محمدرضا حسين زاده خبر داد:

مديرعامل بانک ملي ايران ابراز داشت: همه شاهد آن هستيم که کشور در چه شرايطي واقع شده است و با راهکارهاي اقتصادي خوبي که پيش بيني شده، اميدواريم با کمترين آسيب، روابط اقتصادي با ديگر کشورها تداوم يابد و همچنان که رئيس جمهور محترم هم اعلام داشته‌اند دولت براي شرايط مختلف، سناريوهاي مشخصي را طراحي کرده است و جاي نگراني وجود ندارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمدرضا حسين زاده در همايش بررسي عملکرد سال 96 و تبيين برنامه‌هاي راهبردي سال 97 بانک که با حضور اعضاي هيات مديره و مديران ارشد اين بانک در بابلسر در حال برگزاري است، با اشاره به نقش بي بديل بانک‌ها در اقتصاد کشور و همراهي کامل بانک ملي ايران با تصميم گيري‌ها و سياست‌هاي اقتصادي دولت محترم تصريح کرد: خوشبختانه مسئولان نظام نيز امروز کاملا به نقش مهم بانک‌ها واقف هستند. در سفر اخير رييس جمهور به مشهد نيز ايشان بيان فرمودند نظام بانکي ستون فقرات توسعه اقتصادي کشور مي‌باشد. وي با تاکيد بر اينکه اين بانک در سال گذشته در بسياري از عرصه‌هاي ارائه محصولات نوين و نوآورانه، حمايت از توليد، اشتغال زايي، حمايت از سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و... در رتبه نخست قرار گرفته است، گفت: امروز بانک ملي ايران در اوج منزلت قرار دارد و بسيار خوش درخشيده است. حتي در جلسات با مسئولان کشور نيز مي‌توان اميدواري آنها به اين بانک را نظاره گر بود و در واقع بانک ملي ايران نقطه قوت دولت و مردم به ويژه در شرايط اخير است.

مديرعامل بانک ملي ايران به نوسانات اخير بازار ارز اشاره و اضافه کرد: تصميم اخير ارزي رييس جمهور و دولت به نوبه خود بسيار مهم است. تصور کنيد که اگر نوسانات نرخ ارز در بازار همچنان ادامه داشت، کشور با چه بحراني در تامين کالاهاي استراتژيک و اساسي مواجه مي‌شد؟ وي ادامه داد: اعلام نرخ ثابت ارز، آرامش خوبي براي صادر کنندگان و وارد کنندگان کشور ايجاد کرد و اين تصميم رييس جمهور محترم بسيار ارزشمند است. حسين زاده گفت: در جريان تصميم گيري اخير دولت درباره سياست‌هاي جديد ارز، جلسه فوق العاده‌اي با حضور مديران بانک مرکزي و چند بانک برگزار شد و بانک ملي ايران به عنوان تنها بانک کشور فرداي آن روز براي اجراي سياست جديد ارزي دولت اعلام آمادگي نمود واين اقدام، يک نقطه اتکا و اطمينان براي دولت به وجود آورد. همچنين در جهت ايجاد آرامش در بازار سکه، بيش از هفت ميليون قطعه سکه توسط اين بانک پيش فروش شد بدون اينکه مشکلي پيش بيايد.

حسين زاده با تاکيد بر اينکه سطح انتظارات از نظام بانکي در کشور بالاست، اضافه کرد: 250 هزار کارمند نظام بانکي روزانه در حال خدمات دهي به مردم هستند تا امور آنها به راحتي انجام شود. با اين حال بايد گفت که سطح انتظارات از نظام بانکي بالاست در حالي که ظرفيت و منابع بانک‌ها محدود مي‌باشد. وي با تاکيد بر اينکه بانک ملي ايران در تمامي‌زمينه‌ها حضور پرقدرتي داشته است، ابراز کرد: اين بانک در سال گذشته در بازار بين بانکي حضور بسيار موثري داشته و روزانه هزاران ميليارد ريال تسهيلات مالي به بانک‌ها پرداخت نمود. به عبارتي بانک ملي ايران تکيه گاه و لنگرگاه ساير بانک‌ها محسوب مي‌شود و اين امر نشان دهنده پيشينه و قدرت بانک ملي ايران است که بايد آن را پاس بداريم.



رضايت از نقش مهم پست بانک در توسعه روستاها

محسن کالوندي سرپرست معاونت امور اقتصادي و توسعه استانداري سيستان و بلوچستان در نشست با مديرشعب پست بانک استان گفت: تمام نهادهاي دولتي مرتبط با روستا از نقش مهم پست بانک ايران در توسعه روستاها رضايت دارند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران، وي افزود: همکاري پست بانک با سازمان جهاد کشاورزي، دفتر جذب سرمايه گذاري و امور روستائي استانداري، کمک شاياني به رشد توليد و ايجاد اشتغال در روستاهاي استان داشته است و انتظار مي‌رود اين بانک روند خدمت رساني به روستاها را بطور مضاعف ادامه دهد. همچنين علي اصغر فروزان خواه مدير شعب پست بانک استان گفت: تلاش کرده‌ايم با تأمين ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز کشاورزان در افزايش توليد محصولات و ايجاد اشتغال براي روستائيان نقش پررنگي ايفا کنيم که اين خدمات زمينه توسعه روستاها و رضايت مسئولان را فراهم نموده است.

