ترکیب احتمالی پرسپولیس برای سوپرجام

ترکیب پرسپولیس در لیگ جدید و البته بازی سوپرجام با استقلال احتمالاً به شرح زیر خواهد بود. دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند.

مدافعان: محمد انصاری، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و شجاع خلیل‌زاده.

هافبک‌ها: احمد نوراللهی، بشار رسن، وحید امیری و امید عالیشاه.

مهاجمان: علی علیپور و گادوین منشا

نکته اینکه مهدی شیری و مهدی شریفی از نیم‌فصل دوم می‌توانند برای پرسپولیس بازی کنند و البته
پرسپولیس در صدد خرید حداقل ۲ بازیکن دیگر هم هست.



اردوی کمانداران نوجوان برای المپیک آرژانتین

تمرینات تیم تیروکمان نوجوانان برای آماده سازی حضور در بازی‎های المپیک جوانان از دوم تیرماه آغاز می‎شود.

فدراسیون تیروکمان با سهمیه کامل (یک سهمیه در هر بخش دختران و پسران) در سومین دوره بازی های المپیک جوانان شرکت خواهد کرد.

برای آماده سازی حضور در این بازی ها، اردوی آماده سازی تیم تیروکمان نوجوانان از دوم تیرماه آغاز می شود.

این اردو همزمان در دو بخش ریکرو و کامپوند برگزار خواهد شد.



توافق ستاره استقلال با الاهلی؟

باشگاه الاهلی قطر با یکی از ملی پوشان فوتبال ایران به توافق رسیده و بعد از جام جهانی قرارداد طرفین امضا می‌شود.

روزنامه «العرب» قطر در شماره روز گذشته خود اعلام کرد که باشگاه الاهلی قطر با یکی از بازیکنان تیم ملی ایران به توافق رسیده است. پست این بازیکن هافبک وسط است و بعد از جام جهانی روسیه قرارداد طرفین نهایی خواهد شد. قرار است «میلان ماچالا» سرمربی کهنه کار اهل کشور چک، فصل آینده سرمربی الاهلی باشد. طبق اعلام العرب، باشگاه الاهلی همچنین با یک بازیکن آفریقایی هم به توافق رسیده است. گفته می شود امید ابراهیمی هافبک تیم فوتبال استقلال گزینه الاهلی قطر است

کرج میزبان رقابت‌های کشتی قهرمانی نونهالان آسیا شد

تفاهم نامه همکاری برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا صبح امروز با حضور رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان و حمید یاری رئیس هیأت کشتی استان البرز به امضا رسید.

بر این اساس شهر کرج در روزهای ۱۱ و ۱۲ مردادماه سال جاری میزبان نخستین دوره رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا خواهد بود.

این رقابت ها در بخش دختران، آذرماه سال جاری در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

روحانی سرمربی تیم ملی کاراته ازبکستان شد

مربی فعلی تیم ملی کاراته ایران هدایت تیم ملی ازبکستان را بر عهده گرفت. حسین روحانی عضو پیشین تیم ملی کاراته ایران در جریان رقابت‌های «کاراتهوان» ترکیه با مسئولان فدراسیون کاراته ازبکستان به توافق رسید و هدایت این تیم را بر عهده گرفت. وی بعد از بازگشت به تهران و انجام امور شخصی راهی تاشکند خواهد شد.

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون

سوارکاری باقی ماند

مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری با رای موافق اکثریت اعضای مجمع به مسعود خلیلی و تمدید ریاست وی برای یک دوره چهار ساله دیگر به پایان رسید.

s مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری امروز یکشنبه به ریاست محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و با حضور شاهرخ شهنازی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع انتخاباتی مسعود خلیلی با کسب ٣٧ رای از ٤٠ رای ماخوذه برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رئیس فدراسیون سوارکاری انتخاب شد. وی ۲۰ خردادماه سال ۹۳ نیز رای موافق اعضای مجمع فدراسیون سوارکاری را برای ریاست در این فدراسیون جلب کرده بود. محمدعلی جاویدی برازنده دیگر کاندیدای این فدراسیون بود که صاحب ٢ رای شد. یک رای هم باطل بود. عبدالجلیل غیادی دیگر کاندیدای فدراسیون سوارکاری بود که پیش از آغاز مجمع امروز به دلیل آنچه عدم احراز صلاحیت عنوان شد، از ورودش به محل انتخابات جلوگیری به عمل آمد درحالیکه یک هفته پیش وزارت ورزش اعلام کرده بود صلاحیت تمام کاندیداهای ریاست سوارکاری تائید شده است

وزير ورزش ابراز اميدواري کرد
وزير ورزش و جوانان، خاطر نشان کرد: اميدوارم جام جهاني فوتبال که بعد از المپيک بزرگترين رويداد ورزشي به شمار مي‌رود و چندين ميليارد بيننده دارد، صحنه حضور خوب و آبرومند ايران توأم با انتقال ارزش‌هاي اخلاقي و انساني باشد.

