دکتر صيدي عنوان کرد:

مديرعامل بانک صادرات ايران در جمع روساي شعب برتر اين بانک عنوان کرد: رصد اعداد و ارقام نشان مي‌دهد که وضعيت بانک نسبت به اسفندماه سال گذشته، اميدوار کننده تر است و تلاش مي‌کنيم در تير ماه سال ٩٧ مجمع بانک با موفقيت برگزار شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در اولين همايش «تجليل از ٥٠٠ رييس شعبه برتر بانک صادرات ايران» که با حضور اعضاي هيات مديره، معاونان، مديران امور، روساي ادارات و روساي منتخب ٥٠٠ شعبه اين بانک در روز پنج شنبه،20 ارديبهشت 97 در محل تالار انديشه حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي‌برگزار شد، دکترحجت اله صيدي با اشاره به شرايط حساس اقتصادي و منطقه اي، گفت: قرن ٢١، قرن خردورزي است و جلوه‌هاي آن را در بانک صادرات ايران مي‌توان به وضوح ديد و هر ايراني خردورز و علاقه مند به کشورش، موضع مقتدرانه فعلي را درک مي‌کند. صراحت و مواضع روشن کارکنان بانک صادرات ايران، جلوه‌اي بارز از همين خردورزي است. وي افزود: شرايط موجود نبايد ما را از تلاش براي رسيدن به اهداف بانک باز دارد و برنامه‌هاي اصلاحي بانک را دچار وقفه کند بلکه بايد بيشتر روي مسايل درون سازماني خود تمرکز کنيم و قانون مداري و حرفه‌اي گرايي را سر لوحه کار خود قرار دهيم.

مدير عامل بانک صادرات ايران در اين همايش ضمن قدرداني از تلاش‌هاي کارکنان شعب بانک در ايجاد شرايط اميدوار کننده فعلي، نکات قابل توجهي را در راستاي دست يابي به اهداف مورد نظر سال ٩٧ برشمرد.

دکتر صيدي برنامه محوري، آراستگي، مشتري مداري، تواضع، توجه به جغرافياي شعب، سود محوري،افزايش سرعت در انجام امورات اعتباري مشتريان، به حداقل رساندن زمان انتظار مشتريان در شعب، توسعه خدمات بانکداري الکترونيک، گسترش فعاليت‌هاي ارزي و استفاده از پتانسيل‌هاي خارجي بانک، تاکيد بر قانون مداري و حرفه‌اي گرايي در رعايت نرخ سود مصوب شوراي پول و اعتبار را از جمله نکاتي عنوان کرد که مي‌تواند به حصول اهداف مورد نظر بانک در سال ٩٧ کمک شايان توجهي داشته باشد. مديرعامل بانک صادرات ايران گفت: در بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي، مهم اين است که مقصد شناخته شود و اين گونه همايش‌ها فرصتي، براي تمرکز بر گلوگاه‌ها و مشکلات موجود است، ضمن اينکه بخش بزرگي از مشکلات امروز نظام بانکي، مسايل درون سازماني بانک‌ها نيست. دکتر صيدي با اشاره به اهميت و جايگاه مشتري مداري و تکريم واقعي مشتري گفت: لازمه مشتري مداري خوب، تسلط بر محصول ارائه شده است. وي در عين حال در خصوص اهميت تواضع به عنوان يکي از ابعاد تکريم ارباب رجوع نيز گفت: تواضع اين است که از نظرات تمام همکاران قوي و خوش فکر استفاده کنيم.

وي همچنين در پايان سخنان خود در اين همايش، تمرکز بر برنامه محوري براي بهبود صورت‌هاي مالي بانک در پايان خرداد و پايان سال مالي ٩٧ را مورد توجه و تاکيد قرار داد.

در اين همايش پرويز مقدسي رييس هيات مديره اين بانک نيز، با اشاره به برنامه‌هاي انجام شده براي تحول در ساختار بانکداري اينترنتي والکترونيک بانک صادرات ايران، گفت: بانکداري خرد را بايد به مرور به بانکداري ديجيتالي و هوشمند سپرد چرا که بدون آنها نمي‌توان پيشتاز شد.

وي با بيان اين که بانکداري هوشمند در دنياي امروز مشتري را تحليل کرده و بهترين محصول را به آن ارائه مي‌دهد، افزود:بانک صادرات ايران با داشتن زير ساخت‌هاي قوي ظرفيت‌هاي بزرگي براي تحقق اين امر دارد که به زودي عملياتي مي‌شود.



