تخم‌مرغ ۴۲۰تومانی فقط در میادین تره‌بار!
طبق آنچه در پی شکایت مردمی از سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام شده " تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان را فقط باید در میدان میوه و تره بار خرید و قیمت این محصول در مغازه‌های سطح شهر ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است که این نرخ برایشان مجاز است"! به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه قیمت فروش هر شانه تخم‌مرغ در ستاد تنظیم بازار تصویب و از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شد، این سازمان از مصرف‌کنندگان خواست که مبلغی بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان برای هر شانه و ۴۲۰ تومان برای هر دانه تخم‌مرغ پرداخت نکنند. این در حالی است که مشاهدات میدانی از قیمت‌های فروش تخم‌مرغ در نقاط مختلف سطح شهر تهران نشانگر این است که قیمت هر شانه تخم‌مرغ در مغازه‌های خرده‌فروشی بین ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان است.باتوجه به اینکه چندی پیش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به ایسنا اعلام کرده بود که " این سازمان، نامه نرخ مصوب شده تخم‌مرغ داخلی و خارجی را به استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده است و بنابراین مصرف‌کنندگان در صورت مواجه شدن با عرضه تخم مرغ به قیمت بیش از نرخ مصوب، گرانفروشی مربوطه را به ۱۲۴ و سامانه سازمان حمایت اطلاع دهند تا رسیدگی و با متخلفان برخورد شود"، پیگیری‌های انجام شده از سامانه ۱۲۴ حاکی از آن است که " تخم‌مرغ‌های مشمول قیمت‌ مصوب هر شانه ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان فقط در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و این قیمت در مغازه‌های سطح شهر شانه‌ای ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است"!

۱۰۰۰ گوشی اپل غیرفعال شد
رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران با اشاره به اعمال رجیستری برروی ۵۰۰۰ گوشی اپل در سراسر کشور از اعمال رجیستری برروی گوشی‌های سامسونگ در روزهای آینده خبر داد.مهدی محبی تا به حال با بیان این‌ که ۱۰۰۰ گوشی تلفن همراه مدل اپل از مدار خارج شده است، گفت: قرار بود تا روز گذشته تعداد ۳۰۰۰ گوشی از این مدل از مدار خارج شود، اما در حالت عادی نمی‌توان آنها را قطع کرد و باید آنتن آنها جابه‌جا شود تا بتوان مابقی را هم قطع کرد. البته از روز دوشنبه اگر آنتن را هم جابه‌جا نکنند، باز هم از مدار خارج شده و قطع می‌شوند.وی با تاکید بر این‌که از روز دوشنبه قرار بوده است تا حدود ۳۰۰۰ گوشی تلفن اپل قطع شود، اظهار کرد: تعداد ۵۰۰۰ گوشی موبایل رجیستر نشده از همین برند نیز در دست اعمال طرح رجیستری است که از روزدوشنبه به بعد قطع شدن آنها شروع شده است. البته این گوشی‌ها فقط در تهران نبوده و در همه کشور این طرح اجرا خواهد شد.رییس اتحادیه مخابرات استان تهران با اشاره به شروع اعمال طرح رجیستری از تاریخ ۱۵ آذرماه امسال (۱۳۹۶) اظهار کرد: تا روز دوشنبه تعداد ۳۰۰۰ گوشی موبایل باید قطع شده باشد که البته حدود ۷۰۰  عدد از آنها از کشور خارج شده که احتمالا مربوط به افرادی بوده در آن تاریخ در ایران حضور داشتند و بعد از کشور خارج شده اند.

شهردار تهران گفت: با توجه به وضعیت شهر تهران باید گفت که مرکز آینده صنعت نمایشگاهی تهران در چند سال آینده شهرآفتاب است.محمد علی نجفی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه شهر آفتاب مسائل اقتصادی، مالی، حقوقی و مدیریتی فراوان دارد و لذا با پیشنهاداتی که از سوی اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل این مجموعه مطرح شد موافقم و باید در راستای این موارد عمل کنیم.شهردار تهران با اشاره به بحث حضور بانک شهر در نمایشگاه شهر آفتاب و واگذاری درصدی از این مجموعه به بانک شهر  گفت: در حال حاضر امکان تبدیل چنین حجمی از پول به سرمایه ثابت صلاح نیست حال آنکه بانک مرکزی هم چنین اجازه ای به بانک شهر نمی دهد.


