نیامده‌ام خاطرات نیمار را پاک کنم
مراسم معارفه شماره 7 جدید بارسا دیروز در حضور 7 هزار تماشاگر در نوکمپ برگزار شد.
کوتینیو دیروز رسما قراردادش با بارسلونا را که تا 2023 اعتبار دارد، امضا کرد تا به جدیدترین ستاره برزیلی آبی اناری ها بدل شود. او به دلیل مصدومیت تا 20 روز قادر به همراهی بارسا نخواهد بود.
کوتینیو در نشست خبری مراسم معارفه خود گفت: بسیار خوشحالم که الان در اینجا حضور دارم. متشکرم از خدا و تمام اعضای خانواده ام.
از اصرار و تلاش های مدیریت بارسلونا هم تشکر می کنم. برای رسیدن به این رویا صبوری زیادی به خرج دادم. باید از لیورپول هم به خاطر 5 سال خوبی که آنجا داشتم تشکر کنم. مدیر لیورپول به خوبی می دانست که رویای من حضور در بارسلوناست.
روز گذشته بازی بارسا را دیدم و از باشگاه، محل تمرین، محل غذاخوری و همه چیز دیدن کردم. بی صبرانه منتظرم به هم تیمی هایم ملحق شوم.
نیمار و مسی: با نیمار از کودکی دوستم و در تیم ملی با یکدیگر همبازی هستیم. در مورد مسی هم که حرفی نمی توان زد و برایم مایه افتخار است که با وی هم تیمی شده ام.
با نیمار در مورد بارسلونا حرف زدم و او برای من از شرایط اینجا گفت. با پائولینیو و سوارز هم حرف زدم. نیمار و مسی دو بازیکن بسیار بزرگ دنیای فوتبالند. به بارسا نیامده ام تا یاد و خاطره نیمار را پاک کنم. می خواهم تاریخ خودم را در این باشگاه بنویسم. مصدومیت 20 روزه:رویای من پیوستن به بارسا بود و اینکه فرصتی برای بازی در این باشگاه نصیبم شود. هیچ شکی در این مورد نداشتم. قراردادی 5 ساله دارم و زمان به اندازه کافی خواهم داشت تا خودم را اثبات کنم. امیدوارم هرچه سریع تر با شرایط بارسلونا خودم را وفق دهم. فشارهای انتقال 160 میلیون یورویی: پول مساله ای بین باشگاه هاست و به من ارتباطی ندارد. وظیفه من درخشش برای بارسا و کمک به فتح جام هاست. به مسئولان بارسا گفته بودم که تحت هر شرایطی می توانند روی من حساب کنند و خوشحالم که آنها در این راه اصرار به خرج دادند. لیورپول: 5 سال آنجا بودم. خودم و خانواده ام از حضور در لیورپول خوشحال بودیم و من هر چه در توان داشتم گذاشتم ولی متاسفانه نتوانستم افتخاری در آنجا کسب کنم. توافق با بارسا: تا زمانی که اینجا نیامده بودم، باور نداشتم که انتقالم نهایی شده است. وقتی اولین تمرینم را شروع کنم، همه چیز واقعی تر نیز خواهد شد. رئال در 16 امتیازی بارسا: لالیگا بسیار دشوار است و اگر قصد داریم این فاصله امتیازی حفظ شود، باید در هر بازی تمرکز بالایی داشته باشیم. چرا بارسلونا؟: بارسا بهترین تیم دنیاست و بهترین بازیکنان را در اختیار دارد. بسیاری از بزرگان فوتبال در این باشگاه توپ زده اند. خیلی دیگر از بزرگان هم همین حالا در بارسا حضور دارند؛ پس پاسخ مثبت به این باشگاه کار ساده ای بود.


آنتوان گریزمان همچنان یکی از گزینه های جدی منچستریونایتد برای فصل بعد است.
دورنمای روشن تر بارسلونا نسبت به یونایتد و وسوسه بازی کنار مسی، سوارز، اینیستا و کوتینیو سبب شده تا گریزمان تغییر عقیده دهد. ملاقات ماه گذشته با رئیس بارسلونا نیز در همین راستا صورت گرفت. طبق ادعای میرر، گریزمان به مسئولان یونایتد گفته است که تنها در صورت دریافت 22 میلیون یورو خالص در سال حاضر به امضا قرارداد با آنها خواهد شد؛ با علم به اینکه درخواست او 100 درصد با پاسخ منفی روبرو خواهد شد. به این ترتیب او پس از ناامید کردن یونایتد، می تواند به رویای خود که پیوستن به بارساست دست یابد.


سرمربی تیم فوتبال تاتنهام معتقد است که تنها راهکار برای حفظ هری کین در این تیم کسب قهرمانی است.
