والورده: ادامه حضور ماسکرانو در بارسا مبهم است
ارنستو والورده، سرمربي بارسلونا مدعي شد که آينده خاوير ماسکرانو، مدافع تيمش همچنان مبهم است.
ماسکرانو اخيرا مدعي شد که قصد ترک بارسلونا را دارد و احتمالا در زمستان براي جدايي تلاش خواهد کرد. با اين حال شرايط پيچيده خط دفاع بارسلونا باعث شده تا بارسا مجبور به حفظ او باشد.
والورده گفت: نقل و انتقالات زمستاني هنوز آغاز نشده و بايد منتظر شروعش باشيم‌ و در آن موقع به سوالات در اين رابطه پاسخ خواهيم داد ولي فعلا ماسکرانو بازيکن ماست و هر بار که بازي کرده، عالي کار کرده است. او کاملا به باشگاه تعلق خاطر دارد و تا وقتي در تيم ماست، نيازي نيست که به چيز ديگري فکر کنيم. او در زمين کيفيت زيادي به تيم اضافه مي‌کند و با توجه به تجربه بالا، در رختکن نيز بسيار مفيد است. برخي بازيکنان الگو هستند که ماسکرانو نيز مثل آنهاست.

طلسم گلزني عجيب رونالدو پس از فتح توپ طلا
رونالدو با پيراهن رئال هر بار که فاتح توپ طلا شده، در بازي بعدي موفق به گلزني شده است.
رونالدو پنجشنبه شب در پاريس موفق شد براي پنجمين بار فاتح توپ طلا شود. يک بار با پيراهن يونايتد و 4 بار نيز با پيراهن رئال مادريد. او سال‌هاي 2008، 2013، 2014، 2016 و 2017 توانسته عنوان بهترين بازيکن سال را از آن خود کند.
نکته جالب در مورد رونالدو، گلزني او در اولين ديداري است که پس از دريافت توپ طلا به ميدان مي‌رود. در واقع هر بار او توپ طلا را دريافت کرده، در بازي پيش رو موفق به گلزني شده است. به عبارتي هيچ ويتاميني براي رونالدو بهتر از توپ طلا نيست.
شنبه شب اين اتفاق رخ داد. رئال با 5 گل سويا را در هم کوبيد و رونالدو هم دو گل به ثمر رساند.
سال 2013 که رونالدو براي اولين بار با پيراهن رئال فاتح توپ طلا شد، او در اولين بازي پس از کسب اين افتخار توانست در برتري 0-5 رئال در زمين بتيس، يک گل به ثمر برساند. سال 2014 رونالدو پس از دريافت توپ طلا توانست در پيروزي 0-3 رئال در زمين ختافه، زننده دو گل باشد. سال 2016 رئال در اولين بازي پس از فتح توپ طلاي رونالدو، با 5 گل گرانادا را در هم کوبيد و رونالدو نيز زننده يکي از گل‌ها بود.


باشگاه پي اس جي در اقدامي‌جالب توجه به نيمار اجازه داد تا راهي کشورش برزيل شود.
به نقل از ورزش سه، هنوز چند هفته به تعطيلات سال جديد ميلادي باقي مانده و تيم‌هاي فرانسوي هچنان درگير بازي‌هاي ليگ و جام حذفي هستند با اين حال نيمار به دليل پاره اي از مشکلات خانوادگي راهي برزيل شد و دليل غيبت او برابر ليل نيز همين موضوع بود. فوق ستاره برزيلي از باشگاه پي اس جي اجازه گرفت تا براي حل يکسري مسائل خانوادگي به برزيل برود و طبق تعهد قبلي باشگاه به نيمار، او توانست به راحتي اين اجازه را کسب کند. نيمار به همين دليل بازي با استراسبورگ در جام حذفي را از دست خواهد داد.


