"نجفي" رييس هيئت امناي سازمان فرهنگي هنري‌شهرداري شد
" محمد علي نجفي و محسن‌هاشمي‌به‌عنوان رئيس و نايب‌رئيس هيئت‌امناي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران انتخاب شدند.به گزارش ايلنا، با رأي اعضاي هيئت‌امناي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمدعلي نجفي به‌عنوان رئيس و محسن‌هاشمي‌رفسنجاني به‌عنوان نايب‌رئيس هيئت‌امنا انتخاب شدند.سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران سازماني است با تابعيت ايراني، عمومي‌و غيردولتي، مستقل و واجد شخصيت حقوقي که تحت ارکان هيأت امنا و هيأت مديره فعاليت مي‌کند. اين سازمان به‌دستور رهبر معظم انقلاب اسلامي‌براي تعالي فرهنگ عمومي‌شهروندان تهراني تشکيل و در تاريخ 11/9/1375 (تاريخ آگهي تاسيس سازمان در روزنامه رسمي) به‌عنوان يکي از سازمان‌هاي وابسته به شهرداري تهران رسميت يافت.رييس سازمان توسط هيأت امنا انتخاب و حکم او توسط شهردار تهران صادر مي‌شود. يکي از راه‌هاي اصلي تأمين بودجه سالانه سازمان، بنا به‌تصويب مجلس شوراي اسلامي، 4% درصد درآمد وصولي شهرداري تهران است. هيأت امنا، عالي‌ترين مرجع سياستگذاري و تعيين خط‌مشي سازمان است که تمامي‌مساعي و تلاش خود را در پيشبرد اهداف و اولويت‌هاي موضوعي سازمان مبذول خواهد داشت. هيئت مديره نيز تصميمات اجرائي را اتخاذ مي‌کند.ترکيب هيات امناي سازمان عبارت است از شهردارتهران• وزيرفرهنگ وارشاد اسلامي‌ رئيس سازمان تبليغات اسلامي‌رئيس سازمان صدا و سيما• مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان• مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه‌ها. رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي‌ .وزير آموزش و پرورش. رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور. رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي.رئيس شوراي اسلامي‌شهر تهران

اجرای طرح"تاکسی امدادگر" درانتظارتوافق
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با اجرای طرح "تاکسی امدادگر" می‌توانیم از ظرفیت نیروهای تاکسیرانی و همچنین از ون‌ها و خودورهای آنها در حوزه لجستیک و پشتیبانی استفاده کنیم.مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد طرح تاکسی امدادگر اظهار کرد: در این طرح قرار است به راننده‌های تاکسی آموزش‌های لازم را بدهیم و سپس آنها را ساماندهی کنیم. با اجرای این طرح می‌توانیم از ظرفیت نیروهای تاکسیرانی و همچنین از ون‌ها و خودروهای آنها در حوزه لجستیک و پشتیبانی استفاده کنیم.
رئیس سازمان امداد و نجات در پاسخ به این سئوال که چه زمانی این طرح اجرایی می‌شود اظهار کرد: هنوز تفاهم‌نامه‌ نهایی میان طرفین منعقد نشده است.
 ما و آنها انتظارهایی داریم که در این تفاهم‌نامه به آنها توجه خواهد شد و ان‌شاالله بتوانیم با نگاهی که اشاره کردم به توافق نهایی برسیم و بتوانیم از ظرفیت‌های این مجموعه نیز در راستای خدمت‌رسانی و کمک به مردم استفاده کنیم.وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این راننده‌ها پراکندگی مناسبی دارند استفاده از ظرفیت آنها برای تسریع خدمت‌رسانی می‌تواند کمک مناسبی باشد.

