70 درصد کودکان کار، غيرايراني هستند
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي کشور درباره آخرين وضعيت کودکان کار و خيابان که در طرح اخير ساماندهي در مجتمع‌ها و مراکز بهزيستي، ساماندهي شدند، گفت: در اين طرح در مجموع 360 کودک شناسايي شدند که برنامه‌هاي مختلفي براي آنان انجام شد يا در دست اقدام است. حبيب‌الله مسعودي فريد در گفتگو با ايرنا در پاسخ به اين سئوال که کودکاني که در طرح اخير ساماندهي کودکان کار و خيابان جمع‌آوري شدند، در چه وضعيتي هستند، افزود: 70 درصد کودکان شناسايي شده در اين طرح، غيرايراني بودند که‌امور آنان را با اداره اتباع هماهنگي کرديم و به آنها ارجاع داده شدند. وي خاطرنشان کرد: تمام اين کودکان، حتي آنهايي که جزو اتباع بيگانه بودند، پدر و مادر داشتند و فقط سه نفر آنان پدر و مادر نداشتند که در مراکز شبانه‌روزي بهزيستي اسکان يافتند. وي ادامه داد: در مورد کودکان کار و خيابان غيرايراني، والدين همه آنان آمدند و کودکان غيرايراني خود را بردند. 

۶۶ هزار و ۳۵۹ نفر؛ آخرين آمار تخميني ايدز
رئيس اداره‌ايدز وزارت بهداشت با اشاره به اينکه ۶۰ درصد مبتلايان به‌ايدز در ايران شناسايي نشده‌اند، گفت: تخمين زده مي‌شود ۶۶ هزار و ۳۵۹ نفر در ايران مبتلا به‌ايدز هستند. پروين افسر کازروني در گفتگو با ايلنا درباره افزايش انتقال ايدز از طريق ارتباط جنسي گفت: اين مسئله که انتقال ايدز از طريق ارتباط جنسي رو به افزايش است به مداخلات جامعي برمي‌گردد که در ارتباط با بحث پيشگيري از انتقال اعتياد تزريقي از سال ۸۴ و ۸۵ شروع شد و به صورت جامع در قالب مراکز کاهش آسيب، درمان متادون نگه‌دارنده و توزيع سرنگ در جمعيت معتادان تزريقي به آن پرداخته و باعث شد گسترش انتقال در اين گروه کنترل شود. وي گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد افرادي که مبتلا هستند از وضعيت خود خبر ندارند؛ يعني فردي بوده که سال‌ها قبل اعتياد تزريقي داشته و بعد بهبود پيدا کرده و ديگر اعتياد ندارد، ازدواج کرده و بچه‌دار شده‌اما نسبت به تست اچ آي وي آگاه نبوده و آن را انجام نداده است. آن ۶۰ درصدي که مبتلا هستند و از وضعيت خودشان آگاه نيستند در اکثر مواقع آلودگي را به همسر يا شريک جنسي‌شان منتقل مي‌کنند.

تصادف زنجيره‌اي ۵۶ خودرو در جاده قزوين-کرج
بامداد روز جمعه ساعت 1:03 تصادف زنجيره‌اي بين 56 خودرو در اتوبان قزوين - کرج رخ داد که 215 نفر در اين تصادف حادثه ديدند. شاهين فتحي معاون عمليات امداد و نجات هلال احمر با اعلام اين خبر اظهار کرد: برخورد زنجيره‌اي 56 خودرو در قزوين - آبيک - ميرپنجي کيلومتر 45 اتوبان قزوين - کرج، لاين جنوبي (زير پل آمادگاه) بين دو تريلي، چهار کاميونت و 50 سواري رخ داده است. به گفته وي، تعداد حادثه ديدگان در اين تصادف زنجيره‌اي 215 نفر بوده است که 12 نفر آنان به مراکز درماني منتقل شدند.