باشگاه دورتموند پيتر بوش مربي ناموفق خود را اخراج کرد و پيتر اشتوگر، سرمربي سابق باشگاه کلن را به عنوان سرمربي جديد اين باشگاه تا پايان فصل معرفي کرد. سران بورسيادورتموند بعد از کسب نتايج ضعيف پيتر بوش را از سمت خود اخراج کردند. بروسيادورتموند عملکرد ضعيفي در اين فصل داشته است و در هشت بازي اخير خود در ليگ آلمان طعم برد را نچشيده است و به رده هفتم جدول رده‌بندي سقوط کرده است. شکست دو بر يک برابر وردربرمن پاياني بر حضور کوتاه مدت اين مربي 54 ساله بود که فصل قبل توانست آژاکس را به فينال ليگ اروپا برساند و در ليگ هلند نيز نايب قهرمان شد. بوش شروع خوبي در بورسيادورتموند داشت.


تيم فوتبال رئال مادريد فهرست خود براي حضور در جام جهاني باشگاه‌ها را اعلام کرد. به نقل‌از ورزش سه، قهرمان دوره پيشين رقابت‌ها براي دفاع از عنوان قهرماني خود پا به رقابت‌ها خواهد گذاشت و در ابوظبي براي کسب قهرماني مي‌جنگد. آنها چهارشنبه به مصاف الجزيره‌امارات خواهند رفت و حالا زيدان فهرست تيم را منتشر کرد. حضور رافائل واران و گرت بيل براي رئالي‌ها اميدبخش است ولي خسوس وايه خو غايب بزرگ رقابت‌ها خواهد بود. فهرست منتشر شده به شرح زير است: کيلور ناواس، کاسيا، موها؛ کارواخال، راموس، واران، ناچو، مارسلو، تئو، اشرف حکيمي؛ مودريچ، کروس، کاسميرو، لوکاس واسکز، مارکوس يورنته، آسنسيو، ايسکو، کواچيچ، سبايوس؛ رونالدو، بنزما، بيل، مايورال.