مائوریسیو پوچتینو، درباره انتقال قریب الوقوع هری کین به تیمی بزرگ‌تر در تابستان، گفت‌: کین بازیکن بزرگی است. او عاشق تاتنهام است و در این فصل هم با عملکرد خیلی خوب خود کمک زیادی به تیم کرد. باید خیلی مراقب او باشیم  ولی این را هم باید در نظر گرفت که من نمی‌توانم کسی را مجبور کنم که در تیم باقی‌ بماند. من وظیفه دارم راهکار رسیدن به موفقیت را در اختیار تیمم قرار دهم. او مانند فرانچسکو توتی، بازیکن بزرگی است. مهم‌ترین موضوع این است که ما جام ببریم.


ناصر الخلیفی، مالک پاری سن ژرمن تایید کرد که تیمش به دنبال جذب دیبالا نیست. در مورد جدایی دیبالا مطرح شده است. با این حال الخلیفی موضوع علاقه باشگاهش به جذب مهاجم یووه را رد کرد. او گفت: واقعیت این است که بازیکنان خیلی خوبی در سری آ هستند، نه فقط دیبالا. اگر به او علاقه داشته باشیم، با یووه تماس می‌گیریم. آنیلی دوست خوب من است؛ ولی باید بگویم که دیبالا در حال حاضر در برنامه های ما جایی ندارد. الخلیفی درباره احتمال حضور کونته روی نیمکت پاریس گفت: در ایتالیا مربیان خیلی خوبی حضور دارند، باشگاه های عالی و مربیان عالی. ولی در حال حاضر ما از حضور امری راضی هستیم.


پیروانی: ماجرای منشا و احمدزاده خانوادگی بود
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید قرار نبود منشا و احمدزاده با یک اشتباه از تیم کنار گذاشته شوند. به‌ نقل از ‌ایسنا، افشین پیروانی در حاشیه تمرین دیروز (دوشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس درباره حضور منشا و احمدزاده و غیبت مهدی طارمی، اظهار کرد: اتفاق رخ داده بین منشا و احمدزاده یک بحث خانوادگی بود که در همه جای دنیا رخ می‌دهد. بحث این طور بود که ابتدا به کمیته‌ انضباطی بروند و ماجرای این دو با روبوسی و عذرخواهی حل شد و آنها آن را به طور مکتوب اعلام کردند. در کمیته‌ انضباطی هم ابراز پیشمانی کردند. آنها اشتباهشان را قبول کردند و کمیته‌ انضباطی باشگاه هم رای خودش را صادر کرد. امروز (دوشنبه) هم به تمرین آمدند. قرار نبود که با یک اشتباه این دو بازیکن را کنار بگذاریم. او افزود: ماجرای درون خانوادگی در همه جا وجود دارد اما برای  پرسپولیس بیشتر منعکس می‌شود. دلیل آن هم این است که پرسپولیس یک تیم پر طرفدار است. ان‌شاء‌الله دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد و دوستی حاکم بر تیم می‌شود. طارمی هم چند روز است که به تمرین نمی‌آید و به صورت کتبی اعلام کرده که شرایط ماندن در ایران را ندارد. آن طور  که شنیدیم امروز یا فردا از ایران می‌رود. البته کسی هم خبر ندارد. من به عنوان یک پرسپولیسی از او تشکر می‌کنم. او در این چند سال به پرسپولیس خدمت کرد و توانست آقای گل لیگ برتر شود. پرسپولیس همه جوره پیشنهاد ماندن در پرسپولیس را به او داد اما طارمی تصمیم به رفتن گرفته بود و آن را به صورت کتبی اعلام کرد. وقتی خودش علنی می‌گوید که در سال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌خواهد به کشورهای خارجی برود نمی‌توان جلوی او را گرفت. او ابتدا به ما گفته بود که به اروپا می‌رود اما ناگهان بحث کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح شد.