وزير ورزش و جوانان، خاطر نشان کرد: اميدوارم جام جهاني فوتبال که بعد از المپيک بزرگترين رويداد ورزشي به شمار مي‌رود و چندين ميليارد بيننده دارد، صحنه حضور خوب و آبرومند ايران توأم با انتقال ارزش‌هاي اخلاقي و انساني باشد. به گزارش ايسنا و به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطاني فر در گفت و گويي در خصوص مسائل و موضوعات تيم‌ ‌ملي فوتبال در راه جام جهاني روسيه، تعاملات ورزشي با کشورهاي اسلامي‌و ورزش بانوان ايران صحبت کرد.وزير ورزش و جوانان ابتدا با اشاره به اين موضوع که فوتبال ايران براي پنجمين بار است که به مسابقات جام جهاني صعود مي‌کند، گفت: در اين دوره بر خلاف دوره‌هاي قبلي، صعود زودهنگام و مقتدرانه‌اي داشتيم و از روز بعد از بازي با ازبکستان که صعودمان قطعي شد، با هماهنگي فدراسيون و کادر فني تيم ملي برنامه ريزي‌ها براي حضوري موفق در جام جهاني آغاز شد.

  • تيم ايران تمام تلاش خود را براي دفاع از حيثيت فوتبال کشور به کار مي‌بندد

دکتر سلطاني فر تصريح کرد: براي استفاده حداکثري کادر فني تيم ملي از بازيکنان مختلف، هماهنگي‌هاي لازم با باشگاه‌ها انجام شد، کمپ تيم ملي در روسيه که متعلق به ايتاليا بود را با حذف ايتاليا از اين رقابتها، در اختيار گرفتيم و الان تيم ما يکي از بهترين کمپ‌هاي روسيه را در اختيار دارد، اردوي بشيکتاش ترکيه هم با امکانات بسيار خوبي در اختيار ما بود و در کل شرايط خوبي داريم و هرچند در گروه دشواري قرار گرفته‌ايم اما تيم ما تمام تلاش خود را براي بازي خوب و در خور شأن ايران و دفاع از حيثيت فوتبال کشور به کار مي‌بندد.

وزير ورزش و جوانان با تاکيد بر اين موضوع که مجموعه امکاناتي که مورد نياز کادر فني تيم ملي بوده، مهيا شده است، گفت: در اين خصوص مشکلي وجود نداشته و ندارد. در هر فرصتي که لازم بوده بازيکنان در اختيار تيم ملي قرار گرفتند، 10 بازي تدارکاتي برگزار شد و همه تلاش صورت گرفت که آمادگي تيم به حد اعلا برسد و بتوانيم در اين مسابقات به خوبي ظاهر شويم.

  • اين ويژگي ملت ايران است که در سختي‌ها و مشکلات، با عزم و اراده راسخ، گليم خود را از آب بيرون مي‌کشند

وزير ورزش و جوانان در خصوص شرايط تيم ايران در اين دوره جام جهاني نيز گفت: در هر دوره متناسب با قرعه، شرايط خاصي داشتيم و اين بار نيز در گروه دشواري قرار گرفته‌ايم ولي جوانان ايران ثابت کرده‌اند که هر وقت عزم و اراده براي انجام کاري داشتند به موفقيت‌هاي بزرگي رسيده اند، اين ويژگي ملت ايران است که در سختي‌ها و مشکلات، با عزم و اراده راسخ، گليم خود را از آب بيرون مي‌کشند؛ حتي در زمان جنگ تحميلي که اکثر کشورهاي دنيا حامي‌صدام بودند ملت ما با جانفشاني جوانان غيورش در نهايت به پيروزي رسيد. در دوره سازندگي هم ملت ايران اراده کرد که کشور را بسازد و اين اتفاق افتاد و از آن جايي که هيچ قدرتي نمي‌تواند در مقابل عزم و اراده يک ملت بياستد، امروز هم مشکلات را پشت سر خواهيم گذاشت.

