حجت‌اله صيدي خبر داد:
مديرعامل بانک صادرات ايران: مرحله اول از برنامه راهبردي بانک صادرات ايران در دوره جديد با دست‌يابي به هدف کاهش روند زيان‌دهي پايان يافته و گام دوم، براي رسيدن به نقطه سربه‌سري برداشته شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي طي پيامي‌مناسبت آغاز شصت و هفتمين سالروز تأسيس اين بانک راتبريک گفت. متن پيام حجت اله صيدي به شرح زير است: «در طوفان، اگر مقابل درختي ايستاده باشي و تنها به شاخ و برگش نگاه کني، گمان مي‌بري حتماً سقوط خواهد کرد، اما چون به تنه‌اش بنگري، استواري‌اش در مقابل طوفان را درک مي‌کني. اين باوري ديرينه و گفته‌اي قديمي‌است که اکنون در آستانه شصت و هفتمين بهار بالندگي و سرزندگي بانک صادرات ايران، مصداقي دوباره يافته است. درختي تنومند، که از طوفان‌هاي بسياري سربلند بيرون آمده و اکنون به عنوان يکي از سه بانک بزرگ کشور، همچنان مي‌بالد و پيش مي‌رود و از شاخه‌اش، ميوه‌اش، شکوهش و دلپذيري سايه‌اش، همگان بهره‌ فراوان مي‌برند.
بانک‌هاي بزرگ جهان در سراسر تاريخ خود، سرگذشت جالبي داشته‌اند که البته از طبيعت فضاي کسب و کار و مسير رشد سرچشمه مي‌گيرد و آن کدام مسير رشد است که هموار باشد و مستقيم؟ کدام راه پر فراز و نشيب است که خالي از مانع باشد و پيچ خطرناک و گاهي هم راندن در هواي مه‌آلود و نااطميناني؟ بانک بزرگ صادرات ايران نيز از اين قاعده بيرون نبوده است و گرنه امروز چنين استوار نايستاده بود. برخورداري از بيش از چهل و شش ميليون حساب و حدود سي ميليون صاحب حساب، يکصد و هفتاد هزار ميليارد تومان دارايي، سهم ده درصدي از بازار پول، بيش از دوهزار و سيصد شعبه، نزديک به سي هزار همکار شاغل و درست به همين ميزان پيشکسوت و بازنشسته، بيشترين تعداد شعب و واحدهاي خارج از کشور، ظرفيتي براي اين بانک بزرگ ايجاد کرده تا همچنان بر اساس شعار پرافتخارش، در خدمت مردم باشد. ظرفيتي که بايد براي همت آفرينندگان آن، از بنيانگذاران گرفته تا مديران و کارکنان ديروز و امروزش و از مشتريان وفادار و فرهيخته تا سهام‌داران پايدارش درود فرستاد و آرزوي سرافرازي کرد.
اکنون که طوفان نشستن گرفته و مرحله اول از برنامه راهبردي بانک در دوره جديد با دست‌يابي به هدف کاهش روند زيان‌دهي پايان يافته و گام دوم، براي رسيدن به نقطه سربه‌سري برداشته شده، مي‌توان با اميد فراوان به فضل الهي و پشتيباني مسئولان و مديران عالي کشور و با اتکاء به همت بلند همکاران تلاشگر و خستگي‌ناپذير در سراسر کشور و شعب فرا مرزي بانک، بالندگي ديگري از اين درخت تنومند و هميشه سبز را نويد داد. جاي آن دارد تا با عرض تبريک آغاز شصت و هفت سالگي بانک صادرات ايران به يکايک اعضاي خانواده بزرگ اين ثروت ملي و ميهني و تقدير از تلاش تمامي‌ذي‌نفعان براي رقم زدن روزهايي روشن براي بانک از خداوند بزرگ بخواهيم تا توفيق رحمت بي‌پايانش را دريغ نفرمايد و همچنان سربلندي و سرسبزي، حديث روز و شبان بانک صادرات ايران باشد.
انتصاب مديرعامل بيمه دي
با حکم عباسعلي بني صفار، رئيس هيئت مديره شرکت بيمه دي، مهندس محمدرضا کشاورز مديرعامل بيمه دي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل شرکت بيمه دي؛ بر اساس مصوبه هيئت مديره، محمدرضا کشاورز به عنوان مديرعامل بيمه دي منصوب شد.
