آسيب‌پذيري خانواده‌ها افزايش يافته است
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: آسيب‌پذيري خانواده‌ها در بخش‌هاي مختلف افزايش يافته است و همه بايد براي پيشگيري از گسترش آن، تلاش کنيم. معصومه ابتکار افزود: با توجه به اينکه ايران جامعه‌اي در حال گذار است، از بسياري از جهات، تحولاتي را در دنياي اطراف دارد و خانواده‌ها نيز تحت تاثير اين موضوعات با مشکلاتي مواجه مي‌شود که نيازمند تلاش جدي همه براي حل اين مسايل است. وي اظهار داشت: سازمان‌ها مردم نهاد به‌عنوان بازيگران اصلي جهت مشارکت مردم در سياستگذاري‌هاي دولت همکاري دارند و رصد و پايش اين سازمان‌ها در بحث خانواده و گفتگوي بين نسلي به‌عنوان يک موضوع مهم همواره مطرح است.

رشد 75 درصدي اعتبارات فقرزدايي
رئيس کميته امداد با اشاره به رشد ۷۵ درصدي اعتبارات بودجه رفع فقر در سال جاري نسبت به سال ۹۶، گفت: ۶ درصد از جمعيت کل کشور تحت حمايت کميته امداد هستند. سيدپرويز فتاح اظهار داشت: هر اقدامي‌در جامعه که به فقرزدايي ختم شود به مثابه مبارزه با استکبار جهاني است. وي با تاکيد بر ريشهابي دلايل فقر در کشور، گفت: دلايل فقر در هر منطقه متفاوت است و براي رفع آن رويکرد علمي‌نياز است. فتاح با اشاره به رشد 75 درصدي اعتبارات بودجه رفع فقر در سال‌جاري گفت: سال گذشته اين رقم چهار هزار ميليارد تومان بود که امسال به هفت هزار ميليارد تومان در افزايش يافته است.

حل آلودگي تهران صد سال زمان مي‌برد
عضو کميسيون اجتماعي مجلس، از عدم فرهنگ‌سازي درحوزه محيط زيست با هدف کاهش آلودگي هوا انتقاد کرد وگفت: راهکارها و ابزارهاي قانوني درحل مشکل آلودگي هوا مقطعي است. عليرضا محجوب گفت: تهران و تبريز موقعيت‌هاي مشابه داشته و در يک چاله قرار دارند، بنابراين محل عبور باد تنها تونل غربي و بادهاي جنوبي است؛ لذا نه تنها تراکم جمعيت از ابزارهاي آلوده ساز بوده بلکه موقعيت جغرافيايي نيز از تمامي‌عوامل خطرناک تر است. اين نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و پرديس در مجلس افزود: اينکه تصور شود مي‌توان با ابزارها و برخي تدابير از آلودگي جلوگيري کرد، نگاه خوشبينانه‌اي بوده و شايد با يک قرن فرهنگ‌سازي تغييراتي حاصل شود.


زنگ خطر انفجار جمعيت در پايتخت
عضو کميسيون اجتماعي مجلس گفت: براساس آمارها از سال ۹۰ تا ۹۵ نزديک به يک ميليون و ۲۵۰ هزار نفر به جمعيت تهران افزوده شده است. محمد وحدتي هلان در گفتگو با خانه ملت، با تاکيد بر اينکه زنگ خطر انفجار جمعيت در پايتخت به صدا درآمده، گفت: با بحران‌هاي زيادي مانند آلودگي هوا، ترافيک، کمبود آب، زلزله و مهمتر از همه انفجار جمعيت در پايتخت روبرو هستيم که براي کنترل و مديريت آنها راهي جز انتقال پايتخت اداري وجود ندارد. وي با انتقاد از روند افزايشي جمعيت پايتخت، افزود: متاسفانه انباشت و تجميع امکانات، اشتغال و منابع در پايتخت باعث شده روزانه ميليون‌ها نفر از شهرهاي مجاور براي اشتغال وارد اين کلانشهر شوند. اين نماينده مجلس افزود: متاسفانه نه تنها با کاهش روند جمعيت از اين کلانشهر روبرو نيستيم بلکه با هجوم جمعيت و به تبع آن بحراني شدن وضعيت هوا، ترافيک و تامين آب شرب نيز مواجه هستيم.