با اعتراض فرمانداري مصوبه طرح جديد ترافيک رد شد
با وجود اصرارشهرداري تهران مبني براجراي طرح ترافيک عضو کميته انطباق فرمانداري تهران مي‌گويد بايد شوراي حل اختلاف درمورد طرح جديد ترافيک نظردهد واجراي آن درسال آينده با شرايط فعلي امکان ندارد.به گزارش فارس، 3 ماه بيشتر ازعمرمديريت جديد شهري نگذشته بود که خبررسيد شهرداري قراراست طرح جديد ترافيک را اجراي کند.طرحي که از همان ابتدا کارشناسان انتقادات جدي به آن داشته و آن را خام و ناپخته عنوان کردند.با توجه به اينکه حدود 40 سال از اجراي طرح ترافيک تهران مي‌گذرد،ارائه طرح جديد يکي از ملزومات شهر تهران محسوب مي‌شود چرا که پايتخت نسبت به گذشته توسعه و افزايش جمعيت داشته است. حال مديريت جديد شهر تهران در اولين اقدام خود طرح جديد ترافيک را با ابهامات و مشکلات زيادي مطرح کرد.درابتدا مسئولان امرچراغ خاموش حرکت مي‌کردند و توضيحي در اين باره نمي‌دادند. سوالات زيادي ايجاد شد و هر روزموج انتقادات بيشترمي‌شد.دربررسي‌هاي اوليه طرح جديد ترافيک تهران، اعضاي شوراي شهر اطلاعات کافي و دقيقي در اين باره نداشتند ودراين خصوص برداشت‌هاي خود را اعلام مي‌کردند که موجب سرگرداني مردم در طرح جديد ترافيک مي‌شد و يکي از تذکرات آنها به مديريت شهري اين بود که چرا اطلاعات طرح در اختيار اعضاي شورا قرار نگرفته است.محمد عليخاني رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران اعلام کرد: بازنگري طرح ترافيک شهر تهران در کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران در حال انجام است اما هنوز پيشنهادي از سوي شهرداري تهران مبني بر مطرح شدن آن در صحن علني شورا ارائه نشده است اين در حالي است که معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران بايد قبل ارائه لايحه بودجه سال آينده پيشنهاد خود را مبني بر تعيين وضعيت و سرنوشت طرح ترافيک سال آينده به شوراي شهر ارائه کند.عليخاني تاکيد دارد که هر گونه تغييري در محدوده طرح ترافيک بايد در گام نخست به تصويب شوراي ترافيک برسد تا قابل ارائه در صحن علني شوراي شهر و در نهايت منجر به تصويب آن شود.شائبه درآمدزايي در اين طرح براي شهرداري بالا گرفت و کارشناسان معتقد بودند تنها هدف شهرداري کسب پول از اين طرح است.پور سيد آقايي، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در اين باره گفت: با اين فرمول جديد شهروندان آزادي بيشتري در ورود به محدوده طرح ترافيک را دارند به همين خاطر به احتمال زياد موضوع ثبت نام و فروش سالانه آرم ترافيک براي هميشه در تهران منتفي خواهد شد. وي معتقد است، که شهرداري با اجراي طرح جديد ترافيک تهران به دنبال درآمد زايي بيشتر نيست و با اين اقدام شاهد کاهش آلودگي هوا و ترافيک خواهيم بود و طرح ترافيک نيز عادلانه تر بين شهروندان توزيع مي‌شود. معاون شهردار تهران اعتقاد دارد که با آزاد شدن طرح ترافيک همه مردم مجاز هستند که به اين محدوده ورود داشته باشند اما اين ورود با عوارضي همراه است که بايد آن را بپردازند.