محمدرضا کشاورز متولد سال 1355، داراي فوق ليسانس حسابداري از دانشگاه شهيد بهشتي تهران، در بيمه دي به عنوان معاون فني و معاون فروش و توسعه بازار فعاليت کرده است. از مهم‌ترين مسئوليت‌ها و سوابق مديريتي وي مي‌توان به حضور در شرکت بيمه ايران به مدت 10 سال از رده کارشناسي تا رياست اداره کل در سطح شعب و ستاد، مديرعامل و عضو هيئت مديره ليزينگ آميکو، عضو هيئت مديره شرکت‌هاي گروه آميکو، عضو هيئت مديره شرکت آراز محرکه و تدريس در دانشگاه علامه طباطبايي اشاره کرد.
مديران وکارکنان بيمه دي ضمن تقدير و تشکر ويژه از سهامداران و هيئت مديره براي انتخاب مديري جوان، متعهد و توانا از بدنه شرکت، براي ايشان آرزوي موفقيت و توفيق خدمت به خانواده معزز شهدا و ايثارگران خواستارند.
برگزاري کارگروه فني در خراسان رضوي
به ميزباني بيمه سرمد
جلسه کارگروه بيمه‌هاي خودرو و آتش‌سوزي شرکت‌هاي بيمه خراسان رضوي به ميزباني بيمه سرمد برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، سومين جلسه کارگروه بيمه‌هاي خودرو و آتش‌سوزي شرکت‌هاي بيمه خراسان رضوي با حضور بيش از 17 نماينده از شرکت‌هاي بيمه استان با حضور جمعي از مديران و معاونان شعب و کارشناسان خسارت در محل سرپرستي بيمه سرمد برگزار شد . در اين جلسه رسولي مدير شعبه خراسان رضوي ضمن خير مقدم به ميهمانان حاضر در جلسه بر لزوم استمرار و تداوم منظم جلسات شوراي هماهنگي و کارگروه‌هاي زير مجموعه، بر پيگيري مجدانه مصوبات قبلي و همکاري متقابل کليه شرکت‌هاي بيمه استان در بحث ارائه نرخ‌هاي کارشناسي تاکيد کرد. سرهنگ محمدعلي احسان‌بخش جانشين پليس راه خراسان رضوي نيز که به عنوان مهمان ويژه کارگروه در جلسه حضور پيدا کرده بود، با اظهار رضايت از کاهش آمار تصادفات در خراسان رضوي، برگزاري جلسات منظم ميان شرکت‌هاي بيمه و ارگان‌هاي مسئول در تصادفات به ويژه پليس راهور را مثبت ارزيابي کرد و افزود: همکاري مالي ميان شرکت‌هاي بيمه و پليس راه بايد توسعه يابد؛ چرا که با کمک به پليس و تجهيز ناوگان، آمار تصادفات و در نتيجه خسارت‌هاي پرداختي شرکت‌هاي بيمه کاهش خواهد يافت. سرهنگ حسنعلي امامي‌معاون اجرائي پليس راهور خراسان رضوي نيز که ديگر مهمان ويژه اين جلسه بود، تعامل بيشتر ميان شرکت‌هاي بيمه و پليس راهور را خواستار شد.
محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي به همراه تني چند از معاونين بانک با حضور در شرکت بيمه دي ضمن ديدار با مديران و کارکنان از بخش‌هاي مختلف اين مجموعه بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي؛ جلسه شوراي مديران بيمه دي از شرکت‌هاي زيرمجموعه گروه مالي دي با حضور محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي به همراه احمد حشمي‌پور، مديرکل حوزه مديريت و احمد عبداللهيان، سرپرست اداره کل سرمايه گذاري و امور شرکت‌هاي بانک دي ، عباسعلي بني صفار، سرپرست شرکت بيمه دي و مديران ارشد آن مجموعه با هدف آشنايي با فعاليت‌ها و چشم اندازها درمحل بيمه دي برگزار شد. در اين ديدار مديرعامل بانک دي گفت: شرکت بيمه دي با تيم مديريتي خود توانسته است سهم قابل قبولي از بازار را کسب کند. قرباني افزود: بانک دي به عنوان سهامدار اصلي شرکت بيمه دي همواره از اين مجموعه حمايت کرده است. مديرعامل بانک دي خاطر نشان کرد: قرارداد بيمه درمان خانواده معزز شهدا و ايثارگران با عنوان « طرح جبران» يکي از قراردادهاي بزرگ کشور است که خوشبختانه با همت والاي همکاران بيمه دي و آماده سازي زيرساخت‌هاي لازم و تعامل مناسب با دفاتر بنياد شهيد در شهرستان‌ها با وجود محدوديت‌ها موفق شد رضايت مطلوبي کسب نمايد.
