با مشارکت در نوسازي ناوگان حمل ونقل ايران صورت می‌گیرد
رييس کل بانک مرکزي در ديدار همتاي سوئدي خود در تهران، مشارکت اين کشور در مگاپروژه نوسازي ناوگان حمل و نقل ايران را زمينه ساز گسترش همکاري‌هاي تجاري و بانکي ميان دو‌ طرف خواند. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، ولي اله سيف در اين ديدارگفت: مشارکت شرکت‌هاي توليد کاميون سوئدي در اين پروژه، مي‌تواند آغازگر روابط کارگزاري بانکي بين دو کشور باشد.
 «سيف» به «اينگوِس» گفت: نوسازي و توسعه ناوگان حمل و نقل ايران، ظرفيت سرمايه گذاري به ارزش حدود پنج ميليارد يورو ظرف سه سال آينده را دارد و در صورت تأمين مالي اين پروژه توسط طرف سوئدي، ضمن گسترش همكاري‌هاي تجاري دوجانبه، مسير ارتباطات بانكي نيز گشوده خواهد شد.
 «ولي اله سيف» در در ديدار با «استفان اينگوِس» رييس کل بانک مرکزي سوئد که دو روز است در تهران به سر مي‌برد، همچنين خاطرنشان کرد: تلاش براي تبديل دارايي‌هاي منجمد بانکي به دارايي‌هاي جاري، يکي از مهمترين اهداف آتي بانک مرکزي است.
 رييس کل بانک مركزي در اين ديدار كه عصر چهارشنبه در تهران انجام شد، با تشريح دستاوردهاي اقتصادي ايران طي چند سال گذشته، ضمن پيش بيني رشد ۴ درصدي اقتصاد ايران در سال جاري گفت: اصلاح نظام بانکي ايران در دستور کار بانک مرکزي قرار دارد و اقدامات مناسبي در اين خصوص انجام شده که در آينده با سرعت بيشتري پيگيري خواهد شد.
 سيف با بيان تلاش‌هاي صورت گرفته در خصوص به روزرساني فرآيندهاي اجرايي بانک‌هاي ايراني افزود: خوشبختانه عملياتي سازي انطباق بانک‌هاي ايراني با استانداردهاي نوين گزارشگري مالي (IFRS) و مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم در حال انجام است.
رييس کل بانک مرکزي با اشاره به بهبود شرايط ايران در«FATF» طي سال‌هاي اخير افزود: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم، اميدواريم در اجلاس آتي«FATF» شرايط ايران به حالت عادي برگردد. همچنين رتبه ريسک (OECD) ايران نيز بهبود يافته است و تلاش مي‌کنيم تا با تداوم روند مثبت کنوني، از رتبه ۵ به ۴ ارتقا پيدا کنيم.
 وي در ادامه با تاکيد بر اينکه توسعه روابط کارگزاري بانکي لازمه تسهيل مبادلات تجاري بين دو کشور است از کانون بانک‌هاي سوئد دعوت کرد تا با حضور در ايران و مذاکره با بانک‌هاي کشور، زمينه گسترش همکاري‌هاي بانکي ايران و سوئد را فراهم سازند.
 «استفان اينگوِس» رييس کل بانک مرکزي سوئد در اين ديدار ضمن مثبت ارزيابي کردن مذاکرات انجام شده با مديران عامل و اعضاي هيأت مديره شبکه بانکي ايران گفت: اميدوارم اين مذاکرات در نهايت به تقويت روابط بانک‌هاي دو کشور منجر شود. وي ادامه داد: مسير حرکت نظام بانکي ايران صحيح است و بانک‌هاي ايراني گام‌هاي مثبتي در زمينه تطبيق با استانداردهاي روز بانکداري برداشته‌اند که اميدوارم در اجرا نيز موفق باشند.
 اين مقام عالي رتبه سوئدي تصريح کرد: ثبات و رشد اقتصادي و تطبيق با استانداردهاي بين المللي، لازمه تعامل و تجارت با دنياست.  رييس کل بانک مرکزي سوئد افزود: در شرايطي که جريان آزاد سرمايه در جهان وجود دارد، رعايت قوانين مشترک بين المللي پيش شرط توسعه روابط است.
 وي با اعلام آمادگي در خصوص انتقال دانش و کمک‌هاي فني مشترک بين بانک‌هاي مرکزي ايران و سوئد گفت: موضوعاتي مانند ثبات پولي و مالي، سازمان دهي واحدهاي کاري، اطلاع رساني و سياستگذاري پولي مي‌توانند مورد بحث و تبادل قرار گيرند.


