فروش اوراق گواهي سپرده در موسسه ملل ادامه دارد
فروش اوراق گواهي سپرده مدت دار ويژه سرمايه گذاري عام موسسه اعتباري ملل که از تاريخ ۲۳ دي ماه آغاز شده بود تا ۴ بهمن ماه سال جاري ادامه دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ملل، نرخ سود علي الحساب اين اوراق ۱۶ درصد سالانه، پرداخت سود به صورت ماهانه و نرخ بازخريد اين اوراق قبل از سررسيد ۱۴ درصد ساليانه است.  اين گزارش مي‌افزايد، اين اوراق در تمامي‌شعب موسسه اعتباري ملل در سراسر کشور عرضه مي‌شود.اين اوراق يکساله با نام، قابل انتقال به غير و معاف از ماليات عرضه خواهد شد.

تعامل بانک قوامين استان اردبيل با سازمان بسيج علمي‌و پژوهشي
 در راستاي توسعه بازار ميان مديريت شعب بانک قوامين استان اردبيل و سازمان بسيج علمي‌و پژوهشي اين استان تعاملاتي صورت گرفت. به گزارش روابط عمومي‌بانك بانک قوامين ، در جلسه برگزار شده در کارگروه مخترعين و مبتكرين مقرر گرديد کليه حسابهاي سازمان بسيج علمي‌و پژوهشي اين استان به بانك قوامين منتقل گرديده و به کليه اساتيد دانشگاهي، نخبگان و مخترعاني که از طرف سازمان مذکور معرفي مي‌گردند تسهيلاتي در قالب عقود اسلامي‌پرداخت گردد. اين گزارش حاکي است بي پيرايه مدير مركز حمايت از نخبگان و مبتكران ضمن تقدير از عملکرد بانك قوامين در پرداخت تسهيلات به نخبگان براي افزايش اين تعاملات ابراز اميدواري کرد.

آپ؛ اپليکيشني براي تمام فصول
با گسترش استفاده از گوشي‌هاي هوشمند، بانکداري الکترونيک مفهومي‌ديگر پيدا کرد و استفاده از خدمات الکترونيکي شکل متفاوتي به خود گرفت. تحول در صنعت اسمارت فون‌ها همزمان بود با تولد اپليکيشن‌هايي که ارايه کننده خدمات مالي متنوع هستند. اپليکيشن‌هايي که امروزه از محبوبيت زيادي ميان کاربران برخوردار هستند. در سه سال گذشته و در صنعت پرداخت ايران، اپليکيشن آپ به‌عنوان يکي از محصولات شرکت آسان پرداخت پرشين، با اقبال گسترده‌اي از سوي عموم مردم روبرو شده است. اپليکيشني که يکه‌تاز پرداخت موبايلي کشور به‌شمار مي‌رود و با توجه به تنوع خدماتي که ارائه مي‌کند کامل‌ترين و کاربردي‌ترين اپليکيشن‌ حوزه خدمات مالي کشور به‌شمار مي‌رود. اين اپليکيشن با توجه به خدمات و سرويس‌هايي که به کاربران ارائه کرده توانسته جاي خود را در گوشي بيش از 13ميليون کاربر ايراني با روزانه بيش از يک ميليون تراکنش باز کند و به يکي از پرکاربردترين اپليکيشن‌هاي کشور تبديل شود. از مهمترين عوامل موفقيت و محبوبيت آپ در صنعت فناوري اطلاعات و در ميان کاربران، سادگي رابط کاربري براي عموم مردم، تنوع و خلاقيت و تطابق خدمات مناسب با نيازهاي کاربران است و آسان پرداخت همواره در تلاش است تا ايده‌‌ها و محصولات جديد طراحي و عرضه کند. آسان پرداخت پرشين با شعار؛ «اپليکيشن آپ، اپليکيشني آسان براي زندگي آسان» همواره تلاش مي‌کند خدمات نوين پرداخت را در بستر اپليکيشن آپ ارائه کند که نيازهاي طيف متنوعي از جامعه را برطرف کند. خدماتي که با اپليکيشن آپ 24 ساعت شبانه‌روز در اختيار کاربر است، سفرهاي درون شهري اضافي را حذف مي‌کند، درکاهش آلودگي هوا کمک بسزايي مي‌‌کند، به حذف هزينه‌هاي چاپ اسکناس کمک مي‌کند، کاغذ را از چرخه پرداخت حذف مي‌کند و به تبع آن در خدمت محيط زيست است.  علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به سايت app.733.ir يا ارسال عدد 1 به 2000733 جهت دريافت لينک دانلود نسخه‌هاي اندرويد و IOS اپليکيشن يا مراجعه به اپ استورهاي اندرويد مثل کافه بازار، مايکت و ... اپليکيشن آپ را دريافت و نصب کنند.

