بعد از شنيدن پيشنهاد بارسا گريه کردم
ستاره اروگوئه‌اي بارسا واکنشي احساسي به پيشنهاد اين تيم در سال 2014 داشته است.
سوارز در مصاحبه‌اي که با جرارد پيکه در رسانه جديد او انجام داد فاش کرد که بعد از محروميت در جام جهاني 2014 احساس مي‌کرد ديگر بارسا به دنبال جذب او نيست.
سوارز گفت: بعد از محرومت در جام جهاني احساس مي‌کردم پايان روياي انتقال من به بارسا فرا رسيده و من همه چيز را از دست داده ام. اما چند روز قبل از خروج ما از جام جهاني من با رئيس باشگاه و زوبي زارتا صحبت کردم و آنها گفتند بارسلونا هنوز به دنبال جذب توست و اعتراف مي‌کنم بعد از شنيدن اين خبر گريه کردم.

کوتينيو هم از پيروزي ما به هوا پريد!
يورگن کلوپ، سرمربي آلماني ليورپول ادعا کرد اطمينان دارد کوتينيو نيز از پيروزي اين تيم خوشحال شده است.
مرسي سايدي‌ها موفق شدند در اولين ديدار خود بدون کوتينيو که هفته قبل راهي بارسا شده بود، 3-4 سيتي صدرنشين را مغلوب کنند که کلوپ از اين اتفاق بسيار خوشحال است.
کلوپ گفت: من معتقدم قطعا کوتينيو نيز با ديدن پيروزي ليورپول در خانه و اتاق نشيمن خود در شهر بارسلون به هوا پريده و خوشحالي کرده است. البته براي ما مهم بود که نشان دهيم اين امکان وجود دارد که بدون کوتينيو هم بازي کنيم و اين کار را هم کرديم. ما قبل از بازي هم مي‌دانستيم اين ديدار تنها 3 امتياز دارد نه بيشتر.

 مورد جالب رئال مادريد در نيم فصل اول
رئال مادريد پس از 18 بازي و با يک بازي کمتر نسبت به رقبا در رده چهارم لاليگا قرار دارد. کهکشاني‌ها فصل را به عنوان مدعي اول قهرماني شروع کردند و حالا پس از گذشت يک نيم فصل، بايد براي کسب عنوان چهارمي‌و سهميه ليگ قهرمانان با سويا و ويارئال بجنگند. رئال يک بازي عقب افتاده با لگانس هم پيش رو دارد و در صورت پيروزي فاصله با تيم‌هاي دوم و سوم يعني اتلتيکو و والنسيا به 7 و 5 کاهش خواهد يافت. بارسا نيز با 19 امتياز اختلاف، دست نيافتني به نظر مي‌رسد. نکته جالب و البته عجيب در مورد رئال اين است که در حال حاضر فاصله اين تيم با تيم‌هاي منطقه سقوط کمتر از فاصله با بارسلوناي صدرنشين است. رئال که 32 امتيازي است، با دپورتيووي رده هجدهمي‌16 امتياز اختلاف دارد و با بارساي صدرنشين، 19 امتياز!


تعليق فعاليت‌هاي داور جنجالي ليگ فرانسه
توني چپرون، داور فرانسوي پس از ضربه زدن و اخراج ديگو کارلوس، مدافع نانت از او عذرخواهي کرد.
در جريان ديدار 2 تيم نانت و پاري سن ژرمن اتفاق عجيبي رخ داد و داور ميدان بعد از برخورد با بازيکن نانت که در حال دويدن بود، او را با کارت قرمز مواجه کرد که اين رفتار به شدت مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته و حتي رئيس باشگاه نانت درخواست محروميت 6 ماهه چپرون را داده است. در حال حاضر فعاليت‌هاي ورزشي اين داور توسط فدراسيون فوتبال فرانسه به حالت تعليق درآمده است.
البته طبق اعاي فدراسيون فوتبال فرانسه، چپرون ادعا کرد که کارلوس عمدا اين ضربه را به او وارد کرده و او جزئيات بيشتري را که در گزارش ارائه شده را به کميته انضباطي ليگ فرانسه ارائه خواهد کرد.
