وزير بهداشت مطرح خواستار شد؛

گروه اجتماعي: مدتي است که موضوع فروش داروهاي مختلف در فضاي مجازي و اينترنت تبديل به يکي از چالش‌هاي حوزه بهداشت و درمان شده است. طي ماه‌هاي گذشته برخي گزارش‌ها درباره قاچاق و غيرقانوني بودن اين داروها بارها مطرح شده و در صحبت‌هاي مسئولان مختلف درباره اهميت برخورد با اين موضوع صحبت کرده‌اند. پيش‌تر مديرکل دفتر بازرسي، پاسخگويي به شکايات و امور حقوقي سازمان غذا و دارو گفته بود که فروش، عرضه و تبليغ دارو به صورت اينترنتي، غيرقانوني و غيرمجاز بوده و به نوعي قاچاق محسوب مي‌شود. شهريار اسلامي‌تبار همچنين گفته بود که ناصر خسرو زماني مرکز فروش داروهاي کمياب و قاچاق بود اما اکنون اين اتفاق از طريق سايت‌هاي اينترنتي صورت مي‌گيرد و با اينکه فروش دارو از طريق اينترنت غيرقانوني و به نوعي قاچاق محسوب مي‌شود اما بيشتر داروهاي قاچاق از طريق اين سايت‌ها، عرضه و در محل به مشتري تحويل مي‌شود. در اين ميان هرچند پيش از اين برخي از نمايندگان مجلس از لزوم ورود نيروهاي انتظامي‌و قضايي به اين موضوع صحبت کرده بودند، حالا قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت نيز اعلام کرده که برخورد قضايي با داروهاي اينترنتي ضرورت دارد. وزير بهداشت همچنين با استقبال از يکسان‌سازي شماره تلفن‌هاي امدادي در کشور، تصميم‌گيري در اين مورد را منوط به تصويب مجلس دانسته است.

دکتر سيدحسن‌هاشمي، وزير بهداشت روز گذشته و در حاشيه بيست و پنجمين همايش سراسري مديران و روساي بهداد ناجا که در مقر مرکزي ناجا برگزار شد، گفت: تفاهم‌نامه‌اي را با نيروي انتظامي‌امضا کرديم که موارد مختلفي همچون مبارزه با قاچاق دارو، مبارزه با اعتياد، عوامل تشديد کننده آسيب‌هاي اجتماعي و... در آن وجود داشت. برخورد با تبليغات خلاف و اغواکننده از جمله مواردي است که پليس مي‌تواند با همکاري وزارت بهداشت اقدامات قابل توجهي را انجام دهد. وزير بهداشت با بيان اينکه بيمارستان‌ها و پلي کلينيک‌هاي نيروي انتظامي‌خدمات و کمک‌هاي موثري را ارائه کرده‌اند، گفت: مراقبت از پرسنل و همکاران ما در اورژانس و مراکز درماني از ديگر مواردي است که پليس در اين تعهدنامه انجام خواهد داد. وزير بهداشت با بيان اينکه ما نيز متقابلا از پرسنل نيروي انتظامي‌حمايت خواهيم کرد، گفت: قطعا در اين تفاهم‌نامه‌ها نيز تعهداتي را به پليس داده‌ايم که انجام خواهيم داد.

قاضي‌زاده‌هاشمي‌ در پاسخ به سوالي درباره يکسان‌سازي شماره‌هاي امدادي همچون ۱۱۵، ۱۱۹، ۱۱۰ و ... گفت: دو يا سه دهه است که صحبت‌هايي در اين خصوص شده و اتفاقا يک تجربه موفق بين‌المللي هم محسوب مي‌شود و انتظار مي‌رود که دستگاه‌هايي همچون پليس، آتش نشاني، اورژانس و ... همگي يک شماره داشته باشند و تمامي‌اين نهادها با يک توليت با مردم در ارتباط بوده و خدمات امدادي را ارائه کنند. وزير بهداشت با بيان اينکه در اين زمينه طرح‌هاي مختلفي هم وجود داشته و پيشنهادات خوبي هم از سوي نيروي انتظامي‌مطرح شده، گفت: ما به عنوان وزارت بهداشت از طرفداران اين ايده هستيم و اميدواريم که اجرايي شود، اما يکسان‌سازي شماره‌هاي امدادي نيازمند مصوبه مجلس است و اميدواريم که نمايندگان مجلس اين موضوع را مورد توجه قرار دهند. قاضي‌زاده‌هاشمي‌اضافه کرد: البته اورژانس و پليس مي‌توانند از خودشان شروع کرده و با يک شماره عوامل اورژانس و پليس بتوانند از حادثه‌اي باخبر شده و به محل بروند.