اهداي ۱۵ ميليارد ريال جوايز برندگان توسط بانک آينده

جوايز برندگان طرح «هر آرزويي در آينده برآورده ميشه»؛ هفتمين طرح باشگاه مشتريان بانک آينده، اهدا شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک آينده، روز سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۷، طي مراسمي‌در سالن همايش ساختمان مرکزي و با حضور جمعي از مشتريان، اعضاي هيات مديره، معاونان، مديران و روساي شعب؛ جوايز مشتريان برنده خوش شانس شامل: ۱ (يک) آرزوي ۳ (سه) ميليارد ريالي، ۵ (پنج) آرزوي ۲۰۰ (دويست) ميليون ريالي، ۲۰ (بيست) آرزوي ۵۰ (پنجاه) ميليون ريالي، ۵۰ (پنجاه) آرزوي ۱۰ (ده) ميليون ريالي، ۳۰۰ (سيصد) آرزوي ۵ (پنج) ميليون ريالي و ۱۶۰۰ (يک¬هزار و ششصد) جايزه ۵ (پنج) ميليون ريالي اختصاصي شعب، به اين عزيزان اهدا گرديد. شايان ذکر است؛ پيش از اين مراسم قرعه‌کشي هفتمين طرح باشگاه مشتريان بانک آينده، با عنوان «هر آرزويي در آينده برآورده ميشه»، با حضور مديران اداره کنترل داخلي و بازرسي و تعدادي از روساي شعب، در ساختمان مرکزي بانک آينده برگزار شده و برندگان مشخص شدند. آقاي مجتبي افضلان از شعبه شوشتر، برنده جايزه بزرگ و نخست باشگاه مشتريان به مبلغ ۳ (سه) ميليارد ريال، جايزه خود را دريافت نمود. سپس، جوايز ساير برندگان نيز، اهدا شد. لازم به‌ذکر است؛ در اين مراسم، آقاي غدير صابري خوشخو از شعبه بلوار‌هاشميه مشهد، برنده جايزه ويژه باشگاه پذيرندگان، جايزه ويژه خود يک دستگاه خودروي رنو کپچر را دريافت کرد. گفتني است؛ هفتمين طرح باشگاه مشتريان بانک آينده، طي بازه ‌زماني ۱۰ آبان‌ماه لغايت ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ و به‌منظور گسترش فرهنگ بهره‌برداري از بانکداري نوين و نيز ايجاد ارزش‌ افزوده براي هم‌وطنان گرامي، از سوي بانک آينده به‌ مرحله اجرا در آمد. بر اساس اين طرح، کليه مشتريان حقيقي که داراي حداقل يک حساب در اين بانک بوده و يا نسبت به افتتاح حساب اقدام نمودند؛ بر اساس نوع حساب و با استفاده از درگاه‌‌هاي الکترونيکي و انجام تراکنش‌هاي غيرحضوري و نيز شرکت در ۶ (شش) طرح تشويقي برگزار شده، اقدام به کسب امتياز مي‌کردند.

از جمله اقدامات انجام شده که اين طرح را از طرح‌هاي گذشته متمايز مي‌کرد؛ مشارکت مشتريان گرامي‌در نظرسنجي آرزوها بود. مشتريان گرامي‌آرزوي خود را طي نظرسنجي و از طريق سامانه‌هاي ارتباطي باشگاه مشتريان انتخاب کردند.

بانک آينده به پاس وفاداري مشتريان گرامي، براي نخستين بار در هفتمين دوره از باشگاه مشتريان، بيش از ۲۰۰۰ (دوهزار) جايزه به ارزش ۱۵ (پانزده) ميليارد ريال اختصاص داد. هم¬چنين در اين طرح براي نخستين بار قرعه‌کشي مجزايي ميان مشتريان شعب برگزار شد.

مشتريان عزيز؛ مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اسامي‌برندگان به سامانه اينترنتي باشگاه مشتريان بانک آينده به نشاني: ba.efarda.ir مراجعه فرمايند.

