دعوت عجیب رومن آبراموویچ از مورینیو
شایعات در انگلیس حاکی از آن است که رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی، ژوزه مورینیو را برای مذاکره، به شام دعوت کرده است.
نتایج ضعیف کونته در این فصل باعث شده تا شایعات در مورد اخراج احتمالی او در صورت شکست مقابل منچستریونایتد، جدی تر از قبل شود. از سویی مورینیو برای تمدید قراردادش با منچستریونایتد، از باشگاه خواسته سه میلیون پوند به حقوق سالیانه اش اضافه کند.
او در حال حاضر، 12 میلیون پوند در سال حقوق می‌گیرد (حقوق مویس 3.5 میلیون پوند در سال بود) و هنوز با یونایتد برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده است. حال در این میان، سر و کله آبراموویچ پیدا شده که می‌تواند تمام معادلات را به هم زده و شرایط را به کلی عوض کند.
ساندی تایمز مدعی شد که رومن آبراموویچ، مورینیو را به شام دعوت کرده تا با او درباره حضور احتمالی اش در چلسی مذاکره کند. طبق ادعای این نشریه، مشخص نیست که آیا مورینیو به دعوت او پاسخ مثبت داده یا منفی.
مورینیو پیش از این در دو مقطع سرمربی چلسی بود و سه قهرمانی لیگ برتر با این تیم به دست آورده است.

وداد کازابلانکا قهرمان آفریقا شد
روز شنبه بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آفریقا بین تیم های وداد کازابلانکا نماینده مراکش و الاهلی نماینده مصر برگزار شد.
به نقل از ورزش سه، وداد کازبلانکا توانست در خانه با تک گل دقیقه ۶۹ ولید الکارتی تیم الاهلی را شکست بدهد و برای اولین بار در تاریخش قهرمان این دوره از مسابقات بشود و جواز حضور در جام باشگاه های جهان در امارات را نیز کسب کند.
 بازی رفت این دو تیم با نتیجه ۱-۱ به پایان رسیده بود.

آگوئرو و دریافت جایزه بهترین گلزن تاریخ سیتی
سرخیو آگوئرو، ستاره آرژانتینی سیتی جایزه ای برای تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ سیتی دریافت کرد.
آگوئرو هفته گذشته و در جریان دیدار برابر ناپولی موفق شد با گلزنی با 178 گل تبدیل به بهترین گلزن تاریخ سیتی شود و بعد از سالها رکورد اریک بروک را از آن خود کند.
به همین دلیل و پیش از آغاز دیدار برابر آرسنال، سرخیو آگوئرو از سوی این باشگاه مورد تقدیر قرار گرفت و گارد افتخاری برای تمجید از او تشکیل شد.
آگوئرو در سال 2011 راهی سیتی شد و تنها طی 6 فصل موفق شد عنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه را از آن خود کند.

واکنش پوچتینو به شایعه جانشینی زیدان
پس از شروع ضعیف رئال در فصل جاری و بازی های نه چندان دلچسب این تیم، شایعاتی مبنی بر برکناری زیدان در انتهای فصل به گوش می رسد.
به نقل از ورزش سه، طبق ادعای رسانه های انگلیسی، اگر رئال به همین روند ادامه دهد، پرز(رئیس رئال) پوچتینو را در انتهای فصل جانشین زیدان خواهد کرد. سرمربی آرژانتینی تاتنهام با این تیم نتایج درخشانی در دو سال اخیر کسب کرده و با فوتبال اسپانیا نیز آشنایی کامل دارد.
پوچتینو در رابطه با این شایعات گفت: در حال حاضر تاتنهام 100 درصد ذهن من را به خود مشغول کرده و این تیم را با هیچ تیمی دیگر در دنیا عوض نخواهم کرد.
به تاتنهام وابستگی خاصی پیدا کرده ام و معتقدم این باشگاه شایسته افرادی است که تمام وقت، ذهنشان متمرکز روی تیم، هواداران و بازیکنان باشد. برایم مهم نیست در رئال یا بارسا چه اتفاقی می افتد. واقعیت این است که من اصلا به فردا فکر نمی کنم؛ چه برسد به فصل بعد. این مساله به من ارتباطی ندارد و همه چیز را شرایط تعیین خواهد کرد. برای من، بهترین و مهمترین باشگاه دنیا تاتنهام است.

