افزايش مصرف ماده مخدر گل در تهران
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از افزايش مصرف ماده مخدر گل در تهران خبر داد. سرهنگ محمد بخشنده درباره افزايش مصرف ماده مخدر گل اظهار کرد: بذر ماده مخدر گل به صورت چمداني و مسافري در بسته‌هاي کوچک از کشور هلند وارد کشور مي‌شود، هر بذر دانه‌اي ۲۰۰ هزار تومان است و در آپارتمان و داخل گلدان کاشته مي‌شود. وي ادامه داد: در سال جاري رصد گلخانه‌هاي اطراف تهران توسط پليس مبارزه با مواد مخدر انجام شده و در سال‌ آينده نيز آن را دنبال مي‌کنيم. ماده گل در برخي از مزارع شهرهاي اطراف مانند ورامين، لواسان، شهر‌ري، کرج و ... کاشته مي‌شود.

آغاز طرح مديريت معتادان از سال 97
رئيس مرکز درمان اعتياد سازمان بهزيستي کشور از آغاز طرح مديريت مورد معتادان به ويژه معتادان متجاهر از بهار 97 خبر داد و گفت: اين طرح ابتدا در استان‌هاي زيارتي و سياحتي مانند قم، مشهد، اصفهان، شيراز و تهران اجرايي مي‌شود و سپس در تمام کشور تعميم مي‌يابد. فريد براتي سده افزود: در اجراي اين طرح، خدماتي به معتادان ارائه مي‌شود چراکه در حال حاضر اصلي‌ترين مشکل در ارتباط با معتادان اين است که آنان بعد از بيرون آمدن از مراکز ترک اعتياد، رها مي‌شوند. وي خاطرنشان کرد: سيستم حمايتي اجتماعي از معتادان در سال‌هاي گذشته کامل نبوده و بنابراين معتادان بهبوديافته بعد از مدتي دوباره به مصرف مواد، برمي‌گردند.

بودجه ۱۰ ميلياردي براي سلامت شهروندان
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه بودجه در نظر گرفته شده براي سلامت شهروندان تهران 10 ميليارد تومان است، گفت: البته تأکيد کنم که شهرداري متولي بحث سلامت نيست. ناهيد خداکرمي‌درخصوص بازديدهاي انجام شده از اداره آب و فاضلاب تهران، گفت: آب برخي از مناطق تهران دچار مشکل است که در دستور کار قرار دارد. خداکرمي‌با اشاره به آب‌هاي زراعي در جنوب تهران و پساب‌هاي حاصل زباله و ‌آب‌‌هاي سطحي گفت: اقداماتي در اين زمينه انجام شده و درخصوص بحث غذا و آب در سال‌هاي آينده کارهاي کليدي انجام مي‌شود و مشکلي در اين زمينه نخواهيم داشت. وي گفت: شهرداري تهران به تنهايي متولي امر نيس
تاثير توانمندسازي بيمه شدگان بر کاهش هزينه‌هاي سلامت
سرپرست اداره کل روابط عمومي‌و امور بين‌الملل سازمان بيمه سلامت ايران بر تاثير توانمندسازي بيمه شدگان بر کاهش هزينه‌هاي سلامت تاکيد کرد. به گزارش مهر، مهندس محمد‌هاشمي، سرپرست اداره کل اين سازمان، با اشاره به اينکه تامين سلامت جامعه يک مقوله چند وجهي است و به کارکردهاي مختلف يک سيستم سلامت محور از جمله توليت و سياستگذاري، توليد منابع ،تامين مالي و ارائه خدمات وابسته است، بيان کرد: تمامي‌اين فعاليت‌ها بر مبناي تئوري سيستم‌ها از ارزش يکسان برخوردار است و نمي‌توان به بهانه يکي، ديگري را در حاشيه قرار داد. وي ادامه داد: سلامت يک پديده فرابخشي است و متغيرهاي بسياري از جمله مسائل زمينه‌اي و اجتماعي نظير سبک زندگي، تحصيلات، شغل و درآمد و غيرها درکنار دسترسي به مراقبت‌هاي سلامت، بر حفظ و توسعه آن تاثير مي‌گذارند.