وزير بهداشت درباره عرضه داروهاي تقلبي در فضاي مجازي گفت: در اين زمينه هماهنگي‌هايي از طريق پليس فتا انجام شده، اما لازم است که قوه قضاييه هم اقداماتي را انجام داده و به شکلي قاطعانه با متخلفان برخورد کند. قاضي‌زاده‌هاشمي‌درباره اينکه آيا با اجراي اين طرح پليس با مراکزي همچون ناصرخسرو نيز برخورد مي‌کند يا خير؟ گفت: موضوع ناصرخسرو موضوع جديدي نيست و چندان مايل نيستم که در چنين نشستي مطرح شود، اما تا جايي که من مي‌دانم جنس کار اين افراد در ناصرخسرو نيز تغيير کرده و ديگر داروهاي رسمي‌که در فهرست دارويي کشور باشد در ناصرخسرو وجود ندارد و داروهايي که فاقد مجوز وزارت بهداشت بوده و قاچاق هستند، در اين محل عرضه مي‌شود و جزو داروهايي به حساب مي‌آيند که اصالت‌شان از سوي وزارت بهداشت تاييد نشده است. وزير بهداشت همچنين با تاکيد بر اينکه فعلا و در آينده هم در حوزه دارو مشکلي نداريم، گفت: در حال حاضر داروهاي خارج از فهرست و مکمل‌ها به داخل کشور قاچاق مي‌شود و اکثر مکمل‌هايي که قاچاق مي‌شوند نيز در داخل کشور ساخته مي‌شوند که انتظار داريم پليس با اين موارد نيز برخورد کند.



شناسايي و معرفي ساختمان‌هاي اداري آسيب‌پذير

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: ايمن‌سازي و تاب‌آوري شريان‌هاي حياتي به ويژه شبکه انتقال آب و گاز در دستور کار شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران قرار گرفته است. صادقي، جانشين شهردار در شوراي هماهنگي مديريت بحران تهران با اشاره به لزوم گستردگي شبکه‌هاي انتقال آب و گاز و عبور آن از مناطق داراي گسل و قنات‌هاي زيرزميني گفت: خسارت ناشي از عدم مهار به موقع شريان‌هاي حياتي در حوادث و سوانح بزرگ نبايد ناديده گرفته شود و اين موضوع به خصوص پس از حادثه شکستگي و آتش‌سوزي لوله انتقال گاز محله شهران مشخص شد. وي گفت: ساختمان‌هاي اداري آسيب‌پذير شناسايي و معرفي شده‌اند.

سرريز آسيب‌هاي اجتماعي در استان تهران

رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اينکه سرريز آسيب‌هاي اجتماعي در استان تهران است، گفت: با توجه به اينکه ۶۰ درصد از کودکان کار اتباع خارجي هستند، درخواست کرده‌ايم آنها را به کشورشان بازگردانند. انوشيروان محسني بندپي افزود: سرريز آسيب‌هاي اجتماعي را در استان تهران داريم. وي گفت: در ۶ استان کشور به منظور کاهش اعتياد، دادگاه درمان مدار را راه‌اندازي کرديم که توانستيم با اين اقدام در راستاي کاهش اين آسيب اقدام موثري انجام دهيم. بندپي گفت: بهزيستي تنها دستگاهي است که رديف حقوقي پرسنل در سرجمع اعتبارات حقوقي اضافه شده است. رئيس سازمان بهزيستي تاکيد کرد: با حمايت دولت و مجلس، نسبت به ترميم حقوق کارکنان توانستيم اقدام کنيم.