در ۹ ماه نخست سال ۹۶سود هر سهم "آپ" ۱۰۰۴ ريال
شرکت آسان پرداخت پرشين که معاملات آن در بازار دوم بورس پيگيري مي‌شود، سود هر سهم در ۹ ماه منتهي به آذرماه سال ۹۶ را معادل ۱۰۰۴ ريال اعلام کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرنگار ايبِنا، شرکت آسان پرداخت با نماد "آپ" با سرمايه ۲,۰۰۰,۰۰۰ ميليون ريالي و بر اساس صورت‌هاي مالي حسابرسي نشده ميان‌ دوره‌اي در ۹ ماه منتهي به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ «سود (زيان) خالص هر سهم» را ۱۰۰۴ ريال اعلام کرد که با افزايش ۳۴ درصدي به نسبت دوره مشابه در سال قبل مواجه شده است.
افزايش ۳۱ درصدي درآمدهاي عملياتي آسان پرداخت
بر اساس شفاف‌سازي "آپ " «درآمدهاي عملياتي» اين شرکت بر اساس صورت سود و زيان در دوره يادشده معادل ۲۸,۴۸۳,۰۶۶ ميليون ريال درج‌ شده که به نسبت دوره مشابه در ۹ ماه ابتدايي سال ۹۵ افزايش ۳۱ درصدي را تجربه کرده است. همچنين «سود (زيان) عملياتي» شرکت به پرداخت در ۹ ماه منتهي به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ برابر با ۲,۱۰۵,۲۳۵ ميليون ريال درج‌ شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته افزايش ۳۹ درصدي را ثبت کرده است.
افزايش ۳۹ درصدي «سود (زيان) خالص» شرکت آسان پرداخت
بر اساس اين گزارش، «سود (زيان) ناخالص» اين شرکت در ۹ ماه اول ساري جاري معادل ۲,۵۸۱,۵۳۶ ميليون ريال اعلام‌ شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته با افزايش ۳۸ درصدي همراه شده است. درحالي‌که «سود (زيان) خالص» شرکت آسان پرداخت پرشين در دوره يادشده معادل ۲,۰۰۷,۶۱۳ ميليون ريال اعلام‌ شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته افزايش ۳۹ درصدي را رقم‌ زده است.
همچنين بر اساس اطلاعات ميان‌دوره‌اي صورت سود و زيان "آپ"، «سود (زيان) پايه هر سهم» در ۹ ماه ابتدايي سال ۹۶ معادل ۱,۰۰۴ ميليون ريال درج‌ شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۵ با افزايش ۳۹ درصدي اعلام‌ شده است.
افزايش ۲۱ درصدي «سود قابل تخصيص» آسان پرداخت
افزون بر اين، «سود قابل تخصيص» شرکت آسان پرداخت پرشين بر اساس صورت‌هاي مالي ميان‌دوره‌اي حسابرسي نشده در دوره يادشده معادل ۱,۸۳۴,۲۹۱ ميليون ريال برآورده شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۵ با افزايش ۲۱ درصدي مواجه شده است. همچنين «سود (زيان) انباشته‌ پايان‌ دوره» در ۹ ماه منتهي به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ معادل ۱,۸۳۴,۲۹۱ ميليون ريال اعلام‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته، افزايش ۲۱درصدي را نشان مي‌دهد.
اطلاعات ترازنامه "آپ"
همچنين بر اساس اطلاعات ميان‌دوره‌اي ترازنامه شرکت آسان پرداخت پرشين با نماد "آپ" که با سرمايه ۲,۰۰۰,۰۰۰ ميليون ريال در بازار سهام فعال است. «موجودي نقد» را بر اساس صورت‌هاي مالي حسابرسي نشده ميان‌ دوره‌اي در ۹ ماه منتهي به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ به ميزان ۵۱۵,۲۳۱ ميليون ريال اعلام کرده که اين رقم به نسبت ۳۰ اسفندماه سال ۹۵ با افزايش ۱۳۸ درصدي مواجه شده است.