معاون وزیرجهاد کشاورزی ازآغاز خرید میوه شب عید خبرداد وگفت:ازنظرمیزان خرید و ذخیره‌سازی سیب و پرتقال هیچ نگرانی وجود ندارد و به موقع قیمت و جزئیات عرضه آن اعلام می‌شود.علی‌اکبر مهرفرد درگفت‌وگوبا ایسنا، اظهار کرد: سیب تولید شده در استان‌های مختلف خریداری و ذخیره‌سازی شده است و برای پرتقال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته که البته کمی با تاخیر به پایان می‌رسد.وی افزود: خرید پرتقال برای تامین نیاز شب عید از استان‌های شمالی آغاز شده، اما با توجه به این‌که برداشت این محصول از استان‌های جنوبی در ماه‌های پیش‌رو است.وی ادامه داد: برای تامین نیاز شب عید به اندازه سال قبل یعنی بیش از ۲۳ هزار تن سیب خریداری و ذخیره‌سازی شده است
درحالی‌ که روی بسته‌بندی روغن‌های  تراریخته موجود در بازار برچسب، نصب نمی‌شود، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، گفت: روی بسته‌بندی روغن‌های تراریخته حتماً باید برچسب تراریخته درج شود، تا مصرف‌کننده بتواند انتخاب کند.هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در گفت وگو با تسنیم، اظهار کرد:روغن‌های تراریخته که از سویا یا ذرت تراریخته تهیه‌شده است باید حتماً برچسب تراریخته روی آن درج شود تا مصرف‌کننده بتواند انتخاب کند. وی درباره اینکه برچسب بر روی روغن‌های تراریخته نصب می‌شود یا خیر افزود: پیگیری این امربا وزارت بهداشت است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن اعلام اینکه۵۰ هزارمیلیارد تومان ازبدهی دولت به بخش ‌خصوصی تهاترمی‌شود،گفت:نسبت به سال‌های قبل از۹۰،میزان واردات۲۰ میلیارد دلارکاهش یافته است که دلیل آن افزایش مصرف تولیدات داخلی است.به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری درجلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: خدمات ارزنده آیت الله هاشمی رفسنجانی برای آبادانی کشوربرهیچ کس پوشیده نیست و حیف است که قدراین مرد بزرگ را ندانستیم. ضمن اینکه در این روزها وجود خالی ایشان احساس می‌شود.
وی درباره وضعیت بازارارزاظهار کرد: با توجه به نوسانات یکباره در قیمت ارزبد نیست که اتاق بازرگانی تهران به موضوع ارز بپردازد.ازسال ۱۳۹۳،رئیس کل بانک مرکزی مرتبا اعلام می کرد که ارز باید تک نرخی شود اما هنوز زمان تک نرخی شدن آن مشخص نیست. درهفته‌های گذشته شاهد جهش نرخ ارز بوده‌ایم که بر این اساس، بهتر است واقعیت‌ها را دید و بانک مرکزی براساس واقعیت‌های موجود نرخ ارزرا واقعی کند تا ازاین نوسانات جلوگیری شود.رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: موضوع ارز،دوکفه ترازودارد که یک کفه آن صادرات وکفه دیگر واردات است. با افزایش نرخ ارز مشکلات صادرات برطرف نشده است؛ بنابراین نمی توان انتظارداشت که صادرات با افزایش نرخ ارز بالا رود. در سال های قبل از۱۳۹۰ حدود۶۰ میلیارد دلاردرسال واردات داشتیم که اکنون به۴۰ میلیارد دلاررسیده است؛بنابراین علت اصلی کاهش واردات این بوده است که از تولیدات داخلی استفاده شده و واردات کاهش یافته است بنابراین اگرنرخ ارزواقعی شود تولید افزایش خواهد یافت.رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: بدهی دولت به بخش‌خصوصی باید پرداخت شود.