چپرون گفت: در ديدار نانت برابر پاري سن ژرمن ديگو کارلوس من را نقش بر زمين کرد و من از ناحيه‌اي که به تازگي مصدوم شده بودم احساس درد کردم.
واکنش تاسف آور من اين بود که پايم را به سمت بازيکن چرخاندم و اين حرکت من رفتاري نامناسب بود، پس من مي‌خواهم پس از اين اقدام از بازيکنان نانت عذرخواهي کنم.

ناظم‌الشريعه: بازيکنانم نخوابيده بودند
سرمربي تيم ملي فوتسال ايران يکي از دلايل کسب برد خفيف مقابل بلاروس را استراحت نکردن بازيکنانش دانست.
به نقل از ايسنا، سيد محمد ناظم‌الشريعه بعد از پيروزي ۲ بر يک تيم ملي فوتسال ايران مقابل بلاروس بيان کرد: بازي خوب و پر برخوردي بود و نسبت به ديدار نخست سخت‌تر شد. ما ۱۶-۱۷ بازيکن را بايد تست مي‌کرديم و استفاده از ترکيب‌هاي مختلف کار را سخت مي‌کند. با اين حال از عملکرد بازيکنان راضي هستيم. اين دو ديدار دوستانه باعث شد بازيکنان جوان فرصت حضور پيدا کنند.
او در پاسخ به اين پرسش که به نظر مي‌رسد بلاروس آناليز خوبي از بازي ديروز ايران داشت گفت: نمي‌توان اين طور گفت. ما هم آناليز خودمان را داشتيم. به هر حال بلاروس يک تيم اروپايي است و از چند ترکيب محدود در بازي استفاده کردند اما ما بايد ترکيب‌هاي مختلف را به ميدان مي‌فرستاديم. در مجموع بازي پاياپايي بود و ما هم فرصت‌هايي داشتيم.
سرمربي تيم ملي فوتسال همچنين خستگي بازيکنانش را يکي از دلايل کسب پيروزي نزديک مقابل بلاروس دانست و تصريح کرد:‌از ساعت پنج صبح براي گرفتن ويزا به سفارت اتريش رفته بوديم و بازيکنان استراحت نداشتند. براي ما عجيب است که از سه ماه پيش برنامه تيم ملي را به فدراسيون فوتبال اعلام کرديم اما الان سفر به اسلووني لغو شده است. بايد قدرت بزرگي ورود کند تا ما بتوانيم به اسلووني برويم. کميته بين‌الملل پيگيري‌هاي اين سفر را انجام مي‌داد اما نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد که کارها به موقع پيش نرفت. امروز به سفارت اتريش رفتيم و با وجود اين که فدراسيون فوتبال مي‌گويد برايمان وقت گرفته بود اما ما را به سفارت راه ندادند بنابراين ضرر کرديم و نمي‌توانيم تيم ديگري را جايگزين اسلووني کنيم.


شهنازي ماند؛ نواب رئيس، خزانه‌دار و اعضاي هيئت اجرايي تغيير کردند؛
رضا صالحي اميري به عنوان رئيس کميته ملي المپيک انتخاب شد. چهل و پنجمين مجمع عمومي‌و انتخاباتي کميته ملي لمپيک در محل آکادمي‌ملي المپيک آغاز شد. در اين مجمع مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان و کيومرث‌هاشمي‌رييس کميته ملي المپيک حضور دارند. مجمع عمومي‌و انتخاباتي کميته ملي المپيک ۶۰ عضو دارد که ۵۸ عضو در اين مجمع حاضر هستند. محمود مشحون يکي از ۵ خبره ورزشي و عضو هيات اجرايي کميته ملي المپيک و محمدعلي شجاعي رئيس فدراسيون تيروکمان در مجمع غايب بودند.
موافقت اعضا با برگزاري مجمع بر طبق اساسنامه قديم
کيومرث‌هاشمي‌رييس کميته ملي المپيک در ابتداي مجمع عمومي‌با تسليت شهادت دريانوردان اظهار کرد: سال گذشته که مجلس انتزاع کميته ملي المپيک از پارالمپيک را مطرح کرد عنوان کرد اساسنامه هر دو نهاد بايد همزمان اصلاح و به هيات وزيران برسد. ما تمام کارها را با هماهنگي وزارت ورزش انجام داديم و اساسنامه آماده است در مجمع به تصويب برسد.