تحلیل مایلی‌کهن از وضعیت ملی‌پوشان وزنه‌برداری
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال وضعیت تیم ملی وزنه برداری را تحلیل کرد.
در شرایطی که وزیر ورزش در اردوی تیم ملی وزنه برداری حاضر شده بود، حضور سرزده محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی فوتبال باعث تعجب رسانه ها و حاضرین شد.
با این حال این پیشکسوت فوتبال حضورش در محل تمرین تیم ملی وزنه برداری را عجیب نمی داند. او در این باره گفت: من به نوعی در تمام رشته ها دستی داشته ام و به جز فوتبال در سایر رشته ها حضور پیدا می کنم. مدتها در دفتر امور مشترک فدراسیون ها مسئولیت داشتم و به همین خاطر همه رشته ها را دوست دارم. تقریبا از تمام رشته های ورزشی شناخت دارم و اکثر آنها را به صورت حرفه ای دنبال می کنم. به عنوان مثال اخبار دوومیدانی را همواره پیگیر هستم و وزنه برداری هم که دیگر جای خودش را دارد.
وی درباره پیش بینی اش از عملکرد وزنه برداران در مسابقات جهانی می افزاید: وزنه‌برداری یک رشته رکوردی است و نباید فراموش کنیم که قبل از مسابقه با توجه به رکوردهای هر وزنه بردار خیلی از مسائل مشخص است. البته یک قانون در تمام رشته‌های ورزشی وجود دارد که همه چیز به روز مسابقه برمی گردد و تا آن روز نرسد، چیزی قابل پیش بینی نیست.
مایلی کهن در پایان خاطرنشان می کند: با اضافه شدن سعید علی حسینی وضعیت تیم وزنه برداری بهتر شده است. بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی هم جزو قهرمان های نامدار جهان هستند. تیم خوبی برای اعزام به مسابقات جهانی آماده شده؛ اما پیش بینی خیلی سخت است. مثلا هیچکس فکر نمی کرد که آن اتفاقات برای بهداد سلیمی در المپیک ریو بیفتد. الان هم برخی می گویند مسئولان جهانی می‌خواهند مدال ها را تقسیم کنند.

از اقصی نقاط جهان به من رای دادند
قهرمان ۲ دوره پارالمپیک تیراندازی با کمان گفت: افتخاری که به دست آمده، تنها به نام زهرا نعمتی نیست و متعلق به ملت ایران و بانوان عزیز کشورم است.
زهرا نعمتی، کماندار پرافتخار کشورمان، در نظرسنجی اخیر کمیته بین المللی پارالمپیک برای کسب عنوان بهترین ورزشکار ماه سپتامبر سال 2017، با کسب بیشترین آرا انتخاب شد.
وی در این خصوص به روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: خوشحالم که برای دومین بار مفتخر به کسب این عنوان شدم و در نظر سنجی هایی که از سوی IPC تاکنون انجام شده در سال 2015 نیز به عنوان بهترین ورزشکار ماه معرفی شدم.
نعمتی خاطرنشان کرد: این افتخار تنها به نام زهرا نعمتی نیست و متعلق به ملت ایران و بانوان عزیز کشورم است و از همه افرادی که در این نظر سنجی من را حمایت کردند تشکر می کنم.


وستهام شکست سنگینی مقابل لیورپول متحمل شد؛ نتیجه ای که آینده اسلاون بیلیچ را بیش از پیش در هاله ای از ابهام قرار داد.  وستهم این فصل با رهبری بیلیچ در 11 هفته گذشته تنها 2 پیروزی کسب کرده و این عملکرد ضعیف باعث شده است که این تیم در رده هفدهم لیگ جزیره قرار بگیرد. مدیران وستهام در یکی دو فصل اخیر هزینه زیادی برای تبدیل کردن این تیم به یکی از مدعیان لیگ برتر انجام دادند اما شرایط در این تیم اصلا آنطور که آنها می خواهند پیش نمی رود.
احتمال دارد در بازی هفته بعد، وستهام با مربی جدیدی که به احتمال زیاد دیوید مویس، سرمربی سابق منچستر یونایتد، خواهد بود، به مصاف واتفورد برود.


