رونمائي از طرح فاخر در بانک قوامين
 در اولين روز بيست و پنجمين همايش معاونين و مديران ادارات مرکزي و مديريت شعب استان‌ها که در سالن اجتماعات باشگاه پاس قوامين برگزار شد از طرح تسهيلاتي فاخر در حضور مديران ارشد بانک و مديران کل استان‌ها، رونمائي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، معاون بازاريابي و امور استان‌هاي بانک قوامين با رونمائي از طرح تسهيلاتي فاخر در جمع مديران بانک قوامين طرح فاخر را محصولي مطلوب مشتريان و متناسب با تمامي‌سطح درآمدها و نيازمندي‌هاي جامعه دانست و گفت: در طراحي اين محصول همه جوانب امر در نظر گرفته شده است تا مشتريان محترم بتوانند با هر سطح توانمندي مالي از اين محصول بهره بگيرند.
اسدي گفت: يکي از ويژگي‌هاي مهم اين طرح که فرآيند اخذ تسهيلات را براي مشتريان آسان مي‌کند عدم نياز به ضامن براي اخذ اين محصول تسهيلاتي است و در حقيقت مشتري خود ضامن تسهيلات خود شده و ضمن حفظ اصل سرمايه تسهيلات مورد نياز خود را اخذ مي‌نمايد.

شروع به کار مخزن صندوق امانات الکترونيک بانک ملت در تبريز
 مخزن صندوق امانات الکترونيک بانک ملت در تبريز در راستاي توسعه خدمت صندوق امانات الکترونيک در سراسر کشور با حضور مدير شعب استان آذربايجان شرقي و با حضور نمايندگان اداره کل بانکداري شخصي اين بانک به صورت رسمي‌شروع به کار کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين مراسم، قرارداد نخستين مشتري حائز شرايط در سامانه متمرکز صندوق امانات الکترونيک ثبت و اقلام صندوق مربوطه از سوي مدير بانک ملت آذربايجان شرقي به وي تحويل داده شد. بر اساس اين گزارش، ايجاد آرامش و امنيت خاطر براي آن دسته از مشترياني که همواره نگراني‌هايي از بابت نگهداري اشياي قيمتي و مدارک و اوراق با ارزش خود به هنگام ترک خانه، سفر يا... دارند، از مهم‌ترين دلايل توسعه اين خدمت از سوي بانک ملت است.
در همين راستا با به کارگيري سيستم‌هاي مدرن ايمني، ضد سرقت و ضد حريق و همچنين سامانه مديريتي - حفاظتي منحصربه فرد، نسل جديدي از خدمات صندوق امانات الکترونيک در مخزن تبريز براي ارائه به مشتريان آماده شده است.

حمايت از صنايع استراتژيک در اولويت قرار دارد
 معاون اعتبارات و بين الملل بانک مهر اقتصاد به همراه رئيس اداره‌امور شعب استان زنجان از خط توليد شرکت توليد کاغذ زنجان (راشا کاسپين) بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان زنجان، ايرج نيک اختر - معاون اعتبارات و بين الملل بانک - در حاشيه اين بازديد گفت: بانک مهر اقتصاد حامي‌بنگاه‌هاي اقتصادي و صنايع مولد مي‌باشد و با ورود به عرصه اقتصاد مقاومتي و حرکت در جهت اجراي منويات مقام معظم رهبري (مدظلله العالي) گام‌هاي فراواني در راستاي خريد ديون و تامين سرمايه در گردش صنايع برداشته است . نيک اختر همچنين در نشست با مديران کارخانه راشا کاسپين زنجان حمايت از توليد به ويژه صنايع استراتژيک را يکي از ماموريت‌هاي بانک مهر اقتصاد بيان کرد و گفت: در صدديم در قالب طرح‌هاي تسهيلاتي متنوع و مختلف، نقدينگي و سرمايه در گردش مجموعه‌هاي اقتصادي و توليدي همچون کارخانه کاغذ زنجان را تامين کنيم تا مسير رشد و شکوفايي اين واحدهاي صنعتي هموارتر شود.