 صنعت نساجی در خطر سونامي‌نابودي است
عضو انجمن صنايع پوشاک ايران گفت: اگر به صنعت پوشاک و مشکلات آن توجه نشود همانند برخي از صنايع لوازم خانگي که تعطيل شدند شاهد سونامي‌تعطيلات پوشاک خواهيم بود. دکتر مجيد افتخاري عضو انجمن صنايع پوشاک ايران و رييس هيات مديره شرکت توسعه فروش و صادرات پوشاک ايران در نشست چالش‌هاي امروز صنعت پوشاک گفت: صنعت پوشاک کشور در شرايط حساسي قرار دارد و رو به سمت نابودي است.
افتخاري گفت: هجمه شديدي از طرف برندهاي بدون مجوز و مزون‌هاي خانگي غيرقانوني که در منازل فعاليت مي‌کنند و هيچکدام هم حق و حقوق و عوارض کسب و کار خود را پرداخت نمي‌کنند. وي گفت: در اکثر صنايع حمايت از طرف اتحاديه‌ها شکل مي‌گيرد و روساي اتحاديه‌ها با مجاب کردن بخش دولتي حمايت‌هاي لازم براي اعضاي خود را کسب مي‌کنند اما در کشور ما خود روساي اتحاديه‌ها با نقض قانون ساليان سال در پست خود باقي مي‌مانند و تغيير نمي‌کنند.
عضو انجمن صنايع پوشاک ايران با اشاره به اسنادي که از تخلفات اتحاديه پوشاک در دست دارد گفت: در اتحاديه پوشاک مدتهاست که صحبت از ارتباط برخي افراد با هيئت مديره اتحاديه است صحبت‌هايي که تقريبا همه از آن اطلاع دارند اما به روي خود نمي‌آورند مثل شرکت‌هاي مشترک بين بعضي برند‌ها و بعضي اعضاي اتحاديه . وي در مورد انتخابات اتحاديه و روند اجراي آن نيز اعتراضاتي داشت و گفت: متاسفانه اتحاديه موارد قانوني و اخلاقي را رعايت نمي‌کند و من مستنداتي بر اين اساس جهت ارايه دارم.
افتخاري گفت: با دعوتي که اتحاديه پوشاک از برندهاي خارجي انجام داد و فرستاده‌هاي اين برند را به کارخانجات توليد پوشاک ايران برد باعث شد تا برندهاي خارجي نقاط ضعف توليدات ما را درک کرده و براي مثال هيچکدام از اين برندها در حوزه کت و شلوار و مانتو وارد بازار نشده‌اند و همگي روي لباس‌هاي کودک، زنانه و مردانه تمرکز کرده‌اند و اين در حاليست که اتحاديه بايستي به فکر حمايت از اعضاي خود باشد نه برندهايي که قرار است فقط بازار را از دست توليدکنندگان داخلي ما بيرون بياورد.
وي گفت: اگر سري به بازارهاي تجاري شهر بزنيد متوجه مي‌شويد که تقريبا هيچ برند داخلي در مجتمع‌هاي تجاري شعبه اي ندارد چرا که اين مجتمع‌هاي تجاري واحدهاي خود را به قيمت درصدي از فروش در اختيار برندهاي خارجي قرار مي‌دهند اما برندهاي داخلي با اجاره‌هايي بالا و کمرشکن امکان رقابت در اين مجتمع‌ها را به دست مي‌آورند.
عضو انجمن صنايع پوشاک ايران درباره تعداد برندهاي مجوز گرفته در کشور هم گفت: تا به حال تنها 17 برند پوشاک توانستند مجوز فعاليت در کشور را بگيرند که در اين 17 برند نامهاي آشنا و معروف کمتر ديده مي‌شود و اکثر برندهاي ايتاليايي و اسپانيايي و بعضا آمريکايي که در بازار مي‌بينيد هيچکدام با مجوز فعاليت نمي‌کنند. افتخاري در مورد علت عدم توانايي رقابت برندهاي داخلي با خارجي هم گفت: ما هيچ مشکلي با فعاليت برندهاي خارجي در کشور نداريم البته به شرطي که در شرايطي برابر براي پرداخت عوارض، ماليات و باقي هزينه‌هاي دولتي فعاليت کنيم. در حال حاضر براي مثال در سال 96 حدود 61 ميليون دلار واردات پوشاک داشتيم که اگر اين را به حدود 300 مغازه تنها يک برند تقسيم کنيم نشان مي‌دهد که سود اين برندها بايستي خيلي کمتر از آن باشد که حتي بتوانند هزينه فروشنده‌هاي خود را تامين کنند چه برسد به اجاره مغازه‌هاي به اصطلاح لاکچري که در محله‌هاي گرانقيمت شهر بايد بپردازند. يعني به راحتي مي‌توان فهميد که تخلفي در حال صورت گرفتن است .