برانکو: بايد بدهي‌هاي گذشته تسويه شود؛
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: قبل از هر چيز کار و تلاش بازيکنان است که باعث به وجود آمدن موفقيت‌هاي ما مي‌شود و براي آن رمز خاصي نداريم.
به نقل از تسنيم، برانکو ايوانکوويچ در نشست خبري پيش از ديدار پرسپوليس مقابل صنعت نفت آبادان ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: ظاهراً نيم‌فصل براي شما (خبرنگاران) تمام شده است، چرا که تعدادتان از روزهاي گذشته کمتر است، اما نيم‌فصل هنوز براي ما تمام نشده است و يک بازي سنگين را مقابل صنعت نفت آبادان پيش‌رو داريم.
مشکلات مي‌تواند انگيزه‌اي مضاعف به تيم صنعت نفت بدهد
وي در ادامه افزود: طبيعي است که ما دوست داريم اين فصل را به بهترين نحو ممکن به پايان رسانده و هواداران عزيزمان را خوشحال کنيم. اگرچه در روزهاي اخير رسانه‌ها در مورد مشکلات زياد تيم صنعت نفت صحبت کردند، در حالي که خيلي از تيم‌ها با اين مشکل مواجه هستند، اما همين مشکلات مي‌تواند انگيزه مضاعفي را براي تيم حريف ايجاد کند. آنها هم قطعاً با نتيجه خوب مي‌خواهند راهي تعطيلات شده و مشکلات‌شان را برطرف سازند.
حريف‌مان را دست‌کم نمي‌گيريم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با تمجيد از صنعت نفت يادآور شد: آنها نسبت به فصل قبل قوي‌تر شده‌اند و با بازيکناني مانند باتيستا، شيمبا و... در کنار بازيکنان قديمي‌شان که خطرناک هستند، تيمي‌قوي را تشکيل داده‌اند. نفتي‌ها مقابل سپاهان و استقلال خيلي خوب ظاهر شدند و مهم‌ترين مسئله براي ما اين است که حريف‌مان را دست‌کم نخواهيم گرفت. در خصوص تيم خودمان هم بايد بگويم خوشبختانه همه در سلامت هستند و فقط مهدي طارمي‌و احمد نوراللهي نمي‌توانند ما را همراهي کنند. ما بشار رسن را هم داريم. انتظارم ارائه يک بازي زيبا از شاگردانم است تا از اين طريق از هواداران‌مان بابت حمايت‌هاي خوب‌شان تشکر کنيم.
در مورد مسائل مالي با مسئولان باشگاه اختلاف‌نظر ندارم
برانکو در واکنش به طرح اين موضوع که «گفته مي‌شود شما با مسئولان باشگاه پرسپوليس به خاطر شرايط مالي اختلاف‌نظر داريد و به همين دليل قراردادتان را تمديد نخواهيد کرد»، گفت: اختلافي در اين مورد بين من و مسئولان باشگاه وجود ندارد. طبيعي است که من و دستيارانم به مانند همه بازيکنان تيم مطالباتي از قبل از باشگاه پرسپوليس داشته باشيم. باشگاه هم در حال حسابرسي است و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.
ملي‌پوشان ما يک روز هم فرصت استراحت ندارند
وي در پاسخ به سوالي در مورد اينکه «ملي‌پوشان پرسپوليس با توجه به اينکه اين تيم تعطيلات نيم‌فصل ندارد از ابتدا تا انتهاي فصل به هيچ وجه فرصت استراحت پيدا نخواهند کرد»، خاطرنشان کرد: بله، همين‌طور است. اين يکي از مشکلات بزرگ ماست. برنامه‌هاي ليگ بسيار فشرده است و ما هر چهار روز يک‌بار به ميدان مي‌رويم. هر زمان هم که ليگ تعطيل شده، ملي‌پوشان ما در اختيار تيم ملي بوده‌اند و در آينده نيز همين‌طور خواهد بود. آنها تا آخر فصل نمي‌توانند استراحت کنند و اين وقت شايد يک روز هم به آنها داده نشود. در ورزش همان اندازه که تمرين مهم است، استراحت هم ضرورت دارد. خوشبختانه ما نيمکت خوبي داريم و در مقاطعي که احساس کنيم ملي‌پوشان‌مان فشار زيادي را تحمل مي‌کنند، تصميمات مناسبي خواهيم گرفت.
براي موفقيت‌مان رمز خاصي نداريم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص اينکه رمز موفقيت تيمش را در چه مي‌بيند، اظهار داشت: ما رمز خاصي نداريم. قبل از هر چيز کار و تلاش بازيکنان است که باعث به وجود آمدن اين موفقيت‌ها مي‌شود. موضوع خيلي ساده است، ما تمرين، تمرين، تمرين داريم و به طور مداوم کار مي‌کنيم تا به موفقيت برسيم. انتخاب‌هاي خوب هم نقش مهمي‌را در اين موفقيت‌ها داشته است، اما تأکيد مي‌کنم قبل از هر چيز تلاش، انگيزه و کار بازيکنان است که ما در اين سه سال شرايط خوبي داشته‌ايم.
بارها از الاتفاق و ديگر تيم‌هاي عربستاني پيشنهاد داشته‌ام
برانکو در ارتباط با مسائل مطرح شده در خصوص پيشنهاد تيم‌هاي عربستاني که به او رسيده است، گفت: من در الاتفاق عربستان کار کرده‌ام و در چند سال اخير به کرات از آنجا و تيم‌هاي عربستاني ديگر به من پيشنهاد مربيگري شده است. آنچه مهم است من اکنون اينجا در خدمت شما و سرمربي پرسپوليس هستم.
از پيشنهاد کي‌روش بي‌اطلاعم
وي در واکنش سؤال خبرنگار ديگري مبني بر اينکه در نهايت تصميمش درباره حضور ملي‌پوشان پرسپوليس بعد از هر بازي به مدت يک روز و نيم در اردوي تيم ملي چيست، تصريح کرد: قبلاً هم گفته‌ام، شما از باشگاه بپرسيد که آيا چنين درخواست رسمي‌از سوي فدراسيون مطرح شده است يا نه. من در اين زمينه بي‌اطلاع هستم. اول بايد به باشگاه درخواست رسمي‌يا برنامه تيم ملي برسد و نمي‌توان درباره صحبت‌هاي عنوان شده در رسانه‌ها، موضوعي را مطرح کرد.
بشار در ماه ژانويه ما را ترک مي‌کند!
سرمربي پرسپوليس در خصوص اينکه آيا به بشار رسن اجازه خواهد داد اين تيم را براي حضور در کنار تيم المپيک عراق ترک کند، گفت: بله، بشار در ژانويه از جمع ما جدا شده و به اردوي تيم المپيک کشورش ملحق خواهد شد.
معمولاً تيم‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان خيلي قوي هستند
برانکو با اشاره به قرعه پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا، تصريح کرد: سطح ليگ قهرمانان آسيا بالاتر از ليگ برتر است و معمولاً تيم‌ها خيلي قوي هستند و سخت مي‌شود تيمي‌را ضعيف به حساب آورد. ما در گروه‌مان الوصل را داريم که در کنار العين بهترين تيم امارات است. السد که جزو بهترين تيم‌هاي قطر است و بازيکناني چون ژاوي و پورعلي‌گنجي دارد. احتمالاً تيم چهارم هم از ازبکستان خواهد بود، اگرچه الفيصلي اردن هم تيم خوبي است. البته براي ما فرقي نمي‌کند با چه تيمي‌هم‌گروه شويم. وي در پاسخ به اين پرسش که آيا براي تمديد قراردادش به باشگاه خواهد رفت يا نه، گفت: بله، اکنون به باشگاه خواهم رفت، چراکه گرشاسبي قرار است دوشنبه (امروز) به سفر برود.