سارقان براي فرار شاهرگ سرباز را بريدند
سارقان براي فرار از دست مامور پليس، شاهرگ او را برديدند. به گزارش ميزان، يکشنبه شب سرباز پليس آگاهي کرمان حين انتقال دو سارق مورد حمله انها قرار گرفت. دو سارق حرفه‌اي با سلاح سرد سرباز پليس را از ناحيه شاهرگ گردن مجروح کردند و از محل فرار کردند. با انتقال سرباز مجروح به بيمارستان تلاش براي نجات جان او آغاز شد. همچنين تحقيقات براي شناسايي سارقان فراري آغاز شد. سرانجام ساعتي بعد دو سارق که اهل کرمان بودند، شناسايي و بار ديگر دستگير شدند. گفتني است تلاش پزشکان براي بهبود حال سرباز محمد سعيد دهقان اناريجوان ادامه دارد.

ماجراي درگيري خونين دربند چه بود؟
درگيري اراذل و اوباش در محله دربند تهران با مجروح شدن تعدادي از آنها پايان يافت. به گزارش پانا، سرهنگ قدم‌زاده رييس کلانتري ۱۲۲ دربند گفت: دوشنبه شب درگيري دسته جمعي با چاقو بين دو دستگاه خودرو و هشت نفر در گلابدره دربند رخ داد که طرف‌ها يکديگر را مورد ضرب و جرح قرار دادند. وي ادامه داد: مصدومان به بيمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند. به گفته سرهنگ قدم‌زاده اين افراد با يکديگر اختلاف داشته که شب گذشته منجر به نزاع خونين شد. در حال حاضر تعدادي ار افراد حاضر در نزاع در بازداشت پليس هستند.

کشف جسد در رودخانه خشک شيراز
جسد يک مرد ۳۶ ساله در رودخانه خشک شيراز کشف شد. به گزارش ميزان، سرهنگ دلاور القاصي مهر رئيس پليس شهر شيراز گفت: ساعت ۱۶ روز يکشنبه کشف يک جسد در داخل رودخانه خشک در شيراز به پليس گزارش شد، ماموران انتظامي‌براي بررسي موضوع بلافاصله در محل حاضر شدند. اين مقام انتظامي‌افزود: با حضور ماموران انتظامي‌جسد جهت بررسي علت مرگ به پزشکي قانوني منتقل شد. فرمانده انتظامي‌شهرستان شيراز با اشاره به اينکه متوفي معتاد به مواد مخدر بوده؛ بيان داشت: علت مرگ اين مرد ۴۰ ساله در دست بررسي است.

تامين برق، بسترهاي توزيع براي حمايت از کالاي ايراني را ايجاد کرده است
تجارت-استان ايلام:به گزارش روابط عمومي‌شرکت توزيع برق ايلام؛‌هادي شيرخاني در ديدار نوروزي با کارکنان امور توزيع برق شهرستان گفت: تامين برق، ايجاد بسترهاي توزيع براي توليد و حمايت از کالاي ايراني يکي از رويکرد‌هاي مهم اين شرکت در سال ۹۷ است و در اين راستا نبايد از هيچ تلاشي فروگذا بود.وي افزود: تلاش در جهت آسايش مردم کمتر از جهاد در دراه خدا نيست و خدمت در صنعت برق بي شک يک سعي مقدس است. مديرعامل شرکت توزيع برق ايلام ادامه داد: سال۹۶ با تمام فراز و نشيب‌ها سر شد ودر سال جديد بايد در راستاي تغييرات مثبت بکوشيم و سعي کنيم تا به اهداف ترسيم شده در سند چشم انداز برسيم.وي در پايان ابراز اميدواري کرد: با تلاش همه شما عزيزان امسال شاهد کاهش چشمگير تلفات انرژي الکتريکي نيز خواهيم بود .