هاشمي‌همچنين گفت: قبلا ابهامي‌در برگزاري انتخابات در رابطه با اينکه انتخابات با کدام اساسنامه برگزار شود وجود داشت که از کميته بين المللي المپيک و نهاد‌هاي داخلي استعلام گرفتيم که قرار شد انتخابات با اساسنامه قديم برگزار شود چون اساسنامه جديد تصويب نشده است. از اين رو از اعضاي مجمع مي‌خواهم نظرخود را با برگزاري انتخابات با اساسنامه فعلي عنوان کنند. در اين لحظه اعضاي مجمع موافقت خود را اعلام کردند.
هاشمي‌همچنين گفت: براي چهارسال آينده کميته ملي المپيک آرزوي موفقيت دارم. کار همچون دوي امدادي است که در اين مسير همه بايد به هم کمک کنند.
ارائه عملکرد گزارش مالي و درخواست شايسته از‌هاشمي
پس از صحبت‌هاي‌هاشمي، شاهرخ شهنازي دبيرکل کميته ملي المپيک عملکرد چهارساله کميته را به مجمع ارائه کرد.
شهنازي گفت: فعاليت‌هاي وسيع کميته ملي المپيک به صورت سي دي در اختيار اعضاي مجمع گذاشته شده است و فقط خواستم از اعضا تشکر کنم و آرزوي موفقيت داشته باشم.
شباک سرپرست خزانه داري نيز گزارش مالي عملکرد ۹۵ را به مجمع ارائه کرد و اعضا موافقت خود را با اين گزارش مالي اعلام کردند.
مجيد شايسته رييس فدراسيون تنيس سپس عنوان کرد: تنها جايي در کشور هستيم که گزارش حسابرس توسط خزانه دار ارائه مي‌شود اما در مجامع توسط حسابرس ارائه مي‌شود. در خواست دارم در اساسنامه اين مورد اصلاح شود که‌هاشمي‌هم عنوان کرد در اساسنامه جديد اين مورد لحاظ شده است.
سه ناظر انتخابات مشخص شدند
براي برگزاري مجمع انتخاباتي کميته ملي المپيک بايد سه ناظر انتخاباتي مشخص مي‌شدند از اين رو از بين اعضاي مجمع که ذي نفع نيستند سه نفر انتخاب شدند. محمدرضايي رييس فدراسيون اسکيت، ثوري رييس فدراسيون بوکس و زهرا نعمتي پرچمدار ايران در المپيک ريو به عنوان ناظر انتخاب شدند.
کيانوش رستمي‌اسامي‌ناظر‌ها را از بين کساني که تمايل داشتند انتخاب کرد.
خسروي‌وفا انصراف داد، صالحي اميري رئيس شد
پست رياست تنها دو کانديدا داشت که محمود خسروي وفا کناره گيري کرد و رضا صالحي اميري تنها نامزد باقي مانده براي پست رياست شد تا رياستش قطعي شود. در مورد رياست راي گيري کتبي انجام نشد و فقط اعضاي مجمع قيام کردند.
پيروزي شهنازي بر علي نژاد در انتخابات دبيرکلي
در ادامه انتخابات هيات رييسه وهيات اجرايي کميته ملي المپيک پس از انتخاب رضا صالحي اميري به عنوان رئيس کميته ملي المپيک، تکليف پست دبيرکلي هم مشخص شد.
در حالي که انتخاب دبير کل به دور دوم کشيده شده بود، شاهرخ شهنازي دبير کل قبلي کميته ملي المپيک توانست با کسب ۳۸ راي از ۵۸ راي ماخوذه به عنوان دبيرکل کميته ملي المپيک انتخاب شود. مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ووشو نيز در حالي که در دور اول ۲۶ راي داشت، در دور دوم ۲۰ راي آورد. در دور اول راي‌گيري مهدي علي‌نژاد و شاهرخ شهنازي هر کدام صاحب ۲۶ راي شدند تا انتخابات به دور دوم کشيده شود. صادق فرجي رييس فدراسيون کاراته ۴ راي داشت و علي مرادي رييس فدراسيون وزنه‌برداري نيز دو راي بدست آورد. محمد درخشان رييس فدراسيون جودو نيز پيش از اين انصراف داده بود.