«رمز يک بار مصرف» تضمين امنيت تراکنش‌هاي بانک ملي

بارها پيش آمده که لو رفتن رمز يک کارت بانکي، همه دارايي صاحب کارت را در معرض خطر قرار داده، اما يکي از پيشرفته‌ترين تکنولوژي‌هاي رمزنگاري با نام «رمز يک بار مصرف» اين مشکل را حل کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملّي ايران، براي همه دارندگان کارت‌هاي بانکي پيش آمده که در مکاني عمومي‌مجبور شده‌اند رمز کارت خود را با صداي بلند اعلام کنند. اين اقدام مي‌تواند بسيار خطرآفرين باشد، چون امکان سرقت کارت و سوء استفاده از آن را افزايش مي‌دهد. در خريدهاي اينترنتي اين خطر بسيار بيشتر است، چرا که سايت‌هاي بسيار زيادي مشغول سرقت اطلاعات بانکي افراد در خريدهاي اينترنتي غيرواقعي موسوم به «فيشينگ» هستند. در اين روش، خريدار با خيال اينکه مشغول خريد اينترنتي است، همه اطلاعات از جمله رمز دوم خود را در سايت وارد مي‌کند و دست سارق را در سوء استفاده از موجودي کارت باز مي‌گذارد. رمز کارت، مهمترين مشخصه کارت است، به طوري که نمي‌توان بدون وجود آن از موجودي حساب برداشت کرد، در نتيجه به صورت سنتي به دارندگان کارت‌هاي بانکي توصيه مي‌شود رمز اول و دوم را در دوره‌هاي زماني متناوب تغيير دهند. اين روش اگر چه کارآمد است، اما تغيير مکرر رمز از طريق خودپردازها براي دارندگان کارت‌هاي بانکي زمان بر و گاه خسته کننده است. بانک ملّي ايران براي حل اين مشکل، روشي نوين و پيشرفته و در عين حال ساده را راه اندازي کرده است. در اين روش که از طريق يک اپليکيشن نصب شده بر روي گوشي‌هاي هوشمند پياده سازي مي‌شود، دارنده ملي کارت مي‌تواند يک رمز يک بار مصرف دريافت کند. اين رمز که توسط «اپليکيشن 60» توليد مي‌شود، تنها 60 ثانيه اعتبار دارد و پس از آن مصرفي نخواهد داشت، بنابراين خطر لو رفتن رمز، هرگز دارنده کارت را تهديد نخواهد کرد. بانک ملّي ايران در دوره کنوني، افزايش سطح امنيت حساب‌هاي مشتريان خود را در اولويت قرار داده، به طوري که انواع تراکنش‌هاي بانکي در سامانه «بام» و پيام رسان «بله» با استفاده از بستر اينترنت به صورت کاملا امن انجام مي‌شود. همچنين رمز يک بار مصرف مي‌تواند امنيت تراکنش‌هاي بانکي را در همه بسترها با دقت بسيار بالايي تضمين کند.

به پرداخت ملت بيش از ۳۰۰درگاه غيرمجاز را مسدود کرد

شرکت به پرداخت ملت از اواخر بهمن ماه سال گذشته تا به امروز، بيش از ۳۰۰ درگاه پرداخت اينترنتي غيرمجاز را مسدود کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت به پرداخت ملت، با تاکيد بر بخشنامه ابلاغي اواخر سال گذشته شاپرک و طبق اعلام سازمان‌هاي نظارتي همچون قوه قضاييه و پليس فتا، اين شرکت با رصد درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي خود، بيش از ۳۰۰ سايت متخلف که به فعاليت تجاري، بازرگاني غيرمجاز و مغاير با کسب‌ وکار اوليه مشغول بودند را شناسايي و به مسدود کردن آنها اقدام کرده است.

تاکيد مي‌شود، شرکت به پرداخت ملت به منظور اجراي مسئوليت‌هاي قانوني خود و نظارت مستمر بر تمام پذيرندگان به خصوص درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي، همچنان به شناسايي و مسدودسازي درگاه‌هاي غيرمجاز ادامه خواهد داد و اين آمار به طور روزانه در حال افزايش است.



قدرداني مديرعامل بانک شهر از مخاطبان نمايشگاه کتاب

مديرعامل بانک شهر با اشاره به رضايتمندي 98.5 درصدي مخاطبان از عملکرد اين بانک در نمايشگاه کتاب تهران گفت: قدردان اين حسن نظر هستيم و تمامي‌تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا با بهترين خدمات، اين رضايتمندي را ماندگار کنيم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مدير عامل اين بانک در حاشيه بازديد از سي و يکمين دوره نمايشگاه بين المللي کتاب تهران با اشاره به اين که امسال بانک شهر براي سومين سال ، عامليت نمايشگاه کتاب تهران را پذيرفت، گفت: طي اين سالها با خلاقيت و نوآوري ، خدمات متنوعي به اهالي کتاب و ناشران ارائه شد. وي افزود: صدور بن کارت‌ها به روش‌هاي غير از بن کارت فيزيکي از جمله خدمات منحصر به فرد اين بانک بود که علاوه بر کاهش هزينه‌ها از توليد کارتهاي پلاستيکي و اسيب به محيط زيست نيز جلوگيري کرد به طوري که 37 درصد از بن کارت‌هاي تخصيص يافته به متقاضيان به روش‌هاي غير از فيزيکي بوده است . وي با اشاره به رضايت 98.5 درصدي مخاطبان در نظر سنجي اين دوره از نمايشگاه اظهار کرد: قدردان همه مخاطبان اين نمايشگاه هستيم و تمامي‌تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا با بهترين خدمات، اين رضايتمندي را ماندگار کنيم. وي با بيان اين که 37 درصد از بن کارت‌هاي صادرشده براي طلاب و دانشگاهيان به روش‌هاي الکترونيکي و غير فيزيکي در اختيار متقاضيان قرار گرفته است، افزود: بخشي از متقاضيان در زمان ثبت نام درخواست فعال شدن يارانه خود را باNFC داشتند که با تجهيز دستگاههاي پرداخت، بدون هيچ مشکلي قادر به مصرف بن‌ها بودند. مدير عامل بانک شهر با اشاره به تراکنش‌هاي صورت گرفته در سي و يکمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران از طريق بن کارت‌هاي الکترونيکي افزود: امسال براي اولين بار در کشور اعتبار بن کارتها بر روي کارت ملي هوشمند فعال شد که ما براي برنامه‌ريزي اين نوع خدمت ، قدردان سازمان ثبت احوال کشور هستيم چراکه اين سازمان به سرعت طي ده روز پس از انعقاد تفاهم نامه ، همکاري‌ها را اغاز کرد تا زيرساخت‌هاي بانک شهر وثبت احوال به يکديگر متصل شود.