واردات ۱۵ درصدي دارو از اروپا

عضو هيات رئيسه کميسيون بهداشت مجلس گفت: براساس کنوانسيون‌هاي جهاني دارو به عنوان محصول استراتژيک در ليست تحريم‌ها قرار نمي‌گيرد. محمدحسين قرباني گفت: در کنوانسيون‌هاي بين‌المللي حتي در بدترين شرايط همچون جنگ بسياري از اقلام و محصولات استراتژيک اعم از دارو شامل تحريم‌ها نمي‌شود، ضمن اينکه ما واردات دارو از آمريکا نداريم و اگر هم باشد مانعي نيست، چراکه اگر نياز به دارويي خاص باشد که بايد از اين کشور وارد شود. اين نماينده مجلس ادامه داد: هم‌اکنون بالغ بر 85 درصد اقلام دارويي در داخل کشور توليد مي‌شود و 15 درصد نياز به وارداتي که در اين حوزه وجود دارد از قبيل داروي بيماري‌هاي صعب‌العلاج از کشورهاي اروپايي وارد مي‌شود.


رئيس کميته بودجه شوراي شهر تهران از بررسي مشکلات سازمان بازنشستگي شهرداري تهران خبر داد. مجيد فراهاني در گفتگو با ايسنا، با بيان اينکه سازمان بازنشستگي تهران سازماني است که وظيفه اصلي آن تحت پوشش قرار دادن نيروهاي شهرداري بعد از بازنشستگي است، گفت: هر ماه از حقوق پرسنل مبلغي تحت عنوان حق بازنشستگي کسر و در سازمان بازنشستگي به عنوان يک سازمان اقتصادي ذخيره مي‌شود. وي با بيان اينکه سازمان بازنشستگي شهرداري تهران به عنوان يک سازمان اقتصادي وظيفه دارد که حق بازنشستگي افراد را جمع‌آوري کند تا بعد از بازنشسته شدن آنها اين پول‌ها در اختيار آنها قرار گيرد و آتيه آنها را تأمين کند، گفت: در حال حاضر حق الزحمه‌اي که از پرسنل کسر مي‌شود کفاف چرخاندن سازمان بازنشستگي را نمي‌دهد و شهرداري موظف است ماهانه 20 ميليارد تومان به سازمان بازنشستگي بابت پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل کمک کند.

فراهاني با بيان اينکه سازمان بازنشستگي تعدادي شرکت اقتصادي دارد که متاسفانه اين شرکت‌ها آورده اقتصادي ندارند و زيان‌ده هستند، گفت: شوراي شهر تهران تصويب کرده است که سازمان بازنشستگي خودگردان شود؛ اما به دليل حجم مشکلات اين امکان فراهم نيست و اين در حاليست که بازنشستگان شهرداري علاوه بر مشکلات جسماني زياد از نظر مالي نيز در مضيقه هستند؛ چرا که حقوق آنها کم است و به واسطه وام‌هايي که دريافت کرده‌اند بعضا حقوق آنها به سمت صفر شدن رفته و اين موجب دل نگراني و اعتراضات بازنشستگان شهرداري شده است. عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه در سند تحويل و تحول که توسط نجفي شهردار پيشين تهران تهيه و جمع‌آوري شده بود نيز در مورد يکي از شرکت‌هاي زيرمجموعه شهرداري يعني صندوق ذخيره کارکنان نيز هشدار داده شده به گونه‌اي که اين صندوق پول‌هايي که از حقوق پرسنل کسر مي‌کرده است در جاهاي مختلف از جمله خريد هتلي در کيش و يا قطعه زميني در کنار متروي امام خميني (ره) صرف کرده است که بعدا مشخص شده اين سرمايه‌گذاري‌ها نيز مشکل داشته است. فراهاني افزود: هتلي که در کيش با پول کارمندان شهرداري خريده شده چندين برابر قيمت اسمي‌بوده و زمين مترو نيز مشکل سندي و حقوقي دارد و همچنين بخش زيادي از سرمايه‌گذاري‌ها نيز در معرض خطر است که بايد فکري به حال آنها کرد و بر همين اساس شوراي شهر تمرکز زيادي بر حل مشکلات اين مجموعه دارد.



بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز گيلان برگزار شد

تجارت-استان گيلان_فرحي؛ جشنواره «خيرين مدرسه ساز» استان گيلان با رويکرد "گراميداشت بيستمين سالگرد تاسيس مجامع خيرين مدرسه ساز با رويش نيک انديشان جوان" در مجتمع رفاهي فرهنگيان دهکده ساحلي بندر انزلي برگزارشد. به گزارش روابط عمومي‌صبح روز پنج شنبه بيستم ارديبهشت ماه بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان گيلان با حضور دکتر شهري معاون محترم توسعه مديريت، پشتيباني و مشارکت‌هاي مردمي‌سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور ، مهندس علي اوسط اکبري مقدم مدير کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان گيلان، حاجتي مدير کل آموزش و پرورش استان گيلان،مهندس جبار کوچکي نژاد و مهندس جعفرزاده نمايندگان مردم رشت و دکتر دلخوش نماينده مردم صومعه سرا در مجلس شوراي اسلامي‌در سالن اجتماعات مجتمع رفاهي فرهنگيان دهکده ساحلي بندر انزلي برگزارشد.دکترعلي شهري معاون محترم توسعه مديريت، پشتيباني و مشارکت‌هاي مردمي‌سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور در اين مراسم ضمن تشکر از زحمات ارزشمند خيرين مدرسه ساز گفت: امروز با کمک ارزشمند خيرين مدرسه ساز سعي بر آن است تا مشکلات مربوط به فضاهاي آموزشي تا حد ممکن تقليل يابد.وي هدف از برگزاري جشنواره‌هاي خيرين مدرسه ساز را تکريم خيرين به عنوان الگويي از انسانهاي خير و موفق عنوان نمود و يادآور شد: برگزاري اين چنين جشنواره‌هاي مي‌تواند کمک کند تا ساير مردم عزيز ما از اين کار خيرخواهانه الگوبرداري کنند.دکتر شهري در ادامه بيان نقطه نظرات و تنگاها در فضاهاي آموزشي را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره‌ها عنوان نمود و يادآورشد:با توجه به اينکه طرح الگويي تخريب ، بازسازي و مقاوم سازي فضاهاي آموزشي به عنوان يک کار بي نظيري معرفي شده، تلاش داريم تا در اجراي اين طرح ، گام‌هاي ويژه‌اي برداريم.معاون نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور با اشاره به وجود فضاي ناايمن در بخشي از فضاهاي آموزشي کشور يادآور شد: ما در اين بخش نيازمند جدي و توجه بيش از پيش مسئولين، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌و خيرين محترم هستيم.وي اهميت طرح‌هاي مردمي‌و مشارکتي را خاطر نشان کرد و تصريح نمود:با توجه به اهميت طرح‌هاي مردمي‌و مشارکتي طرح‌هاي نيمه تمام خيرين تنها طرحي بودند که تخصيص ۱۰۰ درصدي در اعتبارات ملي را داشته اند.