افزايش ۴۳ درصدي «جمع دارايي‌هاي جاري» آپ
افزون بر اين، بر اساس صورت‌هاي مالي "آپ" «جمع دارايي‌هاي جاري» اين شرکت در دوره مذکور معادل ۲,۴۶۸,۶۷۲ ميليون ريال است که به نسبت پايان سال ۹۵ با افزايش ۴۳ درصدي روبرو بوده است.
افزايش ۲۲ درصدي «دارايي‌هاي ثابت مشهود» آپ
صورت‌هاي مالي "آپ" بيانگر اين است که «دارايي‌هاي نامشهود» در ۹ ماه ابتدايي سال ۹۶ معادل ۹,۰۹۱ ميليون ريال است که به نسبت پايان سال ۹۵ با کاهش ۴۳درصدي را تجربه کرده است. همچنين «دارايي‌هاي ثابت مشهود» با افزايش ۲۲درصدي به نسبت ۱۲ ماه منتهي به ۲۹ اسفندماه سال ۹۵ در اين دوره به ۴,۱۸۰,۲۱۵ ميليون ريال رسيده است. بر اساس اين گزارش، «جمع دارايي‌هاي» شرکت آسان پرداخت پرشين برابر با ۶,۶۷۷,۳۶۷ ميليون ريال که به نسبت پايان سال گذشته با افزايش ۲۹درصدي همراه بوده است.
بدهي‌ها
بر اساس اطلاعات درج‌شده در صورت‌هاي مالي ۹ ماه منتهي به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ «جمع بدهي‌هاي جاري» اين شرکت معادل ۲,۶۴۴,۵۳۸ ميليون ريال که با افزايش ۳۱ درصدي به نسبت ۱۲ ماه سال گذشته برخوردار بوده است. همچنين «جمع بدهي‌هاي» اين شرکت به نسبت پايان سال گذشته با افزايش ۲۲ درصدي در ۹ ماه ابتدايي سال ۹۶ به ۲,۷۴۳,۰۷۶ ميليون ريال رسيد.
افزايش 34 درصدي «جمع حقوق سهام سهام» آپ
افزون بر اين، در اين دوره مالي سرمايه شرکت آسان پرداخت پرشين با افزايش ۱۰۰ درصدي به نسبت پايان سال ۹۵ در اين دوره به ۲,۰۰۰,۰۰۰ميليون ريال رسيده است . همچنين «اندوخته قانوني» اين شرکت در ۹ ماه ابتدايي سال ۹۶ به نسبت پايان سال گذشته معادل ۱۰۰,۰۰۰ ميليون ريال در اطلاعات مالي اين شرکت موجود است. بر اساس اين گزارش، «جمع حقوق صاحبان سهام» "آپ" در ۹ ماه منتهي به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ معادل ۳,۹۳۴,۲۹۱ ميليون ريال است که به نسبت پايان سال مالي گذشته با افزايش ۳۴ درصدي مواجه شده است.

قدردانی نماینده ولی فقیه در استان البرز از خدمات بانک شهر در تعطیلات نوروز
امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز از خدمات رسانی مناسب بانک شهر در ایام تعطیلات نوروز قدردانی کردند. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در دیدار با رئیس سرپرستی منطقه 5 این بانک، با اشاره به اهمیت ارایه خدمات بانکی کامل و به روز ، به مسافران و گردشگران نوروزی ،تاکید کردند:کارکنان بانک شهر در روزهای پایانی سال گذشته و همچنین تعطیلات ابتدای سال با تمام توان به شهروندان خدمات رسانی کرده و  بحمدلله خوش درخشیدند.
ایشان در ادامه افزودند:خدمت به مردم یکی از توفیقات بزرگ است که خداوند متعال نصیب افراد و سازمان های خدمت رسان می کند و امیدواریم کارکنان و مدیران بانک شهر شکرگزار این توفیق خداوند باشند. امام جمعه شهر کرج با بیان اینکه اقدامات بانک شهر در تعطیلات سال جدید موجب تسهیل در دریافت خدمات بانکی  به شهروندان شد، افزودند: توجه به نیاز مشتریان از ویژگی های مهم این بانک است. آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به تبلیغات بسیار خوب و تاثیرگذار بانک شهر، تصریح کردند:تلاش‌ها برای افزایش رضایتمندی هموطنان و مشتریان شبکه بانکی می بایست با جدیت و برنامه ریزی گسترده ادامه یابد. نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت های جوانان، نیاز امروز کشور برای حل مشکلات است، گفتند: استفاده از توان جوانان و فکر خلاق آنان در ارایه خدمات بانکی به مشتریان از سوی بانک شهر، جای قدردانی دارد.