  • قلبهاي 80 ميليون ايراني همراه تيم ملي در جام جهاني است

دکتر سلطاني فر با بيان اين که در ايران جمعيت دوست داران ورزش به ويژه فوتبال بسيار زياد است، افزود: هواداران دو تيم مردمي‌استقلال و پرسپوليس به 50 ميليون نفر مي‌رسند که اين تعداد به اضافه بقيه مردم کشور از تيم ملي حمايت مي‌کنند و بايد بگويم تيم ملي فوتبال تنها يک تيم 23 نفره نيست، بلکه قلبهاي 80 ميليون ايراني همراه تيم ملي در جام جهاني است. وزير ورزش و جوانان با تاکيد بر نقش ورزش در پر کردن اوقات فراغت جامعه و ايجاد وحدت، انسجام و غرور ملي، گفت: همه مردم پيروزي‌هاي قهرمانان را دوست دارند و وقتي که پرچم کشورشان به اهتزاز در مي‌آيد غرور ملي ارتقاء پيدا مي‌کند، هر جا اين اتفاق افتاده، ورزش توانسته به خوبي ايفاي نقش کند.

  • به جام جهاني مي‌رويم تا دوستي‌ها را تحکيم کنيم

دکتر سلطاني فر همچنين در خصوص تعاملات ورزشي با کشورهاي اسلامي‌گفت: ورزش ابزاري براي تقويت تعامل و دوستي بين ملت‌هاست. بعد از انقلاب اسلامي‌ممکن است ما به دليل مسائل مختلف سياسي با برخي کشورها قطع رابطه کرده باشيم اما هيچ گاه تعاملات ورزشي ما با ديگر کشورها قطع نشده است الان هم به جام جهاني مي‌رويم تا دوستي‌ها را تحکيم کنيم. اميدوارم جام جهاني فوتبال که بعد از المپيک بزرگترين رويداد ورزشي به شمار مي‌رود و چندين ميليارد بيننده دارد، صحنه حضور خوب و آبرومند ايران توأم با انتقال ارزش‌هاي اخلاقي و انساني باشد.

  • حداکثر تلاش انجام شده تا جمع زيادي از ايرانيان از نزديک بازي‌هاي تيم ملي در روسيه را تماشا کنند

وي با بيان اين که دستگاه‌هاي مختلفي در زمينه انتقال هم وطنان و تهيه بليط جام جهاني فعاليت داشته و دارند، افزود: حداکثر تلاش انجام شده تا جمع زيادي از ايرانيان از نزديک بازي‌هاي تيم ملي در روسيه را تماشا کنند و اعتقاد دارم به غير از اين تعداد، يک ملت 80 ميليون نفري از 23 سردارشان حمايت مي‌کنند. وزير ورزش و جوانان در خصوص دعوت رئيس فيفا از رئيس جمهور ايران براي حضور در افتتاحيه جام جهاني، گفت: آقاي اينفانتينو هم در سفري که اسفند ماه گذشته به تهران داشتند به صورت حضوري از رئيس جمهور دعوت کرد و هم به صورت کتبي اين دعوت نامه را ارسال کرد است، از طرفي آقاي پوتين نيز از دکتر روحاني براي حضور در افتتاحيه جام جهاني دعوت کرده است ولي تا اين لحظه حضور دکتر روحاني، به دليل ازدحام و برنامه‌هاي کاري مهم در آن تاريخ، مشخص نيست.

  • بانوان هر جا که شرايط برابري با مردان داشته‌اند به موفقيت‌هاي خوبي رسيده اند

دکتر سلطاني فر در بخش ديگري از سخنانش به موضوع ورزش زنان پرداخت و گفت: زنان نيمي‌از جمعيت ايران را تشکيل مي‌دهند و ثابت کرده‌اند ظرفيت‌هاي خوبي دارند و هر جا که شرايط برابري با مردان داشته‌اند به موفقيت‌هاي خوبي رسيده‌اند مثل کنکور که با ايجاد شرايط برابر بين دختران و پسران شاهد هستيم که 60 درصد قبولي‌ها متعلق به دختران است.

  • هيچ محدوديتي براي فعاليت ورزشي بانوان با رعايت ملاحظات شرعي قائل نيستيم

وي ادامه داد: در عرصه‌هاي مختلف نيز هيچ محدوديتي براي بانوان با رعايت ملاحظات شرعي قائل نيستيم و در حال حاضر بانوان ايراني در ده‌ها رشته ورزشي مختلف که شرايطش فراهم شده، فعاليت دارند. در يکي دو سال اخير هم در چند رشته ورزشي که مهمترين آن بسکتبال بود، توانستيم با رايزني‌هايي که با رئيس جهاني بسکتبال داشتيم اين محدوديت‌ها را برطرف کنيم و در کمترين زمان ممکن لباس تيم بانوان را به تاييد فدراسيون جهاني رسانديم و در چند ماه گذشته بانوان ما توانسته‌اند در چندين رويداد بين المللي بسکتبال با حجاب اسلامي‌حضور پيدا کنند