رئيس شوراي شهر تهران، ري و تجريش، گفت: براساس توافقنامه‌‌اي که با سازمان تأمين اجتماعي و شهرداري تهران به‌امضاء رسيده،‌ حساب‌هاي شهرداري تهران ديگر مسدود نيست و باز شده است. محسن‌هاشمي‌درباره مسدوديت حساب‌هاي شهرداري تهران، اظهار داشت:‌ شهرداري تهران بيش از 400 ميليارد تومان به سازمان تأمين اجتماعي از سال‌هاي گذشته بدهکار بوده که به همين دليل براساس قانون حساب‌هاي شهرداري توسط اين سازمان مسدود شد. وي ادامه داد: در حال حاضر بر اساس تفاهمنامه‌اي که مابين شهرداري و سازمان تأمين اجتماعي به‌امضاء رسيده است حساب‌هاي شهرداري باز شده و قرار شده ماهيانه شهرداري مبلغي از بدهي خود را به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت کند.


يک عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران گفت: مدت‌هاست زنگ خطر بيدارباش و هشدار درخصوص منابع پايدار شهر تهران زده شده است. محمود ميرلوحي افزود: تاکنون اعتنايي به اين موضوع نشده و شاهد هستيم در شهر تهران منابع و درآمدها بيشتر براساس منابع ناپايدار است و ۳۰ هزار ميليارد تومان بدهي ايجاد شده و در هر سال ۶ هزار ميليارد تومان بهره اين بدهي را مي‌دهيم. وي ادامه داد: کميته اقتصاد شوراي شهر تهران از تمامي‌نهادها و سازمان‌هايي که مي‌توانند به حل اين مشکل کمک کرده و با بحث‌هاي کارشناسانه زمينه ايجاد تحول در اين حوزه را فراهم کنند دعوت کرده تا به راهکارهاي دقيقي برسيم.


رييس اداره محيط زيست شهر تهران ضمن تشريح آمار پايش واحدهاي صنعتي، خدماتي و درماني شهر تهران از صدور ۱۶۱ اخطاريه آلودگي هوا براي واحدهاي صنعتي و ۴۳ اخطاريه آلودگي هوا براي واحدهاي خدماتي خبر داد. محمدحسين بازگير درباره آخرين وضعيت پايش واحدهاي صنعتي، خدماتي و درماني شهر تهران اظهار کرد: از ارديبهشت ماه تاکنون حدود ۱۳۶۴ واحد پايش شده است که ۶۶۳ اخطاريه براي ۵۱۸ واحد صادر شده است. وي با بيان اينکه برخي واحدهاي آلاينده از ارديبهشت ماه تاکنون دو اخطاريه دريافت کرده‌اند، تاکيد کرد: چنانچه واحدها به اخطاريه دوم زيست‌محيطي بي‌توجهي کنند به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.