حسين زاده اعلام کرد؛
حمايت از توليد داخلي، محور سياست‌هاي بانک ملي ايران در سال جاري
مديرعامل بانک ملي ايران در ديدار نوروزي با اعضاي هيات مديره و مديران ارشد اين بانک ضمن مرور دستاوردهاي مهم سال گذشته، سياست‌هاي بانک ملي ايران در سال جديد را اعلام و تاکيد کرد: حمايت از توليد داخلي، محور سياست‌هاي امسال بانک ملي ايران است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در آغاز سال جاري مبني بر لزوم سخت کار کردن و نيز نام گذاري سال 1397 تحت عنوان سال «حمايت از کالاي ايراني»، لزوم توجه به اين موضوعات را مورد تاکيد قرار داد و گفت: نظام بانکي و به ويژه بانک ملي ايران در هدايت حرکت توسعه‌اي و نيز توليد و اشتغال در کشور نقش اساسي دارند.
وي با اشاره به اين که بانک ملي ايران هم اکنون در اوج جايگاه خود است و اعتماد مردم به اين بانک به شدت افزايش يافته است، اظهار کرد: اين بانک طي سال گذشته در زمينه پرداخت تسهيلات خرد و کلان و نيز پرداخت تسهيلات اشتغال زايي و ازدواج رتبه اول کشور را کسب کرد.
حسين زاده راه اندازي موزه بانک ملي ايران، سودده شدن اغلب واحدهاي بانک در خارج از کشور، توسعه شعب خارجي از جمله شعب هنگ کنگ و نجف اشرف، توسعه بانکداري الکترونيک و ديجيتال به ويژه معرفي و توسعه دو سوپر محصول «بام» و «بله» را از جمله اقدامات اساسي در سال گذشته اين بانک خواند و گفت: اکنون اين دو محصول بيش از 3.5 ميليون کاربر دارند که يک دستاورد جدي در نظام بانکداري است.
رئيس هيات مديره بانک ملي ايران همچنين «بانک آفيسر» را يک محصول منحصر به فرد در نظام بانکي دانست که توانسته چهره بانک ملي ايران را در ميان مشتريان متحول کند.
حسين زاده با اشاره به اين که تا کنون 100شعبه بانک ملي ايران، پروژه بانک آفيسر را عملياتي کرده اند، گفت: چهار هزار و 500 مشتري تا کنون از اين خدمات بهره مند شده‌اند و تا پايان سال جاري اين پروژه در همه شعب بانک پياده خواهد شد.
مديرعامل بانک ملي ايران توسعه خدمات بانکداري الکترونيک اين بانک را يکي از مهمترين اقدامات سال گذشته دانست و گفت: در روزهاي پاياني سال گذشته، رکورد نزديک به 60 ميليون تراکنش در روز را ثبت کرديم که نشان دهنده سيستم پايدار، زيرساخت قوي و تيم فني کارشناسي و کارآمد بانک بود.
وي با تاکيد بر اين که نوآوري‌هاي بانک ملي ايران همچنان ادامه مي‌يابد، گفت: کارت سکه، توريست کارت، طرح ويژه مسکن و اپليکيشن 60، محصولات تازه بانک بودند که در سال گذشته معرفي شده و امسال به صورت گسترده عرضه خواهند شد. مديرعامل بانک ملي ايران همچنين هدف از حمايت و توسعه پيام رسان بله را رقابت با ساير پيام رسان‌ها ندانست و تاکيد کرد که اين پيام رسان فقط براي ارايه خدمات بانکي مبتني بر شبکه‌هاي اجتماعي فعاليت مي‌کند.
حسين زاده با تاکيد بر اين که وصول مطالبات معوق در بانک ملي ايران به خوبي عملياتي شده است، گفت: نسبت مطالبات معوق به مانده تسهيلات پرداختي (NPL) در سال 95 معادل 7.8 درصد بود که اين رقم با نيم درصد کاهش در سال گذشته به 7.3 درصد رسيد.
وي فروش و واگذاري دو هزار و 850 ميليارد تومان از اموال مازاد و شرکت‌هاي بانک در سال گذشته را يک اقدام مهم در راستاي عملياتي شدن سياست‌هاي وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس جمهور دانست و گفت: در حوزه امور رفاهي بانک به ويژه بهسازي و توسعه خدمات بيمارستان نيز اقدامات قابل توجهي را در سال گذشته شاهد بوديم.
