مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران:
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران در معرفي طرح همياران مهر ايران: يکي از برنامه‌ها و اهداف اين طرح کمك به نيازمندان با استفاده از تأمين مالي جمعي در قالب عقد صلح و به صورت بلاعوض در حساب تعريف شده نزد بانك قرض الحسنه مهرايران است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران با اشاره به اهميت آينده نگري در کمك به نيازمندان بيان داشت: چنانچه مردم با استفاده از طرح همياران مهر ايران اين بانك به انجام فعاليت‌هاي عام المنفعه هدفمند اقدام كنند، چه بسا بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از محروميت‌هاي اقتصادي در جامعه رفع شود.
مرتضي اکبري ضمن معرفي طرح همياران مهر ايران اظهارداشت: يکي از برنامه‌ها و اهداف اين طرح کمك به نيازمندان با استفاده از تأمين مالي جمعي در قالب عقد صلح و به صورت بلاعوض در حساب تعريف شده نزد بانك قرض الحسنه مهرايران است.
وي افزود: بر اين اساس خيران مي‌توانند همسو با نيات خيرخواهانه و نوع دوستانه خود مبالغ مدنظر را در حساب طرح همياران مهر حبه کرده و با مشارکت در اين کار خير به رفع مشکلات مختلف نيازمندان كمك كنند.
اکبري در خصوص موارد مصرف مبالغ تجميع شده در اين طرح تصريح کرد: تسهيلات قرض الحسنه اين طرح در راستاي کمک به اشتغال، درمان، جهيزيه، تحصيل، مسكن و رفع مشكلات و نيازمندي‌هاي مختلف خانواده‌هاي نيازمند پرداخت مي‌شود و آثار ماندگاري به همراه خواهد داشت.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران گفت: منافع حاصل از اين طرح مي‌تواند در کاستن مشکلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مردم و پيشرفت مادي و معنوي جوامع مؤثر باشد.
دکتر مرتضي اکبري با تبيين اين طرح به عنوان يکي از ضروري‌ترين نيازهاي جامعه بيان داشت: هموطنان خير با کمك به ديگران و بخشش قسمتي از دارايي‌هاي نقدي خود در طرح همياران مهر ايران مي‌توانند، زندگي را براي ساير افراد جامعه به ويژه نيازمندان آسان ‌كنند.
مداوم حرکت صنعت بيمه
به سمت تخصصي شدن بيمه‌ها
برنامه صنعت بيمه کشور به سمت تخصصي شدن شرکت‌هاي بيمه اي، حرکت شايسته و مهمي‌است که بايد بطور جدي تري به آن پرداخته شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي در مجمع عمومي‌ساليانه عادي بيمه مرکزي با بيان مطلب بالا گفت: سمت و سوي بيمه مرکزي به سمت ارائه مجوز بيمه‌هاي تخصصي مانند بيمه‌هاي زندگي، در شرايط کنوني به نفع جامعه خواهد بود. دکتر سيد رحمت الله اکرمي‌در بخش ديگري از سخنان خود بر بهره‌گيري از حداکثر ظرفيت قانوني شوراي عالي بيمه به عنوان نهاد عالي قانونگذاري صنعت بيمه تاکيد کرد و گفت: براي تحقق اهداف از پيش تعيين شده بايد از تمامي‌قابليت‌هاي قانوني و تخصصي بيمه استفاده کرد. رئيس مجمع بيمه مرکزي ادامه داد: با توجه به تخصصي بودن فعاليت‌هاي بيمه مرکزي، تمرکز بر تاييد صلاحيت فني و تخصصي مديران ارشد صنعت بيمه، بسيار مهم و کليدي است که نشان مي‌دهد همه مديران و افرادي که در شرکت‌هاي بيمه فعال هستند نيروهاي قابل اتکايي هستند. سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي با اشاره بحث توانگري شرکت‌هاي بيمه اي، وضعيت شرکت بيمه ايران را به عنوان تنها شرکت بيمه دولتي، چندان رضايت بخش ندانست و تاکيد کرد که با توجه به دولتي بودن اين شرکت، بايد به اين موضوع عنايت ويژه شود.