شعار هفته هلال احمر همه جا براي همه

تجارت-استان گلستان: دکتر محمدعلي هروي سرپرست جمعيت هلال احمر گلستان عصر روز شنبه 15 ارديبهشت ماه 1397 و در آغازين روز هفته جهاني هلال احمر و صليب سرخ در نشست خبري با اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص برنامه‌هاي هفته هلال احمر ضمن تبريک و گراميداشت اين ايام با بيان شعار امسال هفته هلال احمر "همه جا براي همه"، رويکرد امسال جمعيت هلال احمر گلستان را تعامل با ديگر سازمان‌ها بخصوص سازمان‌هاي مرتبط با حوزه امداد و نجات با هدف نوع دوستي و تسکين آلام بشري قلمداد نمود.در اين نشست مطبوعاتي دکتر هروي گفت: از تاريخ ۱۵ لغايت ۲۱ ارديبهشت ماه 1397 هفته هلال احمر ناميده مي‌شود و مقرر شد در هفته هلال احمر برنامه‌هاي مختلفي در حوزه‌هاي مختلف جمعيت هلال احمر گلستان برگزار مي‌شود.سرپرست جمعيت هلال احمر گلستان تصريح نمود: نواخته‌ شدن زنگ امداد در مدارس استان با حضور مربيان جمعيت هلال احمر، اجراي مانورهاي امدادي، سخنراني در خطبه‌هاي نماز جمعه و غبارروبي مزار شهدا، ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران به ويژه شهداي امدادگر، افتتاح مرکز بينايي‌سنجي جمعيت هلال احمر شهرستان بندرگز، اجراي طرح نيابت با محوريت رسيدگي به مشکلات و امور سالمندان و افراز نيازمند، برپايي چادرهاي سلامت در سطح شهرهاي استان، ارائه خدمات بهداشتي رايگان در مناطق محروم، برپايي نمايشگاه عکس با رويکرد خدمات و دستاوردهاي جمعيت هلال‌احمر گلستان، نواختن طنين اهداي خون اهداي زندگي در ساختار سازماني جمعيت هلال احمر گلستان، تجهيز مرکز فيزيوتراپي مينودشت و گسترش مراکز توانبخشي، برگزاري همايش تجليل و اعطاي نشان ايثار به داوطلبين امدادگر، نجاتگر و جوان عضو جمعيت هلال احمر گلستان، برگزاري گردهمايي معاونت‌هاي هلال‌احمر، برپايي اردوي «ايران، اي مرز پرگوهر»، اعزام 80 امدادگر و نجاتگر جمعيت هلال احمر گلستان به مشهد مقدس، از جمله برنامه‌هاي جمعيت هلال احمر گلستان در هفته جهاني هلال احمر مي‌باشد.سرپرست جمعيت هلال احمر گلستان افزود: نمايشگاه دستاوردهاي جمعيت هلال احمر گلستان يکشنبه 16 ارديبهشت ماه جاري ساعت 11 صبح مقابل پارک شهر گرگان افتتاح خواهد شد و همچنين در هفته هلال احمر خدمات سلامت و توانبخشي در مراکز هلال احمر به صورت رايگان ارائه خواهد شد.ايشان همچنين از برپايي کاروان سلامت جمعيت هلال احمر گلستان در مناطق محروم خبر داد و افزود: اين کاروان در 24 ارديبهشت ماه در منطقه فارسيان آزادشهر مستقر خواهد شد و به ارائه خدمات رايگان به مردم اين منطقه خواهد پرداخت.سرپرست جمعيت هلال احمر گلستان در ادامه افزود: زيرساخت جمعيت هلال احمر گلستان نسبت به ساير استان‌ها از وضعيت بهتري برخوردار مي‌باشد و ما مي‌توانيم با اقدامات موثر اين سطح آمادگي را افزايش داد.

