تبادل 36 هزار پيام سوئيفتي توسط بانک ملي در 9 ماه امسال
شعب داخلي بانک ملي ايران در نه ماه ابتداي امسال موفق به ايجاد رابطه کارگزاري با 32 کارگزار خارجي شده اند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، واحدها و شعب داخلي اين بانک در مدت مذکور موفق به تبادل بيش از 36 هزار و 239 پيام سوئيفتي و برقراري کليد رمز سوئيفت (RMA) با 32 کارگزار خارجي از داخل ايران شده اند. همچنين تعداد پيام‌هاي سوئيفتي وارده و صادره واحدهاي خارج از کشور بانک ملي ايران نيز از ابتداي برجام تا پايان 30 سپتامبر سال 2017 ميلادي مصادف با هشتم مهرماه سال جاري به 181 هزار و 451 فقره با 366 کارگزار رسيده است. بانک ملي اخيرا نيز در راستاي حمايت و پشتيباني از تجارت خارجي کشور موفق شد روابط کارگزاري خود با بانک‌هاي برزيلي را برقرار کند. بدين ترتيب با حضور بانک، امکان افزايش و گسترش حجم تجارت براي فعالان اقتصادي در آمريکاي جنوبي با بهره گيري از ظرفيت‌هاي اعتباري بانک‌ها فراهم خواهد شد. سوئيفت جامعه جهاني ارتباطات مالي بين بانکي است که مرکز آن درکشور بلژيک بوده و مؤسسات مالي در سراسر جهان از اين سيستم جهت تبادل اطلاعات مالي محرمانه خود استفاده مي‌کنند. بدين ترتيب پس از رفع تحريم‌ها امکان برقراري ارتباط سوئيفتي و نقل و انتقال وجوه بانک‌هاي داخلي بار ديگر فراهم شد و حساب‌هاي بانک ملي ايران نزد کارگزاران بانک در خارج از کشور آماده دريافت و انتقال وجوه هستند.

بانک‌ها مسئوليت مهمي ‌در مديريت نقدينگي دارند
حجت‌الاسلام و المسلمين ابراهيم رازيني مشاور فقهي بانک مهر اقتصاد با آيت ا... صفايي بوشهري امام جمعه بوشهر ديدار کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان بوشهر، آيت ا... صفايي بوشهري – نماينده ولي فقيه در استان – در اين ديدار، اظهار داشت: تاريخ بانکداري جهان از ابتدا بر مبناي بهره‌وري از نقدينگي براي صاحبان قدرت و ثروت بنا شد اما با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي‌تلاش شد تا بانک‌ها و موسسات مالي وظيفه اصلي و ذاتي خود را در سيستم اقتصادي کشور ايفا کنند. نماينده ولي فقيه در استان بوشهر نقش بانک‌ها در چرخه اقتصادي را مهم عنوان کرد و گفت: بانک‌ها يکي از مهمترين بخش‌هاي اقتصاد کشور هستند و در عرصه اقتصاد به عنوان يکي از مهم‌ترين ابزارها، مسئوليت مديريت نقدينگي را بر عهده دارند. آيت ا... صفايي بوشهري نظام بانکداري کشور را نيازمند يک تحول اساسي دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) بارها بر تحول دانش محور علوم بانکداري بر مبناي قوانين دين مبين اسلام تاکيد کرده‌اند لذا آن‌ها مي‌توانند با به کار گيري فناوري و دانش روز دنيا و نگاه به قوانين بانکداري اسلامي‌به شيوه بسيار مطلوب تري محصولات و خدمات خود را به جامعه عرضه کنند. امام جمعه بوشهر با بيان اين که بانک مهر اقتصاد در عرصه بانکداري اسلامي‌پيشگام بوده است، گفت: اين بانک توانسته با برنامه‌ريزي، مديريت، اجرا و نظارت اقدامات قابل توجهي در زمينه پياده سازي بانکداري بدون ربا انجام دهد که انشا ا... اين رويه با قوت و قدرت بيشتري ادامه داشته باشد. وي در پايان ضمن آروزي توفيق براي همه خدمتگزاران نظام بانکي کشور ابراز اميدواري کرد تا بانک‌ها بتواند با هم افزايي و همکاري يکديگر بانکداري اسلامي‌را بيش از پيش ترويج دهند.