تقدير بازنشستگان تامين اجتماعي از مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران
محمد جعفري رييس کانون مرکزي بازنشسته سازمان تامين اجتماعي به همراه ساير اعضا، با حضور در دفتر کار مرتضي اکبري مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايران با اهداي لوح سپاس از تلاش‌هاي صورت گرفته براي بهبود معيشت، افزايش رفاه و حفظ كرامات انساني بازنشستگان تقدير و تشكر كردند.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، در اين نشست، محمد جعفري بيان داشت: مستمري بگيران و بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي، افراد زحمتکش و مولد جامعه هستند و نقش بسزايي در پيشرفت کشور دارند.دکتر مرتضي اکبري نيز گفت: بازنشستگان، زحمات زيادي را براي رشد و توسعه و حفظ و ارتقاي دستاوردهاي کشور در حوزه‌هاي گوناگون متحمل شده‌اند .

کمک به زلزله زدگان از بودجه فعاليت‌هاي پايان سال بانک کشاورزي
 بانک کشاورزي از محل بودجه فعاليت‌هاي پايان سال خود به زلزله زدگان غرب کشور کمک مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل روابط عمومي‌بانک کشاورزي، اين بانک در نظر دارد از محل بودجه فعاليت‌هاي پايان سال خود براي کمک رساني و ياري به مناطق آسيب ديده در زمين لرزه اخير اقداماتي را انجام دهد. 
شايان ذکر است علاوه بر تخصيص اين رقم، کارکنان بانک کشاورزي تا کنون با ارسال 20 کاميون کمک‌هاي غيرنقدي ، تهيه و استقرار کانکس براي زلزله زدگان و واريز بيش از 50 ميليارد ريال کمک نقدي با زلزله زدگان همدردي و همراهي کرده‌اند.