زوج سارق دستگير شدند
رئيس کلانتري 134 شهرک قدس از دستگيري زوج سارق و کشف کالاها و تجهيزات صنعتي مسروقه خبر داد. به گزارش ايلنا، سرهنگ علي پرويزي گفت: ماموران انتظامي‌هنگام گشت‌زني در سطح حوزه، متوجه رفتار مشکوک راننده و سرنشين يک دستگاه خودروي مزدا شدند که به محض مشاهده ماموران از محل متواري و پس از طي مسافتي، خودرو را در نزديکي يک ساختمان مسکوني رها و به داخل ساختمان گريختند. رئيس کلانتري با بيان اينکه سرنشينان خودرو يک زن و مرد بودند، توضيح داد: پلاک انتظامي‌خودرو مزدا استعلام که در پاسخ استعلام گرفته شده مشخص شد، خودروي موصوف مسروقه بوده و داراي سابقه ثبت سرقت است. با متقن شدن سارق بودن آنان، طي هماهنگي با مقام قضايي، هر دو سارق در يک عمليان ضربتي دستگير و تحت بازجويي اوليه قرار گرفتند. سرهنگ پرويزي در پايان خاطرنشان کرد: متهمان به همراه اموال کشف شده براي انجام بازجويي اوليه به کلانتري منتقل شد.

مرگ 3 نفر در اثر سيل و صاعقه
فرماندار کوهرنگ ازجان باختن دو زن بر اثر وقوع سيل در شهرستان کوهرنگ خبر داد. به گزارش ايسنا مرتضي زمانپور اظهار کرد: سيل در منطقه تنگ زرد از زردکوه رخ داده است. وي با بيان اينکه سيل به گوسفندان بسياري نيز آسيب زده است، افزود: به 420 خانوار امدادرساني شده و از جمعيت هلال‌احمر استان يک بالگرد نيز براي امدادرساني به مصدومين در محل وقوع سيل اعزام شد. فرماندار کوهرنگ تصريح کرد: امدادرساني هم‌چنان ادامه دارد و با وجود بارش شديد باران در اين شهرستان امکان وقوع سيل ديگر نيز وجود دارد. زمانپور با اشاره به اين‌که هم‌اکنون در گردنه چري و شاه منصوري برف شديد در حال باريدن است، خاطرنشان کرد: ميزان خسارت هنوز برآورد نشده است. همچنين بخشدار مرکزي خوي گفت: يک مرد ۶۰ ساله در روستاي گوهران شهرستان خوي بر اثرصاعقه جانش را از دست داد.

برگزاري جلسه کميته راهبردي بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان ايلام 
تجارت-استان ايلام: با توجه به اهميت برگزاري باشکوه بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز، برنامه‌ريزي لازم با حضور مديران آموزش و پرورش، مجمع خيرين مدرسه ساز، شوراي بانوان خير، مدير کل صداو سيما، کارشناسان شوراها و مشارکتهاي مردمي‌آموزش وپرورش در اولويت کار قرار گيرد.به گزارش روابط عمومي‌اداره کل نوسازي مدارس استان ايلام ، حيدري در اين جلسه باتوجه به اهميت برگزاري باشکوه بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز، برنامه‌ريزي لازم با حضور مديران آموزش و پرورش، مجمع خيرين مدرسه ساز، شوراي بانوان خير، مدير کل صداو سيما، کارشناسان شوراها و مشارکتهاي مردمي‌آموزش وپرورش براي روز سه شنبه 18 ارديبهشت ماه در اولويت کار قرار گيرد وکميته‌هاي مختلف برگزاري جشنواره در فراهم ساختن مقدمات در فرصت باقيمانده تا زمان جشنواره اهتمام لازم را بعمل آورند.