تاکتيک‌هاي بيمه دانا براي تعادل
در ترکيب پرتفوي
اصلاح ترکيب پرتفوي، چرخش سهم درمان، تمرکز بر فروش بيمه‌نامه‌هاي خرد و پياده‌سازي نرم‌افزار جامع بيمه‌گري تاکتيک‌هائي است که اجرا و پياده‌سازي آن نيازمند جسارت و تداوم فعاليت‌هاي مديران يک شرکت بيمه است. بيژن صادق مديرعامل بيمه دانا، سال گذشته اصلاح ترکيب پرتفوي و تمرکز بر بيمه‌نامه‌هاي خرد را از اهداف شرکت متبوعش برشمرد و تدوين برنامه‌هاي منسجم براي تحقق اين هدف را ضروري دانست. بررسي آمار عملکرد بيمه دانا نشان مي‌دهد اين شرکت بيمه‌اي در راستاي اصلاح ترکيب پرتفوي و متعادل‌سازي سهم بيمه‌نامه درمان توانسته تا حدودي زيادي موفق عمل کند. تا جائي که صادق در هفته گذشته و در جمع مديران بيمه دانا با اشاره به متعادل شدن سهم رشته‌هاي اموال و اشخاص در ترکيب پرتفوي شرکت از کنترل سهم بيمه‌هاي درمان تکميلي خبر داد. تاکتيک اصلاح پرتفوي - بر اساس اين گزارش بدون شک اصلاح ترکيب پرتفوي براي شرکت بيمه‌اي که با برند بيمه‌نامه درمان آغاز بکار کرده بدون تدوين نقشه راه و برنامه منسجم و يکپارچگي ميان مديران امکان‌پذير نيست چرا که جدا شدن يکباره از پرتفوئي که در شرکت سهم 40 درصدي دارد و جامعه بيمه‌گذاران نيز آن را با پرتفوي درمان مي‌شناسند نه تنها يکباره امکان‌پذير نيست بلکه مستلزم حرکت هوشمندانه و فرايند گام به گام است. به نظر مي‌رسد، بيژن صادق، مديرعامل بيمه دانا ضرورت تمرکز بر حرکت تدريجي با اتکاء به برنامه‌ريزي مدون را به خوبي دريافته و توانسته با ايجاد يکپارچگي ميان واحدهاي مختلف بيمه دانا گام به گام بدين هدف نائل آيد. تاکتيک پياده‌سازي نرم افزار جامع بيمه‌گري - اما تاکتيک ديگر مديرعامل بيمه دانا براي حضور اثرگذار و با کيفيت در بازار بيمه حرکت به سمت پياده‌سازي نرم‌افزار جامع بيمه‌گري است که چندي پيش رونمائي شد.
زنگ آغاز سال تحصيلي در يکي از دبيرستان‌هاي منطقه ١٧ تهران توسط مديرعامل بانک صادرات ايران نواخته شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي در مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دبيرستان علامه حلي (٩) در منطقه ١٧ تهران با بيان اينکه در دست‌يابي به مراتب علمي‌نبايد به حداقل‌ها قانع بود، گفت: هر انسان موفقي در جهت رسيدن به اهداف روشن خود بايد چشم‌اندازي را تعريف کند و با تلاش و مجاهدت به سمت آن حرکت کند. مديرعامل بانک صادرات ايران افزود: دانش آموزان مستعد کشور آينده‌سازان و اميد‌هاي جامعه هستند که بايد با ايجاد کردن بستر‌هاي لازم، امکان بهره‌وري حداکثري از توان علمي‌آن‌ها را براي رونق‌بخشي به اقتصاد و صنعت کشور فراهم آورد. وي با تاکيد بر اينکه ترسيم و تصور روشن از هدف، زمينه‌ساز انتخاب مسير مستقيم است، افزود: بايد براي رسيدن به موفقيت از پايان آغاز کنيم و به عبارت بهتر بدانيم که در هر مقطع و هر ايستگاه از تحصيل و زندگي بايد به چه اهدافي برسيم. علاوه بر اين در جهت تحقق هدف‌هاي مورد نظر بايد پيشرونده باشيم. صيدي که با مطرح کردن پرسش‌هايي، مشارکت جدي دانش‌آموزان را برانگيخته بود، تأکيد کرد: هيچ چيز به اندازه علم و دانش ارزش ندارد و هرچه‌قدر که آگاهي انسان بالاتر برود، آرام‌تر و بهتر زندگي خواهد کرد. دبيرستان پسرانه علامه حلي ٩ تهران به عنوان قطب پژوهشي برتر کشور با ٧ مدال طلا در محور آثار پژوهشي سومين جشنواره زيست فناوري معاونت علمي‌و فناوري رياست جمهوري برگزيده شده است.
حسين عسكري عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن از طرح شركت‌هاي سيمان سفيد ازنا ، فولاد و ذوب آهن ازنا ، كارخانجات دارويي باير افلاك و فولاد اليگودرز در لرستان بازديد كرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن در اين سفر عسكري به اتفاق جبارزاده رئيس اداره نظارت بر طرح‌ها و دارائي نژاد سرپرست شعب استان لرستان روند اجراي طرح‌هاي يادشده را مورد بررسي قرار داد. قرارداد طرح سيمان سفيد ازنا در سال 1396 به منظور استفاده از تسهيلات 17 ميليون دلاري بانك صنعت و معدن از محل صندوق توسعه ملي منعقد شده كه پس از تكميل طرح، اين واحد توليدي با ظرفيت توليد 220 هزار تن سيمان سفيد و با اشتغال مستقيم حدود 122 نفر فعاليت خواهد كرد .
طرح شركت فولاد و ذوب آهن ازنا كه در زمينه توليد انواع ورق گرم با ظرفيت ساليانه حدود 1 ميليون و 200 هزار تن و با تسهيلات ارزي 185 ميليون دلاري و تسهيلات ريالي 30 ميليارد توماني در حال ساخت بوده و پيشرفت فيزيكي مناسبي دارد پس از تكميل كامل موجب اشتغال مستقيم حدود 600 نفر مي‌شود.