جلسه ستاد عالی بازیهای المپیک و پارالمپیک، بازیهای آسیایی و پاراآسیایی تشکیل شد. در جلسه امروز ستاد عالی بازی های المپیک آسیایی که در وزارت ورزش تشکیل شده بود، روسای فدراسیون های سوارکاری، تیروکمان، شمشیربازی و ژیمناستیک برای بازیهای آسیایی جاکارتا و المپیک توکیو گزارش هایی را از برنامه های خود ارائه دادند. مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش در این جلسه گفت: این جلسات مرتبا و با نگاه دقیق فنی و کارشناسی وزارتخانه و کمیته المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد و برنامه های فدراسیون ها دقیقا رصد می شود. کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا برای حضور در نخستین جلسه هیات منصفه دادگاه مطبوعات در این نشست حاضر نبودند.


ترکیب تیم کشتی آزاد روسیه برای حضور در رقابت های زیر 23 سال جهان مشخص شد. به نقل از  روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان (امیدها) روزهای 3 و 4 آذرماه در کشور لهستان برگزار می شود. ترکیب تیم روسیه برای حضور در این رقابت ها به نقل از آناتولی مارگیف سرمربی این تیم، به شرح زیر است: 57 کیلوگرم: زائور اوگویف؛ 61 کیلوگرم: اسلام دودایف؛ 65 کیلوگرم: ناچین کولار؛ 70 کیلوگرم: ماگومد دبیرگاجیف؛ 74 کیلوگرم: حاجی نبی اف؛ 86 کیلوگرم: علی خان جبرائیلوف؛ 97 کیلوگرم: رسول ماگومدوف؛ 125 کیلوگرم: ماگومد امین دبیراف. نفرات فوق از رقابت های قهرمانی کشور بزرگسالان روسیه و یک تورنمنت بین المللی انتخاب شده اند.


فهرست تیم ملی فوتبال برای اردوی اتریش اعلام شد
کی‌روش اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای دیدار دوستانه در روزهای فیفا را اعلام کرد.به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال اسامی بازیکنان دعوت شده برای مسابقات دوستانه روزهای فیفا در آبان ماه (نوامبر) را اعلام کرد. تمرین تیم ملی فوتبال دیروز در تهران و با حضور بازیکنان داخلی آغاز شد که بازیکنان در این اردو، تمرینات ریکاوری خود را در مرکز تیم‌های ملی پیگیری می‌کنند.تیم ملی صبح روز دوشنبه (امروز) عازم اتریش می‌شود تا اردوی تدارکاتی خود را در اروپا ادامه دهد. 
بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی به شرح زیر هستند:
دروازه‌بانان:
علیرضا بیرانوند از پرسپولیس امیر عابدزاده از ماریتیمو پرتغال، محمدرشید مظاهری از ذوب‌آهن
مدافعان:
میلاد محمدی از احمدگروزنی، مرتضی پورعلی‌گنجی از السد قطر، رامین رضاییان از اوستنده بلژیک، روزبه چشمی از استقلال تهران، سعید آقایی از سپاهان، سید جلال حسینی از پرسپولیس، وریا غفوری از استقلال تهران.
هافبک‌ها:
احمد عبدالله‌زاده از فولاد خوزستان، اکبر ایمانی از پدیده، علی کریمی از سپاهان، اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی از پانیونیوس، امید ابراهیمی از استقلال، سعید عزت‌اللهی از آمکار پرم، سامان قدوس از اوسترساندس سوئد.
مهاجمان:
علیرضا جهانبخش از آلکمار، کریم انصاری‌فرد از المپیاکوس، کاوه رضایی از شارلوا، مهدی طارمی از پرسپولیس، مهدی ترابی از سایپا، رضا قوچان‌نژاد از هیرنوین، سردار آزمون از روبین کازان و وحید امیری از پرسپولیس.
کی‌روش: بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره لیست تیم ملی برای انجام دو بازی دوستانه گفت: بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند. به نقل از فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال بعد از اعلام اسامی بازیکنان برای انجام دو دیدار دوستانه درباره  اهمیت بازی‌های پیش روی تیم ملی گفت: اردوی خیلی خوبی را برگزار کردیم. بازیکنان زیادی داریم که توانایی این را دارند که به تیم ملی دعوت شوند. وی در ادامه بیان کرد: ما فرصت مناسبی را به دست آوردیم تا با تیم‌هایی که به سبک قاره آمریکا بازی می‌کنند، رو در رو شویم. این برای بازیکنان ما خیلی مهم است و سعی داریم از این موقعیت به نحو احسن بهره ببریم تا آماده سازی مناسبی برای رقابت‌های جام جهانی داشته باشیم. سرمربی تیم ملی در ادامه در خصوص برگزاری اردوی تهران گفت: تمرینات خوبی را در این چند روز در تهران انجام دادیم و بازیکنان عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. همان طور که دیده شد نه تنها  ما این فرصت را به دست آوردیم که بازیکنان را آزمایش کنیم، بلکه می‌دانیم بازیکنانی مانند مجید حسینی و سایر بازیکنان برای آماده سازی می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند.ی‌روش در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه ما نتوانستیم تمام بازیکنان را در لیست نهایی داشته باشیم اما مشاهدات ما ادامه پیدا می‌کند و همان طور که قبلا گفتم درهای تیم ملی به روی بازیکنانی که ثابت کنند می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند، همیشه باز است.