مدیرعامل بانک انصارتشریح کرد؛
دکترآيت‌الله ابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار طي سخناني در همايش گفتمان‌وحدت، توسعه بانکداري اسلامي‌و اقتصادمقاومتي که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به جايگاه بانکداري اسلامي‌در نظام اقتصادي مبتني بر موازين شرعي، گفت: اين واقعيت که بانک‌هاي‌ اسلامي‌در جريان رکود اقتصادي بزرگي که بانک‌هاي آمريکايي به جهان تحميل کردند، آسيب نديدند ، مايه سربلندي ما مسلمانان است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و تبليغات بانک انصار، دکترابراهيمي‌با تشريح جايگاه بانک انصار در شبکه بانکي کشور و مزيت‌هاي رقابتي آن تصريح کرد: پيشتازي بانک انصار در بکارگيري فناوري‌هاي‌نوين بانکي، پيشگامي‌در حوزه قرض‌الحسنه درميان بانکهاي جهان اسلام، اهتمام و اقدام جدي در تحقق و استقرار اقتصادمقاومتي، پياده‌سازي عقوداسلامي‌و انطباق عمليات بانکي مبتني بر موازين شريعت ، انجام مسئوليت‌هاي اجتماعي بانک، کمک به اشتغال جوانان و کم بضاعتان، کسب پي‌درپي مقام نخست سلامت اداري کشور، احراز رتبه نخست بانکداري اسلامي‌در بين بانکهاي کشور، بالاترين جايگاه سودآوري در شبکه بانکي و شفافيت اطلاعات در بازار بورس، ازجمله مزيت‌هاي رقابتي بانک انصار در وضعيت جاري شبکه بانکي کشور است .
دکترابراهيمي‌در ادامه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري درخصوص ارايه خدمات برابر به برادران و خواهران اهل سنت و شيعه درسراسرکشور از پيشتازي بانک انصار در پياده‌سازي بانکداري اسلامي‌در استان‌هاي داراي ساکنين اهل سنت و افتتاح نخستين شعب بانکداري‌اسلامي‌زير نظر مشترک علماي شيعه و اهل سنت در استان سيستان و بلوچستان سخن گفت.  دکترابراهيمي‌با اعلام آمادگي براي توسعه بانکداري اسلامي‌تحت نظارت مشترک علماي اهل سنت و شيعه به سراسر کشور به تحقق وعده‌هاي الهي در حوزه قرض الحسنه و توسعه اقتصادمقاومتي و بانکداري اسلامي‌اشاره و ابراز اميدواري کرد بزودي شاهد نتايج چشمگير اين اقدامات در راستاي جلب رضايت خداوند منان باشيم.  دکتر ابراهيمي‌در پايان تاکيد کرد : که الگوي بانکداري اسلامي‌تحت نظارت مشترک علماي شيعه و أهل سنت به زودي در سراسرکشور به مورد اجرا گذاشته شده و قابل ارايه و تعميم به ديگر کشورهاي مسلمان نيزخواهد بود. دکترابراهيمي‌همچنين پس از اين همايش درگفتگو با صداوسيماي مرکز خليج فارس گفت: ما در اين شعبه براساس نظر علماي اهل‌سنت استان به متقاضيان وام و تسهيلات مي‌پردازيم. وي افزود : در روز نخست فعاليت اين شعبه 50 ميليارد ريال به صورت قرض الحسنه اختصاص يافت تا زيرنظر شوراي فقهي مشترک علماي شيعه و اهل سنت براي ازدواج، اشتغال و ديگر موارد به تشخيص شورا به برادران اهل سنت پرداخت شود . امام جمعه موقت بندرعباس هم در اين همايش گفت : اگر عملي بر مبناي ارزشهاي ديني باشد وحدت مي‌آفريند. حجت الاسلام حسيني پور با بيان اينکه اقتصاد ، سياست و عبادت اگر اعتقاد باشد چيزي جز وحدت نيست، افزود: در هرمزگان بين شيعه و اهل سنت وحدت و همدلي مثال زدني وجود دارد. امام جمعه اهل سنت بندرعباس نيز در اين همايش اظهار داشت : نتيجه صلح ، اتحاد ، وحدت و پايداري اقتدار هست. شيخ قتالي افزود : اهل سنت در هرمزگان در شرايط عالي به سر مي‌برند و از نظر اجتماعي مشکلي وجود ندارد.وي تصريح کرد : بانکداري اسلامي‌را قبول داريم و بايد آن را گسترش دهيم . جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در اين همايش طي سخناني گفت : وحدت ، امنيت را به وجود مي‌آورد و امنيت و وحدت را بايد به هم گره زد. سردار تنگسيري با بيان اينکه وحدت در کشور مثال زدني بوده و اقتدار را به همراه داشته است تاکيد کرد : وحدت در استان هرمزگان انکار ناپذير است و در همه شهرستان‌ها و جزاير همدلي بسيار خوبي بين آحاد واقشار مختلف ديده مي‌شود. فرمانده سپاه‌امام سجاد هرمزگان نيز گفت : همه مردم ايران با هر قوميت و مذهبي در سايه وحدت اقتدار و عظمت کشور را رقم زده‌اند. سردار ترابي افزود : حدود 35 درصد جمعيت هرمزگان اهل سنت هستند که بدون هيچ مشکلي و در سايه وحدت در کنار ساير هموطنان با هم زندگي مي‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمين رضازاده مشاور فقهي بانک انصار به عنوان آخرين سخنران همايش ضمن تشريح ابعاد فقهي اين مدل از بانکداري اسلامي، اظهار داشت ؛ از ويژگي‌هاي اين شعب، دريافت سپرده‌هاي سرمايه گذاري صاحبان منابع مازاد و پرداخت تسهيلات ( قرض الحسنه و عقد مرابحه و ... ) دقيقا بر اساس ديدگاه فقهي فقهيان اهل سنت استان مي‌باشد.


جلسه مجمع عمومي‌عادي ساليانه، با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، وزير راه و شهرسازي، اعضاي مجمع ،سازمان حسابرسي و بازرس قانوني بانک و همچنين مديرعامل بانک مسکن و اعضاي هيأت مديره ي بانک برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، در اين جلسه ابتدا دکتر محمدهاشم بت شکن مديرعامل بانک مسکن، يک گزارش جامع سه وجهي از اقدامات و عملکرد 4 ساله گذشته ي بانک مسکن(1392-1395) ، عملکرد مالي و برنامه اي سال 95 و همچنين برنامه‌ها و چشم انداز تصوير شده تا سال 1400 را ارايه کرد. در ادامه عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي گفت: موضوع کليدي و حياتي تبديل بانک مسکن به بانک توسعه اي تقريبا از ابتداي دولت يازدهم تا کنون مطرح و در دستور کار است اما متاسفانه هنوز اقدام عملياتي و مناسب براي اين تحول بنيادين که به شدت مورد نياز وضعيت کنوني بازار مسکن است انجام نشده است. وزير راه و شهرسازي، از وزير امور اقتصادي و دارايي به عنوان رييس مجمع خواست موضوع تبديل بانک مسکن به بانک توسعه اي به صورت ويژه در دستور کار قرار گيرد. در ادامه ي اين جلسه کرباسيان، ضمن تشکر از هيأت مديره ي بانک مسکن بابت ارايه ي گزارش عملکرد سال 95 و اقدامات انجام شده در حوزه ي تامين مالي مسکن، خواستار شد: تمام درخواست‌ها ، پيشنهادها و مطالبات مطرح در اين جلسه با هدف تعيين تکليف در کمترين زمان ممکن مورد پيگيري قرار گيرد. کرباسيان همچنين با تاکيد بر ضرورت تبديل بانک مسکن به بانک توسعه اي وعده داد اين موضوع را در دولت، بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار پيگيري خواهد شد.