حسين زاده اعلام کرد: کسب رتبه نخست فروش املاک مازاد در نظام بانکي توسط بانک ملي ايران مديرعامل بانک ملي ايران با تاکيد بر اين که اين بانک در فروش اموال و املاک مازاد خود رتبه نخست نظام بانکي را دارد، گفت: بانک ملي ايران طي نه ماه گذشته، حدود دو هزار و 600 ميليارد تومان از شرکت‌ها و املاک مازاد خود را واگذار کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در گفت و گو با خبر راديو با بيان اين که شرکت‌هاي بورسي تحت مديريت بانک از طريق بورس واگذار مي‌شوند، افزود: شرکت‌ها و املاک ديگر از طريق مزايده عمومي‌با اطلاع رساني گسترده توسط آگهي فروخته مي‌شوند. وي افزود: فروش املاک مازاد و بنگاه‌هاي در اختيار بانک، موضوعي نيست که تنها در اختيار بانک ما باشد، بلکه بانک به عنوان يک طرف معامله، املاک را به فروش مي‌گذارد و بايد خريدار نيز به اين کار ترغيب شود. حسين زاده با بيان اين که رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهور محترم و دولت تدبير و اميد بر خروج بانک‌ها از بنگاه داري و فروش املاک مازاد تاکيد دارند، گفت: عزم بانک ملي ايران براي اجرا کردن اين دستورالعمل جزم است. مديرعامل بانک ملي ايران افزود: نمي‌توان زماني براي فروش کامل همه بنگاه‌هاي و املاک در اختيار اعلام کرد، چون طرف تقاضا نيز بايد براي خريدن اين اموال وجود داشته باشد، اما همه تلاش ما تسريع در اين کار با شرط حفظ بيت المال و اموال بانک است.

معاونت فناوري بانک حکمت ايرانيان با همکاري شرکت تجارت الکترونيک حکمت ايرانيان از نخستين پايانه غير نقدي اين بانک رونمايي کرد.
در ابتداي مراسم عسکرزاده ضمن خير مقدم به حضار از زحمات دست اندرکاران اين پروژه تقدير به عمل آورد. ايشان با تبريک هفته بانکداري اسلامي، معاونين و مديران بانک حکمت ايرانيان را ملزم به رعايت قوانين بانکداري اسلامي‌دانستند. وي ضمن ارائه راهکارهايي جهت عبور از بحران‌هاي کنوني، تاکيد موکدي بر انشاي اميد و نشاط بين پرسنل سازمان داشتند. اين مقام مسئول، پيگيري معوقات بانکي و حفظ بهداشت اعتباري را در شرايط فعلي از اولويت‌هاي بانک دانسته و بر جلب اعتماد عمومي‌جامعه تاکيد داشتند.
در ادامه چهارلنگي، معاون فناوري بانک حکمت ايرانيان، به معرفي اجمالي از اين پايانه پرداختند و اميدوار بودند اين اقدام در آينده نزديک در کنار شعب قوي و کارآمد بانک، موجب توسعه بانکداري بدون شعبه باشد. سپس خسروي مديرعامل شرکت تجارت الکترونيک حکمت ايرانيان به معرفي دقيق قابليت‌هاي پايانه‌هاي غيرنقدي و مزاياي اين سيستم پرداخت و به اهم برخي از مزاياي اين پاايانه پرداخت.
مديرعامل بانک رفاه گفت: پيشرفت و توسعه هر کشوري مرهون صنعت بانکداري توانمند آن است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، دکتر سهماني در بازديد از استان آذربايجان غربي با بيان اين مطلب افزود: اگر در چند سال اخير توسعه‌اي در کشور رخ داده است به واسطه خدمات ارزشمند بانک‌ها بوده است و در شرايط کنوني که دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده و تحريم‌هاي اخير، نظام بانکي را نشانه گرفته است، همکاران بانکي در سراسر کشور سربازان خط مقدم اين جنگ به شمار مي‌روند که به لحاظ شرايط خاص کشور بايد دغدغه ايفاي دقيق نقش خود را در سازمان داشته باشند و حساسيت زمانه را درک و تلاش کنند کشور از اين تنگنا عبور کند.