طاهريان و باقرزاده نايب رئيس شدند
در ادامه انتخابات نواب رييس هم برگزار شد که در دور دوم، طاهره طاهريان، رباب شهريان،‌هادي ساعي و فضل‌ا... باقرزاده با يکديگر رقابت کردند و در نهايت طاهره طاهريان با ۳۵ راي به عنوان نايب رييس اول و فضل ا... باقرزاده با کسب ۲۵ راي نايب رييس دوم کميته ملي المپيک شدند. همچنين رباب شهريان ۲۰ راي و‌هادي ساعي ۱۹ راي داشتند.
سعيدي خزانه دار شد
همچنين انتخابات خزانه داري برگزار شد که کيکاووس سعيدي با کسب ۳۱ راي توانست به عنوان خزانه دار کميته ملي المپيک انتخاب شود. سعيدي رييس فدراسيون گلف هم است و بايد از سمت خود در فدراسيون استعفا دهد. ميترا نوري ديگر کانديداي اين پست ۲۵ راي آورد و مهدي علي نژاد هم انصراف داد.
پس از اعلام راي سعيدي، کيومرث‌هاشمي‌ با تبريک به وي مجددا از او خواست که از حضور در فدراسيون استعفا دهد تا دوشغله نباشد.
انتخاب ۷ عضو هيات اجرايي
در دور نخست انتخابات هيات اجرايي کميته ملي المپيک تکليف سه کرسي مشخص شد و سه نفر بعدي در دور دوم مشخص مي‌شوند. عليرضا رحيمي‌رييس فدراسيون هندبال با ۳۷ راي، مجيد کيهاني، رييس فدراسيون دووميداني با ۳۴ راي و محمد عليپور رييس فدراسيون انجمن‌هاي ورزشي با ۳۲ راي به عضويت هيات اجرايي کميته ملي المپيک درآمدند و ۶ نفر ديگر به دور دوم رفتند. علي دادگر رييس فدراسيون تيراندازي با ۲۹ راي، عبدي افتخاري رييس فدراسيون اسکي با ۲۸ راي، مجيد شايسته رييس فدراسيون تنيس با ۲۵ راي، مهدي تاج، رييس فدراسيون فوتبال با ۲۲ راي، محسن رضواني رييس فدراسيون شنا با ۱۹ راي و مسعود خليلي رييس فدراسيون سوارکاري با ۱۹ راي به دور دوم راه يافتند تا سه نفر ديگر هيات اجرايي از بين اين ۶ رييس فدراسيون انتخاب شوند. محمد درخشان رئيس فدراسيون جودو با ۱۶ راي، خسرو قمري رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با ۱۶ راي، محمد علي صبور رئيس فدراسيون سه گانه با ۱۴ راي، احمد ضيايي رئيس فدراسيون واليبال با ۱۳ راي و زهرا اينچه درگاهي رئيس فدراسيون ژيمناستيک با ۱۰ راي نفراتي بودند که به دور دوم راه نيافتند. اما دور دوم انتخابات نيز براي تعيين سه عضو ديگر هيات اجرايي برگزار شد که در نهايت عبدي افتخاري با ۲۷ راي، علي دادگر با ۲۶ راي و مجيد شايسته با ۲۴ راي به هيات اجرايي راه يافتند. محسن رضواني با ۲۳ راي، مهدي تاج با ۲۲ راي و مسعود خليلي با ۱۸ راي سه نفري بودند که به هيات اجرايي راه پيدا نکردند. اين در حالي بود که پيش از اين‌هادي ساعي به عنوان نماينده کميسيون ورزشکاران کميته ملي المپيک به عضويت هيات اجرايي درآمده بود.
ترکيب هيات رييسه و هيات اجرايي کميته ملي المپيک:
رييس: رضا صالحي اميري؛ دبيرکل: شاهرخ شهنازي؛ نواب رييس: طاهره طاهريان و فضل ا... باقرزاده؛ خزانه دار: کيکاووس سعيدي؛ هيات اجرايي:‌هادي ساعي، عليرضا رحيمي، مجيد کيهاني، محمد عليپور، عبدي افتخاري، علي دادگر، مجيد شايسته.