مديرعامل بانک ملي ايران در ادامه اين ديدار به تشريح سياست‌هاي بانک در سال جاري پرداخت و تاکيد کرد: کسب سود و درآمد، محور همه اقدامات بانک در سال 1397 خواهد بود. حسين زاده همچنين فعاليت «ملي بازار» با هدف کاهش واسطه گري در عرصه توليد و عرضه مواد اوليه را نيز از ديگر اقداماتي خواند که به زودي در بانک ملي ايران عملياتي خواهد شد و هدف از آن حمايت از توليد داخلي و مصرف کننده است.
وي در ادامه موضوع مبارزه با پولشويي را بسيار مورد تاکيد قرار داد و با بيان اين که مبارزه با پولشويي در کشور ما به شدت توسط نهادهاي بين المللي از جمله FATF رصد مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين موضوع براي بانک ملي ايران و نظام بانکي کشور بسيار با اهميت است و همه بايد در جهت تحقق محورهاي آن تلاش کنيم.

خريداران «وبصادر» در ١٠ روز کاري ٢٢ درصد سود بردند
نرخ سهم بانک صادرات ايران طي١٠ روز کاري در بازار بورس اوراق بهادار تهران قريب به ٢٢ درصد رشد يافت و به ٦٢٢ ريال رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، طي ١٠ روز کاري منتهي به ١٥ فروردين ٩٧، نرخ پاياني هر سهم اين بانک در روزهاي معاملاتي بورس با ٢١.٩ درصد رشد از ٥١٠ ريال تا ٦٢٢ ريال بالا رفت که در اغلب روزهاي معاملات بازار سرمايه، بيشترين حجم معاملات را نيز به خود اختصاص داده است.  بنا براين گزارش، طي مدت مورد اشاره مالکيت بيش از ٢ ميليارد سهم «وبصادر» جابجا شد که نقش عمده‌اي در بهبود شاخص کل بازار سرمايه داشته است.
شايان ذکر است، وعده دکتر حجت اله صيدي مديرعامل بانک بانک صادرات ايران در مجمع عمومي‌به طور فوق العاده بانک براي بازگشايي نماد «وبصادر» (تا قبل از پايان سال) در ٢٣ اسفند ماه سال ٩٦ تحقق يافت که بهبود شرايط سهام بانک بر اساس نتايج برنامه ريزي‌هاي انجام شده کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت، به صورت پلکاني پيگيري مي‌شود به نحوي که سودآوري پيش از موعد بانک در سال جاري با اتکا بردست يابي به EPS با کيفيت، افزايش درآمدهاي کارمزدي و استفاده از ظرفيت شرکت‌هاي ابزاري بانک در ارائه بهترين خدمات به مشتريان، از جمله اهداف مورد تاکيد مديرعامل بانک در ديدار نوروزي با مديران بوده است. در همين راستا دکتر بهروز خدارحمي، مديرعامل گروه مالي سپهر صادرات طي گفتگويي با تاکيد بر اينکه کوشش‌هاي صورت گرفته از ابتداي بازگشايي نماد بانک صادرات ايران در روزهاي پاياني سال ٩٦ بر دو محور جلوگيري از بسته شدن دوباره نماد بانک و حمايت از قدرت نقدشوندگي آن استوار بوده است، گفت: نهايت تلاش صورت مي‌گيرد تا از منظر گزارشگري مالي به نهادهاي ناظر پولي و بازار سرمايه، قدرت واقعي سهم نشان داده شود. از اين رو سهامداران با خيال آسوده از تداوم حمايت‌هاي صورت گرفته براي حفظ نماد بانک، براي فروش يا نگاه داشتن آن تصميم بگيرند چرا که ما به دنبال حمايت مصنوعي از سهم نبوده و نيستيم.

حمايت از توليدکنندگان بومي‌موجب پويايي اقتصاد مي‌شود
استاندار مازندران در ديدار با رئيس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد در استان، حمايت از توليدکنندگان بومي‌را موجب پويايي اقتصاد کشور عنوان کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد مازندران، محمد اسلامي‌– استاندار مازندران - در اين ديدار، اظهار کرد: حمايت از توليدکنندگان بومي‌موجب پويايي اقتصاد کشور و ايجاد اشتغال پايدار خواهد شد لذا بانک‌ها و موسسات مالي مي‌توانند نقش موثري در اين زمينه ايفا کنند.