مديرعامل بانک رفاه اظهار داشت: اکنون نگرش تمامي‌بانک‌ها و از جمله بانک رفاه کارگران در اين زمينه تغيير يافته است. بنابراين در اين حوزه توسعه فعاليت‌ها با در نظر گرفتن ريسک نرخ ارز، تسلط به بخشنامه‌هاي ارزي بانک مرکزي و قوانين بين الملل از اولويت‌ها به شمار مي‌رود.
با حضور مدير عامل بانک، معاون پشتيباني و مهندسي و مشاور مدير عامل در امور روابط عمومي، نخستين صندوق امانات بانک مهر اقتصاد در استان يزد افتتاح شد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان يزد، سيد ضياء ايماني – مدير عامل بانک - در اين مراسم اظهار داشت: يكي از معضلات شبكه بانكي کشور از 10 سال گذشته، بنگاه داري بوده و امروز شاهديم كه بسياري از مشکلات نظام بانكداري نشأت گرفته از اين مسئله است.
ايماني بيان کرد: رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) نيز در اين زمينه تذكر و هشدار جدي داده‌اند چرا که شبكه بانكي با اين هدف ايجاد شده كه پول‌هاي خرد مردم را جمع آوري كرده و در اختيار توليد قرار دهد و از اين محل كسب درآمد نيز داشته باشد.
وي عنوان داشت: بانك مهر اقتصاد از جمله بانك‌هايي است كه فعاليت‌هاي آن از بدو تاسيس معطوف به بانكداري بوده است و تمامي‌قوانين، دستور العمل‌ها و قراردادهاي آن مطابق با قوانين و مقررات بانکداري بدون ربا بازنگري و تدوين شده است.
تجارت-استان خوزستان:در مراسمي‌با حضور رئيس ‎جمهور و وزير نفت دو قرارداد جمع آوري گازهاي مشعل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب روز سه ‎شنبه ۱۳ شهريور ماه به امضا رسيد.اين قراردادها در مجموع به ارزش ۱,۲ ميليارد دلار با هدف جمع آوري و جلوگيري از سوزاندن روزانه حدود ۲۲ ميليون متر مکعب گاز در استان خوزستان، از سوي مهندس بيژن عالي پور مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت ‎خيز جنوب، جعفر ربيعي مديرعامل شرکت‌هاي صنايع پتروشيمي‌خليج فارس (هلدينگ خليج‌ فارس) و عبدالمجيد محمدي مديرعامل شرکت پتروشيمي‌مارون، امضا شد.قراردادهاي بهسازي و نوسازي تأسيسات جمع ‎آوري گازهاي مشعل مناطق نفت ‎خيز جنوب مشتمل بر ۳۲ طرح است که با اجراي آنها طي دو سال ‎ و ‎نيم آينده، از سوزاندن روزانه بالغ بر ۷۶۰ ميليون فوت مکعب (معادل ۲۲ ميليون متر مکعب) گاز در منطقه شرق رودخانه کارون جلوگيري خواهد شد.
تجارت-استان ايلام:سليمان رستميان در ديدار از مديرکل تعاون روستايي ايلام اظهار داشت: فرهنگ شهادت بزرگ‌ترين عامل تشکيل و استقلال نظام ‌جمهوري اسلامي‌است و زحمت‌ کشان بنياد شهيد و امور ايثارگران در خدمت به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران وظيفه خطيري بر عهده‌دارند. وي گفت: شهادت و خون سرخ شهدا رمز پيشرفت و عبور از موانع براي نظام مقدس جمهوري اسلامي‌بوده و پيشرفت روزافزون جامعه اسلامي‌مرهون فرهنگ ايثاروشهادت است.رستميان تصريح کرد: خدمت به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران از وظايف مهم مردم و مسئولان بوده و مايه افتخار و مباهات است.وي در ادامه بابيان اينکه بنياد دستگاهي قدرت آفرين براي نظام و انقلاب است، تصريح کرد: بنياد از يک قدرت نرم و يک قدرت سخت تشکيل‌شده است، قدرت سخت يعني مبارزه در برابر تهاجم و هرگونه عمليات و قدرت نرم نيز به معني مبارزه عليه تهاجم فرهنگي و زورگويي‌هاي دشمنان است.