وعده رفع کمبود نقدينگي بازار دارو تا پايان سال جاري؛
گروه اجتماعي: زنجيره نقدينگي در دارو چالشي و بحراني است که خارج از اين منظومه بر اين نظام دارويي وارد شده است و عمدتا به بدهي مراکز درماني به تامين کنندگان دارو و پزشکي برمي‌گردد. ريشه اين مساله از هر جا که باشد سياست‌هايش غير از عامل دارويي بوده و اين فشارها از بيرون به مجموعه دارويي تحميل مي‌شود و مشکل آفرين خواهد بود. در سال ٩٥، بازار دارويي کشور حدود ١٦ هزار ميليارد تومان بود ٧١ درصد مربوط به توليدات داخل و ٢٩ درصد مربوط به واردات بود. براي ٢ هزار و ٤٠٠ ميليارد تومان از اين مبلغ نمي‌توان رقابتي در نظر گرفت چون توليدکننده داخلي ندارد.
هم‌اکنون 112 شرکت توليد دارو در ايران فعال است و 78 شرکت نيز در زمينه توليد دارو فعاليت مي‌کنند و در اين ميان 67 شرکت در زمينه واردات با فوريت دارو نيز فعاليت دارند. 
در حال حاضر 56 شرکت دارويي براي توزيع به سراسر کشور و 78 شرکت در زمينه توليد مواد اوليه فعاليت مي‌کنند. همچنين از سال 85 به بعد در مجوع تا قبل از 95 تقريبا يک ميليون و 700 هزار دلار واردات دارو داشته‌ايم که اگر همين مقدار را با ريال محاسبه کنيم، تقريبا چهار هزار و 800 ميليارد تومان دارو تا 95 وارد کشور شده، از سوي ديگر نيز کل فروش عددي دارو تنها 40 ميليارد بوده در حاليکه 2 برابر ظرفيت توليد آن در کشورمان وجود دارد.
دلايل کمبود دارويي در کشور
پيش از اين اکبر برندگي، مديرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروي با بيان دلايل سه گانه کمبود دارويي در کشور افزود: تجويز داروهاي خارج فهرست دارويي مصوب کشور زياد است که خود تخلف محسوب مي‌شود، از سوي ديگر شايد يکي از علل کمبود داروي شرکت‌هاي دارويي، ريشه در مشکلات شديد نقدينگي دارد. همچنين از سوي ديگر براي حل کمبود کاذب دارو نيز بايد معاونان غذا و دارو بيشتر تلاش کنند و انتظار مي‌رود که تجويز داروهاي تک‌نسخه‌اي و خارج از فهرست نيز نوشته نشود.
وعده حل مشکل نقدينگي بازار دارو
در همين حال عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس از حل مشکلات بازار دارو به ويژه در بخش کمبود نقدينگي حوزه دارو تا پايان سال جاري خبر داد. محمدنعيم اميني‌فرد در گفتگو با پانا، با اشاره به گزارش 100 روزه وزارت بهداشت و مشکلات بازار دارو اظهارداشت: بازار دارو در شرايط فعلي با کمبود نقدينگي روبرو شده و منابعي که براي تأمين دارو تهيه مي‌شود با مشکل مواجه شده است اما طبق قول سازمان برنامه و بودجه اين مشکلات تا پايان سال جاري برطرف خواهد شد. عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به انباشت بدهي در بيمه‌ها گفت: يکي از صندوق‌هايي که با مشکل اعتبار و بدهي زياد روبرو شده، بيمه سلامت است که علي رغم تلاش‌هاي دولت، اين بيمه درماني با رقم بالاي بدهي مواجه است. البته اخيرا سازمان برنامه و بودجه، اعتباري را دراختيار بيمه سلامت قرار داده که هنوز تخصيص نيافته است.
اميني‌فرد با بيان اينکه طبق سياست‌هاي کلي سلامت بايد تمامي‌پرداخت‌ها توسط بيمه‌‌ها انجام شود، گفت: بيمه‌ها با مشکلات مالي زيادي روبرو هستند و بارها در اين رابطه در مجلس جلساتي برگزار شده و در بودجه سال آينده نيز منابعي براي پرداخت بدهي دولت به صندوق‌هاي بيمه‌اي به ويژه تأمين اجتماعي پيش‌بيني شده تا بتوان از آن محل بدهي مراکز درماني نيز پرداخته شود اما با توجه به شرايط موجود امکان تحقق اين منابع سخت خواهد بود. اين عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزايش ٣ درصدي قيمت دارو بيان کرد: قرار است از ابتداي دي ماه، داروهاي سرماخوردگي، آنتي‌بيوتيک‌ها و برخي مسکن‌ها با قيمت آزاد عرضه شود و قرار است صرفه‌جويي از محل اجراي اين مصوبه به تأمين داروهاي مورد نياز بيماران خاص و صعب‌العلاج افزوده شود.


