عليدادي امام جمعه کرمان شد
آيت‌الله‌ خامنه‌اي طي حکمي‌حجت‌الاسلام حسن عليدادي سليماني را به‌ عنوان نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر کرمان منصوب‌ کردند. در حکم‌ رهبر معظم انقلاب ‌خطاب به حجةالاسلام شيخ حسن عليدادي سليماني آمده است: اکنون که جناب حجة‌الاسلام آقاي حاج سيد يحيي جعفري از امامت جمعه‌ي کرمان کناره گيري کرده‌اند با تشکر فراوان از خدمات و زحمات طولاني آن روحاني مردمي‌و خدوم، جنابعالي را که از شايستگي لازم برخوردار و داراي حسن سابقه در عرصه‌ي تبليغ و سلوک ديني و مردمي‌ميباشيد به نمايندگي خود در استان و امامت جمعه‌ي شهر کرمان منصوب ميکنم.مردم نجيب و عزيز کرمان، جايگاه احترام‌برانگيزي در دوران مبارزات نهضت اسلامي‌و نيز دوران پس از انقلاب، کسب کردند و اين به برکت فداکاري هوشمندانه و حضور آگاهانه‌ي آنان در همه‌ي حوادث مهم نظامي‌و سياسي و اجتماعي چند ده ساله بود. چه در فصل درخشان دفاع مقدس و چه در فصل مواجهه با حوادث طبيعي تلخ و چه در فصل پيشامدهاي تعيين کننده‌ي سياسي، مردم آن استان آزمون موفقي از خود نشان دادند و چهره‌هاي برجسته‌ئي از ميان خود به ملت ايران تقديم کردند.اکنون جنابعالي در ميان اين مردم عزيز و محبوب، به قبول وظيفه سنگيني مفتخر گشته‌ايد. اميد است به بهترين وجه از عهده‌ي آن برآئيد. انس با عامه مردم، معاشرت با جوانان، همکاري با دانشگاهيان و فرزانگان، تقويت جدّي جبهه‌ي فرهنگي انقلاب، ارتباط مستمر با علماي اعلام و بهره گيري از توان و ابتکار جوانان انقلابي و مومن و غني کردن محتواي نمازجمعه را از جنابعالي انتظار دارم و توفيقاتتان را از خداوند متعال مسألت مينمايم.
پيام تسليت درگذشت حجت‌الاسلام سبحاني 
همچنين آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي، درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمين شيخ محمّدحسين سبحاني، امام جمعه‌ي سابق گنبدکاووس را تسليت گفتند. در پيام رهبر انقلاب اسلامي‌خطاب به خانواده سبحاني آمده است:درگذشت مرحوم مغفور حجة‌الاسلام آقاي حاج شيخ محمّدحسين سبحاني را تسليت عرض ميکنم و رحمت و مغفرت الهي را براي ايشان مسألت مينمايم.

تکذيب دعوت از احمدي‌نژاد 
اصلاح‌طلبان خراسان رضوي، دعوت از احمدي‌نژاد براي سفر به اين استان را تکذيب کردند.به گزارش ايلنا، پيش از سفر محمود احمدي‌نژاد به خراسان رضوي، اطلاعيه‌اي در فضاي مجازي منتشر شد که در ادعايي عجيب «جمعي از اصلاح طلبان خراسان بزرگ» به عنوان مدعونين احمدي نژاد معرفي شده بودند.با اين حال بلافاصله گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي اصلاح‌طلب مشهد اين دعوت نامه را تکذيب کردند.در بيانيه جوانان اصلاح‌طلب مشهد آمده است: جريان ورشکسته احمدي‌نژاديزم که اين روزها از براي حيات دوباره خود درقدرت، دست به هر ريسمان پوسيده‌اي مي‌آويزد؛ در تداوم روند بي‌اخلاقي‌هاي ويژه خود اين بار با جعل فاحش نام جريان ريشه‌دار اصلاح‌طلبي خراسان را دستاويز دعوت از مردم مشهد جهت عقده‌گشايي‌هاي خود قرار داده است.