بازديد عضو هيئت مديره بانک صنعت و معدن از طرحهاي آب شيرين کن
عسکري عضو هيئت مديره بانك صنعت و معدن از سه طرح آب شيرين کن كه با تسهيلات اين بانك در بندرعباس در حال اجرا هستند بازديد كرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، سه طرح ياد شده ظرفيت شيرين سازي 430 هزار مترمکعب آب در روز را داشته و توسط بانک ياد شده با تسهيلاتي بميزان 357 ميليون دلار تامين مالي شده اند. اين طرح‌ها بااشتغالزايي مستقيم 200 نفر بخشي از طرح عظيم آبرساني به صنايع مناطق مرکزي ايران با ظرفيت روزانه يک ميليون ليتر شيرين سازي آب خليج فارس هستند و نقش مهمي‌در تامين آب صنايع و آب شرب مناطق کم آب کشور را خواهند داشت. گفتني است در اين سفر اسدي مدير نظارت بر طرحها، رضوي رئيس شعبه بندرعباس و کاملي رئيس اداره نظارت بر طرحهاي بانك صنعت و معدن نيز حضور داشتند.

انعقاد تفاهم نامه مديريت شعب استان اردبيل بانک قوامين با اداره كل زندانها
تفاهم نامه‌اي في مابين مديريت شعب استان اردبيل بانک قوامين با اداره كل زندان‌هاي اين استان جهت پرداخت تسهيلات در قالب عقود اسلامي‌منعقد گرديد
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك بر اساس تفاهم نامه منعقد شده ، مقرر گرديد ضمن رعايت كليه دستورالعمل‌ها و مقررات بانكي به كاركناني که از طرف اداره كل زندانهاي استان معرفي مي‌گردند ، تسهيلاتي در قالب عقود اسلامي‌در شعب منتخب پرداخت شود . شايان ذکر است در همين راستا اداره كل زندان‌هاي استان اردبيل كسر مبلغ اقساط و واريز ماهانه آن به حساب تسهيلاتي كاركنان خود را تعهد نموده است .

نسخه جديد موبايل بانک سرمايه با امکانات و قابليت‌هاي جديد
نسخه جديد موبايل بانک سرمايه با قابليت‌ها و امکانات ويژه و با هدف رفاه حال مشتريان و افزايش رضايتمندي هرچه بيشتر ايشان در اختيار هموطنان عزيز قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، نسخه جديد موبايل بانک سرمايه از طريق وب سايت اين بانک و همچنين از طريق سرويس‌هاي پرمخاطب ارائه دهنده نرم افزارهاي کاربردي موبايل مبتني بر سيستم عامل‌هاي اندرويد و IOS مانند کافه بازار، Google Play و سايت sibbank در اختيار مشتريان ارجمند قرار گرفت. همچنين به منظور سهولت در دانلود، نصب و بروزرساني موبايل بانک سرمايه، مشتريان ارجمند مي‌توانند از طريق QRCode مربوطه، نسبت به دانلود نسخه‌هاي اندرويد و IOS موبايل بانک اقدام نمايند. مشتريان گرامي‌به منظور استفاده از نسخه موبايل بانک سرمايه، مي‌بايست داراي حساب بانک سرمايه بوده و کد کاربري، رمز اول و دوم خود را از شعب اين بانک دريافت نمايند. مشتريان پس از اين مرحله مي‌توانند با دانلود نرم افزار مربوطه از صفحه اصلي وب سايت بانک سرمايه و همچنين ساير سرويس‌هاي ارائه دهنده نرم افزارهاي کاربردي و نصب آن بر روي موبايل خود، از خدمات اين سامانه استفاده نمايند. اين گزارش در پايان مي‌افزايد، نسخه جديد موبايل بانک سرمايه با اطلاع کافي از انواع نيازهاي مشتريان محترم، با پيشرفته‌ترين امکانات، بالاترين خدمات را به ايشان ارائه مي‌نمايد.

پيام تسليت رييس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي
در پي غرق شدن نفتکش سانچي و جان باختن ۳۲ تن ازهموطنانمان در اين حادثه، دکترکورش پرويزيان، رييس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي و مديرعامل بانک پارسيان، پيام تسليتي صادر کرد.
