زمان بازي بايرن-شالکه، خواب بودم!
سرمربي برجسته بايرن مونيخ بازي هفته گذشته تيمش برابر شالکه را به دليل بيماري از دست داد و روي نيمکت حضور نداشت. هاينکس در ديدار هفته گذشته مقابل شالکه نتوانست تيمش را همراهي کند و پيتر هرمان هدايت بايرن را برعهده داشت. 
يوپ‌هاينکس که دچار سرماخوردگي شده بود، ساعتي پس از بازي، از تخت بيماري، پيروزي تيمش را تبريک گفت.
او در مصاحبه اخيرش فاش ساخت که نتوانسته 35 دقيقه اول بازي تيمش را تماشا کند: شنبه ساعت 16.15 خوابيدم و بازي 18.30 شروع مي‌شد. مي‌دانيد چه زماني بيدار شدم؟ ساعت 19 و موقعي که موفق به تماشاي بازي شدم، 35 دقيقه از نيمه اول گذشته بود. به اين خاطر عذاب وجدان گرفته بودم.

پاسخ زيدان به دليل نيمکت‌نشيني بيل
گرت بيل بازي با پي اس جي روي نيمکت حضور داشت و نيمه دوم بازي کرد. پيش از بازي بسياري تصور مي‌کردند که مثلث بي بي سي از ابتدا به ميدان خواهد رفت. رونالدو و بنزما آماده بودند و بيل هم شرايط بازي داشت ولي زيدان ترجيح داد ايسکو را به جاي بيل در ترکيب اصلي قرار دهد. 
ستاره ولزي نيمه دوم وارد زمين شد و در برتري 3-1 کهکشاني‌ها نيز تاثيرگذار بود.
نيمکت نشيني بيل در نشست خبري زيدان نيز مطرح شد.
زيزو در پاسخ به سوال خبرنگاران در اين رابطه گفت:« اين تصميمي‌بود که گرفتم. پيش از اين هم گفته بودم که مثلث بي بي سي الزاما در ترکيب اصلي قرار نخواهد داشت.

ليورپول بايد يک مهاجم جديد جذب کند
جان بارنز، اسطوره باشگاه ليورپول معتقد است که اين تيم در تابستان بايد يک مهاجم به خدمت بگيرد.
قرمزها در نقل و انتقالات زمستاني کوتينيو را با 160 ميليون يورو به بارسلونا فروختند و هنوز جانشيني براي او جذب نکرده اند. مثلث خط حمله ليورپول با به ثمر رساندن 63 گل عملکردي عالي داشته ولي بارنز معتقد است که ليورپول بايد يک مهاجم به خدمت بگيرد. او گفت: ليورپول در خط حمله به بازيکنان بيشتري نياز دارد. مثلث خط حمله تيم عالي است ولي فکر نمي‌کنم آنها به همين روند در طول دو سه سال آينده ادامه بدهند. صلاح مهاجم نوک نيست و بازيکني نيست که بتواند در يک دوره طولاني گلزني کند.


راز اشک‌هاي بازيکن سابق رئال روي نيمکت اسپورتينگ
فابيو کوئنترائو، دفاع چپ پرتغالي سابق رئال براي دومين بار در يک ماه گذشته روي نيمکت اسپورتينگ ليسبون گريست.
يک ماه پيش کوئنترائو پس از تعويض شدن، روي نيمکت شروع به گريه کرد. او دقيقه 90 مرتکب اشتباه شد و همان اشتباه به گل تساوي حريف اسپورتينگ منجر گشت و کوئنترائو دليل گريه خود را ناراحتي شديد به خاطر همان اشتباه عنوان کرد.
پنجشنبه شب او پس از تعويض شدن در دقيقه 57 بازي با آستانه در ليگ اروپا(برتري 3-1 تيم پرتغالي)، بار ديگر شروع به گريه کرد به طوريکه اين بار واکنش رئيس و مربي اسپورتينگ را نيز باعث شد.