رأي پرونده قاتل کودک ۳ ساله صادر شد؛
گروه اجتماعي: هفته پاياني مهرماه سال جاري يکي از شوک‌هاي خبري سال به جامعه ايران وارد شد. خبر تجاوز و قتل به کودکي سه ساله در استان گيلان، ناگهان در صدر اخبار قرار گرفت و واکنش‌هاي عمومي‌در فضاي مجازي شروع شد.
 احمد سياوش‌پور، رئيس کل دادگستري گيلان در همان روزها در گفتگو با برخي رسانه‌ها از وقوع يک فقره کودک آزاري منجر به قتل خبر داد و گفت: ناپدري يک پسربچه حدوداً 3 ساله پس از آزار و اذيت جسمي‌اين کودک، سر طفل را به ديوار مي‎کوبد که در اثر اين اقدام کودک فوت مي‌کند. 
سياوش‎پور همان زمان اعلام کرد که؛ ناپدري طفل در بازجويي اظهار داشته که هيچگونه سابقه و مشکل رواني نداشته و در زمان اقدام به اين عمل مجرمانه مواد مخدري نيز مصرف نکرده‌اما به منظور بررسي دقيق اين ادعا پرونده به پزشکي قانوني ارجاع شده است. 
در نهايت نيز به گفته رئيس کل دادگستري استان گيلان؛ مديرکل پزشکي قانوني گيلان با تاييد آزار جنسي و ضرب و جرح اهورا، ضربه مغزي را علت اصلي مرگ اين کودک 2 ساله اعلام کرده است.
نظريه پزشک قانوني درباره پرونده اهورا
چند روز پس از رسانه اي شدن اين حادثه بود که نظريه پزشکي قانوني درخصوص اذيت و آزار جنسي «اهورا» پسربچه ۲.۵ ساله که توسط ناپدري‌اش به قتل رسيد، صادر شد. ناصر بليغ، مديرکل روابط عمومي‌سازمان پزشکي قانوني با اعلام اين خبر گفت که نظريه پزشکي قانوني در اختيار قاضي پرونده قرار گرفته است. اين مقام مسئول در سازمان پزشکي قانوني در خصوص تأييد يا عدم تأييد اذيت و آزار جنسي هم گفت: سازمان پزشکي مجاز به اعلام اين موضوع نيست اما اگر قاضي پرونده صلاح بداند مي‌تواند جزئيات نظر پزشکي قانوني را اعلام کند.دادستان رشت به تازگي درباره اينکه آيا پزشکي قانوني موضوع آزار و اذيت جنسي در اين پرونده را تاييد کرده است يا خير؟ گفته است که اين موضوع از سوي پزشکي قانوني در حال بررسي است. نمونه‌برداري انجام شده و بايد منتظر نظر اين سازمان درباره موضوع تجاوز جنسي در اين پرونده باشيم.
صدور کيفرخواست براي قاتل
دهه اول آبان ماه بود که خبرگزاري ميزان از قول دادستان عمومي‌و انقلاب مرکز استان گيلان از صدور کيفرخواست و ارسال پرونده قتل اهوراي ۳ ساله به دادگاه خبر داد. 
براساس اين گزارش حجت‌الاسلام علي مصطفوي‌نيا درباره آخرين وضعيت پرونده اهورا، گفت: پرونده به دادگاه ارسال شده است. او همچنين با اشاره به دريافت نظريه نهايي پزشکي قانوني بيان کرد: اين پرونده پس از طي مراحل قانوني در دادسرا با صدور کيفرخواست مبني بر کودک آزاري و قتل عمد به دادگاه کيفري يک استان ارسال شده است.
حکم قصاص نفس براي قاتل اهورا
در همين حال روز 16 آذرماه بود که خبرگزاري ميزان از قول رئيس کل دادگستري گيلان نوشت: پرونده اهوراي ۳ ساله در شعبه ۳ دادگاه کيفري ۱ استان گيلان منتهي به صدور راي شد. براساس اين گزارش سياوش پور از صدور راي پرونده اهوراي ۳ ساله در شعبه ۳ دادگاه کيفري ۱ استان گيلان خبر داد. 
وي در تشريح اين خبر گفت: متهم براي عنوان اتهام به قتل به قصاص نفس محکوم شد و براي جرم تفخيذ به عنف (لواط غيرمدخوله) به ۱۰۰ ضربه شلاق و ۲ سال تبعيد محکوم و جهت عنوان اتهام لواط مدخوله تبرئه شد. وي ادامه داد: براي جرم کودک آزاري به ۶ ماه حبس و پرداخت ارش و براي شرب خمر به ۸۰ ضربه شلاق به عنوان حد محکوم شد. سياوش پور تصريح کرد: حکم صادره قطعي نيست و با فرض اعتراض قابليت تجديد نظر در ديوان عالي کشور را دارد. رئيس کل دادگستري گيلان در پايان خاطرنشان کرد: حکم صادره با پيک و همراه نامه‌اي از سوي اينجانب، به جهت رسيدگي فوق العاده به ديوان عالي کشور ارسال خواهد شد.