پرداخت 357 ميليارد تومان تسهیلات توسط بانک مهر اقتصاد بوشهر

تجارت- استان بوشهر: رئيس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان بوشهر گفت: در سال گذشته با تشکيل 10 هزار پرونده، اقدام به پرداخت 357 ميليارد تومان تسهيلات کرده ايم.به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان عسلويه، عبدالرحيم دشمن‌زياري در آيين تکريم و معارفه روساي شعبه بانک مهر اقتصاد شعبه عسلويه اظهار داشت: در سال گذشته با تشکيل 10 هزار پرونده، اقدام به پرداخت 357 ميليارد تومان تسهيلات خرد و کلان کرده‌ايم که در سطح استان بوشهر و در بين تمامي‌شعب بانک‌هاي مختلف کم‌نظير بوده است.وي افزود: از اين ميزان تسهيلات، 45 ميليارد تومان در شعبه عسلويه پرداخت شده که در رونق کسب و کار با پايه اشتغال تاثيرگذار بوده است. رئيس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان بوشهر تصريح کرد: استان بوشهر جزء 10 استان برتر کشور است که داراي سه شعبه درجه يک مي‌باشد که در شهرهاي بوشهر، جم و عسلويه قرار دارد. دشمن‌زياري بيان کرد: شعبه عسلويه استان بوشهر در طي دو سال گذشته به عنوان 20 شعبه اول کشور با کسب دومين ستاره طلايي حائز رتبه برتر شده که نشان‌دهنده موفقيت اين شعبه در عرصه ملي است.وي عنوان کرد: رشد چشمگير مشتريان اين بانک در طي هشت سال گذشته به دليل سرعت ارائه خدمات در کنار جلب اعتماد عمومي‌است که به عنوان يک سرمايه مناسب در نزد مديران موسسه از جايگاه مناسبي برخوردار است. رئيس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان بوشهر يادآور شد: بر اساس استراتژي‌هاي در نظر گرفته شده سعي ما اين است که فضاي مديريتي در عرصه شعب بانک را به گونه‌اي تنظيم کنيم که شاهد فرسايش نيروي انساني نباشيم و بتوانيم حداکثر بازدهي را در تغييرات داشته باشيم.دشمن‌زياري ادامه داد: امروز در حالي محيط کاري روساي دو شعبه درجه يک استان در شهرهاي عسلويه و جم جابجا مي‌شود که هر دو از روساي موفق موسسه در سطح استان هستند.در اين آيين با تقدير از خدمات دو ساله مصطفي يزدان پناه در شعبه عسلويه، حميد سروش رئيس شعبه جم جايگزين وي شد و يزدان پناه نيز از فردا به عنوان رئيس جديد شعبه جم فعاليتش آغاز مي‌شود.

ارتقاء سيستم ارتباطي خطوط تلفن شهري با مشاركت شركت آغاجاري انجام شد

تجارت-استان خوزستان: رئيس اداره فناوري و ارتباطات شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري از نصب تجهيزات فيبر نوري بر روي مركز ٢٥٦ شهري تحت مسئوليت شركت مخابرات ايران و مخابرات شهرستان اميديه و همكاري و مشاركت فني كارشناسان اداره فناوري و ارتباطات شركت آغاجاري خبر داد.يحيي اتابك بيان كرد: با توجه به نيازهاي ارتباطي برون سازماني در شركت نفت وگاز آغاجاري، يكي از وظايف اداره فناوري ارتباطات فراهم نمودن بستر مناسب ونيز تجهيزات لازم براي ارتباط دو سويه در راستاي تحقق اهداف سازمان مي‌باشد .وي گفت : با توجه به فرسودگي كابلها مسي موجود و نيز عدم كارايي مناسب تلفن‌هاي dect) )بي سيم و نياز به بهينه سازي و توسعه ارتباطات شهري سبب شد تا همكاران پرتلاش اداره فناوري ارتباطات در جهت فائق آمدن بر مشكلات موجود اقدام به تهيه تدارك و نصب كافو نوري 250شماره از اداره مخابرات شهرستان تا سالن دستگاه تعميرات مراكز خودكار اداره فناوري ارتباطات نمايند . يحيي اتابك با اشاره به آثار مثبت اين اقدام در راستا ارتقاء سيستم ارتباطي در خطوط تلفن شهري افزود: باتوجه به نيازمبرم ادارات و كمبود شديد خطوط مزبور و همچنين از سوي ديگر خطوط بي سيمي‌شهري كه در گذشته خريداري شده بود، بدليل اشكالات متعدد فني قابليت لازم جهت استفاده وفاقد كيفيت بودند لذا اين اقدام باتوجه به سيستم انتقال فيبرنوري بخش فراواني از مشكلات ارتباطي را برطرف نمود.