کوئنترائو در اينستاگرام به شفاف سازي در مورد دليل گريه خود پرداخت و نوشت: چطور ممکن است در طول يک بازي مرتب از سوي هواداران با فحاشي و توهين مواجه باشي؟ بدتر اينکه چطور ممکن است به خاطر خطايي که روي شما مرتکب شده‌اند و در حالي که انگشت بازيکن حريف داخل چشمان شما رفته، کارت زرد دريافت کنيد؟
پس از لايي زدن به بازيکن مقابل با شديدترين توهين‌ها و پرتاب فندک و پرتاب آب دهان مواجه شدم و کارت هم گرفتم. من ماشين نيستم و شخصيتي احساساتي دارم. تمام هدفم قهرماني و جام گرفتن با اسپورتينگ در فصل جاري است و تا روز آخر با تمام توان براي تيمم بازي خواهم کرد.

بازي مقابل بارسا به من حس عجيبي مي‌دهد
پدرو رودريگز، سه شنبه پيش رو بايد برابر تيم سابق خود بارسلونا به ميدان برود.
از مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان، سه شنبه شب چلسي در استمفورد بريج ميزبان بارسلونا خواهد بود. قرار گرفتن بازيکناني چون فابرگاس و پدرو برابر تيم سابق خود مي‌تواند جذابيت‌هاي خاص خود را داشته باشد.
پدرو که محصول آکادمي‌فوتبال بارسلوناست، دو سال و نيم پيش به چلسي پيوست و فصل گذشته با اين تيم قهرماني ليگ برتر را جشن گرفت. او در بارسا نيز به همه افتخارات در سطح باشگاهي دست يافته بود.
ستاره اهل جزاير قناري چلسي پس از برتري 4-0 شب گذشته مقابل‌هال سيتي در اف اي کاپ، در مورد جدال با تيم سابقش گفت:« بازي برابر بارسا براي من بسيار ويژه است و حس تقريبا عجيبي هم دارم. من حالا بازيکن چلسي هستم و تمام توانم را براي پيروزي تيمم به کار خواهم بست.
خوشبختانه بازي برابر‌هال سيتي باعث شد تا در شرايط مسابقه قرار بگيرم والبته فرصت خوبي بود تا خيلي از بازيکنان ما به استراحت بپردازند که اين در آستانه بازي با بارسا مي‌تواند فاکتور مثبتي باشد.
بارسا امسال با والورده توانسته قدرت گذشته را به دست بياورد و به خصوص پرس شديد آنها از جلو روي تيم حريف باعث شده تا موفقيت‌هاي زيادي در اين فصل کسب کنند. بارسا حالا مثل دوران اوجش بازي مي‌کند. بدون شک مهمترين بازيکن آنها مسي است که مهار او سخت و برخي مواقع غيرممکن به نظر مي‌رسد. بايد بسيار مراقب مسي باشيم.

پي‌اس‌جي به سيرک شبيه است تا باشگاه فوتبال
برنارد تاپي، رئيس جنجالي سابق مارسي پس از شکست پي اس جي برابر رئال، طعنه‌هاي سنگيني نثار اين باشگاه پاريسي کرد. تاپي زماني رئيس باشگاه مارسي بود و تنها قهرماني اين باشگاه در اروپا نيز در زمان رياست او به دست آمد ولي او بعدها به دليل رسوايي‌هاي مالي از سمت خود برکنار شد.  
تاپي پس از شکست 3-1 پي اس جي برابر رئال به سي نيوز گفت: در مورد پي اس جي حرف‌هاي احمقانه زيادي زده مي‌شود. چيزهاي زيادي در مورد اين باشگاه است که نمي‌توان نفي کرد. پي اس جي بيشتر به سيرک شبيه است تا يک باشگاه فوتبال. اين تيم مثل يک بازار است و بازيکناني دارد که حرفي نمي‌زنند و مربي اي دارد که شخصيت و اتوريته لازم را ندارد.
در پي اس جي برخي بازيکنان کار خودشان را انجام مي‌دهند ولي بايد بدانند که در هر شرايطي بايد پشتيبان و حامي‌مربي خود باشند. نيمار؟ هرگز تصور نمي‌کردم که روزي يک باشگاه براي جذب يک بازيکن، 222 ميليون يورو هزينه کند. اين انتقال حاشيه‌هاي زيادي را درون تيم ايجاد کرده است.

هشدار پيکه به بارسلونا در آستانه بازي با چلسي
جرارد پيکه، مدافع بارسا معتقد است که برابر چلسي بايد نهايت احتياط را رعايت کنند.
