، تفاوت ريالي ناشي از تعهدات ارزي با دلار مبادله‌اي تا نرخ روز ارز را تعيين تکليف کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري مهر، ولي‌الله سيف، رئيس‌کل بانک مرکزي در نامه‌اي به غلامحسين شافعي، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران اعلام کرد: به سبب مشکلات ارزي ايجاد شده در سال ۱۳۹۱، حسب مصوبه شوراي پول و اعتبار «دستورالعمل چگونگي ايفاي تعهدات ارزي گذشته» به موجب بخشنامه‌هاي منتهي به بخشنامه شماره ۶۰/۱۰۱۵ مورخ ۱۳۹۲/۹/۱۶ به شبکه بانکي کشور ابلاغ و حسب مفاد دستورالعمل مزبور، تأمين ارز بابت ايفاي بخشي از تعهدات ارزي گذشته به نرخ مرجع به عهده اين بانک قرار گرفت.
نظر به اينکه تحقق اين مهم با توجه به تکليف مقرر در بند ۲-۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ که به فروش ارز به نرخ واحد (نرخ مبادله‌اي) توسط اين بانک براي کليه مصارف تصريح داشته با ابهام و مشکل اجرايي مواجه گرديد. مراتب در مفاد لايحه قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور، پيش‌بيني و نهايتاً توسط مجلس شوراي اسلامي‌مصوب گرديد، به گونه‌اي که حسب ماده ۴۶ قانون مذکور، به اين بانک اجازه داده شده است تا تفاوت ريالي ناشي از تعهدات ارزي قطعي با نرخ رسمي‌ارز تا نرخ ارز روز پرداخت ناشي واردات کالاها و خدمات تا پايان سال ۱۳۹۱ را از محل حساب مازاد حاصل ارزيابي خالص دارايي‌هاي خارجي متعاقب رسيدگي به اسناد و حسابرسي دقيق و احراز ورود کالا به کشور و رعايت ضوابط قيمت‌گذاري تأمين نمايد.
از آنجايي که شروط مقرر در مفاد ماده مزبور در عمل امکان تسويه با واردکنندگان را با مشکل مواجه ساخته و اعتراض آنها را به اين شروط در پي داشته است، مراتب در شصت و هفتمين جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي به رياست طيب‌نيا وزير امور اقتصادي و دارايي مطرح و پس از بحث و تبادل نظر پيرامون موضوع مطروحه مصوبه شوراي مزبور طي نامه شماره ۳۰۱۳ / ۱/ ۱۰/ ص مورخ ۱۳۹۶/۴/۱۹ به اين بانک ابلاغ گرديد. حسب مصوبه ياد شده مي‌بايست موضوع در کارگروهي با حضور نمايندگان آن وزارتخانه، مجلس شوراي اسلامي، بانک‌هاي تجاري منتخب، اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران و بانک مرکزي مورد بررسي قرار گيرد. در راستاي اجراي مصوبه مذکور، جلسه‌اي با حضور اعضاي کارگروه در روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۶/۴/۲۰ در اين بانک برگزار و حسب مباحث به عمل آمده، اصلاح (جايگزيني) پاراگراف اول ماده ۴۶ قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور به شرح ذيل مورد توافق واقع گرديد:
«ماده ۴۶ ـ به بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران اجازه داده مي‌شود از محل حساب مازاد حاصل از ارزيابي خالص دارايي‌هاي خارجي، تفاوت ريالي ناشي از تعهدات ارزي قطعي با نرخ رسمي‌ارز تا نرخ ارز روز پرداخت ناشي از واردات کالاها و خدمات تا پايان سال ۱۳۹۱ را پس از رسيدگي به اسناد و حسابرسي تأمين نمايد.» با عنايت به مراتب فوق و نظر به ضرورت رفع مشکلات موجود در تسويه تعهدات قبلي، خواهشمند است دستور فرمايند اقدامات مقتضي جهت اصلاح ماده ۴۶ قانون مزبور به شرح فوق صورت پذيرد.