 در پيام دکتر کورش پرويزيان آمده است: بسم‏ ا... الرحمن الرحيم، انا لله و انا اليه الراجعون
 حادثه جانکاه و دردناک جان باختن سرنشينان رشيد، دريادل و خدوم نفتکش سانچي، همه مردم ايران را محزون کرد.
مجاهدان اقتصادي سخت کوش و گمنام کشور که در طول خدمت فداکارانه خود به کشور عزيز ايران ، مشکلات و سختي‌هاي بسياري را به جان خريدند و در خط مقدم جهاد اقتصادي دچار سانحه شدند و مظلومانه و شهادت گونه جان به جان آفرين تسليم کردندو اينک در ميان شعله‌هاي آتش، جاودانه شدند.
اينجانب به نمايندگي از کارکنان شبکه بانک‌هاي خصوصي، با ابراز تالم و تاسف عميق نسبت به جان باختن شهادت گونه پرسنل نفت کش سانچي، اين ضايعه تاسف انگيز را به عموم ملت شريف ايران، به ويژه خانواده‌هاي شريف و داغدار صميمانه تسليت گفته و براي جان باختگان علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسالت مي‌کنم.

پيام تسليت مديرعامل بانک صنعت و معدن
علي اشرف افخمي‌مديرعامل و رييس هيات مديره بانك صنعت و معدن در پيامي‌حادثه غم انگيز درگذشت سرنشينان نفتکش سانچي را تسليت گفت. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، در پيام افخمي‌آمده است : وقوع سانحة
 ناگوار و دلخراش آتش سوزي نفتکش سانچي و درگذشت سرنشينان آن ، مردم كشورمان را دچار حزن و اندوه كرد و قلب هر ايراني را به 
درد آورد. 
اينجانب ضمن تسليت اين سانحه دلخراش و غم انگيز به ملت بزرگ ايران بويژه خانواده‌هاي داغديده ، از خداوند منان براي سرنشينان اين كشتي كه جان خود را در راه آرمان و اهداف والاي كشور فدا نمودند علّو درجات و براي
 بازماندگان صبر و شكيبايي مسألت مي‌نمايم .
پيام تسليت مديرعامل بانک سرمايه
عليرضا پويان شاد مدير عامل بانک سرمايه طي پيامي‌به شرح زير، حادثه دلخراش جان باختن تمامي‌خدمه نفتکش ايراني را به خانواده‌هاي داغدار ايشان تسليت گفت.
همه از بهر خداييم و به سوي او بازمي‌گرديم.
اطلاع از جان باختن تمامي‌خدمه نفتکش حادثه‌ديده ايراني اينجانب را نيز مانند ديگر هم‌وطنان ارجمند در بهت و ماتم فروبرد. 
پس به تبعيت از صابران، ذکر استرجاع را بر لب مي‌آورم و به نمايندگي از خانواده بانک سرمايه اين مصيبت بزرگ را به خانواده‌هاي داغدار تسليت عرض نموده، از درگاه پروردگار توانا براي آن درگذشتگان دريادل، شادي و غفران و براي خانواده‌هاي معظم ايشان صبري نيکو مسألت دارم. عليرضا پويان شاد مدير عامل و عضو هيأت مديره

پيام تسليت مديرعامل بانک مهر اقتصاد
مديرعامل بانک مهر اقتصاد طي پيامي‌جان باختن تاسف بار کارکنان شجاع و دريا دل نفتکش سانچي را تسليت گفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، در متن پيام سيد ضياء ايماني – مدير عامل بانک – آمده است: انا لله و انا اليه راجعون
حادثه دردناک و غم انگيز حريق و غرق شدن کشتي نفتکش سانچي و جان باختن تاسفناک ملوانان و کارکنان خدوم و زحمتکش آن موجب تاثر و تالم بسيار گرديد و تمامي‌هم ميهنان عزيز را عزادار اين دلاورمردان دريا دل نمود، بي شک زبان و قلم از بيان سنگيني مصيبت وارده به خانواده‌هاي اين قهرمانان شجاع، قاصر و الکن است اينجانب به نمايندگي از خانواده بزرگ بانک مهر اقتصاد اين ضايعه جانکاه را به خانواده‌هاي داغدار اين عزيزان و ملت شريف ايران تسليت عرض مي‌نمايم و از درگاه خداوند متعال براي درگذشتگان اين حادثه رحمت و غفران واسعه الهي و براي بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم. سيد ضياء ايماني مدير عامل بانک مهر اقتصاد 