بارسا روزهاي بسيار خوبي را سپري مي‌کند. در کوپا دل ري به فينال رسيده و در لاليگا نيز با 7 امتياز اختلاف نسبت به اتلتيکو، شانس اول قهرماني محسوب مي‌شود. در ليگ قهرمانان نيز بلوگرانا همين شنبه بايد بازي رفت خود از مرحله يک هشتم نهايي را برابر چلسي برگزار کند. جرارد پيکه در مورد اين بازي گفت: ببينيد؛ شرايط و جو حاکم بر تيم مثبت است و همه چيز عالي پيش مي‌رود. اينگونه به نظر مي‌رسد که فصل را به بهترين شکل تمام خواهيم کرد ولي من معتقدم که بايد بسيار مراقب باشيم. همين بازي با چلسي، تنها يک نتيجه بد ممکن است به قيمت حذف ما تمام شده و همه فصل مان خراب شود. در دو سال گذشته نتوانسته‌ايم از يک چهارم نهايي فراتر برويم و بايد از اشتباهات مان درس بگيريم. هدف ما پيروزي بر چلسي و صعود به دور بعد است ولي بايد جانب احتياط را داشته باشيم.

دبير فدراسيون کشتي: مسوولان تصميم‌گيري کنند
دبير فدراسيون کشتي تاکيد کرد: بدون شک در صورتي که حاضر نشدن کشتي‌گيران يا ورزشکاران ايران مقابل رقيبان اسراييلي تکرار شود، اين بار کشتي يا هر رشته ورزشي ديگر تعليق خواهد شد.
رضا لايق در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اعلام راي اتحاديه جهاني کشتي مبني بر تعليق نشدن کشتي ايران و محروميت شش ماهه عليرضا کريمي‌و دو ساله حميدرضا جمشيدي، مربي تيم‌ ‌ملي کشتي آزاد اميد ايران، اظهار کرد: با تلاش‌هايي که توسط فدراسيون کشتي و مخصوصا رسول خادم صورت گرفت، خوشبختانه خطر بسيار جدي تعليق کشتي ايران بر طرف شد و خادم با استفاده از ارتباطات خود در اتحاديه جهاني کشتي پس از مذاکرات مختلف موفق شد جلوي حکم تعليق کشتي ايران را علي‌رغم فشارهاي زياد سياسي بر اتحاديه جهاني کشتي بگيرد.
دبير فدراسيون کشتي با تاکيد بر اين که با وجود فشارها بر اتحاديه جهاني کشتي براي اعلام راي سنگين عليه ايران، راي خوبي صادر شده است، گفت‌: هر چند عليرضا کريمي‌به مدت شش ماه و حميدرضا جمشيدي به مدت دو سال محروم شده‌اند اما خطر تعليق کشتي ايران بسيار جدي بود و قرار بود کشتي ايران را يک سال تعليق کنند که خوشبختانه فدراسيون کشتي توانست جلوي اين کار را بگيرد.
وي با بيان اين که مطمئنا تکرار اين موضوع در آينده با برخورد بسيار جدي IOC و اتحاديه جهاني کشتي همراه خواهد بود، گفت‌: اين موضوع به همين جا خلاصه نمي‌شود و مطمئن باشيد در صورتي که باز هم کشتي‌گيران و يا ورزشکاران هر رشته ديگري از ايران برابر رقباي خود از رژيم صهيونيستي حاضر نشوند، آن رشته ورزشي را محروم خواهند کرد.
لايق با تاکيد بر اين که مسئولان تصميم گير بايد در اين خصوص وارد عمل شوند و موضوع را حل کنند، بيان‌ کرد: ما به تصميمات مسئولان کشورمان پايبند هستيم اما قاطعانه مي‌گويم اگر اين موضوع بار ديگر توسط ورزشکاران ايراني تکرار شود مطمئن باشيد، کشتي‌ يا هر رشته ورزشي ديگر ايران را تعليق خواهند کرد. در اين پرونده نيز فشارهاي زيادي به اتحاديه جهاني وارد شد اما توانستيم با ارتباطات خوبي که رسول خادم داشت اين موضوع را حل کنيم.