مديرعامل بانک سپه از پرداخت 48 هزار و 200 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج توسط اين بانک در يازده هفته و در اجراي طرح ضربتي وام ازدواج خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، محمدکاظم چقازردي ضمن اعلام خبر فوق افزود: اين ميزان تسهيلات در قالب طرح ضربتي وام قرض الحسنه ازدواج از اول مرداد ماه تا پانزدهم مهر ماه سالجاري به زوج‌هاي جوان در سراسر کشور پرداخت شده است.
وي ضمن تأکيد همراهي و همسويي بانک سپه با سياست‌هاي اقتصادي دولت تصريح کرد: بانک سپه بابت پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج مورد تأکيد بانک مرکزي در قالب طرح ضربتي، 6 هزار ميليارد ريال از منابع داخلي خود را اختصاص داد و اجراي طرح با اولويت ويژه و بسيج کليه کارکنان بانک در دستور کار قرار گرفت.
رئيس هيأت مديره بانک سپه اظهار داشت: اين بانک بابت پرداخت 48 هزار و 200 فقره تسهيلات پرداختي در قالب طرح ضربتي 5 هزار ميليارد ريال از منابع داخلي را صرف کرده است.
وي ضمن تأکيد بر ضرورت حمايت نظام بانکي کشور از ازدواج جوانان به ويژه در مناطق محروم خاطرنشان کرد: از تعداد تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده توسط بانک سپه در قالب طرح ضربتي 10 هزار فقره آن در استان‌هاي محروم کشور بوده است. چقازردي تصريح کرد: ميانگين مدت زمان تکميل پرونده تا پرداخت وام در شعب بانک سپه پنج روز بوده و در شعب استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و خوزستان به ترتيب بيشترين وام ازدواج در قالب طرح ضربتي طي اين مدت پرداخت شده است.


مديرعامل بانک صادرات ايران در همايش ٢ روزه "تبيين سياست‌هاي اعتباري و حقوقي- بررسي عملکرد شش ماهه شبکه بانک" در مشهد مقدس، بر کاهش مطالبات سمي‌و غير جاري، تعيين تکليف اموال مازاد، تغيير ترکيب منابع، بهره وري نيروي انساني، ارائه خدمات نوين بانکي و تداوم فعاليت‌هاي بانک در حوزه اقتصاد مقاومتي تاکيد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، سياوش زراعتي در اين همايش در جمع اعضاي هيات مديره، معاونان و مديران بانک با تاکيد مجدد بر لزوم اجراي دقيق نقشه راه بانک، خواستار تسريع در روند اجرايي کردن برنامه‌هاي ابلاغي آن شد و با اشاره به مطالبات بانک، گفت: کاهش دارايي‌هاي سمي‌بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد. وي افزود: بحث ناخوشايند مطالبات غير جاري، قابل تحمل نيست و بايد در اين زمينه تمهيدات لازم انديشيده شود. وي با بيان اينکه مطالبات کلان بانک را شخصا به طور مستمر، پيگيري مي‌کند، بر وصول آنها بر اساس نقشه راه بانک تاکيد کرد و درعين حال خواستار تعيين تکليف اموال و املاک مازاد بانک که بلااستفاده مانده‌اند، شد.
مديرعامل بانک صادرات ايران افزود : تنوع خدمات بانکي مي‌تواند درآمدها را افزايش دهد و از اين رو ضروري است از اين ظرفيت براي فروش محصولات بيمه اي، بورسي و ساير خدمات مالي و سرمايه گذاري بهره برداري کرد. مدير عامل بانک صادرات تصريح کرد: بانک صادرات ايران در اين حوزه مورد تقدير مسئولان عالي نظام، قرار گرفته‌اما درعين حال بايد قدم‌هاي بزرگتري در اين بخش برداشته شود.