مجمع عمومي‌عادي سالانه بانک ملي ايران با حضور دکتر مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي، دکتر عبدالرحمن نديمي‌بوشهري معاون بانک و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي، فرشاد حيدري معاون نظارتي بانک مرکزي، سيد حميد پور محمدي معاون سازمان برنامه و بودجه، مديرعامل، اعضاي هيات مديره و مديران ارشد بانک ملي ايران در محل بانک برگزار و صورت‌هاي مالي سال 95 بانک تصويب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در ابتداي مجمع، مديرعامل بانک ملي ايران با تشکر از توجه ويژه دولت و وزارت امور اقتصادي و دارايي به اين بانک، به سابقه طولاني و اثر قابل توجه فعاليت‌هاي بانک ملي ايران در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: بسياري از اقدامات روزمره و بزرگ بانک ملي ايران مانند توزيع روزانه پول و اسکناس در نظام بانکي، براي عموم مردم ناشناخته است. دکتر محمد رضا حسين زاده افزود: بانک کارگشايي به عنوان يکي از واحدهاي تابعه بانک ملي ايران، وظيفه ملي کنترل نرخ سکه و طلا را عهده دار است و از سوي ديگر حجم اشتغال ايجاد شده با پرداخت تسهيلات توسط بانک بسيار قابل توجه است. وي با بيان اين که سهم بانک ملي ايران در بزرگراه‌هاي کشور بيش از 50 درصد است، اظهار کرد: بانک ملي ايران هم اکنون لنگرگاه نظام بانکي کشور است و روزانه نياز مالي 50 تا 60 هزار ميليارد توماني بانک‌ها به منابع مالي را تامين مي‌کند. به گفته حسين زاده، نسبت مطالبات مطالبات غيرجاري بانک به تسهيلات پرداختي (NPL) در سال گذشته به 7.9 درصد رسيده، در حالي که متوسط اين رقم در نظام بانکي حدود 11 درصد است.


مديرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد: اجراي طرح اشتغال فراگير روستايي با منابع ۳۲ هزار ميليارد توماني  مديرعامل بانک توسعه تعاون از آمادگي اين بانک براي ارائه تسهيلات به منظور گسترش طرح‌هاي ملي اشتغال فراگير و اشتغال روستايي خبر داد.  حجت‌اله مهديان در جريان برگزاري همايش تعاون راه سوم اقتصاد که در مجموعه تلاش برگزار شد، فعاليت‌هاي بانک توسعه تعاون را در روستاها پر رنگ‌تر از مرکز کشور اعلام کرد و اظهار داشت: جمعاً ٣٢ هزار ميليارد تومان به منظور توسعه طرح‌هاي اشتغال روستايي و اشتغال فراگير در نظر گرفته شده است که رقم قابل قبول و کم نظيري است.  رئيس هيات مديره بانک توسعه تعاون تصريح کرد: به زودي تسهيلات از طريق بانک‌هاي عامل پرداخت مي‌شود.  مهديان با اشاره به خوش‌حساب‌تر بودن مشتريان زن ادامه داد: آمادگي اختصاص تسهيلات بانکي به زنان تعاونگر را در بخش‌هاي اشتغال فراگير و اشتغال روستايي داريم.  وي نسبت به افزايش خدمات بانکي در بخش بنگاه‌هاي کوچک نسبت به سال گذشته اظهار اميدواري کرد.


