پاسخ لوو به تصميم انتقادي مهاجم بايرن

يواخيم لوو، سرمربي تيم ملي آلمان، پاسخ انتقادات اخير ساندرو واگنر، مهاجم آلماني را پس از دعوت نشدن او به جام جهاني داد.

به نقل از ورزش سه، واگنر در فهرست تيم ملي آلمان براي جام جهاني قرار نداشت و از همين رو، براي پاسخ به تصميم لوو براي کنار گذاشتنش، او نيز از تيم ملي اعلام بازنشستگي کرد. حال لوو پاسخ اين اقدام ستاره بايرن مونيخ را داد. او گفت: مي‌توانم متوجه شوم که واگنر ناراحت است، مشخص است ولي به نظرم واکنشش اغراق شده بود. اين اقدام را انتقادي به هم تيمي‌هايش مي‌دانم. او با بازيکنان تيم ملي آلمان که در اين مدت با ما همکاري داشتند افتخارات بزرگي کسب کرده اند، مثل احمق‌ها برخورد مي‌کند.

بازگشت پارما به سري A بعد از 3 سال

تيم پارما که سه سال قبل به دليل ورشکستگي به سري D فوتبال ايتاليا سقوط کرده بود، به سري A بازگشت.

به نقل از ورزش‌سه، پارما موفق شد با نتيجه 2-0 اسپتزيا را شکست بدهد و صعودش به رقابت‌هاي سري A را قطعي کند. پارما در دهه 90 يکي از قدرتهاي فوتبال ايتاليا بود و حتي توانست در سال‌هاي 1995 و 1999، قهرماني در جام يوفا را جشن بگيرد. آنها همچنين در سال 1993، قهرمان جام برندگان اروپا شده بودند. اما اين تيم در سال 2015 به دليل مشکلات مالي شديد، به سري D فرستاده شد.

اما آنها اکنون توانستند با کسب رتبه دوم بعد از امپولي، به طور مستقيم به رقابت‌هاي سري A صعود کنند.

همه دنيا از علاقه رئال به آلابا باخبرند

ديويد آلابا، ستاره اتريشي بايرن در چند سال اخير همواره مورد توجه بارسلونا و رئال مادريد قرار داشته است.

به نقل از ورزش‌سه، چپ‌پاي همه کاره بايرن اما همواره از علاقه‌اش به بايرن سخن گفته و دو سال پيش نيز قراردادش را تا سال 2021 تمديد کرد با اين حال در آستانه نقل و انتقالات تابستاني، بار ديگر شايعات مختلفي در مورد او به گوش مي‌رسند.

اين بار پدر آلابا بود که به شايعات دامن زد و به خبرنگاران گفت: اين يک راز نيست. همه دنيا مي‌دانند که رئال به پسرم علاقه مند است و قصد جذب او را دارد ولي در حال حاضر نمي‌توانم چيز بيشتري بگويم. الان زمان درستي براي صحبت کردن نيست.



آغاز فصل جديد مسابقات باشگاهي تيروکمان از تيرماه

فصل جديد رقابت‎هاي ليگ تيروکمان از نيمه اول تيرماه آغاز مي‎شود. به نقل از مهر، در نشست سازمان ليگ فدراسيون تيروکمان با سرپرستان تيم‌هاي شرکت کننده در رقابت‌هاي ليگ، ۲۹ خردادماه به عنوان زمان قرعه کشي مسابقات تعيين شد. بر همين اساس تيم‌ها بايد حداکثر تا ۲۳ خردادماه مدارک و اسامي‌مربوط به بازيکنان و اعضاي کادر فني خود را به سازمان ليگ ارائه کنند. قرار است فصل جديد مسابقات باشگاهي تيروکمان از نيمه اول تيرماه آغاز شود.