تمديد تفاهم نامه بسته حمايتي سازمان صنايع كوچك و بيمه ايران
تجارت-استان مازندران:مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي مازندران گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان صنايع كوچك و بيمه ايران، واحدهاي توليدي و صنعتي مي‌توانند از مزاياي بيمه، تسهيل و رونق اقتصادي، افزايش ضريب امنيتي و كاهش ريسك صنايع كوچك بهره مند شوند. به گزارش روابط عمومي‌شرکت شهرکهاي صنعتي مازندران، سيد مصطفي موسوي اظهار داشت: تفاهم نامه بيمه‌اي در 3 بسته حمايتي انجام شده و واحدهاي توليدي و صنعتي مي‌توانند از تخفيفات و مزاياي اين طرحها بهره مند شوند. مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي مازندران با اشاره به تمديد تفاهم نامه حمايتي در قالب سومين بار متوالي افزود: در اين طرح بيمه اي، براي كارگاههاي واحدهاي توليدي و صنعتي تحت پوشش سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي سراسر كشور، بيمه‌هاي آتش سوزي، بيمه مسئوليت و بيمه‌هاي اشخاص ارائه مي‌شود. موسوي تصريح کرد: طرح بيمه حمايتي در واقع، بمنظور گسترش، توسعه و حمايت از بخش توليد و صنعت و ايجاد اشتغال پايدار انجام شده است.

برگزاري گراميداشت هفته معلم در باقرشهر 
علي کيواني - باقرشهر؛ با حضور شهردار،رييس و اعضاي شوراي اسلامي‌باقرشهر همزمان با گراميداشت هفته معلم مراسم زنگ سپاس در مدرسه ميثاق باقرشهر برگزار شد .در اين مراسم رييس اموزش و پرورش بخش کهريزک ضمن خير مقدم به ميهمانان و تبريک روز معلم اظهار داشت : معلمي‌شغل انبياست و معلمان وظيفه بسيار مهمي‌بعد از خانواده در تربيت دانش آموزان دارند که خوشبختانه در بخش کهريزک ما معلمان و مديران بسيار دلسوزي داريم که همواره در راه تعليم و تربيت دانش آموزان از هيچ تلاشي دريغ نکرده و در راه پيشرفت فرزندان اين مرز و بوم نقش اصل را برعهده دارند .بخشدار کهريزک در اين مراسم به سخنراني پرداخت و گفت :جا دارد در اين روز، فرصت را مغتنم شماريم و از تمام معلمان و مديريت مدارس شهر و روستا و همه فرهنگيان عزيز تشکر و قدرداني نماييم .وي در ادامه يادآور شد :بسيار خوشحاليم که آموزش و پرورش بخش کهريزک توانسته شادي و نشاط را در مدارس به ارمغان آورد تا روحيه دانش آموزان بالا رود و يادگيري بهتري داشته باشند .حسين توکلي کجاني خاطرنشان کرد: بحث تعامل يکي از مهمترين مسائلي است که بايد در مدارس به دانش اموزان آموزش داده شود و بايد معلمان عزيز روحيه تعامل و همکاري را در بين دانش آموزان بالاببرند تا کارهاي گروهي خوبي انجام شود.