طي مراسمي‌از دانشجويان شرکت کننده در جشنواره دانشجويي باشگاه مشتريان بانک تجارت تقدير و جوايز برندگان اين جشنواره به آنان اهدا شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت در مراسمي‌که روز دوشنبه سيزدهم آذر ماه با حضور مشاورين مدير عامل،مدير امور سرمايه‌هاي انساني، اعضاء هيات مديره باشگاه مشتريان بانک تجارت و جمعي از دانشجو يان دانشگاه‌هاي تهران ، امير کبيرو شهيد بهشتي در محل سالن آمفي تاتر اين بانک برگزار شد، جوايز برندگان بخشهاي مختلف اين جشنواره به آنها اهدا شد. حسيني نيا مدير امور سرمايه‌هاي انساني بانک تجارت با اشاره به اينکه بانک تجارت يک بانک دانش محور است گفت: يک سازمان براي شايسته سالاري و ارتقاء سطح کيفي و کمي‌خدمات خود نياز به استفاده بهينه از دانش دانشجويان نخبه در ارائه سرويس بهتر به مشتريان دارد وبا توجه به پيوند عميقي که بين بانک تجارت و دانشگاهها وجود دارد دانشجويان شرکت کننده در اين جشنواره‌ها مي‌توانند معرف خوبي براي برند بانک تجارت در بين ساير دانشجويان باشند.


در مراسمي‌و با حضور مديرعامل و اعضاي هيات مديره بانک رفاه و تني چند از مديران بلندپايه سازمان حراست کل کشور، کورش يزدان به عنوان مديرکل دفتر مرکزي حراست بانک رفاه معرفي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، در اين مراسم که 12 آذرماه سالجاري و در جمع ديگر مديران عالي بانک رفاه صورت پذيرفت، از خدمات ارزشمند حسين درخشنده مديرکل حراست قبلي بانک رفاه قدرداني و کورش يزدان به عنوان مديرکل دفتر مرکزي حراست اين بانک معرفي شد. مديرعامل بانک رفاه در آئين توديع و معارفه طي سخناني ضمن معرفي کورش يزدان به عنوان مديرکل حراست، اظهار داشت: آقاي يزدان به عنوان يکي از اعضاي خانواده بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، داراي سوابق بسيار درخشان و ارزشمندي در حوزه‌هاي تخصصي، مديريتي و نظارتي هستند. دکتر سهماني در ادامه افزود: بسيار خرسند هستيم که بانک رفاه از حضور ارزشمند ايشان که فردي شناخته شده و داراي دانش و آگاهي مفيد در حوزه‌هاي اقتصادي و نظارتي هستند، بهره مند مي‌شود. ضمن خوشامدگويي به ايشان، اميدواريم حضور ايشان در بانک رفاه منشأ اثرات خير باشد.


شهباز حسن پور بيگلري نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: اگر روحيه جهادي در كشور حاکم باشد مي‌توان در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي گام‌هاي اساسي برداشت؛ خوشبختانه بانک صنعت و معدن در اين موضوع كارنامه قابل قبولي داشته است. عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شوراي اسلامي‌در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن با بيان اين مطلب افزود: حمايت اين بانک از توليد و صادرات در راستاي سند چشم انداز و برنامه تدوين شده دولت و مجلس از اهميت خاص و بالايي برخوردار است. وي خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن يک بانک پويا، فعال و با نشاط است که در جهت حمايت از صنعت و معدن کشور گام‌هاي اساسي را برداشته و تدبير، درايت، ابتکار عمل و استفاده از فناوري‌هاي روز تيم مديريتي باعث موفقيت اين بانک شده است. حسن پور بيگلري بيان داشت: بانک صنعت و معدن در بحث گسترش ارتباطات بين المللي با سرعت زياد در حال حرکت است و در دوران قبل و پس از تحريم‌ها موفقيت‌هاي چشمگيري را در اين زمينه کسب کرده است.