مهاجم پيشين استقلال سه ميليارد تومان از اين باشگاه طلب دارد.
به گزارش تسنيم، آرش برهاني و ميلاد فخرالديني بازيکنان پيشين استقلال ديروز (يکشنبه) براي مشخص شدن طلب‌شان راهي اين باشگاه شدند. فخرالديني پس از مذاکره با مسئولان باشگاه استقلال 300 ميليون طلبش را بخشيد و قرار شد ساير آن را به صورت اقساط دريافت کند.
برهاني اما به دليل اينکه طلب زيادي دارد، جلسه‌امروزش نتيجه‌اي نداشت و قرار شد فردا دوباره به باشگاه مراجعه کند. برهاني در گفت‌وگو با تسنيم با اعلام اين موضوع اظهار داشت: به باشگاه رفتم تا به نتيجه‌ برسيم، اما به دليل اينکه وقت نشد، جلسه به فردا موکول شد.
وي در مورد ميزان طلبش از استقلال گفت: من دو ميليارد و 100 ميليون به همراه يک ميليارد و 25 ميليون تومان ماليات از استقلال طلب دارم که مجموع آن سه ميليارد تومان مي‌شود. بارها براي طلبم پيگيري کرده بودم که اين بار مسئولان استقلال تماس گرفتند تا صحبت کنيم، اما به دليل اينکه وقت کافي وجود نداشت، جلسه به فردا موکول شد.


يکي از مسئولان سابق کميته بين الملل فدراسيون فوتبال پس از محروميت از سوي کميته اخلاق، اکنون در سازمان ليگ مشغول فعاليت است.
به نقل از ايسنا، يکي از مسئولان سابق کميته بين الملل فدراسيون فوتبال که به دليل صدور غيرقانوني آي.تي.سي براي يکي از بازيکنان فوتبال ايران و همچنين حضور تعدادي از بازيکنان خارجي بدون دريافت رضايت‌نامه بين‌المللي در ليگ ايران، از سوي کميته اخلاق به سه سال محروميت از فعاليت‌هاي فوتبالي محروم شده، در سازمان ليگ مشغول فعاليت است.
کميته اخلاق فدراسيون فوتبال در اين‌باره اعلام کرد: اين مسئول سابق امور بين‌الملل از سوي کميته اخلاق محروم شده‌اما اکنون در سمت مهم‌تري در سازمان ليگ مشغول به کار است. راي محروميت اين فرد قطعي است و کميته اخلاق از همه بخش‌هاي فوتبال مي‌خواهد که آرا و دستورات اين کميته را به درستي و به موقع اجرا کنند. در سازمان ليگ براي اجراي راي محکوميت اين فرد، مقاومت وجود دارد. کميته اخلاق فدراسيون فوتبال در مبارزه با هرگونه فساد و تخلفي جدي است و توصيه مي‌کنيم مسئولان سازمان ليگ در اجراي اين حکم مقاومت نکنند،‌ در غير اين صورت خود تحت تعقيب اين کميته قرار مي‌گيرند.