60 ميليارد ريال تسهيلات به آموزشگاه‌هاي آزاد ايلام اختصاص يافت
تجارت-استان ايلام - مديرکل فني و حرفه‌اي ايلام گفت: 60 ميليارد ريال تسهيلات از محل اعتبارات اشتغالزايي به موسسه‌هاي کارآموزي در آموزشگاه‌هاي آزاد وابسته به اين سازمان در استان اختصاص يافته است.رضا نصري اظهار داشت: طرح دولت براي اعطاي تسهيلات به آموزشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي راهکاري براي ايجاد تحول در اشتغال، شتاب و توسعه دوچندان اشتغالزايي است.وي از ارائه تسهيلات به متقاضيان جوياي کار با نرخ سود پايين خبر داد و افزود: اين ميزان تسهيلات بدون محدوديت به موسسات آموزشگاه‌هاي آزاد که طرح توجيهي داشته باشند، براي تجهيز، بروز رساني، تقويت و ارتقاي کيفي آموزش‌ها در بخش خصوصي پرداخت مي‌شود.مديرکل فني و حرفه‌اي ايلام يادآور شد: تاکنون 15 ميليارد و 800 ميليون ريال از اين ميزان تسهيلات براي تعدادي از آموزشگاه‌ها استان مصوب و جهت پرداخت به بانک‌هاي عامل معرفي شده اند. نصري تاکيد کرد: متقاضيان براي جذب تسهيلات ارائه شده طرح‌هاي مورد نظر خود را ارائه و در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند. وي به عملکرد آموزشگاه‌هاي استان از ابتداي سال جاري تاکنون اشاره کرد و گفت: طي پنج ماهه ابتدايي سال جاري در بخش دولتي 630 هزار نفر ساعت و در بخش دولتي 372 هزار نفر ساعت و در مجموع يک ميليون و 2 هزار نفر ساعت آموزش‌هاي فني حرفه‌اي به متقاضيان ارائه شده است.مديرکل فني و حرفه‌اي ايلام تصريح کرد: رکن اصلي مراکز آموزش فني و حرفه اي، مهارت آموزي است که در اين قالب هزاران نفر ساعت آموزش بصورت کوتاه مدت در مراکز دولتي و خصوصي اين استان به متقاضيان جوياي کار ارائه مي‌شود. 14 مرکز ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در بخش دولتي استان ايلام فعال است که بيش از 250 حرفه شغلي را به متقاضيان جامعه هدف آموزش مي‌دهند، همچنين در بخش خصوصي نيز 258 آموزشگاه آزاد در استان وجود دارد که از اين تعداد 150 واحد فعال و به متقاضيان آموزش‌هاي لازم را فرا مي‌دهند.
وجود 818 مدرسه بلااستفاده
در گيلان مدرسه
مديرکل آموزش و پرورش گيلان گفت:۸۱۸ مدرسه در دهه اخير در استان بلا استفاده بوده که بنابر نيازسنجي تا يک دهه آينده هم مورد استفاده قرار نمي‌گيرد و باعث ايجاد مشکلاتي نظير نگهداري بنا و حتي محلي براي تجمع اراذل و اوباش شده است. به گزارش ايسنا، نادر جهان آراي در جلسه شوراي آموزش و پرورش که به رياست استاندار گيلان در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به در پيش بودن آغاز سال تحصيلي، پروژه مهر با ۵ کارگروه طي برگزاري نشست‌هاي مختلف در حال پيگيري برنامه‌ها مي‌باشد؛ تاکنون مراسم آغازين سال تحصيلي در مناطق و استان برنامه ريزي شده است.
مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان مرکزي:
تجارت-استان مرکزي:مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان مرکزي با اشاره به اينکه خدمات کميته امداد به سمت شيشه‌اي شدن و شفاف‌بودن پيش مي‌رود گفت: در سطح استان ۱۹۲ پايگاه سيار و ثابت جهت جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي‌جشن عاطفه‌ها استقرار دارد. قنبر موسي‌نژاد، مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان مرکزي، در نشست خبري با اصحاب رسانه استان که به منظور تشريح برنامه‌هاي جشن عاطفه‌ها در سالن جلسات اداره کل برگزار شد گفت: جشن عاطفه‌ها با شعار «لبخند مهر، بسته به مهر شما» از پنجشنبه، ۱۵ شهريور‌ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا پايان همين ماه ادامه دارد.وي تصريح کرد: جشن عاطفه‌ها در دو مرحله پايگاه‌هاي سطح استان از ۱۵ شهريور، ميعادگاه‌هاي نماز جمعه از ۱۶شهريور و ويژه مدارس ۱۱مهر انجام مي‌شود. اين طرح با همکاري آموزش و پرورش، بسيج، صدا و سيما و کميته امداد اجرايي مي‌شود.موسي‌نژاد ادامه داد: امسال از تعدد پايگاه‌‌هاي کاسته شده و برنامه‌ها به سمت الکترونيکي شدن و افزايش ديدارهاي چهره به چهره هدايت شده است. امسال در سطح استان ۱۹۲ پايگاه در مرحله اول مسقر مي‌شود که از اين تعداد ۳۲ پايگاه ثابت در مناطق شهري و روستايي، ۳۶ پايگاه نيکوکاري و ۱۲۴ پايگاه سيار در نظر گرفته شده است.به گفته مدير کل کميته امداد استان علاوه بر پايگاه‌هاي ثابت و سيار سامانه جديد دريافت کمک‌هاي مردمي‌تحت عنوان«سنا» در نظر گرفته شده است که خيرين و نيکوکاران با ارسال عدد ۳ به ۳۰۰۰۳۳۳۳ مي‌توانند اپليکيشن سنا را نصب کرده و کمک‌هاي خود را واريز کنند. وي اضافه کرد: شماره‌گيري از طريق *۸۸۷۷*۰۸۶#، تماس با شماره تلفن ۰۹۶۸۸۷۷ و سامانه پيامکي ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۶ از ديگر روش‌هاي کمک مردم نيکوکار است.موسي‌نژاد ادامه داد: در استان مرکزي ۵ هزار و ۳۲۱ دانش‌آموز و ۷۸۰ دانشجوي نيازمند به اقلام ابتدايي تحصيل داريم. از ۵ هزار دانش‌آموز اعلام شده يک‌هزار و ۱۴۶ نفر در مناطق محروم اسکان دارند. کميته امداد استان براي هر يک از دانش‌آموزان نيازمند ۱۲۰هزار تومان از محل اعتبارات داخلي در نظر گرفته است که با جمع آوري کمک خيرين و مردم مبلغي به آن افزوده مي‌شود.وي به شرايط بد اقتصادي مردم در شرايط فعلي نيز اشاره کرد و گفت: معاندان نظام با فرافکني قصد تخريب افکار عمومي‌مردم را داشتند، آنان در فضاي مجازي تبليغ کردند تمام کمک‌هاي مردمي‌به سمت غزه و لبنان مي‌رود. با اطمينان خاطر مي‌گويم ريالي از کمک‌هاي مردم استان به خارج از استان فرستاده نمي‌شود و تماما صرف هرينه‌هاي داخل استان مي‌شود. علي‌رغم تبليغات سوء دشمنان ميزان کمک‌هاي مردمي‌به کميته امداد افزايش يافته است.اين مقام مسئول با بيان اين نکته که تعدد پايگاه‌هاي استقرار‌يافته در سطح مدارس متعاقبا اعلام مي‌شود، افزود: ۲۸ هزار قلک پلاستکي در سطح مدارس استان و۸۰ هزار پاکت هم بين دانش‌آموزان ابتدايي و متوسطه اول توزيع مي‌شود. جشن عاطفه‌ها ويژه مدارس نيز از ۱۱ مهر ماه آغاز مي‌شود.موسي‌نژاد اظهار کرد: سال ۹۶ در جشن عاطفه‌ها ۲ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان جمع‌آوري شده است که با پيش‌بيني افزايش ۳۰ درصدي و هدف‌گذاري‌هاي صورت گرفته اين رقم امسال به بيش از ۳ ميليارد تومان مي‌رسد
