سر رييس‌جمهور بسيار شلوغ است
رئيس دفتر رئيس‌جمهور درباره حضور نيافتن رئيس‌جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: روش رئيس‌جمهور با گذشته فرقي نکرده،‌ هم در اين مجمع و هم مجمع قبل به اين دليل که روزهاي شنبه ايشان برنامه‌هايي دارند که عملا به آن برنامه‌ها مي‌پردازند، امکان حضور در جلسات مجمع فراهم نمي‌شود. سيد محمود واعظي در گفت‌وگو با ايلنا افزود: اين روزها رئيس‌جمهور بسيار سرشان شلوغ است به هر حال در مجمع افراد مختلفي هستند و اگر زماني هم لازم باشد روحاني در اين جلسات شرکت مي‌کند.وي ادامه داد: در حال حاضر برنامه رئيس‌جمهور با گذشته تفاوتي نکرده اما مسائل مختلفي وجود دارد که ايشان بايد رسيدگي کنند.


مسئولان هيچ پيماني با آمريکا نبندند
عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: اميدواريم مردم و مسئولان ما بيدار باشند و ديگر با آمريکا هيچ عهد و پيماني نبندند.آيت‌ا... محمدعلي موحدي کرماني در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص ضرورت ايجاد گفت‌وگوي ملي در شرايط کنوني کشور گفت: رمز پيروزي ما از ابتدا وحدت بوده است. اميدواريم همه مردم يکپارچه در مقابل دشمن بايستند و مطمئن باشيد روزي اين رژيم منحوس صهيونيستي نابود خواهد شد.وي در خصوص خروج آمريکا از برجام و اينکه برخي گروه‌ها دولت را به عنوان متولي برجام عامل بدعهدي آمريکا مي‌دانند، گفت: انصافا دولت تلاش خود را کرده و مسئولان هم زحمت کشيده‌اند و تمام مساله عهد‌شکني آمريکاست وگرنه دولتمردان تلاش کرده‌اند.


جهان با سرعت بالايي در حال تغيير است
وزير امور خارجه کشورمان که به همراه رييس جمهور در اجلاس شانگهاي شرکت کرده و از نزديک در جريان مذاکرات و جلسات برگزار شده در اين اجلاس قرار داشت،‌ پس از بازگشت به کشورمان در اين مورد نتيجه گيري کرد. محمد جواد ظريف در پيامي‌توييتري گفت: اجلاس شانگهاي نشان داد که جهان با سرعت بالايي در حال تغيير است. در اين اجلاس تعهد به همکاري‌هاي دوجانبه و منفعت آميز، حمايت قاطع از برجام و رد يکجانبه‌گرايي مورد تاکيد قرار گرفت.وي افزود: رئيس جمهور در اين اجلاس ديدارهاي سازنده‌اي را با بسياري از رهبران کشورهاي حاضر در اين اجلاس از جمله ولاديمر پوتين، رئيس جمهور روسيه و شي جين‌پينگ، رئيس جمهور چين ديدار کرد.

ضربه وزارت اطلاعات به تروريستها

سربازان گمنام امام زمان (عج) ۲۷ نفر از اعضاي شبکه تروريستي که قصد جنايت گسترده در ماه مبارک رمضان به ويژه شب‌هاي قدر و روز قدس را داشتند ، شناسايي و دستگير کردند.به گزارش ايلنا، وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) ۲۷ نفر از اعضاي شبکه تروريستي که قصد جنايت گسترده در ماه مبارک رمضان به ويژه شب‌هاي قدر و روز قدس را داشتند ، شناسايي و دستگير کردند.اين افراد در راستاي اهداف استکبار، قصد ناامن سازي ايران اسلامي‌و اجراي عمليات‌هاي تروريستي در تهران و چند شهر مهم را داشتند و با انتشار تصاويري در فضاي مجازي، ملت شريف ايران اسلامي‌را به انتقام و قتل تهديد کرده بودند که با هوشياري سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاري مقامات قضايي و نيروهاي نظامي‌و انتظامي‌به ويژه پليس فتا همگي آنان بازداشت شدند.از اين شبکه تروريستي مقادير زيادي سلاح و مهمات شامل چندين قبضه اسلحه کلاشينکف، کلت، نارنجک جنگي، بمب و تجهيزات ساخت مواد انفجاري کشف و ضبط شده است.