«مهر آسماني» بانک کشاورزي سامانه الکترونيکي ياري به نيازمندان
طرح «مهر آسماني» بانک کشاورزي، سامانه‌اي الکترونيکي شامل بيش از 25 موسسه خيريه معتبر در سطح کشور است که امکان واريزالکترونيکي وجوه خيريه و کمک‌هاي نقدي هموطنان را فراهم مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، اين طرح با هدف اجراي مسئوليت‌هاي اجتماعي اين بانک، ايجاد زمينه مناسب براي مشارکت هموطنان در کمک به نيازمندان و سهولت در جمع آوري کمک‌هاي مردمي‌اجرايي شده است. بر اساس اين گزارش، هموطنان عزيز مي‌توانند از طريق پايگاه اينترنتي بانک کشاورزي و خودپردازهاي اين بانک کمک‌هاي نقدي خود را به حساب‌هاي حمايتي چون ستاد مردمي‌رسيدگي به امور ديه وکمک به زندانيان نيازمند(ستادديه) و 25 موسسه خيريه در سراسر کشورواريز کنند. اين گزارش مي‌افزايد،علاوه بر روش‌هاي ياد شده، پرداخت کمک‌هاي مردمي‌به سازمان‌هاي حمايتي از طريق اپليکيشن آپ نيز امکانپذير است.

جشنواره پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت در "سيتي سنتر قشم"
قرعه کشي جشنواره طلايي پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت و شرکت ايران کيش در مجتمع تجاري "سيتي سنتر قشم" به ايستگاه پنجم رسيد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، در اين مراسم که با حضور فلاح مدير شعب استان هرمزگان ، دکتر عباس زادگان مدير عامل شرکت بيمه تجارت نو و تعداد زيادي از مشتريان اين مرکز تجاري برگزار شد به قيد قرعه 20 کارت هديه 5.000.000 ريالي به 20 واحد صنفي اين مجتمع که از پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت و شرکت ايران کيش استفاده کرده بودند اهدا شد.  در ادامه اين مراسم همچنين به 100 نفر از مشترياني که وجه خريد خود در فروشگاههاي مجتمع سيتي سنتر را از طريق دستگاههاي POS بانک تجارت پرداخت کرده بودند نيز به قيد قرعه کارت هديه 1.000.000 ريالي تعلق گرفت.

مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانک مرکزي خبر داد؛
مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانک مرکزي با اشاره به انجام تراکنش با تلفن همراه،گفت: اين تراکنش‌ها برخط است و براي حفظ منافع و صيانت از اطلاعات مشتريان بايد مدل‌هاي جديد پرداخت با تلفن همراه شکل گيرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ستاد خبري هفتمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، محمد بيگي، يکي از مشکلات اصلي پرداخت کشور را انجام پرداخت‌هاي ريز دانست و عنوان کرد: با توجه به هزينه بالاي تراکنش‌هاي برخط لازم است اقداماتي براي خروج اين تراکنش‌ها از حوزه برخط به برون خط انجام شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر تراکنش از طريق تلفن همراه به راحتي ميسر است اما کماکان تمام اين تراکنش‌ها به صورت برخط صورت مي‌گيرد لذا براي حفظ منافع مشتريان و صيانت از اطلاعات حساس ايشان بايد مدل‌هاي جديد پرداخت از طريق بستر تلفن همراه شکل گيرد.
مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانک مرکزي خاطر نشان کرد: با توجه به ضريب نفوذ بالاي تلفن همراه به عنوان ابزار هوشمند و در دسترس مشتريان برنامه‌ريزي لازم براي استفاده حداکثري از اين زير ساخت با معرفي تراکنش‌هاي مبتني بر نشان گذاري در سال جديد انجام شده اما براي گسترش و تعميم اين ابزار نيازمند ايجاد هماهنگي بين تمام ذينفعان و تدوين استاندارد‌ها هستيم.
محمد بيگي با بيان اينکه، موضوع مهاجرت به EMV و هوشمند سازي کارت‌هاي بانکي از دو جنبه حائز اهميت است، خاطر نشان کرد: زير ساخت‌هاي شبکه بانکي کشور بايد توان توليد و پردازش تراکنش‌هاي صادره از ابزار هوشمند را داشته باشد و دوم اينکه تعامل پذيري بين ذينفعان براي پردازش تراکنش‌هاي يکديگر نيازمند تدوين مشخصات استاندارد‌هاي واحدو يکساني در شبکه پرداخت
 است. 
وي تاکيد کرد: استفاده از موبايل مي‌تواند به سرعت پيشرفت هوشمند سازي کارت‌ها کمک کند چرا که اولا مي‌توان از فضاي امن آن براي نگهداري اطلاعات حساس بهره مند شد و دوم اينکه انجام تراکنش برون خط با بکارگيري nfc به سادگي امکان پذير خواهد بود . البته بايد توجه داشت که بانک مرکزي در سال جاري با معرفي بازيگران جديد نظير پرداخت ساز و پرداخت بان در تلاش است که چارچوب‌هاي کلان فعاليت در اين حوزه را ترسيم کند.
اين مقام مسوول در بانک مرکزي تصريح کرد: ابزار موبايل محيط مناسبي براي ايجاد کيف الکترونيک براي مشتريان شبکه بانکي است چرا که در اين صورت نيازي به همراه داشتن کارت براي پرداخت‌هاي برخط و برون خط وجود ندارد البته اين به اين معني نيست که در آينده نزديک کارت‌ها کنار گذاشته مي‌شوند بلکه مشتريان در واقع حق انتخاب خواهند داشت.
وي در پايان گفت: موضوع امنيت در پرداخت از خط قرمز‌هاي بانک مرکزي وشبکه پرداخت کشور است و همواره به دنبال اين هستيم که در پرداخت و ارايه خدمات جديد و امنيت در پرداخت تعادل ايجاد کنيم و براي ايجاد امنيت ابزار و زير ساخت بايد توامان مورد توجه قرار گيرد.  يادآور مي‌شود، هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت با موضوع" نوآوري، بازيگران جديد و کارآيي در کسب و کار مالي" دوم و سوم بهمن ماه سال جاري توسط پژوهشکده پولي و بانکي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار مي‌شود.


مديرعامل بانک ملي: 
دنياي امروز دنياي تحولات وتکامل است 
مديرعامل و رئيس هيات مديره بانک ملي ايران با بيان اينکه محصولات و خدمات نوين و جديد، زمينه توسعه بانک را فراهم مي‌کند افزود: دنياي نوين امروز دنياي تحولات و تکامل است.
‌دکتر محمدرضا حسين زاده درپايان گردهمايي بررسي عملکرد بانک در بابلسر به محصولات جديد و نوين بانک اشاره کرد و اظهارداشت: از يک سال گذشته تحولاتي را در بانک برنامه‌ريزي کرده‌ايم که بخشي ازمحصولات آن تاکنون رونمايي شده است و تا پايان سال محصولات نوين ديگري به جامعه عرضه خواهد
 شد.
 حسين زاده با اشاره به اينکه بانک ملي ايران بايد در نظام بانکداري در منطقه و دنيا سرآمد باشد، گفت:‌ تا پايان سال جديد خدمات جذاب و تازه‌اي ارائه خواهد شد که از آن جمله سامانه جامع تسهيلات‏‌ بانک ، تحت وب شدن شعب ، مدل‌هاي جديد کسب و کار و بسته‌هاي اعتباري است. وي افزود : کارکنان بانک با مسئوليت پذيري در شعب خود براي هريک از مشتريان محصولات جديد را معرفي کنند و در اين زمينه اهتمام و توجه ويژه و جدي داشته باشند تا دستاوردهاي بانک بويژه سامانه‌هاي بله و بام در مسير تامين نيازهاي مردم و افزايش سودآوري بانک به نحو احسن مورد بهره برداري قرار بگيرند.