 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، محمدهاشم بت شکن در پنل تامين مالي مسکن در هفدهمين همايش سياست‌هاي توسعه مسکن در ايران، با اشاره به اينکه هيات مديره بانک مسکن روز گذشته طي مصوبه اي سياست گذاري به منظور تحقق سند چشم انداز 1400 بانک مسکن را تصويب کرد، گفت: براين اساس مقرر شده طي چهار سال آينده بانک مسکن صرفا از محل ظرفيت منابع مالي اين نهاد 330 هزار فقره تسهيلات ساخت، 386 هزار فقره تسهيلات خريد و تامين مالي ساخت 50 هزار واحد از محل موسسات پس انداز و تسهيلات مسکن پرداخت کند. همچنين 50 هزار واحد از محل ليزينگ ساخته خواهد شد و با استفاده از ظرفيت بازار سرمايه نيز تامين مالي 53 هزار واحد مسکوني صورت مي‌گيرد. به گفته وي 225 هزار واحد مسکوني که عمدتا شامل واحدهاي مسکن مهر مي‌‌شود نيز از طريق واگذاري سهم الشرکه (فروش اقساطي) تامين مالي خواهد شد. همچنين حدود 204 هزار فقره تسهيلات جعاله به اين ترتيب پرداخت مي‌‌شود. بت‌ شکن در ادامه با تاکيد بر ضرورت تامين مالي سالم و پايدار در بخش مسکن گفت: تامين مالي در بخش مسکن بايد به نحوي صورت گيرد که منجر به رشد نقدينگي و تورم نشود بنابراين نبايد صرفا با تکيه بر منابع مالي بانک‌ها صورت گيرد. مدير عامل بانک مسکن در ادامه با اشاره به سهم 35 درصدي مسکن از بودجه خانوار، گفت: يکي از بخش‌هاي اصلي مدل مناسب تامين مالي مسکن توجه به اقتصاد خانوار است که در اين راستا بايد ميزان قدرت پس‌ انداز خانوار ارزيابي شود و بدانيم که تا چه‌اندازه مي‌توانيم روي تقويت رژيم پس ‌انداز حساب کنيم. بت‌ شکن افزود: شفافيت صورت‌‌هاي مالي، نهادسازي مالي، راه‌اندازي صندوق‌‌هاي زمين و ساختمان و صندوق‌هاي سرمايه‌ گذاري با درآمد ثابت و نيز تدوين نقشه راه ارزي و سند راهبردي بانک در افق 1400 از ديگر اقدامات چهار سال اخير بيان کرد.


عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين، در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به فعاليت اين بانک در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي، ارائه خدمت به مشتريان بر پايه شبکه‌هاي اجتماعي را از ضروريات بانکداري ديجيتال دانست.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل با اشاره به فضاي جديد بانکداري گفت: امروز مشتريان در شبکه‌هاي اجتماعي حضور دارند و زمان زيادي از وقت خود را در اين فضا سپري مي‌کنند و در آن اقدام به خريد و دريافت خدمت مي‌کنند، بنابراين با توجه به چرخه اقدامات اقتصادي که در شبکه‌هاي اجتماعي صورت مي‌گيرد، حضور بانکها را اجتناب ناپذير مي‌کند. وي شبکه‌هاي اجتماعي را يک فرصت براي بانکها دانست و اظهار داشت: اگر فرآيند ارائه خدمات در شبکه‌هاي اجتماعي از طريق بانک مرکزي و متوليان امور مشخص و در اختيار بانکها قرار گيرد، نقش بسيار موثري در ارائه خدمات و کاهش رفت و آمد شهري و هزينه مشتريان خواهد داشت. وي در پايان با اشاره به رويکرد بانکهاي دنيا درارائه خدمات در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي عنوان کرد: خدمت در محلي بايد ارائه شود که مشتري حضور دارد، و اين امروز اين محل فضاي مجازي است.