انتقاد رئيس شورا از برگزاري نمايشگاه‌هاي پرمخاطب در شهر تهران
گروه اجتماعي: بازگشت نمايشگاه‌هاي پرمخاطب به داخل شهر تهران، موجب انتقاداتي شده است. طي روزهاي گذشته برگزاري نمايشگاه کتاب در مصلي موجب شده بود تا برخي اعضاي شوراي شهر پايتخت و در راس آنها محسن‌هاشمي، رئيس شورا انتقاداتي را مطرح کند. حالا و همزمان با برگزاري آخرين روز از نمايشگاه کتاب تهران، مجددا انتقاداتي مطرح شده است. اين مرتبه هم محسن‌هاشمي‌براي دومين بار در طول يک هفته از برگزاري نمايشگاه‌هاي پرمخاطب در تهران گلايه کرده است. اين بار صحبت از برگزاري نمايشگاه خودرو است و آنطور که خبرگزاري‌ها گزارش داده‌اند، رئيس شوراي شهر تهران از احتمال لغو نمايشگاه خودرو تهران در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي خبر داده است.
يکشنبه هفته جاري قرار است شهردار جديد پايتخت در جلسه شوراي شهر انتخاب شود. شوراي شهر اين‌روزها بيش از هميشه محل لابي‌هاي گسترده براي انتخاب شهردار است و همه امورات شهر زيرسايه اين مهم رفته، اما در ميانه کش و قوس‌هاي شورا براي انتخاب دو گزينه براي شهرداري، محسن‌هاشمي، رئيس شورا از برگزاري نمايشگاه کتاب در مصلي انتقاد کرد. هرچند که نمايشگاه کتاب در ميانه راه خود بود. او اين بار از احتمال لغو نمايشگاه خودروي تهران در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي خبر داده است: برگزاري نمايشگاه خودرو در سايت نمايشگاه بين‌المللي برخلاف مصوبات شوراي شهر است، از پليس و شهرداري در خواست مي‌شود مانع از برگزاري اين نمايشگاه در داخل شهر تهران شوند.
محسن‌هاشمي‌با اشاره به حواشي برگزاري نمايشگاه خودرو در تهران به ايسنا گفته است: جلسه‌اي براي جلوگيري از برگزاري چنين نمايشگاهي بايد برگزار شود، براساس مصوبات شورا، تفاهم نامه‌ها، نظر موافق رئيس جمهور،‌ وزيرکشور و استاندار و... نبايد نمايشگاه‌هاي پر مراجعه در داخل شهر تهران برگزار شود. او گفت: اين نمايشگاه براساس مصوبه و تفاهم نامه نبايد برگزار شود، بايد مانع از برگزاري چنين نمايشگاهي در شهر تهران شد؛ چراکه نمايشگاه بين‌المللي شهرآفتاب ساخته شده و با هزينه هنگفت، مترو نيز براي دسترسي آسانتر به نمايشگاه آفتاب ايجاد شده و اگر اجازه دهيم اين نمايشگاه برگزار شود فتح بابي براي برگزاري نمايشگاه‌هاي ديگر است.
هاشمي‌گفت: مديران شهرداري موظف هستند که مانع از برگزاري اين نمايشگاه پرمخاطب شوند، جاي تعجب است زماني که هم رئيس جمهور، هم استاندار و هم وزير کشور با برگزاري نمايشگاه‌هاي پرمخاطب در تهران کاملا مخالف هستند، چگونه يک مدير دولتي با تصميم خود باعث بروز مشکلات براي مردم و ايجاد ترافيک سنگين مي‌شود. وي افزود: با شريعتمداري وزير صنعت معدن و تجارت، در مورد چرايي برگزاري اين نمايشگاه صحبت مي‌کنم و از ناجا و سردار مهماندار رئيس پليس راهور خواهش ميکنم براساس توافقات و موافقات قبلي عمل کرده و اجازه ندهند اين نمايشگاه که تخلف است، برگزار شود.
پيش از اين رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي شهر تهران گفته بود که برگزاري نمايشگاه پر مخاطب برخلاف مصوبه شوراي شهر است و اين موضوع در شوراي شهر بررسي خواهد شد. محمد عليخاني درباره صدور مجوز برگزاري نمايشگاه بين المللي خودرو بر خلاف مصوبه شوراي شهر تهران گفت: وزارت صنعت نمي‌تواند مجوز برگزاري نمايشگاه بدهد و فقط برگزار کننده نمايشگاه هستند. شوراي ترافيک يا شهرداري بايد مجوز برگزاري نمايشگاه را بدهند. رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي شهر تهران با اشاره به مصوبه شورا درباره برگزاري نمايشگاه‌ها در سطح شهر تهران گفت: تصميمي‌در شوراي ترافيک گرفته شده بود که طي آن نمايشگاه‌هاي پرمخاطب نبايد در داخل شهر و در نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار شود. شهر آفتاب هم به همين منظور ساخته شد. وي افزود: اکنون بدون برگزاري نمايشگاه هم، محدوده نمايشگاه بين‌المللي شهر تهران داراي تراکم ترافيک و مشکل ترافيکي است. وقتي نمايشگاه برگزار مي‌شود ترافيک آن منطقه تشديد مي‌شود و به همه معابر شهر هم سرايت مي‌کند. متأسفانه نمي‌دانم مجوز برگزاري اين نمايشگاه از کجا صادر شده اما برگزاري آن زحمات زيادي براي پليس راهور و شهروندان تهران به ويژه ساکنان اين منطقه ايجاد مي‌کند.
عليخاني با اشاره به اينکه با توجه به اينکه مديريت يکپارچه در تهران نداريم، فقط مي‌توانيم از شهرداري سوال کنيم و مي‌خواهيم بدانيم چه مرجعي براي برگزاري آن مجوز صادر کرده است و چرا مصوبه شورا اجرا نمي‌شود گفت : اگر اين موضوع مشخص شود هر دستگاهي که باشد اعلام خواهيم کرد.


مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران از تلاش شهرداري براي احياي هفت رود دره در تهران خبر داد و گفت: تغيير گونه‌هاي گياهي تهران در دستور کار شهرداري است. به گزارش ايسنا علي محمد مختاري گفت: متأسفانه موازي کاري در شهرداري براي ساماندهي روددره‌ها وجود دارد، به عنوان مثال هم معاونت فني و هم سازمان بوستان‌ها به طور موازي، کار را شروع کرده‌اند، اما اميدواريم با تداوم حمايت‌هاي شوراي شهر در اين دوره، وضعيت روددره‌ها تثبيت شود. وي گفت: در حال حاضر مشکل استفاده از پساب وجود دارد، در حال حاضر فاضلاب در داخل لوله‌ها مي‌رود و به زمين جذب نمي‌شود و اين در حاليست که سطح آب چاه‌هاي زيرزميني کاهش يافته و طراحي برخي روددره‌ها نيز درست نبوده، چرا که با بتن پر شدند اما اين که مسير آب و کانال را با بتن پر ساماندهي تيست و يکي ديگر از مشکلات ما مترو است که تمام قنات‌ها همچون چشمه علي را خشک کرده است و بايد فکري به حال آن انديشيد. مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران گفت: 100 درصد آب مورد استفاده براي فضاي سبز غيرشرب است، بازچرخابي آب در دستور کار قرار دارد و با آبفا نيز جلسات زيادي برگزار شده اما مسئله اين است که بايد اين موضوع در دستور جدي قرار گيرد؛ چرا که درحال حاضر منابع ذخيره آب در مناطق داريم، اما بعد از اين قطعا با مشکل روبه رو خواهيم بود. وي گفت: تغيير گونه‌هاي گياهي تهران در دستور کار قرار دارد، بايد به سمت کاشت گونه‌هاي کم مصرف، مقاوم به کم‌آبي و... در تهران برويم. کاشت چمن در تهران ممنوع شده است، به مناطق ابلاغ کرده‌ايم که سطح فضاي سبز را با درخت و درختچه‌هاي پوششي بپوشانند نه اينکه از چمني که هر روز بايد به آن آب داد استفاده کنند. گياهان بومي‌تهران به چرخه کاشت باز مي‌گردند، هويت طبيعي تهران و تنوع بومي‌گياهي به تهران برمي‌گردد. مختاري گفت: عنوان کرديم که از اين پس نبايد سطح پياده روها با بتن فرش شود، از سنگ فرش و آجر که رطوبت را به زمين منتقل مي‌کند استفاده خواهد شد. همچنين مردم انتقاداتي نيز در مورد نحوه آبياري داشتند اما بايد بگويم که زمان آبياري گياهان از 6 عصر تا 6 صبح است. وي گفت: 60 تا 65 درصد آبياري درختان قطره‌اي است، سعي داريم که اين پوشش آبياري قطره‌اي را تا 100 درصد برسانيم.