برگزاري همايش مديران و روساي شعب غرب تهران بانک قوامين

همايش روساي شعب و مديران مديريت شعب غرب تهران بزرگ بانک قوامين با عنوان (نقش شعب در حمايت از کالاي ايراني) برگزار گرديد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، اولين همايش مديريت شعب غرب تهران بزرگ سال ١٣٩٧ و در راستاي برنامه‌هاي ابلاغي بيست و ششمين همايش بانک ، همچنين بررسي آمار عملکرد سال ١٣٩٦ و تبيين اهداف سالجاري با حضور مدير عامل بانک دکتر تقي نتاج ، مدير کل شعب غرب تهران بزرگ درزي نيا ، معاون بازاريابي و امور استانها ، معاون پشتيباني و مهندسي ، معاون طرح برنامه ، معاون فناوري و اطلاعات ، معاون اعتباري ، معاون سرمايه انساني ، رياست محترم عقيدتي سياسي بنياد تعاون ناجا حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا ياري ، جناب سرهنگ صالحي معاونت محترم پيشگيري حفا بنياد تعاون ناجا ، جناب سرهنگ فخار رياست محترم اطلاعات پليس فتا ، مديرعامل شرکت سايان کارت و مديران دواير و روساي شعب غرب تهران بزرگ در روز 3شنبه مورخ 18 ارديبهشت ماه درسالن همايش باشگاه فرهنگي ورزشي پاس قوامين برگزار گرديد. به گزارش روابط عمومي‌بانك دکتر تقي نتاج طي سخناني ، مطالبي در مورد حفظ يکپارچگي سازماني ، ارتباط شعب با ناجا و استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي ناجا ، ايجاد محصولات متنوع و تجهيز فناوري جديد ، جلوگيري از تکرار اشتباهات احتمالي در کليه سطوح سازماني ، تغيير جهت در حوزه مصارف و رشد آن تا 3 برابر و ... بيان کردند . سپس رياست محترم عقيدتي سياسي بنياد تعاون ناجا حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا ياري ضمن تبريک ماه شعبان و تاکيد بر نامگذاري سال ١٣٩٧ اشاره به اين موضوع که امسال مزين شده است به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص حمايت از کالاي ايراني و اجراي اين مهم "همچنين برنامه‌ريزي صحيح مسئولين ، تعهد و استفاده از کالاي ايراني توسط آحاد مردم مطالبي را بيان کرد. سپس سرهنگ صالحي معاونت محترم پيشگيري حفا بنياد تعاون ناجا ضمن سخنراني به ٣ نكته مهم : ١- جلوگيري از ورود قاچاق کالا توسط مرزبانان ٢- نخريدن و عدم استفاده از کالاي قاچاق توسط مردم ٣-اعطاي تسهيلات به توليد کنندگان و حمايت از آنان توسط بانکها اشاره نمودند .