نفرات برتر انتخابي تيم ملي کاراته دانشجويان مشخص شدند

رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کاراته دانشجويان پسر با معرفي نفرات برتر در بخش کاتا و کميته برگزار شد. به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشگاهي، رقابتهاي انتخابي تيم ملي کاراته دانشجويان پسر به منظور حضور در مسابقات قهرماني دانشجويان جهان با حضور ۷۰ کاراته کار از دانشگاه‌هاي سراسر کشور برگزار شد. در اين رقابتها که در سالن شهيد کبکانيان تهران و با قضاوت داوران آسيايي و جهاني با همکاري فدراسيون کاراته برگزار شد، در نهايت نفرات برتر در سه بخش کوميته انفرادي، کاتاي انفرادي و کاتاي تيمي‌معرفي و به اولين مرحله از اردوي تمريناتي تيم ملي دانشجويان دعوت شدند. با تصميم کميته فني مسابقات نفرات ذيل جواز حضور در اولين مرحله اردوي آمادگي تيم منتخب دانشجويان را بدست آوردند. در بخش کوميته رقابتها در ۵ وزن برگزار شد که در مجموع ۱۱ نفر موفق به کسب جواز حضور در اردوي تيم ملي شدند:

وزن ۶۰-کيلوگرم: ميثم ادهمي‌و محمد طاها عبداللهيان؛ وزن ۶۷-کيلوگرم: مهدي رحيمي‌نژاد و محمدامين تقي‌پور؛ وزن ۷۵-کيلوگرم: سيدرضا خوشکلام ، ياسن عبدالملکي و ميلاد بهمني؛ وزن ۸۴-کيلوگرم: يونس نوروزي و مهدي قراري‌زاده؛ وزن ۸۴+کيلوگرم: محمدمهدي قاهري و کوشا تيموري؛ کاتاي انفرادي: علي زند و صحران؛ کاتاي تيمي: سيد علي مير صفايي ، سيد رضا مير صفايي و حسين معظم.

يازدهمين دوره مسابقات کاراته دانشجويان جهان تير ماه سال جاري در شهر کوبه ژاپن برگزار مي‌شود.

حذف زمان‌هاي استراحت فني از سوي کنفدراسيون واليبال اروپا

هيات اجرايي کنفدراسيون واليبال اروپا در جلسه روز جمعه تصميم بر حذف زمان استراحت فني در هر ست را گرفت و اين قانون فصل آينده در تمامي‌رقابت‌هاي زير نظر اين کنفدراسيون به اجرا در مي‌آيد. به‌ نقل از ‌ايسنا، در جلسه‌اي که روز جمعه در شهر کازان روسيه برگزار شد هيات اجرايي کنفدراسيون واليبال اروپا تصميم به حذف دو زمان استراحت فني در امتيازهاي هشت و شانزده در هر ست گرفت و اين قانون در فصل آينده اجرا مي‌شود. با اين قانون، از اين پس در تمامي‌رقابت‌هايي که زير نظر کنفدراسيون واليبال اروپا (CEV) برگزار مي‌شود نيازي به توقف در زمان‌هاي استراحت فني نيست. اين قانون جديد براي اعمال در ليگ‌هاي داخلي کشورهاي اروپايي مورد تصويب قرار نگرفت و تنها در رقابت‌هاي زير نظر کنفدراسيون واليبال اروپا به اجرا خواهد آمد. اين‌ در حالي است که پيش از اين در جام باشگاه‌هاي جهان نيز قانون حذف دو زمان استراحت فني اجرا شد و احتمال آن وجود دارد که اين قانون در چند سال آينده در تمامي‌مسابقات رسمي‌واليبال اجرا شود.



به دنبال ارایه تصویر واقعی از ایران هستم

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با فاکس اسپورت برزيل درباره مسائل مختلفي از جمله حضور در رئال مادريد و تيم ملي ايران به صحبت پرداخت. ‌به نقل از فاکس اسپورت برزيل، تجربه چيزي است که کارلوس کي‌روش از آن بي‌بهره نيست. سرمربي ۶۵ ساله تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران تجربه بسيار زيادي در دنياي فوتبال دارد. او هدايت بازيکنان بزرگي همچون کريستيانو رونالدو، وين روني و البته رونالدو برزيلي، زيدان را در کارنامه خود داشته است.