به مناسبت روز جهاني نابينايان (عصاي سفيد) سخنگوي بانک تجارت گزارشي از آخرين خدمات اين بانک به هم ميهنان نابينا ارائه کرد. ابراهيم کاظم‌پور با بيان اينکه بانک تجارت در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي و تسهيل دسترسي تمام گروه‌هاي مردم به خدمات بانکي، تاکنون 10 باجه ويژه ارائه خدمات به نابينايان و کم‌بينايان راه‌اندازي کرده است گفت: در اين باجه‌ها امکان دسترسي آسان به کليه خدمات شعبه‌اي براي شهروندان نابينا با استفاده از دستگاه‌هاي گويا، برجسته نگار و نمايشگرهاي بريل فراهم شده است. رئيس اداره روابط عمومي‌بانک تجارت خاطرنشان کرد: با راه‌اندازي اين باجه‌ها، مشتريان نابينا وکم بينا مي‌توانند بدون نياز به حضور همراه از کليه عمليات بانکي همچون افتتاح حساب، واريز وجه، انتقال وجه و ... به صورت مستقل استفاده کنند. همچنين با توجه به موضوعاتي از قبيل کلاهبرداري و سوء استفاده افراد سودجو، راه‌اندازي سامانه بانکي نابينايان درسطح شعب مي‌تواند کمک شاياني به ارتقاء سطح امنيت و صيانت از اموال و دارائي‌هاي اين مشتريان نمايد. کاظم‌پور همچنين به‌امکانات ويژه صفحه بانکداري الکترونيک براي نابينايان در وبسايت بانک تجارت اشاره کرد و اظهار داشت: هموطنان نابينا و کم بينا مي‌توانند از طريق وبسايت اين بانک به نشاني www.tejaratbank.ir به مهمترين خدمات و اطلاعات مورد نياز خود دسترسي پيدا کنند.
دکتر‌هادي کمرئي مدير امور روابط عمومي‌و حوزه مديريت بانک توسعه تعاون به‌عنوان رئيس جديد انجمن و دکتر حسين امامي‌به‌عنوان نايب‌رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي‌براي يک دوره يک‌ساله انتخاب شدند. به گزارش شارا به نقل از کميته ارتباطات انجمن متخصصان روابط عمومي، همچنين در اين جلسه از زحمات و تلاش‌هاي دکتر سيد شهاب سيدمحسني و دکتر قربانعلي تنگ شير رئيس و نايب‌رئيس اسبق انجمن قدرداني و تشکر کردند. بر اساس مصوبه انجمن متخصصان روابط عمومي، به‌منظور بهره‌گيري حداکثري از توانمندي مديريتي اعضاء هيئت‌مديره در سه سال کاري،‌ هرسال يک نفر به‌عنوان رئيس و نايب‌رئيس جديد انتخاب مي‌شود. دکتر‌هادي کمرئي داراي مدرک دکتري علوم ارتباطات اجتماعي بوده و به‌عنوان مدرس در دانشگاه‌هاي علامه طباطبائي و علمي‌کاربردي سابقه تدريس دارد. وي در حال حاضر مدير امور روابط عمومي‌و حوزه مديريت بانک توسعه تعاون مي‌باشد. از وي چند کتاب در حوزه روابط عمومي‌منتشرشده است. دکتر حسين امامي‌داراي مدرک دکتري علوم ارتباطات اجتماعي بوده و در حوزه‌هاي مربوط به روابط عمومي، روزنامه‌نگاري و تکنولوژي‌هاي نوين ارتباطي سابقه تدريس و پژوهش چندين ساله دارد. وي در حال حاضر مدير روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات مي‌باشد. او بيش از 20 سال در روابط عمومي‌سابقه فعاليت دارد.


عضو هيأت مديره بانک ملي ايران گفت: پس از چندين ماه پيگيري مستمر، شعبه پاريس اين بانک به صورت مستقيم به عضويت سيستم پرداخت اروپا (تارگت 2) متصل شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، غلامرضا پناهي افزود: سيستم پرداخت تارگت نهاد پولي حوزه يورو يا همان Euro system متشکل از بانک مرکزي اروپا و بانک‌هاي مرکزي کشورهاي عضو اتحاديه اروپاست که از طريق بانک مرکزي هر کشور به بانک‌هاي حاضر در اتحاديه اروپا، امکان انتقال وجه را به صورت آني و فراتر از مرزهاي جغرافيايي آن‌ها مي‌دهد.
وي اظهار کرد: شعبه پاريس بانک ملي ايران در فرانسه در دوران قبل از تحريم به واسطه يک کارگزار امکان نقل و انتقال وجوه را داشت و عضو مستقيم اين سيستم پرداخت نبود، اما اکنون به صورت مستقيم به عضويت سيستم پرداخت تارگت درآمده است. پناهي تاکيد کرد: شعبه پاريس آمادگي ارائه خدمات بانکي را در حوزه اروپا دارد.