اعتراض به نشست منافقين در اروپا

کاظم جلالي در نامه‌اي به يانوش لواندوفسکي، رئيس هيأت روابط با جمهوري اسلامي‌ايران در پارلمان اروپا، با اعتراض به برگزاري نشست گروهک تروريستي منافقين در اروپا، روشنگري درخصوص ماهيت تروريستي اين گروهک را خواستار شد. رئيس گروه روابط پارلماني ايـران با اروپا در اين نامه با اشاره به اينکه ايران از بدو انقلاب اسلامي‌تاکنون، يکي از بزرگ‌ترين قربانيان تروريسم در جهان بوده، تاکيد کرد: بيشترين تعداد ترورها در ايران به دست گروهک تروريستي منافقين به انجام رسيده است. با وجود اين، متاسفانه شاهد اين واقعيت تلخ هستيم که عناصر اين نهاد که دستشان به خون هزاران نفر از شهروندان عادي، مسئولان دولتي و پارلماني ايران آلوده است، آزادانه در برخي کشورهاي اروپايي درحال تردد هستند و به بهانه‌هاي دروغين دفاع از حقوق بشر، از امکانات و تسهيلات در پاره‌اي از پايتخت‌ها و شهرهاي اروپايي، به ويژه پارلمان اروپا براي فريب افکار عمومي‌برخوردارند.

اجازه دخالت به دشمنان را نمي‌دهيم

فرمانده جديد قرارگاه پدافند هوايي گفت: ما به ملت عزيز ايران اين قول را مي‌دهيم که فرزندان شما در قرارگاه پدافند هوايي با بهره گيري از بهترين امکانات و تجهيزاتي که دارند اجازه هيچ‌گونه دخالتي به دشمنان جمهوري اسلامي‌نخواهند داد.به گزارش ايلنا، امير سرتيپ عليرضا صباحي‌فرد در حاشيه مراسم تجديد بيعت با آرمان‌هاي امام راحل گفت: امروز به اينجا آمده‌ايم که به مقتداي خودمان فرمانده معظم کل قوا بگوييم سربازان شما در پدافند هوايي تا آخرين قطره خون از آرمان‌هاي انقلاب عقب نشيني نخواهند کرد.

دخالت سعودي‌ها در انتخابات لبنان

فرمانده سپاه قدس گفت: عربستان سعودي در مدت کوتاهي 200 ميليون دلار صرف انتخابات لبنان کرد، اما حزب‌ا... لبنان پيروز شد، انتخابات اخير لبنان يک رفراندوم بود. به گزارش ايسنا، قاسم سليماني افزود: کساني که ناشيانه و نادانسته تحليل‌هاي غلط مي‌کنند بايد بدانند که اين انتخابات در شرايطي صورت گرفت که همه حزب‌ا... را در دخالت در امور سوريه، لبنان، عراق، يمن و منطقه متهم مي‌کنند.وي ادامه داد: شوراي همکاري، سعودي و کشورهاي نادان که نادان‌ها و نابخردها بر آنها حاکم هستند نظيف‌ترين و باافتخارترين جريان اسلامي‌را جزو لايحه تروريسم قرار دادند و اسم‌هايي که نشاط در قلب مسلمان‌ها ايجاد مي‌کند، مثل نام سيدحسن نصرا...، کسي که در دفاع از عالم عربي مهم‌ترين دشمن عالم عربي را شکست داد را در گروه تروريست قرار دادند.سليماني افزود: خوب تبليغ کردند؛ هر که با آنها بود يعني با جريان حزب‌ا... بود، اعم از سني و غيرسني را مزدوران ايران، ناميدند