قدرداني مديرعامل بانک شهر از مخاطبان نمايشگاه کتاب

مديرعامل بانک شهر با اشاره به رضايتمندي 98.5 درصدي مخاطبان از عملکرد اين بانک در نمايشگاه کتاب تهران گفت: قدردان اين حسن نظر هستيم و تمامي‌تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا با بهترين خدمات، اين رضايتمندي را ماندگار کنيم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مدير عامل اين بانک در حاشيه بازديد از سي و يکمين دوره نمايشگاه بين المللي کتاب تهران با اشاره به اين که امسال بانک شهر براي سومين سال ، عامليت نمايشگاه کتاب تهران را پذيرفت، گفت: طي اين سالها با خلاقيت و نوآوري ، خدمات متنوعي به اهالي کتاب و ناشران ارائه شد. وي افزود: صدور بن کارت‌ها به روش‌هاي غير از بن کارت فيزيکي از جمله خدمات منحصر به فرد اين بانک بود که علاوه بر کاهش هزينه‌ها از توليد کارتهاي پلاستيکي و اسيب به محيط زيست نيز جلوگيري کرد به طوري که 37 درصد از بن کارت‌هاي تخصيص يافته به متقاضيان به روش‌هاي غير از فيزيکي بوده است . وي با اشاره به رضايت 98.5 درصدي مخاطبان در نظر سنجي اين دوره از نمايشگاه اظهار کرد: قدردان همه مخاطبان اين نمايشگاه هستيم و تمامي‌تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا با بهترين خدمات، اين رضايتمندي را ماندگار کنيم. وي با بيان اين که 37 درصد از بن کارت‌هاي صادرشده براي طلاب و دانشگاهيان به روش‌هاي الکترونيکي و غير فيزيکي در اختيار متقاضيان قرار گرفته است، افزود: بخشي از متقاضيان در زمان ثبت نام درخواست فعال شدن يارانه خود را باNFC داشتند که با تجهيز دستگاههاي پرداخت، بدون هيچ مشکلي قادر به مصرف بن‌ها بودند. مدير عامل بانک شهر با اشاره به تراکنش‌هاي صورت گرفته در سي و يکمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران از طريق بن کارت‌هاي الکترونيکي افزود: امسال براي اولين بار در کشور اعتبار بن کارتها بر روي کارت ملي هوشمند فعال شد که ما براي برنامه‌ريزي اين نوع خدمت ، قدردان سازمان ثبت احوال کشور هستيم چراکه اين سازمان به سرعت طي ده روز پس از انعقاد تفاهم نامه ، همکاري‌ها را اغاز کرد تا زيرساخت‌هاي بانک شهر وثبت احوال به يکديگر متصل شود.

برگزاري همايش مديران و روساي شعب غرب تهران بانک قوامين

همايش روساي شعب و مديران مديريت شعب غرب تهران بزرگ بانک قوامين با عنوان (نقش شعب در حمايت از کالاي ايراني) برگزار گرديد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، اولين همايش مديريت شعب غرب تهران بزرگ سال ١٣٩٧ و در راستاي برنامه‌هاي ابلاغي بيست و ششمين همايش بانک ، همچنين بررسي آمار عملکرد سال ١٣٩٦ و تبيين اهداف سالجاري با حضور مدير عامل بانک دکتر تقي نتاج ، مدير کل شعب غرب تهران بزرگ درزي نيا ، معاون بازاريابي و امور استانها ، معاون پشتيباني و مهندسي ، معاون طرح برنامه ، معاون فناوري و اطلاعات ، معاون اعتباري ، معاون سرمايه انساني ، رياست محترم عقيدتي سياسي بنياد تعاون ناجا حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا ياري ، جناب سرهنگ صالحي معاونت محترم پيشگيري حفا بنياد تعاون ناجا ، جناب سرهنگ فخار رياست محترم اطلاعات پليس فتا ، مديرعامل شرکت سايان کارت و مديران دواير و روساي شعب غرب تهران بزرگ در روز 3شنبه مورخ 18 ارديبهشت ماه درسالن همايش باشگاه فرهنگي ورزشي پاس قوامين برگزار گرديد. به گزارش روابط عمومي‌بانك دکتر تقي نتاج طي سخناني ، مطالبي در مورد حفظ يکپارچگي سازماني ، ارتباط شعب با ناجا و استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي ناجا ، ايجاد محصولات متنوع و تجهيز فناوري جديد ، جلوگيري از تکرار اشتباهات احتمالي در کليه سطوح سازماني ، تغيير جهت در حوزه مصارف و رشد آن تا 3 برابر و ... بيان کردند . سپس رياست محترم عقيدتي سياسي بنياد تعاون ناجا حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا ياري ضمن تبريک ماه شعبان و تاکيد بر نامگذاري سال ١٣٩٧ اشاره به اين موضوع که امسال مزين شده است به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص حمايت از کالاي ايراني و اجراي اين مهم "همچنين برنامه‌ريزي صحيح مسئولين ، تعهد و استفاده از کالاي ايراني توسط آحاد مردم مطالبي را بيان کرد. سپس سرهنگ صالحي معاونت محترم پيشگيري حفا بنياد تعاون ناجا ضمن سخنراني به ٣ نكته مهم : ١- جلوگيري از ورود قاچاق کالا توسط مرزبانان ٢- نخريدن و عدم استفاده از کالاي قاچاق توسط مردم ٣-اعطاي تسهيلات به توليد کنندگان و حمايت از آنان توسط بانکها اشاره نمودند .

تبديل بافت فرسوده به کانون عرضه و تقاضاي مسکن

معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان بازآفريني شهري ايران از عزم قاطع دولت براي حمايت از ساخت و ساز و هدايت عرضه و تقاضاي مسکن به بافت‌هاي فرسوده شهري خبر داد.