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس ادامه‌ داد: باشگاه و کادر فنی و حتی بازیکنان دوست داشتند که طارمی در کنار تیم باشد اما خودش تصمیم گرفت برود. برخی می‌گفتند باید او را محروم کنیم اما تصمیم گیری را به باشگاه سپردیم. فکر نمی‌کنم قشنگ بود که ما با او وارد دعوا شویم. ان‌شاء‌الله هر جا که هست موفق باشد و به عنوان بازیکنی که در جام جهانی می‌خواهد بدرخشد موفقیت کسب کند. هواداران بدانند که باشگاه و کادر فنی تمام تلاششان را برای ماندن طارمی انجام دادند. پیروانی ‌اضافه کرد: من فکر می‌کنم او از ته دل می‌خواست از پرسپولیس برود. چند ماه از قراردادش باقی‌ مانده ولی حتی به تمرین هم نمی‌آید. فکر می‌کنم ماندن او نه به نفع خودش بود و نه به پرسپولیس کمک می‌کرد. هر جا که هست برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. مدیر پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا سیاست مدیران پرسپولیس سکوت در مقابل اتفاقات رخ داده است؟ گفت‌: صفر تا ۱۰۰ مسائل فنی در اختیار برانکو ایوانکوویچ است و صفر تا ۱۰۰ مسائل خارج از زمین بر عهده من. کارهای مدیریتی هم به گرشاسبی و هیات مدیره باشگاه برمی‌گردد. قرار شده من درباره بحث‌های جاری درباره محرومیت، کمیته‌ انضباطی و ... صحبت کنم. اگر هم سکوت کردیم بنا بر سیاست باشگاه است. اگر محدودیتی هم درباره روابط عمومی باشگاه ایجاد شده به خاطر درخواست ما بوده است. هواداران این را بدانند که ما تمام وقت از تیم حمایت می‌کنیم. خیلی از هواداران می‌گویند که چرا به کمیته‌ انضباطی اعتراض کردید و پرسپولیس را نبخشیدند. ما تنها اسناد و مدارک می‌فرستیم و در ادامه‌ تصمیم گیری آن با کمیته‌ انضباطی است. کمیته‌ انضباطی یک کمیته‌ مستقل است و قرار است که نظم و انضباط را حاکم کند. هیچ کس نباید به خودش اجازه دهد که در حکم کمیته‌ انضباطی دخالت کند.
مدیر پرسپولیس درباره دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی، تصریح کرد: صحبت من این است که باید در فوتبال بحث جوانمردی پر رنگ‌تر شود. بازیکنان ما توجیه هستند که باید نظم و انضباط را رعایت کنند اما درباره اتفاقاتی که در سکوها رخ می‌دهد کمیته‌ انضباطی باید ورود کند. من به طرفداری از هواداران گفتم که ما نجیب‌ترین هواداران را داریم. خواهش من این است که اجازه ندهند یکسری تماشاگرنما به فوتبال ما آسیب بزنند. مطمئن باشید که کمیته‌ انضباطی به این ماجرا ورود می‌کند. افشین پیروانی هم‌چنین با بیان این که جوانمردی در فوتبال فراموش شده است، افزود: همه بازیکنان به نظم و انضباط توجیه هستند اما اتفاقاتی که در سکوها می‌افتد دست ما نیست با این حال باز هم از هواداران می‌خواهم اجازه ندهند یک سری تماشاگرنما مشکل ایجاد کنند. مطمئنا کمیته انضباطی نیز با قدرت ورود خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد اتفاقاتی که هفته گذشته افتاد دوباره در فوتبال ما تکرار شود.
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره این موضوع که باشگاه پرسپولیس در جریان جدایی مهدی طارمی نبوده توضیح داد: ما نگفته‌ایم مهدی فرار کرده و نیامده است. او عضو تیم پرسپولیس بوده و به ما نامه کتبی داده و گفته نمی‌توانم در ایران بازی کنم. به زور هم نمی‌توانیم بازیکن را نگه داریم. طارمی باید برای بازی کردن ابتدا تمرین کند تا آماده شود بنابراین نمی‌توانیم او را تحت هر شرایطی حفظ کنیم. این طور نیست که بخواهیم اعلامیه دهیم و گم شده را پیدا کنیم. طارمی ابتدا گفته بود می‌خواهد به اروپا برود اما به یک‌باره بحث قطر مطرح شده است اما چند روزی است که از او اطلاعی نداریم و باید برای گرفتن ITC به باشگاه مراجعه کند. با این حال مهدی حداقل دو سال در اوج برای این باشگاه زحمت کشیده و من دلم می‌خواست در پرسپولیس بماند. حداقل به خاطر ۴ ماهی که محروم بود، به مدت یک سال در پرسپولیس می‌ماند تا تبدیل به فردین مجموعه شود اما الان که تصمیم به رفتن گرفته است نمی‌توانیم او را با زور نگه داریم. در مجموع مهدی باید جوابگوی همه اتفاقات باشد و درباره‌اش توضیح دهد. او درباره وضعیت نوراللهی نیز تصریح کرد: با توجه به قول‌هایی که داده شده فکر می‌کنم مشکل احمد همین روزها حل شود. پیروانی در مورد جریمه احمدزاده و منشا گفت: چیزی که من از روبوسی این دو بازیکن دیدم موضوعی نیست که بخواهد اشد مجازات داشته باشد اما اختلافات درون خانوادگی همه جا هست. در پرسپولیس اصحاب رسانه زحمت می‌کشند و پوشش می‌دهند اما در بعضی تیم‌ها ممکن است اصلا رسانه‌یی نشود. دوستی و رفاقت رمز موفقیت است و همه باید دست به دست هم بدهیم. امیدوارم احترام‌ها رعایت شود و این که در تیم‌های دیگر افرادی از پرسپولیس اسم می‌برند جالب نیست. این که سرمربی ما در مورد تیم  حریف صحبت کرد هدفش تخریب نبود. هر کسی به خودش اجازه ندهد در مورد هر تیمی صحبت کند.