جهانگيري با اشاره به فشار تحريمها به کشور تاکيد کرد؛
معاون اول رييس جمهوري گفت: کشور پس از دوره‌اي طولاني سرمايه گذاري ، روندي مثبت را تجربه مي‌کند . نبايد اجازه دهيم که اين روند با مشکل مواجه شود.
معاون اول رييس جمهوري گفت: کشور پس از دوره‌اي طولاني سرمايه گذاري ، روندي مثبت را تجربه مي‌کند . نبايد اجازه دهيم که اين روند با مشکل مواجه شود. اسحاق جهانگيري در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي با بيان اينکه کشور در شرايط جديدي قرار گرفته و بروز مسائلي قابل پيش بيني است ،‌ گفت: کشور با فشارها و تحريم‌هاي جديدي مواجه خواهد شد و موانعي نيز پيش روي صادرات و واردات کشور بروز مي‌کند. وي اظهار داشت: به رغم همه محدوديت‌هاي قابل پيش بيني اما کشور داراي ظرفيت‌هاي فراواني است که با تنظيم ساز و کارهاي لازم مي‌توانيم با تحريم‌ها مقابله کنيم و با تدابير و اتخاذ تصميمات ويژه و مناسب در جهت کاهش آثار تحريم‌ها برکشور حرکت کنيم. معاون اول رييس جمهوري با اشاره به اينکه بودجه دولت با محدوديت‌هايي براي اداره کشور مواجه خواهد بود، بر ضرورت اولويت بندي براي هزينه کرد منابع مالي تاکيد کرد و گفت: در شرايط جديد، براي اجراي طرح‌ها بايد اولويت گذاري شود و در روند اجراي برخي طرح‌ها نيز تسريع گردد. جهانگيري ادامه داد: براي مديريت شرايط جديد کشور لازم است اقتصاد مقاومتي مبناي عمل و کار همه دستگاه‌ها باشد و به عبارتي ديگر اکنون که قرار است تحريم‌ها بر کشور فشار وارد کند، بايد با استفاده از ظرفيت اقتصاد مقاومتي به دنبال راهکارهايي براي اداره مطلوب کشور در شرايط جديد باشيم تا آسيب‌هاي قابل پيش بيني بر اقتصاد کشور به کمترين ميزان ممکن کاهش پيدا کند. معاون اول رييس جمهوري از دبيرخانه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي خواست دستور کار جلسات آتي ستاد را با اين رويکرد تدوين کنند که براي شرايط جديد پيش روي کشور چه تصميماتي بايد اتخاذ شود و چه اقداماتي صورت گيرد تا توان کشور براي مقابله با تحريم‌ها بالا رود و جريان اشتغال،‌ توليد و اجراي طرح‌هاي اصلي و اولويت دار کشور به شکل مناسب ادامه پيدا کند. جهانگيري با يادآوري اينکه پس از دوره‌اي طولاني سرمايه گذاري در کشور روندي مثبت را تجربه مي‌کند،‌ تصريح کرد: نبايد اجازه دهيم که اين روند مثبت با مشکل مواجه شود . بايد به راهکارهايي براي اين که جريان سرمايه گذاري در کشور مثبت باشد بينديشيم.

وي افزود: در اين مسير بايد از توانمندي نهادهاي عمومي‌غيردولتي استفاده بيشتري کنيم و طرح‌هايي را در اولويت قرار دهيم که وابستگي بيشتري به منابع ريالي دارند.

جهانگيري با بيان اينکه هدف اصلي اقتصاد مقاومتي، مقاوم سازي اقتصاد کشور در برابر تکانه‌هاي خارجي است، خاطر نشان کرد: از ابتدا همواره بر اين موضوع تاکيد شده است که اقتصاد مقاومتي مختص دوران تحريم‌ها نيست و در دوران پس از لغو تحريم‌ها نيز دولت تمرکزي جدي بر اقتصاد مقاومتي داشت. وي اضافه کرد: البته تا کنون سياست‌ها و برنامه‌هايي که در چارچوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي تدوين شده، سياست‌هايي بوده است که مربوط به دوران پس از تحريم‌ها بود اما امروز که آمريکا و رژيم صهيونيستي به دنبال اعمال تحريم‌ها و فشارهاي جديد بر کشورمان هستند، بايد با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي کشور از جمله نهادهاي عمومي‌غيردولتي، سياست‌ها و برنامه‌هايي براي عبور از چالش‌هاي فعلي تدوين کنيم. معاون اول رييس جمهوري همچنين با اشاره به برخي گزارش‌ها در خصوص وضعيت نامناسب آب شرب شهرهاي آبادان، خرمشهر و اصفهان بر ضرورت تمرکز براي حل مشکل آب شرب اين شهرها تاکيد کرد و ضمن اطمينان به مردم آبادان براي حل مشکل آب شرب در کوتاه‌ترين زمان ممکن، از وزير نيرو، رييس سازمان برنامه و بودجه کشور و قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء خواست تمرکزي ويژه بر اين موضوع داشته باشند و حل مشکل آب شرب آبادان و خرمشهر را بعنوان يک اولويت ويژه در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت آب شرب با کيفيت مناسب به مردم اين مناطق برسانند. محمد باقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در اين جلسه از بررسي و مطالعه شرايط جديد کشور توسط کارشناسان اين سازمان خبر داد و گفت: منابع مالي کشور براي بدبينانه‌ترين شرايط موجود مورد مطالعه قرار گرفته است و برنامه ريزي‌هاي دقيقي براي اولويت بندي منابع مالي انجام شده تا آسيب‌ها و اثرگذاري تحريم‌ها بر کشور به حداقل ممکن کاهش يابد