شهرداري تهران علي‌رغم ايرادهاي کارشناسان به اين طرح، طرح جديد ترافيک را براي تصويب به شوراي ترافيک تهران ارسال کرد؛ پليس راهور که يکي از اعضاي شورا ترافيک است از همان ابتدا جزو مخالفين سر سخت اين طرح بود و اعتقاد داشت که تجهيزات و امکانات لازم براي اجراي اين طرح وجود ندارد.سردار رحيمي‌رئيس پليس پايتخت در اين باره گفت که اين طرح خام است و پليس با آن مخالف است. اما نهايتا در شوراي ترافيک پليس هم با طرح جديد ترافيک موافقت کرد و اين طرح براي تعيين نرخ عوارض به شوراي شهر تهران ارسال شد.مسئولان شهرداري تهران معتقدند که اين طرح بار ترافيکي را کاهش مي‌دهد. پورسيدآقايي در دفاع از اين طرح به صحن شورا آمد و در اين باره گفت: اجراي اين طرح موجب مي‌شود که 20 درصد ترافيک تهران کاهش يابد و آلودگي هوا هم کمتر مشود و عدالت نيز در نحوه استفاده از طرح ترافيک جديد براي شهروندان لحاظ خواهد شد و از 15 فروردين سال آينده نيز طرح ترافيک جديد اجرايي مي‌شود.شهرداري طرحي را به شورا ارائه کرده بود که فقط نرخ بود و نحوه اجراي کار پيوست نشده بود اما با تمام اين معايب نهايتا عوارض ورود به محدوده ترافيک توسط اعضاي شوراي شهر تهران به تصويب رسيد.حال بايد طرح ترافيک يک خان ديگر را هم طي مي‌کرد و فرمانداري تهران بايد مهر تاييد به اجراي اين طرح مي‌زد. اما در هنگام بررسي اين طرح در کميته انطباق فرمانداري تهران مباحثي مطرح شد و از 9 بند طرح ترافيک به 6 بند آن ايراد قانوني گرفته شده است.پليس روز گذشته به طرح جديد ترافيک دوباره واکنش نشان داد و گفت زير ساخت‌هاي لازم براي اين طرح فراهم نيست و تا زماني که زيرساخت‌ها تکميل نشود اجازه اجراي طرح داده نمي‌شود.مهماندار، رئيس پليس راهور تهران نيز در مخالفت با اجراي طرح جديد ترافيک گفت: تا زماني که شهرداري تهران زيرساخت‌هاي طرح ترافيک جديد مانند دوربين‌هاي خروجي را نصب نکند، اين طرح قابل اجرا نيست و کارت‌هاي طرح ترافيک سال 96 در سال 97 هم اعتبار خواهد داشت.
در اين باره محمد قانبيلي عضو کميته انطباق فرمانداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس گفت: بايد شوراي حل اختلاف در مورد طرح جديد ترافيک نظر دهد و اجراي آن در سال آينده با شرايط فعلي امکان ندارد و حتي اجراي طرح فعلي هم در سال آينده وجود ندارد.قانبيلي معتقد است، بعضي از مواردي که در اين طرح آمده است با قانون مغايرت دارد و اجحاف در حق مردم است و بايد بيشتر مورد بررسي قرار بگيرد.با توجه به توضيحات عضو کميته انطباق مبني بر لغو طرح ترافيک در سال آينده، خبرگزاري فارس طي تماس‌هاي مکرر با پورسيد آقايي معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران موفق به دريافت پاسخي از سوي وي نشد.بر اساس اين گزارش، شهرداري تهران با توجه به انتقادهاي فراوان کارشناسي که به اين طرح بود اصرار بر انجام آن بدون توجه به زيرساخت‌ها داشت.حال به نظر مي‌رسد مسئولان ساير نهادها به مشکلات اين طرح پي برده و در مرحله آخر قصد دارند جلوي اجراي آن را بگيرند.