مديرعامل بانک ملي ايران کارمزد محوري را نشان دهنده حرکت از بانکداري سنتي به سمت بانکداري الکترونيک برشمردو گفت:‌ بانکداري کارمزد محور نتيجه بروز تحولات در عرصه کسب و کار بانکي و نيازهاي مشتريان به خدمات نوين بانکداري الکترونيکي است و نقش موثري در تجهيز منابع ايفا مي‌کند.
وي تصريح کرد: دريافت کارمزد از محل ارائه خدمات نظير انتقال الکترونيکي پول،‌حواله‌هاي ارزي، صدور ضمانت نامه‌ها و خدمات سرمايه گذاري باعث افزايش و تنوع درآمد بانک خواهد شد. وي با تاکيد بر ضرورت ارتقاي سطح کيفيت و گستره خدمات ارائه شده، صرفه جويي در زمان و هزينه‌ها را از مزاياي کارمزد محوري دانست و خاطر نشان کرد: بايد تلاش کنيم تا درآمدهاي بانک از محل اخذ کارمزد به سطح مطلوب برسد. وي در ادامه به طرح بانک آفيسر اشاره کرد و بيان داشت:‌ بانک آفيسر يک خدمت و طرح جديد در بانک است که خدمات بانکداري را به روش نوين ارائه مي‌دهد وقطعا تحولي در رابطه بانک و مشتري ايجاد خواهدکرد.
او ادامه داد:‌اين طرح بايد به درستي و با همراهي تمامي‌کارکنان پياده سازي شود تا اعتبار بانک بيش از پيش افزايش يابد. مديرعامل بانک ملي ايران با بيان اين که طرح ويژه مسکن سرشار از جذابيت است گفت: اين طرح با توجه به منابع ارزان قيمت از مهمترين خدمات جديد بانک محسوب مي‌شود. دکتر حسين زاده در ادامه اين همايش خواستار تلاش موثر همکاران در وصول مطالبات‏‌،صدور ضمانت نامه‌هاي ريالي و ارزي،‌ افزايش درآمدهاي غير مشاع ، استفاده از ابزار خريد دين و دقت در محاسبات پايان سال شد.

افتتاح ساختمان جديد شعبه کيش بانک صنعت و معدن با حضور مديرعامل
ساختمان جديد شعبه کيش بانک صنعت و معدن طي مراسمي‌با حضور علي اشرف افخمي‌مديرعامل و رئيس هيات مديره اين بانک افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، افخمي‌در مراسم ياد شده گفت: اين بانک تاکنون گام‌هاي مثبت بسياري را در راستاي تخصيص منابع به طرح‌ها و واحدهاي صنعتي به منظور پشتيباني از توليد و صنعت در نقاط مختلف کشوربرداشته است . 
وي ضمن بيان اين كه تامين مالي پروژه برقي‏سازي راه آهن تهران - مشهد و احداث خط آهن سريع السير تهران – قم – اصفهان در مسير توسعه صنعت حمل و نقل ، تامين مالي خريد هواپيماهاي ايرباس و اي تي آر جهت رونق بخش حمل و نقل هوايي، تامين مالي 6 هزار مگاوات از ظرفيت توليد برق کشور و افزايش 8 ميليون تني ظرفيت صنعت فولاد از سوي بانک صنعت و معدن از موارد قابل ذكر در نقش بانك صنعت و معدن براي ايجاد مباني توسعه پايدار در كشور است افزود : اين بانک تامين مالي 50 درصد از ايجادظرفيت توليد فولاد کشور را برعهده گرفته و اکنون 13 طرح فولادي نيز با تسهيلات اين بانک در حال اجراست.