«توريست کارت» خدمت جديد بانک سامان براي گردشگران خارجي

بانک سامان براي آسايش و راحتي گردشگران خارجي، کارت بانکي با موجودي معادل ريالي ارز همراه آنها را در اختيارشان قرار مي‌دهد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، مديريت بين‌الملل بانک اعلام کرد: بانک سامان به‌عنوان يکي از بانک‌هاي عامل ارايه خدمات ارز مسافرتي، دانشجويي، درماني و تجاري، با هدف ارايه خدمات به‌روز و شايسته به مسافران خارجي، خدمت جديد خود را با عنوان «توريست کارت» عرضه کرد. «توريست کارت» بانک سامان با سقف 5ميليون ريال قابليت دريافت وجه نقد، خريد از پايانه‌هاي فروشگاهي و درگاه‌هاي اينترنتي و خريد شارژ اعتباري تلفن همراه را دارد. اين گزارش مي‌افزايد، همچنين درصورتي‌که دارنده ارز در بانک سامان حساب داشته باشد، معادل ريالي ارز به حساب وي واريز مي‌شود. خريد اسکناس ارزي به نرخ روزانه بانک مرکزي از هر متقاضي تا سقف يک‌هزار يورو يا دلار آمريکا يا سه‌هزار درهم امارات در هر بار مراجعه با رعايت مقررات مبارزه با پولشويي مجاز است.

ريل گذاري مالي شرکت تامين سرمايه بانک مسکن

معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن با تشريح همکاري‌هاي صورت گرفته ميان وزارت راه و شهرسازي و شرکت تامين مالي بانک مسکن، از تامين مالي ۱۰ طرح به ارزش ۸۰۰ ميليارد تومان توسط اين شرکت خبر داد. نوراله بيرانوند در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، گفت: در سال گذشته تفاهم نامه‌اي ميان شرکت تامين سرمايه بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازي منعقد شد، مبني بر اين که بتوانيم با همکاري اين شرکت حداکثر استفاده را از ظرفيت بازار سرمايه داشته باشيم. بيرانوند با بيان اين موضوع که حدود 10 طرح به ارزش 800 ميليارد تومان توسط شرکت تامين سرمايه بانک مسکن تامين مالي شد، توضيح داد: در اين طرح، يک ارتباط سه جانبه بين شرکت‌هاي خصوصي، وزارت راه و شهرسازي و شرکت تامين سرمايه بانک مسکن شکل گرفت و وزارت راه و شهرسازي، به عنوان نهادي که مسووليت مديريت حمل و نقل ريلي کشور را بر عهده دارد.

انتخاب بانک ملت به عنوان بانک محبوب سال ۹۶

بانک ملت به عنوان يکي از پنج بانک محبوب کشور در سال ۱۳۹۶ انتخاب شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، با نظرسنجي از ۱۰۰ هزار مشتري شبکه بانکي کشور در چهارمين جشنواره سالانه بانک محبوب من، بانک‌هاي محبوب مردم انتخاب شدند که بر اين اساس، بانک ملت عنوان يکي از پنج بانک محبوب را به خود اختصاص داد. بر اساس اين گزارش، تنديس بانک محبوب سال ۹۶ از سوي دبيرخانه جشنواره، به بانک ملت اعطا شد.

در طرح «تسهيلاتي عقيق بانک انصار» شما انتخاب کنيد

بانک انصار با هدف تنوع بخشي در خدمات بانکي مشتريان، اقدام به طراحي محصولي ويژه براي مشتريان حقيقي و حقوقي با عنوان تسهيلات عقيق کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک انصار، در اين طرح علاوه بر مشتريان حقيقي، مشتريان حقوقي نيز مي‌توانند از خدمات خاص و تسهيلات طرح بهره مند شوند. مزيت اصلي طرح عقيق، تعيين مبلغ، مدت بازپرداخت و نرخ سود تسهيلات بر اساس شرايط و خواست مشتري است.

جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 096300تماسحاصل نموده و يا به يکي از شعب بانک انصار در سراسر کشور مراجعه فرماييد.

انتقال وجه کارت به کارت از طريق اپليکيشن آپ در بانک رفاه

بانک رفاه به منظور تسهيل و تسريع ارائه خدمات نوين بانکي، امکان انتقال وجه از مبدا بانک رفاه به تمامي‌کارت‌هاي عضو شبکه شتاب از طريق اپليکيشن موبايلي آپ را فراهم کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، تمامي‌مشتريان مي‌توانند پس از نصب اپليکيشن آپ ، با در اختيار داشتن اطلاعات کارت خود شامل ، شماره 16 رقمي‌کارت، رمز دوم، CVV2 و تاريخ انقضاء نسبت به استفاده از خدمت مذکور اقدام کنند.