کناره گيري جنبش دانشجويي از تندروي 
يک عضو انجمن اسلامي‌مدرسين دانشگاه‌ها با اشاره به اينکه جنبش دانشجويي مطالبات خود را معقول و قانون‌مند دنبال مي‌کند، گفت: اين جنبش از تندروي‌هاي گذشته دست برداشته است.حجت‌الاسلام محسن رهامي‌در گفت‌وگو با ايسنا افزود: جنبش دانشجويي از زمان روي کار آمدن دولت نهم و دهم دچار رکود و تنگناشد. بسياري از انجمن‌هاي دانشجويي منحل شدند و انجمن‌هاي اسلامي‌با همين تابلو ولي با ديدگاه‌هاي ديگر سر کار آمدند. اساتيدي هم که با جنبش دانشجويي حرکت کرده و به آن کمک مي‌کردند از حضور در دانشگاه منع شدند. اکنون اگر تعدادي از دانشجويان از ديوار سفارت عربستان يا انگليس بالا مي‌روند اين حرکت ديگر در ميان جنبش دانشجويي يک حرکت پيشرو نيست و جايگاهي در ميان دانشگاهيان ندارد.رهامي‌با بيان اينکه اکنون مطالبات جنبش دانشجويي به صورت معقول و قانون‌مند مطرح مي‌شود، خاطرنشان کرد:‌ دولت روحاني با تمام محدوديت‌هايي که دارد تلاش کرده تا فضا را براي جنبش دانشجويي و دانشگاهيان باز کند ولي اين تلاش در حد انتظار دانشجويان نبوده است البته همه محدوديت‌هاي دانشگاهيان از طرف وزارت علوم و دولت نيست، ساير نهادها مخصوصا نهادهايي بيرون از دانشگاه نيز بر تحولات دانشگاه تاثيرگذارند و محدوديت جنبش دانشجويي را نمي‌توان کلا به حساب دولت گذاشت.




وزير دفاع گفت: برنامه‌هاي مفصلي در جهت تکميل سياست خارجي داريم که يکي از فرازهاي مهم آن دپيلماسي دفاعي است.امير سرتيپ امير حاتمي‌در گفت‌‌وگو با ايلنا در مورد رايزني‌ با مقام‌هاي نظامي‌کشورهاي مختلف گفت: محور اصلي ديپلماسي دفاعي کمک به‌امنيت و ارتقاي صلح و ثبات منطقه و دوستي ميان ملت‌هاست که نيروهاي مسلح و مجموعه‌هاي نظامي‌و دفاعي در اين چارچوب ايفاي نقش موثري را دارند.وزير دفاع افزود: در کنار آن، مباحث مربوط به صنايع دفاعي، تبادل فناوري و محصولات صنعتي و دفاعي انجام مي‌شود.حاتمي‌گفت: بايد شرايط را حتما مورد رصد و پايش قرار دهيم و هوشيار باشيم تا تروريسم تکفيري و داعش نتوانند به موفقيت‌هاي به دست آمده در سوريه لطمه بزنند. 
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس اعتقاد دارد قرار دادن نام ايران در قانون منع مهاجرت اتباع به ايالات متحده در راستاي هم رديف خواندن کشورمان با کشورهاي تروريستي است.سيدقاسم جاسمي‌در گفت‌وگو با خانه‌ملت با اشاره به اجراي قانون منع مهاجرت اتباع ۶ کشور از جمله ايران به‌امريکا، گفت: نخبگان ايراني داراي جايگاه خوبي در کشور آمريکا هستند و تاثيرگذار تلقي مي‌شوند از اين رو اگر آنها نيز اقدام متقابلي انجام دهند و اين کشور را ترک کنند، ايالات متحده با مشکل مواجه خواهد شد. آمريکا با اتخاذ سياست‌هاي ضد ايراني و ضد کشورهاي اسلامي‌آسيب جدي دچار خواهد شد زيرا اين سياست سبب دلسردي و دلزدگي نخبگان ساکن در آمريکا خواهد شد.