۲۴۰ کارواش تهران پايش مي‌شوند

رييس اداره محيط زيست شهر تهران ضمن تاکيد بر بازچرخاني آب در کارواش‌ها گفت: ۲۴۰ کارواش در سطح شهر تهران در برنامه پايش اداره محيط زيست شهر تهران قرار دارند. محمدحسين بازگير در گفتگو با ايسنا با بيان اينکه برنامه پايش کارواش‌هاي شهر تهران از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: بر اساس اين برنامه، بيش از ۲۰۰ کارواش بزرگ و پر کار در سطح شهر تهران شناسايي شده است که نياز به پايش و بررسي دارند. وي با اشاره به اينکه مشکل اساسي کارواش‌ها خروجي فاضلاب آن‌ها است، تصريح کرد: کارواش‌ها واحدهاي آب‌بري هستند که بايد فاضلاب توليدي آن‌ها مديريت شود. متاسفانه برخي از اين واحدها در سطح شهر تهران فاقد سيستم تصفيه فاضلاب هستند. بازگيرافزود: برخي از کارواش‌هاي سطح شهر نيز تاسيسات رفع آلودگي آب را دارند. در برنامه پايش کارواش‌ها، تجهيزات و تاسيسات تمامي‌آن‌ها توسط ماموران محيط زيست بررسي مي‌شود و حتي از خروجي کارواش‌هايي که سيستم تصفيه پساب نيز دارند نمونه‌برداري و آزمايش مي‌شود تا استاندارد بودن يا نبودن آن‌ها مشخص شود.

ريزگردها عامل اصلي بروز آلودگي هوا در خرم‌آباد

نماينده مردم خرم آباد و دوره در مجلس، با تاکيد بر اينکه ريزگردهاي استان خوزستان عامل اصلي ايجاد آلودگي هوا در خرم آباد است، از بارش باران گل‌آلود به عنوان معضل جديد اين شهر ياد کرد. محمد بيرانوندي در گفتگو با خانه ملت، با تاکيد بر اينکه ريزگردهاي استان خوزستان منشاء بروز آلودگي هوا در شهر خرم آباد است گفت: ما در استان لرستان سال‌هاست که با اين مصيبت روبرو هستيم و از آلودگي هوا که از سمت جنوب کشور به اين منطقه آمده بي‌بهره نمانده‌ايم. نماينده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: ميزان آلودگي هوا به اندازه‌اي است که همزمان با باريدن باران شاهد بارش آب گل آلود از آسمان بوديم که وضعيت آزار دهنده‌اي براي مردم اين منطقه ايجاد کرده بود، ضمن اينکه برغم بارش باران آلودگي هوا افزايش يافته است. وي تصريح کرد: هم‌اکنون آلودگي هوا در اين منطقه باعث ايجاد و تشديد بسياري از بيماري‌هاي تنفسي شده، از سوي ديگر آلودگي هوا محصولات کشاورزي اين منطقه را نيز تحت تاثير قرار داده است.

تيراندازي مرگبار در ميدان جمهوري اسلامي‌مشهد

مرکز اطلاع‌رساني پليس خراسان رضوي اعلام کرد: تيراندازي خياباني در مشهد امنيتي نبوده است. به گزارش خبرآنلاين، در گزارش ظهر روز گذشته مرکز اطلاع‌رساني پليس خراسان رضوي آمده است که سرنشينان خودروي پرايد به پژوپارس در ميدان جمهوري اسلامي‌تيراندازي کردند که دو سرنشين پژو جان خود را از دست دادند. مرکز اطلاع‌رساني پليس خراسان رضوي با تاکيد بر اين موضوع که اين تيراندازي امنيتي نبوده است، اعلام کرد: با توجه به سرنخ‌هاي موجود، تلاش براي شناسايي و دستگيري عاملان اين تيراندازي ادامه دارد که به‌زودي اخبار تکميلي اعلام مي‌شود.