افخمي‌خاطرنشان کرد: در زمينه طرح‌هاي آب شيرين كن نيز در کشور پيشتاز هستيم و سه طرح با ظرفيت شيرين سازي 430 هزار مترمکعب آب در روز توسط اين بانک با تسهيلاتي به ميزان 357 ميليون دلار در بندرعباس تامين مالي شده است که اين طرح‌ها اشتغالزايي مستقيم 200 نفر را به همراه دارد.
مديرعامل بانک صنعت و معدن افزود: با افتتاح اين طرح‌ها بخشي از طرح عظيم آبرساني به صنايع مناطق مرکزي ايران با ظرفيت روزانه يک ميليون ليتر شيرين سازي آب خليج فارس تامين مي‌شود و نقش مهمي‌در تامين آب صنايع و آب شرب مناطق کم آب کشور دارد و بانک تمام تلاش خود را براي ايجاد آب شيرين در مناطق مورد نياز کشور مانند بندرعباس، کرمان ، يزد و ... مي‌کند.
وي در ادامه عنوان داشت: همچنين اين بانك از زمان اجرايي شدن برجام تاکنون قراردادهاي فاينانس بسياري را با کشورهاي هندوستان، چين، کره جنوبي، اتريش، دانمارک و روسيه امضا کرده و اخيرا بزرگ‌ترين قرارداد خط اعتباري ميان ايران و ايتاليا به ارزش ۵ ميليارد يورو با عامليت بانک صنعت و معدن به امضا رسيد.
رئيس هيات مديره بانک صنعت و معدن گفت: بررسي آمار عملکرد بانک صنعت و معدن نشان مي‌دهد، طي چهار سال گذشته طرح‌هاي زير ساختي ، ملي و زير بنايي فراواني در كشور با تسهيلات اين بانک به بهره‏برداري رسيده است.
مديرعامل بانک صنعت و معدن بيان داشت: اين بانک در توسعه و گسترش صنايع جزيره کيش نيز نقش موثري را ايفا کرده و در تامين مالي شرکت داروسازي مهان مد ميمه ، شرکت کشتي سازي بوت سرويس کيش و صنايع ديگر اقدامات قابل توجهي انجام داده است.

نظام بانکي
 در نقطه شروع بانکداري مجازي است
يک کارشناس بانکداري الکترونيک با تاکيد بر اينکه در نقطه شروع بانکداري مجازي هستيم، گفت: برخي بانک‌ها گام‌هايي در اين زمينه برداشته اند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ستاد خبري هفتمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، رسول لطفي آذر درباره وضعيت بانکداري ديجيتال در ايران با تاکيد بر اينکه هم اکنون نظام بانکي بيشتر به سمت بانکداري الکترونيک حرکت کرده است، گفت: هم اکنون با بانکداري مجازي فاصله زيادي داريم چرا که هنوز زيرساخت‌هاي اين نوع بانکداري مهيا نشده است. اين کارشناس بانکداري الکترونيک با تاکيد بر اينکه فاصله معناداري بين بانکداري مجازي رايج در دنيا با بانکداري داخلي وجود دارد، افزود: هم اکنون تمام بانک‌ها به دليل قوانين و مقررات اين الزام را براي مشتريان خود دارند که به منظور احراز هويت به صورت فيزيکي به شعب مراجعه کنند بنابراين بسياري از سرويس‌ها به صورت حضوري به مشتريان ارائه مي‌شود. وي با تاکيد بر اينکه قوانين بانکي موجود چندان با بانکداري مجازي سازگاري ندارد، گفت: به طور مثال اگر بانکي اصلا شعبه نداشته باشد نمي‌تواند با قوانين فعلي فعاليتي داشته باشد چراکه براي اعطاي تسهيلات و ارزيابي مشتريان، الزام وجود دارد که مشتريان براي احراز هويت به شعب مراجعه حضوري داشته باشند. لطفي آذر با تاکيد بر ضرورت اصلاح و بازنگري در زيرساخت‌هاي فني و قوانين رايج در نظام بانکي، اظهار داشت: مهاجرت از بانکداري الکترونيک به بانکداري ديجيتال نيازمند شکل