آملي لاريجاني تحريمها را ناکارآمد دانست؛
رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه هرچه بر سر مسلمين آمده همواره ناشي از غفلت و عدم انسجام بوده است گفت: غصب سرزميني که هزاران سال متعلق به مسلمانان بوده توسط يک جمعيت قليل چه دليلي جز بي توجهي، سرسپردگي و خيانت سران برخي کشور‌ها از گذشته تاکنون داشته است؟
صادق+آملی+لاریجانی.jpgرئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه هرچه بر سر مسلمين آمده همواره ناشي از غفلت و عدم انسجام بوده است گفت: غصب سرزميني که هزاران سال متعلق به مسلمانان بوده توسط يک جمعيت قليل چه دليلي جز بي توجهي، سرسپردگي و خيانت سران برخي کشور‌ها از گذشته تاکنون داشته است؟

آيت ا... آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي تأکيد کرد: مقاومت مردم در کشور‌هاي اسلامي‌خصوصاً ايران، زنگ خطر را براي دشمنان بويژه آمريکايي‌ها به صدا درآورده است. از سوي ديگر حضور حماسي مردم ايران در صحنه، دشمنان را که چشم طمع به اختلاف سليقه‌ها در جمهوري اسلامي‌دوخته‌اند و اميدوارند که اين اختلافات به اختلافات عملي منجر شود و فشار اقتصادي به عقب نشيني مردم از آرمان‌هاي خود بيانجامد، نااميد مي‌سازد. آيت ا... آملي لاريجاني گفت: تا زماني که اين بصيرت باقي است هيچ تهديدي به نتيجه نخواهد رسيد و تحريم‌ها نيز گرچه ممکن است با ايجاد برخي مزاحمت‌ها موجب کاهش سرعت فعاليت‌ها در بعضي موارد شود، اما قطار پيشرفت و تعالي اين کشور با چنين سنگ اندازي‌هايي از حرکت نمي‌ايستد.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري گفت: سخنان رهبر انقلاب درخصوص برجام، سرنوشت آن و مسير ايران دراين عرصه بسيار مهم و قابل توجه بود و خط سير جمهوري اسلامي‌را براي مسئولان و مردم مشخص کرد. بايد عملکرد ما در چارچوب فرمايش‌هاي ايشان باشد و نبايد به گونه‌اي عمل کنيم که دشمن تصور کند خروج او از برجام، عزم راسخ ملت و دولت را تغيير خواهد داد. آملي لاريجاني اظهار کرد: بايد با تعقل و تدبير، نگاه‌ها را از بيرون بويژه از کشور‌هاي سلطه به سمت درون کشور بازگردانيم. همه بايد تلاش کنيم که راه براي سرمايه گذاري مردم باز شود و اين مشکلات را که به هيچ عنوان براي ما ناآشنا نيست و قريب به ۴۰ سال است که دشمن با همين شيوه در پي رسيدن به اهداف خود بوده است، پشت سر بگذاريم. رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: خودباوري و توجه به استعداد‌هاي داخلي هيچ منافاتي با تعامل با کشور‌ها ندارد، اما نبايد فراموش کنيم که تعامل به معناي پذيرش تهديد و سلطه نيست. بايد‌ها و نبايد‌هايي که امروز از سوي برخي دولتمردان آمريکا مي‌شنويم و همچنين نقشه‌هاي براندازانه آن‌ها عزت هر انساني را زيرسوال مي‌برد. آملي لاريجاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي‌در موضوع برجام، خويشتن داري و عقلانيت نشان داد، افزود: ما بايد برجام را عبرتي براي تعامل‌هاي بين المللي خود بدانيم. مقام معظم رهبري از ابتدا فرمودند که اين‌ها قابل اعتماد نيستند. اخيراً نيز وزير خارجه سابق آمريکا گفته عملکرد ترامپ در مورد برجام، درستي سخنان رهبر ايران را اثبات مي‌کند. رئيس قوه قضاييه گفت: رئيس جمهوري فعلي آمريکا علاوه براينکه قابل اعتماد نيست، از عدم تعادل روحي و رواني نيز رنج مي‌برد چنانکه همه مشاهده کردند چند روز قبل پس از امضاي بيانيه گروه «جي ۷»، امضاي خود را در هواپيما پس گرفت! اين نوعي تفرعن جديد است. فرعون‌ها تصور مي‌کرده و مي‌کنند که با قدرت ظاهري قادر به انجام هر اقدامي‌هستند؛ حال آنکه چنانکه قرآن نيز تصريح کرده است عزت و قدرت تنها از آن خداست. فرعون‌ها تخيل قدرت مي‌کنند. عزّت و قدرت مومنان ناشي از عزّت و قدرت حق تعالي است