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در توضيح اولويت‌‌هاي بودجه‌اي کميسيون امنيت ملي به ويژه در حوزه سياست‌خارجه، وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‎ها، گفت: سفارتخانه‌ها بايد از رشد و توسعه متوازني برخوردار باشند اما وضعيت کنوني آنها در شان نظام جمهوري اسلامي، نيست بنابراين دولت در لايحه بودجه سال 97 بايد منابع مورد نياز را در نظر گيرد. ولي الله نانواکناري در گفت‌وگو با خانه‌ملت با بيان اينکه سفارتخانه‌ها به نيروي انساني و منابع مالي کافي نياز دارند، تصريح کرد: افزايش بودجه سفارتخانه‌ها به بهبود مديريت ايرانيان مقيم خارج و اطلاعات سياسي در عرصه ديپلماسي کمک مي‌کند. وزارت اطلاعات نيز به‌امکانات و تجهيزات مدرن براي کسب اطلاعات نيازمند است.
فریاد اعتراض نمازگزاران نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس طنین انداز شد؛
نمازگزاران در حاشيه نمازهاي جمعه سراسر کشور، با برگزاري راهپيمايي اقدام اخير دونالد ترامپ رييس‌جمهوري آمريکا در به رسميت شناختن بيت‌المقدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را محکوم کردند. پس از برگزاري نماز جمعه اين هفته تهران که به‌امامت حجت‌الاسلام سيداحمد خاتمي‌در مصلي نماز تهران برگزار شد، نمازگزاران در اين راهپيمايي‌ها با سردادن شعارهاي «مرگ بر آمريکا» و «مرگ بر اسرائيل» نسبت به سياست‌هاي خصمانه ايالات متحده و رژيم صهيونيستي عليه محور مقاومت اعلام انزجار کردند. اما اين رفتار ترامپ با واکنشهاي بسياري رو به رو شد.
توهين به مقدسات اسلامي‌
در همين رابطه آيت‌الله سيدمحمود‌هاشمي‌شاهرودي در ديدار با معاون دبير کل حزب الله، حزب‌الله را مايه عزت و آبروي اسلام دانستند که به برکت خون‌هاي پاک شهدا و مجاهدت‌هاي خالصانه و رهبري حکيمانه خود، توانسته است به پيروزي‌‌هاي بي‌نظير در مبارزه با صهيونيست‌هاي غاصب و غلبه بر تکفيري‌هاي جنايتکار دست پيدا کند.وي مجاهدت و مقاومت را تنها راه نجات امت اسلامي‌دانست و ضمن محکوم کردن اقدامات و اظهارات رئيس‌جمهور آمريکا، انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي به قدس اشغالي را توطئه‌اي جديد براي پايمال کردن حقوق مردم فلسطين و توهين به مقدسات اسلامي‌توصيف کرد و خواستار ايستادگي ملت‌ها و همکاري دولت‌هاي مسلمان در برابر اين اقدام خطرناک شد.در ابتداي اين ديدار، حجت‌الاسلام شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان، توطئه‌امريکا در تأسيس و تقويت داعش را تلاش براي تجزيه کشورهاي اسلامي‌و تضعيف امت اسلام توصيف کرد و پيروزي بر داعش را داراي ارزش فکري و فرهنگي بالايي دانست به از ميان رفتن انديشه‌هاي تکفيري خواهد انجاميد.شيخ نعيم قاسم، همچنين اقدام اخير آمريکا را باعث بر ملاشدن چهره مزورانه سياست‌هاي اين کشور برشمرد که خط بطلاني بر همه تلاش‌هاي سازشکارانه و مقدمه‌‌اي براي قيام و انتفاضه جديد در سرزمين‌هاي اشغالي و نيز افزايش پيروزي‌هاي نيروهاي مقاومت، هوشياري ملت‌‌‌هاي مسلمان و نابودي رژيم صهيونيستي خواهد بود.