احتمال لغوطرح ترافيک ۹۷
معاون فني وعمراني فرمانداري تهران هم ازاحتمال لغو طرح جديد ترافيک۹۷ تهران خبرداد و جزيياتي ازآن را تشريح کرد.غلامحسين آرام درگفت‌وگو با تسنيم با اشاره به برخي ازبندهاي طرح جديد ترافيک 97 اظهار کرد: برخي ازبندهاي اين طرح مغاير با قانون بوده است که مغايرت‌هاي قانوني را به شوراي شهر ارسال کرده‌ايم.معاون فني و عمراني فرمانداري تهران تصريح کرد: اگر شوراي شهرايرادات قانوني ارائه شده را پس ازرسيدگي، تصحيح کند احتمال اجراي طرح وجود دارد اما اگر ايرادات مورد قبول قرار نگيرد و شوراي شهر به اجراي طرح اصرارداشته باشد اين طرح به شوراي حل اختلاف ارسال مي‌شود.آرام توضيح داد: شوراي شهر تهران 10 روز فرصت دارد تا در مورد ايرادات بندهاي اين طرح نظرخود را اعلام کند و اگر در اين فرصت نظري از سوي شوراي شهر اعلام نشود، طرح ترافيک 97 باطل خواهد شد.وي اظهار کرد: در صورت باطل شدن طرح ترافيک 97، طرح قديمي‌به اجرا در مي‌آيد.
آخرين وضعيت نحوه صدور آرم به خبرنگاران 
رئيس شوراي شهر تهران در خصوص آخرين وضعيت نحوه صدور آرم طرح ترافيک به خبرنگاران توضيح داد.محسن‌هاشمي‌رفسنجاني در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به اينکه هنوز آيين نحوه صدور آرم طرح ترافيک به خبرنگاران در کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران تهيه نشده است، اظهار کرد: با توجه به بررسي لايحه بودجه 97 شهرداري تهران اين موضوع به بعد از تصويب بودجه موکول شده است.وي تصريح کرد: در خصوص ميزان پرداختي از سوي خبرنگاران در خصوص طرح ترافيک، منتظر نظر معاونت حمل‌و نقل شهرداري هستيم و در نهايت تصميم گيري خواهيم کرد.هاشمي‌رفسنجاني در خصوص رقم پرداختي از سوي خبرنگاران گفت: در اين زمينه فعلاً نمي‌توان رقمي‌را گفت و بايد منتظر باشيم ولي چيزي که مهم است اينست که در اين زمينه شوراي شهر و شهرداري تهران شرايط اين قشر از جامعه را در نظر خواهد داشت.رئيس شوراي شهر تهران در خصوص اجراي طرح ترافيک جديد در سال آينده، بيان کرد: هنوز زمان دقيقي براي اجرا طرح در نظر گرفته نشده چرا که شهرداري تهران بايد زيرساخت‌هاي لازم را براي اجرا فراهم کند و امکان دارد طرح بعد از فروردين اجرا شود.


معاون نظارت شورای شهر تهران از آماده سازی زمین پلاسکو برای گودبرداری و احداث ساختمان جدید خبر داد.افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ساخت ساختمان در محل پلاسکو با بیان اینکه اجازه ورود مالک به محل پلاسکو داده شده است، گفت: مالک نیز با نصب تجهیزات متعدد در حال تسریع در امور ساخت و ساز است.وی با بیان اینکه شاید مراسم کلنگ زنی برگزار نشده اما مالک کار خود را آغاز کرده و در مراحل ابتدایی قرار دارد، تصریح کرد: مالک در این مرحله در حال تمیزکاری و آماده شدن برای گودبرداری است که قطعا باید در این مرحله نسبت به اخذ مجوز و پروانه از شهرداری اقدام کند.وی درباره آخرین وضعیت ملک شمالی پلاسکو نیز با بیان اینکه طبق آخرین اطلاعات سازمان میراث فرهنگی در آخرین پاسخ کتبی به استعلام در یکی از بندها آورده است که اجازه تخریب به ملک شمالی به دلیل مجاورت با آثار میراثی را نمی‌دهد، گفت: به نظر می‌رسد بعد از تمیزکاری مالک نسبت به گودبرداری و ساخت پروژه پلاسکوی جدید اقدام خواهد کرد.