اهدای ۲ جایزه ساحلی دنیا به گلر تیم ملی ایران؛
دروازه‌بان تیم ملی ایران به‌عنوان برترین گلر سال ۲۰۱۷ فوتبال ساحلی جهان انتخاب شد و جایزه بهترین گل را هم دریافت کرد.
به نقل از ورزش سه، پیمان حسینی در سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین و بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بوده که علاوه بر عناوین تیمی، برترین دروازه‌بان آسیا نیز شده و همچنین در جام جهانی ۲۰۱۷ باهاما هم جایزه دستکش طلایی را دریافت کرده است.
این دروازه‌بان که به همراه تیم ملی ایران موفق شد روی سکوی سوم مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی قرار بگیرد، شنبه شب هم دو جایزه مهم انفرادی دریافت کرد تا کارنامه افتخاراتش بیشتر از یک گلر تکمیل شود.
مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ در دبی برگزار شد که از ایران چهار نامزد در بین جوایزی که قرار بود اهداء شود، حضور داشت؛ پیمان حسینی به‌عنوان بهترین دروازه‌بان و بهترین گل؛ محمد احمدزاده بهترین بازیکن و همچنین محمد میرشمسی، سرمربی سابق تیم ملی ایران در جمع کاندیداهای برترین مربی.
پیمان حسینی که در دیدار افتتاحیه جام جهانی باهاما با بلند کردن توپ از روی زمین و شوت روی پا به کنج دروازه مکزیک برای ایران گلزنی کرده بود و در پایان همین رقابت‌ها گل او به‌عنوان بهترین گل مسابقات انتخاب شد، شنبه شب هم با همان گل جایزه بهترین گل سال ۲۰۱۷ فوتبال ساحلی دنیا را دریافت کرد.
لحظاتی بعد از دریافت این جایزه، نام پیمان حسینی دوباره اعلام شد و این بار او به دلیل انتخابش به‌عنوان بهترین دروازه‌بان سال ۲۰۱۷ فوتبال ساحلی جهان روی سن رفت تا در یک شب، علاوه بر سومی در جام بین قاره‌ای، دو جایزه برترین‌های سال را هم دریافت کند.
محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نیز که جزو کاندیداهای مرد سال ۲۰۱۷ جهان بود، با وجود نرسیدن به این عنوان در جمع ۵ ستاره سال این رشته قرار گرفت.
پیمان حسینی، بعد از دریافت جایزه بهترین گل سال ۲۰۱۷ مقابل حاضرین مراسم گالا فوتبال ساحلی جهان گفت:«خیلی خوشحال هستم که این انتخاب صورت گرفته است؛ من یک بازیکن فوتبال بودم که به فوتبال ساحلی آمدم؛ مارکو اوکتاویو و عباس هاشم‌پور، مربیانی بودند که فوتبال ساحلی را به بنده یاد دادند و حالا عاشق این رشته هستم».
او پس از انتخابش به‌عنوان بهترین دروازه‌بان سال ۲۰۱۷ فوتبال ساحلی دنیا نیز مجددا روی سن حاضر شد و اظهار کرد: «گرفتن این جایزه یکی از بهترین آرزوهای من بود که به آن رسیدم؛ خیلی خوشحال هستم، چون سال‌ها برای آن تلاش کرده بودم و به نظرم نتیجه زحمات مربیان، هم‌‌تیمی‌ها، فدراسیون، دپارتمان فوتبال ساحلی و ... بود و به همه تعلق دارد.»
حسینی ادامه داد: «از سازمان جهانی و مسئولانی که موجب پیشرفت این رشته شدند تا جزو محبوب‌ترین ورزش‌ها در ایران شود، از مسئولان امارات که هر ساله میزبانی شایسته‌ای داشتند و همچنین از پدر و مادرم تشکر می‌کنم؛ این جایزه را نیز به هم‌تیمی‌ها و مردم کشورم تقدیم می‌کنم.»


دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال از سری رقابتهای لیگ برتر در هفته دهم برگزار شد که کمیته انضباطی رای خود را درباره تخلفات این مسابقه اعلام کرد.
به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مسابقه تیم های پرسپولیس و استقلال در حالی به اتمام رسید که تخلفاتی از سوی هواداران و بازیکنان این دو تیم گزارش شده است .
کمیته انضباطی با جمع بندی  گزارش ها احکام ذیل را صادر کرد:
داریوش شجاعیان – بازیکن  استقلال تهران به دلیل رفتار غیرورزشی و اعتراضات مکرر به تصمیمات داور که منجر به دریافت کارت زرد شد با توجه به بند 5 ماده 66 آیین نامه به یک جلسه محرومیت از مسابقه و پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
*تیم استقلال تهران به دلیل اعتراض به مسابقات رسمی (داور مسابقه) مبلغ 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
*شفر – سرمربی تیم استقلال تهران به خاطر رفتار غیرورزشی و غیرمسئولانه به تذکر کتبی و درج در پرونده محکوم شد.
*تیم پرسپولیس تهران تخلفاتی مبنی بر پرتاب اشیاء به سمت زمین بازی که منجر به تاخیر در شروع مسابقه شد. این تیم طبق بند های یک و سه ماده 79 انضباطی به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
*تیم استقلال تهران به خاطر فحاشی تماشاگرانش به تیم مقابل، پرتاب نارنجک که منجر به آسیب دیدگی یک عکاس شد، پرتاب اشیا که منجر به تاخیر در شروع مسابقه شد و با توجه به سابقه تخلفات متعدد این تیم در فصل جاری، تماشاگران تیم استقلال طبق بند های یک و سه ماده 79 انضباطی از همراهی تیم خود در یک مسابقه رسمی محروم هستند(این رای قابل تجدید نظر است)
*ضمن اینکه باشگاه استقلال به خاطر تخلفات تماشاگرانش باید 100 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
*تیم استقلال تهران به خاطر داشتن بیش از 5 بازیکن اخطاری، باید 56 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
*همچنین میلاد زکی پور، بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل رفتار غیر ورزشی و ضربه زدن به بازیکن حریف بدون توپ که منجر به تحریک و اغتشاش در تماشاگران شد، از همراهی تیم خود در یک دیدار رسمی محروم بوده و باید 20 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
*وریا غفوری، بازیکن تیم استقلال تهران نیز به دلیل اعتراض به تصمیمات داور، به تذکر کتبی روبه رو شد.
*شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم پرسپولیس تهران به دلیل رفتار غیر ورزشی، هل دادن بازیکن حریف قبل از زدن ضربه پنالتی، به یک جلسه از همراهی تیم خود در مسابقات رسمی محروم شد.