احمقانه‌ترين تصميم 
در همين رابطه مشاور رهبري در امور بين‌الملل با بيان اينکه اين کار آمريکا در درازمدت به نفع اتحاد مسلمانان است، تاکيد کرد: با اين کار نقاب از چهره‌امريکا و سياستمداران آن برداشته مي‌شود و تا به حال هيچ يک از اصناف ترامپ جرات نکرده بودند چنين گستاخي احمقانه‌اي را انجام دهند.به گزارش ايلنا، علي اکبر ولايتي گفت: تصميم رييس‌جمهور آمريکا در مورد انتقال سفارت امريکا به بيت‌المقدس را مي‌توان به احمقانه‌ترين و غيرمدبرانه تصميمي‌که توسط ترامپ، رييس‌جمهور بي‌فکر و بي‌تدبير آمريکا گرفته شده است، تشبيه کرد.وي ادامه داد: اين در درجه اول به ضرر ملت و منافع آمريکاست، آمريکايي‌ها در جريان شکست‌هاي متوالي که داعش در کشورهاي عراق و سوريه خورده است و همچنين شکستي که عوامل آمريکا در يمن و لبنان خورده‌اند دست به اين اقدامات مي‌زنند.رئيس هيات امنا دانشگاه آزاد با بيان اينکه اين کار آمريکا در درازمدت به نفع اتحاد مسلمانان است، اظهار داشت: با اين کار نقاب از چهره‌امريکا و سياستمداران آن برداشته مي‌شود و تا به حال هيچ يک از اصناف ترامپ جرات نکرده بودند چنين گستاخي احمقانه‌اي را انجام دهند. ترامپ با اين کار خود يک و‌ نيم ميليارد مسلمان را عليه خودش منسجم کرد و مي‌توان گفت اين کار آغاز سقوط کامل سياست‌هاي آمريکا در غرب آسيا و کشورهاي اسلامي‌است.ولايتي افزود: بعضي از کشورهاي دنبال‌رو آمريکا و مرتجعين منطقه مي‌خواستند زمينه‌ساز نفوذ آمريکايي‌ها در منطقه شوند و در تحولات جديد و روي کار آمدن رييس‌جمهور جديد اقداماتي انجام دهند ولي با اين کار بي‌حسابي که کردند به ضرر منافع آمريکا و به نفع مسلمين اقدام کردند.
پيشنهاد قطع رابطه 
از سوي ديگر غلامعلي حداد عادل عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در واکنش به اقدام اخير دولت آمريکا در به رسميت شناختن بيت‌المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي در توئيتر خود نوشت: «تنها راه مقابله با تصميم ترامپ اينست که کشورهاي اسلامي‌يکپارچه اعلام کنند روابطشان را با هر کشوري که پايتختش را به قدس منتقل کند قطع خواهند کرد.»
خطاى بزرگ استراتژيک 
از سوي ديگر وزير کشور با محکوم کردن اقدام اخير امريکا در انتقال سفارتخانه خود به بيت‌المقدس گفت: به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستى نقض آشکار قطعنامه‌هاي بين‌المللي است. عبدالرضا رحمانى فضلى ضمن ابراز همدردى با مردم مقاوم فلسطين، تصميم اخير ترامپ رئيس جمهورى آمريکا مبنى بر اعلام بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را به شدت محکوم کرد و اظهارداشت: روساى جمهور پيشين آمريکا نيز با آگاهى از بازتاب و بازخورد منفي جهانى اين اقدام و عملي کردن مصوبه کنگره‌امريکا تا کنون از انتقال سفارت آمريکا به قدس سرباز مي‌زدند اما ترامپ و دولت تجار آمريکا با اين تندروي‌ها متوجه پيامدهاى اقدام خود نيستند.وى با اشاره به واکنش‌هاى تند جهانى عليه اقدام ترامپ گفت: مخالفت روئساى جمهور ساير کشورها، سازمان‌هاى بين المللى و ... با اين اقدام دولت آمريکا نشان دهنده خطا و اشتباه رهبردى و استراتژيک ترامپ در منطقه است.وزير کشور با تاکيد بر تحريک آميز و نابخردانه بودن اقدام دولت آمريکا و با اشاره به عواقب نامطلوب اينکار، افزود: با توجه به اينکه شهر قدس از نظر قطعنامه‌هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي‌گردد، اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه‌هاي بين المللي است.رحمانى فضلى با بيان اين اقدام آمريکايى‌ها نه تنها به صلح و ثبات منطقه کمک نخواهد کرد بلکه موجب افزايش تنش‌ها مى شود که مسئوليت آن برعهده دولت آمريکا و رژيم صهيونيستى است، تاکيد کرد: يکى از علت‌هاى اين اقدام دولت آمريکا در اين برهه زمانى ناشى از موضع سازشگرايانه کشورهاى مرتجع عربى و فاش شدن روابط پنهاى آنها با رژيم صهيونيستي است.