امضاي تفاهم نامه همکاري موسسه آموزش عالي قشم با دانشگاه تهران
تجارت-جزيره قشم: سرپرست موسسه آموزش عالي قشم از امضاي تفاهم نامه همکاري علمي، آموزشي و پژوهشي اين موسسه با دانشکده کار آفريني دانشگاه تهران خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، محمدرضا مرادي گفت: اين تفاهم نامه به منظور گسترش، همفکري و همکاري‌هاي آموزشي – پژوهشي و ارتقاي آموزش‌هاي تخصصي کوتاه مدت و آموزش‌هاي آکادميک به امضا رسيده است.وي ادامه داد: با توجه به اهميت برنامه‌ريزي سازمان منطقه آزاد قشم براي توسعه متوازن، همکاري آموزشي و پژوهشي با سازمان‌ها، موسسات و دانشگاه‌هاي برتر داخلي و بين المللي در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري با هدف ارتقاي دانش بومي، ضروري است.به گفته سرپرست موسسه آموزش عالي قشم، راهبرد اصلي اين موسسه در راستاي چشم اندازهاي اقتصادي جزيره و در چهار بخش شيلات، صنايع، گردشگري و نفت، پتروشيمي‌و گاز طراحي شده است. مرادي در تشريح مفاد اين تفاهم نامه عنوان کرد: طراحي و ارائه دوره‌هاي آموزشي کوتاه مدت و حرفه اي، برگزاري مشترک دوره‌هايMBA و DBA براي دانش پذيران استان هرمزگان و استان‌هاي همجوار و ايجاد شتاب دهندهع‌هاي بين المللي براي توسعه کسب و کار از موارد مورد توجه در اين تفاهم نامه است.وي اظهار داشت: تشکيل کنسرسيوم سه گانه بين دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران، موسسه آموزش عالي قشم و يک دانشگاه برتر بين المللي براي برگزاري دوره MBA بين المللي، انجام داوري، نظارت و بررسي پروژه‌هاي تحقيقاتي مورد نياز، تدوين و تاليف اسناد و مدارک علمي‌مشترک از جمله فيلم‌هاي علمي‌– تحقيقي کتاب و برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي - تخصصي از ديگر محورهاي اين تفاهم نامه مي‌باشد.لازم به ذکر است، اوايل ارديبهشت ماه امسال موسسه آموزش عالي قشم در راستاي کمک به ارتقاي دانش بومي‌با پژوهشکده صنعت نفت نيز تفاهم نامه‌اي منعقد کرده است.پژوهشکده صنعت نفت و دانشکده کار آفريني دانشگاه تهران به عنوان مراجع برتر علمي‌– پژوهشي در سطح خاورميانه محسوب مي‌شوند.جزيره قشم با يکهزار و 500 کيلومتر مربع وسعت در جنوب ايران واقع شده و حدود 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف علمي‌از کارداني تا دکترا در چندين دانشگاه و آموزش عالي اين منطقه مشغول تحصيل مي‌باشند.

965 فرصت شغلي در استان مرکزي ايجاد شد
تجارت-استان مرکزي:مسئول بسيج سازندگي سپاه روح ا... استان مرکزي گفت: پارسال 965 فرصت شغلي مستقيم توسط اين نهاد انقلابي در نقاط مختلف شهري و روستايي اين استان ايجاد شد.سرهنگ پاسدار علي فراهاني افزود: فرصت‌هاي شغلي سازمان بسيج سازندگي سپاه روح ا... در سه بخش عمراني، ارائه تسهيلات اقتصاد مقاومتي و ايجاد صنايع تبديلي ايجاد شده است. وي ادامه داد: پارسال 44 ميلياد و 840 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزايي اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي توسط بسيج سازندگي سپاه روح ا... به متقاضيان پرداخت شد که در اين فرآيند، 399 واحد توليدي ايجاد و زمينه اشتغال مستقيم 715 نفر فراهم شد. مسئول بسيج سازندگي سپاه روح ا... استان مرکزي بيان کرد: مابقي فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده در اين استان در بخش‌هاي عمراني و فعاليت‌هاي ساختماني ايجاد شده است. وي اظهار کرد: تسهيلات اقتصاد مقاومتي بسيج سازندگي در 14 بخش پرورش دام سنگين، کاشت زعفران، صنايع دستي، پرورش مرغ بومي، پرورش قارچ، کشت گياهان دارويي، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچين، داربستي کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهي، محصولات گلخانه‌اي و صنايع تبديلي به متقاضيان پرداخت شد. سرهنگ پاسدار فراهاني گفت: پرداخت تسهيلات اشتغالزايي بسيج سازندگي سپاه روح ا... در سال جاري نيز ادامه دارد و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به بسيج سازندگي استان و يا هر يک از شهرستان‌ها طرح‌هاي اشتغالزايي خود را ارائه کنند و در صورت تامين اعتبارات، تسهيلات به متقاضيان پرداخت مي‌شود. وي ادامه داد: 20 هزار و 431 نفر در قالب اردوهاي جهادي يک، سه، هفت و 10 روزه و اردوهاي هجرت از اوايل سال گذشته تا نيمه نخست ارديبهشت ماه امسال به مناطق محروم اعزام و خدمات عمراني، فرهنگي و آموزشي ارائه کردند. مسئول بسيج سازندگي سپاه روح ا... استان مرکزي بيان کرد: در ايام نوروز امسال نيز 356 نفر در قالب 25 گروه جهادي به مناطق محروم استان اعزام شدند که ساخت 21 خانه محروم، مرمت 18 خانه روستايي، ساخت سه خانه عالم، مرمت 2 باب مدرسه، چهار مسجد، چهار حمام و يک طرح آبرساني انجام شد. وي افزود: اردهاي هجرت نيز در ايام تابستان سال گذشته با هدف رنگ آميزي ديوارها و تعمير زيرساخت‌ها و ميز و نيمکت‌هاي مدارس به نقاط مختلف استان اعزام شدند که در اين راستا بيش از 568 ميليون و 200 هزار ريال نيز هزينه شد. 