بر اساس گزارش‌های حسابرسی انجام شده در ادوار مختلف بدهی‌های باشگاه استقلال در سه دوره مالی از بدو تاسیس تا پایان تیر ۹۵ بیش از ۹۸ میلیارد تومان می‌شود. به نقل از ایسنا، باشگاه استقلال تهران به همراه پرسپولیس جزو ۴ سهمیه فوتبال باشگاهی ایران در آسیا هستند که این روزها به دلیل بدهی‌های سنگین در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌اند، موضوعی که باعث نگرانی بسیاری از هواداران فوتبال و حتی دولت شده اما به راستی بدهی واقعی باشگاه استقلال تهران چقدر است؟
گزارش رسمی حسابرسان مالی که در مقاطع مختلف زمانی و بنا به درخواست وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور انجام شده، نشان می‌دهد که این باشگاه بدهی‌های هنگفت و اعلام نشده‌ای بسیاری دارد. مطابق اسنادی که در اختیار ایسنا قرار دارد، باشگاه استقلال تهران طی حسابرسی انجام شده در سه مرحله و با تاریخ‌های زمانی پیوسته تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۵ بیش از ۹۸ میلیارد تومان بدهی دارد. این در حالی است که اگر قراردادها و بدهی‌های مانده یک سال گذشته استقلال را به آن اضافه کنیم این رقم به بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید. بدهی‌های باشگاه استقلال در سه دوره مالی از بدو تاسیس تا ۹۳/۴/۳۱، دوره مالی ۹۳ - ۹۴ دوره مالی ۹۴-۹۵ مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. حسابرسان رسمی موارد ذیل را در خصوص مقادیر جدول بدهی قابل توجه دانسته‌اند: ۱- با توجه به این که آقای افشارزاده از تاریخ ۹۳/۷/۲۲ سرپرست باشگاه استقلال منصوب شد. بنابراین بدهی ایجاد شده از تاریخ ا/۹۴/۵ لغایت ۹۵/۴/۳۱  به مبلغ ۲۱۵.۳۱۱.۵۱۱.۵۴۵ ریال مندرج در جدول بالا کاملاً مربوط به زمان تصدی ایشان می‌باشد.
۲- با توجه به این که از پایان سال مالی منتهی به ۹۵/۴/۳۱ در زمان تهیه گزارش مالی کمتر از یک ماه سپری شده تعدادی از اسناد هزینه ای و بدهی های ناشی از آنها و همچنین قسمت عمده‌ای از پرداخت‌های ‌اسپانسر  به دلیل عدم واریز به حساب باشگاه و عدم ارائه مستندات کامل در حساب‌ها منظور نشده است. ۳- بدهی مالیاتی باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال طبق نامه شماره ۵ ۱ ۲۲/ ا ۵/ص مورخ ۹۴/۵/۱۴ اداره کل امور مالیاتی شمیران تا پایان سال ۱۳۹۳ مبلغ ۳۱۲.۹۲۸.۹۶۳.۳۰۲ ریال ۵ بوده که عمدتاً مربوط به بدهی مالیاتی قرارداد های بازیکنان و مربیان در سنوات اخیر می‌باشد. ۴- وجود رقم منفی ( ۸۸،۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰- ریال) در بدهی بابت پیش دریافت‌ها به دلیل کاهش مبالغ پیش دریافت‌ها در سال مالی ۹۳-۹۴ و تأدیه آن در آن سال می‌باشد. ۵ - جمع کل قراردادهای بازیکنان و مربیان در فصل ۹۴-۹۵ مبلغ ۵۰۵، ۵۷۳، ۱۹۵,۲۲۴ریال بوده که از این مبلغ ۵۵۰/۰۰۰، .۰۶۸ ۳۰ ریال  توسط آقای سبک دست و مبلغ ۳۴.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال توسط آقای شیرازی ‌اسپانسرهای باشگاه استقلال و مبلغ ۸.۶۵۰.۳۱۵.۹۷۹ ریال نیز توسط باشگاه پرداخت شده است که با احتساب مالیات متعلقه و بدهی ها و جرائم مانده بدهی باشگاه از بابت بازیکنان و کادر فنی مبلغ ۱۵۱ ,۸۷,۸۶۵.۷۴۶ ریال است. ۶ - از کل بدهی باشگاه به مبلغ ۹۸۴.۹۷۳.۱۲۴.۱۷۰ ریال، مبلغ ۳۵۱.۵۲۲.۶۴۱.۳۶۶ ریال ۸ معادل ۳۵.۷ درصد از کل بدهی بابت قرارداد بازیکنان و مربیان بوده و بدهی مالیاتی باشگاه نیز مبلغ ۳۱۲.۹۲۸.۹۶۳.۳۵۳ ریال ۸ معادل ۸, ۳۱ درصد کل بدهی باشگاه است. نتایج حاصله از بررسی صورت‌های مالی: زیان انباشته: بر اساس صورت‌های مالی و گزارش حسابرس مبلغ زیان انباشته در پایان سال مالی منتهی به ۹۳/۴/۳۱ مبلغ ۲۰۵.۴۲۴.۶۸۸.۷۳۳ ریال بوده است که این مبلغ در پایان سال مالی منتهی به ۹۴/۴/۳۱ به مبلغ ۴۱۹.۹۵۲.۱۶۹.۲۴۶ ریال رسیده است.