گيري چرخه سرويس و خدمات است. هرچند هم اکنون مشتريان از پايانه فروش خريد مي‌کنند ولي هنوز چرخه سرويس و خدمات در ايران کامل نشده است. اين کارشناس بانکداري الکترونيک ضمن اشاره به اينکه زيرساخت‌هاي بانکداري ديجيتال از نظر فني با بانکداري الکترونيک تفاوت اساسي دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون بانکداري موبايلي و اينترنتي داريم ولي زير ساخت فني و کسب و کاري براي اين حوزه‌ها فعلا در کشور فراهم نيست. وي ادامه داد: در بانکداري ديجيتال طرح‌هاي مختلفي در دنيا مطرح مي‌شود که سرمايه گذاران در آنها مشارکت مي‌کنند؛ در اين طرح‌ها بانک‌ها تسهيلات پرداخت نمي‌کنند بلکه متقاضيان تسهيلات را با سرمايه داران آشنا مي‌کنند. وي گفت: در ايران از نظر فرهنگي هم فاصله زيادي با اجراي بانکداري مجازي داريم. در نوع جديد بانکداري مجازي لازم است فرهنگ، قوانين و زيرساخت‌ها فراهم شود. هم اکنون برخي بانک‌ها در حال حرکت به سمت بانکداري مجازي هستند و زير ساخت‌هاي اين بانکداري را درست مي‌کنند. وي با تاکيد بر اينکه در نقطه شروع بانکداري مجازي هستيم، گفت: بايد به سمت بانکداري استاندارد برويم تا فرهنگ و زيرساخت لازم براي بانکداري مجازي شکل بگيرد. البته اين مهم با پيگيري و استمرار فعاليت‌ها امکان پذير خواهد شد. يادآور مي‌شود، هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت با موضوع" نوآوري، بازيگران جديد و کارآيي در کسب و کار مالي" دوم و سوم بهمن ماه سال جاري توسط پژوهشکده پولي و بانکي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار مي‌شود.

تداوم حمايت بانک شهر از مديريت شهري کلانشهرها
مديرعامل بانک شهر با بيان اينکه سطح مطلوب همکاري‌هاي بانک شهر با شهرداري‌ها در حال حاضر به سبب ميزان شناخت مناسبي است که از فضاي مديريت شهري و ضوابط و مقررات نظام بانکي در اين بانک وجود دارد، گفت: روند خدمت رساني به شهرداري‌ها با جديت ادامه داشته و خواهد داشت.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حسين محمد پورزرندي با اشاره به حمايت اين بانک از مديريت شهري کلانشهرها اظهار کرد: اين بانک از بدو تاسيس تا کنون در کنار شهرداري کلانشهرها بوده و از پروژه‌هاي شهري مهم حمايت کرده است.  پورزرندي با بيان اين‌که متاسفانه افتتاح بسياري از پروژه‌هاي مهم شهري تا پيش از حمايت‌هاي بانک شهر به دليل کمبود منابع مالي به تاخير افتاده بود،گفت: در چند سال اخير تلاش داشتيم تا به عنوان بازوي کمکي مديريت شهري، در اين حوزه، حامي‌شهروندان و مديريت شهرها باشيم و به اذعان بسياري از مديران شهري، چنانچه حمايت‌هاي اين بانک نبود، بسياري از پروژه‌هاي نيمه تمام در شهرهاي مختلف به سرانجام نمي‌رسيد.
وي افزود: به جرات مي‌توان گفت که محيط زيست در ايران اصلي‌ترين چشم انداز دچار ابهام محسوب مي‌شود و رسيدگي به آن جزو وظايف و مسئوليت‌هاي وظيفه‌اي و اجتماعي اشخاص و افراد است؛بر همين اساس تمرکز بر نقش آفريني مثبت در اين رابطه و ورود به طرح‌هاي موثر بر حوزه محيط زيست مثل توسعه حمل و نقل عمومي‌و ساخت شبکه مترو در کلانشهرها به عنوان يکي از مهم‌ترين استراتژي‌هاي بازاريابي بانک شهر گذاشته شد.