رئيس شبکه و زير ساخت مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شرکت ملي حفاري ايران از توسعه و افزايش ظرفيت کمي‌و کيفي پهناي باند ماهواره‌اي اين شرکت خبر داد. جمشيد طهماسبي روز سه شنبه (13 شهريورماه) در توضيح بيشتر در اين باره گفت: اين سامانه از سال 96 با امکان خدمات دهي به 50 دستگاه حفاري مستقر در مناطق عملياتي خشکي و دريايي کشور راه اندازي شد. وي افزود: در راستاي طرح توسعه اين سامانه، هم اکنون امکان خدمات دهي به 64 دستگاه حفاري فراهم گرديده که تا پايان سال جاري به 74 نقطه افزايش مي‌يابد و در عمل در انتهاي سال تمامي‌دستگاه‌هاي حفاري شرکت در موقعيت‌هاي استقرار تحت پوشش قرار مي‌گيرند. طهماسبي اظهار کرد: از مزيت‌هاي اين سامانه مي‌توان به افزايش شتاب اتصال به شبکه داخلي (اينترانت)، بهبود کيفيت مکالمات تلفني و امکان ارايه سرويس‌هاي ارزش افزوده متنوع براي کارکنان شاغل در دستگاه‌هاي حفاري از جمله خدمات آموزشي از راه دور، ويدئو کنفرانس و کنفرانس‌هاي صوتي جمعي اشاره کرد. رئيس شبکه و زير ساخت مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت ملي حفاري ايران افزود: با توجه به ظرفيت بالقوه زير ساخت ارتباط ماهواره‌اي فعلي، مديريت فاوا شرکت مي‌تواند به شرکت‌هاي متقاضي در مناطق عملياتي نفتخيز کشور نيز خدمات ارايه نمايد. وي همچنين در خصوص بحث ارتباطات طرح مرکزيت شرکت در منطقه سدين گفت: مراحل بازنگري طراحي زير ساخت شبکه ارتباطي اين منطقه انجام شده و با لحاظ شدن استفاده بهينه از فناوري روز و صرفه جويي در هزينه‌ها در مرحله اجرا قرار دارد و تا دو ماه آينده کليد مي‌خورد. طهماسبي اظهار کرد: در اجراي اين پروژه ارتباط تمامي‌ساختمان‌هاي اداري و سوله‌هاي کارگاهي در سدين بر روي بستر پر شتاب فيبر نوري و بي سيم با پهناي باند مناسب براي انتقال ديتا و صدا با ستاد شرکت واقع در کارگاه مرکزي (شماره يک) برقرار مي‌شود. رئيس شبکه و زير ساخت مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت ملي حفاري ايران يادآور شد: نصب، پيکربندي و راه اندازي مرکز تلفن 300 شماره‌اي در طرح مرکزيت شرکت (سدين) به عنوان سويچ مرکزي تلفن در قالب بخشي از اجراي اين پروژه تعريف شده است.
تجارت-جزيره قشم:معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري و هيات همراه با همراهي مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فاز اول بزرگراه مرکزي قشم بازديد کردند.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، پروژه زيرسازي بزرگراه مرکزي قشم در سه فاز به به طول 30 کيلومتر و با اعتبار 411 ميليارد ريال داراي دو باند رفت و برگشت هريک به عرض 11.5متر آسفالت مي‌باشد.
خاکبرداري و کوبش قطعه اول اين پروژه به طول 10 کيلومتر و اعتباري بالغ بر94 ميليارد ريال به پايان رسيده و بهمن ماه امسال همزمان با ايام مبارک دهه فجر آسفالت شده و مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد.
همزمان زيرسازي فاز دوم اين طرح به طول 10 کيلومتر با اعتبار 146 ميليارد ريال با 61 درصد پيشروي همراه بوده و فاز سوم نيز به طول 10 کيلومتر و اعتبار 171 ميليارد ريال 20 درصد پيشرفت در حال انجام است.
پروژه زيرسازي قطعات سه گانه بزرگراه مرکزي قشم شامل عمليات تحکيم بستر، عمليات خاکبرداري، خاکريزي، پل سازي، محوراصلي، دوربرگردان‌ها وتقاطع مسير مي‌باشد.رضوي قرار است در سفر به منطقه آزاد قشم از مراحل توسعه‌اي چند روستا که به ارتقاي سطح اشتغال بوميان منطقه منجر شده بازديد کند.بازديد از سايت بوم گردي و گردشگري گورزين، باغ گياهان دارويي اين روستا، اسکله تفريحي سهيلي، کمپ سوزا، سايت پرورش متراکم‌ ميگو و پرورش ماهي در قفس از برنامه‌هاي سفر وي به قشم است.