کارلوس کي‌روش توانسته چهار بار جواز حضور در جام جهاني را به دست بياورد. او تنها مربي در جهان است که چهار بار صعود به جام جهاني را تجربه کرده است که دو بار آن با تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران بوده است، يک بار با پرتغال در سال ۲۰۱۰ و يک بار هم زماني که در سال ۲۰۰۲ هدايت تيم‌ ‌ملي فوتبال آفريقاي جنوبي را بر عهده داشت، اکنون انتظارات از اين مرد پرتغالي بالاست و از او انتظار مي‌رود که از تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران کمک کند تا از گروه خود به مرحله دوم جام جهاني راه يابد. سرمربي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران در ابتدا درباره چهار صعود به جام جهاني گفت‌: افتخارات گذشته ممکن است انگيزه مضاعف در آينده براي شما شود. براي من همين طور بوده و به اين مساله افتخار کردم ولي اين چيزي نيست که کاملا من را راضي کند بلکه مسئوليت پذيري من را بيشتر مي‌کند تا بتوانم بهتر عمل کنم. شايد کساني باشند که با دو صعود به جام جهاني از خود راضي باشند ولي براي من برعکس است و تلاش خواهم کرد که عملکرد بهتري در آينده براي خود و تيمي‌که هدايت آن را برعهده دارم ايفا کنم. وي در مورد ميراثش براي فوتبال ايران گفت: ميراثي که من براي فوتبال ايران بر جاي گذاشتم تنها مربوط به مسائل تکنيکي نمي‌شود بلکه در باره مباحث ساختاري و از اين قبيل توانسته‌ام ميراثي بر جاي بگذارم و تغييرات عمده و گسترده‌اي را در اين زمينه‌ها ايجاد کردم. من معتقدم که اين تغييرات در تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران بسيار روشن بوده است. جايي که مي‌توان فوتبال ايران را به دوران قبل از اين تغييرات و بعد از آن تقسيم کرد. در شش يا هشت سال آينده اين تغييرات مي‌تواند به بهترين شکل ايجاد شود. براي من حضور در ايران تجربه گرانبهايي بود. با وجود همه سختي‌ها و کم و کاستي‌ها تلاش براي پيدا کردن راه‌حل هميشه وجود داشت. هميشه تلاش کردم تا بازيکنانم بهتر شوند و پيشرفت کنند. اين وظيفه من و مسئوليت من به عنوان سرمربي است که بتوانم بازيکنانم را بهتر کنم و باعث پيشرفت آنها شوم.

کي‌روش ادامه داد: تصوير تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران در جهان کمک مي‌کند تا يک چهره واقعي از مردم ايران را به جهان نشان دهيم. نه تنها مردم ايران،‌ بلکه از فرهنگ و شرايط زندگي آنها که تفاوت زيادي با ديگران ندارد. مسائل سياسي بسيار پيچيده هستند ولي به هيچ وجه نشان دهنده فوتبال و فعاليت‌هاي فوتبالي نيستند. فوتبال ورزش مردم است. جايي که بازيکنان براي مردم کشورشان تلاش مي‌کنند تا جامعه به آنها افتخار کند.

وي در خصوص رابطه‌اش با تيته (سرمربي برزيل) و (کورينتيانس) گفت: رابطه ما از طريق دوستان و افراد مسئول که در کورينتيانس کار مي‌کردند، ايجاد شد. رابطه من با تيته خيلي رابطه صميمانه‌اي نيست ولي رابطه‌اي کاملا بر مبناي حرفه‌اي و کاري محسوب مي‌شود. من تيته را به خوبي مي‌شناسم و تعجب نکردم که بعد از انتخاب او به عنوان سرمربي برزيل، پيشرفت زيادي در اين تيم ايجاد شود. او سخت تلاش مي‌کند و از کيفيت بالايي هم برخوردار است.