اما درپی انتشار اخباری از تفاهمنامه با مالکان سرقفلی پلاسکو و ایجاد ابهام در آغاز پروژه ساخت پلاسکو روابط عمومی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای بر ضرورت همراهی همه مالکان سرقفلی و مقامات برای اجرای به موقع پروژه پلاسکو تاکید کرد.به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: اخیراً تعدادی از مسئولین و کسبه ساختمان پنج طبقه پلاسکو اظهار نظرهای نادرستی در مورد بنیاد در رسانه ها مطرح کرده‌اند، لذا  بنیاد برای تنویر افکار عمومی آمادگی خود را برای پاسخگویی به هر گونه ابهام یا سوالی در مورد پروژه پلاسکو اعلام می دارد.در این گزارش در خصوص موارد مطرح شده مرتبط با تفاهمنامه و ساخت پلاسکو موارد زیر تصریح شده است:بنیاد در پروژه پلاسکو بدنبال حل مشکل همه صاحبان سرقفلی در کوتاهترین زمان ممکن است و برای حل این موضوع با همه تمام توان خود در حال پیگیری است؛ راه‌حل هایی که منجر به حل مشکل بخشی از کسبه شوند مورد قبول بنیاد نیست.  بنیاد می‌توانست تا صدور رای نهایی دادگاه در پرونده پلاسکو عملا هیچ اقدامی انجام ندهد، مضاعف بر این افزودن زمین معروف به پارکینک اکبر به زیربنای ساخت پلاسکو، کمک به شهرداری در آماده سازی پارکینک پروانه (روبروی پلاسکو) و سیستم حمل و نقل LRT همگی دلایل روشن صداقت و تلاش بنیاد برای حل مشکل است.  
جبران خسارت ناشي از فرود اضطراري هواپيماي قشم اير توسط بيمه ايران
بيمه ايران خسارت ناشي از فرود اضطراري هواپيماي قشم اير در مشهد را دراسرع وقت جبران مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، درپي بروز نقص فني در هواپيماي قشم اير و فرود اضطراري آن در مشهد، بيمه ايران اعلام کرد هرگونه خسارت وارده اين حادثه را در کوتاهترين زمان پرداخت مي‌کند. براساس اعلام بيمه ايران اين هواپيما تحت پوشش کامل بيمه بدنه، ثالث و سرنشين بوده که خوشبختانه به سرنشينان، آسيبي وارد نشده است. کارشناسان بيمه ايران بلافاصله پس از بروز سانحه ضمن پيگيري و مذاکره با مديران قشم اير، ابعاد سانحه را بررسي و آمادگي اين شرکت را براي پرداخت خسارات وارده در اولين فرصت اعلام کردند.

امضا تفاهم‌نامه علمي‌آموزشي  پژوهشکده بيمه و دانشگاه پوزنان لهستان
تفاهم‌نامه همکاري‌هاي آموزشي، علمي‌و پژوهشي دانشگاه اقتصاد و کسب و کار پوزنان لهستان و پژوهشکده بيمه امضا و تبادل شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پژوهشکده بيمه، تفاهم‌نامه‌هاي همکاري‌هاي راهبردي اين پژوهشکده با دانشگاه کسب و کار پوزنان لهستان به منظور اشتراک گذاري تجارب در زمينه مديريت ريسک و امور مالي و همچنين همکاري‌هاي مشترک آموزشي، برگزاري کنفرانس‌ها و سمينارها، تحقيق و توسعه، انتشارات و تبادل اطلاعات و نيروي متخصص امضا شده است. 
بر پايه اين گزارش تفاهم‌نامه ياد شده که به امضاي دکتر امير صفري سرپرست پژوهشکده بيمه و دکتر باتيچ ژوکوفسکي رييس دانشگاه پوزنان رسيده است، داراي اعتبار 5 ساله است و در آن به انجام پروژه‌هاي مشترک، خدمات مشاوره فني، برگزاري آزمون‌هاي حرفه‌اي، تبادل دانشجو، عضويت در نشريات علمي‌و اجراي طرح‌هاي بازاريابي مشترک اشاره شده است.