همگرايي کشورهاي مسلمان 
در همين رابطه رييس کميته سياسي فراکسيون اميد مجلس اقدام اخير رييس‌جمهوري آمريکا مبني بر به رسميت شناختن بيت‌المقدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را محکوم کرد و با بيان اين‌که اختلافات کشورهاي مسلمان، با کارگرداني آمريکا و اسرائيل، منطقه را در آستانه جنگ‌هاي جديد قرار داده، مذاکره به‌منظورحل اين اختلافات را راهکاري عملي براي مقابله با اين دسيسه‌ها دانست.جلال ميرزايي در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: اين تصميم نابخردانه ترامپ و صدور دستور انتقال ساختمان سفارتخانه ايالات متحده در رژيم صهيونيستي به شهر بيت‌المقدس را محکوم کرده و اميدواريم اين اقدام ناشيانه، عملاً به افزايش هم‌گرايي ميان کشورهاي مسلمان بيانجامد.وي افزود: انتظار مي‌رود آن دسته از کشورهاي عربي منطقه که در دام سياست‌هاي ايران‌هراسي صهيونيست‌ها افتاده‌اند، به خود آمده و در سياست‌هاي خود مبني بر ائتلاف با ايالات متحده‌امريکا تجديدنظر کنند.عضو شوراي مرکزي فراکسيون اميد مجلس با اشاره به برخي اظهارات رييس‌جمهوري آمريکا همچون ادعاي اخير ترامپ مبني بر اين‌که «مرزهاي اسرائيل در شهرقدس در مذاکره بعدي تعيين مي‌شود»، گفت: کشورهاي عربي منطقه بايد هوشيار باشند و فريب اين دست لفاظي‌هاي رييس‌جمهوري آمريکا را نخورند؛ چرا که اين مدعيات دام جديد آمريکا در مسير همگرايي و وحدت مسلمانان است.او خاطرنشان کرد: ترامپ با اقدام اخير خود، عملاً همه کشورهاي مسلمان را در مقابل عمل انجام شده، قرار داده و آن‌چنان که پيداست طرح چنين مدعياتي از سوي کاخ سفيد صرفاً در راستاي فريب سران بعضي کشورهاي عربي منطقه و ايجاد ترديد در ميان دولت‌مردان برخي کشورهاي اسلامي‌صورت مي‌گيرد.

ظريف، تروريست پروري عربستان را تشريح کرد؛
وزير امور خارجه تاکيد کرد: متاسفانه دولت کنوني آمريکا در تعامل با ايران از هيچ رفتار بين‌المللي پذيرفته شده‌اي پيروي نمي‌کند و آنچه شما از ايران شاهد هستيد واکنشي به اين رفتارهاست.
به گزارش ايلنا، محمدجواد ظريف در گفت‌وگو با راشاتودي گفت: من فکر مي‌کنم همسايگان سعودي ما به زودي مي‌فهمند ماري که آنها پرورش داده‌اند، همه مارهايي که آنها در چهل سال گذشته پرورش داده‌اند - چه صدام، چه طالبان، چه داعش - در نهايت عليه خود آنها شده‌اند.
وي افزود: اکنون زمان آن رسيده به جاي توليد سازمان‌هاي تروريستي و ديکتاتور، توسعه و رونق را توليد کنند.
اين ديپلمات عالي‌رتبه کشورمان همچنين به نقش عربستان سعودي در جنگ در يمن اشاره کرد و اظهار داشت: ائتلاف سعودي اساسا اين کشور را ويران کرد و غيرنظاميان را کشت.