ارسال 2 دستگاه ديگ‌ بخار 25 هزار پوندي ماشين‌سازي اراک به ازبکستان
تجارت-استان مرکزي:مديرعامل شرکت ماشين‌سازي اراک از ارسال 2 دستگاه ديگ‌ بخار 25 هزار پوندي اين شرکت به ازبکستان خبر داد. جعفر صفري عنوان کرد: ديگ‌هاي بخار و آبگرم به عنوان مولدهاي بخار، حرارت و نيرو امروزه نقش مهمي‌را در کليه صنايع از جمله نفت، گاز، پتروشيمي، صنايع غذايي، صنايع نساجي، لاستيک و... ايفا مي‌کنند. وي با تاکيد بر اينکه ماشين‌سازي اراک اولين و بزرگترين توليدکننده ديگ‌هاي بخار و آبگرم در ايران و خاورميانه است، گفت: در راستاي توسعه صنايع کشور همزمان با تاسيس ماشين‌سازي در سال 1350، شرکت فعاليت خود را با انتقال تکنولوژي از شرکت Thomson Cochran انگلستان آغاز کرد و در ادامه با فعاليت مستمر خود تاکنون با افزايش سهم داخل توليد اين تجهيزات و بومي‌سازي کامل تکنولوژي آن توانسته است بعنوان يکي از شرکت‌هاي صاحب دانش فني و صاحب نام در دنيا مطرح شود. صفري با بيان اينکه قبل از تاسيس ماشين‌سازي اراک تمامي‌نياز کشور به ديگ‌هاي بخار، آبگرم و حتي تعميرات اساسي آن نيز از طريق شرکت‌هاي خارجي انجام مي‌گرفت، افزود: قرارداد 2 دستگاه ديگ بخار 25 هزار پوندي جهت صادرات به کشور ازبکستان با شرکت BIO-AGRO منعقد شده است و ديگ‌هاي بخار با دقت تمام و زمان تحويل بي‌سابقه در ايران و خاورميانه در کمتر از 15 روز تکميل و امروز آماده ارسال به کشور ازبکستان است و اين اولين محصول صادراتي در سال 1397 است. مديرعامل شرکت ماشين‌سازي ديگ‌هاي بخار ساخت ماشين‌سازي اراک را با کيفيت بسيار بالا و ارزان‌تر از نمونه‌هاي مشابه توليدشده در کشورهاي ترکيه و ... دانست و گفت: ماشين‌سازي اراک سال‌هاي گذشته نيز ديگ‌هاي بخار بسياري را به کشورهاي مختلف صادر کرده است که شامل صادرات به شرکت CEIBUK PRIVATE LIMITED بنگلادش، شرکت الدالي و المزموم الوطنيه سودان، مجتمع تحقيقاتي صبح سعادت عربستان، AZFCO و INTERENERJI - BAKU کشور آذربايجان، سيويکو سوريه، آميکو - ارس خودرو ديزل بلاروس و شرکت‌هاي مختلف کشورهاي افعانستان، کويت، امارات، عمان، عراق، ترکيه و ترکمنستان مي‌شود.