کي‌روش افزود: الان شرايط بازيکنان طوري شده است که مربي نمي‌تواند بازيکني را انتخاب کند بلکه شرايط مالي بازيکنان باعث شده تا کار تيم‌ها براي جذب بازيکن سخت شود. البته اين را هم بايد بگويم که براي يک رقابت برابر وجود فوق ستاره‌ها چندان عادلانه نيست و رقابت برابر را از بين مي‌برد.

وي در مورد انتقاداتش از رونالدوي برزيلي در زمان حضور روي نيمکت رئال گفت: قبل از اين که با رونالدو آشنا شوم و فرصت کار با او را به دست بياورم مي‌دانستم که لقب او پديده است. بعد از کار کردن با او فهميدم چرا به رونالدو پديده مي‌گويند چون توصيف او با يک کلمه خيلي سخت است. همانطور که مي‌دانيد من در سال‌هاي پاياني فوتبال او بود که فرصت همکاري با رونالدو را به دست آوردم. بعد از مصدوميتي که رونالدو داشت، او خيلي به جزئيات توجه مي‌کرد و همچنان نتيجه آن مصدوميت را در خود مي‌ديد و خيلي هم مراقب بود. مصدوميت رونالدو در رئال مادريد تلخ‌ترين لحظه دوران حضورم در اين تيم بود که با عث شد او تا چند هفته نتواند تيم را همراهي کند. اين مصدوميت باعث شد در نتيجه گرفتن در ليگ افت کنيم.

وي در خصوص پيشنهاد از واسکودوگاما در سال 2011 گفت: بله پيشنهادي که در سال ۲۰۱۱ از واسکودوگاما داشتم براي خودم هم خيلي جذاب بود و من هميشه آرزو داشتم که هدايت يک تيم برزيلي را بر عهده بگيرم. بازيکنان زيادي از برزيل به پرتغال رفتند و کار کردند و من هميشه به اين موضوع فکر کردم که من هم بتوانم به برزيل بروم و ايده‌هايم را در اين کشور اجرايي کنم. من اين پيشنهاد را فرصت خيلي خوبي مي‌ديدم ولي دلايل غير فوتبالي مانع ادامه مذاکرات ما شد. من آن زمان منتظر نتيجه دادگاه عالي ورزش بودم و به همين خاطر نتوانستم اين برنامه را پيش ببرم. وي در پاسخ به اين پرسش که اگر روزي پيشنهادي از برزيل يا باشگاه‌هاي آن داشته باشد؛ قبول مي‌کند يا خير، اظهار داشت: قبول اين پيشنهاد همواره يک ريسک و چالش بوده ولي من از آن استقبال مي‌کنم. قبول اين پيشنهاد بستگي به بررسي شرايط دارد. همه مي‌دانند که مربيگري در برزيل دشواري‌هاي زيادي دارد ولي در عين حال مربي با سازگار مي‌تواند خود را به شرايط موجود وفق دهد. سرمربي تيم مل در خصوص بهترين برزيل تاريخ گفت: از بچگي بخواهم بگويم بايد بگويم برزيل دهه ۷۰. آن تيم تاثير زيادي در من و انتخاب ورزش داشت. چند سال بعد از آن، اين فرصت را داشتم وقتي که برزيل قبل از سال ۱۹۸۲ چند هفته در پرتغال اردو زده بود، با بازيکنان آنها آشنا شوم. آن اتفاق يک رويا براي من بود و تاثير زيادي روي من داشت. همچنين فرصت ملاقات با کارلوس آلبرتو پريرا را داشتم که براي کار به عربستان سعودي رفته بود و از نحوه آماده سازي برزيل براي سال ۱۹۹۴ چيزهاي زيادي آموختم. برزيل بازيکنان خوب زيادي در تيم خود داشته است و از نظر من پله، رونالدو سپس ريوالدو، زيکو، سوکراتس، توستائو، جرزينيو، ريوه لينو، دوست من کارلوس آلبرتو و خيلي‌هاي ديگر بهترين‌هاي برزيل‌اند. کي‌روش درمورد تيم منتخب برزيل از نگاه وي گفت: پله و رونالدو در خط حمله. در خط‌هافبک زيکو، سوکراتس، ريوالدو و ريوه لينو را قرار مي‌دهم. در خط دفاع کارلوس آلبرتو، موزر، گومس و روبرتو کارلوس. دروازه‌بان را نگفتهايم؟ اين تيم نياز به دروازه بان ندارد و من دوستم آلداير را که يک مدافع است به عنوان ليبرو آنجا قرار مي‌دهم.