مديرعامل بانک شهرادامه داد: نوآوري در خدمات همواره در دستور کار مديران بانک شهر قرار داشته است؛ به طوري که در حال حاضر بيش از 350 پيشخوان شهرنت در بيش از 180 شهر کشور و مناطق محروم، مشغول به فعاليت و ارائه خدمات بانکي الکترونيکي مورد نياز به شهروندان هستند.
به گفته پورزرندي، هم اکنون وظيفه سنگيني بر دوش بانک شهر است و موفقيت اين بانک در ارائه خدمات و جلب اعتماد شهروندان در افزايش تقاضا از سوي عموم مردم، تاثير بسزايي داشته است.

پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در راستاي بهبود معيشت مردم
بانک قرض الحسنه مهرايران در ۱۰ ماه ابتداي سال جاري بالغ بر ۵۸۲ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به اعتبار ۶۴ هزار ميليون ريال در حوزه‌هاي بهبود معيشت، اشتغالزايي و کارآفريني، بهداشت و درمان، ازدواج جوانان و همچنين حمايت از مددجويان پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، همچنين ۹۰ درصد منابع جذب شده به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در حوزه‌هاي مختلف اختصاص يافته و ده درصد مابقي نيز ذخيره قانوني نزد بانک مرکزي مي‌باشد.
در سال ۹۶ نسبت به پايان سال گذشته بيش از ۶۰ درصد منابع قرض الحسنه جذب شده است، که نشان دهنده ارتقاء جايگاه خدمات قرض الحسنه بانک در اذهان عمومي‌و شناخت بيشتر مردم از خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي آن است.
بانک قرض الحسنه مهرايران در راستاي اجراي سياست‌هاي کلي جمعيت تمرکز خود را به امر تسهيل در ازدواج جوانان قرار داده است. طي ده سال فعاليت بانک قرض الحسنه مهر ايران بالغ بر ۲۵۹ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است و در ۱۰ ماه ابتداي سال ۹۶ نيز بيش از ۲۹ هزار و پانصد نفر از جوانان با مراجعه به شعب از تسهيلات قرض الحسنه ازدواج استفاده نموده اند.
اين بانک، بالغ بر ۵ ميليون نفر مشتري و سپرده گذار دارد که بيش از سه ميليون نفر از آنان تسهيلات قرض الحسنه دريافت نموده اند.
بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي برنامه‌هاي عملياتي تحقق مسئوليت اجتماعي خود، پروژه توانمندسازي دانش آموزان مناطق محروم از طريق تهيه و توزيع بيش از ۳۰۰ هزار قلم کالاي تحصيلي، آموزشي و بهداشتي با هدف کمک به برنامه‌هاي ريشه كني فقر به ارزش ۱۵ ميليارد ريال را اجرا كرده است. تلاش براي همکاري و مشارکت با سازمان‌هاي مربوطه در راستاي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه خريد موتورسيکلت‌هاي هيبريدي در کلان شهر‌ها، تامين نقدينگي باهدف احداث گلخانه در استان‌ها و مناطق گرد و غبار خيز و اعطاي وامهاي قرض الحسنه براي خريد انشعابات آب و فاضلاب از جمله گام‌هاي موثر اين بانك براي بهبود محيط زيست است.

تامين مالي 260 هزار واحدي بانک مسکن
شاخص‌هاي کليدي تامين مالي مسکن توسط بانک مسکن طي ۹ ماه اول امسال از نقش آفريني موثر اين بانک خبر مي‌دهد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن -هيبنا، انتشار آمارها و اطلاعات مربوط به تامين مالي مسکن همزمان با هفتاد و نهمين سالگرد تاسيس بانک مسکن حکايت از آن دارد که از ابتداي سال جاري تا پايان آذر ماه، اين بانک براي ساخت و خريد 260 هزار واحد مسکوني در سراسر کشور تسهيلات پرداخت کرده است.
بانک مسکن طي 9 ماه منتهي به پايان آذر 96، براي ساخت نزديک به 49 هزار واحد مسکوني در قالب عقد مشارکت مدني، تسهيلات ساخت مسکن پرداخت کرد. طي همين مدت همچنين براي خريد بيش از 211 هزار واحد مسکوني، در قالب عقد فروش اقساطي،‌ تسهيلات خريد مسکن توسط بانک مسکن ارايه شد.