پس از نجفی، حجت و میرصادقی هم استعفا کردند؛
گروه اجتماعي: جلسه‌هاي شوراي شهر تهران در سال‌جاري بيش از موضوعي به مساله استعفاي نجفي از سمت شهرداري پايتخت گره خورده است. ابتدا جلسه‌اي براي هم‌انديشي ميان شهردار و اعضاي شوراي شهر درباره اين استعفا برگزار شد. در قدم بعدي اوايل هفته جاري بود که موضوع استعفاي نجفي به صحن علني شوراي شهر آمد و اعضاي شورا پس از شنيدن صحبت‌هاي نجفي به اين استعفا راي منفي دادند. يک روز پس از اين اتفاق بود که دادستان کل کشور اين عمل اعضاي شوراي شهر را سياسي‌کاري دانست و از نجفي خواست تا مجددا استعفا کند. هرچند اين اظهارات دادستان کل کشور با مخالفت‌هايي از در ميان اعضاي شورا مواجه شد و برخي آن را نشانه‌هايي از علني شدن فشارها براي خروج نجفي از مجموعه مديريت شهري پايتخت مطرح کردند، اما روز دوشنبه محسن‌هاشمي‌رفسنجاني، رئيس شوراي شهر از استعفاي دوم نجفي خبر داد. روز گذشته جلسه شوراي شهر براي سومين جلسه پياپي، موضوع استعفاي نجفي را در دستور کار خود داشت. نتيجه اما اين مرتبه متفاوت بود. 
براساس گزارش خبرگزاري‌ها روز گذشته و از ۲۱ راي ماخوذه در ارتباط با پذيرش استعفاي نجفي از سمت شهرداري تهران، ۱۵ راي موافق، ۵ راي مخالف و يک راي سفيد بود. همچنين محمدعلي نجفي در جلسه روز گذشته شورا حضور نداشت.
همچنين اعضا پس از قبول استعفاي محمدعلي نجفي، پيشنهادات خود را براي سرپرستي شهرداري تهران تا انتخاب شهردار بعدي ارائه کردند که در اين ميان ۱۴ نفر پيشنهاد سميع ا... مکارم را دادند و يک نفر نيز پيشنهاد محمد حقاني را داد. پس از راي گيري اين پيشنهاد در صحن، مکارم با ۱۴ راي از ۲۱ راي ماخوذه به عنوان سرپرست انتخاب شد. ار آراي ماخوذه ۵ راي سفيد بود و ۲ راي هم به حقاني داده شد. انتخاب سميع‌ا... مکارم اما روز گذشته با حاشيه‌هايي مواجه بود. پيش از اين نيز انتخاب حسيني مکارم به‌عنوان معاون نجفي به علت وجود نام او در جداول مربوط به گيرندگان املاک نجومي‌در زمان شهرداري قاليباف با انتقاداتي از سوي برخي رسانه‌ها همراه شده بود. اين مرتبه هم اگرچه نام مکارم تنها به‌عنوان سرپرست شهرداري تهران انتخاب شده و اعضاي شوراي شهر وعده داده‌اند تا در کوتاه‌ترين زمان ممکن شهردار جديد را معرفي و درباره آن تصميم‌گيري کنند، اما حاشيه‌هايي درباره انتخاب کسي که در پرونده املاک نجومي‌دخيل بوده و به نوعي نشان دهنده مواضع دوگانه در ميان برخي از اعضاي شورا است موجب انتقاداتي شده است.
سونامي‌استعفا در شهرداري تهران
از طرف ديگر اين تنها حاشيه روز گذشته نبوده است. تا زمان تنظيم اين گزارش دو تن از معاونت‌هاي شهرداري تهران نيز پس از اينکه اعلام شد شوراي شهر با استعفاي محمدعلي نجفي موافقت کرده، از سمت خود استعفا داده‌اند. هرچند درباره پذيرش اين استعفاها تا زمان تهيه اين گزارش خبري منتشر نشده است، اما آنطور که برخي منابع خبري اعلام کرده‌اند احتمال اينکه گروهي ديگر از معاونان و مديران شهرداري تهران نيز به جمع استعفا دهندگان اضافه شود، وجود دارد. براساس گزارش‌هاي منتشر شده از سوي خبرگزاري‌ها حجت معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران و ميرصادقي مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران پس از پذيرش استعفاي نجفي از سوي شوراي شهر تهران، استعفاء کردند.


گروه اجتماعي: حوالي ساعت ۶ صبح روز گذشته (سه شنبه) م.ق قاتل اهورا کودک ۲ساله گيلاني در زندان لاکان رشت به دار مجازات آويخته و اعدام شد. به گزارش خبرگزاري‌ها؛ ديروز قاتل اهورا 2 ساله در زندان لاکان رشت مقابل چشمان پدر مقتول به دار آويخته شد. اين قاتل همسرصيغه‌اي مادر مطلقه کودک جانباخته بود. در زمان اجراي حکم قصاص مادر مقتول حضور نداشت. طبق گفته شاهدان درحالي که خانواده قاتل قبل از اجرا تلاش بسياري براي جلب رضايت پدر مقتول کردند اما قاتل زمان اجرا مجازات هيچ‌گونه صحبت و مقاومتي انجام نداد.
اين جنايت مهرماه سال گذشته رخ داد. قاتل کودک 2 ساله همسرصيغه‌اي خود را مورد آزار و اذيت قرار داده و درحالي که کودک از شدت درد و ناراحتي گريه مي‌کرد سر او را چندين مرتبه به ديوار کوبيد که در اثر اين ضربات اين کودک دوساله کشته شد. دقايقي بعد از ارتکاب قتل با حضور پليس که از طريق همسايه‌ها در جريان اين جنايت قرار گرفته بودند قاتل در صحنه قتل بازداشت شد. ابتدا منکر قتل بود ولي در ادامه به قتل اين کودک بعد از آزار و اذيت اعتراف کرد. بعد از اعتراف قاتل در مراحل بازجويي پليسي؛ دادگاه برگزار و در نهايت با درخواست اوليا دم و شواهد پرونده حکم قصاص نفس صادر شد. ديروز حکم صادر به مرحله در آمده و اين متهم به دارمجازات آويخته شد.
ميلاد قاسمي‌پدر اهورا ۲ ساله در گفتگو با خبرنگار رشت۲۰ درخصوص اعدام قاتل اهورا گفت: سحرگاه روز سه‌شنبه در شرايطي که مادر قاتل و همسر سابق قاتل به همراه برخي از اعضاي خانواده وي در ورودي زندان لاکان رشت براي گرفتن رضايت آمده بودند اما قاتل در هنگام اجراي حکم هيچ درخواستي براي گرفتن رضايت و بخشش نکرد و بنده شخصاً حکم را اجرا کردم. وي با بيان اينکه برخي از مردم که قصد حضور در محل اعدام را داشتند نيز مقابل ورودي زندان لاکان حضور يافته بودند، گفت: در زمان اعدام تنها مادربزرگ پدري اهورا، بنده، وکيل بنده و جمعي از مسئولين زندان و دادگستري حضور داشتند و مادر اهورا و وکيل مادر اهورا نيز در محل اعدام حاضر نشدند. قاسمي‌که شرايط روحي مناسبي نداشت در پايان با قدرداني از مردم گيلان و سراسر کشور که با ابراز همدردي در اين مدت اين خانواده داغدار را همراهي و پشتيباني کردند، از عزيزي‌فر، وکيل خود نيز تشکر کرد.