البته قرار بر این است که ۵۰ هزارمیلیارد تومان از طریق تهاتر بدهی‌های دولت به بانک ها و بانک ها به بانک مرکزی پرداخت شود.پرداخت بدهی از طریق تهاتردرکمیسیون تلفیق تصویب شده است.می توان امیدواربود که بحث بدهی دولت به بخش خصوصی حل وفصل شود.خوانساری درباره وضعیت کالاها دربازارداخلی گفت:تا سال گذشته یکی ازمشکلات اقتصاد ایران این بود که ذخیره انبارها افزایش می یافت درحالی که اگر قیمت ارز واقعی شود تولید می تواند موثر باشد. بنگاه های بخش‌خصوصی عمدتا ازدولت طلبکار و به بانک‌ها بدهکار هستند و وضعیت مناسبی ندارند؛ بنابراین اگرامسال مشکل آنها حل نشود بسیاری ازآنها تعطیل می شوند.وی همچنین درباره دیدار اخیر اتاق بازرگانی تهران با اعضای شورای شهر تهران گفت:تلاش می‌کنیم مسائل و مشکلات مبتلابه تهران را با شورای شهر حل کنیم. بر این اساس مکاتبات لازم برای نمایشگاه شهر آفتاب صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم. ضمن اینک ۱۰ نفر از مجلس و ۱۰ نفر از اتاق بازرگانی تعیین شده اند تا مسائل بخش‌خصوصی را پیگیری کنند.رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره فعالیت شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای اینترنتی تصریح کرد: آینده اقتصاد و اشتغال دنیا به سمت فناوری‌های نوین است و اکنون زمان آن تمام شده است که اشتغال در کارخانجات شکل گیرد، بلکه باید زمینه ساز توسعه بکارگیری فناوری های نوین در کشور شویم.رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین روز دوشنبه تصریح کرد که امروز با وجود رکود حاکم، بسیاری از کارآفرینان بخش خصوصی با سخت‌کوشی پایه‌های صنایع بزرگی را در اقتصاد گذاشته‌اند.مسعود خوانساری افزود:این کارخانه‌ها، کالاها و کارآفرینان افتخار ملت ایران هستند. مردم ایران، تشنه امید و زندگی شرافتمندانه هستند. جوانان الگو می‌خواهند و به دنبال این هستند که به جای مهاجرت با افتخار در همین آب و خاک زندگی کنند.


حذف رانت،دلیل افزایش تعرفه هیبریدی ها!
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره انتقادات مطرح شده نسبت به افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی با توجه به سهمی که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا داشته باشند با ارائه توضیحاتی گفت این خودروها اثر چندانی در کاهش آلودگی هوا در شهرها نداشته و پایین ماندن تعرفه موجب ایجاد رانت می‌شد.به گزارش ایسنا، روزسه‌شنبه سازمان برنامه و بودجه نشست خبری با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس این سازمان برگزار کرد. در چند روز اخیر این دومین نشست خبری در سازمان برنامه و بودجه است که با محور تبیین برنامه‌های اشتغال بودجه ١٣٩٧ برگزار می‌شود.رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد که پیش بینی دولت ایجاد یک میلیون و ٣٣ هزار شغل در سال آینده است که حدود ٣٢٧ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را دربرمی‌گیرد. از این مبلغ بیش از ٧٣ هزار میلیارد تومان در طرح تولید و اشتغال و ٢٥٤ هزار میلیارد تومان در بودجه‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می شود.