تجارت- استان تهران: مخابرات منطقه تهران مکالمه اقتصادي تلفن ثابت را با طرح اکوکال ارائه مي‌دهد. 
به گزارش روابط عمومي‌مخابرات منطقه تهران، سيد غلامرضا عرب‌هاشمي‌ضمن اعلام اين مطلب گفت: مشتريان مخابرات منطقه تهران تنها با پرداخت 2 هزار تومان براي مدت يک ماه مي‌توانند از تخفيفات تماس‌هاي درون شبکه اي بهره مند شوند. وي افزود: در طرح اکوکال هزينه مکالمه تلفن ثابت درون شبکه اي مشتريان بعد از 5 دقيقه مکالمه با تعرفه عادي، 5 دقيقه با مکالمه 40 درصد تخفيف و بعد از آن 10 دقيقه مکالمه رايگان و ادامه آن تا پايان مکالمه نيم بها محاسبه مي‌شود.
مدير مخابرات منطقه تهران ضمن اعلام اين مطلب که مکالمات درون شبکه اي شامل مکالمات درون استاني، بين استاني و همراه اول است اضافه کرد: فعال سازي طرح اکوکال با شماره گيري 72721 و غير فعال سازي آن با شماره گيري 72722 از تلفن ثابت انجام مي‌شود. 
عرب‌هاشمي‌خاطر نشان کرد: هزينه طرح اکوکال تلفن ثابت بصورت پس پرداخت برروي قبوض مشتريان محاسبه خواهد شد.

رشد حداکثري گازرساني در استان بوشهر 
تجارت استان بوشهر : مدير عامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به رشد حداکثري گازرساني در استان بوشهر، از اعلام زمان تقريبي اتمام گازرساني در اين استان خبر داد و افزود : بوشهر در يک قدمي‌تبديل شدن به استان سبز قرار دارد و ان شاا... با اتمام اقدامات در دست اجرا ، اين مهم تا سال آينده محقق مي‌گردد.به گفته مهندس غلامعباس حسيني در حال حاضر 36 شهر و 358 روستاي استان گاز دار مي‌باشند که اين ميزان معادل 98.7 دهم درصد جمعيت شهري و 86 درصد از جمعيت روستايي تحت پوشش گاز استان مي‌باشد.وي با بيان اينکه هم اکنون 70 درصد از گاز مصرفي کشور از استان بوشهر منتقل مي‌شود، يادآور شد: تا کنون بيش از 6 هزار کيلومتر شبکه گازرساني در سطح استان اجرا و افزون بر 170 هزار انشعاب نيز نصب گرديده است.مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر در ادامه اضافه نمود : در حال حاضر تنها شهر بدون گاز استان جزيره خارگ است که در اين رابطه‌اميدواريم با بهره برداري از طرح در دست اجراي ان جي ال ، امکان گازرساني به اين شهر نيز فراهم مي‌گردد.مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر در ادامه اشاره اي نيز به افزايش روز افزون وصل بگاز روستاهاي استان نموده و افزود : با اتمام طرح‌هاي گازرساني روستايي ، تا پايان سال آتي ضريب نفوذ گاز روستايي استان با رشدي ده درصدي به 95 درصد خواهد رسيد..