تجربه ناب تفريحات هوايي و دريايي در جزاير ناز
تجارت-جزيره قشم: مديرکل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از استقبال چشمگيرگردشگران نوروزي از تفريحات هوايي و دريايي در جزاير ناز خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، در آخرين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر قشم، صابر قهرماني به ظرفيت گردشگري جزاير ناز در حوزه تفريحات هوايي و دريايي اشاره کرد و گفت: در تعطيلات نوروز امسال 106 هزار و 700 گردشگر از جزاير ناز بازديد کردند و از ظرفيت‌هاي تفريحي اين سواحل زيبا بهره بردند. وي ادامه داد: سايت ورزش‌هاي هوايي(پرواز با پاراموتور و پاراگلايدر) با حضور پنج موسسه و 15 خلبان، حدود سه هزار پرواز هوايي به انجام رساند که گام بزرگي در جهت رونق جزاير ناز محسوب مي‌شود. همچنين در مواردي با آموزش و انجام پروازهاي رايگان نقش بسزايي در ايجاد شور و نشاط بازديدکنندگان و مهمانان نوروزي ايفا کرد.به گفته قهرماني در بخش تفريحات دريايي تعداد هفت فروند جت اسکي و 15 قايق موتوري به گردشگران خدمات ارائه نمودند که از اقبال بالايي برخوردار شد.مديرکل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به جذابيت‌هاي ديگر اين سايت افزود: تعداد 10 راس اسب و 25 نفر شتر از جمله تفريحات جذاب ديگري در جزاير ناز بودد که با استقبال خوبي مواجه شد. همچنين 25 دستگاه موتور چهارچرخ نيز در پيستي که به همين منظور آماده شده بود، تجربه‌اي مهيج براي نوجوانان و جوانان خلق کرد.وي از ايجاد بازارچه‌هاي محلي سواحل ناز در ايام نوروز امسال خبر داد و عنوان کرد: اين غرفه‌ها شامل 10 غرفه فروش مواد غذايي، صنايع دستي و پوشاک بود. همچنين فعاليت حدود 100 دستفروش موجب رونق بخشي از سايت شده بود.صابر قهرماني با اشاره به اشتغالزايي ايجاد شده در اين سايت، بيان کرد: با توجه به فعاليت واحدهاي مذکور در تعطيلات نوروز امسال براي حدود 300 تن در قسمت‌هاي مختلف اشتغالزايي ايجاد گرديد. به نظر مي‌رسد پيش بيني و جانمايي فضايي مناسب جهت راه اندازي بازارچه محلي در اين ايام مي‌تواند در ايجاد اشتغال بيشتر براي بوميان منطقه سهم بسزايي داشته باشد.وي در پايان از آمار بازديد بين سه هزار و 500 گردشگر تا سقف هفت هزار و 500 بازديدکننده در روز از محل سايت جزاير ناز و اسکان بخشي از بازديدکنندگان در همين محل خبر داد. قهرماني باعنوان اين مطلب که از ابتداي تعطيلات نوروزي تا تاريخ 15 فروردين ماه 97 وقوع هيچ حادثه‌اي در سايت هوايي و دريايي جزاير ناز گزارش نگرديده است، سخنان خود را پايان داد.ستاد اجرايي خدمات سفر قشم با فعاليت در طول سال به ارائه و بررسي راهکارهايي جديد مي‌پردازد تا کمبودها کاهش يافته و ظرفيت‌هاي جديدي در جزيره قشم ايجاد گردد. براي ارائه خدمات بهتر در نوروز 97، اعضاي اين ستاد از 25 اسفند ماه 96 تا 14 فروردين ماه 97 در محل ستاد استقرار دايمي‌يافته و به صورت شبانه روزي در اين ايام به ارائه خدمت پرداختند.