پيام تسليت مديرعامل موسسه اعتباري ملل
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ملل سيد امين جوادي مديرعامل موسسه اعتباري ملل در پيامي، جان باختن جمعي از دريادلان ايراني کشتي نفتکش سانچي را تسليت گفت
 متن پيام تسليت مديرعامل موسسه اعتباري ملل بدين شرح است: بسم ا... الرحمن الرحيم، انا... و انا اليه راجعون
 در گذشت شهادت گونه جمعي از دريا دلان ايراني عزيز كه در سانحه دلخراش کشتي سانچي که در حال خدمت به کشور و ميهن عزيزمان ايران اسلامي‌بوده‌اند را به رهبر فرزانه انقلاب، خانواده‌هاي داغديده آن عزيزان و مردم قدرشناس کشورمان تسليت عرض مي‌کنم. همچنان از خداوند منان براي آن عزيزان در غربت به خدا پيوسته علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم. 
سيد امين جوادي

نشست مديرعامل و عضو هيأت مديره پست‌بانک با رؤساي شعب ممتاز
 خسرو فرحي مديرعامل و غلامحسين صباغي عضو هيأت مديره پست‌بانک‌ايران به‌همراه مديران حوزه امور شعب و بازاريابي، 24 دي‌ماه سال جاري نشست صميمي‌با رؤساي شعب بانک برگزار کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: دکتر فرحي در اين نشست گفت: خوشبختانه مجموعه بانک داراي انضباط مالي و اداري خوبي است و اين ويژگي بايد استمرار يابد. وي افزود: در سال‌هاي اخير پست بانک موفقيت‌هاي بزرگي داشته که اخذ مجوز باجه‌هاي بانکي از بانک مرکزي، يکسان‌سازي نرم افزارها، تعيين بانک بعنوان بانک عامل و تخصصي حوزه فناوري اطلاعات و بانک عامل تسهيلات اشتغالزائي صندوق توسعه ملي و همچنين به‌عنوان بانک کارگزاري بانک مرکزي بخشي از اين موفقيت‌هاست و يقين داريم که اين موفقيت‌ها نتيجه تلاش و پشتکار واحدهاي اجرائي در پيگيري و همراهي با برنامه‌هاي کلان بانک بوده است. مديرعامل زمان باقي‌مانده تا پايان سال را فرصتي طلائي براي برداشتن گام‌هاي بزرگ جهت رونق بيشتر بانک دانست و گفت: با پايان يافتن عمليات انتقال داده‌ها به نرم افزار جديد در روزهاي اخير عملاً مشکلات شعب درخصوص برنامه‌هاي نرم افزاري برطرف مي‌شود و با استفاده از نرم افزار توانمند موجود، فرصت پيش آمده ازطريق منابع صندوق توسعه ملي و انگيزه‌اي که با افزايش کارمزد باجه‌هاي بانکي فراهم گرديده مي‌توان امسال را به سال رونق و درآمدزائي بانک تبديل کرد. وي دغدغه‌هاي شعب درخصوص نرم افزارها و محدوديت‌هاي موجود را دغدغه شبانه روزي مديران عالي بانک دانست و گفت: نيروهاي اجرائي پست بانک از متعهدترين و پرتلاش‌ترين نيروهاي موجود در سطح سازمان‌ها و نظام بانکي هستند و اميدواريم با برنامه‌ريزي مناسب و تلاش همکاران، شاهد درخشش بيشتر پست بانک در عرصه اقتصاد کشور، رونق بيشتر خدمات و رسيدن کارکنان بانک به جايگاه شايسته آنان باشيم. همچنين در ابتداي اين نشست محمود شيردل مدير امور شعب و بازاريابي، روند برنامه‌هاي ارزيابي عملکرد شعب را تشريح کرد و سپس عليرضا پورحسين مديرکل امور شعب و مناطق آزاد برنامه‌هاي بانک جهت تغيير روش ارزيابي عملکرد شعب را تبيين کرد و گفت: ارزيابي عملکرد شعب بصورت گفتماني و تعيين شاخص‌هاي ارزيابي با همفکري رؤساي شعب، برنامه‌اي مؤثر براي منطقي کردن ارزيابي‌ها و لحاظ نمودن نظرات واحدهاي اجرايي در برنامه‌هاي بانک است.