قاسمي‌ادعاي مهار رفتار ايران از سوي آمريکا را عجيب توصيف کرد؛
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به اين که ترامپ مدعي شده با خروج از برجام رفتار منطقه‌اي ايران هم مهار شده گفت: ترامپ حرف‌هاي عجيب و غريب زياد مي‌زند و سوژه کاريکاتورها و طنزپردازان است.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به اين که ترامپ مدعي شده با خروج از برجام رفتار منطقه‌اي ايران هم مهار شده گفت: ترامپ حرف‌هاي عجيب و غريب زياد مي‌زند و سوژه کاريکاتورها و طنزپردازان است. ما مفهوم سخنان ايشان را نمي‌دانيم. ايشان دچار خودکامگي و خودشيفتگي است و سخناني را مي‌گويد که اصولا از زبان يک رئيس‌جمهور بيان نمي‌شود. فرافکني‌هايي را مطرح مي‌کند. نوع رفتار ايشان در گروه هفت گوياي اين وضعيت است. سياست ايران در خصوص مبارزه با تروريسم و منطقه روشن است. به گزارش ايلنا، بهرام قاسمي‌در نشست خبري درباره لغو قراردادهاي تجاري با ايران در پي خروج آمريکا از برجام گفت: مگر شرکت خارجي در ايران کار مي‌کرد؟ برخي رسانه‌ها مي‌گفتند که بعد از برجام شرکتي به ايران نيامد و برجام دستاوردي نداشته است و شرکت‌هاي خارجي استقبالي نکردند. قضاوت درباره ترک شرکت‌ها از ايران زودهنگام است. اين ديپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: در پي اقدام غيرقانوني آمريکا در خروج از برجام، برخي از شرکت‌هايي که سهامداران آمريکايي هستند، براي همکاري با ايران داراي مشکل هستند. با اين وجود، آنها داراي فرصت‌هاي ۶۰ روزه و ۹۰ روزه هستند. درباره اينکه در پي خروج از ايران بايد غرامت بدهند، هر قرارداد با قرارداد ديگري چه مي‌شود. با اين وجود، ما در حال رايزني هستيم و وزارت امور خارجه به عنوان همراه تمامي‌دستگاه‌هاي استراتژيک کشور در کنارشان است و در صورت لزوم، اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم. قاسمي‌درباره ديدار ترامپ و اون گفت: ما خواهان صلح و امنيت و آرامش در شبه جزيره کره هستيم و از هر گامي‌که به رسيدن به اين اهداف و توسعه اقتصادي مردم اين منطقه کمک کند، استقبال مي‌کنيم ولي با توجه به سوابق و پيشينه آمريکا و بالاخص اقدامات ترامپ و کارشکني‌ها و تخطي‌ها و عدم اجراي تعهدات ايالات متحده در قبال ديگران به ويژه برجام، با بدبيني به آمريکا نگاه مي‌کنيم و نمي‌توانيم به رفتار ايالات متحده خوش‌بين باشيم و دولت کره نيز بايد با هوشياري رفتار کند. سخنگوي وزارت خارجه درباره مواضع روسيه نسبت به حضور ايران در سوريه گفت: حضور ايران در سوريه به درخواست دولت رسمي‌سوريه است. هدف ما مبارزه با تروريسم است که با تلاش‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران موفقيت‌هايي به دست آمده است. آنچه از زبان مسئولان روسي از سوي رسانه‌ها مطرح شد، در رايزني‌هايي که در تهران و مسکو داشتيم، چنين مواضعي تاييد نشد. ما همکاري‌هايمان را ادامه بدهيم تا شاهد بازگشت صلح، امنيت و ثبات در سوريه باشيم