برنامه‌هاي حمايتي کميته امداد در استان بوشهر
تجارت استان بوشهر: مدير کل کميته امداد استان بوشهر در ديدار با مدير کل اطلاعات استان بوشهر گزارشي از فعاليت‌هاي اين نهاد در خدمت رساني به نيازمندان ارائه داد.به گزارش سايت خبري کميته امداد،احمد لطفي، مدير کل کميته امداد استان بوشهر، در اين ديدار ضمن تبريک و گرامي‌داشت هفته سربازان گمنام امام زمان( عج) اظهار کرد: ۳۳ هزار خانوار مددجو در استان بوشهر تحت حمايت کميته امداد قرار دارد که نزديک به ۱۰ درصد جمعيت خانواري اين استان را شامل مي‌شود.وي افزود: با توجه به رشد صنعت نفت و گاز در استان بوشهر و داشتن ظرفيت‌هاي عظيم ديگر اقتصادي، وجود اين تعداد مددجوي نيازمند زينده استان نيست.مديرکل کميته امداد استان بوشهر بيان کرد: به عنوان يک نظام با ساختار منسجم حمايتي، خود را موظف مي‌دانيم که در چارچوب وظايف محوله نسبت به ارائه خدمات به جامعه تحت حمايت خود اقدام کنيم.لطفي خاطر نشان کرد: اگر چه مبناي ارائه خدمات به جامعه مددجويي توانمندکردن آنها است، اما سعي کميته امداد بر اين است که در اولين گام، با ارائه برنامه‌هاي فرهنگي پشتوانه مناسبي براي توانمندسازي مددجويان ايجاد شود.مدير کل کميته امداد استان بوشهر با بيان اينکه بخش مهمي‌از کار کميته امداد فعاليت‌هاي اشتغال زايي براي مددجويان است، ياد آور شد: با استعداد سنجي از مددجويان تحت حمايت، مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي شغلي به آنها آموزش داده مي‌شود و سپس با پرداخت تسهيلات قرض الحسنه زمينه اشتغال و خودکفايي آنها فراهم مي‌شود.لطفي با قدرداني از مردم خير و نيکوکار استان بوشهر به منظور مشارکت در برنامه‌هاي حمايتي کميته امداد، گفت: در حالي که سطح مشارکت اجتماعي مردم کشور در برنامه‌هاي مشارکتي کميته امداد، ۳۲ درصد است اين شاخص در سال گذشته براي مردم استان بوشهر ۵۸ درصد بوده است.وي در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگي صنايع بزرگ نفت، گاز و پتروشيمي‌در سطح استان بوشهر، اگر اين صنايع در جهت مسئوليت اجتماعي خود براي فقر زدايي به کميته امداد کمک کنند، مي‌توان بخش عمده‌اي از مشکلات محرومان و نيازمندان جامعه را ساماندهي کرد.