ظريف ادامه داد: اکنون اين يک حقيقت بين‌المللي مشترک است که سعودي‌ها حتي از کشتار کودکان و افراد مسن در بمباران‌هاي بي‌هدف مناطق غيرنظامي‌در يمن در طي ماه گذشته خودداري نکرده‌اند. ما از همان ابتدا گفتيم يمن نيازمند يک مصالحه سياسي و نه نظامي‌است. ما يمن را بمباران نکرديم اما آنها (سعودي‌ها) اين کار را کردند. وي با بيان اينکه ما از همان ابتدا اميدوار بوديم که راه‌حلي سياسي براي يمن پيدا خواهد شد و همچنان اميدوار هستيم که راه‌حلي سياسي براي سوريه هم پيدا شود، اظهار داشت: چند روز بعد از آغاز درگيري‌هاي يمن و بمباران غيرنظاميان يمن ما يک طرح ۴ ماده‌اي را پيشنهاد داديم: آتش‌بس فوري، کمک‌هاي بشردوستانه، گفت‌وگوهاي داخلي در يمن و تشکيل دولتي فراگير. رئيس دستگاه ديپلماسي دولت دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا را به از سرگيري دشمني و خصومت با ايران متهم و تصريح کرد: متاسفانه دولت کنوني آمريکا در تعامل با ايران از هيچ رفتار بين‌المللي پذيرفته‌‌‌شده‌اي پيروي نمي‌کند و آنچه شما از ايران شاهد هستيد واکنشي به اين رفتارهاست.  ظريف با اشاره به توافق هسته‌اي خاطرنشان کرد: اگر آمريکا از اين توافق خارج شود به جهان نشان مي‌دهد طرفي معتبر براي مذاکره نيست. وي با بيان اينکه توافق هسته‌اي ايران يک توافق بين‌المللي است، ابراز داشت: اگر آنها (آمريکا) تصميم بگيرند به تعهدات بين‌المللي‌شان عمل کنند، به نفع خودشان است. اگر تصميم بگيرند توافقنامه بين‌المللي‌شان را نقض کنند اول از همه آنها به جهان نشان مي‌دهند که طرفي مورد اطمينان نيستند و هيچ‌کس نمي‌تواند با هيچ يک از روساي جمهور آمريکا توافق يا مذاکره کند يا به توافقي با آنها دست يابد چراکه ممکن است رئيس‌جمهور بعدي بيايد و آن توافق را نقض کند. اين ديپلمات عالي‌رتبه کشورمان اضافه کرد: اين پيام خوبي نيست که آنها به جامعه جهاني مخابره مي‌کنند اما اگر آنها تصميم بگيرند اين پيام را مخابره کنند آنگاه ايران نيز گزينه‌هايي دارد و گزينه‌هايش نيز محدود نيست و من فکر نمي‌کنم اين گزينه‌ها براي آمريکا مطلوب باشد.


خطيب موقت نماز جمعه تهران با تاکيد براينکه قدرت نظامي‌ما براي بازدارندگي است تا گرگ‌ها خيال تجاوز نکنند، گفت: از ترس نيست که سراغ بمب اتم نمي‌رويم بلکه پيامبر ما را از سلاح کشتار جمعي منع کرده است. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام احمد خاتمي‌در خطبه‌‌هاي نماز جمعه تهران بر لزوم حمايت از امامان حق و عادل جامعه اسلامي‌و تنها نگذاشتن آنها تاکيد کرد و گفت: نظام سياسي با رهبري شکل مي‌گيرد و اگر شاکله رهبري آسيب ببيند نظام سياسي اشکال پيدا مي‌کند. آن نخ تسبيح که مهره‌ها را کنار هم قرار مي‌دهد رهبر جامعه است و اگر آسيب ببيند اين دانه‌ها متفرق مي‌شوند و ديگر جمع نمي‌شود. خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ در دنيايي که گرگ‌ها حکومت مي‌کنند و منطق در حکومت آنها جايي ندارد، نمي‌توان مقتدر نبود. يک مرز بين اقتدار ما و آنها وجود دارد. اقتدار آنان براي تجاوز است اما اقتدار ما براي بازدارندگي است. قدرت نظامي‌ما براي بازدارندگي است تا گرگ‌ها خيال تجاوز نکنند. وي با بيان اينکه برد موشک‌هايمان را افزايش مي‌دهيم تا خواب راحت را از چشم کاخ سفيد نشينان بگيريم، اظهار کرد: مقام معظم رهبري فرمودند مواجهه با خصومت دشمنان توانايي نيروهاي مسلح است.