دستگيري کلاهبردار حرفه‌اي در ايلام 
تجارت-استان ايلام: فرمانده انتظامي‌استان ايلام از دستگيري فردي که با حيله و ترفند اقدام به کلاهبرداري بيش از ۱۶ ميليارد ريال از مرغداري‌هاي استان ايلام مي‌کرد، شناسايي و دستگير شد. سردار نورعلي ياري اظهار داشت: به دنبال شکايت تعدادي از صاحبان مرغداري‌هاي استان مبني بر کلاهبرداري فردي با هويت مشخص، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.وي افزود:در تحقيقات به عمل آمده توسط مأموران مشخص شد،متهم با ترفند و حيله در مرحله اول اقدام به خريد مرغ از مرغداري‌هاي کرده و پس از جلب اعتماد صاحبان مرغداري در مرحله بعد به صورت عمده در چندين مرحله اقدام به خريد مرغ و کلاهبرداري از آنان کرده است. فرمانده انتظامي‌استان ايلام خاطر نشان کرد: پس از انجام اقدامات فني و اطلاعاتي با تلاش مأموران متهم شناسايي و در يک عمليات موفق پليسي دستگير شد. ياري گفت: در بازجويي، متهم به بزه انتسابي خود به ۷ فقره کلاهبرداري به مبلغ ۱۶ ميليارد و ۶۸۰ ميليون ريال از مرغداري‌هاي شهر ايلام اعتراف کرد.وي در پايان اضافه کرد:متهم پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي و از آن طريق روانه زندان شد.

امداد رساني به لنج باري در حال غرق
بوشهر- خبرنگار تجارت : سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر: با اقدام به موقع شناور عملياتي ناجي ۹ ، موتور لنج باري از خطر غرق شدن نجات يافت.به گزارش روابط عمومي، نورا... اسعدي سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در اين باره گفت: در پي اعلام اضطرار در ساعت ۴:۵۰ از سوي موتورلنج حادثه باري ديده که در مسير دير - ديلم در حال تردد بود به مرکز فرعي جستجو و نجات دريايي خارگ مبني بر نقص فني و آبگرفتگي شديد، هماهنگي‌هاي لازم انجام و شناور ناجي ۹ به موقعيت اعزام شد.
اسعدي افزود: با رسيدن ناجي ۹ و تيم عملياتي به موتور لنج مذکور در ساعت ۶:۳۰ميزان خسارت ارزيابي و بلافاصله عمليات تخليه آب و تحت کنترل در آوردن ميزان آبگرفتگي انجام گرفت.
وي افزود: پس از تخليه آب از موتور لنج، شناور ناجي ۹ به جهت حصول اطمينان لازم از وجود مشکل براي شناور،لنج حادثه ديده را به مدت يکساعت در مسير مورد اسکورت قرار داد که با تاييد فرمانده موتور لنج باري از عدم وجود اشکال، شناور عملياتي ناجي۹ در ساعت ۷:۵۵ به سمت پايگاهش در اسکله مرواريد جزيره خارگ بازگشت.