هوشنگ عشايري در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، اعلام کرد: تمام توان و تلاش دولت در مقطع زماني فعلي بر حمايت از ساخت و ساز و هدايت عرضه و تقاضاي مسکن به بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري قرار گرفته است و بنا داريم با همکاري نظام بانکي بافت‌هاي ناکارآمد شهري را به کانون عرضه و تقاضاي مسکن براي متقاضيان مصرفي تبديل کنيم. وي با بيان اينکه هم اکنون برنامه‌هاي زيادي براي تسهيل حضور توسعه گران و سازندگان بخش خصوصي در بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري براي ساخت و ساز و نوسازي محلات هدف در دستور کار قرار دارد، افزود: بخشي از اين برنامه‌ها اجرايي شده است اما بخش ديگري از آن‌ها به صورت مرحله به مرحله به اجرا در خواهد آمد. عشايري هدف از تصويب و اجراي اين برنامه‌ها را حمايت از توسعه گران و سازندگان براي ورود به بافت‌هاي فرسوده شهري و نوسازي واحدهاي مسکوني و فضاهاي عمومي‌اين محلات اعلام کرد و گفت: يکي از مهمترين سياست‌هاي مصوب براي حمايت از حضور توسعه گران و سازندگان در بافت‌هاي فرسوده و به طور کلي حمايت از جريان نوسازي،کاهش نرخ سود تسهيلات خريد مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن يکم بانک مسکن در بافت‌هاي فرسوده از 8 به 6 درصد است. وي با اشاره به نقش قابل توجه بانک مسکن در پيشبرد و هدايت برنامه‌هاي حمايتي دولت در بافت‌هاي فرسوده گفت: با همکاري و همراهي بانک عامل بخش مسکن هم اکنون متقاضيان خريد مسکن در بافت‌هاي فرسوده به ارزان‌ترين و مناسب‌ترين شکل تسهيلات خريد مسکن دسترسي دارند که اين موضوع در واقع به نوعي تضمين غيرمستقيم براي فروش واحدهاي ساخته شده در اين محدوده‌ها از سوي توسعه گران و سازندگان بخش خصوصي است. عشايري توضيح داد: طبيعتا ايجاد جاذبه‌هاي مالي همچون کاهش نرخ سود تسهيلات خريد مسکن در بافت‌هاي فرسوده و دسترسي متقاضيان به سقف مناسب تسهيلات خريد مسکن در اين بافت‌ها بدون نياز به آنکه خانه اولي باشند، منجر به افزايش استقبال از خريد واحدهاي ساخته شده در اين محدوده‌ها و محلات خواهد شد. وي افزود: انتظار مي‌رود تعداد قابل توجهي از متقاضيان خريد مسکن به اين محلات وارد شده وبراي استفاده از تسهيلات ارزان قيمت و سکونت در واحدهاي نوسازي شده اقدام به خريد آپارتمان در اين محدوده‌ها کنند.


تقديرازمديران ستادي، مديران شعب و شعب برتر بانک توسعه تعاون

در کارگاه آموزشي مديران ستادي واستاني از مديران برتر ستادي، مديران شعب و شعب بانک توسعه تعاون تقدير به عمل آمد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، گفتني است براين اساس مديريت امور بازرسي، اعتباري و سرمايه‌گذاري و روابط عمومي‌و حوزه مديريت به‌عنوان امورهاي برتر ستادي موردتقدير قرار گرفتند ضمن آنکه مديريت شعب استان‌هاي البرز، تهران، اصفهان، کرمان، هرمزگان و کهکيلويه و بويراحمد بر اساس شاخصه‌هاي مديريت مطالبات غير جاري، رشد و بهبود کيفي منابع ارزان‌قيمت و افزايش توان سودآوري و درآمدهاي غير مشاع به ترتيب عناوين برتر را کسب کردند. شايان‌ذکر است اسامي‌شعب برتر با توجه به رعايت شاخصه‌اي ذکرشده نيز اعلام گرديد که براين اساس از شعب گروه اول شعبه مستقل مرکزي، شعبه رجايي شهر کرج، فاطمي‌تهران، مرکزي کرج و مرکزي مشهد اول تا پنجم شدند و از شعب گروه دوم مرکزي يزد، مرکزي سنندج، پيروزي تهران، مرکزي مهاباد، مرکزي بابلسر و مرکزي سياهکل به‌عنوان شعب برتر انتخاب گرديدند.

افتتاح نيروگاه خورشيدي سيستان و بلوچستان

نخستين نيروگاه خورشيدي استان سيستان و بلوچستان كه با ظرفيت ۱۰ مگاوات و سرمايه گذاري ۱۱ ميليون يورو ، با تامين مالي بانک صنعت و معدن از محل صندوق توسعه ملي به اجرا درآمده است، در مراسمي‌با حضور ستاري معاون علمي‌و فناوري رئيس جمهور ، صادق زاده معاون وزير نيرو و رئيس سازمان انرژي‌هاي تجديد پذير و افخمي‌مديرعامل بانك صنعت و معدن به بهره برداري مي‌رسد.