پورحسين افزود: درحال حاضر پست بانک ايران از نيروي انساني خوب و بادانشي برخوردار است و اگر اين دانش با خرد جمعي توأم گردد آينده‌اي بسيار شکوفا براي بانک رقم خواهد خورد . وي تصريح کرد: تلاش مي‌کنيم با ايجاد اتاق فکر و تبادل نظر بين کارکنان بتوانيم فضاي بانک را به يک فضاي يادگيرنده تبديل کنيم. گفتني است: در اين نشست 19 رئيس شعب ممتاز پست بانک نيز با مطرح کردن مشکلات نرم افزاري و سخت افزاري شعب، راهکارهاي ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مشتريان بانک را ارائه و مديرعامل نيز راهکارها و برنامه‌ها را براي رفع مسائل مطرح شده تشريح کردند.

اثر تسهيلات صندوق يکم بر بازار مسکن
روند رشد قيمت در بازار مسکن تهران بيش از گذشته شده و همين موضوع نگراني را در مورد آينده بازار نزد فعالان بازار ايجاد کرده است.
بازار مسکن آرام آرام در حال خروج از رکود چند ساله است و اين خروج از رکود طبيعتا باعث خواهد شد که تا حدودي نيز افزايش قيمت در بازار وجود داشته باشد. اما از ديدگاه کارشناسان و تحليلگران بازار مسکن به نظر مي‌رسد افزايش قيمت در بازار مسکن نمي‌‌تواند را بالاتر از نرخ تورم پيش رود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، کارشناسان بازار مسکن دو عامل دروني و بيروني مرتبط با بخش مسکن شامل افزايش قيمت نهاده‌هاي ساختماني به ويژه آهن آلات در ماه‌هاي اخير و نيز افزايش نرخ ارز در روند رشد قيمت بازار مسکن موثر مي‌‌دانند.
مسعود سعادتمند کارشناس بازار مسکن با اشاره به عوامل تاثيرگذار در روند رشد قيمتي در بازار مسکن به پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، گفت: آهن آلات يکي از نهاده‌هاي اصلي ساختمان است که تغيير قيمت آن علاوه بر تاثيرات قابل توجه در قيمت تمام شده، جو رواني بازار را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اهميت اين موضوع زماني روشن‌تر مي‌شود که بدانيم سازندگان در سال‌هاي اخير به دليل نبود تقاضاي کافي در بازار، واحدهاي احداثي را با کمترين سود و حتي گاهي با سود صفر و زيان به فروش مي‌رساندند؛ اما دسته ديگري حاضر به فروش واحدهاي خود با اين رويکرد نبوده و واحدهاي خود را نگهداري کرده ¬اند.
وي ادامه داد: در اين شرايط و با افزايش بهاي مصالح ساختماني و نيز افزايش نسبي تقاضا در بازار، بهاي تمام شده بسياري از واحدها بالاتر از نرخ فروش آن‌ها شده و به همين دليل بسياري از سازندگان و به ويژه آن‌هايي که نياز فوري به پول ندارند، با بالا بردن قيمت‌هاي اعلامي‌خود، سعي در حفظ سرمايه خود در مقابل تورم دارند. همين موضوع يکي از عواملي است که منجر به افزايش قيمت‌هاي اعلامي‌در ماه‌ گذشته شده است.
سعادتمند به تاثير افزايش نرخ ارز بر روند بازار مسکن نيز اشاره کرد و افزود: از سوي ديگر و به صورت سنتي، عموم جامعه ارزش دارايي‌هاي خود را با ارز سنجيده و با توجه به افزايش نرخ قابل توجه ارز، بالا رفتن قيمت‌هاي اعلام شده طبيعي به نظر مي‌رسد و اين منطق براي خريداران نيز معمولا توجيه دارد.