بانک آينده، در راستاي حمايت از بخش خصوصي به‌منظور افزايش توليدات داخلي، توسعه صادرات و به‌ويژه ايجاد اشتغال پايدار، با تخصيص بهينه اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملي، به سهم خود در اين حوزه، نقشي مؤثر و مشارکتي فعال داشته است؛ به‌گونه‌اي که تاکنون، مبلغ 2،300 (دو هزار و سيصد) ميليارد ريال، براي تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي فعال در بخش صنعت و معدن، صادرات کالاهاي صنعتي و معدني و فعاليت‌هاي دانش بنيان، هم‌چنين تأمين مالي طرح‌هاي صنعتي و معدني داراي توجيه فني و کارشناسي در مناطق برخوردار، از محل اعتبارات ريالي، توسط اين بانک پرداخت شده است. لازم به ذکر است، حمايت هرچه بيشتر از واحدهاي توليدي و ايجاد ارتباط با صنعت‌گران و کارآفرينان و تسهيل فرآيندهاي انجام کار در تأمين مالي طرح‌هاي صنعتي و معدني، يکي از مهم‌ترين اهداف و اولويت‌هاي اين بانک مي‌باشد. بانک آينده، اميدوار است؛ با تلاش مضاعف، در "سال اقتصاد مقاومتي؛ توليد- اشتغال"، بتواند؛ بخش بيشتري از منابع مالي خود را به طرح‌هاي داراي اولويت سوق داده تا در جهت توسعه سريع‌تر اقتصادي کشور، سهم بيشتري داشته باشد.  
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، چهارمين همايش دانشجويي بررسي فرهنگ سلامت از منظر قرآن و حديث در آذرماه سالجاري ، با حمايت بانک حکمت ايرانيان در دانشگاه علوم پزشکي آجا برگزار شد . بر اساس اين گزارش ، در همايش مذکور که با حضور حجت الاسلام صنعت پور رياست عقيدتي سياسي آجا ، امير دکتر رجبي فرمانده بهداشت و درمان آجا ، دکتر ايرواني فرمانده دانشگاه علوم پزشکي آجا و دکتر چايچي مديرعامل بيمه حکمت صبا برگزار گرديد ، دانشجويان به ارائه مقالات و پژوهش‌هاي خود در خصوص توصيه‌هاي دين مبين اسلام براي سلامت روح و جسم انسان پرداختند که از نفرات برتر با اهدا جوايزي از سوي بانک حکمت ايرانيان و شرکت بيمه حکمت صبا تقدير بعمل آمد .


دوره‌اموزشي حراست براي مقابله با جعل و کلاهبرداري در ستاد مرکزي بانک قرض الحسنه رسالت برگزار شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت ، در اين دوره که مجتبي قادر نظري مدير وکارکنان حراست ستاد مرکزي، کارکنان مبارزه با پولشويي و بازرسي و نظارت ستاد مرکزي و ستاد اجرايي مرکز (تهران) حضور داشتند، سرهنگ اکبري از اداره آگاهي کشور به تدريس مبحث مقابله با جعل وکلاهبرداري پرداخت . سرفصل‌هايي مانند ارائه گواهي کسر از حقوق، پروانه کسب و چک جعلي جهت ضمانت تسهيلات ، ارائه مدارک هويتي جعلي جهت افتتاح حساب و اخذدسته چک و ... ،کلاهبرداري از طريق ارسال پيامک، تماس تلفني، تبليغات خريد و فروش وام، واگذاري حساب به غير(حساب‌هاي اجاره اي) از مباحث آموزشي اين دوره بود.


استان ايلام در نيمه اول سال ٩٦ بيش از ٣٧٣٧ ميليارد ريال براي توسعه بخش‌هاي مختلف اقتصادي از بانک صادرات ايران تسهيلات دريافت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، تسهيلات پرداختي بانک صادرات ايران در بخش‌هاي مختلف صنعت، معدن، کشاورزي، مسکن و ساختمان، بازرگاني و صادرات و بخش‌هاي اقتصاد مقاومتي استان ايلام طي شش ماه ابتدايي سال ٩٦ از ٣٧٣٧ ميليارد ريال فراتر رفت که نقش تاثير گذاري در بهبود شرايط اقتصادي، افزايش اشتغال و زدودن چهره فقر از مناطق کمتر توسعه يافته اين استان ايفا کرده است. بنا براين گزارش، بانک صادرات ايران طي شش ماه اول سال جاري در راستاي تامين مسکن اقشار ويژه (خانواده‌هاي محترم شهدا، جانبازان و ايثارگران) در شهرها و روستاي‌هاي استان ايلام ٣٠٠ فقره تسهيلات بالغ بر٢٧٠ ميليارد ريال پرداخت کرده است.