مشتركين گاز گيلان به مرز يك ميليون رسيد
تجارت-استان گيلان_فرحي؛ به گزارش روابط عمومي‌گاز گيلان- حسين اكبر مديرعامل شرکت گاز استان گيلان از جذب 5 هزار و پانصد مشترك جديد در آبان ماه‌امسال خبر داد.مديرعامل شرکت گاز استان با اعلام اين خبر افزود: با جذب اين تعداد مشترك مجموع مشتركين گاز در گيلان به بيش از 995 هزار مشترك رسيده است.مهندس اكبر ادامه داد: هم اكنون درصد بهره مندي خانوارهاي شهري استان 99.96 درصد مي‌باشد و با احتساب مشتركين جديد جذب شده در آبان ماه، درصد بهره مندي خانوارهاي روستايي گيلان به 93 درصد رسيده است.وي ادامه داد: آمار جذب مشترك جديد بعلت نزديك شدن به پايان عمليات گازرساني در استان در حال كاهش مي‌باشد و شركت گاز استان گيلان اولويت خود را ارتقاي سطح كيفي خدمات به مشتركين مانند اجراي پروژه قرائت و چاپ همزمان صورتحساب، سامانه رسيدگي به شكايات و .... قرار داده است.مديرعامل شركت گاز استان گيلان در پايان اظهار داشت: افزوده شدن بر تعداد مشتركين گاز در استان به معناي افزايش مصرف گاز در استان مي‌باشد و ما از همه مشتركين عزيز تقاضا داريم تا با مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعي ضمن افزايش پايداري جريان گاز، هزينه گاز كمتري را بر اقتصاد خانوار تحميل نمايند.






تجارت استان گيلان_فرحي؛ مديرعامل و رئيس هيئت‌مديره شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان گيلان گفت : شهرک صنعتي سفيدرود نه تنها مشکل آلايندگي زيست‌محيطي ندارد بلکه در تعامل با محيط‌زيست مي‌باشد . 
مديرعامل و رئيس هيئت‌مديره شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان گيلان گفت : شهرک صنعتي سفيدرود نه تنها مشکل آلايندگي زيست‌محيطي ندارد بلکه در تعامل با محيط‌زيست مي‌باشد .به گزارش روابط عمومي‌، مديرعامل و رئيس هيئت‌مديره شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان گيلان بابيان اينکه در برخي از نواحي صنعتي شرايط واگذاري زمين به متقاضيان به‌گونه‌اي هست که هم‌اکنون بايد به فکر زمين‌هاي جديد براي واگذاري باشيم، بيان کرد: تاکنون 175 هکتار زمين به متقاضيان عرصه صنعتي در شهرک سفيدرود واگذارشده و زمين‌هاي فاز عملياتي در حال اتمام است که با تعامل صورت گرفته با دکترکلانتري ، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست کشور مقررشده تا مشکل صدور مجوز توسعه زيست‌محيطي شهرک صنعتي سفيدرود حل شود و هم‌اکنون مجوز توسعه 275 هکتار از زمين‌ها در شهرک صنعتي سفيدرود گرفته‌شده است.شهيدي شهرک صنعتي سفيدرود رشت را يکي از بهترين شهرک‌هاي صنعتي نام برد و گفت: با توجه به اينکه شهرک صنعتي سفيدرود در نزديکي شهر رشت قرار دارد، شوراي عالي شهرسازي به‌درستي روي مسائل آلايندگي اين شهرک حساس هست اما با تمهيداتي که‌انديشيده شده و با توضيحات اقناعي ثابت کرده‌ايم علاوه بر اينکه شهرک مذکور مشکل آلايندگي زيست‌محيطي ندارد بلکه در تعامل محيط‌زيست هست چون متعهد شده‌ايم تا صنايع پاک مشخص‌شده از سوي محيط‌زيست در سفيدرود مستقرشوند .