در جریان توضیح رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه دولت برای تحول در حمل و نقل درون و برون شهری به منظور ایجاد شغل و کاهش آلودگی هوا، این موضوع مطرح شد که چرا دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را هم از پنج به ٤٥ درصد افزایش داده در حالی که می تواند موجب کاهش آلودگی هوا شود؟ نوبخت در این باره گفت که آنچه در عمل می تواند وارد کاهش آلودگی هوا شود، خودروهای برقی هستند که تعرفه آنها صفر است. اما خودروهای هیبریدی سوخت بنزین هم دارند و از یک سرعتی به بالا از برق استفاده می‌کنند که این سرعت عموما برای خارج از شهر است، بنابرین کمک چندانی به کاهش آلودگی هوا در شهر نمی‌کنند. در این حالت پایین ماندن تعرفه آنها نسبت به سایر خودروها می‌تواند موجب ایجاد رانت شود از این رو تصمیم به افزایش تعرفه واردات آنها مانند بقیه خودروها گرفتیم.اما در جریان بررسی تبصره(١٨) لایحه بودجه سال آینده که در آن درآمد ١٧ هزارو ٤٠٠ میلیاردی از محل افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی شده بود، با توجه به انجام مخالفت هایی در مجلس برای افزایش قیمت بنزین که نرخ ١٥٠٠ تومانی آن مطرح بود، اخیرا نرخ ١١٥٠ تومانی در مجلس مطرح شد. نوبخت درباره تایید و یا رد این پیشنهاد گفت که مجلس مبلغ ١٧.٤ هزار میلیارد تومانی را به ١٠ هزار میلیارد تومان کاهش داده و محل تامین آن را به فروش املاک تملیکی تغییر داده است. از این رو برای هر تغییر در قیمت حامل‌ها منتظر نظر و مصوبه مجلس هستیم.وی در این باره که عملکرد نشان داده که فروش املاک قاچاق و سایر املاک تملیکی در سال به ١٠٠٠ میلیارد تومان هم نمی‌رسد، بنابراین چرا این پیشنهاد تصویب شده است، گفت که این پیشنهاد دولت نبوده و باید استدلال مجلس را درباره این اقدام پرسید.در ادامه این جلسه رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال ایسنا درباره جریان اخیر بازار ارز توضیحاتی ارائه کرد. او در مورد این‌که وی بارها تاکید کرده بود که دلار 4200 تومانی مورد تایید دولت نیست و قیمت غیررسمی به شمار رفته به زودی تعدیل می‌شود، اما در روزهای گذشته با وجود انتظاراتی که برای کاهش قیمت وجود داشت از مرز 4400 تومان هم عبور کرده و اختلاف قیمت از شهریورماه تاکنون به حدود 700 تومان رسیده و می‌تواند رانت‌های خاص خود را به همراه داشته باشد، در این شرایط برنامه دولت برای بازار ارز چیست، گفت که سیاست دولت حفظ ارزش پول ملی بوده و همچنان بر آن تاکید دارد. از این‌رو همکاران من همواره در شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به دنبال سیاستی هستند که بتوان این مهم را محقق کرد.نوبخت درباره این‌که شما معتقدید که باید صرافی‌ها خود را با قیمت‌های واقعی منطبق کنند اما در همین حال شاهدیم که بانک مرکزی قیمت‌های پایه اعلامی به صرافی بانک‌ها را حتی بالاتر از آنچه که در روز قبل رقم خورده و اعلام می‌کند عاملی بر افزایش قیمت دلار است، اظهار کرد: تا جایی که مطلع هستم همواره تاکید ما بر همین سیاست حفظ ارزش پول ملی بوده است و البته در جریان این اتفاق خاص که بانک مرکزی قیمت پایه را بالا اعلام کند، نیستم، ولی در هر صورت سیاست بر این است که بتوان در مقاطع مختلف حتی شرایطی که ناشی از مسائل سیاسی و یا سایر جهات است بازار را کنترل کرد.