براي نخستين بار در کشور، کيف پول همراه پاسارگاد(کيپاد)، جهت سهولت در انجام تراکنش‌هاي پرداخت خرد، همزمان با ولادت پيامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مشهد مقدس رونمايي شد.  به گزارش روابط عمومي‌بانک پاسارگاد، در اين مراسم که با حضور مهندس فلاح جوشقاني معاون وزير و رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، دکتر براري معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها، مهندس رشيديان استاندار خراسان رضوي، مهندس تقي‌زاده خامسي شهردار مشهد مقدس، مهندس آل شيخ معاون شهردار مشهد، دکتر مجيد قاسمي‌مدير عامل بانک پاسارگاد و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مسئولان استانداري و شهرداري، اعضاي شوراي شهر، مقامات محلي و مديران بانک‌پاسارگاد و شرکت ايرانسل، در محل تالارشهرداري برگزار شد، کيف پول همراه پاسارگاد معرفي شد. مهندس فلاح جوشقاني معاون وزير و رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اظهار داشت: امروزه فناوري وجه تمايز در همه کسب و کارهاست که با رعايت اصل استفاده از ظرفيت‌هاي فناوري، نوآوري و خلاقيت مطمئناً کسب و کار را متمايز خواهد کرد. مهندس تقي‌زاده خامسي شهردار مشهد مقدس با ارائه توضيحاتي پيرامون هوشمندسازي شهر مشهد عنوان کرد: امروز اولين گام را به سوي شهر هوشمند برداشته‌ايم و اين اقدام توسط يکي از قوي‌ترين بانک‌هاي کشور، بانک پاسارگاد و با همکاري اپراتوري مطرح و وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته‌است.   دکتر مجيد قاسمي‌مديرعامل بانک پاسارگاد، با اشاره به پيشينه هفت ساله ارائه خدمات من‌کارت در شهر مشهد، اظهار داشت: خدمات کيپاد براي اولين بار در ايران و خاورميانه ارايه مي‌شود و اين خدمت مي‌تواند به عنوان تحولي در عرصه پرداخت خرد مطرح شود. وي گفت: امکان توسعه اين خدمت در ديگر شهرها با وجود فراهم شدن زير ساخت‌ها وجود دارد.
مديرشعب منطقه البرز از رشد همزمان منابع و اعطاي تسهيلات بانک سپه طي نيمه نخست سالجاري در اين استان خبرداد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، رمضان همتي باغباناني ضمن اعلام خبر فوق افزود: بانک سپه در سال اقتصاد مقاومتي توليد - اشتغال براي جذب منابع دست مردم و اختصاص آن به بخشهاي مختلف اقتصادي، در کنار تلاش مضاعف براي جذب منابع بيشتر رشد قابل توجهي در اعطاي تسهيلات داشت. مديرشعب بانک سپه منطقه البرزگفت: سپرده‌هاي کل منطقه البرز از 11هزارميليارد ريال در پايان سال گذشته به 14هزار و 639 ميليارد ريال در پايان مهرماه سالجاري رسيد که رشد 33 درصدي نشان مي‌دهد. وي به ارتقاي درجه بالاي 50 درصد از شعب منطقه البرز اشاره کرد و افزود: مانده منابع بانک سپه در استان البرز در مهرماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با افزايش بي سابقه؛ رتبه اول رشد منابع در بين بانکهاي تجاري استان را کسب کرد. مديرشعب منطقه البرز از رشد کم سابقه اعطاي تسهيلات در اين استان توسط بانک سپه خبرداد و افزود: مانده تسهيلات بانک سپه در استان البرز تا پايان شهريور ماه سالجاري با رشد 39 درصدي از 2 هزار و 555 ميليارد ريال به 3 هزار و 540 ميليارد ريال رسيد و با اين رشد در بين بانکهاي تجاري استان رتبه دوم را در افزايش پرداخت تسهيلات به خود اختصاص داد. وي با اشاره به پرداخت 147ميليارد و 100ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک سپه در استان البرزگفت: اين ميزان تسهيلات در هفت ماهه نخست سال جاري بابت 1409فقره وام ازدواج پرداخت شده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 198درصد در تعداد و 218 درصد رشد در مبلغ را نشان مي‌دهد.