فروش 48 هزار انشعاب برق در سال 96
تجارت-استان مازندران: مهندس قاسم شهابي از افتتاح و بهره برداري 259 پروژه با اعتباري بالغ بر 23 ميليارد تومان در سال 96 خبرداد. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران افزود : سال قبل بيش از 605 ميليارد تومان برق به مشترکان فروخته شد و 67 ميليارد تومان نيز طلب از سال 95 از مشترکان داشتيم. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران گفت : در ميان بدهکاران دستگاه‌هاي خدماتي و عموم با 20 ميليارد و 500 ميليون تومان بيشترين بدهي برقي را دارند و پس از آنها حوزه کشاورزي و خانگي هر کدام با بيش از 18 ميليارد و 700 ميليون تومان، مشترکان بد حساب توزيع برق مازندران محسوب مي‌شوند. وي با تاکيد بر ضرورت پرداخت طلب شرکت برق ، اظهار داشت : پرداخت بدهي‌ها موجب بازگشت 25 درصد سرمايه به استان مي‌شود که براي انجام خدمات بيشتر از جمله ترميم و يا نوسازي خطوط انتقال برق مي‌توان از آن بهره برد. شهابي در عين حال شهروندان را به صرفه جويي در مصرف برق فراخواند و افزود : اين اقدام موجب مي‌شود در تابستان با مشکل کمبود و قطع برق مواجه نشويم. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران گفت: هم اکنون ميانگين مصرف برق در استان روزانه 800 مگاوات است ولي در فصل گرم تابستان و اواخر بهار به حدود 2 هزار مگاوات هم مي‌رسد. مهندس شهابي در ادامه از انعقاد 7 فقره قرارداد تحقيقاتي با محققين و دانشگاه‌هاي برتر کشور در سال 96 خبر داد و گفت : 11مقاله علمي‌در كنفرانسهاي بين المللي (IEEE، CIRED ) ارائه شد. مهندس شهابي افزود: 75 مقاله علمي‌در كنفرانسهاي معتبر ملي و منطقه‌اي ( PSC، GIS , EPDC ) و ... در سال 96 ارائه شد. وي با اشاره به اينکه در سال 96 بيش از 450 کيلومتر بر خطوط فشار متوسط شبکه‌هاي برق اضافه شد،گفت: تاکنون بيش از 11230 کيلوتر خطوط فشار متوسط در حوزه توزيع نيروي برق مازندران شبکه سازي شده است. مهندس شهابي بيان داشت: در سال 96 بيش از 1120 کيلومتر خطوط فشار ضعيف در شبکه‌هاي برق اضافه شد. وي در ادامه از اضافه شدن بيش از 3315 دستگاه پست توزيع در سال 96 خبر داد و بيان داشت: در مجموع تعداد پست‌هاي توزيع به بيش از 32520 دستگاه رسيده است. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران با اشاره به فروش حدود 48 هزار انشعاب برق در سال 96، گفت: توزيع نيروي برق مازندران بيش از يک ميليون 334 هزار مشترک برق دارد.

بررسي روشهاي فرهنگ سازي مصرف صحيح آب 
تجارت-شهريار-علي کيواني : با پيشنهاد مدير امور آب و فاضلاب شهريار، طي برگزاري نشستي روشها موثر در فرهنگ سازي مصرف صحيح آب در جامعه بررسي شد .اين نشست با حضور مدير روابط عمومي‌و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهاي غرب تهران ، مدير و مسئولين واحدهاي امور آبفاي شهرستان شهريار برگزار شد.در ابتداي جلسه مدير امور آبفاي شهريار گفت: با توجه به کاهش بارندگيها و وضعيت منابع تامين، لزوم توجه به فرهنگسازي مصرف آب به يکي از مهمترين دغدغه‌هاي مسئولين طي سال‌هاي اخير تبديل شده است.او اظهار داشت: براي نيل به اين هدف و جلب مشارکت شهروندان، ضمن بهره گيري از تجاب و برنامه‌هاي گذشته، لازم است روش‌ها و ايده‌هاي جديد فرهنگ سازي در دستور کار قرار گيرد.بهزاد اسدي بر زماني که شهروندان در سالن ادارات در انتظار خدمات هستند اشاره و عنوان کرد: مي‌توان با ارائه اطلاعات از وضعيت موجود و روش‌هاي مديريت مصرف بهينه آب از زمان به نحو مطلوب بهره برد.در ادامه مدير روابط عمومي‌و آموزش همگاني آبفاي شهرها وشهرکهاي غرب تهران گزارشي از مجموعه اقدامات و جلسات بعمل آمده ارائه کرد.عزيزا... ولي زاده دلاور با تاکيد بر فرهنگ سازي خصوصاٌ در مدارس و از سنين پايين افزود: مجموعه فعاليت‌ها تاکنون در راستاي آشنايي شهروندان با روشهاي مصرف بهينه بوده و روابط عمومي‌شرکت، براي دريافت ايده و پيشنهادات جديد تبليغي در جهت کاهش مصرف از سوي شهروندان آمادگي دارد.