معاون فروش و بازاريابي ايران خودرو گفت: عرضه محصولات گروه صنعتي ايران خودرو سه ماه پيش از شروع سال جديد با مدل97 پاسخي به اعتماد و همراهي مشتريان اين گروه صنعتي است.  به گزارش ایکوپرس ، مصطفي خان‌كرمي اظهار كرد: عرضه محصول با مدل سال جديد در سه ماه پاياني سال، اقدامي است كه خودروسازان مطرح دنيا انجام مي دهند و امسال نیز همانند سال گذشته، گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان تنها خودروساز ايراني آن را اجرا كرد. خان‌كرمي افزود: مشتريان همواره در شرايط سخت و دشوار گروه صنعتي ايران خودرو را همراهي كرده اند و در مقابل ما به پاس این همراهی و ارج نهادن به اعتماد ایشان در حوزه بازاريابي و فروش سعي داريم طرح هايي را براي پاسخ به اين اعتماد و همراهي، برنامه ريزي و اجرا كنيم.وي ادامه داد: توقع و انتظار مشتري ايراني از ايران خودرو به عنوان بزرگترين خودروساز خاورميانه فراتر از ديگر رقبا است، از اين رو، تغيير مدل محصولات ايران خودرو چندماه پيش از شروع سال جديد در دستور كار اين شركت قرار گرفت به طوریکه از دهم دی ماه تا کنون حدود 30 هزار دستگاه خودرو با مدل 97 تحویل شده است. کاری که هیچ یک از خودروسازان تا کنون موفق به انجام آن نشده اند.خان كرمي در پايان گفت: در معاونت بازاريابي و فروش ايران خودرو سعي كرده ايم با ارائه طرح‌هاي متنوع فروش در جهت تامين خواسته ها و سلايق اقشار مختلف، شرايطي را ايجاد كنيم تا هموطنان عزيز با هر ميزان توان مالي، بتوانند با بهترین شرایط از محصولات گروه صنعتي ايران خودرو بهره مند شوند.مصطفي خان كرمي ضمن تشكر از همكاري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در تحقق اين امر اظهار كرد، گروه صنعتي ايران خودرو محصولات خود را همانند سال گذشته سه ماه قبل از شروع سال جديد، از روز نهم دي ماه با مدل97 به بازار عرضه كرده است.


جشنواره ملی بهره‌وری 24دی‌ماه برگزارمی‌شود؛
دبیرجشنواره ملی بهره وری ایران گفت: شاخص XQ یا همان توان اجرایی که از مهمترین شاخص های اندازه گیری و مقایسه ای است، می تواند به عنوان یک شاخص اساسی برای شرکت های دولتی، خصولتی و خصوصی باشد که متاسفانه در بهترین شرایط توان اجرایی شرکت های ایرانی تنها به ۳۵درصد می رسد.فرشید شکرخدایی، دبیر نهمین جشنواره ملی بهره وری ایران با اشاره به آئین رسمی بزرگداشت روز ملی بهره وری در نشست خبری خود گفت: جشنواره ملی بهره‌وری در راستای کمک به تحقق مفاد برنامه‌های توسعه در حوزه بهره‌وری و لزوم بهره‌گیری از ساز و کار اجرایی برای تحقق چشم انداز ۲۰ ساله نظام و با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره‌وری و کمک به افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی و قدردانی از بهره‌ورترین مدیران ارشد شرکت‌های ایرانی، هر ساله برگزار می‌شود و در یکم خرداد ماه سال جاری، هشتمین دوره برگزاری آن به پایان می‌رسد و نهمین دوره آن به طور رسمی آغاز خواهد شد.به گفته دبیر جشنواره ملی بهره‌وری، از نخستین روز برپایی این جشنواره اهدافی نظیر توسعه نظام جامع سنجش و اندازه‌گیری بهره‌وری مد نظر قرار داشته و طی ۸ دوره گذشته اندازه گیری شاخص های بهره وری به صورت رایگان انجام شده و شرکت‌ها توانسته‌اند که میزان بهره‌وری خود را با دیگر رقبای خود و میانگین صنعت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. وی در خصوص ثبت ملی شدن این جشنواره نیز گفت:‌ "جشنواره ملی بهره‌وری” در اداره کل مالکیت معنوی به ثبت رسیده است و شامل ۵ مسابقه می باشد.دبیر جشنواره ملی بهره‌وری تصریح کرد: «مهم‌ترین ویژگی جشنواره ملی بهره‌وری رایگان بودن مرحله اول جشنواره است؛ چراکه هر بنگاه اقتصادی که صورت مالی تأییدشده داشته باشد و ترازنامه و سود و زیان‌ . یادداشت های پیوستش به تایید حسابرسی معتبر رسیده باشد بدون هیچ محدودیتی می‌تواند در آن حضورداشته باشد. بهره‌وری‌ این بنگاه‌ها به‌صورت «رایگان محاسبه و کارنامه بهره‌وری آن بنگاه صادر می‌شود».وی تاکید کرد: تندیس ملی بهره وری فقط به شرکت‌کنندگان در همه مسابقات و به شرط عبور از حد نصاب ها داده می‌شود که در سه سال اخیر شرکتی موفق به دریافت آن نشده است.در ادامه فرشید شکر خدایی دبیر جشنواره ملی بهره‌وری درباره چگونگی بررسی شرکت‌های متقاضی در این جشنواره گفت: ‌این جشنواره با حمایت اتاق بازرگانی ایران انجام شده و تمرکز ویژه‌ای بر روی فعالان بنگاه‌های اقتصادی و میزان بهره‌وری آن داشته است.