گرشاسبی جانشین موقت مدیرعامل پرسپولیس؛
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اعلام استعفا از پست خود، از حمیدرضاگرشاسبی خواسته است زمام امور مدیریتی در باشگاه را برعهده بگیرد.
به نقل از ورزش سه، علی اکبرطاهری که به نظر از ادامه دار شدن ماجراهای مربوط به مصائب مالی و مشکلات اداره باشگاه پرسپولیس خسته شده ، با ادامه شدت عمل سازمان بازرسی در موضوع  بازنشسته ها، استعفای خود را به صورت شفاهی اعلام کرد. این اتفاق روز گذشته و در شرایطی رخ داد که باشگاه پرسپولیس درگیر آخرین مراحل جمع آوری مدارک برای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست.
طاهری که مدتها بود به دلیل مشکلات مالی و پیامدهای آن و همین طور مسائل اداری مربوط به بازنشستگی در ذهن خود به استعفا فکر می کرد، این بار تصمیم قطعی خود را گرفته و پیش از سفر به کربلا و عتبات عالیات که بیست روز به طول خواهد انجامید هیئت مدیره را در جریان این تصمیم گذاشت.
با وجود اصرار اعضا، طاهری از تصمیم خود کوتاه نیامده و اگرچه وزیر ورزش هم مخالف این جدایی است اما به نظر این مسئله را باید قطعی تلقی کرد، به خصوص که قوانین سخت گیرانه جدیدی در سازمان بازرسی علیه به کارگیری مجدد بازنشسته ها وضع شده است.
حالا مدیریت پرسپولیس در یک بازه زمانی نامشخص برعهده حمیدرضا گرشاسبی خواهد بود. او با سوابق طولانی مدیریتی در مناصب مختلف وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی، پستی را از طاهری تحویل می گیرد که بیش از هرچیز نیاز به‌ پول سازی برای رفع و رجوع مشکلات مالی دارد که با فشار ای اف سی بیش از گذشته مایه دردسر برای پرسپولیس شده و دیگر امکان عدم پرداخت آنها وجود ندارد.
طاهری در دوران مدیریت خود در پرسپولیس با حمایت از برانکو زمینه ساز یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی شد و در حال حاضر نیز تیم مدعی اصلی کسب قهرمانی است اگرچه صدرجدول در اختیار پارس جنوبی جم پدیده این فصل از رقابتهای لیگ برتر فوتبال ماست.