اين کارشناس بازار مسکن به تغييرات بخش تقاضا نيز اشاره کرد و گفت: در سمت تقاضا نيز مي‌توان از دو منظر به اين بازار نگاه کرد. 
از يک سو ورود روزافزون خانه اولي‌ها به بازار مسکن با توجه به پرداخت تسهيلات جذاب از سوي بانک مسکن، منجر به افزايش تقاضاي مصرفي شده و از سوي ديگر کاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانکي و آمادگي سپرده‌گذاران براي انتقال سرمايه‌هايشان به بازارهاي ديگر، بخشي هر چند کوچک از سرمايه‌گذاران را به بازارهاي جايگزين و از جمله مسکن علاقه‌مند کرده است.

چقازردي: بانک سپه حضور فعال و مستمر در بازار بين بانکي دارد
مديرعامل بانک سپه در مراسم توديع و معارفه مديرعامل شرکت سرمايه گذاري اميد با اشاره به عملکرد برتر بانک سپه در زمينه فعاليت‌هاي ارزي اظهار داشت: بانک سپه با رشد 81 درصدي منابع سپرده‌اي در دو سال گذشته و برخوردار از نقدينگي لازم بيش از 36 هزار بنگاه توليدي در کشور را تامين مالي کرده است.
وي با اشاره به شرايط قبل از تحريم ناعادلانه بانک در سال 1386، افزود: قبل از تحريم‌ها سهم بانک سپه از کل گشايش اعتبارات ارزي 7.5 ميليارد دلار بود ولي از سال 1385 تا 1394 در دوران تحريم امکان انجام فعاليت ارزي از بانک سلب شد ليکن با توجه به اعتماد مردم به بانک سپه و تجربه متراکم و استحکام بانک، بحمدا... با رفع تحريم‌هاي ظالمانه، مجدداً فعاليت‌هاي ارزي بانک با قوت آغاز شد.
چقازردي به افتتاح ساختمان جديد شعبه پاريس و تجهيز و افزايش سرمايه اين شعبه و بازگشت آن به فاز عملياتي پس از تحريم‌ها اشاره کرد و افزود: با تدابير اتخاذ شده ساختماني در شان نظام بانکي و بانک سپه ابتياع و افتتاح شد.
 برنامه بانک براي واگذاري دارايي‌هاي مازاد و شرکت‌هاي تابعه
چقازردي با اشاره به تکاليف و الزامات قانوني براي واگذاري شرکت سرمايه گذاري اميد اظهار داشت: در اجراي دستور رئيس جمهور محترم و وزير محترم امور اقتصاد و دارايي در خصوص واگذاري دارائي‌هاي مازاد و شرکت‌هاي تابعه، ان شاءا... در يک برنامه زماني مشخص واگذاريها را انجام خواهيم داد.
وي با تشکر از زحمات دکتر عسکري مديرعامل پيشين شرکت سرمايه گذاري اميد گفت: دکتر عسکري يک مدير حرفه‌اي سالم، با وجدان کاري و داراي پشتکار و درايت است، اثر وجودي وي در شرکت اميد و بانک سپه، اثر خوب و ماندگار است و طي حدود 2 سال مديريت در مجموعه بزرگ اميد کارنامه خوبي از خود به جا گذاشته است. رئيس هيئت مديره بانک سپه مهندس ابراهيمي‌مديرعامل جديد شرکت سرمايه گذاري اميد را از مديران با تجربه در بخش‌هاي اقتصادي و سرمايه گذاري معرفي کرد که اشراف خوبي به مجموعه شرکت‌هاي اميد دارد.
 کفايت سرمايه بانک سپه طي دو سال اخير به استاندارد جهاني نزديک و به 10.5 درصد رسيد
مديرعامل آماري از عملکرد بانک در مقطع زماني آذر 94 تا آذر 96 ارائه داد و گفت: مهمترين مساله براي يک بانک تاثيرگذار و توانمند بحث سرمايه است، سرمايه پايه بانک طي 2 سال 7.4 برابر رشد داشته و نسبت کفايت سرمايه بانک که قبل از تحريم‌ها 2 درصد بود به 10.5 درصد رسيده است. چقازردي با اشاره به موضوع اضافه برداشت از منابع بانک مرکزي خاطر نشان کرد: آذر 1394 حساب بانک سپه نزد بانک مرکزي منفي بود، خوشبختانه در حال حاضر نه تنها حسابمان نزد بانک مرکزي مثبت است بلکه طي اين دو سال هميشه در بازار بين بانکي در موقعيت وام دهي قرار داشته ايم.