بيش از ۱۸۶ هزار نفر از مجتمع بندري امام خميني(ره) بازديد کردند
به دنبال ارائه خدمات متنوع رفاهي، فرهنگي و امدادي به گردشگران و مهمانان نوروزي در مجتمع بندري امام خميني(ره)، ميزان بازديد از اين مجتمع بزرگ بندري کشور طي تعطيلات نوروزي سال جاري با چهار و نيم برابر افزايش نسبت به سال گذشته به بيش از ۱۸۶ هزار نفر رسيد. مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) با هدف استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزي از اقصي نقاط کشور و تمهيد زمينه مناسب براي آشنايي قاطبه مردم با صنعت حمل و نقل دريايي و تبيين نقش بنادر در زندگي آنان، طبق روال هر ساله ضمن بسيج کامل امکانات و نيروهاي خود در آستانه سال جديد و برنامه‌ريزي براي ارائه خدمات رفاهي به گردشگران، ستاد استقبال از مهمانان از نوروزي را در اسفندماه ۹۶ فعال کرد.
عادل دريس در ادامه افزود: ارائه انواع خدمات رفاهي، فرهنگي و امدادي در بخش‌هاي خشکي و دريايي به گردشگردان نوروزي، موجبات جلب رضايت آنان و خلق خاطرات ماندگار و به يادماندني از اين بازديدها گرديد.مديرمنطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) با اشاره به همراهي نيروهاي يگان حفاظت مجتمع بندري امام خميني(ره) با کاروان خودروهاي بازديدکنندگان درسطح اين مجتمع بندري به منظور ارتقاء ايمني در محيط عملياتي بندر و همچنين استقرار پايگاه امداد و نجات دريايي در محدوده دريايي و پارک ساحلي بندرامام خميني(ره) و انجام اطلاع رساني‌هاي محيطي به منظور ارتقاء آگاهي گردشگران درباره نحوه استفاده ايمن و مطلوب از اين گردشگاه ساحلي بيان داشت: ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر از هوطنان در گردشگاه‌هاي دريايي حوزه استحفاظي اين بندر به طور ايمن و بدون هرگونه سانحه به گردش دريايي پرداختند.مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان در تبيين خدمات رفاهي متنوعي که در مبادي ورودي اين مجتمع بزرگ بندري به گردشگران و مهمانان نوروزي ارائه مي‌شد، خاطر نشان ساخت: عرضه رايگان آب آشاميدني سالم، آب جوش، چاي و قهوه به سبک محلي، استقرار بوفه‌هاي فروش غذاهاي گرم و بهداشتي، خدمات رايگان تعميرات خودرويي، ارائه اينترنت پرسرعت رايگان (wifi) و فوريت‌هاي پزشکي ضمن استقرار آمبولانس و کادر درماني در محل ستاد استقبال از جمله اين خدمات رفاهي بود که با همکاري واحد‌هاي مختلف اين اداره کل و مشارکت بخش خصوصي در دسترس عموم بازديدکنندگان قرار گرفت.مهندس عادل دريس همچنين با اشاره به مجموعه اقدامات فرهنگي براي گردشگران و مهمانان نوروزي در اين مجتمع بندري، برگزاري نمايشگاه محصولات صنايع دستي و محلي، نمايشگاه عکس مجتمع بندري امام خميني(ره) که سير تحول و توسعه اين بندر در طول تاريخ را به نمايش مي‌گذاشت.، توزيع برشورهاي معرفي مجتمع بندرامام خميني(ره)، توزيع هدايا و اقلام فرهنگي و توزيع اسباب بازي بين خردسالان و کودکان و اجراي زنده موسيقي محلي را از جمله اهم اين اقدامات عنوان کرد.

افتتاح پروژه گازرساني به سه روستاي استان اردبيل
 تجارت / اردبيل - به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان اردبيل : مهندس فيروز خدائي مدير عامل شرکت گاز استان اردبيل در آئين افتتاحييه پروژه گازرساني که با حضور نماينده مردم شهرستان مشگين شهر در مجلس شوراي اسلامي‌و جمعي از مسئولين ادارات شهرستان مشگين شهر و اهالي روستاي موييل برگزار شد اظهار داشت : با افتتاح اين پروژه‌ها صد درصد خانوارهاي روستايي بخش مرکزي مشگين شهر از نعمت گاز طبيعي بهره مند مي‌شوند.در اين مراسم وي با اشاره به ظرفيت‌هاي بالقوه موجود در منطقه به جهت توسعه گردشگري و جذب سرمايه گذاران ، توسعه روزافزون منطقه را از برکات نظام مقدس جمهوري اسلامي‌برشمرد و افزود : پروژه گازرساني به اين روستاها در قالب 23 هزار متر شبکه گذاري و با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد که بيش از 500 خانوار روستايي تحت پوشش گاز طبيعي قرار گرفتند. در ادامه دکتر ولي ملکي نماينده مردم مشگين شهر در مجلس شوراي اسلامي‌افتتاح پروژه گازرساني به اين روستاها را به اهالي تبريک گفته و ابراز اميدواري کرد که با اصلاح الگوي مصرف و استفاده ايمن از اين نعمت خدادادي همه مشترکين گاز طبيعي شکرگزار اين نعمت الهي باشند. وي همچنين از عملکرد شرکت گاز استان اردبيل به جهت توسعه گازرساني در اين استان بويژه شهرستان مشگين شهر تشکر و قدرداني نمود.