تنها دارنده مدال دو و ميداني در المپيک صبح ديروز به ملاقات وزير ورزش و جوانان رفت تا براي ادامه کار خود با او جلسه بگذارد.
احسان حدادي که مدت‌ها بود به دنبال ملاقات با وزير ورزش و جوانان بود، صبح ديروز به ديدار مسعود سلطاني فر رفت. حدادي پس از المپيک روزهاي پر فراز و نشيبي را پشت سر گذاشت اما حالا در 2 رويداد قبلي خود توانست خود را به روزهاي اوج نزديک تر کند. او پس از ملاقات با وزير ورزش و جوانان به فارس گفت: خوشبختانه پس از مدت‌ها موفق شدم با وزير ورزش و جوانان ديدار کنم و مشکلات و دغدغه‌هايم را درمورد دووميداني با وزير ورزش در ميان بگذارم. صحبت‌هاي زيادي در اين ملاقات انجام شد و سلطاني‌فر هم نشان داد علاقه زيادي به رشته دووميداني دارد و اخبار آن را به خوبي پيگيري مي‌کند. اين موضوع جاي شکر دارد و انگيزه زيادي به من داد. او حتي وزن ديسک‌هايي که ما پرتاب مي‌کنيم را هم مي‌‌داند.
قهرمان پرتاب ديسک آسيا عنوان کرد: وزير ورزش قول داد هر کمکي از دستش برمي‌آيد براي کسب مدال بازي‌هاي آسيايي و بعد از آن المپيک 2020 انجام دهد تا با آرامش و تمرکز 100 درصدي و بدون دغدغه به کارم ادامه دهم. قرار شد از لحاظ اردويي، امکاناتي و مالي حمايت‌هاي خوبي صورت بگيرد. وزير معتقد بود حق دووميداني تنها يک مدال نقره نيست و بايد مدال‌هاي بيشتري کسب شود. سلطاني‌فر اعلام کرد که در اين چند وقت درگير کارهاي دولت و وضعيت استقلال و پرسپوليس بود و به همين دليل طول کشيده بود اما اعلام کرد که در وزارت ورزش نشسته است تا کار ورزشکاران را راه بيندازد. ما هم او را به عنوان پدر معنوي ورزشکاران مي‌دانيم و تمام تلاشمان را مي‌کنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم. وزير حتي محل تمرين مرا هم پيگيري کرد و گفت سعي مي‌کنم بهترين شرايط را براي برگزاري اردوها و حضور مربي خارجي فراهم کنيم.
دارنده مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي به همکاري فدراسيون دووميداني براي جذب مربي خارجي اشاره کرد و گفت: ‏فدراسيون ‏تاکنون همکاري لازم را کرده است و در خصوص جذب اين مربي نيز اعلام کردند همکاري لازم را براي پرداخت ‏هزينه‌ها را ‏خواهند داشت.‏


مجمع انتخاباتي فدراسيون واليبال روز پنج شنبه هفتم دي‌ماه برگزار مي‌شود. به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون واليبال، ثبت نام نامزدهاي تصدي پست رياست فدراسيون واليبال براي معرفي شانزدهمين رئيس از 16 تا 29 مهرماه انجام شد و در اين مدت 10 نفر براي تصدي رياست فدراسيون واليبال ثبت نام کردند. اسامي‌10 نامزد تصدي رياست فدراسيون واليبال آنان به قرار زير است: احمد ضيايي؛ بهنام محمودي؛ عليرضا سليمي‌آوانسر؛ علي نيکنام‌فر؛ الهام رضايي؛ محمد شاهمرادي؛ علي پورعروجي؛ محمد تقي حسن‌زاده؛ امير حسين منظمي؛ کريم فروزان. بر اساس اعلام معاونت ورزش قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش و جوانان، مجمع انتخاباتي فدراسيون واليبال روز پنج‌شنبه هفتم دي‌ماه برگزار مي‌شود. ساعت و محل برگزاري مجمع و اسامي‌کانديداهايي که صلاحيت آن‌ها براي احراز پست رياست فدراسيون واليبال مورد تاييد وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته به زودي اعلام خواهد شد.