برنامه تيم ملي فوتبال تا پايان مرحله گروهي جام جهاني ۲۰۱۸

برنامه تيم ملي فوتبال کشورمان تا پايان مرحله گروهي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه مشخص شد.

به نقل از تسنيم، تيم ملي فوتبال کشورمان که خود را براي رقابت‌هاي جام جهاني 2018 روسيه آماده مي‌کند، پس از برگزاري ديدار دوستانه ديروز (شنبه) مقابل ازبکستان بايد آماده سفر به روسيه شود. برنامه تيم ملي پيش از سفر به روسيه و تا پايان مرحله گروهي مشخص شده است.

اعضاي تيم ملي بعد از ظهر امروز به ديدار رئيس جمهور حسن روحاني خواهند رفت و سپس در رونمايي از سرود تيم ملي در جام جهاني و مراسم بدرقه که در تالار رودکي انجام مي‌شود، شرکت مي‌کنند. ملي‌پوشان پس از برگزاري اين مراسم‌ها روز دوشنبه راهي ترکيه خواهند شد تا اردوي خود را در اين کشور برگزار کرده و سپس ديداري دوستانه را در تاريخ 7 خرداد مقابل تيم ملي اين کشور در استانبول برگزار کنند.

شاگردان کارلوس کي‌روش پس از پايان اردوي يک هفته‌اي در ترکيه راهي يونان مي‌شوند و يک هفته نيز در اين کشور اردو برپا خواهند کرد و 12 خرداد ديدار دوستانه‌اي مقابل تيم ملي يونان در آتن خواهند داشت.

پس از اين اردو تيم ملي ايران به عنوان نخستين تيم حاضر در جام جهاني در تاريخ 15 خرداد وارد مسکو خواهد شد تا اردوي نهايي خود را پيش از شروع رقابت‌هاي جام جهاني در اين کشور برگزار کند. تيم ملي در کمپ لوکوموتيو مسکو استقرار خواهد داشت و 19 خردادماه نيز ديداري دوستانه را مقابل ليتواني برگزار مي‌کند.

اولين ديدار تيم ملي در گروه B جام جهاني 2018 مقابل مراکش در تاريخ 25 خردادماه در سن پترزبورگ برگزار مي‌شود. تيم ملي از 23 خرداد راهي اين شهر شده و بلافاصله پس از بازي به مسکو بازخواهد گشت. تيم ملي دوباره 28 خرداد از مسکو راهي کازان خواهد شد تا براي ديدار 30 خرداد مقابل اسپانيا آماده شود. شاگردان کي‌روش تمرينات خود را پيش از آخرين ديدار مرحله گروهي مقابل پرتغال از 31 خرداد تا 2 تيرماه در کمپ مسکو برگزار خواهند کرد و سپس راهي سارانسک مي‌شوند تا براي برگزاري اين ديدار در تاريخ 4 تيرماه آماده شوند.



تيم هندبال ديناموبخارست در آستانه قهرماني در ليگ روماني قرار دارد. به نقل از ورزش سه، ليگ هندبال روماني که ايراني‌هاي زيادي را در خود جاي داده، روزهاي پاياني خود را سپري مي‌کند. تيم‌هاي پرطرفدار ديناموبخارست و استوابخارست در اولين فينال ليگ هندبال روماني به مصاف هم رفتند. اين مسابقه با برتري دينامو به پايان رسيد که ۴ بازيکن ايراني در اختيار دارد. ا... کرم استکي، سجاد استکي، عليرضا موسوي و سعيد حيدري راد ۴ بازيکن ايراني ديناموبخارست هستند که نقش کليدي در اين پيروزي داشتند.