اسلامي‌خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد اقدامات قابل توجهي در عرصه اقتصاد مقاومتي داشته است و حامي‌مناسبي براي توليدات داخلي بوده است از اينرو توليد کنندگان مي‌توانند از ظرفيت اين بانک بهره‌مند شوند.
استاندار مازندران بر اعطاي تسهيلات با نرخ سود متعارف به توليد کنندگان تاکيد کرد و ادامه داد: حمايت بانک مهر اقتصاد در جهت ايجاد اشتغال و ارائه تسهيلات به طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي تحسين برانگيز است و اميدواريم تمامي‌شبکه بانکي از طرح‌هاي بزرگ توليدي در استان حمايت کنند.
در ادامه، محمد مهدي بازاري - رئيس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان مازندران - نيز با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اين بانک، گفت: بانک مهر اقتصاد با 800 شعبه در سراسر کشور و 41 شعبه در مازندران چهارمين بانک استان است.
بازاري با بيان اينکه 40 درصد از اقتصاد استان، فصلي مي‌باشد، افزود: بانک مهر اقتصاد در سال‌هاي اخير تلاش داشته تا با اجتناب از بنگاه داري، تمامي‌منابع جذب شده در استان را صرف اعطاي تسهيلات در همان منطقه کند.
وي با اشاره به انعقاد قرارداد بانک مهر اقتصاد با گروه صنعتي انتخاب گفت: در سال 96 با اعطاي 300 ميليارد ريال در قالب طرح حمايت از کالاي ايراني با گروه انتخاب تلاش کرديم در جهت پيشبرد بيانات مقام معظم رهبري( مد ظله العالي) قدم برداريم و اميدواريم بتوانيم از ساير شرکتها و توليد کنندگان نيز حمايت کنيم.

پرويزيان مطرح کرد: اجراي برنامه‌هاي جبراني براي بانک‌ها
رييس کانون بانک‌هاي خصوصي گفت: بانک مرکزي براي مديريت بازار پول بايد سياست‌هاي جبراني براي اين بخش طراحي و اجرايي کند.
کوروش پرويزيان در گفتگو با ايبِنا اظهارداشت: بانک مرکزي سياست‌هاي ۱۹ گانه‌اي را تدوين کرده که تاکنون ۳ مورد از آن اجرايي شده، از اينرو به نظر مي‌رسد اين نهاد ناظر براي مديريت بازار پول بايد سياست‌هاي جبراني براي اين بخش طراحي و اجرايي کند.
وي با اشاره به اين که ابزارهاي جديد ممکن است نوساناتي را در ساير بازها ايجاد کند، افزود: گاهي اوقات دچار افراط و تفريط مي‌شويم و تا اتفاقي در يک بخش مي‌افتد، به سرعت بازار ديگر مانند سيستم بانکي واکنش نشان مي‌دهد در حالي که بايد ابزارها و بازارهاي ديگر هم بتوانند در چارچوب تعريف شده فعاليت کنند.
پرويزيان با بيان اينکه بانک‌ها منتظر اقدامات تکميلي از سوي بانک مرکزي هستند، گفت: در عمل با نرخ فعلي سود براي سپرده‌هاي جديد و با توجه به نرخ سود اوراق گواهي سپرده و صندوق‌هاي درآمد ثابت، سپرده جديدي چندان وارد سيستم بانکي نخواهد شد و همين مسئله ضرورت اعمال سياست‌هاي جبراني براي بانک‌ها را نشان مي‌دهد.