کسب رتبه برتر روابط عمومي‌شرکت برق ايلام براي پاسخگويي درسامانه سامد

تجارت-استان ايلام:حجت ا... رشنوادي مدير کل دفتر مديريت عملکرد، بازرسي و امور حقوقي استاداري ايلام با اهدا لوح سپاسي از غلامرضا رضايتي مدير دفتر روابط عمومي‌شرکت توزيع برق ايلام تقدير کرد.اين لوح سپاس براي کسب رتبه برتر براي پاسخگويي به موقع درسامانه سامد در بين دستگاه‌هاي اجرايي استان به اين دفتر اهدا شد.

برداشت گل محمدي از گلستان‌هاي شهرستان دليجان آغاز شد

تجارت-استان مرکزي: به گزارش روابط عمومي‌جهاد کشاورزي عباس ارشدي مدير جهاد کشاورزي گفت: شهرستان دليجان داراي۲۸۰ هکتار گلستان گل محمدي مي‌باشد که ۲۵۰هکتار آن بارده و ۳۰ هکتار آن جديد الاحداث مي‌باشد.در ادامه ايشان متوسط عملکرد هر هکتار گل محمدي را ۳ تن اعلام نموده و پيش بيني کردند که حدود ۷۵۰ تن گل تر از گلستانهاي دليجان برداشت شود.ايشان در ادامه خاطر نشان ساختند: که با توجه به خشکسالي‌هاي اخير و کم شدن منابع آب در شهرستان تغيير الگوي کشت ضروري مي‌باشد. در همين راستا مديريت جهاد کشاورزي شهرستان نسبت به ترويج محصولات کم آب و مناسب با شرايط اقليمي‌منطقه بويژه گل محمدي اقدام نموده است.ارشدي در ادامه عنوان نمودکه بيشترين سطح زير کشت اين محصول در روستاهاي خاوه ، مهدي آباد، هستيجان و قالهر قراردارند. آقاي مهندس عباس ارشدي در خاتمه خاطر نشان کردند با توجهبه اينکه در سال زراعي جديد در اثر سرمازدگي حادث شده باغات گل محمدي دچار خسارت شده‌اند ولي پيش بيني مي‌گردد از سطح ۲۵۰ هکتار گل محمدي ۷۵۰ تن گل تر توليد گردد که از اين ميزان ۳۱ ليتر اسانس و ۱۰۰۰۰۰۰ ليتر گلاب استحصال مي‌شود.

اجرا نمايش عروسکي با موضوع صرفه‌جويي در آب در شهرستان قدس

تجارت-علي کيواني- قدس؛ نمايش عروسکي با موضوع صرفه جويي در مصرف آب براي بيش از ۷۰۰ تن دانش آموز مقطع ابتدايي در شهرستان قدس اجرا شد.مدير امور آبفاي شهرستان قدس با اعلام اين خبر گفت: طي سنوات گذشته در راستاي فرهنگ سازي مديريت مصرف بهينه آب اين نمايش در مدرسه ابتدايي شهيد حسين فهميده برگزار شد ومورد استقبال پر شور دانش آموزان قرار گرفت.بهزاد رضواني يکي از دلايل برگزاري اين نمايش را آموزش ۲۰ روش صرفه جويي به دانش آموزان دانست وگفت اين کار دامه دار خواهد بود.رضواني تاکيد کرد آموزش در سنين پايين بسيار موثر است و کودکان به عنوان حاميان آب در اين زمينه آموخته‌هاي خود را به خانواده انتقال مي‌دهند.

افزایش سرانه فرهنگی و هنری شهرستان ری

تجارت- علی کیوانی - ری، 21 مرکز فرهنگی و هنری جدید در یک سال گذشته کار خود را در شهرستان ری آغاز کردند.بر این اساس ١٧ آموزشگاه در رشته های نمایش، هنرهای تجسمی و موسیقی، دو کانون تبلیغاتی و دو موسسه فرهنگی و هنری در یک سال منتهی به اردیبهشت ماه جاری، مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت و کار خود را آغاز کردند.این میزان افزایش سرانه فرهنگی و هنری طی یک سال گذشته در شهرستان ری نسبت به سایر شهرستان های استان تهران از رشد قابل توجهی برخوردار است.