اين حجم تسهيلات مسکن پرداختي توسط بانک مسکن بيانگر سهم بالاي 40 درصدي اين بانک تخصصي-توسعه‌اي در تامين مالي بخش مسکن و ساختمان است. بانک مسکن در سند 1400 تدوين شده توسط خود بنا دارد طي سال‌هاي آينده سهم خود را از تامين مالي مسکن به دست کم 50 درصد برساند. ارزان قيمت‌ترين تسهيلات شبکه بانکي در حال حاضر توسط بانک مسکن پرداخت مي‌شود که شامل تسهيلات صندوق پس‌ انداز مسکن يکم است. اين تسهيلات در بافت فرسوده با نرخ سود 8 درصد و در ساير نقاط شهري کشور نيز با نرخ سود 9/5 درصد پرداخت مي‌شود.
حجم پرداخت تسهيلات مشارکت مدني (تسهيلات ساخت مسکن) طي 9 ماه اول امسال به لحاظ تعداد تسهيلات (فقره) رقمي‌معادل 39 درصد نسبت به 9 ماه اول سال 95 رشد مثبت داشته است. اين ميزان رشد در پرداخت تسهيلات ساخت مسکن عامل قوي در خارج کردن ساخت و ساز از رکود عميق سال‌‌هاي 93 تا 95 محسوب مي‌شود. بانک مرکزي اخيراً در گزارشي از رشد 12 درصدي ميزان سرمايه ‌گذاري بخش خصوصي در ساخت و سازهاي سراسر کشور طي نيمه اول امسال خبر داد. طبق گزارش بانک مرکزي، بخش مسکن و ساختمان در نيمه اول سال 96 بعد از دست کم سه سال رشد منفي در ارزش افزوده، با رشد مثبت در اين شاخص همراه شد. ارزش افزوده بخش مسکن و ساختمان در 6 ماه اول سال 96 رقمي‌معادل 0/6 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 افزايش پيدا کرد. هر زمان ارزش افزوده يک بخش اقتصادي رشد مثبت پيدا مي‌کند، اقتصاددان‌ها با اطمينان از رونق در آن بخش سخن مي‌گويند.
در بخش مسکن پيش‌تر علايم ديگري همچون رشد حجم معاملات خريد آپارتمان و همچنين رشد در تيراژ صدور پروانههاي ساختماني، از رونق خفيف و اوليه در اين بخش خبر داده بود اما اکنون، دو علامت ديگر يکي نرخ رشد پرداخت تسهيلات بانک مسکن و ديگري نرخ رشد ارزش افزوده بخش مسکن، بروز رونق در اين بخش را تاييد مي‌کند.
کل تسهيلات پرداخت شده توسط بانک مسکن در حوزه‌هاي مشارکت مدني، فروش اقساطي (ساخت و خريد مسکن) طي 9 ماه اول امسال به لحاظ تعداد (فقره تسهيلات)، 25 درصد نسبت به 9 ماه اول سال 95 رشد مثبت پيدا کرده است.
در مدت مورد گزارش (9 ماه اول امسال)، رقمي‌معادل 2 هزار و 979 ميليارد و 830 ميليون تومان تسهيلات ساخت در قالب عقد مشارکت مدني توسط بانک مسکن به سازنده‌ها و سرمايه‌ گذاران ساختماني پرداخت شد. در حوزه خريد مسکن نيز 5 هزار و 911 ميليارد و 41 ميليون تومان تسهيلات خريد به دو شکل تسهيلات بدون سپرده و تسهيلات نيازمند سپرده‌ گذاري به متقاضيان خريد مسکن پرداخت شد.
اين نوع کارنامه تامين مالي مسکن مشخص مي‌کند: در حال حاضر اولويت تامين مالي مطابق توصيه‌‌ها و تجويز کارشناسان اقتصاد مسکن و همچنين هم‌ راستا با دغدغه متولي بخش مسکن، سمت تقاضاي مصرفي است.
طي 9 ماه اول امسال، حجم ريالي پرداخت تسهيلات مسکن در حوزه خريد دو برابر ساخت بوده است.