اين نيروگاه که در يکي از نقاط محروم کشور ايجاد شده است در طول دوره ۶ ماهه احداث براي ۲۰۰ نفر نيروي کار بومي‌اشتغال ايجاد کرده که اين اشتغال همراه با آموزش نيرو‌هاي داخلي توسط پيمانکاران آلماني بوده است.

سالانه ضمن توليد ۱۷ ميليون کيلووات ساعت برق و تزريق آن به شبکه سراسري، از انتشار حدود ۱۴ هزار تن دي اکسيد کربن جلوگيري کرده و باعث صرفه‌جويي در مصرف گاز طبيعي به ميزان ۶ ميليون مترمکعب و صرفه جويي در مصرف آب به ميزان ۴۳۷۰ مترمکعب در سال خواهد شد.


تبيين کميته راهبردي پرسنل بانک قرض‌الحسنه مهرايران در بازاريابي

عيسي امامي‌عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران در سفر به استان بوشهر با تمامي‌کارکنان شعب ديدار و رهنمودهاي لازم براي تشکيل كميته راهبردي و فعاليت آنان در زمينه بازاريابي، جذب منابع، مشتري مداري و اخلاق حرفه‌اي را ابراز داشت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، عيسي امامي، عضو هيات مديره به همراه نجدي مدير امور استان‌ها در سفر سه روزه به استان بوشهر از شعب و دواير ستادي بازديد نمودند. امامي، در اين بازديد‌ها و درميان جمع همکاران بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي نهادينه کردن سنت قرض الحسنه ضمن تعامل با سازمانهاي خصوصي و دولتي، به منظور پرداخت تسهيلات ارزان قيمت به پرسنل ادارات، گامهاي خوبي در راستاي انعقاد قراردادهاي گروهي و ايجاد فرصت براي طيف وسيعي از افراد جامعه برداشته است و اين بانک آمادگي دارد در هر قسمت از منطقه، ارائه خدمات كند.


نشست هم انديشي مديران شعب بانک گردشگري

نخستين نشست سراسري هم انديشي مديران و روساي ستاد و شعب بانک گردشگري در سال 97 با هدف بررسي سياست‌ها و برنامه‌هاي پيش رو و تعيين اولويت‌ها و راهکارها در روز ۲۰ ارديبهشت ماه در محل هتل‌هاي فرودگاهي امام خميني(ره) برگزار شد. به گزارش روابط عمومي‌بانک گردشگري، در اين نشست که با حضور «مهدي جهانگيري»، رييس گروه مالي گردشگري، «رضا کامران»، قائم مقام بانک گردشگري، اعضاي هيئت مديره، معاونين، مديران و روساي ادارات ستاد و روساي شعب بانک برگزار شد، رييس گروه مالي گردشگري در سخناني گفت: «امروز مديران و کارکنان بانک‌ها، سربازان نظام اقتصادي کشور هستند و مي‌توانند نقشي حساس در اين برهه خطير ايفا کنند». جهانگيري افزود: «اقدام نابخردانه رييس جمهور آمريکا در نقض عهد اين کشور، مي‌تواند فرصتي براي تقويت انسجام ملي و پايه گذاري حرکت‌هاي جديد در فضاي اقتصادي ايران باشد». نايب رئيس اتاق بازرگاني تهران با تاکيد بر ظرفيت‌هاي بانک‌ها به ويژه بانک گردشگري در ايجاد اشتغال مولد و حمايت از توليد ملي گفت: «بهره گيري از فناوري‌هاي نوين، توجه به کار کارشناسي، شايسته سالاري و توجه به حوزه‌هاي پر ظرفيت مانند صنعت‌گردشگري مي‌تواند زمينه ساز حرکت‌هاي تاثيرگذار و اميدبخش باشد». جهانگيري در پايان تاکيد کرد: «بانک گردشگري در سال ۹۷ به عنوان بانکي پويا با تکيه بر توان مديران ارشد، خلاقيت و انگيزه نيروي انساني و خوشنامي‌و برند معتبر، گام‌هاي استواري در خدمت به اقتصاد و مردم ايران برخواهد داشت».

معاونت‌ها، مديريت‌ها و بخش‌هاي مختلف ستادي در اين نشست گزارشي از اقدامات، ملاحظات و برنامه‌هاي خود ارائه کردند.