دبير فدراسيون کشتي در پاسخ به اين سوال که به نظر مي‌رسد اسرائيل با علم به اين موضوع سعي در استفاده از مربيان و کشتي‌گيران روس دارد تا خود را به عنوان يکي از قدرت‌هاي کشتي‌ مطرح کند، گفت‌: قطعا همين طور است. آنها مشغول به کار گيري مربيان و کشتي‌گيران روس هستند. چند وقتي است يکي از مربيان روس نيز به اسرائيل رفته و کار مربيگري را آغاز کرده است که اين موضوع باعث شده کشتي‌گيران مختلفي را از روسيه عازم اسرائيل کنند تا براي آنها کشتي بگيرند. پس ديگر نمي‌توانيم بگوييم که کشتي‌گيران اين رژيم براي ما زنگ تفريح هستند. ما هميشه مطمئن بوديم که کشتي‌گيران اسرائيلي در همان دور اول حذف مي‌شوند اما با توجه به شرايط پيش آمده ديگر اين گونه نخواهد بود.
دبير فدراسيون کشتي در ادامه‌ درباره محروميت جمشيدي و اين که چرا اتحاديه جهاني ديگر مربيان تيم‌ ‌ملي اميد را محروم نکرده است، گفت‌: اتحاديه جهاني در اين خصوص مربي مستقيم او که در کنار تشک حضور داشته و او نيز به کريمي‌دستور داده ببازد، را به مدت دو سال محروم کرد.
جمشيدي: هنوز هم مي‌گويم بهترين تصميم را گرفتيم
راي نهايي پرونده شکست عليرضا کريمي‌مقابل نماينده روسيه و حاضر نشدن مقابل کشتي گير رژيم صهيونيستي روز جمعه در حالي اعلام شد که سنگين‌ترين محروميت براي مربي تيم ملي اميد کشتي آزاد در نظر گرفته شده بود. حميدرضا جمشيدي که در کنار عليرضا رضايي در زمان برگزاري کشتي عليرضا کريمي‌با نماينده روسيه کنار تشک بود و به شاگردش دستور باخت داد،‌ با ۲ سال محروميت روبرو شده است. 
به نظر مي‌رسد قرباني اصلي اين پرونده همين مربي بوده که تا به حال نامي‌هم از او مطرح نشده بود. البته فدراسيون کشتي اعلام کرده به اين راي اعتراض مي‌کند تا براي کاهش محروميت حميدرضا جمشيدي و عليرضا کريمي‌آخرين تلاشش را هم انجام دهد.
در همين زمينه حميدرضا جمشيدي، مربي عليرضا کريمي‌در تيم ملي کشتي آزاد اميد اظهارات جالبي داشته است.
از محروم نشدن کشتي ايران خوشحالم
با مسئولان فدراسيون بعد از اعلام اين راي صحبتي نداشتم. با وجود محروميت خودم از اين نظر خوشحالم که کشتي ايران تعليق نشد. حالا من مربي نباشم، نفرات ديگري هستند که در اين پست‌ها فعاليت کنند. بودن يا نبودن من زياد تاثيرگذار نيست و مربيان خيلي خوبي هستند که مي‌توانند در تيم ملي فعاليت کنند. اگر خدايي ناکرده کشتي گيران نمي‌توانستند در مسابقات آسيايي و جهاني حاضر شوند و با محروميت روبرو مي‌شديم، خيلي ناراحت کننده بود. به هر حال اين همه جوان با انگيزه تلاش و تمرين مي‌کنند و اگر محروميتي در کار بود، همه آنها نااميد مي‌شدند. 
براي کريمي‌نگران بودم
من براي عليرضا کريمي‌هم نگران بودم که ممکن بود با محروميت سنگيني روبرو شود. خوشحالم که محروميت او هم کمتر از من است و مي‌تواند در بازي‌هاي آسيايي و مسابقات جهاني سال آينده شرکت کند. محروميت ۲ ساله من هم فداي سر ايران و کشتي.
من گفتم بايد ببازي، نه رضايي
شايد تصور اين بود که عليرضا رضايي به عنوان مربي عليرضا کريمي‌محروم مي‌شود؛ اما من به عنوان مربي اصلي کنار تشک بودم. حتي چلنج را براي اعتراض من به تشک انداختم. آن صدايي هم که در فيلم مسابقه مي‌آيد و يک مربي به کريمي‌مي‌گويد بايد ببازي، من هستم. نمي‌خواهم تقصير را بر گردن نفر ديگري بياندازم و صراحتا مي‌گويم که اين موضوع به من مربوط مي‌شد. 