 رشد 81 درصدي سپرده‌ها، پرداخت تسهيلات به 36 هزار بنگاه توليدي 
وي رشد 81 درصدي کل سپرده‌ها و سپرده‌هاي موثر بانک، رشد 42 درصدي تسهيلات اعطايي، پرداخت تسيهلات به 36 هزار بنگاه کوچک و متوسط اقتصادي کشور را از ديگر اقدامات بانک سپه برشمرد و تصريح کرد: در طرح ضربتي وام قرض الحسنه ازدواج از بانک سپه به عنوان يکي از بانک‌هاي برتر کشور تقدير شد و درخصوص طرح رونق توليد جزء 4 بانک اول کشور در ارائه تسهيلات به واحدهاي مولد هستيم. رئيس هيئت مديره، عامليت بانک سپه در پروژه‌هاي عظيم و استراتژيک کشور نظير ابر پروژه مهار و تنظيم آب‌هاي مرزي و پالايش گاز بيد بلند، کاهش نسبت مطالبات غير جاري به تسهيلات اعطايي و رشد 387 درصدي نقدينگي را از ديگر موفقيت‌ها و تاثيرگذاري بانک سپه در عرصه کلان اقتصادي کشور برشمرد. وي در پايان تجهيز و بازسازي موزه بانک سپه را به عنوان اقدامي‌براي حفظ داشته‌هاي ارزشمند و معرفي تاريخ نخستين بانک ايراني بسيار حائز اهميت دانست و از حاضرين درمراسم توديع و معارفه مديرعامل شرکت اميد دعوت کرد که از موزه بانک سپه بازديد کنند.

بازديد مدير استاني بانک ايران زمين از کارخانه ايران نوبافت
مدير شعب استان‌هاي اصفهان، قم، مرکزي و چهارمحال و بختياري بانک ايران زمين با هيات همراه در راستاي افزايش ارائه خدمات بانکي و تعامل اقتصادي، از کارخانه نساجي ايران نوبافت اصفهان بازديد کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: محمد رضا سبزواري مدير استاني بانک ضمن بازديد از خطوط توليد اين کارخانه با اشاره به پيشينه صنايع در استان اصفهان افزود: اين شهر سالهاي متمادي به عنوان قطب نساجي کشور مطرح و قوي‌ترين رکن نساجي ايران در طول چندين دهه بوده است. وي در ادامه با اشاره به درگيري‌هاي صنعت نساجي و مشکلات آن، گرفتاري‌هاي موجود را مستقيم مرتبط با خود اين صنعت ندانست و معضلاتي همچون قاچاق را از مهمترين مسايل روز اقتصاد و تاثير گذار در شرايط فعلي بر شمرد. وي در سخنان پاياني خود در اين جلسه به تشريح ارائه انواع خدمات و همچنين رسالت‌هاي محيط زيستي بانک ايران زمين پرداخت و ضمن ابراز خرسندي از همکاري با ظرفيت‌هاي تخصصي صنعت نساجي گفت: اميدواريم با ايجاد و افزايش رابطه متقابل به نحو احسن بتوانيم در جهت رفع بخشي از مشکلات کارخانه گام‌هاي مثبتي برداريم. سپس حبيب اله شاه کرمي‌مدير عامل کارخانه ضمن خير مقدم به تشريح تاريخچه کارخانه پرداخت و افزود ايران نو بافت در سال 1360 با مساحتي بالغ بر 50 هزار متر مربع تاسيس شده است و اين واحد توليدي قادر به توليد سالانه 7 هزار تن نخ رنگي و پارچه‌اي است که به طور مستقيم براي 200 نفر ايجاد اشتغال کرده و علاوه بر تامين نياز‌هاي بازار داخلي محصولات خود را به کشور‌هاي آسيايي نيز صادر مي‌کند.