كارخانجات دارويي باير افلاك در زمينه توليد انواع داروهاي انساني و دامي‌فعاليت خواهد كرد که بخش دامي‌آن راه اندازي شده و بخش انساني آن نيز در مرحله مشاركت است.
تعداد نيروي انساني شركت در بخش دامي‌هم اكنون حدود 110 نفر كه در صورت راه اندازي كامل خطوط دامي‌و انساني جمعا به حدود 700 نفر مي‌رسد.

با توجه به افزايش ارزش وسايل نقليه و ساختمان‌ها ، تاسيسات و اموال بيمه گذاران بيمه آسيا براي دريافت الحاقيه افزايش سرمايه به واحد صادر کننده بيمه نامه خود مراجعه کنند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا ، مسعود بادين، عضوهيات مديره و معاون بيمه‌هاي اموال بيمه آسيا با اشاره به افزايش ارزش وسايل نقليه ، گفت: با توجه به لزوم پيشگيري از تبعات کم بيمه گي درهنگام وقوع حادثه و بروز خسارت از بيمه گذاران بيمه بدنه اتومبيل بيمه آسيا در خواست مي‌شود براي دريافت الحاقيه افزايش سرمايه بيمه نامه بدنه اتومبيل به شعبه يا نماينده صادر کننده بيمه نامه خود مراجعه کنند.
عضو هيات مديره بيمه آسيا در ادامه افزود: هم چنين با توجه به افزايش ارزش ساختمان‌ها و تاسيسات مراجعه بيمه گذاران بيمه‌هاي آتش سوزي بيمه آسيا به شعبه يا نماينده صادر کننده بيمه نامه خود براي دريافت الحاقيه افزايش سرمايه مورد بيمه و بروز‌رساني و اخذ پوشش‌هاي کامل براي پيشگيري از تبعات عدم کفايت سرمايه بيمه شده در هنگام وقوع آتش سوزي و خسارات تبعي و وارد آمدن خسارت يک اولويت و ضرورت انکار ناپذير است.
در ادامه روند بازديد از شعب، دکتر کاتب رييس هيات مديره بيمه سرمد به همراه حميدرضا کتيرايي مدير استان‌ها و شبکه فروش و اکبر رواقي معاونت فني بيمه‌هاي اشخاص به استان مازندران سفر کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، در ابتداي اين سفر دکتر کاتب با حسيني مدير بانک صادرات اين استان ديدار کرد. در اين جلسه که مصدق خواه و عنايتي، معاونين مديريت بانک صادرات استان نيز حضور داشتند، دکتر کاتب گفت: بانک صادرات با دارا بودن شبکه گسترده شعب و حجم عظيمي‌از اندوخته مالي مشتريان، سطح بالايي از اعتبار و اعتماد را در ميان مشتريان به دست آورده است، بيمه سرمد نيز مفتخر است با حمايت اين بانک، همکاري مشترک بانک و بيمه را توسعه بخشد.
حسيني نيز از عملکرد شعبه بيمه سرمد در اين استان اظهار رضايت کرده و همکاري هرچه بيشتر را با بانک صادرات در زمينه جذب مشتريان خواستار شد. سپس دکتر کاتب از تلاش‌هاي صورت گرفته، بر توسعه فعاليت‌ها، حضور موثر در صنعت بيمه و کسب سهم بيشتري از بازار با توجه به ظرفيت‌هاي خوبي که در اين استان وجود دارد تاکيد کرد.
سود سهام سهام‌داران حقيقي شرکت بيمه‌ ملت مربوط به دوره عملکرد سال 1396، از طريق سيستم بانکي پرداخت مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ملت، حسن‌هاشمي‌با اعلام اين خبر افزود: كليه اشخاص حقيقي كه در زمان برگزاري مجمع عمومي‌عادي ساليانه شرکت بيمه ملت (سهامي‌عام) در تاريخ 1397/04/26 سهامدار اين شركت بوده‌اند، مي‌توانند از ابتداي مهرماه تا 28 اسفند 97 نسبت به دريافت سود سهام خود اقدام کنند. سرپرست بيمه ملت در بخش ديگري از سخنان خود اظهار کرد: همچنين آن دسته از سهام‌داران حقيقي که براي دريافت سود سهام و حق تقدم استفاده نشده خود در سنوات گذشته اقدامي‌ننموده‌اند نيز مي‌توانند سود خود را دريافت کنند. سهام‌داران حقيقي مي‌توانند از ابتداي مهرماه تا 28 اسفند 97 با مراجعه به شعب بانک ملت در سراسر کشور به دريافت سود متعلقه و ساير مطالبات خود اقدام کنند. سرپرست بيمه ملت در خصوص بازنشستگان صندوق بازنشستگي کشوري گفت: اين افراد که در سال 1395 و از طريق فراخوان آن صندوق در زمره سهام‌داران اين شرکت درآمده‌اند، سود سهام خود را با هماهنگي صندوق بازنشستگي کشوري، به صورت جداگانه طي مهرماه سال جاري در حساب‌هاي معرفي شده‌ خود، دريافت خواهند کرد.