*هنوز هم مي‌گويم بهترين تصميم را گرفتيم
با توجه به شرايطي که پيش آمده بود، من هنوز هم مي‌گويم که بهترين تصميم را گرفتيم. اگر عليرضا کريمي‌آن مسابقه را مي‌برد و بعد از آن مقابل کشتي گير اسراييلي مسابقه نمي‌داد، نماينده روسيه هم حذف مي‌شد. بدين ترتيب با توجه به نفوذ روس‌ها آن‌ها هم اين پرونده را پيگيري مي‌کردند و مي‌توانم بگويم که تعليق کشتي ايران قطعي بود. دقيقا مسابقه نمايندگان آمريکا و اسراييل همزمان بود و يک دقيقه زودتر به پايان رسيد. ما فرصتي براي تصميم گيري نداشتيم و آن موقع بود که به کريمي‌گفتم بايد ببازي. با اين حال او صداي مرا نمي‌شنيد و مجبور شدم که چلنج را درون تشک بياندازم و حتي يک کارت زرد هم گرفتم. وقتي به عليرضا گفتم که بايد ببازي، او شوکه شده بود. 
من قرباني شدم؛ اما فداي سر ايران
شايد در اين ماجرا بيش از همه من قرباني شدم؛ اما اين محروميت فداي سر ايران و جوان‌هايي که مي‌خواهند در مسابقات آسيايي و جهاني حاضر شوند. مهم اين بود که کشتي ايران تعليق نشود. حالا هم من نمي‌توانم چيز خاصي بگويم و مطمئنم که خادم همچنان پيگير است تا محروميت من کم شود. 
مربي هميشه مظلوم است
در اين مدت نه تنها از من توسط فردي يا نهادي تقدير نشد،‌ بلکه حتي کسي اسمي‌هم از من نبرد. هميشه مربيان مظلوم هستند و تمامي‌کاسه و کوزه‌ها سر مربيان شکسته مي‌شود. به هر حال اين خطر براي کشتي ايران به خير گذشت. 
کريمي‌ضربه روحي شديدي خورد
عليرضا کريمي‌همان جا هم که مدال نگرفت، ضربه روحي شديدي خورد. او يک بار هم مدال طلا را در سال ۲۰۱۳ به همين دليل از دست داده بود. الان هم مسابقات قهرماني آسيا و جام جهاني را از دست مي‌دهد و بازگشتش سخت خواهد شد. به هر حال مسئولان بايد براي او کاري انجام دهند و به فکرش باشند.


تيم ملي فوتسال بانوان ايران ديروز شنبه در نخستين ديدار دوستانه خود ميزبان نايب قهرمان جهان بود و 2 بر يک به برتري رسيد.
تيم ملي فوتسال بانوان ايران ديروز در سالن ورزشي چمران دانشکده علوم پزشکي تهران، ميزبان تيم فوتسال روسيه نايب قهرمان جهان بود. بازي راس ساعت ۱۶ با سوت پورجعفريان آغاز شد و در حالي که دو دقيقه از آغاز بازي نگذشته بود، روسيه گل نخست را به ثمر رساند. شاگردان مظفر حملات زيادي را بر روي دروازه نايب قهرمان جهان ايجاد کردند و بازي تماشايي را از خود نشان دادند. سارا شيربيگي در دو دقيقه پاياني نيمه اول موفق شد گل تساوي را براي ايران به ثمر برساند تا تيم ملي در نيمه نخست با تساوي ۱_۱ راهي رختکن شود. در آغاز نيمه دوم نيز ملي پوشان ايران و روسيه بازي خوب و تماشاگر پسندي را ارائه دادند و شاگردان مظفر بارها دروازه نايب قهرمان جهان را تهديد کردند. در هشت دقيقه پاياني بازي تعداد حملات ايران افزايش يافت و ملي پوشان به دنبال گل برتري بودند و بارها دروازه روسيه را لرزاندند، از جمله ضربه ايستگاهي کاپيتان نسيمه غلامي‌که نفس روسيه‌ها را در سينه حبس کرد. فشار بي امان ياران مظفر ادامه يافت تا اينکه همانند نيمه نخست در دو دقيقه پاياني بازي اين بار مهسا کمالي دروازه روسيه را باز کرد تا ايران ۲ بر ۱ از روسيه پيش بيافتد.