تمديد مسابقه عکاسي بانک سينا تا عيد مبعث
نظر به استقبال و تقاضاي کاربران، مسابقه عکاسي بانک_همراه_من تا سالروز بعثت پيامبر گرامي‌اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) تمديد شد. بانک سينا در سال حمايت از کالاي ايراني، دو جايزه ارزنده شامل صنايع دستي فيروزه و مس به مسابقه اختصاص داد. در سفرهاي خود از همراه بانک سينا در کنار اماکن گردشگري و توريستي عکس بگيريد و جايزه ببريد. کافيه مثل مسابقه قبل، نرم افزار همراه بانک را نصب و اين بار در کنار يک جاذبه گردشگري در هرکجا از کشور پهناورمان آن را اجرا کنيد، سپس يه عکس خوب بگيريد و تصاوير خود را تا تاريخ جمعه ۲۵ فروردين ماه ۹۷ با هشتگ #بانک_سينا و #بانک_همراه_من در اينستاگرام خود به اشتراک گذاشته و دو نفر از دوستانتان را برروي تصوير بارگذاري شده تگ کنيد. - قوانين و مراحل شرکت در مسابقه: ۱- رعايت شئونات ايراني اسلامي‌در تصاوير بارگذاري شده     ۲-نصب و فعال سازي همراه بانک      ۳-عضويت در کانال تلگرام و صفحه اينستاگرام بانک سينا      ۴- استفاده از هشتگ‌هاي ذکر شده جهت شرکت در قرعه کشي     ۵- تگ کردن دو نفر از دوستان و آشنايان برروي تصوير شرکت داده شده در مسابقه      ۶- عمومي‌بودن (Public) حساب کاربري اينستاگرام جهت شرکت در قرعه کشي

دستيابي به اهداف طلايي بانک قرض الحسنه مهر ايران نشانه همدلي کارکنان است
درسال گذشته اقدامات موثر و مطلوبي در راستاي اجراي مسئوليت‌هاي اجتماعي و بهبود شاخص‌هاي بانکي در بانک قرض الحسنه مهر ايران انجام شده است، در اين رابطه با مجيد وکيل مشاور مديرعامل و رييس اداره کل حوزه مديريت به گفتگو نشستيم كه بخشي از آن به شرح زير آمده است.
بانک قرض الحسنه مهر ايران با اقدامات موثر صورت گرفته در چه موقعيتي از شبکه بانکي کشور قرار دارد؟
عملکرد سازمان‌ها همانند مسابقات دو، چهار در صد متر امدادي است به اين معني که هيچ کس آغاز کنند فعلي در آن نيست بلكه جمعي از افراد با يكديگر كار مي‌كنند و اين حركت جمعي ساختار سازمان را شكل مي‌دهد. اين بانک، زير ساخت‌هاي بسيار خوب و اقدامات شايسته‌اي طي ۸ سال فعاليت اعضاي هيات مديره، مديران عامل، روساي قبلي و کارکنان مجموعه به عنوان نفرات اول دو چهار در صد متر امدادي صورت گرفته بود و ما توانستيم در اين مدت به کمك پروردگار و تلاش همكاران اين فعاليت‌ها را رشد و توسعه دهيم. اقدامات گذشتگان به عنوان مهمترين موضوع قابل تقدير است و اميدواريم افرادي که بعد از ما نيز مي‌آيند بتوانند با تلاش‌هاي بيشتر، مسير پيشرفت بانک قرض الحسنه مهر ايران که يک حركت اسلامي‌و انقلابي است را ادامه دهند تا بخشي از مشكلات جامعه را با روش قرض الحسنه حل كنند.
 با تدابير صورت گرفته، بانک قرض الحسنه مهر ايران از نظر فني و خدمات بانکداري الکترونيک چه پيشرفت‌هايي داشته است؟
در اين حوزه، با تلاش مديران قبلي اقدامات مناسب و مطلوبي شکل گرفته بود، به نحوي که در اين بانک داراي CoreBanking هستيم در حالي که خيلي از بانك‌هاي قديمي‌كشور هنوز اين زيرساخت را ندارند. همانطور كه مستحضر هستيد در حوزه IT توقف وجود ندارد و روز به روز بايد با علم فن آوري اطلاعات جلو برويم و خوشبختانه بانك با تلاش همكاران اداره كل فن آوري اطلاعات و ارتباطات و مساعدت اعضاي هيات مديره توانسته است به پيشرفت‌هاي چشمگيري دست يابد.  راه اندازي سامانه‌هاي آنلاين افتتاح حساب و درخواست تسهيلات در كنار خدمات اينترنت بانك، موبايل بانك و تلفن بانك بخش عمده‌اي از نيازهاي بانكي مشتريان را پوشش مي‌دهد. در اين بخش، به هيچ وجه از ساير بانك‌ها عقب نيستيم و اميدواريم كه بدنه بانك قرض الحسنه مهر ايران با تلاش و نگاه ويژه‌اي كه به پيشرفت در زمينهIT دارند ميزان استفاده از اين امكانات را در ميان مشتريان گسترش
 دهند.