بنیانگذار سامانه مامور خرید مطرح کرد؛
بنیانگذار سامانه مامور خرید گفت: اولویت نخست ما حضور عرضه کنندگان ایرانی در سامانه مامور خرید است. اگر تولیدگنندگان و فروشندگان ایرانی به این اپلیکیشن بپیوندند ما اصلا به تولید کنندگان برندهای خارجی اجازه حضور در این سامانه را نمی‌دهیم. از این رو انتظار داریم در درجه اول تولید کنندگان ایرانی از این اپلیکیشن استقبال کنند تا از حضور برندهای خارجی بی نیاز شویم.به گزارش ایلنا، مهندس امیرفرد، موسس اپلیکیشن «مامور خرید» در نشست رونمایی از این سامانه که در محل خبرگزاری ایلنا با حضور نمایندگان اصناف گوناگون برگزار شد، به تشریح قابلیت‌های این اپلیکیشن پرداخت.وی در ابتدا ضمن تشریح وضعیت سایت‌های فروش اینترنتی کالا و خدمات گفت: سایت‌های فروش اینترنتی، بازار فروش سنتی را به مخاطره انداخته است و هر روز سهم فروشندگان سنتی کاسته می‌شود. با ادامه این وضعیت اگر فروشندگان سنتی به فکر نباشند ممکن است حتی به مرحله تعطیلی کسب و کار برسند.وی در خصوص سامانه مامور خرید گفت: در واقع این سامانه کار معرفی مشتری به فروشندگان را بر عهده دارد. در حال حاضر سایت‌هایی که به فروش آنلاین کالا مشغول هستند صرفا در حال فروش کالا هستند در حالی که نرم افزار مامور خرید به فروشندگان ، خریدار معرفی می‌کند.بنیانگذار سامانه مامور خرید در پاسخ به این انتقاد که ممکن این اپلیکیشن به محلی برای فروش کالاهای خارجی به خصوص پوشاک خارجی تبدیل شود گفت: اولویت نخست ما حضور عرضه کنندگان ایرانی در سامانه مامور خرید است. اگر تولیدگنندگان و فروشندگان ایرانی به این اپلیکیشن بپیوندند ما اصلا به تولید کنندگان برندهای خارجی اجازه حضور در این سامانه را نمی‌دهیم. از این رو انتظار داریم در درجه اول تولید کنندگان ایرانی از این اپلیکیشن استقبال کنند تا از حضور برندهای خارجی بی‌نیاز شویم.امیرفرد تاکید کرد: این نرم اپلیکیشن به سادگی بر روی گوشی‌های تلفن همراه نصب می‌شود و خریداران و فروشندگان به سادگی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.وی پاسخ به سوال نماینده صنف تولید کنندگان پوشاک که آیا قرار است «مامور خرید» به محلی برای عرضه برندهای پوشاک خارجی تبدیل شود و همین مقدار تولید داخلی نیز به حاشیه برود؟ ، گفت: هرگز چنین نیست.