يادآور مي‌شود دانشگاه اقتصاد و کسب و کار پوزنان در سال 1926 تاسيس شده است و با قريب 722 پرسنل و بيش از ده هزار دانشجوي اقتصاد با بزرگترين دانشگاه‌هاي جهان همکاري‌هاي علمي‌دارد.

تاثير کاهش نرخ سود بانک‌‌ها بر سوداوري بيمه‌‌ها 
کاهش نرخ سود بانک‌‌ها بر درامد سرمايه‌‌گذاري و سوداوري بيمه‌‌ها تاثيرگذار خواهد بود.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر، نويد خاندوزي، مدير سرمايه‌گذاري شرکت در گفت‌وگو با بورس7، ضمن بيان مطلب فوق، تصريح‌کرد: بررسي درآمد شرکت‌هاي بيمه از محل سپرده‌گذاري در سيستم بانکي، نشان از اثرگذاري کاهش نرخ سود و افزايش ريسک سپرده‌گذاري در بانک‌ها بر روند سرمايه‌گذاري بيمه‌ها دارد. قراردادهاي مربوط به سپرده‌گذاري بلند‌مدت شرکت‌هاي بيمه در بانک‌ها، در حال منقضي شدن بوده و بايد سپرده‌‌گذاري با نرخ جديد صورت گيرد. سپرده‌گذاري در بانک‌ها، به‌صورت ريالي است؛ مگر آنکه شرکتي درآمد ارزي داشته باشد. بيمه‌ها حق ورود به بازار ارز و خريد و فروش ارز و سکه را ندارند؛ ضمن اينکه رسالت شرکت‌هاي بيمه نيز ورود به اين حوزه و ايجاد موج در بازارها نيست. بازدهي مناسب سرمايه‌گذاري در سهام شرکت‌هاي بورسي براي بيمه‌کوثر، نويد خاندوزي در رابطه با وضعيت بيمه‌کوثر بيان‌کرد: چند ماه قبل با توجه به فضاي اقتصادي کشور، پيش‌بيني نرخ ارز، نرخ سود بانکي و غيره با در نظر گرفتن حد نصاب‌هاي آيين‌نامه"۶۰ "بيمه مرکزي، تغييراتي در سبد سرمايه‌گذاري بيمه‌کوثر اعمال شد و بخشي از منابع مالي شرکت به خريد سهام شرکت‌هاي بورسي ازجمله پالايشگاه اصفهان، پتروشيمي‌خراسان، پتروشيمي‌جم و سرمايه‌گذاري غدير تخصيص يافت. خوشبختانه اين سرمايه‌گذاري تاکنون بازدهي مناسبي براي شرکت به ارمغان داشته است. ضمن اينکه سرمايه‌گذاري در سهم‌هايي انجام شده که سود تقسيمي‌نيز خواهند داشت که در سوداوري سال‌هاي آتي موثر است. اين سياست تداوم داشته و مترصد فرصت مناسب براي خريد بيشتر سهم و حضور پررنگ‌تر در بازار سرمايه هستيم. استراتژي شرکت کسب حداکثر سود از منابع مالي موجود است؛ البته تلاش مي‌شود در دوران فراز بازار سرمايه، خريدي صورت نگيرد.  سرمايه‌گذاري در بازار استارتاپ‌ها به‌طور جدي بررسي مي‌شود، مدير سرمايه‌گذاري بيمه‌کوثر افزود: شرکت به‌طور جدي در حال بررسي و مطالعه شرايط بازار استارتاپ‌ها بوده و به‌زودي سرمايه‌گذاري در حوزه استارتاپ‌ها در قالب صندوق‌هاي مخاطره‌پذير يا به شکل سرمايه‌گذاري مستقيم انجام خواهد شد. همچنين به‌منظور جلب رضايت مشتريان، ايجاد اپليکيشن براي ارايه خدمات نيز در دست بررسي است.