بانک سامان الگوي ديگر بانک‌هاي ايراني است

بانک‌هاي جهان به‌دنبال تعامل با بانک‌هاي خصوصي ايران هستند و بانک سامان با داشتن نيروهاي متخصص و سابقه مناسب، يکي از بهترين بانک‌هاي ايران براي تعاملات بين‌المللي به حساب مي‌آيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، دکتر بهروز عبدالوند مدير اجرايي شرکت «DF Deutsche Forfait AG» آلمان در گفت‌وگو با «سامان رسانه» با اعلام اين مطلب اظهار داشت: بانک سامان در دوران تحريم بر بحث واردات مواد غذايي و دارو متمرکز بود و همين امر سبب شناخته‌تر شدن اين بانک در سطح کشورهاي اروپايي شد. عبدالوند با اشاره به پياده‌سازي قوانين تطبيق در بانک سامان تاکيد کرد: با توجه به قوانين اقتصادي حاکم بر دنيا، اجراي کامل قواعد تطبيق و مبارزه با پولشويي جزو الزامات پذيرش بين‌المللي است و به همين دليل، بانک سامان يکي از بانک‌هايي است که به سرعت مي‌تواند ادغام ايران را در بازار اقتصاد جهاني امکان‌پذير کند.

وي افزود: سيستم تطبيق بانک سامان در دو سال گذشته پيشرفت سريعي داشته است و امروزه مي‌توان به صراحت گفت بانک سامان مي‌تواند الگوي بانک‌هاي ديگر در ايران باشد و نقش آموزشي براي بانک‌هاي ديگر ايفا کند. عبدالوند خاطرنشان کرد: بانک سامان نام خوبي هم در سطح موسسات مالي جهاني دارد و بخش قابل توجهي از شرکت‌هاي خارجي فعال در ايران در بانک سامان حساب افتتاح کرده‌اند و سامان بستر ويژه‎اي براي مراودات مالي در ايران است. مدير اجرايي «دويچه فورفيت» تصريح کرد: بانک سامان يک بانک خصوصي و تخصصي است که ما آن‌را به عنوان شريک استراتژيک خود انتخاب کرديم. زيرا بخش دولتي ايران پيچيدگي‌هايي دارد که مسير همکاري با آن‌ها همواره با مشکلات ريز و درشت روبرو مي‌شود.


بانک پارسيان برند خدمت رساني در کشور

با حضور مسوولين، شخصيت‌هاي مذهبي و سياسي و مديران بانک پارسيان، دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ماه شعبه اين بانک در بلوار خرمشهر زاهدان گشايس يافت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، ميرشکاري، معاون امنيتي استان سيستان و بلوچستان در آيين گشايش شعبه بلوار خرمشهر بانک پارسيان، از استان سيستان و بلوچستان به عنوان استاني با ظرفيت‌هاي صنعتي و معدني بالا و تراز تجاري و بازرگاني مثبت نام برد و با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در رونق توليد و صنعت استان، افزود: بانک پارسيان به عنوان برند خدمت رساني در اين استان مطرح است و با حمايت خود توانسته است نقش موثري در بهبود معيشت و رونق توليد و صنعت اين استان ايفا کند.

وي ضمن تقدير از بانک پارسيان، خاطر نشان کرد : همکاري مناسب اين بانک در ساماندهي موسسات غير مجاز موجب شد تا بتوانيم از يک بحران امنيتي جلوگيري و به خوبي آن را مديريت کنيم.

ميرشکاري، با اشاره به تفاهم نامه بنياد برکت، بانک پارسيان و معاونت امور روستايي استان، گفت:تسهيلات اعطايي اين بانک خصوصا در حوزه قرض الحسنه کمک شاياني در توسعه و رونق مناطق کمتر برخوردار خصوصا مناطق روستايي داشته است.

مولانا عبدالمجيد اسماعيل زهي، معاون امام جمعه اهل سنت زاهدان نيز با اشاره به اهميت قرض الحسنه بر لزوم توجه بيشتر بانک‌ها به اين موضوع تاکيد و اظهار اميدواري کرد که افتتاح شعبه بلوار خرمشهر منشا خير و برکت براي اين منطقه شود.

حجت الاسلام طباطبايي، استاد دانشگاه و خطيب نمازجمعه زاهدان نيز با اشاره به گشايش اين شعبه در زاهدان، گفت: بانک پارسيان در فعاليت‌هاي کلان کشور بسيار خوب عمل کرده و اميدواريم از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي بالاي اين بانک در اين استان نيز به خوبي بهره مند شويم. در ادامه وحيدنيا، سرپرست روابط عمومي‌بانک پارسيان نيز افزود: بانک پارسيان با افتتاح اين پروژه به طور مستقيم ۱۵۰۰ نفر و به طور غيرمستقيم ۴۰۰۰ نفر اشتغال زايي کرده است که اين گونه اقدامات بانک نشان از اين دارد که بانک پارسيان اهتمام ويژه‌اي براي تحقق اهداف و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و رونق صنعت دارد.