بازي در سالن مجموعه چمران برگزار شد که ظرفيت سالن پانصد صندلي بود و طبق اعلام اوليه فدراسيون قرار بود بازي ساعت ۱۷ آغاز شود و همين تغيير ساعتدر تاخير حضور تماشاگران در سالن بي تاثير نبود و تا پايان نيمه نخست هر لحظه بر تعداد تماشاگران افزوده مي‌شد و سالن تقريبا در شروع نيمه دوم تکميل شد.
امروز ساعت ۱۶ نيز ديدار دوم تيم ملي مقابل روسيه برگزار خواهد شد. صوفي زاده، نايب رئيس و رئيس کميته بانوان، کادر فني و بازيکنان تيم ملي فوتسال جوانان بانوان، سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان، کادر فني و بازيکنان تيم ملي فوتبال نوجوانان و مسئولين معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان اين ديدار را از نزديک نظاره کردند. قضاوت اين ديدار بر عهده مريم پورجعفريان، زري فتحي، ليلا آقاجانلو و وحيده رنجبري و نظارت فاطمه بوداغي بود و نادره دروديان نيز به عنوان ناظر اين ديدار را مشاهده کرد.

نتخاب حسين اوجاقي براي آماده سازي ملي پوشان فوتبال، دومين تجربه کارلوس کي‌روش براي استفاده از رزمي‌کارها در تيم ملي ايران است.
به نقل از ايسنا، جديدترين عضو کادرفني تيم ملي فوتبال از جامعه ووشو است. حسين اوجاقي که اکنون هدايت تيم ملي ووشو ايران را بر عهده دارد، با درخواست کي‌روش از در آماده سازي تيم ملي با سرمربي پرتغالي همکاري مي‌کند.
اوجاقي به عنوان يکي از پر افتخارترين ووشو کاران دنيا، با هدف مشخصي به تيم ملي اضافه شده است و برخلاف تصور طرفداران و اهالي فوتبال، اين نخستين باري نيست که کي‌روش از يک رزمي‌کار براي آماده سازي تيمش استفاده مي‌کند.
چهار سال قبل هم، کي‌روش از مهدي صفايي قهرمان کيک بوکسينگ ايران و جهان کمک گرفت. صفايي بعد از دوران حرفه‌اي، باشگاهي براي پرورش باديگارد راه‌اندازي کرده و تخصص زيادي در اين زمينه دارد.
 صفايي درباره نوع همکاري خود با تيم ملي گفته بود: بسياري از باشگاه‌هاي جهان از قهرمان‌هاي رزمي‌استفاده مي‌کنند. به خاطر درگيري‌هايي که در اين رشته و فوتبال وجود دارد مي‌توانيم با آموزش شيوه‌هاي فرار و رفلکس ميزان آسيب‌ديدگي بازيکنان را در برخوردها کاهش دهيم.
به گفته صفايي در رشته‌هاي رزمي‌واکنش‌ها به بازيکنان آموزش داده مي‌شود و با افزايش روحيه و خودباوري در ورزشکاران به، ضريب موفقيت آنها بيشتر مي‌شود.
نتايج تدابير کي‌روش در دوره گذشته جام جهاني را مي‌توان در ديدار ايران با نيجريه، آرژانتين و بوسني مشاهده کرد که بازيکنان تيم ملي در تعداد زيادي از صحنه‌هاي دو به دو موفق ظاهر شد.
در اين دوره هم هدف از حضور اوجاقي، آموزش صحيح حرکات سرعتي، استقامتي، افزايش انگيزه و روحيه بازيکنان اعم از بازيکنان مصدوم و ... است. همان طور که پيش از اين کي‌روش هم گفته بود در اردوهاي يک روزه تيم ملي بعد از هر مسابقه باشگاهي، فشاري به بازيکنان وارد نمي‌شود و فقط بازيکنان از نظر روحي و رواني آماده مي‌شوند. 
بدون شک اوجاقي با کارنامه پر و پيمان خود بهترين گزينه براي هدفي است که کي‌روش دنبال مي‌کند.