 لطفا در رابطه با همکاري ادارات، مديران و کارکنان صف و ستاد بانک براي پيشبرد امور و تحقق اهداف ترسيمي‌توضيح دهيد؟
تعامل، همدلي و مودت بخش‌هاي مختلف بانک قرض الحسنه مهر ايران بسيار مطلوب ارزيابي مي‌شود و از معدود سازمان‌هايي است که با تمام توان و هم افزايي در مسير پيشرفت خود حرکت مي‌کند.

اثربخشي فاينکس 2018 در نهادينه کردن اعتبارسنجي مالي
حسين ساساني کارشناس اقتصادي و عضو اتاق بازرگاني تهران بر اهميت برگزاري نمايشگاه فاينکس 2018 و تاثير آن بر نهادينه سازي استفاده و به کارگيري قانون اعتبار سنجي تاکيد کرد. ساساني با بيان اين که شفافيت رکن توسعه اقتصاد کشورها به شمار مي‌رود و در تمام دنيا و به ويژه در کشورهاي توسعه يافته اعتبار سنجي به منظور ايجاد شفافيت بيشتر در اقتصاد کاربرد دارد، اظهار کرد: تمامي‌شرکت‌هايي که در صدد شفاف شدن فعاليت‌هاي مالي هستند، به اعتبارسنجي براي حصول به اطمينان و نتايج بيشتر مي‌پردازند. به عنوان مثال بانک‌ها براي اطيمنان از بازپرداخت تسهيلات بانکي به اعتبار سنجي شرکت‌ها نياز دارند و شرکت‌ها هم از اين نظر که به تاييد مشتريان و مستند کردن فعاليت‌هاي تجاري و مالي خود نياز دارند، ناگزير از اين شيوه هستند. وي با اشاره به مزاياي مهم ديگر اعتبارسنجي براي شرکت‌ها و واحدهاي توليدي از جمله ايجاد ضمانت براي فروشنده و خريدار و تسهيل جريان خريد و فروش، افزود: با وجود اعتبار سنجي ديگر نيازي به استفاده از مدارک و اسناد مختلف که در شرکت‌ها روي هم انباشت مي‌شود، براي اثبات قطعيت يک مبادله و يا معامله مالي و تجاري نيست. ضمن آنکه با کاربرد اين شيوه هم خريدار از کالاي خريده شده اطمينان پيدا مي‌کند و هم فروشنده به پرداخت پول خود مطمئن خواهد شد. همين نتيجه براي شبکه بانکي نيز که در بحث بازپرداخت تسهيلات بانکي با مشکلات زيادي روبرو است در صورت استفاده اعتبار سنجي مشتريان بانکي، به بار خواهد آمد. عضو اتاق بازرگاني تهران با تاکيد بر توسعه اين شيوه در اکثر بخش‌هاي مورد نياز حتي براي اشخاص حقيقي خاطر نشان کرد: طبق طرح اعتبار سنجي به اشخاص مختلف بر اساس رتبه‌اي که مي‌گيرند امتيازي داده مي‌شود که اين امتياز سند ميزان موثق بودن افراد در معاملات و فرايند خريد و فروش و از جمله دريافت تسهيلات و ... است. اين امتيازات طبقه بندي شده به بازارهاي پول ، سرمايه و کالا نيز جهت شفافيت بيشتر کمک خواهد کرد. ساساني با توضيح اينکه استفاده از اعتبار سنجي امکان تخلف و به ويژه اختلاس‌هاي پولي و مالي را در بازارهاي مالي از بانک‌ها از ميان خواهد برد، گفت: بانک‌ها بر اساس اعتبار مشتريان و امتيازي که از اين طريق به دست آورده‌اند به آنها تسهيلات مي‌دهند در غير اين صورت جلوي پرداخت تسهيلات به مشتريان بدحساب که منابع بانکي را هدر مي‌دهند، گرفته مي‌شود و به اين واسطه مشکل کنوني بانک‌ها در خصوص بالا رفتن مطالبات معوق بانکي را تا حدود زيادي مرتفع مي‌شود. اين کارشناس اقتصادي با ذکر اين که تنها موسسات غير شفاف و فعاليت‌هاي تجاري نامطئن از اين طرح فراري هستند، اظهار کرد: هيچ يک از شرکت‌هاي معتبر دنيا در استفاده از اين شيوه غفلت نکرده‌اند در حالي که در کشور ما جز در اين چند سال اخير بسياري خود در به کارگيزي اين شيوه خود را ملزم ندانسته اند.