پرداخت ٢٠ درصد تسهيلات اعطايي به دانش بنيان‌ها توسط بانک صادرات
مانده تسهيلات اعطايي بانک صادرات ايران به شرکت‌هاي دانش بنيان در پايان مهرماه سال جاري ٧٤٢١.٣ ميليارد ريال است که بيشترين سهم را در حمايت از اين شرکت‌ها در کل شبکه بانکي در اختيار داشته است. همچنين اين بانک طي مهرماه ٩٦ بيش از ٦٤٦ ميليارد ريال به اين شرکت‌ها تسهيلات پرداخت کرده که از مجموع ٣١١٣ ميليارد ريال تسهيلات پرداختي کل شبکه بانکي به دانش بنيان‌ها در اين ماه، بيش از ٢٠ درصد بر عهده بانک صادرات ايران بوده است. 
به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، قريب به ٧٠ درصد تسهيلات پرداخت شده به شرکتهاي دانش بنيان در مهرماه امسال، توسط بانک‌هاي «خصوصي شده» پرداخت گرديد که در اين ميان مشارکت ٢٠ درصدي بانک صادرات ايران از کل پرداخت‌هاي نظام بانکي، قابل توجه است.
بنا براين گزارش، مانده کل تسهيلات اعطايي به ٩٩٥ شرکت دانش بنيان در پايان مهرماه بالغ بر ٣٥ هزار و ٧١٨ ميليارد ريال بوده که بيشترين مانده اين تسهيلات با رقم ٧٤٢١ ميليارد ريال به بانک صادرات ايران تعلق دارد.
بر پايه همين گزارش، طي مهرماه سال جاري بانک‌هاي دولتي ٢٧٥ ميليارد ريال، بانک‌هاي «خصوصي شده» قريب به ٢١٥٠ ميليارد ريال و بانک‌هاي خصوصي و موسسات اعتباري ٦٨٨ ميليارد ريال به ١٢٢ شرکت دانش بنيان تسهيلات داده‌اند که بانک صادرات ايران با تسهيلات حمايتي بالغ بر ٦٤٦ ميليارد ريالي از اين شرکت‌ها، سهمي‌٢٠ درصدي در حمايت از توليد صنايع دانش بنيان بر عهده گرفته است.

بهبود وضعيت اقتصادي و معيشت مردم از ارکان مهم اقتصاد ملي است
توکلي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران در بازديد از شعب و دواير ستادي مديريت شعب استان کرمان با اشاره به نقش خدمات قرض الحسنه در توانمند سازي جامعه بيان داشت: بهبود وضعيت اقتصادي کشور و معيشت مردم از اركان مهم اقتصاد ملي است و خدمات بانك قرض الحسنه مهر ايران در اين راستا نقش موثري را برعهده دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران ، توکلي عضو هيات مديره به منظور بازديد از شعب و دواير ستادي استان به همراه نجدي مدير امور استان‌ها و طبلشي رييس اداره کل پشتيباني به کرمان سفر كرد.
در اين سفر، دواير ستادي و شعب شهرستان‌هاي کرمان، زرند و رفسنجان مورد بازديد قرار گرفت و ضمن ارزيابي آمار عملکرد شعب در حوزه‌هاي منابع، مصارف و مطالبات ، نکات لازم براي تحقق اهداف ترسيمي‌در فرصت باقي مانده از سال ارائه شد.
توکلي ضمن تاکيد به عملکرد مطلوب بانک در زمينه‌هاي معيشت، اشتغالزايي و كارآفريني، بهداشت و درمان بيان داشت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاري بالغ بر ۵۱۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي جامعه پرداخت شده است. 
وي افزود: نقش قرض الحسنه در بهبود معيشت مردم و ايجاد رونق اقتصادي بي بديل است و اعطاي تسهيلات قرض الحسنه علاوه بر ايجاد فرصت‌هاي شغلي مي‌تواند با تحريک تقاضا براي کالا و خدمات داخلي در وضعيت اقتصادي کشور نيز تاثير گذار باشد.
نجدي مدير امور استان‌ها نيز اظهار داشت: کارکنان صف و ستاد مي‌بايست در فرصت باقي مانده از سال تمامي‌تلاش خود را براي تحقق اهداف تدوين شده به کار گيرند.