محسن باباصفري هم در ترکيب استوابخارست حضور داشت و نتوانست مانع شکست تيمش شود. بازي دوم فينال چهارشنبه شب برگزار مي‌شود و در صورت پيروزي ديناموخارست اين تيم به عنوان قهرماني براي سومين سال متوالي دست پيدا مي‌کند. سال گذشته نيز برادران استکي و عليرضا موسوي با اين تيم به عنوان قهرماني رسيدند. جالب اينکه سجاد و ا... کرم استکي براي فصل آينده قرارداد خود را با تيم ديگري در ليگ روماني به امضا رساندند.



قهرمان المپيک و جهان در دسته ۹۴ کيلوگرم وزنه برداري براي ثبت سومين رکورد اين دسته به نام خود دورخيز کرده است. سهراب مرادي که ۲ سال فوق العاده را بعد از بازگشت از محروميت و دوران بازنشستگي سپري کرده، اين روزها آماده‌ترين وزنه بردار حاضر در اردوي تيم ملي به شمار مي‌رود. اين وزنه بردار باتجربه که حالا طلاي المپيک و مسابقات جهاني را در کارنامه دارد، حتي زماني که به اوج آمادگي نرسيده؛ در تمرينات اقدام به رکوردشکني کرده است. سهراب که سال گذشته رکورد حرکت دوضرب و مجموع دسته ۹۴ کيلوگرم وزنه برداري جهان را جابجا کرد؛ امسال اين فرصت را دارد تا در يکضرب هم رکورددار شود و بدين ترتيب تمامي‌رکوردهاي اين دسته را به نام خود کند. مرادي اخيرا در تمرينات وزنه ۱۹۰ کيلوگرمي‌را بالاي سر برده که ۲ کيلوگرم بالاتر از رکورد يکضرب جهان است. کاخي کاشياشويلي رکورد ۱۸۸ کيلوگرمي‌را در سال ۱۹۹۹ ثبت کرده و اين فرصت براي سهراب مرادي وجود دارد تا بعد از ۱۹ سال اقدام به رکوردشکني کند. وزنه بردار دسته ۹۴ کيلوگرم کشورمان در حرکت دوضرب با وزنه ۲۳۳ کيلوگرمي‌و در مجموع با ۴۱۷ کيلوگرم رکورددار جهان محسوب مي‌شود. حتي سال گذشته و در دوران اوج آمادگي سهراب مرادي گفته مي‌شد او وزنه ۲۰۰ کيلوگرمي‌را هم در تمرينات در يکضرب بالاي سر برده است. بايد ديد اين وزنه بردار در بازي‌هاي آسيايي و مسابقات جهاني به رکورد يکضرب جهان حمله مي‌کند يا خير.



کريستيانو رونالدو سرانجام پذيرفته است که براي حل و فصل قضيه فرار مالياتي، با اداره ماليات و دادستاني همکاري کند.

به نقل از ورزش‌سه، سال گذشته رونالدو از طرف دادستاني مادريد به تخلف مالياتي 14.7 ميليون يورويي متهم شد. او تابستان در دادگاه حاضر شد و به دفاع از خود پرداخت. رونالدو متهم شده است که 4 فقره فرار مالياتي داشته ولي او در دادگاه تمام اتهاماتش را رد کرد.پس از گذشت چند ماه، فوق ستاره پرتغالي از موضع خود عقب نشيني کرده و طبق ادعاي ال موندو، ابتدا پيشنهاد داد تا با پرداخت 3.8 ميليون يورو، پرونده بسته شود اما دادستاني تقاضاي 25.6 ميليون يورو کرده بود و درخواست رونالدو طبعا رد شد. در دومين پيشنهاد، رونالدو حالا قصد پرداخت 14 ميليون يورو را دارد و بايد ديد مورد موافقت دادگاه قرار خواهد گرفت يا خير. رونالدو با اين اقدام جديد خود قصد دارد بدون دغدغه وارد جام جهاني شود و تمام تمرکزش تنها روي فوتبال باشد.