تجارت-استان كرمان:در نشست امروز ميان مسئولان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کرمان و مديترانه شرقي(EMU) بر همکاري بيشتر و موثر اين دانشگاه‌ها تاکيد شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشکي کرمان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي کرمان در نشست با مسئولان دانشگاه مديرترانه شرقي گفت: از حدود شش سال قبل ميان اين دو دانشگاه ارتباط‌هايي برقرار شد و اميدوارم اين همکاري به صورت موثر و جدي تر ادامه داشته باشد. دکتر" حميدرضا رشيدي نژاد" افزود: دانشگاه علوم پزشکي کرمان مي‌تواند در زمينه‌هاي آموزشي، درمان، بهداشت و تحقيقات همکاري‌هايي را با دانشگاه مديترانه شرقي داشته باشد. وي بيان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکي کرمان در رشته داروسازي با دانشگاه مديترانه شرقي کار مشترک و تبادل دانشجو دارد و ما مي‌توانيم در رشته‌هاي علوم پايه، فيزيولوژي، فارماکولوژي و بيوشيمي‌نيز اين کار مشترک را ادامه دهيم. رئيس دانشگاه مديترانه شرقي(EMU ) نيز در اين نشست ضمن ابراز ناراحتي و همدردي بواسطه بروز زلزله‌هاي اخير در استان‌هاي کرمانشاه و کرمان، گفت: براي ابراز همدردي و کمک به زلزله زدگان کمپيني را تشکيل داده‌ايم. پروفسور"نجدت اوسام" در ادامه به ارتباط انجام شده ميان دانشگاه مديترانه شرقي و علوم پزشکي کرمان گفت: دانشگاه مديترانه شرقي هر کمکي که بتواند در زمينه بين المللي سازي انجام مي‌دهد. وي با بيان اينکه دانشکده داروسازي اين دانشگاه در سال گذشته اولين فارغ التحصيل داشته است، اظهار داشت: دانشگاه مديترانه شرقي در سال گذشته موفق شد در 21 رشته اعتبار بين المللي کسب کند و تمام برنامه‌هاي اين دانشگاه داراي اعتبار سنجي بين المللي هستند. پروفسور اوسام ادامه داد: دانشگاه بين المللي مديترانه شرقي از 106 کشور دانشجو در مقاطع تحصيلي مختلف پذيرش کرده که دانشکده پزشکي آخرين دانشکده اي است که در اين دانشگاه تاسيس شده است و تيرماه سال آينده اولين دانشجويان رشته پزشکي اين دانشگاه دانش آموخته مي‌شوند.وي گفت: براي بين المللي شدن دانشگاه علوم پزشکي کرمان نياز است تبليغات بين المللي در اين زمينه انجام شود. وي ادامه داد: دانشگاه مديترانه شرقي رابطه اقتصادي و مالي با کرمان نمي‌خواهد داشته باشد بلکه اين رابطه برادرانه است و ما بر اين موضوع اهميت بسيار ويژه داريم.

ضريب برخورداري خمين از خدمات جمع آوري فاضلاب 2 برابر ميانگين کشوري است

تجارت-استان مركزي:مدير شرکت آب و فاضلاب خمين گفت: ضريب برخورداري اين شهرستان از خدمات جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب حدود 2 برابر ميانگين کشوري است.محمدرضا مشهدي افزود: ضريب بهره مندي از خدمات جمع آوريفاضلاب در کشور 48 درصد مي‌باشد در حالي که اين شاخص در خمين 90 درصد است. وي اظهارکرد: طرح شبکه فاضلاب خمين از سال 79 کليد خورد و تاکنون 90 درصد از جمعيت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهري در اين منطقه از خدمات جمع آوري فاضلاب برخوردار 
شدند.
وي ادامه داد: تاکنون 180 کيلومتر شبکه گذاري فاضلاب در خمين انجام شده و 26 کيلومتر ديگر نيز در حال اجرا است.مشهدي بيان کرد: طرح شبکه فاضلاب خمين در سال جاري در سطح سه هزار و 300 متر و با اعتبار هشت ميليارد ريال اجرا شده و در اين راستا 300 فقره انشعاب فاضلاب با اعتبار يک ميليارد و 450 مليون ريال نصب شده است.مدير شرکت آب و فاضلاب خمين گفت: طرح فاضلاب خمين تا نيمه دوم سال آينده تکميل مي‌شود و 100 درصد جمعيت اين شهر از شبکه فاضلاب بهره مند مي‌شوند.وي گفت: در 2 سال گذشته اين طرح متوقف شده بود و امسال عمليات شبکه گذاري فاضلاب در دستور کار قرار گرفت.مشهدي افزود: براي تکميل و بهره برداري نهايي از اين طرح زيربنايي و تصفيه خانه به 140 ميليارد ريال اعتبار نياز است که در صورت تامين و تخصيص اعتبار، شبکه جمع آوري و فاز دوم تصفيه خانه فاضلاب اين شهرستان به صورت کامل تا نيمه دوم سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.