عيسي امامي، عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران توجه ويژه به مقوله ازدواج و کمک به حل مشکلات مالي جوانان از طريق اهتمام در پرداخت تسهيلات « طرح پيوند مهرايران » را از جمله محورهاي مهم كاري اين بانك معرفي كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، امامي‌در سفر به استان گلستان از دواير سرپرستي و شعبه شهيد نامجو گرگان بازديد کرد و بيان داشت: با توجه به گسترش روز افزون دامنه فعاليت‌هاي بانک، ضرورت استفاده از ديدگاه‌هاي علمي‌بيش از پيش اهميت مي‌يابد و لازم است تا براساس الزامات موجود در اين زمينه برنامه ريزي‌هاي مدون توسط کليه پرسنل خصوصاً كاركنان ستاد صورت پذيرد. عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران با اشاره به اهميت همدلي و وفاق ميان تمامي‌کارکنان اظهارداشت: تعاملات گسترده ميان کاركنان صف و ستاد مي‌تواند به تسريع پيشبرد امور و تحقق برنامه‌هاي تدوين شده در قالب سياست‌هاي اعتباري كمك كند. وي گفت: ازدواج و تشکيل خانواده ، نقش مهمي‌در تزكيه و بقاي جامعه دارد.
استاندار خراسان جنوبي با تاکيد بر اينکه حمايت بانک شهر از نمايشگاه‌هاي کتاب استاني شايسته تقدير است، گفت: بانک‌ها با حمايت از طرح‌هاي فرهنگي، مي‌توانند به تعالي و رشد فرهنگي ايران اسلامي‌کمک کنند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، محمد مهدي مروج الشريعه اظهار کرد: پيشگام شدن بانک شهر به عنوان بانک عامل در نمايشگاه کتاب استاني و بين المللي بدون در نظر گرفتن منافع مالي مي‌تواند الگويي براي ساير بانک‌ها باشد.
وي با بيان اينکه بانک‌ها بايد حمايت اقتصادي از حوزه فرهنگ را فرصتي مغتنم براي تحقق مسئوليت اجتماعي خود بدانند، افزود: تمامي‌سازمان‌ها و نهادها بايد براي افزايش سرانه مطالعه در کشور اهتمام ويژه ورزند. محمد مهدي مروج الشريعه نقش بنگاه‌هاي اقتصادي در کاهش معضلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي را مهم دانست و ادامه داد: اين مهم با سرمايه گذاري ، آگاهي بخشيدن به مردم و بالا بردن سطح سواد اجتماعي محقق خواهد شد. وي گفت: صاحبان علم و انديشه بزرگي در استان خراسان جنوبي وجود داشته و دارند که بايد با برپايي نمايشگاه‌هاي استاني به معرفي بيش از پيش آثار آنان پرداخت.


رئيس اداره‌امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خراسان شمالي با امام‌جمعه بجنورد و نماينده ولي‌فقيه در استان ديدار کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان خراسان شمالي، آيت‌الله يعقوبي - نماينده ولي‌فقيه در استان - در اين ديدار بابيان اينکه عاشورا به ما درس کسب روزي حلال و چشم‌پوشي از مال حرام را داد، اظهار داشت: يکي از درس‌هايي که‌امام حسين (ع) به ما داد اين بود که مال حرام انسان را در تشخيص حق دچار مشکل خواهد کرد لذا بايد به جد از آن پرهيز کنيم. اين استاد درس خارج فقه حوزه علميه خراسان شمالي افزود: خداوند در قرآن از رباخواري به‌عنوان جنگ با خدا يادکرده و اين تنها مشکل اجتماعي است که در قرآن کريم با آن به‌شدت برخورد شده است. آيت‌الله يعقوبي در ادامه تصريح کرد: اقتصاد کشور با اقتصاد اسلامي‌فاصله دارد و اگر اين روند ادامه پيدا کند در آينده با مشکلات بسيار زيادي روبرو خواهيم شد لذا تنها راه برون‌رفت از اين مسئله اجراي صحيح بانکداري اسلامي‌است. نماينده ولي‌فقيه اظهار داشت: خرسنديم که پايه و اساس اين بانک بر اساس قوانين اسلام شکل‌گرفته و مخلص‌ترين کارکنان در آن، مشغول ارائه خدمات به مردم هستند. 


برندگان ۹۳۰ ميليارد ريال جوايز قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک ملت مشخص شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در مراسمي‌که با حضور اعضاي هيات نظارت بر قرعه کشي بانک‌ها شامل نمايندگان دادستاني کل کشور و بانک مرکزي همچنين محمد بيگدلي رييس هيات مديره اين بانک برگزار شد، ۳۳۳ هزار و ۳۰۰ برنده خوش شانس جوايز سي و ششمين دوره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز اين بانک با استفاده از سيستم گوي و گردونه و رايانه، استخراج شدند.
اين دوره از قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک ملت از روز اول تيرماه سال گذشته شروع شده و تا پايان خردادماه سال جاري ادامه داشته است. به ازاي هر ۵۰۰هزار ريال در هر روز براي حساب‌هاي ريالي و هر ۱۰۰ يورو يا معادل آن به ساير ارزها براي حساب‌هاي ارزي، براي دارندگان حساب‌هاي قرض الحسنه، يک امتياز منظور مي‌شد. اسامي‌برندگان دوره سي و ششم حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک ملت، پس از تاييد نهايي هيات نظارت و طي مراحل اداري، از طريق سايت اينترنتي اين بانک به نشانيwww.bankmellat.irبه اطلاع مردم خواهد رسيد.